Jumalamme on kuluttavainen tuli!

Amos7

'Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin'. Hebr.10:31, otsikko Hebr.12:29.

Kuka tahtoo mennä kerran ilman Jeesusta Jumalan eteen? Ei ole silloin turvaa tuomiopäivänä. Jumala on sama Jumala koko Raamatussa. Niin VT: ssä kuin UT: ssä, eikä hän ole muuttunut miksikään. Kauhea tuomion odotus on edessä, mutta:

'Niin nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota
niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat'.
Room.8:1.

Vanha liitto ei voinut ketään täydelliseksi tehdä niin tarvittiin uusi parempi liitto. Se on, joka uskoo Jeesukseen se pelastuu.
Omahyväinen ateistikin voi tulla uskoon ja jehovalainenkin voi pelastua, kun ottaa Jeesuksen vastaan. Kerran ajoimme tässä Helsingin lähellä sellaisen hoitokodin pikkubussilla kohti Saalemia ja olin kuskina. Eräs hiukan kolhuja kokenut hihkaisi ilosta; tässä sitä istutaan entisten gansterien välissä ja kaikki uskossa.

Evankeliumi on mustavalkoinen.
Ei ole kuin taivas tai kadotus ja sinä päätät täällä ajassa minne menet.

15

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sain rohkaisua

      Tuosta kirjoituksestasi huokui armo, vaikka otsikko säikähdyttikin. Todellakin kannattaa olla uskossa eikä usko ole joka miehen. Sekin on rikkaus, että tutustuu monenlaisten taustojen omaaviin ihmisiin. Sinua Amos7 on helppo siunata.

      • Amos7

        Vai helppo siunata? Kiitos.
        Otan tuon siunauksen vastaan.


    • hebrealaiskirjeestä lainailet.

      Sehän on kirjoitettu jälkijunassa paljon Jeesuksen jälkeen ja se hyökkää sekä Jumalan että Jeesuksen oppeja vastaan.

      • Amos7

        Tottakai Hebrealaiskirje on kirjoitettu Jeesuksen jälkeen, tuo nyt on itsestään selvyys.
        Sinä et usko Raamattuun mutta minä uskon.


      • Amos7 kirjoitti:

        Tottakai Hebrealaiskirje on kirjoitettu Jeesuksen jälkeen, tuo nyt on itsestään selvyys.
        Sinä et usko Raamattuun mutta minä uskon.

        Uskotko tosiaan tuohon tuntemattoman kirjoittajan tekstiin joka on kirjoitettu vieläpä puhtaalla Kreikan kielellä ja 65 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

        Ja kaiken lisäksi tuo tuntematon kirjoittaja mollaa Jeesuksen opit.


    • "uskovaisista" osoittelevat sormella niitä joita he pitävät uskomattomina, mutta eivät huomioi, että kaikissa meissä uskovaisissakin on tämä inhimilinen puoli, joka yrityksistään huolimatta "ei voi ottaa vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on". Uskovienkien liha ja veri kuuluu siihen "maan sukukuntiin"!

      Matt. 24:30
      Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki MAAN SUKUKUNNAT PARKUVAT; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

      Ilm. 1:7
      Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja KAIKKI MAAN SUKUKUNNAT VAIKEROITSEVAT hänen tullessansa. Totisesti, amen.

      Room. 2:1
      "Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja".

      Room. 2:3
      "Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?"

      • Amos7

        Jeesus sanoi montaa kertaa nimenomaan uskoville; ennen kaikkea kavahtakaa ulkokultaisuutta. Samaa sanoivat apostolit.

        Eikö Ekivaari saisi varoittaa jos ihminen on matkalla helvettiin jossa tuli ei sammu?


      • Amos7 kirjoitti:

        Jeesus sanoi montaa kertaa nimenomaan uskoville; ennen kaikkea kavahtakaa ulkokultaisuutta. Samaa sanoivat apostolit.

        Eikö Ekivaari saisi varoittaa jos ihminen on matkalla helvettiin jossa tuli ei sammu?

        joutuu pakostakin sen tulen läpi kulkemaan:

        Mark. 9:49
        "Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava".

        1. Kor. 3
        13 "niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
        14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
        15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi".

        Vain Jumalan Hengestä syntynyt Kristus-ihminen on se joka

        Jes. 43:2
        "Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta".


    • todé

      voihan sitä ihan samassa hengessä ajella yhdessä kohti jalkapallokenttääkin ja hihkua yhteisen uskon tuomasta siunauksesta.

      • Amos7

        Hartaan näköisenä kokouksessa mutta sydän kylmänä ja ajatukset jalkapallokentillä. Vanhasta muistista on säilynyt tavat ja tieto milloin on aika painaa pää yhteiseen rukoukseen.
        Luopumus on alkanut.


      • todé
        Amos7 kirjoitti:

        Hartaan näköisenä kokouksessa mutta sydän kylmänä ja ajatukset jalkapallokentillä. Vanhasta muistista on säilynyt tavat ja tieto milloin on aika painaa pää yhteiseen rukoukseen.
        Luopumus on alkanut.

        ajatuksenlukijakin?
        Katsos kun se kokouksissa istuminen tee sinustakaan tosiuskovaista. Ei tee, vaikka asuisit kirkkosalissa. Se varsinainen uskonelämä eletään ihan muualla, kuin aamukokkouksessa.


      • todé kirjoitti:

        ajatuksenlukijakin?
        Katsos kun se kokouksissa istuminen tee sinustakaan tosiuskovaista. Ei tee, vaikka asuisit kirkkosalissa. Se varsinainen uskonelämä eletään ihan muualla, kuin aamukokkouksessa.

        Ei Halosen Tarjakaan uskoon kirkossa istumisella tule vaan oli pakko kun uskovaiset alkoi kritisoida asiaa ennen presidentin vaaleja.

        Veikkaanpa että Amos miettii kokouksissa ulkomaan retkeä täysihoidolla Rositan kanssa kun kolmaskymmenesensimmäinen maa pitäs valloittaa.
        Pitää istua tärkeän näköisenä kun köyhien maksamat kymmenykset on saatava ilman vanhemmiston kritiikkiä matkakassaan.


      • todé
        Pe.ku kirjoitti:

        Ei Halosen Tarjakaan uskoon kirkossa istumisella tule vaan oli pakko kun uskovaiset alkoi kritisoida asiaa ennen presidentin vaaleja.

        Veikkaanpa että Amos miettii kokouksissa ulkomaan retkeä täysihoidolla Rositan kanssa kun kolmaskymmenesensimmäinen maa pitäs valloittaa.
        Pitää istua tärkeän näköisenä kun köyhien maksamat kymmenykset on saatava ilman vanhemmiston kritiikkiä matkakassaan.

        ollenkaan seurakuntaa, enkä pidä sen jumalanpalveluselämää ja lähetyskäskytehtävää pilkkanani.
        Seurakunta on minulle hyvin rakas ja tärkeä asia, mutta minua jurppiia auttamatta ko. puheet uskonelämän typistämisestä kirkkorakennuksen sisäpuolelle.


      • Amos7
        todé kirjoitti:

        ollenkaan seurakuntaa, enkä pidä sen jumalanpalveluselämää ja lähetyskäskytehtävää pilkkanani.
        Seurakunta on minulle hyvin rakas ja tärkeä asia, mutta minua jurppiia auttamatta ko. puheet uskonelämän typistämisestä kirkkorakennuksen sisäpuolelle.

        Tarkoitin sinua tapakristittynä istumassa kirkossa.


    • umpihetero.

      on se sun evankeliumi? entäpä jos on värisokea niin joutuuko sen vuoksi sitten helvettiin? lisäksi voisit kertoa että mikä ihme on "omahyväinen ateisti"? mitä tämä niin kun tarkoittaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe