Haluan jakaa teidän kaikkien kanssa tämän puhtaasti lainatun tekstin tai osan siitä.
Kirjoittajana Erkki Lampen KK 2.8 2001
Vartalohäpeä
Teini-ikään päästyäni tytön hiusten heilahdus,keinuva lanne tai puseron alla kaartuvat rinnat säväyttivät ja käänsivät pääni ennen kuin tajusin mitä katsoin.Se oli noloa,ja on yhä,sillä en ole päässyt tavasta eroon.Kesä oli erityisen vaikeaa aikaa.
Sitä merkillisempi oli havaita,että päästyäni tuskallisen pitkän odotuksen jälkeen tarkastelemaan näitä olentoja lähempää,ne eivät laisinkaan tuntuneet arvostavan ihanuuttaan.Kaikkialla oli vikaa.Nainen,jumalainen,viettää aikaa peilin edessä tai ikkunasta lankeavassa julmassa valossa luetellen otsa kurtussa vartalonsa puutteita.Voi ei,mulla on raskausarpia vaikka mä en ole vielä edes ajatellut lasten hankkimista.Miks mulla on tällaiset rinnat.Katso nyt tätä vatsaa.
Välillä naiset menevät kampaajalle kokeakseen piristävän muutoksen ja palaavat sieltä liikaa maksaneina,raivon ja nöyryytyksen kyyneliä nieleskellen:se idiootti ämmä pilasi mun tukan.
Mies yrittää olla osallistumatta näihin itseruoskijaisiin,turhaan.Mitä muka pitäisi sanoa?"Onhan se kurjaa että sinulla on tuollaiset tissit mutta minä kyllä tykkään niistä kovasti"?Ei se,että mies sattuu pitämään naisen rinnoista,todista muuta kuin että hän on esineellistävä seksihullu.Miehen tehtävä on lääkitä epäoikeudenmukaiseen vartaloon syntyneen naisen sielua toteamalla tämän olevan hämmästyttävän ainutlaatuinen.Miehen tulee olla täysin ymmällään siitä,mistä nainen puhuu.Mikään ei saa paljastaa,että mies olisi saattanut oma-alotteisesti huomata reisissä loisivan selluliitin.On naisen yksinoikeus avata sokean miehen silmät tälle kurjuudelle.Nainen saa siitä lohtua;tilanne on hallinnassa ennen kuin toinen pääsi sanomaan.
Naisten väitetään kaunistautuvan itseään varten,mutta siinä tapauksessa olisi kohtuullista,että he olisivat myös rumia itseään varten eivätkä vaatisi osallistuvaa havannointia.
Mitäs piditte mua hymyilytti?:)
Vessassa luettua
43
1445
Vastaukset
Kyllähän tuota itsekritiikkiä peilin edessä on tullut tehtyä. Tarkkailua edestä, takaa, sivulta. Nuorempana tietty enemmän. Nyt vanhana sitä tyytyy toteamaan että kelpaan kyllä itselleni. Ja kun on kelvannut muillekin niin mitäs tässä nyt ruoskimaan itseään enempää.
Mieheltä sitä tunnustusta on kyllä saatava edelleenkin, sille ei mahda mitään. Mukavasti se pönkittää itsetuntoa.
Rinnat ne vasta mielenkiintoinen alue onkin. Oli ne minkäkokoisia, muotoisia, näköisiä tahansa, ne sitä huomiota ja hyväksyntää vasta kaipaavatkin. Onneksi sitä miehiltä aina saavatkin ;).- jane.london
mutta tekstin viimeinen lause oli se koko jutun
paras totemus.
Toisaalta,jos ei ole harrastanut juuri ollenkaan tätä itseruoskintaa niin pystyykö mies olla arvostelematta hiljaa mielessään tai ääneen naistansa? - nyt ottaa
http://www.mielenterveys-taimi.fi/kipunoita/2004_4/13.htm
Aijemmin tuijotti peiliin, nyt huiskaa hatun silmille ja ei ku menoksi. - jane.london
nyt ottaa kirjoitti:
Aijemmin tuijotti peiliin, nyt huiskaa hatun silmille ja ei ku menoksi.Ja ainahan sen peilin ohi voi juosta:)
- MyNicki
jane.london kirjoitti:
paras totemus.
Toisaalta,jos ei ole harrastanut juuri ollenkaan tätä itseruoskintaa niin pystyykö mies olla arvostelematta hiljaa mielessään tai ääneen naistansa?nyt arvostelisi...ei, en minä pysty :))
- jane.london
MyNicki kirjoitti:
nyt arvostelisi...ei, en minä pysty :))
laita vaan itsesi likoon:)
Tässä jatkoa kolumnille,kirjoittaja sama.
On minullakin aavistus vartalohäpeästä.Olen perinteisesti ollut hoikka poika.Sitä vaikeampaa on ollut myöntää,etten ole enää poika enkä aivan hoikkakaan.
Keskivartaloni pömpöttää.Olen alkanut näyttää oikeasti keski-ikäiseltä.Häpeän sitä.
Viime kesänä kävelin rinkka selässä Helsingistä Jäämerelle ja laihduin kymmenen kiloa.Paitsi,että läskikahvat saisi kyytiä,vatsalihakset terästäytyivät niin että ryhtini ja painoni olivat kuin lukiolaisena.
Ihastelin tätäihmettä peilin edessä aikani.Puolessa vuodessa veltot elämäntavat palauttivat painoni ennalleen,ja vedän jälleen vatsaa sisään astuessani yleiseen saunaan. - *MyNicki*
jane.london kirjoitti:
laita vaan itsesi likoon:)
Tässä jatkoa kolumnille,kirjoittaja sama.
On minullakin aavistus vartalohäpeästä.Olen perinteisesti ollut hoikka poika.Sitä vaikeampaa on ollut myöntää,etten ole enää poika enkä aivan hoikkakaan.
Keskivartaloni pömpöttää.Olen alkanut näyttää oikeasti keski-ikäiseltä.Häpeän sitä.
Viime kesänä kävelin rinkka selässä Helsingistä Jäämerelle ja laihduin kymmenen kiloa.Paitsi,että läskikahvat saisi kyytiä,vatsalihakset terästäytyivät niin että ryhtini ja painoni olivat kuin lukiolaisena.
Ihastelin tätäihmettä peilin edessä aikani.Puolessa vuodessa veltot elämäntavat palauttivat painoni ennalleen,ja vedän jälleen vatsaa sisään astuessani yleiseen saunaan.jäämeren kautta saunaan, ... ne saunaOlusetkin..pahus :))
Kaunista iltaa sinulle Jane :) jane.london kirjoitti:
paras totemus.
Toisaalta,jos ei ole harrastanut juuri ollenkaan tätä itseruoskintaa niin pystyykö mies olla arvostelematta hiljaa mielessään tai ääneen naistansa?Ihan koko ajan ei ole sellanen tunne että kelpaan kyllä itselleni.
Selluliittejä täytyy hangata ja selluliittivoiteita niihin hieroa. Kasvoihin pitää töpöttää ryppyvoidetta jos niissä ois jotain taikaa. Syömisiään pitää tarkkailla kun paino nousee niin herkästi. Ikä tehny sen että aineenvaihdunta on heikentynyt.
Totta että pitää joskus ääneen itseään ruoskia että sais sitä hyväksyntää. Jos ei sitä muuten ala mieheltä kuulua :).nyt ottaa kirjoitti:
Aijemmin tuijotti peiliin, nyt huiskaa hatun silmille ja ei ku menoksi.Oli hyvä kirjoitus linkissäsi.
Naisella on elämässään monta roolia - sinkku, vaimo, äiti, rakastajatar, mummo ja mahdollisesti vielä omien vanhenevien vanhempien lähihoitaja. Vaativaa on naisen elämän kaari. Yritä siinä sitten muistaa myös oma naiseutesi ja antaa huomiota kumppanillesi.- jane.london
*MyNicki* kirjoitti:
jäämeren kautta saunaan, ... ne saunaOlusetkin..pahus :))
Kaunista iltaa sinulle Jane :)mene saunaan nyt ja ota ne oluset ja sitten vasta suunnnista jäämerta kohden.Näinhän se menee suomalaiskulttuurellisesti oikein sauna,kalja ja järvi...hyrrhh.
Kiitos sulle,kun aina jaksat kauneutta ylistää.
ps.mutta miksi ihmeessä iltaa;)
- mayanna
että miksi mies aina vaatii extrahuomiota kun on laittanut sapuskaa. Sitä pitää helkkarivieköön tuntitolkulla kehua. Voi että on hyvinkeitetyt perunat, niin puhtaaksipestytkin vielä. Ai että ihan suolaakin laitoit keitinveteen.. voi että... minultakin se välillä jää pois... eikä vesikään loppunut kesken... oo... oi hitsiiiiii... vauuuu... mitkä viillot makkarassa!!! ihanko viivottimella mittasit minkälaisin välimatkoin ne teet? niin upeesti on tehty...jaaa... makkaran valintaankin käytit kaupassa peräti 3 minuuttia... voi sentään.. on niin mukavaa kun uhraat aikaa tällä tavalla minulle... ah..... onpa hyväää...... oijoi.... ja tämä viiltoihin asettelemasi juusto sitten... ihan emmmmmentaaaaalia.... oikein sitä punaleimaista osasit tiskistä valita (mitä hel'etti soikoon meil on jääkaapissa ympärivuoden).. on se niiiiiiin erinomaisen hyvä valinta juustoksi tämän hookoon sinisen kanssa... aaah.. mikä makuhermoja kutkutteleva annos.... ja voi sinua kulta... vielä salaatinkin olet tehnyt... oi miten ihanaaa....... löysit oikein kotimaisia tomaatteja ja leikkasit ne niin hienosti kahtia...oi... *kallistelee päätään puolelta toiselle* ... ja entäs tämä kastike sitten... juu-u on se todella hienoa että keksit laittaa sipulisilppua tähän valmiskastikkeen joukkoon... oi että! ..tämähän vie kielen mennessään... ahh.. mmmm... no joo, voi sinua ressukkaa, tiedän... olet aivan puhki hellan ääressä seisomisesta... ja kädetkin haisevat sipulilta.. oi sentään... älä huoli, kyllä se siitä häipyy.. että jaksoit pöydänkin viel kattaa... jooo ..ehdottomasti kulta.. kyllä minä tiskaan.
- jane.london
tekee ruokaa saadakseen extrahuomiota?
Jospa nainen tekeytyy mukarumaksi saadakseen extrahuomiota?
Jos asia on näin yksinkertainen,niin tämähän tarkottaisi,että miehet ja naiset joudumme toisin sanoen kerjäämään huomiota.Tällaisesta voi tulla jopa tapakäyttäytymistä ilman,että siihen olisi aihetta tai tarvetta!
Onkohan meillä suuremmalla osalla ihmisistä jäänyt jokin kehitysvaihe läpikäymättä?:) ei ole kokemusta. Minä se olen ruuan aina laittanut. En ole mikään kokkaaja ja hermoilen etukäteen meneekö kaikki ihan pipariksi. Pahemmilta katastrofeilta olen onneksi välttynyt.
Oi kunpa joskus pääsisi nauttimaan miehen valmistamasta ruuasta.- mayanna
Mariet kirjoitti:
ei ole kokemusta. Minä se olen ruuan aina laittanut. En ole mikään kokkaaja ja hermoilen etukäteen meneekö kaikki ihan pipariksi. Pahemmilta katastrofeilta olen onneksi välttynyt.
Oi kunpa joskus pääsisi nauttimaan miehen valmistamasta ruuasta.se joidenkin ihmisten kokkaaminen, ettei oo tosikaan :)
Mä olen taas sellanen suurpiirteinen kokki. Ruuanlaiton kanssa ei ongelmia ole ollut, ja liian monimutkaisen näköiset leivonnaisreseptit jätän huomiotta. Perusruokaa, mitä-jääkaapista-löytyy ja mielialan mukaan lihapullatkin maistuu aina erilaisilta. Vahingossa löytyy usein parhaimmat 'reseptit'. - yopollo
toteaa ikänsä kotona ruokaa tehnyt, ilman mitään erityisiä huomionosoituksia (paitsi tytär kehuu, laihtuu aina äidillään ja lihoo isällään).
- mayanna
yopollo kirjoitti:
toteaa ikänsä kotona ruokaa tehnyt, ilman mitään erityisiä huomionosoituksia (paitsi tytär kehuu, laihtuu aina äidillään ja lihoo isällään).
No tottakai on mies/naiskohtaista, kunhan tuli tuollainen reaktio tuohon, eihän kaikki naisetkaan ole huomionkerjääjiä, mitä ulkonäön suhteen tulee. Ja jotkut miehet taas on.
Vaikkei huomiota kerjäisikään kauniista kampauksesta tai hyvästä ruuasta, tuntuu se silti aina mukavalta, kun joku kehuu. Sellaisia me ollaan, me immeiset. Ja pollotkin varmaan :)
Mun eksä 'oppi' laittamaan sapuskaa, kun eron jälkeen oli pakko. Osashan tuo ennestäänkin, mutta pääsi helpommalla, kun oli olevinaan osaamatta ja antoi mun tehdä. - jane.london
mayanna kirjoitti:
No tottakai on mies/naiskohtaista, kunhan tuli tuollainen reaktio tuohon, eihän kaikki naisetkaan ole huomionkerjääjiä, mitä ulkonäön suhteen tulee. Ja jotkut miehet taas on.
Vaikkei huomiota kerjäisikään kauniista kampauksesta tai hyvästä ruuasta, tuntuu se silti aina mukavalta, kun joku kehuu. Sellaisia me ollaan, me immeiset. Ja pollotkin varmaan :)
Mun eksä 'oppi' laittamaan sapuskaa, kun eron jälkeen oli pakko. Osashan tuo ennestäänkin, mutta pääsi helpommalla, kun oli olevinaan osaamatta ja antoi mun tehdä.mieleen eräs perustelu tiskaamatta jättämiselle.
-en voi tiskata,koska tekisin niin perusteellista työtä,että se kestäisi liian kauan-
- mayanna
kun toi eka eksyi vähän eri urille :D
Phh... mun piti oikeestaan imuroida... no..
Toisen ihmisen hyväksyntä ON tärkeää, siitä ei pääse mihinkään. Tuskin kukaan on tyytyväinen omaan kroppaansa. Mieskään(!). Se on sitä hyväksytyksi tulemisen tarvetta puolin ja toisin. Parisuhteessa ajattelisin molemminpuolisen tehtävän olevan paitsi toisen kunnioittamisen sellaisena kuin on, myös toisen itsetunnon tukemisen. Siihen kuuluu muutama hyväksyvä sana silloin tällöin, vai kuinka?
Sen verran on itselle jo kertynyt ikää ja virheitä, että olen huomannut olevani itseni hyväksymisen tiellä. Toki on muutamia asioita, jotka joskus harmittavat, se on luonnollista. Ja luonnollista on, että silloin joku toinen sanoo jotain, joka tekee oloni hyväksi. Valkoisten valheiden latelemisesta en pidä, enkä sitä toisilta odota. Enemmän odotan, että minut hyväksytään sellaisena kuin olen, selluliitteineni, kaksoisleukoineni, karvoineni (no juujuu, kurissa pidetään), lättäjalkoineni.
Hmm.. varhaismurrosikäisen tyttären kasvua seuratessa ja tukiessa myös tulee mieleen, miten tärkeää on äidin/isonsisaren/tädin näyttää hyväksyvänsä itsensä sellaisena kuin on. Totean siis joskus ihan tarkoituksella ääneen asioita 'hitsi kun on maha turvoksissa ja housut ei mee kiinni' vain osoittaakseni tyttärelle, että ihmisen kroppa muuttuu vanhetessa ja senkin asian voi hyväksyä. Hih.. niinpä esikouluikäinen poikani sanoikin kerran 'äiti, sulla on ketsuppia kaksoisleuassa' :D
Jotenkin vaan ajattelen, että jos ihminen itse hyväksyy itsensä, toistenkin on helpompi. Jospa tuon artikkelin miehen nainen hyväksyisi itse itsensä, mieskin voisi puhua hänen hmm.. ominaisuuksistaan vapaasti ja sanoa vaikka 'kulta, tulehan tänne, niin annan sinulle hiukan selluliittihierontaa'.
ps. minua on kiusattu murrosikäisenä, koska olin viimeisten joukossa, joille alkoi kasvaa rinnat. Kun ne sitten vihdoin tulivat, pelkäsin, etteivät ne 'kelpaa', koska pojat tykkäsivät niistä, joilla oli isommat (eli siis siihenaikaan yleensä rinnat). Kauan kesti, ennenkuin sain tuon vanhan 'haavan' suljettua ja opin olemaan tyytyväinen siihen, mitä minulla, juuri minulla, on. Siihen tarvitsin miehen apua.- jane.london
Toisen ihmisen hyväksyntä on tärkeää.
Mielestäni ihminen on keskeneräinen elämänsä loppuun saakka,eikä ihailun tarve lakkaa olemasta koskaan,näin uskoisin.
Onneksi aika kuitenkin tekee tehtävänsä ja järkiinnymme ennen totaalista rupsahtamista;)
Muuten,olisit veistellyt pojallesi, että odottapas kun kolmannessa leuassa on sinappia;D Koin poikien puolelta kiusaamista kun aloin kehittyä naiseksi aikasemmin kuin muut tytöt.
En mennyt jumppatunnin jälkeen suihkuunkaan kun ujostelin toisten tyttöjen edessä eriparisia pieniä tissin alkuja. Miksi niidenkin piti kasvaa eritahtiin :(.- mayanna
Mariet kirjoitti:
Koin poikien puolelta kiusaamista kun aloin kehittyä naiseksi aikasemmin kuin muut tytöt.
En mennyt jumppatunnin jälkeen suihkuunkaan kun ujostelin toisten tyttöjen edessä eriparisia pieniä tissin alkuja. Miksi niidenkin piti kasvaa eritahtiin :(.- eikä tosiaankaan kovin tasaista.
Mutta tässä sitä ollaan; mää kehittymätön ja sää varhainkehittynyt ja pojat kiusas. Voisko tästä jotenkin vetää aasinsiltajohtopäätöksiä siihen tapaan, et oikeestaan miehet ne on jotka jo polvenkorkuisina alkaa 'vaatia' meitä naisia olemaan samalla muotilla valettuja? mayanna kirjoitti:
- eikä tosiaankaan kovin tasaista.
Mutta tässä sitä ollaan; mää kehittymätön ja sää varhainkehittynyt ja pojat kiusas. Voisko tästä jotenkin vetää aasinsiltajohtopäätöksiä siihen tapaan, et oikeestaan miehet ne on jotka jo polvenkorkuisina alkaa 'vaatia' meitä naisia olemaan samalla muotilla valettuja?tytöt/naiset kiinnostaa heitä hamaan hautaan saakka.
Onneks meitä naisia on monenkokoisia, näköisiä ja luonteisia. Miesten makujakin on monenlaisia. Yksi haluaa pyöreän toinen hoikkeliinin. Kolmas haluaa tulisieluisen ja temperamenttisen, neljäs rauhallisen ja tasaisen.
Itse olen luonteeltani temperamenttinen, mutta positiivisella tavalla. Osaan kyllä olla hyvin rauhallinenkin. Lämpöinen, hellä ja lempeä olen myös.
Entä sinä?- mayanna
Mariet kirjoitti:
tytöt/naiset kiinnostaa heitä hamaan hautaan saakka.
Onneks meitä naisia on monenkokoisia, näköisiä ja luonteisia. Miesten makujakin on monenlaisia. Yksi haluaa pyöreän toinen hoikkeliinin. Kolmas haluaa tulisieluisen ja temperamenttisen, neljäs rauhallisen ja tasaisen.
Itse olen luonteeltani temperamenttinen, mutta positiivisella tavalla. Osaan kyllä olla hyvin rauhallinenkin. Lämpöinen, hellä ja lempeä olen myös.
Entä sinä?Mä en oikein tykkää itsekehumisesta. Se, mitä usein jousimiehistä sanotaan, pitää kohdallani paikkansa. Ainoa adjektiivi, minkä itsestäni itse suostun sanomaan on avoin. Sekä hyvässä että pahassa :)
Luepa tuosta:
Hallitseva planeetta Jupiter.
Näin Jousimiehestä sanotaan alan kirjallisuudessa:
Jousimiehet ovat tähtikartan lempilapsia. Heitä luonnehditaan iloisiksi, seurallisiksi ja optimistisiksi. Jousimiehet rakastavat maailmaa ja kaikkea mitä se heille tarjoaa. He ovat kyltymättömiä uteliaisuudessaan ja kunnioittavat yhteiskuntaa. Jousimiehillä on korkea moraali. Jousimiehet ovat rauhaa rakastavia idealisteja ja hyvin anteliaita. Jousimiehet innostuvat uusista asioista nopeasti ja saavat usein muutkin ihmiset innostukseensa mukaan.
Jousimiehillä on hyvä itsetuntemus ja se tekee heistä ymmärtäväisiä, suvaitsevaisia ja kilttejä. Työelämässä Jousimiehet ovat kykeneväisiä antamaan määräyksiä ja myös itse toimimaan niiden mukaisesti. He osaavat tehdä päätöksiä ja pysyvät niiden takana.
Jousimiesten luonne on filosofinen ja he lukevat paljon. Jousimiehet ovat henkisessä syvyydessä omaa luokkaansa.
Kumppaniaan kohtaan he ovat helliä ja intohimoisia. Jousimiehet ovat suurimmaksi osaksi uskollisia. Heidän rakkautensa on syvää ja he kunnioittavat puolisoitaan. Jousimies herättää suurta luottamusta kanssaihmisissään.
Ja sitten totuus…
Näin Jousimiehen kanssa seurustelleet sen ovat kokeneet:
Jousimiesnaiset ovat luomakunnan pahimpia ”airheadeja”. Käytännön asiat voivat olla heille ylitsepääsemättömän vaikeita. Ei ole harvinaista, että Jousmiesnainen pesee pyykkinsä ilman pulveria, koska se nyt vaan unohtuu. Useita kertoja peräkkäin.
Jousimiesnaisten kanssa on suhteellisen helppoa tulla toimeen. He ovat joviaaleja kaikille läheisilleen.
Jousimiehet ovat filosofeja, joskus jopa rasittavuuksiin asti. Välillä voi olla raskasta pohtia Jousimiehen kanssa kahvinkeiton syvintä filosofista olemusta.
Pahimmillaan Jousmiesnainen on pinnallinen töksäyttelijä. Töksäyttelyä he selittävät rehellisyydellä. He voivat olla myös materialistisia ja kärsimättömiä.
Jousimiesnainen saattaa haluta trimmata itsensä täydellisen näköiseksi, koska vaatimustaso on korkea, myös itseä kohtaan. Jousimiesnainen ahdistuu, jos kumppani on liian lähellä. Hän saatttaa vaatia jatkuvaa läheisyyttä, mutta ahdistuu kun sitä saa. Jousimiesnaisen kanssa seurustellessa pitää muistaa pitää hänet tarpeeksi kaukana. mayanna kirjoitti:
Mä en oikein tykkää itsekehumisesta. Se, mitä usein jousimiehistä sanotaan, pitää kohdallani paikkansa. Ainoa adjektiivi, minkä itsestäni itse suostun sanomaan on avoin. Sekä hyvässä että pahassa :)
Luepa tuosta:
Jousimiehet ovat tähtikartan lempilapsia. Heitä luonnehditaan iloisiksi, seurallisiksi ja optimistisiksi. Jousimiehet rakastavat maailmaa ja kaikkea mitä se heille tarjoaa. He ovat kyltymättömiä uteliaisuudessaan ja kunnioittavat yhteiskuntaa. Jousimiehillä on korkea moraali. Jousimiehet ovat rauhaa rakastavia idealisteja ja hyvin anteliaita. Jousimiehet innostuvat uusista asioista nopeasti ja saavat usein muutkin ihmiset innostukseensa mukaan.
Jousimiehillä on hyvä itsetuntemus ja se tekee heistä ymmärtäväisiä, suvaitsevaisia ja kilttejä. Työelämässä Jousimiehet ovat kykeneväisiä antamaan määräyksiä ja myös itse toimimaan niiden mukaisesti. He osaavat tehdä päätöksiä ja pysyvät niiden takana.
Jousimiesten luonne on filosofinen ja he lukevat paljon. Jousimiehet ovat henkisessä syvyydessä omaa luokkaansa.
Kumppaniaan kohtaan he ovat helliä ja intohimoisia. Jousimiehet ovat suurimmaksi osaksi uskollisia. Heidän rakkautensa on syvää ja he kunnioittavat puolisoitaan. Jousimies herättää suurta luottamusta kanssaihmisissään.
Ja sitten totuus…
Jousimiesnaiset ovat luomakunnan pahimpia ”airheadeja”. Käytännön asiat voivat olla heille ylitsepääsemättömän vaikeita. Ei ole harvinaista, että Jousmiesnainen pesee pyykkinsä ilman pulveria, koska se nyt vaan unohtuu. Useita kertoja peräkkäin.
Jousimiesnaisten kanssa on suhteellisen helppoa tulla toimeen. He ovat joviaaleja kaikille läheisilleen.
Jousimiehet ovat filosofeja, joskus jopa rasittavuuksiin asti. Välillä voi olla raskasta pohtia Jousimiehen kanssa kahvinkeiton syvintä filosofista olemusta.
Pahimmillaan Jousmiesnainen on pinnallinen töksäyttelijä. Töksäyttelyä he selittävät rehellisyydellä. He voivat olla myös materialistisia ja kärsimättömiä.
Jousimiesnainen saattaa haluta trimmata itsensä täydellisen näköiseksi, koska vaatimustaso on korkea, myös itseä kohtaan. Jousimiesnainen ahdistuu, jos kumppani on liian lähellä. Hän saatttaa vaatia jatkuvaa läheisyyttä, mutta ahdistuu kun sitä saa. Jousimiesnaisen kanssa seurustellessa pitää muistaa pitää hänet tarpeeksi kaukana.annos sun luonteenpiirteitä.
Kyllä minä uskon noihin horoskooppimerkkien luonteenpiirteisiin paljonkin. Vaikka oinaspässin kaikki piirteet ei osukaan kaikilta osin yksiin oman luonteeni kanssa.- mayanna
Mariet kirjoitti:
annos sun luonteenpiirteitä.
Kyllä minä uskon noihin horoskooppimerkkien luonteenpiirteisiin paljonkin. Vaikka oinaspässin kaikki piirteet ei osukaan kaikilta osin yksiin oman luonteeni kanssa.ei tullut yliannosta... heh.. sitä ei aina leikkaaliimatessa huomaa, kuinka pitkä pätkä on kyseessä.
Mulla on ystävissä/sukulaisissa monta härkää ja neitsyttä. Kyllä heidän kohdallaan luonnehoroskooppien väittämät osuvat tosi hyvin kohdalleen. Ja vielä kun vertailee 3-4 härkää tai neitsyttä keskenään, löytyy heistä kyllä juuri ne samat 'tyypilliset' piirteet.
Muuten en mikään horoskooppi-ihminen olekaan. - jane.london
mayanna kirjoitti:
Mä en oikein tykkää itsekehumisesta. Se, mitä usein jousimiehistä sanotaan, pitää kohdallani paikkansa. Ainoa adjektiivi, minkä itsestäni itse suostun sanomaan on avoin. Sekä hyvässä että pahassa :)
Luepa tuosta:
Ja sitten totuus…
Jousimiesnainen saattaa haluta trimmata itsensä täydellisen näköiseksi, koska vaatimustaso on korkea, myös itseä kohtaan. Jousimiesnainen ahdistuu, jos kumppani on liian lähellä. Hän saatttaa vaatia jatkuvaa läheisyyttä, mutta ahdistuu kun sitä saa. Jousimiesnaisen kanssa seurustellessa pitää muistaa pitää hänet tarpeeksi kaukana.toi totuusosa on täysin tyttäreni luonnekatsaus ja tunnustaa varmasti sen itse.
Olemme monesti nauraneet yhdessä näille hallitseville ominaisuuksille ja se onkin tähdellistä ,näe itsesi ja voit toimia toisinkin:)
- jane.london
katselemaan kaupoille kaiken kokoisia ja näköisiä
ihmisiä.
Kirjoitan jossain vaiheessa kolumnin lopun,sieltä tulee pari ylläriä esiin! ...propleemeja ;)
Mitä helkutan väliä onko tissit isot tai vähän pienemmät, tai onko nyt hiukka selluloosaa reisissä.. Kuka tosiaan jaksaa välittää??
Oikeestaan nainen tekee juuri tuollaisilla kotkotuksilla itsestään hyvin epähaluttavan.. aina kun etsin jouhipatjalle uusia vierailijoita niin en todellakaan etsi jotain "samalla muotilla tehtyjä" naisia, vaan uniikkia, joka myös itse ymmärtää että hänenlaisiaan on vain yksi maailmassa, ja siihen kuuluu pienet valuviat jotka juuri hänestä tekee ainutkertaisen maailmassa...Tämän minä halusinkin kuulla:
"hänenlaisiaan on vain yksi maailmassa, ja siihen kuuluu pienet valuviat jotka juuri hänestä tekee ainutkertaisen maailmassa".
Kiitti :)- mayanna
söpöä :D
Mites sulta muuten toi ruuanlaitto sujuu? mayanna kirjoitti:
söpöä :D
Mites sulta muuten toi ruuanlaitto sujuu?..Minä olen syntynyt kauha kourassa..siksipä tuo "juttu" tuossa ylempänä sai verenpaineeni nousuun kun yleistetään kaikkia miehiä koskevaksi noita miehiä joille jo voileivän tekeminen on saavutus.
Ei mies elä kehuilla..kiittää sitten voi aina, tiätty ;)))Mariet kirjoitti:
Tämän minä halusinkin kuulla:
"hänenlaisiaan on vain yksi maailmassa, ja siihen kuuluu pienet valuviat jotka juuri hänestä tekee ainutkertaisen maailmassa".
Kiitti :)...Ja nyt sitten pidät tuon asian mielessäsi ja kiikutat kirpparille peilisi, no yhden saat pitää muistona kaudelta jolloin et ollut vielä ymmärtänyt mikä naisesta tekee miehen silmissä himoitun ja haluttavan ;)
- mayanna
Kadunmies kirjoitti:
..Minä olen syntynyt kauha kourassa..siksipä tuo "juttu" tuossa ylempänä sai verenpaineeni nousuun kun yleistetään kaikkia miehiä koskevaksi noita miehiä joille jo voileivän tekeminen on saavutus.
Ei mies elä kehuilla..kiittää sitten voi aina, tiätty ;)))ei saa leikkiä, se kun sattuu olemaan yks niitä paineita, joita on vaikee niinku purkaa.
Näytäs vähän sitä kour.. eiku kauhaa... joo... on sillä monet sopat keitetty näemmä :)
Kissa ei kuulemma elä kiitoksella, mut kadunmies kyllä? Lusikois vähän soppaa tohon lautaselle, niin katsotaan kantsiiko kiittää *ojentaa paperilautasta* mayanna kirjoitti:
ei saa leikkiä, se kun sattuu olemaan yks niitä paineita, joita on vaikee niinku purkaa.
Näytäs vähän sitä kour.. eiku kauhaa... joo... on sillä monet sopat keitetty näemmä :)
Kissa ei kuulemma elä kiitoksella, mut kadunmies kyllä? Lusikois vähän soppaa tohon lautaselle, niin katsotaan kantsiiko kiittää *ojentaa paperilautasta*Ei tipu keittoani paperilautaselle, sehän olisi pyhäinhäväistys keitolleni ;(
Milloin olet nähnyt naiskokin hienostoravintolassa, nainen sopii kyllä työmaakuppilaan kokiksi mutta siihen se jää ;DKadunmies kirjoitti:
...Ja nyt sitten pidät tuon asian mielessäsi ja kiikutat kirpparille peilisi, no yhden saat pitää muistona kaudelta jolloin et ollut vielä ymmärtänyt mikä naisesta tekee miehen silmissä himoitun ja haluttavan ;)
en luovu yhestäkään peilistäni.
Pakko välillä tarkistaa onko sellumuhkuroita tullu taas paljon lisää. Että koska pitää alkaa taas se vimmattu hierominen ja hankaaminen.
Niin, on se vaan niin hienoa olla miehen silmissä haluttava vikoineen päivineen.Mariet kirjoitti:
en luovu yhestäkään peilistäni.
Pakko välillä tarkistaa onko sellumuhkuroita tullu taas paljon lisää. Että koska pitää alkaa taas se vimmattu hierominen ja hankaaminen.
Niin, on se vaan niin hienoa olla miehen silmissä haluttava vikoineen päivineen...se mies hieromaan niitä sellumuhkuroita jos ne häntä häiritsee ;)
Iän mukanaan tuomat merkit kehossa pitää ottaa vastaan ylpeydellä, ne on kunniamerkkejä eletystä elämästä- mayanna
Kadunmies kirjoitti:
Ei tipu keittoani paperilautaselle, sehän olisi pyhäinhäväistys keitolleni ;(
Milloin olet nähnyt naiskokin hienostoravintolassa, nainen sopii kyllä työmaakuppilaan kokiksi mutta siihen se jää ;Detten ehkä jaksa enää tiskata sen kehumisrumban jälkeen ;D
Toi avauksen lainattu teksti oli myös yleistys, siispä yleistin myös miesten kokintaidot.
Tottakai nainen sopii työmaakuppilaan kokiksi, sehän on miesten mieleen. Kukas niitä naiskokkeja siellä hienostoravintolassa pääsis takamuksista nipistelemään??
Anna ny määki laitan lusikkani välil jonkun muun soppaan. Saaks sielt kattilasta maistaa? *lipoo huuliaan* - jane.london
ole yhteinen ainakin jossain tilanteessa?
Kuules jouhipatjarakastaja..vierailut ovat ihan eri asia kuin olla totta vieköön kaksikymmentäviisi vuotta hetekalla???:) - jane.london
jane.london kirjoitti:
ole yhteinen ainakin jossain tilanteessa?
Kuules jouhipatjarakastaja..vierailut ovat ihan eri asia kuin olla totta vieköön kaksikymmentäviisi vuotta hetekalla???:)kokoisen ja oloisen kanssa;)
Tämä Erkki on yksi tosi taitava kolumnisti. Hän osaa kirjoittaa pieni väre suupielessä sohaisten samalla ihmisolennon kipupisteitä olematta silti ilkimys.
Eipä tarvitse mennä itseään edemmäs nähdäkseen tämän peri naisellisen piirteen näkyvänä. Naisporukassa tämäkin osio" tiivistyy. Kuka rohkenee olla tunnustamatta, etteikö muka toinen nainen toiseensa itseään vertaisi. Vaikka saattaisi sanoin vähätellä, ettei sun reisivarustuksesi, niin karmee ole, niin mielessään ajattellee kuitenkin tyytyväisenä omansa sentään mieluimmin pitävänsä.
Iän myötä taas seurataan haukansilmä terävänä toisiensa rupsahtamista ja taputellaan ryppyvoidetta hartaana naamalle, ettei nyt sentään näyttäisi yhtä vanhalle, kuin naapurin Maija.
Kuunteleepa hetken naisten keskinäistä keskustelua, niin pääsee jyvälle. Kuinka suurella hurmoksella se kerrotaankaan, jos on saanut joltain jörrikältä kauneudestaan, seksikkyydestään, tai viehätyksestään ylistystä.
Älykkyydestä taas ei niin suuresti väliä, miehen suusta ilmaistuna. Enempi saa siskojensa tunteita esiin, kun pääsee loistamaan tuolla kauneuden puolella.
Eikä sen körilään tarvitse kummonen edes itse olla, riittää kunhan on mies.- jane.london
Pidän tästä Erkin tekstistä juuri siksi,ettei sille voinut muuta kuin taputtaa karvaisia(eih)käsiä ja todeta,että aikas terävänäköistä;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit735860KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2744730Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202588Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282493Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT881532Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro131412- 1051347
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281306seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1071248Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191201