YKSINKERTAINEN TOTUUS JUMALAN NIMESTÄ = Minä Olen
Jumalalla on AIVAN loputtomasti nimiä, joilla voimme Häntä kutsua - aina sen mukaan missä yhteydessä kulloinkin Hänen nimeään ja Häntä tarvitsemme.
Kuten: Pelastaja, Vapahtaja, Pyhittäjä, Ihmeellinen Neuvonantaja, Lunastaja, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas, Elävä Sana, Herra Sinun Parantajasi, Jumalan Karitsa, Israelin Jumala, Daavidin Juurivesa, "Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala", Kaikkivaltias.
Kaikessa yksinkertaisuudessaan Jumalan täydellinen nimi on - kuinkas muuten- "MINÄ OLEN".
Kaikki muut nimittelyt nääs rajoittavat Hänen tuntemistaan. Vanhassa hepreassa "Minä olen" kirjoitetaan konsonanteilla: JHVH. Se lausutaan: Jahveh tai Jehovah. Suomen kielen "Jumala" tarkoittaa samaa.
2.Ms.3:14
Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."
TOTUUS ON YKSINKERTAINEN - TOISIN KUIN VALHE
Jumala rakastaa sydämen yksinkertaisuutta: "Olkoon puheenne 'on, on' tahi 'ei, ei'; mitä siihe nlisätään, se on pahasta".
Monisanaisuus kuvastaa epäuskoisuutta ja valheellisuutta.
Niinpä Jeesus ylistää Isää yksinkertaisista uskovaisista - Luuk 10:21.
Jumala on yksinkertainen, kuten nimensäkin - mitä Hän AJATTELEE, se toteen käy:
Jes. 14:24
Herra Sebaot on vannonut sanoen: Totisesti, mitä minä olen ajatellut, se tapahtuu, mitä minä olen päättänyt, se toteutuu:
Jes 55:9-11 :
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11 Niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
Niinkuin kävi toteen, alkaen pari tuhatta vuotta sitten: "Jumala meidän kanssamme". Sillä "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä , ja Sana oli Jumala". "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme" - Joh 1. luku.
MINÄ OLEN - JEESUS
Jotta uskovat ymmärtäisivät, että Jeesus on Jumala, Hän toisti toistamistaan sanavalinnoissaan: "minä olen". Profeetoissa kehotetaan kutsumaan Häntä myös nimellä: "Immanuel" (= Immanu el). Se tarkoittaa: "Jumala meidän kanssamme".
Tunnetuimpia "minä olen"-totuuksia:
Joh 8:28
Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
Joh 8:24
Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Joh 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
"MINÄ OLEN" ILMESTYY JOHANNEKSELLE
Ilmestyskirja:
1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
3:5 Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
3:8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
3:9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Halleluja! Vielä Raamatun lopussakin voimme nähdä, ettei Daavidin juurivesa omiaan jätä.
Kun ei jätä israelilaisia, niin ei jätä meitä oksastettujakaan.
Uskoo: jäljestäpäin oksastettu
Jumalan täydellinen nimi
9
187
Vastaukset
- nimiä on
lisääkin,kun käyttää mielikuvitusta.
Oisko omia sinulla näkemyksiä,eikä lainattua?
Minusta kannattaisi koko kirja laittaa tänne luettavaksi,niin ei tarvis jokaisen sieltä täältä nitä otteita monistella...- Raamattu ei mahdu viestiin
JEESUKSEN ELÄMÄKERTA EI MAHTUISI VIESTIIN !
Joh. 21:25
On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.
KUN KUTSUT
Kun KUTSUT Häntä vaikkapa nimellä :"Se joka kaikki kaikissa ja kaikki kaikessa täyttää" - ET ole kaukana Jumalan valtakunnasta.
Efesolaiskirje:
1:23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.
4:10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
1. Kor 13:4-8 :
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
2. Kor 9:8
Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää.
Efesolaiskirje:
1:21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
3:19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.- Miikkaelkin
Oli yksi hänen nimistään: Herra Sebaot. Herrojen Herra ja kunigasten kuningas. Uhrikaritsa. Ihmisen pojan kaltainen. Jeesuksen vanhempien hänelle antamat nimet olivat: Joosua Juudas Barabbas. Tämä Barabbas nimi oli hyvin yleinen silloisessa Israelissa.
Jeeuksen vastustajan nimiä: Lusifer Valon kantaja Auriko Jumala La-luz Saatana Piru. Perkele.Belsebuul. Kiljuva Jalopeuera Uskovaksi tekeytyvä. Paljonhan tällä vastapiolellakin on näitä nimiä Kuten sortta ja El Diablo.
Tässä on pohdintaa A KoolleYKSINKERTAISUUDESSANI POHDINTANI EI TUOTA TULOSTA
Jopas tuli pähkinä purtavaksi. Niitä Jlan nimiä ...
Jotkut pohtivat, pitkäkö numeraalinen jono tulee vai loppuuko se jonnekin, kun jako ei mene tasan ja sitten kohti äärettömyyttä alkaa kone laskea jakojäännöstä.
Jotkut kirjoittavat tuosta, niin filosofiasta, paksuja kirjojakin.
Toki se jääkin joskus vaivaamaan, kun vaikkapa 10 jaetaan kolmeen osaan, eikä TÄYDELLISTÄ tasajakoa saa paperilla syntymään, vaikka valovuosien matka niitä numeroita olisi pilkun perässä.
TOSIN ongelma on vain järkeilevässä päässä, sillä käytännön elämässä ei siinä ongelmaa ole.
En jouda jäämään miettimään ... olen aivan nurerettu ... jään sanattomaksi - olet päihittänyt minut, suorastaan mykistät.
Sillä jos ryhtyisin todella pohtimaan.
Jos kaikki maailman kirjat laitettaisiin uusiksi ja täytettäisiinkin Jumalan nimillä,
niin riittäisivätköhän ne sittenkään KORVAMAAN
SITÄ NIMEÄ, JOLLA JUMALA I T S E ESITTÄYTYI?
"Minä Olen"
Sen olen laskenut, että Jumalan nimi "Isä", isolla iillä siis kirjoitettuna - sen nimen on helposti korvannut. Ainoastaan koko Uusi Testamentti - Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Uusi Testamentti nimittäin - tulisi täyteen niistä korvaavista nimistä; minun vaatimattomien laskelmieni mukaan.
Mutta sen viisastelun, että Jeesus olisi itsestään käyttänyt jotain "barabbas" -nimeä, sen voin suoralta kädeltä teilata, evankelistojen silminnäkijätodistuksiin nojaten.
Jo Jeesus-nimen yleisyys velvoitti Häntä totuttamaan muut käyttämään Hänestä Jeesus-nimeä, lempinimenä tai miten vain; sillä hän tahtoi samaistua aivan tavalliseksi ihmislapseksi.
Sielunvihollisen - meidän veljiemme syyttäjän - nimistä en ole kiinnostunut, sillä niihin ei sisälly elämän valoa. Sinä näyt olevan niitä aika lailla mietiskellyt. Löysit useimpia lempinimiä sille kuin Kristukselle.
Matt 6:7-15 :
7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. [Jes. 65:24; Matt. 6:32].
9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. [6:9-13: Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, 29:23]
10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. [Dan. 7:27; Matt. 3:2 ; Luuk. 17:20,21 | Ps. 103:21; 1. Makk. 3:60; Matt. 26:42; Ap. t. 21:14].
11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]
12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa. [Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13].
13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."] [Matt. 4:1, 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9].
14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13].- Havaita
AnttiVKantola kirjoitti:
YKSINKERTAISUUDESSANI POHDINTANI EI TUOTA TULOSTA
Jopas tuli pähkinä purtavaksi. Niitä Jlan nimiä ...
Jotkut pohtivat, pitkäkö numeraalinen jono tulee vai loppuuko se jonnekin, kun jako ei mene tasan ja sitten kohti äärettömyyttä alkaa kone laskea jakojäännöstä.
Jotkut kirjoittavat tuosta, niin filosofiasta, paksuja kirjojakin.
Toki se jääkin joskus vaivaamaan, kun vaikkapa 10 jaetaan kolmeen osaan, eikä TÄYDELLISTÄ tasajakoa saa paperilla syntymään, vaikka valovuosien matka niitä numeroita olisi pilkun perässä.
TOSIN ongelma on vain järkeilevässä päässä, sillä käytännön elämässä ei siinä ongelmaa ole.
En jouda jäämään miettimään ... olen aivan nurerettu ... jään sanattomaksi - olet päihittänyt minut, suorastaan mykistät.
Sillä jos ryhtyisin todella pohtimaan.
Jos kaikki maailman kirjat laitettaisiin uusiksi ja täytettäisiinkin Jumalan nimillä,
niin riittäisivätköhän ne sittenkään KORVAMAAN
SITÄ NIMEÄ, JOLLA JUMALA I T S E ESITTÄYTYI?
"Minä Olen"
Sen olen laskenut, että Jumalan nimi "Isä", isolla iillä siis kirjoitettuna - sen nimen on helposti korvannut. Ainoastaan koko Uusi Testamentti - Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Uusi Testamentti nimittäin - tulisi täyteen niistä korvaavista nimistä; minun vaatimattomien laskelmieni mukaan.
Mutta sen viisastelun, että Jeesus olisi itsestään käyttänyt jotain "barabbas" -nimeä, sen voin suoralta kädeltä teilata, evankelistojen silminnäkijätodistuksiin nojaten.
Jo Jeesus-nimen yleisyys velvoitti Häntä totuttamaan muut käyttämään Hänestä Jeesus-nimeä, lempinimenä tai miten vain; sillä hän tahtoi samaistua aivan tavalliseksi ihmislapseksi.
Sielunvihollisen - meidän veljiemme syyttäjän - nimistä en ole kiinnostunut, sillä niihin ei sisälly elämän valoa. Sinä näyt olevan niitä aika lailla mietiskellyt. Löysit useimpia lempinimiä sille kuin Kristukselle.
Matt 6:7-15 :
7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. [Jes. 65:24; Matt. 6:32].
9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. [6:9-13: Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, 29:23]
10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. [Dan. 7:27; Matt. 3:2 ; Luuk. 17:20,21 | Ps. 103:21; 1. Makk. 3:60; Matt. 26:42; Ap. t. 21:14].
11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]
12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa. [Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13].
13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."] [Matt. 4:1, 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9].
14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13].Kuinka huono Raamatun tuntemus On A Kantolalla. Eihän tämä nimi ole muuta kuin ihmisen poika Suomeksi. Bar on poika ja Abba on isä. Kieli on Jeesuksen puhumaa kieltä Arameaa
Oikaisia Havaita kirjoitti:
Kuinka huono Raamatun tuntemus On A Kantolalla. Eihän tämä nimi ole muuta kuin ihmisen poika Suomeksi. Bar on poika ja Abba on isä. Kieli on Jeesuksen puhumaa kieltä Arameaa
OikaisiaJEESUKSESTA
Jeesuksesta käytettiin Jeesus-nimeä.
"Jeshua" Jeesuksen päivinä ja vanhassa hepreassa "Jesohua". Se on melkein yhtäläinen Joosua-nimen kanssa, heprean kielessä.
JEESUS ITSE
Jeesus itse - kuten tietsyti Uudesta Testamentista voimme nähdä, käytti eniten ja aina tietysti tilanteen mukaan nimiä "Ihmisen Poika" sekä "Jumalan Poika".
Ihmisen Poika silloin, kun oli samaistuttava ihmiskuntaan. Jumalan Poika, kun oli samaistuttava Jumalaan. Ihmisen vetainen nääs ja myös Jumalan vertainen.
"Minä Olen" -nimen Jumala Moosekselle ilmoitti ja lähetti sillä nimellä terveiset juutalaiskansalle.
Luonnollisesti Jeesus puheensa lomassa runsaasti käytti tuota nimeä sanaparina.
BARABBAS
Barabbas-hölötys on ateistien propagandasta lähtöisin. Sen kautta on pyrkimys lopulta väittää, että Jeesus ei ristillä kuollutkaan, vaan Barabbas Jeesuksen puolesta. Sairasta rienaamista, mutta ei se oikeastaan haittaa suurta Jumalaa ja Hänen pientä ihmistään.
Barabbas - isän poika -- sellaista nimitystä Jeesus ei milloinkaan käyttänyt ,eikä olisi voinutkaan, koska siinä ei ole päätä eikä häntää Jeesuksen tapauksessa.
Sillä Jeesushan on JUMALAN Poika. "Isästä" Hän paljon puhui ja on meidänkin syytä puhua, mutta sehän on aivan eri asia.
Ei meitä kristittyjäkään Isän pojiksi kutsuta, vaan "Jumalan lapsiksi".- Kirkkosi
AnttiVKantola kirjoitti:
JEESUKSESTA
Jeesuksesta käytettiin Jeesus-nimeä.
"Jeshua" Jeesuksen päivinä ja vanhassa hepreassa "Jesohua". Se on melkein yhtäläinen Joosua-nimen kanssa, heprean kielessä.
JEESUS ITSE
Jeesus itse - kuten tietsyti Uudesta Testamentista voimme nähdä, käytti eniten ja aina tietysti tilanteen mukaan nimiä "Ihmisen Poika" sekä "Jumalan Poika".
Ihmisen Poika silloin, kun oli samaistuttava ihmiskuntaan. Jumalan Poika, kun oli samaistuttava Jumalaan. Ihmisen vetainen nääs ja myös Jumalan vertainen.
"Minä Olen" -nimen Jumala Moosekselle ilmoitti ja lähetti sillä nimellä terveiset juutalaiskansalle.
Luonnollisesti Jeesus puheensa lomassa runsaasti käytti tuota nimeä sanaparina.
BARABBAS
Barabbas-hölötys on ateistien propagandasta lähtöisin. Sen kautta on pyrkimys lopulta väittää, että Jeesus ei ristillä kuollutkaan, vaan Barabbas Jeesuksen puolesta. Sairasta rienaamista, mutta ei se oikeastaan haittaa suurta Jumalaa ja Hänen pientä ihmistään.
Barabbas - isän poika -- sellaista nimitystä Jeesus ei milloinkaan käyttänyt ,eikä olisi voinutkaan, koska siinä ei ole päätä eikä häntää Jeesuksen tapauksessa.
Sillä Jeesushan on JUMALAN Poika. "Isästä" Hän paljon puhui ja on meidänkin syytä puhua, mutta sehän on aivan eri asia.
Ei meitä kristittyjäkään Isän pojiksi kutsuta, vaan "Jumalan lapsiksi".Piispalta: Jeesus sanoi aina itsestään, kun ihmisen poika tulee kaikessa kirkkaudessaan,pyhien Enkeliensä kanssa: Aramea oli Jeesuksen käyttämä puhekieli. Arameaksi ihmisen poika on Barabbas. Sen voivat todistaa myös sinun kirkkosi Oikeat papit. Älä vänkää, jos ettiedä! Vahvat historialliset todisteet kertovat Jeesuksen vanhempien antaneen Jeesukselle nimet: Joosua Juudas Barabbas. Jeesus käytti aina itsestään tätä Isänpoika nimeä.
Kritiikko Kirkkosi kirjoitti:
Piispalta: Jeesus sanoi aina itsestään, kun ihmisen poika tulee kaikessa kirkkaudessaan,pyhien Enkeliensä kanssa: Aramea oli Jeesuksen käyttämä puhekieli. Arameaksi ihmisen poika on Barabbas. Sen voivat todistaa myös sinun kirkkosi Oikeat papit. Älä vänkää, jos ettiedä! Vahvat historialliset todisteet kertovat Jeesuksen vanhempien antaneen Jeesukselle nimet: Joosua Juudas Barabbas. Jeesus käytti aina itsestään tätä Isänpoika nimeä.
KritiikkoOmassa ajatusmaailmassasi sekoitat asiat, sillä ei yksikään asiantuntija edes yrittäsii väittää Jeesuksen olleen Barabbas. Se olisi mieletöntäkin.
Mutta Jeesus kyllä kuoli erään Barabbaan puolesta.
Tuo terroristihan Raamatun mukaan ja historia sen vahvistaa - armahdettiin, kun haluttiin Jeesus ristille. Et ole huomannut tätä.
Siinä on meille kaikille barabbaille mahdollisuus.
Heittä kaikki saasta Jeesuksen päälle ja kävellä vapauteen. sillä Jeesus on asetettu sijaiskärsijäksemme.
Se pitää vain uskoa todeksi omalla kohdalla ja olla kiitollinen vapaudesta, armahduksesta.
Emme voi mitään barabbaan puolesta, mutta Jeesus voi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841369- 52987
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370818- 146789
- 55709
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124707- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76622
- 56604