Kahvi

myrkytys

53

26358

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvissa vikaa

On luultavasti juonut jotain halpamerkkiä!
      Uskoisin että kuntoutuu normaalisti, eikä mitään jälkiä onnettomuudestaa jää!

Elli

• 80 -luvulla

rallatettiin että "Päätä päiväsi Saludolla".
        Montaa viikkoa tuo mainos ei jostain syystä pyörinyt jos oikein muistan ;-)

• enpä tiennyt
        80 -luvulla kirjoitti:

rallatettiin että "Päätä päiväsi Saludolla".
        Montaa viikkoa tuo mainos ei jostain syystä pyörinyt jos oikein muistan ;-)

ei olleet mainostoimiston pojat miettineet hommaa lopppuun asti. Vai että päätä päiväsi...

• Sammoo Mietl.

Liika on liikaa. Ei kahvi ole pahasta jos sitä ei juo liikaa. Itse juon päivässä vain yhden kupin ja joskus olen viikkojakin ilman sitä. Mutta eihän kahvi ole terveellistä jos sitä juo liikaa,mutta kylminä talvi-iltoina se piristää mieltä kummasti. Joulun aikaan se on todella tärkeää, että saa kunnon joulu kahvit juoda ja olla tuttavien, ystävien ja perheen kanssa.

• Vilja

Espresso kahvi on aivan eri asia kun Saludot, Presidentit, KultaKatriinat ja muut JuhlaMocat.

Espresso on 100% Arabia kahvia, myynnissä Lavaza,Sugafredo ym. 250g/paketti hinta 3,5€ - 4,5€. Keittotapa, pitää olla espresso keitin, alaosaan tilkka vettä, sitten Lavazaa seuraav osa täyteen, kierretään kiinni pannuosa alustaan ja levylle. Alaosan vesi kiehuessa höyrystyy menee kahviosan lävitse pannun ja tilkka tosi vahvaa kahvia valmista nautittavaksi. Cofeiinia niin että piristää.
      Googleta kuvilla Espresso juttu.

Kokemuksesta tiedän kun juon enemmän kuin pari annosta jo tykyttää sydän lyö yli 120/min.

Aito espresso on OK mutta vain yksi annos/kerta.

• Pirskis

Nimenomaan! Ja se vielä tuplana, ja 7 kertaa! Eli periaatteessa 14 espressoa, sen voi viel laskee about kaksinkertaseks, ni saa sen perinteisen kahvin määrän. Eli tavallista kahvia toi ois about niinku 28 kuppia kahvia.. Ei mikää ihme, et tulee yliannostus, ja jotai oireita ilmaantuu.. :/

• ratkaisevan
        Pirskis kirjoitti:

Nimenomaan! Ja se vielä tuplana, ja 7 kertaa! Eli periaatteessa 14 espressoa, sen voi viel laskee about kaksinkertaseks, ni saa sen perinteisen kahvin määrän. Eli tavallista kahvia toi ois about niinku 28 kuppia kahvia.. Ei mikää ihme, et tulee yliannostus, ja jotai oireita ilmaantuu.. :/

Olen kyllä ylemmän kirjoituksen laatijan kanssa samoilla linjoilla. Jos kahvi on ollut jotain sellaista haplakahvia, niin varmaan tulee huono olo. Kerran itekki ostin sellasta tarjouskahvia ja huhhuh, että oli mennä vatta sekasin.

• barista
        Pirskis kirjoitti:

Hei, itseäni askarruttanut joskus sama juttu, joten varmistin kahvialan ammmattilaisilta. Yksi espressokupillinen (siis sormustimellinen :) espressoa on kofeiinimäärältään hiukan pienempi kuin yksi normaali kahvikupillinen tavallista kahvia. Tuplaespresso on n. kaksi kupillista, joten voisi ajatella että kyllä tuo vastaa toistakymmentä kupillista tai vajaa kymmenen mukillista juhlamokkaa.

Espresso on tummapaahtoisena ja nopeasti uutettuna vähemmän ärsyttävää vatsalle kuin pannu- tai suodatinjauhatuksena valmistettu tai suomalaisten rakastama vaalea paahto.

• Vilja
        barista kirjoitti:

Hei, itseäni askarruttanut joskus sama juttu, joten varmistin kahvialan ammmattilaisilta. Yksi espressokupillinen (siis sormustimellinen :) espressoa on kofeiinimäärältään hiukan pienempi kuin yksi normaali kahvikupillinen tavallista kahvia. Tuplaespresso on n. kaksi kupillista, joten voisi ajatella että kyllä tuo vastaa toistakymmentä kupillista tai vajaa kymmenen mukillista juhlamokkaa.

Espresso on tummapaahtoisena ja nopeasti uutettuna vähemmän ärsyttävää vatsalle kuin pannu- tai suodatinjauhatuksena valmistettu tai suomalaisten rakastama vaalea paahto.

Hyvä vastalääke väsymykselle, cafè corretto annos espressoa, tl sokeria ja plöräys grappaa, vodkaa tai konjakkia. Jo lähtee väsymys mutta autonrattiin ei tarvitse käydä vähään aikaan.

• tiskivedestä
        ratkaisevan kirjoitti:

Olen kyllä ylemmän kirjoituksen laatijan kanssa samoilla linjoilla. Jos kahvi on ollut jotain sellaista haplakahvia, niin varmaan tulee huono olo. Kerran itekki ostin sellasta tarjouskahvia ja huhhuh, että oli mennä vatta sekasin.

... eli liian laihasta kahvista menee maha kuralle. Olen nauttinut monelaista kahvia expressosta ja mokasta capuccinoon, latteen ja tavalliseen kahviin mausteilla ja ilman sekäavec että ilman konjakkia. Naapurin akan tiskivesi on ollut kamalinta, mitä tiedän... sillä sai ummetuksen laukeamaan ja suoliston tyhjäksi.

• ei ole suurta eroa

Siis kerrataas nyt hieman tosiasioita. Ensinäkin, tavallinen suodatinkahvikin voi olla 100% arabicaa, itseasiassa kaupasta on saatavissa moni sellaisia lajeja.

Toiseksi, espressokupillinen suht normaalivahvuista espressoa sisältää kofeiinia suurinpiirtein saman verran kuin kupillinen kahvia. Tietty, jos espressosta tykkää, sen avulla voi saada helpommin kofeiini myrkytyksen kuin normi kahvilla, vähän sama setti kuin kalja vs. viina kun puhutaan siitä, että juo puolivahingossa liikaa...

http://www.city.fi/lehti/article.php?id=1259
        (sivun alareuna)

Moni luulee, että esim. Battery sisältää kofeiinia jotenkin hillittömästi. Noh, saman kofeiiniannoksen saa kupista kahvia, tosin halvemmalla hinnalla jos itse tekee.

• Vilja
        ei ole suurta eroa kirjoitti:

Siis kerrataas nyt hieman tosiasioita. Ensinäkin, tavallinen suodatinkahvikin voi olla 100% arabicaa, itseasiassa kaupasta on saatavissa moni sellaisia lajeja.

Toiseksi, espressokupillinen suht normaalivahvuista espressoa sisältää kofeiinia suurinpiirtein saman verran kuin kupillinen kahvia. Tietty, jos espressosta tykkää, sen avulla voi saada helpommin kofeiini myrkytyksen kuin normi kahvilla, vähän sama setti kuin kalja vs. viina kun puhutaan siitä, että juo puolivahingossa liikaa...

http://www.city.fi/lehti/article.php?id=1259
        (sivun alareuna)

Moni luulee, että esim. Battery sisältää kofeiinia jotenkin hillittömästi. Noh, saman kofeiiniannoksen saa kupista kahvia, tosin halvemmalla hinnalla jos itse tekee.

Olet aivan oikeassa muitakin 500g pakkauksissa olevia kahvilaatuja mainostetaan 100% Arabica kahvina, jota varmaan ovatkin.

Espresso kahvi esim Lavaza on maultaan ja laadultaan todella pehmeän makuista jo hinta kaupan hyllyssä kertoo jotakin. Ostan Italian matkoiltani Lavazaa (saa myös Suomesta), en voi mitään mieluummin juon teetä kuin suodatinkahvi litkuja joissakin paikoissa se maistuu tosi pahalta.
        Linkissä tietoutta Espresso kahvista

http://fi.wikipedia.org/wiki/Espresso

Nämähän ovat niitä maku asioita, niitä 500g kahvilaatuja jotka myös sisältävät 100% Arabicaa, Kahvina olen maistellut, eivät ole useinkin kitkerän makuisina minun makuuni. Mitä hyvää kahvia pilata liialla vedellä.Espresson valmistaminen on ihan oma lukunsa

• Olihan tässä tänä vuonna sekin tapaus kun nainen oli kuollut juotuaan liika vettä veden juonti kilpailussa. Espresso on sitäpaitsi hieman vahvempaa kuin suomalaisten yleisimmin juoma suodatinkahvi.

• kofeiinivapaa herättäjä

joo kun kattoo suomen kansaa kun ne kofeiinipäissään ravaa giganteissa digipokseja ostamassa, voi ymmärtää kofeiinin vaarallisuuden. jengi on ihan pihalla elämästä, ollu ihan lapsesta asti, kun vanhemmat ovat varhaisessa vaiheessa aloittaneet myrkyttämisen.

• Kyllä minä olen sitä mieltä että enemmän se jengo on pihalla huumeista ja päihteistä.

• Suolapähkinä

joka juo 10-15 kupillista päivässä.Ei tosin joka päivä, mutta varmaan 4-5 kertaa viikossa

• mars
    • markkinoitsija

Liika on liikaa mut kohtuus liian vähä.

• Kahvin anniskelu on kiellettävä ennen klo 9.00, jotta pahimmat kofeiiniriippuvaiset saavat hengähdystauon päivän kofeiiniputkeensa. Samaten on kiellettävä anniskelu ja tarjoilu selvästi kofeiiniaddiktiosta kärsiville sakon ja anniskeluluvan peruuttamisen uhalla ... Lisäksi on vakavasti harkittava kahvin arvonlisäveron nostamista kofeiinihaittojen ehkäisemiseksi .... ;-)

• Nimetön

haluaisin vain tietää miksi juovat niin usen niin monta kumpia sitä kahvia?Minä vaan kysyn!

• 20kupposta

20 kuppia päivässä on aika hyvä määrä kasvavalle nuorelle. Unen päästä saa illallakin kiinni helposti.

• digidigidaa

Espresso on vähän vahvempaa kuin meidän keittimistä tippuva ruunankusi.

• MrMentalDisease

Eli jos uutisesta oikein ymmärsin, oli koko ajan juonut tupla-annoksia. eli oikeasti 14 normaalia espressokupillista.

• dogidogi

Espresson yliannostus vei 17-vuotiaan Jasmine Willisin sairaalaan Britanniassa. Tyttö alkoi voida pahoin juotuaan vanhempiensa omistamassa kahviossa päivän aikana seitsemän tuplaespressoa.

Tyttöhän joi 14 normaalia annosta, eli 7 tuplaa..

• ME-dium

Ei kahvinjuonti vaarallista ole,ilman kahvia elämä ns pelkkää synkkyyttä.Viinat ja kaljat,niitä ei kaivata ne joutaa helkkarin kuuseen.Nimittäin alkoholi on toisin sanoen kuperkeikkaöljyä.

• BASTUmies46

Kahvi on hyvää ja terveellistä kun siihen ei lisätä sokeria kermaa tai maitoa.

• jo kai 48 V

Jätin viis ensimmäistä vuotta pois ku en muista , mutta luulen että siittä saakka ku oma muisti pelittää.
        Aamukka enne kouluun lähtöö ni aamukahvi ja yha hengissä. ja kermaa ja punasta maitoo.

Ne kurrit ja terveysylilyönnit on heikoille.

Mies juop kermaa ja syöp voita. Akat juop kurrii ja jottai pahan makusta levitettä. Ilmankos ne ovat ni äkäsii.

• aooooooooa

joka päivä ainakin 7 kuppia/mukillista. Kieltämättä jos enemmän menee kahvia esim. urakka hommissa, sen tuntee kyllä kehossa, turvottaa, on happovaivoja, univaikeuksia.

• oireet...

itselläni oli kahvimyrkytys lähellä muutama vuosi sitten kesämökillä. Naapurin täti se vain juotatti ihan väkipakolla useamman kupillisen mustaa, vaikka en oikein kahvinystävä olekaan.
      Sairaalareissua siitä ei tullut, mutta vatsanväännettä ja kivistystä kylläkin, hui :0

• kahvi+koffarit..

Tää on pakko kertoa. kaverini kanssa mentii juhannuksen alla 18-19 vuotiaana 90-luvun puolivälissä yöjunalla pohjoiseen. Vähän nautittiin alkoholia ja valvottiin koko yö junassa. Perille päästyämme alkoi väkisin nukuttaa ja kuningasidea oli ajatus valvoa koko juhannus läpi, kolmisen päivää. Älyratkaisumme oli ostaa kofeiinitabletteja apteekista, joita otin monta ja osan sekotin kahviin.

Tablettien hinta oli alle 20 mk ja 100 tabua oli pienessä purkissa, joten hintakaan ei osannu kertoa kofeiinin voimakkuudesta. Muistan nauttineeni ainakin 7 tabua ja muutaman kahvikupin ihan aamutuimaan tunnin-parin aikana. Yksi tabu vastaa neljää kahvikuppia,joten annokseni meni yli 30:n kahvikupin.

No seuraukset: rupesin tärisemään,minusta tuli duracell pupu joka pomppi joka paikkaan. Olin paniikissa koko ajan. Kaverini autokyydissä olin koko ajan hölöttäny että nyt joudutaan vesiliirtoon,vaikak oli vain pientä sadetta. Mökilel päästyämme oksentelin ja hyppäsin uimaan, mikään ei auttanut. Lopulta lähdin kävelemään ja liftaamaan paikallisenn terveyskeskukseen, nekään ei voinu oikene mitänä tehdä. Mökilel palattuani sinkoilin edestakasin kuin villieläin ja lopulta rauhotuin muutamassa tunnissa sen verran, että menin menin nukkumaan alkuillasta ja nukuinkin 15 tuntia.

Aika huikeaa,sen jälkeen kahvin juontini loppui radikaalisti muutamaksi vuodeksi, nykyäänkin otan vain vähän kahvia ja olen mielestäni nykyäänkin aiak herkkä kofeiinille ja suosinkin mielellään teetä.

Aika hassua,olenkohan tämän ketjun ensimmäinen joka keertoo kofeiinitablettien ja kahvin yhteiskäytöstä, tai kuinka on tullut pelleiltyä...

Mut en suosittele niitä tabuja kenellekään, pelottavan halpojakin taitavat vielä olla...

• cofeinisti

mulle kävi vähän samalla tavalla.. tosin vedin 12 kofeiinitablettia.. jouduin sairaalaan ja tuputukseen! ;) en suosittele!!

• kahvisti

Kyllä taitaa kahvi olla myös huonoksi hampaille...Hampaat tummuu ja ite oon huomannut hampaiden pureksijana vähentyneet oireet, kun lopetin kahvittelun....Olo on nyt niin rauhaisa...

• Harri 42

Itse juon kahvia päivittäin 3 pannullista noin 2-3 litraa ja yksi viidesosa kahvipaketista. En ole huomannut mitään erityistä oireilua kahvin juomisesta, mutta olenkin juonut kahvia kymmeniä vuosia totutusti.

Ehkä siiitä jotain voi olla haittaa, jos vain tietäisin ja muistaisin millaista oli, kun en vielä juonut kahvia.

• juomisessa

Kohtuus kaikessa. Vesikin saattaa tappaa, jos sitä juo litratolkulla. Samoin ylenmääräinen alkoholin hörppiminen, sekin saattaa käydä hengen päälle. Ei kenenkään elimistö kestä määrättömiä määriä mitään, vaan oireita tulee ja pahimmassa tapauksessa lähtee henki.

• taivaasta

Kahvilla ei ole rasvaa lukuun ottamatta terveydelle minkään laisia pysyviä haittoja!!! Kahvi tutkimuksista toiseen on todettu `teen` jälkeen mailman toiseksi tervellisimmäksi juomaksi!!!... Mutta tarviihan terveen ihmisen tajuta kohtuus!!! Pystyy sitä millä tahansa ittensä tappamaan jos kohtuus häviää!!!!!

• kahviton

perustuu stressihormonien lisääntymiseen elimistössä. Minä en ainakaan halua yhtään ylimääräistä stressiä elimistööni, kun olen jo muutenkin hermona jo valmiiksi!

• joooooooooooooooooooooooooo...

itse olen joskus juonu enemmänkin kun 7 kuppia parhaillaan olen juonu yli 10 kuppia kahvia päiväs enkä ole saanu myrkytystä se on elimistöstä kiini ei mistään muusta t kahvin juoja

• ocgar

ON HYVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JA VIEL TUPAKIN KANSSA NII AVOT!!!!!MM-MMMMMMM...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13