Saako sokea ajaa

selvinpäin?

8

1372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä sokea saa selvin päin ajaa muulta liikenteeltä suljetulla yksityisalueella niin paljon kuin huvittaa.

Kännissähän ei saa ajaa edes omassa olohuoneessaan mopolla.

• mikhaildenisov

joku syy pitää löytää hulluuteen ja viinaa syytetään aina!

• JosifHGitler

Itse olen sokea ja ajan yhdistelmä kuorma-autoa päivittäin. Lisäksi olen puollustusvoimien kuski. Sokeuteni lisäksi olen myös puolikuuro. Nämä vammat eivät ole vaikuttaneet minun elämääni. Saan myös 500000 euroa kuussa vammaistukia.

• läpäisin_testit_taaskin

jos on läpäissyt näkötestin niin ilman muuta sokeakin saa ajaa autoa ja mopoa.

• simo_lentäjä

Läpäisin helikopterilentäjän tutkinnon hyvillä arvosanoilla vaikka olen syntymästäni ollut täysin sokea.
      Sisäinen tutkani on niin kehittynyt, että erotan sillä helposti mittaritaulukon sata nippeliä.
      Puolustusvoimissa kapiaisetkin ihmettelivät, miten tuo sokee-simo naputtelee ammunnoissa pelkkiä kymppejä.

• peni.kulma

Taidat Simo ehkä muistaa hiukan väärin. Voisin olettaa että juksaat. Mut meidän iskä ajoi texasissa ranskassa niin lujaa kanelilla, ettei kupavolkkari pysynyt sen perässä aavikkoajossa.

• Saa saa jos osaa. itse likinäköisenä..ajaessa iskee vauhtisokeus. ja siinä sitä sit mennään..tuhatta ja sataa..ojaan.

• Totuttelu_kysymys

Joskus nuoruudessa v-74 ajelin valtatietä yöllä umpipimeässä sateella. Sata lasissa. Ihmettelin kun ei vaan tahdo oikein nähdä ajorataa. Piti tsempata oikein. Jossain vaiheessa tajusin ettei mulla ole ajovalot ollenkas päällä. Napsautin kojelautaa ja maailma valkeni. Se on joskus pienestä kiinni. Kyllä sitä sokea pystyy ajamaan oikestansa aika hyvin. Melkein kuin näkeväkin automies. Sehän on vaan pimeässä ajamista. Totuttelu homma. Pitäisikö järjestää pimeänajokursseja sokeille? Minusta se olisi hyvä parannus liikenneturvallisuuteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      145
      10820
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      41
      4135
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1577
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      74
      1435
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1396
    Aihe