Uskovien lisääntyminen -vaara?

hyvä&paha

Olen miettinyt että mitä tapahtuisi jos eri herätysliikkeisiin alkaisi uskovaisia tulla enempi kuin tällä hetkellä on, se olisi varmasti katastrofi ainakin jos oikein tiukkapipoisten joukkoihin alkaisi tulla porukkaa niin ravintolat,alko,muotiliikkeet,kosmetiikkaliikkeet,tanssipaikat ym joutuisivat suuriin vaikeuksiin.Ovatko herätysliikkeet ajatelleet tätä.Tällä hetkellä ei herätysliikkeissä ole juuri lisääntymistä näkyvissä mutta sellaista tuntua on ilmassa että lisääntymistä voisi tapahtua.

28

1274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekonomisti

Kannattaa lukea alempi juttu, ja miettiä minne katoaisivat kaikki kauniit keski-ikäiset naiset, jos uskovat vähentyisivät tai loppuisivat. Tämä olisi moninkertainen menetys ja suurempi suru verrattuna yllä lueteltujen juttujen poishäviämiselle.

• vielä

Todellinen katastrofi ! Jos väkivalta, rikokset ja huumaavat aineet ym. jäisivät pois, niin poliisit ja järjestyksen pitäjät, sosiaalityöntekijät ja monet muut jäisivät työttömäksi. Vankilat tyhjenesi. Turvallisuus kaduilla kohenisi. Ajattele, mitä tapahtuisi, jos Suomen kansa toden teolla noudattaisi Raamatun kehotusta : "Toistenne kunnioituksessa kilpailkaa !" Siellä on monta muutakin kehotusta.

• Sateenkaari

Tuo on "onneksi",markkinatalouden toiveajattelua.
        Tuskin ihmiskunta vielä on valmis tällaiseen
        kaikkia hyödyntävään ajatteluun.

Jo se, että maailmassa vallitsee niin paljon eri kulttuurien piireissä käsityksiä Jumalasta ja "pelastumisesta" ei yhdistä meitä ihmiskuntaa vielä pitkään aikaan.

Ehkäpä tarkoitus ei olekaan saada yhteiskunnastamme hyvää ja toimivaa vaan tarkoituksena on, että mahdollisimman moni yksilö
        löytäisi kohdallaan tuon "pelastumisen" tai "valaistumisen".

Löytäsi sisältään Jumalan ja tahdon toteuttaa ja tehdä hyvää.

Ehkä se onkin kaiken tarkoituksena.

Minä en tiedä. Ajattelin vain.
        Jokin tarkoitushan tälle kaikella varmasti on.

Päämäärämme on kaikilla päästä taivaaseen.

Siihen taivaaseen,millaisena kukin sen käsittää.

Ensin on vain löydettä,
        tie ja totuus ja sitten alkaa elämä.

Toivotan onnea ja iloa kullekin tielleen,
        Varmasti jokaisen tie vie lopulta perille.

• baby
        Sateenkaari kirjoitti:

Tuo on "onneksi",markkinatalouden toiveajattelua.
        Tuskin ihmiskunta vielä on valmis tällaiseen
        kaikkia hyödyntävään ajatteluun.

Jo se, että maailmassa vallitsee niin paljon eri kulttuurien piireissä käsityksiä Jumalasta ja "pelastumisesta" ei yhdistä meitä ihmiskuntaa vielä pitkään aikaan.

Ehkäpä tarkoitus ei olekaan saada yhteiskunnastamme hyvää ja toimivaa vaan tarkoituksena on, että mahdollisimman moni yksilö
        löytäisi kohdallaan tuon "pelastumisen" tai "valaistumisen".

Löytäsi sisältään Jumalan ja tahdon toteuttaa ja tehdä hyvää.

Ehkä se onkin kaiken tarkoituksena.

Minä en tiedä. Ajattelin vain.
        Jokin tarkoitushan tälle kaikella varmasti on.

Päämäärämme on kaikilla päästä taivaaseen.

Siihen taivaaseen,millaisena kukin sen käsittää.

Ensin on vain löydettä,
        tie ja totuus ja sitten alkaa elämä.

Toivotan onnea ja iloa kullekin tielleen,
        Varmasti jokaisen tie vie lopulta perille.

"Varmasti jokaisen tie vie lopulta perille."

***Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se
        portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät

Ei kai kaikki tiet voi viedä perille? vai?

• Sateenkaari
        baby kirjoitti:

"Varmasti jokaisen tie vie lopulta perille."

***Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se
        portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät

Ei kai kaikki tiet voi viedä perille? vai?

Kyllä ahtaasta portista,
        Tie on paljon ahtaampi ja kapeampi jos haluaa kulkea totuuden mukaan.
        Etsiä sydämellä ja ajatella itse.
        Mitähän Jeesus halusi sanoa; "älkää hyväksykö valmiita oppeja, etsikää ja löytäkää totuus"
        Se on vaativa ja kapea tie. Ja portti sinne on ahdas.

Paljon helpompi on kulkea tietä, jossa on jo valmiit suuntaviitat mitä tehdä ja miten tehdä.

Valmiit opit ja neuvot tekevät matkan teon paljon helpommaksi.
        Myöskin portit ovat silloin isommat ja avarammat, porttien päällä lukee "tämä on oikea portti".
        Sinne on helppo mennä jos osaa lukea.

Ehkäpä kaikki tiet eivät vie perille.
        Itse uskon kuitenkin , että lopulta monen tien ja mutkan jälkeen löytyy se oikea tie.

Onnea matkallesi baby.

• baby
        Sateenkaari kirjoitti:

Kyllä ahtaasta portista,
        Tie on paljon ahtaampi ja kapeampi jos haluaa kulkea totuuden mukaan.
        Etsiä sydämellä ja ajatella itse.
        Mitähän Jeesus halusi sanoa; "älkää hyväksykö valmiita oppeja, etsikää ja löytäkää totuus"
        Se on vaativa ja kapea tie. Ja portti sinne on ahdas.

Paljon helpompi on kulkea tietä, jossa on jo valmiit suuntaviitat mitä tehdä ja miten tehdä.

Valmiit opit ja neuvot tekevät matkan teon paljon helpommaksi.
        Myöskin portit ovat silloin isommat ja avarammat, porttien päällä lukee "tämä on oikea portti".
        Sinne on helppo mennä jos osaa lukea.

Ehkäpä kaikki tiet eivät vie perille.
        Itse uskon kuitenkin , että lopulta monen tien ja mutkan jälkeen löytyy se oikea tie.

Onnea matkallesi baby.

"ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät....."
        en ala väittelemään, mutta kyllä sinun kirjoituksesi on vastaan Jumalan sanaa.
        Jotenkin koen, että sinun oppisi on omaa järjen päätelmää.
        ***2 Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle***
        Jos on löytänyt Jeesuksen on löytänyt oikean tien. Koska hän on TIE. silloin tietää mikä on totuus, koska Jeesus on TOTUUS. Silloin vasta elämä on elämisen arvoista,koska Jeesus on ELÄMÄ.

"älkää hyväksykö valmiita oppeja, etsikää ja löytäkää totuus" Tällaista kohtaa en löydä raamatusta. Kertoisitko mistä sen löysit.

Kiitos jos vastaat.

• Sateenkaari
        baby kirjoitti:

"ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät....."
        en ala väittelemään, mutta kyllä sinun kirjoituksesi on vastaan Jumalan sanaa.
        Jotenkin koen, että sinun oppisi on omaa järjen päätelmää.
        ***2 Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle***
        Jos on löytänyt Jeesuksen on löytänyt oikean tien. Koska hän on TIE. silloin tietää mikä on totuus, koska Jeesus on TOTUUS. Silloin vasta elämä on elämisen arvoista,koska Jeesus on ELÄMÄ.

"älkää hyväksykö valmiita oppeja, etsikää ja löytäkää totuus" Tällaista kohtaa en löydä raamatusta. Kertoisitko mistä sen löysit.

Kiitos jos vastaat.

Selvä näet, että kirjoitukseni on Jumalan sanaa vastaan.
        Itse en sitä niin näe.

Totta kaikki ihmisjärjen päätelmät hajoitetaan, ja ajatus tulee kuuliaiseksi Kristukselle.
        Niinhän se on.
        Olen löytänyt tien, totuuden ja saanut elämän.

"Älkää hyväksykö valmiita oppeja, etsikää ja löytäkää totuus" Tällaista kohtaa en löydä raamatusta. Kertoisitko mistä sen löysit;
        - tällaista ei ole raamatussa, toki sen tiesit,
        puhun nyt siitä, miten olen tulkinnut Jeesuksen sanoman -

Olen käsittänyt Jeesuksen opeista, että Hän käskee meidän kaikkien koetella henget ja sekä kyseenalaistaa valmiita kaavoja ja oppeja; siten voimme vain löytää totuuden.

Eikös hän jossain sano;"Älkää jokaista joka sanoo, tuolla on Herra tai tuolla uskoko..."jne.

Jeesus näyttää meille tien.
        Jeesus kertoo meille totuuden.
        Ja siten saamme elämän.

Toivottavasti vastaukseni oli tyydyttävä.

Kysy ihmeessä lisää jos jokin jäi epäselväksi.

Keskustelu on aina rakentavaa.

Se avaa uusia näkökantoja puolin sun toisin,
        sillä ehdotonta totuuttahan ei tiedä kukaan ihminen, mutta sen sijaan voimme avartaa ja valottaa toisiamme ajatusten vaihdolla.

• upotettu

Se olisi "maailmanruhtinaalle" melkoinen SHOKKI!!!

• ateisti

Uskovaiset nyt ovat vaara ylipäätään ympäristölleen, lisääntyipä heidän määränsä sitten tahi ei (toivottavasti ei lisäänny). Uskovaiset häiritsevät ihmisiä tietentahtoen levityksellään, tekevät ei-pätevää vahinkoa tekevää nuorisotyötä, rajoittavat ihmisten vapautta, pahimmillaan tuhoavat jonkun elämän ja aiheuttavat vielä väkivaltaakin mm. jehovat käyttämällä lapsia seksuaalisesti hyväkseen. Uskovaisten tunnustuksellisuus uhkaa mm. kouluissa uskonvapautta joka antaa vapauden kääntää kristityille selkä ihan rauhassa, tätähän helluntailaiset sun muut jeesustelijat yli kaiken pelkäävätkin.
      Uskovaiset ovat oikeasti haitallisia tai jopa vaaraksi ympäristölleen ja ainakin lapsille/nuorille, kyse on sen laadun ongelmasta, että sitä voitaisiin lailla hillitä kieltämällä tunnustuksellisuus ja uskonlevitystyö kokonaan. Minä en ymmärrä nykyistä menoa: uskovaiset saavat tehdä jumalansa nimessä ihan mitä tykkäävät, seurauksista viis.

• lessu

teillä on niin väärä käsitys että voi teitä...mekihän voiaan alakaa puhhuu että nuo ei lessut on vaara....te kaikki varmaan tunnetta just sellasii lessuja että jooo eli 10 lestoja ja niitä ei ookku ku pareja kappaleita et tiedoksi kaikki lessut on sisimmiltäää iha erinlaisia .....tutustukkaapa johonki lessuuun kunnolla en usko että ne on hirveesti kuule tollasii tuhojia...minä ja meijän kaikki kaverit lessut ja ei lessut ovat sellasii että musaa ja riehuntaa jnee...ei enää juomia ja diskoja niissä ei oo järkeä vi muutenki pitää hauskaa jos tajuutta...te kun juotta luulette olevansa kovia ja haluatta näyttää vaan..ja että kehtaatta tehä jotain paremmin ...meilläpäin en tunne sellasta lessua et 10 lessu...ja varmaan luuletta että luemme joka ilta raamattua,,,pah ei...mutta koittakaa tajuta etttä olemme ihan samanlaisia ok:)

• vanhoillislestadiolainen nain

HAUHAUHAU syön sinut elävältä MAISKIS

• lesta
        lessu kirjoitti:

teillä on niin väärä käsitys että voi teitä...mekihän voiaan alakaa puhhuu että nuo ei lessut on vaara....te kaikki varmaan tunnetta just sellasii lessuja että jooo eli 10 lestoja ja niitä ei ookku ku pareja kappaleita et tiedoksi kaikki lessut on sisimmiltäää iha erinlaisia .....tutustukkaapa johonki lessuuun kunnolla en usko että ne on hirveesti kuule tollasii tuhojia...minä ja meijän kaikki kaverit lessut ja ei lessut ovat sellasii että musaa ja riehuntaa jnee...ei enää juomia ja diskoja niissä ei oo järkeä vi muutenki pitää hauskaa jos tajuutta...te kun juotta luulette olevansa kovia ja haluatta näyttää vaan..ja että kehtaatta tehä jotain paremmin ...meilläpäin en tunne sellasta lessua et 10 lessu...ja varmaan luuletta että luemme joka ilta raamattua,,,pah ei...mutta koittakaa tajuta etttä olemme ihan samanlaisia ok:)

sanoit näin:"ja varmaan luulette että luemme joka ilta raamattua...pah,ei"
        Mitähän noin väheksyttävää siinä ois jos sitä lukeekin joka ilta...sä oot uskovainen ihminen, en ois uskonut et sä noinsitä paheksut jos mä vaikka luenkin joka ilta. No, en lue mut hyvin voisin...

• Uskis
        lesta kirjoitti:

sanoit näin:"ja varmaan luulette että luemme joka ilta raamattua...pah,ei"
        Mitähän noin väheksyttävää siinä ois jos sitä lukeekin joka ilta...sä oot uskovainen ihminen, en ois uskonut et sä noinsitä paheksut jos mä vaikka luenkin joka ilta. No, en lue mut hyvin voisin...

"ja varmaan luulette että luemme joka ilta raamattua...pah,ei"

sinulta tarttua tähän toisen lestadiolaisen TODELLA Raamatun lukemista väheksyvään kommenttiin.

Sinulla taitaa olla asiat melko hyvin - sillä toisella ei.

• !!!
        lessu kirjoitti:

"ja varmaan luuletta että luemme joka ilta raamattua,,,pah ei"

Tässä yksi lestadiolainen ilmaisee syvän halveksuntansa Raamatun lukemista kohtaan.

Kun Raamatun luku ei kiinnosta tipan vertaa, niin onko mikään ihme, että kyseinen herätysliike on kehittänyt omasta päästään Raamattua vääristelevän HARHAOPIN:

"vain me olemme ainoita oikeita uskovaisia maailmassa".

Niinpä niin...

• ei vaaraa

En usko, että tuota vaaraa voi olla. Ainakin jos ja kun raamatun ennusteet pikku hijaa käyvät toteen. Raamatun mukaan sielunvihollinen ottaa lopunaikoina yliotteen. Nimenomaan sen tähden tää maailma menee aina vain suvaitsevammaksi, "sairaammaksi". Tarkoitan lähinnä kristillisten arvojen pyörähtämistä ylösalaisin. Näinhän se on jo alkanut tapahtumaan.

Itse olisin enemmänkin huolissani niistä ongelmista ja tuhoista, mitä sen seurauksena tulee...

• lessu

oottako jotenki aivopestyjä niinku monet luulee meistä lessuista...te jotku minusta kuulostatte ihan siltä:)en tiiä sitte

• moikkelis
        lessu kirjoitti:

oottako jotenki aivopestyjä niinku monet luulee meistä lessuista...te jotku minusta kuulostatte ihan siltä:)en tiiä sitte

no kato morjens, markohan se sielä!=)))

Sinähän aivan irti olet. Ihan metsässä olet kasvanut? Mistä päin Suomea kirjoittelet kun on tuollaiset käsitykset? Mehän käydään yhtenään ravintolassa, rakastetaan hyvää ruokaa ja vaikka mitä kosmetiikkaa ja muotikuteita löytyy kotoa.
      VArmasti tuhat kertaset määrät sun kamoihis verrattuna...

Sinä olet kyllä anteeksi nyt mutta melekonen PÖNTTÖ.

PS eikös nyt olis muodikkaampaa puhua kierrätyksestä ja ei tuhlauksesta?!!!

..kaisla-arkussa ja kaikki ne pienet alle kaksivuotiaat pojat jotka tapettiin juuri tämän saman pelon vuoksi...

Eli et ole ainoa joka tätä asiaa on pelännyt

• ateisti

Naapurinani on lestadiolainen perhe jolla
      on kaksikymmentä lasta. Jos nämä lapset hankivat
      myös kukin kaksikymmentä lasta on seuraavassa sukupolvessa nejäsattaa ,ja seuraavassa 8000, siis noin viidenkymnen vuoden kuluttua. Jos lestadiolaisia perheitä on satatuhatta ovat lestadiolaiset lisääntyneet viitenkymmenen vuoden kulutua 40.000.000 Silloin suomessa ei suvaita muita uskontoja?

• sivusta seurannut

....täyttäkää maa...

• kepe

tosiaankaan ei ole tullut ajateltua miten pian lestat voivat valloittaa maan.On heitä täällä arvosteltukin kovin joten pitäisi ruveta sopua hieromaan ennenkuin he ottavat vallan tai ruveta muittenkin lisääntymään joten kaikki ehkäisy pois ja maata täyttämään.

Onhan tuo sars onneksi. Kaikki eivät SAA lapsia.

• lesta

kukahan tää perhe mahtaa olla? En nimittäin oo kuullut kun et meillä ois korkeintaan 18 jossain perheessä mut mä en sitä tunne..ehkä sulta lipsahti valhe...
        Mut sit mä viel sanon et vaikka oiskin olemassa se kakskyt lapsinen perhe niin ei ne kaikki pysyis uskomas eikä kaikki todellakaan sais niin paljon lapsia, eikä kaikki todellakaan menis naimisiin eikä kaikki todellakaan sais lapsia...
        Huh, sunkin on sallittua käyttää aivoja, sori jos luokkaannuit.

• ateisti
        lesta kirjoitti:

kukahan tää perhe mahtaa olla? En nimittäin oo kuullut kun et meillä ois korkeintaan 18 jossain perheessä mut mä en sitä tunne..ehkä sulta lipsahti valhe...
        Mut sit mä viel sanon et vaikka oiskin olemassa se kakskyt lapsinen perhe niin ei ne kaikki pysyis uskomas eikä kaikki todellakaan sais niin paljon lapsia, eikä kaikki todellakaan menis naimisiin eikä kaikki todellakaan sais lapsia...
        Huh, sunkin on sallittua käyttää aivoja, sori jos luokkaannuit.

Miten sellaiset ihmiset käyttävät
        "aivojaan",jotka kuvittelevat omista-
        vansa taivaan ,antavat toinen toisileen
        synnit anteekksi ,ja minun havaitojeni
        mukaan ainoa asia jossa toimivat raama-
        tussa olevan tekstin mukaisesti, on lisään
        tykää ja täyttäkää maa ?

• lesta
        ateisti kirjoitti:

Miten sellaiset ihmiset käyttävät
        "aivojaan",jotka kuvittelevat omista-
        vansa taivaan ,antavat toinen toisileen
        synnit anteekksi ,ja minun havaitojeni
        mukaan ainoa asia jossa toimivat raama-
        tussa olevan tekstin mukaisesti, on lisään
        tykää ja täyttäkää maa ?

Kiva kun noin kauniisti sanot:)
        Tosiaan, me ei muuta raamatusta uskotakaan!
        ei varmana mee hyvin sullakaan.......

• tietoa kaipaava
        lesta kirjoitti:

Kiva kun noin kauniisti sanot:)
        Tosiaan, me ei muuta raamatusta uskotakaan!
        ei varmana mee hyvin sullakaan.......

mittä tarkoitetaan sanalla "hihhuli"?

• wernerilesta

Ottakaa hyvät ihmiset huomioon sellanen asia, että lestadiolaislapsia syntyy paljon, mutta läheskään kaikki ei ole lopun elämäänsä lestadiolaisia. Täälläkin käpykylässä on suunnilleen kaikilla jotain lestadiolaisia sukulaisia; Serkkuja, vanhemmat saattaa olla lestadiolaisperheistä tai isovanhemmat yms. taitaa olla yleisempää kyllä täällä pohjoisessa...

Ajatelkaapa kuinka paljon meitä olis, jos kaikki jotka ovat syntyneet lestadiolaisperheisiin olisivat koko elämänsä lestadiolaisia?

Huom!(en ole aivan 100% varma) kuulin, että mm. Anneli Jäätteenmäen mies Melleri on taustaltaan lestadiolainen ja Kekkosellakin oli muistaakseni samanlaista taustaa ja onhan niitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4691
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2648
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2533
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2455
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1837
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      60
      1428
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82