Haju

kuolleen

huoneessa.

Oletteko huomannut, että kuolleen huoneessa on aivan omanlainen haju. Se ei ole aina samanlainen.

Joskus se on todella miellyttävä jossa on hyvä levollinen olla. Joskus tosi kylmä ja ahdistava mistä haluaa äkkiä pois.

15

5449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isän tytär

mitä ihminen sairasti?

Isäni kuoli kolme viikkoa sitten. Hän oli sairasvuoteella kaksi tuntia ja sitten hänet siirrettiin kylmiöön. En huomannut hajua.

• joka kerta

Tai sitten en sitä huomaa, jos on pahalle haisevia haavoja ne peittää muut hajut alleen.
        Ei se oikeestaan riipu sairaudesta, mutta
        joskus haju on niin selkeä, että tietää jo siitä kuoleman käyneen.

Toisinaan haju tulee jo pikkuisen ennen kuolemaa, sellainen hieman tunkkainen maan haju.

• hoituspoitsu-bi
        joka kerta kirjoitti:

Tai sitten en sitä huomaa, jos on pahalle haisevia haavoja ne peittää muut hajut alleen.
        Ei se oikeestaan riipu sairaudesta, mutta
        joskus haju on niin selkeä, että tietää jo siitä kuoleman käyneen.

Toisinaan haju tulee jo pikkuisen ennen kuolemaa, sellainen hieman tunkkainen maan haju.

kuolleen haju eli ns "kalman haju" tulee usien siitä, että vainaja on ollut sueita tunteja/päiviä/kuukausia/vuosia kuolleena samassa tilassa /huoneessa. esim mummo löydetään kotoaan kuolleena viikkojen päästä hajun perusteella. ei se haju tule parin tunnin aikana vielä, mutta kun keho jäähtyy ja lämmin huoneilma, tuuletuksen puute/heikkous ja mädäntyvä ruumis niin siinähän sitä hajua varmasti syntyy.

• sanoilla kuvata
        hoituspoitsu-bi kirjoitti:

kuolleen haju eli ns "kalman haju" tulee usien siitä, että vainaja on ollut sueita tunteja/päiviä/kuukausia/vuosia kuolleena samassa tilassa /huoneessa. esim mummo löydetään kotoaan kuolleena viikkojen päästä hajun perusteella. ei se haju tule parin tunnin aikana vielä, mutta kun keho jäähtyy ja lämmin huoneilma, tuuletuksen puute/heikkous ja mädäntyvä ruumis niin siinähän sitä hajua varmasti syntyy.

se pitää kokea, kun se kohdalle osuu sen tunnistaa mistä yritän puhua. En tarkoittanut kalman hajua. Kuoleva saattaa haista "maalle" ennen kuolemaa, mutta tarkoitan sellaista miellyttävää tuoksua kuolleen huoneessa. Sellainen jossa on rauha ja siinä huoneessa on hyvä olla.

Joskus kuollen huoneessa on sellainen ahdistava tuoksu, ei kalman haju, vaan sellainen kylmä josta haluaa nopeasti pois.

• hehe.

Asutkos jonkun kuolleen vieressä, vai...?;)

• olen vaan

paljon tekemisissä kuoleman kanssa. Se tuoksu tulee heti kuoleman jälkeen, ei toki tuntien odottelua tarvita.

• 25.v tyttönen

tänään asuntoomme josta olin lähtenyt kohta kolme kuukautta sitten pois tuli tuoksu ovella vastaan.hänen tuoksunsa.ei kuoleman tuoksu vaan se rakas tuoksu,hänen tuoksunsa.niin kauan hänen kuolemastaan mutta silti tuntui kun hän ei olisi koskaan sieltä poistunutkaan.

olen asunnossa käynyt mutta tämä kerta tuntui erilaiselta.äitini joka oli mukanani sanoi samaa,ihan kun rakas olisi siellä juuri ollut.tuoksu oli jotenkin niin voimakas.

tajuan tuon kaiken olevan mahdotonta.hänhän on poissa.tuoksu tulee hänen vaatteistaan jotka kaapissa edelleen ovat.ikävä ja itku iskivät salamana ajatuksiin.tuntui niin järettömän pahalta...

• Karjalankägönen

pahoillani puolestasi-surusi on vielä niin arka asia.Menee aikaa,ennenkuin voit muistella rakkaintasi ilman kyyneliä.Tuoksu hänestä voi viipyä luonasi kauan-ota se lahjana vastaan,sillä hän rakasti sinua!!!

• 25.v tyttönen
        Karjalankägönen kirjoitti:

pahoillani puolestasi-surusi on vielä niin arka asia.Menee aikaa,ennenkuin voit muistella rakkaintasi ilman kyyneliä.Tuoksu hänestä voi viipyä luonasi kauan-ota se lahjana vastaan,sillä hän rakasti sinua!!!

noista sanoista.tiedän että hän rakasti minua valtavasti.kerkesimme sen sanoakin toisillemme ennen hänen kuolemaansa,vaikka sanoimmekin sen tietämättä että häntä ei kohta olisi.ainakin hän kuoli tietäen sen että hän oli kaikkeni ja rakastin häntä.ehkä tuo joskus tuo lohtua,sitten joskus kun aika on.nyt se vaan nostattaa kyyneleet silmiin...ja repii sydäntä rinnasta.

haistan hänen tuoksunsa iholtani kun pidän hänen suurta t-paitaansa jonka hänelle joskus ostin.on niin ikävä ihollesi...

• Karjalankägönen
        25.v tyttönen kirjoitti:

noista sanoista.tiedän että hän rakasti minua valtavasti.kerkesimme sen sanoakin toisillemme ennen hänen kuolemaansa,vaikka sanoimmekin sen tietämättä että häntä ei kohta olisi.ainakin hän kuoli tietäen sen että hän oli kaikkeni ja rakastin häntä.ehkä tuo joskus tuo lohtua,sitten joskus kun aika on.nyt se vaan nostattaa kyyneleet silmiin...ja repii sydäntä rinnasta.

haistan hänen tuoksunsa iholtani kun pidän hänen suurta t-paitaansa jonka hänelle joskus ostin.on niin ikävä ihollesi...

emme puhu kalman hajusta,vaan siitä rakkaimpamme tuoksusta(ei hajusta)-se on tuoksu,jonka tunsimme hänen lähellään-ei haju-se tuoksu on hänen omansa,ja vain läheinen sen voi tuntea-se on rakkauden viesti vielä sieltä toiselta puolelta!Nautin niin siitä,kun hänen tuoksunsa tulee luokseni-siitä tiedän,että hän on lähelläni-vierelläni!!!

• dsgsfdsf

Riippuu millainen on kuoleva ja kuolema. Jos sitä sairastaa ja yleensä vielä vanhempi ihminen haisee pahemmalle juuri ennen kuolemaa kun sen jälkeen. Jos kuolema tulee äkkiä ja kyseessä suht viriili yksilö ei ruumis ala haista välttämättä niin nopeaa. Tuoksuissa pitää muistaa myös että yleensä kuoleman tullessa lihakset pettävät jolloin myös suolet tyhjentyvät... Ihmisen oma kunto vaikuttaa käymisprosessiin ja sitä myöten hajuihin. Kuoleman haju on sanoinkuvaamaton... JOkainen kokee sen erilailla.

• mistä haju tulee

Tarkoittamaani hajuun ei ole merkitystä millään niillä seikoilla mitä luettelit.

Olen tavannut hajun hyvin eri-ikäisten ja eri tavalla kuolleitten, pitkään ja vaikeasti sairastaneiden vainajien huoneessa.

Sillä suolentyhjenemisellä ei myöskään ole asian kanssa tekemistä.

Vainaja on yleensä jo puhdistettu ja puettu, usein kynttilä palaa pöydällä,(haju tulee ilman kynttilääkin) kun saattelen omaisia huoneeseen silloin sen hajun aistin.

Olen joiltakin omaisilta kysynyt onko huoneessa heidän mielestään erilainen haju kuin potilaan eläessä. Hekin sen kyllä ovat tunnistaneet ja sitä ihmetelleet.

Niinkuin olen hajua kuvannut jo aikaisemmin se on miellyttävä jossa on hyvä olla tai sitten kolea mistä haluaa pois, se ei ole ruumiinhajua, mutta en osaa sanoa mitä se on ja mistä se tulee.

• niin haisi kuin
        mistä haju tulee kirjoitti:

Tarkoittamaani hajuun ei ole merkitystä millään niillä seikoilla mitä luettelit.

Olen tavannut hajun hyvin eri-ikäisten ja eri tavalla kuolleitten, pitkään ja vaikeasti sairastaneiden vainajien huoneessa.

Sillä suolentyhjenemisellä ei myöskään ole asian kanssa tekemistä.

Vainaja on yleensä jo puhdistettu ja puettu, usein kynttilä palaa pöydällä,(haju tulee ilman kynttilääkin) kun saattelen omaisia huoneeseen silloin sen hajun aistin.

Olen joiltakin omaisilta kysynyt onko huoneessa heidän mielestään erilainen haju kuin potilaan eläessä. Hekin sen kyllä ovat tunnistaneet ja sitä ihmetelleet.

Niinkuin olen hajua kuvannut jo aikaisemmin se on miellyttävä jossa on hyvä olla tai sitten kolea mistä haluaa pois, se ei ole ruumiinhajua, mutta en osaa sanoa mitä se on ja mistä se tulee.

Kun mun isä kuoli, niin huoneessa haisi kuin imelä pierun haju. Oliko se sitä kalman hajua ? Tämä ei ole vitsi !

• hjkhkjhjkhkj
        niin haisi kuin kirjoitti:

Kun mun isä kuoli, niin huoneessa haisi kuin imelä pierun haju. Oliko se sitä kalman hajua ? Tämä ei ole vitsi !

Voi olla pierua, kun ihminen kuolee niin elimistöstä poistuu erilaisia eritteitä kuten virtsaa ja ulostetta, ja miksei siten myös pierua. Sen takia esim. sairaalassa kun potilas kuolee, tälle laitetaan usein vaippa joksikin aikaa.

• ReijoKylmäpieru
        hjkhkjhjkhkj kirjoitti:

Voi olla pierua, kun ihminen kuolee niin elimistöstä poistuu erilaisia eritteitä kuten virtsaa ja ulostetta, ja miksei siten myös pierua. Sen takia esim. sairaalassa kun potilas kuolee, tälle laitetaan usein vaippa joksikin aikaa.

Ei vittu miten pimeetä sakkia..... huhuh...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      102
      2214
    2. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      114
      2041
    3. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      302
      2000
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1791
    5. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      1647
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      37
      1455
    7. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      29
      1265
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1153
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      70
      1150
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      53
      1106
    Aihe