Mua on vaivannut tämä huimaus tosi kauan. En tiiä onko mulla joku vakava sairaus, jota en tiiä vai johtuuko pelkästään pelkäämisestä. Mut se alkoi pyörtymisellä kirppiksellä, olin ollut pitkään etten ollut syönyt ku vain vähän päivässä (anoreksia). Samalla ku pyörryin niin tuli kouristuksia. Epilepsiaa ei todettu!
Oon kahdesti pyörtyny tuon kohtauksen jälkeen ja tullut sama juttu. Nyt, vaikka oon vasta syönyt ja meen kaupungille tai lenkille, niin alkaa huimaamaan ja pyörryttämään ihan hirveesti. Tuntuu, et taju lähtee. Lenkillä en enää pysty paljoa käymään, ku tuntuu et nyt pyörtyy :(
Koulussa en pysty keskittymään mihinkään, ku on vain huimaaminen mielessä koko ajan ja se haittaa koulun käyntiä pahasti. Samaten kaupassa, julkisella paikalla, kylässä on sama juttu. Mutta ei koskaan kotona. Sitä ihmettelen, et miks mua huimaa kaikkialla muualla paitsi ei kotona??
Olen jutellut psykologin kans tästä eikä se tunnu auttavan. Olisiko teillä vinkkejä mistä tuo huimaus saattaisi johtua, kun se alkaa jo haitata normaalia elämää?!
Huimaus/ paniikkihäiriö
3
669
Vastaukset
- vieraana
oletko käynyt mittaamassa verenpainettasi tai hemoglobiinia, molemmat aiheuttaa huimausta jos ovat huonot. käsittääkseni paniikkihäiriökin aiheuttaa pyörryttämisen tunnetta.
- huimausta
ilmeisesti jännität ihmisten keskellä. Netistäkin löytyy ohjeita, miten jumittuneita niskalihaksia saa höltymään. Käy myös fysioterapeutilla tai hierojalla.
Ensiavuksi nostele käsivarsia ylös ja kohottele lapaluita eri liikkein tai roiku jossain tangossa. Aamulla loju rentoutuneena sängyssä ja kiskottele (venyttelele) kuin kissanpoikanen.
Huimaus voi johtua myös mm. kaliumtasapainon häiriöstä. Syö kaliumpitoisia kasviksia, jätä erityisesti limsat pois. Cocacola erittäin fosforipitoisena syö elimistön kaliumvaroja, myös helle verottaa mineraalisuoloja, joten helteellä on hyvä syödä jotain suolaista; merisuola on 100 krt parempaa kuin ruokasuola, jossa on liikaa natriumia. - puuttuu
huimausta kirjoitti:
ilmeisesti jännität ihmisten keskellä. Netistäkin löytyy ohjeita, miten jumittuneita niskalihaksia saa höltymään. Käy myös fysioterapeutilla tai hierojalla.
Ensiavuksi nostele käsivarsia ylös ja kohottele lapaluita eri liikkein tai roiku jossain tangossa. Aamulla loju rentoutuneena sängyssä ja kiskottele (venyttelele) kuin kissanpoikanen.
Huimaus voi johtua myös mm. kaliumtasapainon häiriöstä. Syö kaliumpitoisia kasviksia, jätä erityisesti limsat pois. Cocacola erittäin fosforipitoisena syö elimistön kaliumvaroja, myös helle verottaa mineraalisuoloja, joten helteellä on hyvä syödä jotain suolaista; merisuola on 100 krt parempaa kuin ruokasuola, jossa on liikaa natriumia.jodi. En suosittele!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827