Raamatullinen oikeuslaitos

Helluntailaiset ovat kärkkäästi esille tuomassa mieleisiään Raamatun paikkoja, kun on kyse toisten tuomitsemisesta. Kaikkia Raamatun sääntöjä ja käskyjä he eivät itsekään edes pyri noudattamaan, mikä on ristiriidassa sen kanssa, että he jatkuvasti korostavat lahkonsa perustuvan Raamatun sanaan.

Uskovaisuus ja logiikka eivät kulje käsi kädessä, mikä havaitaan aina tuotaessa esille Raamatun "kiusallisia" kohtia: virheitä, epäjohdonmukaisuuksia ja paimentolaisten uskomuksia. Mikäli uskovainen ajattelisi loogisesti, pitäisi hän ihanteenaan raamatullisuuden toteutumista yhteiskunnassa. Millainen mahtaisi olla Raamatun sanaan perustuva oikeuslaitos? Määrättäisiinkö kivitystuomioita huutoäänestykseen perustuen?

9

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentecostal.1

Sulle on ties kuinka monta vuotta selostettu Raamatun maailmankuvaan kuuluvia asioita, etkä vieläkään ymmärrä mitään sinulle kerrottua. Vänkytät vaan veltosti noita outoja uskomuksiasi.

Raamatullinen oikeusjärjesytelmä toimii KOKO AJAN. Se on toiminnassa silloinkin kun sinä vedät viimeiden hengenvedon ja tajuat samassa, että tulet viettämään ikuisuuden HELVETISSÄ. Toivotavasti et mene niin pitkälle, mutta koko ajan Jumala TUOMITSEE ihmisiä helvettiin.

• todé

Onko tää nyt järkevä alloitus, jollaisia lupailit tuolla jossakin?

• Peku `

Minun mielestäni se on fiksu aloitus ja juuri asiasta.

Shutkot kaukaa aihetta sivuten vois mainita taas tänäänkin tulleen palstalla esille äänekkäimpien ukkokööri-helluntailaisten huono raamatun tuntemus.
        Ja kun taustalla heijastuu vielä huono raamatun ymmärtäminen olemattomine historian tíetämyksineen niin metsään on jätkät menneet kapealta elämänpolultaan.

• todé
        Peku ` kirjoitti:

Minun mielestäni se on fiksu aloitus ja juuri asiasta.

Shutkot kaukaa aihetta sivuten vois mainita taas tänäänkin tulleen palstalla esille äänekkäimpien ukkokööri-helluntailaisten huono raamatun tuntemus.
        Ja kun taustalla heijastuu vielä huono raamatun ymmärtäminen olemattomine historian tíetämyksineen niin metsään on jätkät menneet kapealta elämänpolultaan.

-hän on hyvä raamatun äh tuntemus. Työmiehen mielestä esmerkiks maa seisoo 4 tolpan päällä ja se tieto perustuu kuulemma Raamattuun. :-o

• todé kirjoitti:

-hän on hyvä raamatun äh tuntemus. Työmiehen mielestä esmerkiks maa seisoo 4 tolpan päällä ja se tieto perustuu kuulemma Raamattuun. :-o

ovat Herran (Niin siellä sanotaan.) Miksi sinun pitää yrittää muuttaa Raamatun sanaa? Se on lahkolaisen etuoikeus...

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

ovat Herran (Niin siellä sanotaan.) Miksi sinun pitää yrittää muuttaa Raamatun sanaa? Se on lahkolaisen etuoikeus...

Jos haluat, ymmärrät kyllä, että kyseisessä Raamatun paikassa ei puhuta halaistua sanaa materiasta, ei punamullasta sen enempää kuin betonistakaan.
        Hanna, hedelmätön äiti, kyseisen ylistysvirren laulaja, tiesi kyllä omakohtaisesti, mitkä ovat maan tukipylväät, jotka ovat Herran.

• vastauksista voimme havaita, sinut on päätetty lähettää helvettiin, äänestyspäätöksellä.

Syy, totesit heidän kaksinaismoraalinsa mikä tuomareiden perusteluista tulikin selkeästi esille

• Muistelisin jonkun täällä joskus maininneen, että haitaria pitäisivät uskovaiset Perkeleen soittimena, jota hän itse Helvetissä vetelee. Vanhan tanssimusiikin ystävänä tyydyn tuomareiden päätökseen, koska asialla näin ollen on hyvätkin puolensa.

• kaaleppi..
        Työmies2 kirjoitti:

Muistelisin jonkun täällä joskus maininneen, että haitaria pitäisivät uskovaiset Perkeleen soittimena, jota hän itse Helvetissä vetelee. Vanhan tanssimusiikin ystävänä tyydyn tuomareiden päätökseen, koska asialla näin ollen on hyvätkin puolensa.

peräveivari taaskaan muista että itte sanoit sitä vihtahousun soittimeksi. Miten muuten homo humppaa tanssii sähän joudut naisen kans olleen likikkäin heheheh "rauhaa sinullekkin" hehehehheh

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      132
      5381
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3862
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2480
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      38
      2044
    5. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1753
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1704
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1640
    8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1608
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      29
      1463
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      38