Tiedustelisin että onko kenelläkään aikuisella vastaavanlaisia oireita kuin minulla. Eli silmien räpsyttelyä, suunpielen nykiminen yms. Etsin netistä tietoa aiheesta ja kaikki liittyivät lähinnä pieniin lapsiin ja että oireet häviävät ajan kanssa, mutta itse olen jo lähes kolmikymppinen mies ja oireet eivät tunnu helpottavan.. Muita oireita ei ole...
kasvojen nykimishäiriö/tic-oireet
2
4332
Vastaukset
- Maijam123
Olen 39v nainen
Olen kärsinyt koko ikäni nykimisoireista.
Keväällä tuli mitta täyteen ja kävin lääkärissä.
Oireet ovat hävettäviä ja ne vaihtelevat yskähtelystä silmien kieroon laittamiseen, niskojen vääntelyyn ja milloin mitäkin.
Nyt mulla on serotoniinin takaisin otonesto lääkitys puolivuotta ollut. Ei ole juurikaan auttanut.
Hikoiluttaa ja paino on noussut 10 kg.
Käyn seuraavan kuukauden sisällä neurologilla uudelleen, lääkitystä varmaan tarkistetaan.
pahoin pelkään, että riesa kestää koko elämän.
Oireet pahenevat stressaantuessani tai kun flunssa uhkaa tai väsyttää.Lapsillani samoja oireita.- sisu123
Moi! Löysin nämä viestit vasta nyt. Olen kohta 28v nainen ja minullakin on TIC oireita. Ollut lapsesta lähtien, vaihdellen tosi paljon. Suurimmalta osin ollut aika huomaamatonta, silmien räpyttelyä yms. Nyt kuitenkin isohkon elämän muutoksen jälkeen nykimiset paheni. Minulla on kasvoissa silmien räpyttelyä ja pyörittelyä, irvistelyä, niiskutusta ja kurkulla ruksuttelua. Mä myös puristelen istuessani reisilihaksia jatkuvasti. Noi on aika ärsyttäviä juttuja. Sitten mulla on pakko-oireita. Tarkistelen kaikkea monta kertaa, se ei tosin ahdista mua. Mutta pakko-ajatukset ahdistaa. Mulla on välillä tosi kamalia pakko ajatuksia ja pelkään myös sekoavani. Pelkään psykoosia ja skitsofreniaa paljon.
Olisi kiva kuulla kohtalotovereista. Kaikki TIC oireisiin liittyvät jutut kun koskee vaan lapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1433485Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371980Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575701925Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.134976- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847