Tässäpä tosi tyhmä kysymys. Olen vainajan omainen, ja saan vastaanottaa muilta ihmisiltä osanottoja. Miten siihen kuuluu vastata, kun toinen sanoo "Otan osaa". Jotenkin on jäänyt mieleen sellainen mielikuva, ettei siihen sanota "kiitos". Tosin edellisistä hautajaisista on jo aikaa 10 vuotta.
miten vastataan
3
14615
Vastaukset
- sanotaan
Jep, kyllä kaikki joille olen sen sanonut, ovat sanoneet kiitos.
- ......
Osanottoviestiin vastataan ihan oikeasti kiitosviestillä. Halutessasi voit jopa "otan osaa" -korttiin vastata "kiitos" -kortilla.
Mielestäni on tärkeää kiittää tuesta, se lähentää omaisia entisestään.
Hyvää jatkoa! - perhosen isä
Pienen pienen lapsemme kuoleman jälkeen osanottoa tarjoiltiin, koska niin kuuluu tehdä. Mielestäni se ei useinkaan tuntunut luonnolliselta, ei sanojan eikä kuuntelijan puolella. Onko sanonnan tarkoituksena ilmaista, että haluaa ottaa surusta osan kantaakseen. Varmasti kaikki sanojat olivat vilpittömiä ilmaisussaan, mutta jotenkin tuo lause ei kerro mitään sanojan omista tunteista, se sanotaan koska mitään muita sanoja ei tule mieleen, tilanne on niin vaikea.
Minusta luonnollisempia olivat ne kohtaamiset, joissa minulle sanottiin: "Olen todella pahoillani". Tämä lause kertoo jotenkin paremmin sanojan tunteista ja siihen ei välttämättä tarvitse vatatakaan mitenkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39636
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 38482
- 41481
- 71457