Hammasraudat+kipu?

Ds fani!!!!

Minulle tullaan laittamaan hammas raudat ja kysyisin että sattuuko niiden laittaminen ja kun ne on laitettu niiden pitäminen?
Minulle tehdään myös leikkaus jossa tulen olemaan hereillä mutta tietysti puudutettuna niin kuinka paljon sattuu puudutus joka laitetaan sairaalassa.
Ja voiko hakea siihen nukutusta koska pelkään kipua todella paljon?
Kiitos kaikille vastaajille.

15

1878

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satu, mutta

mun tapauksessa raudat on aiheuttaneet tosi paljon kipua. Taidan kyllä olla erikolistapaus, sillä monille ei tuu juurikaan mitään kipuja. itse olisin kyllä jättänyt raudat laittamatta,m jos olisin tiennyt kuinka paljon ne sattuu.

• laittaminen

Ei satu, rautojen laittamisen jälkeen hieman saattaa tuntua:
        -kireältä suussa,
        -syöminen/pureminen saattaa tehdä kipeää,
        -vähän kuin kasvukivut/kuukautiskivut ajateltuna suuhun.

Kivun kestää ja se kestää muutaman pv:n kun totut rautoihin. Aluksi raudat saattaa hangata limakalvoja eli kannattaa käyttää "suoja vahaa".

Oikojalla tulet käymään kontrolleissa ja niissä rautoja saatetaan kiristellä ja sen jälkee saattaa olla hampaat hellänä.

Kivun kestää ja yöunetkin pystyy nukkumaan eli ei kannata etukäteen murehtia.

• raudatpois

Mullaki raudat sattuu ihan helvetisti.

• .........

Mulla on ollu kahdeksat erilaiset raudat elämäni aikana ja voin sanoa että oon tyytyväinen siihen, että otin raudat suuhuni aikoinaan.. nyt hymy on suora.. :D Mulle rautojen laitto ei koskaan oo sattunu yhtään. Erilaisia aineita ja mittoja sun muuta ne suuhun työntää mut mikään ei oo kyl sattunu juuri yhtään.. :) vähän on välillä nipistäny kun on kiristetty rautoja tai vastaavaa mut muuten ei tunnu missään.. :) hampaat saattaa olla hellänä jonkin aikaa kun uudet raudat asetetaan, mutta muuten ei ole mitään ongelmia ollut.. :) tsemppiä sinne!

• .......

niin ja unohdin mainita, että mua ei oo koskaan hammaslääkärissä puudutettu vaan kaikki hoidot oon ottanu ilman puudutusta eikä se oo sattunu että älä pelkää.. :)

• puudutettu

Minulle on tehty leikkauksia puudutettuna. Puudutettaessa pistos tuntuu, mielestäni ei ole ollut kova kipu. Sen jälkeen ei ole kipuja leikkauksen jälkeenkään. Koitiutus on ollut nopeasti ja ohjeeksi olen saanut tarvittaessa särkylääkettä. En ole tarvinnut. Leikkaukset ovat olleet vatsan alueella ja nukutuksen jälkeen kivut olisivat olleet voimakkaita. Olen erittäin tyytyväinen.

• help mee

öö suoristaako raudat hampaan vai miten?
      jos hampaani on vinossa revitäkö se irti? jos se ei siis mahu??

• Oikeesti?

Ekaks kun ne on laittettu, pari päivää sattuu, mutta stten totut. Mutta haluaisin kysyä: sattuuko, kun ne otetaan pois ja kun et käytä niitä enää?

• M..26

Perus hampaiden oikominen ei satu yhtään missään vaiheessa hoitoa. Pientä kiristelyä vain aina käyntien jälkeen. Itellä ollut jo yli 2vuotta kojeet eikä mitään ongelmaa ollut

• outotyyppi99

No mulle laitettiin 3 päivää sitten kitalakiraudat (joita ei saa pois) Ja sattuminen ei sattunut mutta syöminen on vaikeaa ja raudat hankaa kieltä :( Tää on hirveetä :((

• jpjphjiophjio

ei satu

• jkhglgkjgkj

ÄLÄ VALEHTELE!

• Panikoivahamppipotilas

Mulle laitettaan huomenna kiinteät oikomiskojeet voisko joku kertoa tuleeko niihin sormusta kun mulla heiluu se hammas johon sormuksen kai pitäus tulla?

• Dentdull

Jos hammas todella heiluu niin ei siihen voi laittaa mielestäni sitä sormusta. Ota puheeksi hammaslääkärin kanssa.

• Valehtelijat

Ne ketkä sanoo että hammasraudat eivät satu valehtelevat. Muutamat ekat päivät sattui ihan helvetisti. Kiristyksen jälkeen sattuu mutta ei suunnattomasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1853
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1741
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1507
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1198
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1195
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1114
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      992
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      869
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50