Herätyskristillisissä piireissä ei kovin paljon diggailla televisiota. Lestadiolaiset ovat erityisen tunnettuja telkkarin vihaajia, eikä osa helluntailaisistakaan omista televisiota. Herätyspiirit ovat antaneet televisiolle sellaisia nimiä kuin 'pirunsilmä' ja 'sontaluukku'. Oma herätysliikkeeni, Kansanlähetys, on päinvastoin teknologiamyönteinen. KL on videokameran ja multivision keksimisestä asti ollut aivan teknologiakiiman vallassa; Kovasti on mietitty, miten voisimme parhaiten hyödyntää uutta teknologiaa nuorison evankelioinnissa, ja sitten on valjastettu tämä uusi teknologia julistuksen palvelukseen.
Aivan pian sinun pitää päättää, miten suhtaudut digitelevisioon. Ellet jo ole hankkinut digiboksia, sinun TV:si tulee pimenemään syyskuussa. Digiboksin hankkimisen sijasta voit tietysti myös kantaa vanhan telkkarisi kierrätyskeskukseen ja ostaa kokonaan uuden digi-TV :n, jossa on sisäänrakennettu digiviritin, eli et tarvitse erillistä boksia. Kolmaskin vaihtoehto on. Se, että heität telkkarisi ikkunalasin läpi pihalle, lopetat kokonaan TV:n katselun ja TV-lupamaksun maksamisen.
Minä en ole katsellut telkkaria enää moneen vuoteen. Syy ei ole hengellinen. Minua ei vain kiinnosta. Olen jo katsellut sitä aikaisemmin tarpeeksi monta vuotta. Harkitsen vakavasti TV :stä luopumista, koska se seisoo nyt tyhjän panttina. En koe teknologiakiimaa.
Digi-TV tulee. Oletko valmis?
13
388
Vastaukset
- Pakanain-Huuto
vastaanottamaan digilähetykset. Mikään ei muuksi muutu. Ohjelmat jatkuvat yhtä huonoina kuin tähänkin asti.
Silloin, kun viimeksi telkkaria katselin, katselin sieltä vain uutiset, dokumentit ja tiedeohjelmat. Sitten kyllästyin jopa niihinkin. Niiden takia en aio enää maksaa TV-lupamaksua. Sinä maksat ja sinä katsot mitä haluat, se on sinun valintasi.
http://victorian.fortunecity.com/richmond/652/txt/pelko_ja_viha.htmlBasker kirjoitti:
Silloin, kun viimeksi telkkaria katselin, katselin sieltä vain uutiset, dokumentit ja tiedeohjelmat. Sitten kyllästyin jopa niihinkin. Niiden takia en aio enää maksaa TV-lupamaksua. Sinä maksat ja sinä katsot mitä haluat, se on sinun valintasi.
http://victorian.fortunecity.com/richmond/652/txt/pelko_ja_viha.htmllöysit vanhan jutun.
Onhan TV sentään jotain verrattuna tekstiin ja ääneen kun yksi kuva kertoo enemmän kuin.....- Pakanain-Huuto
Basker kirjoitti:
http://victorian.fortunecity.com/richmond/652/txt/pelko_ja_viha.htmlmiksi noin äkeänä?
Pakanain-Huuto kirjoitti:
miksi noin äkeänä?
Miksikö? Työpaikallani pari kollegaa hehkutti tänään digi-TV :n autuutta, ja se jäi syömään miestä. Kerroin heille, mitä ajattelen, mutta vielä jäi tarve kertoa se netissäkin.
Basker kirjoitti:
Miksikö? Työpaikallani pari kollegaa hehkutti tänään digi-TV :n autuutta, ja se jäi syömään miestä. Kerroin heille, mitä ajattelen, mutta vielä jäi tarve kertoa se netissäkin.
Jos noin mitätön asia syö miestä niin oletko pumpulissa kasvatettu hienohelma.
Elämässä karaistunut ihminen kestää vaikka kirveitä satais.Pe.ku kirjoitti:
Jos noin mitätön asia syö miestä niin oletko pumpulissa kasvatettu hienohelma.
Elämässä karaistunut ihminen kestää vaikka kirveitä satais.Vai näin? Etkö tiedä, että ne elämän eniten karaisemat tyypit ovat usein niitä kaikkein helpoimmin stressaavia? Jos tietäisit, mitä kaikkea olen käynyt läpi, millaisissa porukoissa olen liikkunut ym. olisit ehkä jättänyt vastineesi kirjoittamatta. Vaan se siitä.
Katselkoon ken haluaa.
Ite olen katellut digilähetyksiä jo kuusi vuotta ja onhan se kuvan laatu hyvä.
Tosin teksti-TV vaatii täydellisemmän signaalin ja ei varmaan joka paikassa toimi.Minä en ole kukaan kieltämään toisilta digi-TV :n katselua. Kunhan nyt vain vienosti vihjaisin, että voihan sen telkkarin heittää ikkunalasin läpi pihallekin, jos ei miellytä, hah hah... Ei vaan, minun puolestani aivopesköön kukin itseään pinnallisella trendikulttuurilla, kapitalismilla ja muulla turrutuksella, jos haluaa. Jokaisella on valinnan vapaus telkkarin suhteen. Muistutan kuitenkin, että digi-TV :n hankkiminen EI OLE kansalaisvelvollisuus.
- herramrks
Basker kirjoitti:
Minä en ole kukaan kieltämään toisilta digi-TV :n katselua. Kunhan nyt vain vienosti vihjaisin, että voihan sen telkkarin heittää ikkunalasin läpi pihallekin, jos ei miellytä, hah hah... Ei vaan, minun puolestani aivopesköön kukin itseään pinnallisella trendikulttuurilla, kapitalismilla ja muulla turrutuksella, jos haluaa. Jokaisella on valinnan vapaus telkkarin suhteen. Muistutan kuitenkin, että digi-TV :n hankkiminen EI OLE kansalaisvelvollisuus.
paikallisen "tekniikka kaupan" ulkopuolella oli sellainen kokoomusnuoren näköinen nuorimies kertomassa digi-ilosanomaansa: Hei (puhui minulle) onko teillä kotona jo digivastaanotin? -Ei ole, vastasin. Hän kysyi että muistanko että jokaisessa kodissa tulee sellainen olla pian.
Kerroin ettei minun kotiini tarvitse. "Ei kyllä jokaisessa tulee olla"
Jokaisessa siis tulee olla digivehkeet.
Olisi muuten ollut hassua ja ennenkuulumatonta jos se kaiffari olisi kysynyt ensin: "hei katsotko telkkaria?"
>>Digi-TV tulee. Oletko valmis?
määritelmäsi mukaan Suomessa ei ole sinun lisäksesi toista uskovaista.
Vasta tällä viikolla nimittelit erästä uskovaista sekä väitit hänen olevan ihan jotain muuta.
- krisu1967
asumme rivarissa jossa kaksi lessuperhettä meidän hellriperheen lisäksi. Siihen ettei heillä ole telkkaria on ihan järkeen käypä syy. Kuinka voit hoitaa lastenhoitoon liittyviä rutiineja jos tv pauhaa n 7:ää lasta pitää hoitaa? Hyvin asiat hoituu seinänaapureilla kun ei ole sitä töllötintä, lapset ovat onnellisia ja vanhemmat tasapainoisia vaikkakin ovat niitä lestaadiolaisia. Meille töllötin on nimenomaan lastenhoidon kannalta sellainen riesa että töllöttimen katselu loppuu kun digiaika koittaa. Digiaika on meidän perheelle jonkinlainen "pelastus". TV:tä ei yksinkertaisesti tarvita perheissä joissa on pieniä lapsia. Muutakin tekemistä voi lapsille keksiä kuin katella matolaatikkoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651566
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185422- 26419