Trikozol 400 g ja alkoholi

vups

Kyseistä antibioottia ei saa nauttia alkoholin kanssa, mutta lääkäri ei puhunut mistään jälkiajasta - apteekkari kylläkin; sanoi ettei saa kuurin loputtua pariin päivään nauttia alkoholia. Nyt olisi juhlat tiedossa vuorokausi kuurin päättymisen jälkeen, miten on?

17

25363

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lueppa tästä
      • 12344

        Itse olen kyseistä lääkettä syönyt puolitoista vuotta melkein yhä soittoa koko ajan. Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että kyllä tuosta alkoholista varoitetaan, mutta itselläni ei ole esiintynyt mitään oireita vaikka olen kuurin aikana juonutkin alkoholia. Eli näyttäisi olevan aika henkilökohtaista, että miten tuo lääke vaikuttaa.


      • 12355

        Mulla eilen loppu antibiootit ja haluaisin juoda tänää Uskallanko tänää alkaa juomaan


      • Ohjeissa_kerrotaan
        12355 kirjoitti:

        Mulla eilen loppu antibiootit ja haluaisin juoda tänää Uskallanko tänää alkaa juomaan

        Siis oliko kyse tuosta samasta antibiootista? Kaikki antibiootit eivät aiheuta antabusreaktiota alkoholista.

        No et ehtinyt saamaan vastauksia ajoissa, joten tiedät nyt menikö ilta oksennellessa.


      • Anonyymi

        Entäs ennen kuuria


    • ZZ TOP

      itselläni hiukan sama "pulma" juhlat lauantaina ja kuuri päätyy perjantaina mutta meinaan hiukan juhlia.Meneeköhän nuppi ihan sekaisin ?

      • viola

        sama homma..illalla pitäisi muutama ottaa ja vuorokausi viimeisestä lääkkeestä sillon..onko kellään kokemuksia? jossain luki että puoliintumisaika 9-19 tuntia ja jossain taas että 6-9 tuntia..??


    • kj

      sama kuuri loppui itselläni noin 30 tuntia sitten ja olen nyt ottanut olutta raskaalla kädellä noin 4 tuntia ei ainakaan vielä ole mitään oireita ilmaantunut kuin mieletön nälkä.

      • häääääääääääääääääää

        milloin tuo aloitus on kirjoitettu vuonna 2007, miten se on mahdollista?


      • Trikozol ja Flagyl
        häääääääääääääääääää kirjoitti:

        milloin tuo aloitus on kirjoitettu vuonna 2007, miten se on mahdollista?

        Flagyl (siinä on sama vaikuttava aine kuin Trikozolissa) aiheutti minulle antabusreaktion. Olen kyllä todella allerginen eli yliherkkyysoireet olivat mielettömät. Ilmeisesti tämä on yksilöllistä, mutta en uskaltaisi samanapäivänä kuitenkaan ottaa alkoholia. Kokemusta ei ole seuraavasta päivästä...


    • Anni801

      Onko kenelläkään muulla kokemuksia aiheesta? Itselläni on tänään loppunut myöskin lyhyenkö Trikozol-kuuri (5 päivää) ja huomenna olisi kolmen ruokalajin illallinen johon kalliit viinit on tilattu jo kauan ennen lääkekuuriani. Kerran aiemmin join myös muutaman alkoholiannoksen 24h antabusjohdannaisen antibioottikuurin jälkeen eikä mitään oireita ollut, mutta eihän sitä koskaan tiedä En tiedä auttaako veden runsas nauttiminen lääkkeen poistumista elimistöstä

      • anttibussi-erektio

        meikäläisellä trikozol 400mg kuuri (30tabl) lopuillaan ja 4 kertaa olen "vetänyt lärvit" ihan normaalisti.Ei mitään muita oireita kuin se vanha tuttu krapula.Luultavasti on yksilöllistä kehen antabus-reaktio iskee.Aloita varovasti ja kuulostele...niin minäkin tein eka kerralla.Sen jälkeen ei oo tarvinnu turhia tissutella :)


      • Nauticat61
        anttibussi-erektio kirjoitti:

        meikäläisellä trikozol 400mg kuuri (30tabl) lopuillaan ja 4 kertaa olen "vetänyt lärvit" ihan normaalisti.Ei mitään muita oireita kuin se vanha tuttu krapula.Luultavasti on yksilöllistä kehen antabus-reaktio iskee.Aloita varovasti ja kuulostele...niin minäkin tein eka kerralla.Sen jälkeen ei oo tarvinnu turhia tissutella :)

        Vanha skeittaus jo, mutta...varoaika on varoaika..sillä pyritään viemään hoito loppuun asiallisesti potilaan parasta ajatellen. Oireet ovat oireita, niitä tulee osalle väestöstä, tai sitten ei. Lähinnä näistä kyselyistä tulee mieleen että ongelma ei ole lääkkeessä, vaan alkoholismissa.


    • Ireneekeri

      Nyt menee testiin tämä homma. Eilen loppu kuuri ja tänään aijon maistaa punkkua. Katotaan miten menee #livingontheedge

    • Ireneekeri

      Oon iha fine. No problem.

    • N49

      Täälläkin testiin tänään, Trikozol 400mg viikon kuurin jälkeen. 13 tuntia viimeisestä tabusta.

      • N49

        Ei mitään sivuvaikutuksia täälläkään! T. N49


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3346
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      438
      3158
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      131
      2876
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2222
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2070
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1210
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe