Osa 1, tapaa koko jengi
Katselin keltaista, kolmikerroksista tiilitaloa helmitien varrella. ”Toi?” pikkuveljeni Mike kysyi. ”Jeps. Tonne muutan. Pääset isosiskostasi eroon”, totesin vitsikkäänä. ”Jen hei… Oletko varma?” Mike kysyi samalla kun ajoi talon pihaan. Pörrötin hänen mustia hiuksiaan ja totesin nauraen: ”Olen. Kahden tunnin ajomatka vain.”
Olen Jen Colonardo, 24vuotias nainen. Äitini on latino, mutta isäni ei ole, joten olen puoliksi latino. Minulla on lyhyet, mustat hiukset, joissa on lilahtavia raitoja. Minulla on ollut jo 15vuotiaasta lähtien lyhyet hiukset.
Mike oli muuttofirmassa töissä, ja oli saanut muuttoauton lainaan. ”Äiti tuo huomenna autos, ja loput tavarasi. Missä huoneesi on?” Mike kysyi samalla kun hyppäsi autosta pois. ”kolmas kerros, idän päätyhuone”, kerroin ja katsoin taloa. ”Ja sinulla on töitä?” ”Juu. Olen lentopalloseuran valmentaja, sekä yhdeksäsluokkalaisten liikunnan opettaja”, kerroin. Minulla tulisi todella ikävä Mikeä. Hänen huolehtivaisuudestaan. Hän huolehti jopa äidistä ja isästä.
Soitin ovikelloa varmuuden vuoksi, mutta kukaan ei tullut avaamaan, joten avasin oven avaimella, jonka olin saanut postissa. Pian olimme Miken kanssa saanut kaikki tavarani huoneeseeni. Mike kiipesi autoon ja teki lähtöä. ”kiitos Mike. Olet rakas”, Totesin ja vilkutin. ”Pidä huoli itsestäsi”, Mike käski ja käynnisti auton. ”Joo. Turvallista matkaa”, sanoin ja Mike lähti.
Lähdin katsomaan huonettani, jota täyttivät pahvilaatikot, sängynpalaset ja muut huonekaluni. Ensimmäiseksi aloin kokoamaan sänkyäni, ja kun viimein sain sen kasaan, kuulin ovelta naisäänen: ”Ajattelinkin kuulleeni ääniä. Hei Jen.” ”Mia. Ihana vihdoinkin tavata sinut”, totesin hymyillen ja halasin itseäni noin 20senttiä lyhyempää naista. Olimme olleet Mian kanssa kirjaystävyksiä jo vuosia, ja kun kerroin Mialle muuttoaikeistani, hän ehdotti, että muuttaisin tänne. Mian vaari omisti koko talon, ja olin muuttanut talon huoneet, vuokralle sopiviksi. Talossa asui minun ja Mian lisäksi 4 muuta ihmistä.
Mia oli siis 160cm, ja hänellä oli vaalean ruskeat, puolpitkät hiukset, joita piti paikallaan punavalkoinen hiuspanta. Mian vaatteet olivat kuin 60-luvulta. Pallo kuosinen takki, jonka alla oli kirkkaan keltainen A-linjainen mekko. Mia oli kertonutkin rakastavansa 60-luvun vaatteita ja värejä.
”Anteeksi etten ollut vastassa. Piti käydä kaupassa, minun keittiövuoroni. Tule niin esittelen talon. Kaikki muut ovatkin jo tulleet, mutta he ovat kaupungilla…” enempää Mia ei ehtinyt kertoa, kun yllättäen naapurihuoneestani tuli ulos tumma hiuksinen mies. Hänen hiuksensa juuri ja juuri hipoivat hänen leveitä olkapäivään. ”Paitsi Ben Einst. Ben, tässä on Jen..” ”Colonardo”, Ben päätti Mian lauseen. ”Juuri niin”, totesin hymyilen ja ojensin käteni. Ben tarttui siihen ja puristi sitä kevyesti. ”Tervetuloa helmitielle”, hän totesi ja lähti. ”Kiitti vain”, totesin hieman hämmästyneenä. ”Älä hänestä välitä. Hän on hieman kylmäkiskoinen… Hän ei tule kaikkien kanssa toimeen. Hän oli täällä ensimmäisenä. Vaari tunsi hänet tai jotain. Ben pysyttelee huoneessaan paljon. Mutta jatketaan.”
Kolmannessa kerroksessa oli vielä varastohuone minun ja Benin huoneiden lisäksi. Mia asui toisessa kerroksessa ystävänsä Suen kanssa. Samassa kerroksessa asui myös Suen serkku Nat ja Natin ystävä Leo. Ensimmäisessä kerroksessa oli keittiö, kodinhoitohuone, olohuone, sauna, kylppäri ja rappuset kellariin. Kellarissa oli varastotila, punttitila, sekä autotalli, johon pääsi pihasta ramppia pitkin.
Auttelin Miaa ruuan laitossa ja pian Sue, Nat, ja Leo tulivat. Sue oli todellakin kaunotar, juuri sellainen perinteinen malli. Vaalet pitkät hiukset, suuret silmät, pitkä, ja muotivaatteet. Nat oli mieheksi hieman lyhyt. 169cm. Hänellä oli kirkkaan punaiset pitkät hiukset, joita hän piti ponnarilla. Leo oli paljon pidempi Natia, ja hänestä näkyi heti, että hän oli urheilija. Hänellä oli lyhyet ruskeat hiukset. He kaikki halailivat ja kättelivät minua ja Nat totesi viimein: ”Tervetuloa Helmitie seitsemään. Kohta Benkin ilmestyy syömään.” Ja oikeassa Nat oli, Ben ilmestyikin pian keittiöön.
Juttelimme paljon ja opin uusista kämppiksistäni paljon. Mia opiskeli eläinlääkäriksi ja oli eläinkaupassa töissä. Sue oli malli ja oli päivät vaatekaupassa. Leokin teki joskus mallin töitä, mutta oli virallisesti urheilukaupassa töissä. Nat sen sijaan opiskeli vieläkin. Hän halusi luoda vaatteita, joten hän opiskeli vaatesuunnittelijaksi. Ben ei sanonut paljoa, ilmoitti vain olevansa musiikkikaupassa töissä. Ruuan jälkeen Leo, Nat, Sue ja Mia auttoivat minua laittamaan tavaroitani paikoilleen, ja illalla nukahdin valmiiseen huoneeseen.
4
284
Vastaukset
- wenkula
uusi sarja siis alkaa,,,,,,,*kuvittelee itsensä siihen* suukkoi*
et kuvittelis itteäs siihen... sulla ei tulisi sit kivoja paikkoja... *pusu* tuu vain tänne mun luo, niin on paljon kivempaa ;)
- jo omilta
sivuiltasi, mutta kiva kun laitoit sen tännekin; en päässyt kommentoimaan tekstiäsi jostakin syystä siellä. -Hyvä aloitus, jef, esittelit päähenkilöt muutamalla kuvaavalla sanalla lukijoillesi.
Kiinnostava uusi sarjasi pitää lukijansa tiukasti otteessaan, sen voin sanoa jo ensimmäisen osan perusteella. Hienoa, jef ja kiitoksia!
T. JasonOmilla sivuillani kaikki osat kyllä löytyvät kyllä, mutta päätin laittaa tännekkin, jos vaikka joku Huu keksisi lukea näitä juttuja myös ;) ja tietysti kommenttejen vuoksi laitoin tänne :D
Kiitos, ensi jaksosta voin paljastaa sen, että siinä esitellään Rakkaat Naapurit ;)
mutta kiitos Jason
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu332906- 1332461
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti162134Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151873- 161386
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731327- 1061304
- 931007
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks144985Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21939