Koulut alko keskiviikkona ja aamulla heräsin "ei niin kovaan, mutta ei niin pieneen vatsakipuun" mylläsi vatsa niinku poreamme. :P Sai käydä vessassa monasti ennen kouluun menoa ja ripulihan oli tietysti. Mahassa myllää yleensä noin 3h koulussa jonka jälkeen pakko mennä vessaan -> helpottaa.
Tätä on jatkunu nyt 3pv. Epäilen itse jännitystä mutta en ole varma. Pitäisikö olla huolestunut ja milloin tämä helpottaa?
Muistaakseni samanlaista ollut joskus ennenkin kun koulut alkaneet (uusi koulu). Mutta ei se näin kauaa muistaakseni ole kestänyt.
Mikä auttaisi jännitykseen jos se siitä johtuu?
Kokeilin kyllä painella eri kohtia vatsasta jos se olisi johtunut umpilisäkkeestä mutta en tuntenut mitään kipua, muistaakseni pitäisi tuntea?
En ole syönyt näinä lähipäivinä juurikaan mitään.. kerran päivässä hiuka perunaa/muuta menee alas.
vatsakipu & ripuli jännityksestä?
2
576
Vastaukset
Kyllä varmasti olet oikein päätellyt, että jännityksestä tuo johtuu. Et ole ollenkaan ainoa vatsallaan jännittävä, tuo on tosi yleistä, ja hyvin monet reagoivat kropallaan jännitykseen - toisille voi tulla migreeni tai muu päänsärky, joillekin nousta jopa kuume.. Jos kyse olisi umpilisäkkeestä, et olisi kipua kestänyt kolmea päivää lääkäriin menemättä.. :P
Kun oireilua on jatkunut jo noinkin monta päivää, voi vatsa oireilla jo ihan siksi, että happotasapaino on poskellaan, etenkin kun olet syönyt noin vähän.. Kipaisepas hakemasta kaupasta Gefilus-, Rela- tai muita vastaavia maitohappobakteereja sisältäviä tuotteita, tai sitten apteekista maitohappobakteereita pillerimuodossa. Ne tasapainottavat vatsaasi - ja toinen mitä suosittelisin on vanha kunnon kaurapuuro, sillä on myös ihmeen rauhoittava vaikutus mahavaivoihin!
Jännitystä saat ehkä lievennettyä ulkoilemalla paljon ja rauhallisesti kauniissa loppukesän säässä - ja antamalla itsellesi luvan jännittää, kyllä se siitä häipyy itsestään kunhan fyyse ja psyyke taas tottuu uusiin kuvioihin.. Tsemppiä sulle sinne koulunpenkille!- ---
Vaivaan on olemassa helpotuskonsteja, käy tarvittaessa lääkärillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195334- 523316
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺372948Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332842Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭262246En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111927- 1181667
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle241550Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101538- 1041467