mulla on ollu pienestä asti tosi usein suussa rakkoja. monesti jopa useita yhtä aikaa :S en tiiä onko toi rakko oikea nimi sille, mutta siksi sitä meillä päin on aina kutsuttu :)
eli mistä nämä johtuu ja miten niitä voi ehkäistä? eräs työkaverini kertoi, että heti kun huomaa että rakko on tulossa, niin pitää syödä sitruuna raakana parin päivän ajan..
tällä hetkellä mulla on 4 rakkoa suussa sekä tuola takahampaiden takana oleva iho on vähän rikki. on aika tuskaa yrittää syödä :S
suussa olevat rakot/rakkulat/aftat
5
1308
Vastaukset
- Ds fani!!!!
minulla oli pienenä apteekista ostettua viilentävää ainetta joka laitettiin sen rakon päälle. En muista pitikö olla resepti.
- nimimerkki--
äskön hokasin että tohon huuleen sisä puolelle on tullu viides rakko :D eipä oo ennen ollu näin montaa yhtä aikaa, ennätys tuli :)
- Se..
nimimerkki-- kirjoitti:
äskön hokasin että tohon huuleen sisä puolelle on tullu viides rakko :D eipä oo ennen ollu näin montaa yhtä aikaa, ennätys tuli :)
Hammastahna hellävaraiseen ja vaahtoutumattomaan, apteekista saa ostettua aftoihin Aftabeja(tarttee reseptin?)/Aloclair-geeliä-->afta häviää nopeammin. Vältä sitruunaa/tomaattia, kirveleviä ruoka-aineita-->itsellä ainakin lisää aftoja.
- Löytää vastauksen
Olen ollut samassa jamassa koko elämäni ajan ja vasta vuosi sitten löysin vastauksen kysymykseesi ystävälleni jutellessa. Hänen hammaslääkäri täällä USAssa suositteli L-Lysine, HCl 500mg ottamista yhden tai kaksi tablettia niinä päivinä kun syöt esim. mansikoita, tomaatteja, sitrus hedelmiä tai mitään sellaista jonka happo aihettaa joidenkin ihmisten suussa noita inhottavia ja kivuliaita rakkoja. Elämäni ja 4 v. poikani elämä on huomattavasti helpottunut tämän jälkeen. Sitruunan luulisi vain pahentavan tilannetta. Olen nauttinut pussi tolkulla appelsiineja eikä rakkoja enään ole tullut. Toivottavasti tämä neuvo auttaa myös sinua!
- piip
Ainakin kun viimeksi ostin Aftabeja, ei niihin reseptiä tarvinnut. En tosin ole vakuuttunut niiden tehosta.. Ennen oli myynnissä myös semmoinen kuin Ascoxal, mutta sitä ei kai saa enää..se oli hyvä aine - puudutti ja desinfioi ja toimi.
Hammastahna vaikuttaa kanssa, semmoinen vaahtoutumaton on hyvä käytössä..Yotuel on erittäin hyvä - vaalentaakin samaan hintaan :) Ilman sitä en tulisi toimeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3435767- 765219
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484276- 523911
- 483638
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1583356Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003144Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky403102- 432259
- 492185