Jumala kostaa 4. polveen!

Ennaltamäärätty

Jumala kostaa isien pahat teot jälkeläisille maksimissaan neljänteen polveen. Siis isien teot kostetaan niille, jotka eivät ole syyllisiä niihin. Näin Jumala sanoo. Vaan minkähän takia toisaalla Vanhassa testamentissa sanotaan, että Jumala ei kosta isien pahoja tekoja lapsille? Eikö Jumala osaa päättää mitä mieltä on, hän, jossa ei pitäisi olla vaihtelun varjoa, mutta joka silti puhuu itseään vastaan? Oletetaan, että isoisäni isä oli murhamies 1800-luvulla. Jumala kosti; isoisästäni tuli viinatrokari ja hevosvaras. Jumala kosti toisen kerran; isästäni tuli sotarikollinen ja morfiininarkomaani jatkosodassa. Jumala kosti kolmannen kerran; minusta tuli juoppo vaimonpieksäjä. Ja kaikki neljä sukupolvea menevät helvettiin että heilahtaa, vain, koska isoisän isä oli roisto. Tämä on siis fiktiota, mutta näin se toimisi. Selityksiä, kiitos, mutta ei mitään naistenlehtien muka-psykologisia sepustuksia siitä, miten lapsi oppii käyttäytymistavat vanhemmiltaan ja että perhe siirtää tapoja ja asenteita jälkeläisilleen - eikä varsinkaan epämääräisiä höpinöitä sukukirouksesta. Ihan vaan hengellinen, raamatullinen selitys, kiitos.

40

3245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daniel 1

Jumalahan on tietenkin HYVÄ JUMALA, eli ei hän todellakaan haluaisi tehdä edes pienimmälle elukallekaan mitään pahaa, saati sitten omalle kuvalleen!

Mutta nythän on vaan niin, että monet pahantekijät ovat niin jääräpäisiä pahuudessaan, että eivät siitä halua millään luopua, jolloin JUMALAN on pakko puuttua peliin. Ja pahuuden harrastaminen on sen verran vakava asia, että se muuttuu kiroukseksi neljänteen polveen saakka.
      Toisaalta JUMALA tekee hyvää tuhansille niille, jotka häntä rakastavat ja elävät hurskaasti, eli tästä näet oikean suhdeluvun.

Eri asia on sitten, jos ihminen tulee uskoon ja luopuu pahuudestaan. Uskon että tässä kohtaa myös sukukirous katkaistaan, jolloin voit olla täysin vapaa ja alkaa päinvastoin keräämään siunausta tuleville polville, niille tuhansille !!

• asiaa.

Jumala kostaa isien pahat teot lapsille aina kolmanteen ja neljänteen polveen. Se on Jumalan hengellinen laki, joka on aina voimassa.

13 Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
        14 Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."
        15 Sitten Naatan meni kotiinsa. JA HERRA LÖI LASTA, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

• Daniel 1
        asiaa. kirjoitti:

Jumala kostaa isien pahat teot lapsille aina kolmanteen ja neljänteen polveen. Se on Jumalan hengellinen laki, joka on aina voimassa.

13 Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
        14 Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."
        15 Sitten Naatan meni kotiinsa. JA HERRA LÖI LASTA, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

Tosin tuo yksi lapsi vanhan testamentin aikana sai näennäisesti kärsiä isänsä murhasta, mutta kukaties HYVÄ JUMALA näki etukäteen, että se olisi muutenkin syntynyt ns. huonoon saumaan, ja ollut vaarassa joutua kadotuksen kaltevalle tielle, kuten taisi käydä Absalomille, Daavidin toiselle pojalle. Eli korjaamalla hänen sielunsa nyt taivaaseen heti saman tien JUMALA takasi lapsen ikuisen autuuden ja ilon taivaan paratiisissa

• asiaa.
        Daniel 1 kirjoitti:

Tosin tuo yksi lapsi vanhan testamentin aikana sai näennäisesti kärsiä isänsä murhasta, mutta kukaties HYVÄ JUMALA näki etukäteen, että se olisi muutenkin syntynyt ns. huonoon saumaan, ja ollut vaarassa joutua kadotuksen kaltevalle tielle, kuten taisi käydä Absalomille, Daavidin toiselle pojalle. Eli korjaamalla hänen sielunsa nyt taivaaseen heti saman tien JUMALA takasi lapsen ikuisen autuuden ja ilon taivaan paratiisissa

seuraavana päivänä tuo lapsi olisi pitänyt luovuttaa Jumalalle ympärileikkauksessa(8pv.iässä), huoripentu ei kelvannut
        ....

Sodoma ja Gomorra. Ei lapsia ensin enkeli tullut hakemaan, vaan kaikki hävitettiin ja poltettiin syntisen maailman mukana.
        ....

Daatan; isot ja PIENET LAPSET elävältä tuonelaan vanhempien niskoittelun takia.

27 Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.

30 Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa, niin että he elävältä suistuvat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."
        31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
        32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
        33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.

• Daniel 1
        asiaa. kirjoitti:

seuraavana päivänä tuo lapsi olisi pitänyt luovuttaa Jumalalle ympärileikkauksessa(8pv.iässä), huoripentu ei kelvannut
        ....

Sodoma ja Gomorra. Ei lapsia ensin enkeli tullut hakemaan, vaan kaikki hävitettiin ja poltettiin syntisen maailman mukana.
        ....

Daatan; isot ja PIENET LAPSET elävältä tuonelaan vanhempien niskoittelun takia.

27 Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.

30 Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa, niin että he elävältä suistuvat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."
        31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
        32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
        33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.

Olen lukenut useita helvetti-kokemuksia, mutta koskaan en ole kuullut, että helvetissä kukaan olisi ikinä nähnyt yhtään lasta!! Tässä tosin perheet suistuivat elävältä tuonelaan, mutta veikkaisin, että ainakin lapset, isommat ja pienemmät, temmattiin kuitenkin sieltä ensisäikähdyksen jälkeen pois taivaaseen tai minne HYVÄ JUMALA nyt parhaaksi katsoi. Kaikkia asioitahan ei edes Raamattu tarkasti selitä, mutta voimme luottaa siihen, että JUMALA ja JEESUS KRISTUS hallitsevat, ja hiuskarvaakaan ei päästämme katkea heidän tietämättään eikä sallimattaan !

• sanoo sana
        Daniel 1 kirjoitti:

Olen lukenut useita helvetti-kokemuksia, mutta koskaan en ole kuullut, että helvetissä kukaan olisi ikinä nähnyt yhtään lasta!! Tässä tosin perheet suistuivat elävältä tuonelaan, mutta veikkaisin, että ainakin lapset, isommat ja pienemmät, temmattiin kuitenkin sieltä ensisäikähdyksen jälkeen pois taivaaseen tai minne HYVÄ JUMALA nyt parhaaksi katsoi. Kaikkia asioitahan ei edes Raamattu tarkasti selitä, mutta voimme luottaa siihen, että JUMALA ja JEESUS KRISTUS hallitsevat, ja hiuskarvaakaan ei päästämme katkea heidän tietämättään eikä sallimattaan !

Kyllä nyt vaan parasta uskoa Raamattua.
        Ei siellä Aabrahamin helmassakaan kerrota niitä lapsia olleen.
        Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua 10 vanhurskasta eli Jumalalle kelpaavaa.
        Lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.
        Raamatun mukaan ne ihmiset, eläimet, karja, kaikki "hävitettiin" Jumalan toimesta.

"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

• Daniel 1
        sanoo sana kirjoitti:

Kyllä nyt vaan parasta uskoa Raamattua.
        Ei siellä Aabrahamin helmassakaan kerrota niitä lapsia olleen.
        Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua 10 vanhurskasta eli Jumalalle kelpaavaa.
        Lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.
        Raamatun mukaan ne ihmiset, eläimet, karja, kaikki "hävitettiin" Jumalan toimesta.

"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

Tosin ei Aabrahamin helmassa mainita lapsia, mutta muutenhan Raamatussahan puhutaan paljon lasten taivaskelpoisuudesta, JEESUS itsehän sanoo esim. Matt 18:1-6 : 1. "Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?" 2. Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä 3. ja sanoi: "TOTISESTI MINÄ SANON TEILLE: ELLETTE KÄÄNNY JA TULE LASTEN KALTAISIKSI, ETTE PÄÄSE TAIVASTEN VALTAKUNTAAN. 4. SENTÄHDEN, JOKA NÖYRTYY TÄMÄN LAPSEN KALTAISEKSI, SE ON SUURIN TAIVASTEN VALTAKUNNASSA. 5. JA JOKA OTTAA TYKÖNSÄ YHDEN TÄMÄNKALTAISEN LAPSEN MINUN NIMEENI, SE OTTAA TYKÖNSÄ MINUT. 6. MUTTA JOKA VIETTELEE YHDEN NÄISTÄ PIENISTÄ, JOTKA USKOVAT MINUUN, SEN OLISI PAREMPI, ETTÄ MYLLYNKIVI RIPUSTETTAISIIN HÄNEN KAULAANSA JA HÄNET UPOTETTAISIIN MEREN SYVYYKSIIN."

Tai toisaalla : Mark 10:13-16 " 13. Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia. 14. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. 15. TOTISESTI MINÄ SANON TEILLE; JOKA EI OTA VASTAAN JUMALAN VALTAKUNTAA NIINKUIN LAPSI, SE EI PÄÄSE SINNE SISÄLLE." 16. Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä."

Ehkä syy siihen, miksi Raamattu kertoo kuinka lapset Sodomasta ja Gomorrasta "hävitettiin" muiden mukana, on se, että kertomus on annettu varoitukseksi meille jälkeentuleville, jotta ymmärtäisimme, kuinka vakava asia on jääräpäinen synnissä pysyminen ja kieltäytyminen parannuksen teosta. Eli jos jatkat synnissäsi, sinun omat lapsesikin joutuvat kuolemanvaaraan. En kuitenkaan usko, että he olisivat helvettiin joutuneet, vaan veikkaampa, että he pääsivät enkelien helmaan taivaaseen, jossa nämä sitten heitä alkoivat opettamaan ja kasvattamaan.

• voima
        Daniel 1 kirjoitti:

Tosin ei Aabrahamin helmassa mainita lapsia, mutta muutenhan Raamatussahan puhutaan paljon lasten taivaskelpoisuudesta, JEESUS itsehän sanoo esim. Matt 18:1-6 : 1. "Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?" 2. Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä 3. ja sanoi: "TOTISESTI MINÄ SANON TEILLE: ELLETTE KÄÄNNY JA TULE LASTEN KALTAISIKSI, ETTE PÄÄSE TAIVASTEN VALTAKUNTAAN. 4. SENTÄHDEN, JOKA NÖYRTYY TÄMÄN LAPSEN KALTAISEKSI, SE ON SUURIN TAIVASTEN VALTAKUNNASSA. 5. JA JOKA OTTAA TYKÖNSÄ YHDEN TÄMÄNKALTAISEN LAPSEN MINUN NIMEENI, SE OTTAA TYKÖNSÄ MINUT. 6. MUTTA JOKA VIETTELEE YHDEN NÄISTÄ PIENISTÄ, JOTKA USKOVAT MINUUN, SEN OLISI PAREMPI, ETTÄ MYLLYNKIVI RIPUSTETTAISIIN HÄNEN KAULAANSA JA HÄNET UPOTETTAISIIN MEREN SYVYYKSIIN."

Tai toisaalla : Mark 10:13-16 " 13. Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia. 14. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. 15. TOTISESTI MINÄ SANON TEILLE; JOKA EI OTA VASTAAN JUMALAN VALTAKUNTAA NIINKUIN LAPSI, SE EI PÄÄSE SINNE SISÄLLE." 16. Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä."

Ehkä syy siihen, miksi Raamattu kertoo kuinka lapset Sodomasta ja Gomorrasta "hävitettiin" muiden mukana, on se, että kertomus on annettu varoitukseksi meille jälkeentuleville, jotta ymmärtäisimme, kuinka vakava asia on jääräpäinen synnissä pysyminen ja kieltäytyminen parannuksen teosta. Eli jos jatkat synnissäsi, sinun omat lapsesikin joutuvat kuolemanvaaraan. En kuitenkaan usko, että he olisivat helvettiin joutuneet, vaan veikkaampa, että he pääsivät enkelien helmaan taivaaseen, jossa nämä sitten heitä alkoivat opettamaan ja kasvattamaan.

Jeesuksen "kosketus" tarkoitti voiman eli Pyhän Hengen saamista. Tuon Jeesuksen yliluonnollisen "kosketuksen" jälkeen tuon Jeesuksen syliin nostetun lapsen sanotaan uskovan Jeesukseen.

"Mutta jolla ei ole Kristuksen henkeä, se ei ole hänen omansa."

"Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

• Sodomasta ja Gomorrasta
        Daniel 1 kirjoitti:

vaan veikkaampa, että he pääsivät enkelien helmaan taivaaseen, jossa nämä sitten heitä alkoivat opettamaan ja kasvattamaan.
        ---
        Jeesuksen sanat NIkodemukselle, kun hän puhuu uudestisyntymisesä vedestä ja Hengestä.

Lihasta syntyy liha eli lapsi. "Totisesti, minä sanon sinulle, jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaa."

• umpihetero.
        Daniel 1 kirjoitti:

ymmärsin sinun viestisi niin että sinun mukaan siis joku on ihan todella käynyt helvetissä ja palannut sieltä kertomaan että miltä siellä näytti? pitääkö paikansa? niin ja mistähän näitä "matkakertomuksia" oikein löytää?

• Daniel 1
        umpihetero. kirjoitti:

ymmärsin sinun viestisi niin että sinun mukaan siis joku on ihan todella käynyt helvetissä ja palannut sieltä kertomaan että miltä siellä näytti? pitääkö paikansa? niin ja mistähän näitä "matkakertomuksia" oikein löytää?

Niin, katsopa enkeli-palstaa ja sieltä Petrus7:n avaus. Tosin linkki löytyy toiselta riviltä, missä hell -sanassa on tietty 6 ällää.

• Daniel 1
        Sodomasta ja Gomorrasta kirjoitti:

vaan veikkaampa, että he pääsivät enkelien helmaan taivaaseen, jossa nämä sitten heitä alkoivat opettamaan ja kasvattamaan.
        ---
        Jeesuksen sanat NIkodemukselle, kun hän puhuu uudestisyntymisesä vedestä ja Hengestä.

Lihasta syntyy liha eli lapsi. "Totisesti, minä sanon sinulle, jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaa."

Et sitten varmasti usko myöskään siihen, että kukaan on koskaan käynyt maitokaupassa, paitsi ehkä Kristus, asiasta kun ei Raamatussa mitään puhuta!!

• ei yli kirjoitetun
        Daniel 1 kirjoitti:

Et sitten varmasti usko myöskään siihen, että kukaan on koskaan käynyt maitokaupassa, paitsi ehkä Kristus, asiasta kun ei Raamatussa mitään puhuta!!

Eihän Raamattuun mitään omia satuiluja saa lisätä, kuten sinä teet.

Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

• Daniel 1
        ei yli kirjoitetun kirjoitti:

Eihän Raamattuun mitään omia satuiluja saa lisätä, kuten sinä teet.

Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

Toki ei Raamattuun saa mitään omiaan lisätä, mutta taivaskokemuksiahan on paljon, esim Mary Baxterin Ilmestyskirjat ja vaikka kuinka paljon monia muita. Siis monet ovat saaneet käydä taivaassa ja saaneet keskustella siellä kuolleiden ja taivaaseen nostettujen ihmisten kanssa. Ja monet ovat nähneet taivaassa paljon lapsia, esim. suomalainen Jukka Rokka.

• taivaaseen
        Daniel 1 kirjoitti:

Toki ei Raamattuun saa mitään omiaan lisätä, mutta taivaskokemuksiahan on paljon, esim Mary Baxterin Ilmestyskirjat ja vaikka kuinka paljon monia muita. Siis monet ovat saaneet käydä taivaassa ja saaneet keskustella siellä kuolleiden ja taivaaseen nostettujen ihmisten kanssa. Ja monet ovat nähneet taivaassa paljon lapsia, esim. suomalainen Jukka Rokka.

Raamatun mukaan kukaan ei ole noussut taivaaseen juttelemaan siellä olevien kanssa. Rikas mies sitä ehdotti, mutta sellaiseen järjestelyyn ei suostuttu.

Kyllä nuo mainitsemasi tapaukset liittyvät vainaja-ja tietäjähenkien kanssa seurusteluun. Se on Raamatussa ankarasti kielletty.

• Daniel 1
        taivaaseen kirjoitti:

Raamatun mukaan kukaan ei ole noussut taivaaseen juttelemaan siellä olevien kanssa. Rikas mies sitä ehdotti, mutta sellaiseen järjestelyyn ei suostuttu.

Kyllä nuo mainitsemasi tapaukset liittyvät vainaja-ja tietäjähenkien kanssa seurusteluun. Se on Raamatussa ankarasti kielletty.

No mistäs sitten Mooses ja Elia putkahtivat, kun he ilmestyivät JEESUKSELLE, Matt 17:3. Jos he eivät olisi tulleet taivaasta, niin tuskin he olisivat pystyneet itseään JEESUSTA KRISTUSTA vahvistamaan. Ja entäs sitten Eenok, Mooseksesta seitsemäs, joka otettiin suoraan taivaaseen maistamatta kuolemaa, tai Elia, joka haettiin sinne tulisilla vaunuilla ?

• Daniel 1
        taivaaseen kirjoitti:

No mistäs sitten Mooses ja Elias putkahtivat, kun he ilmestyivät JEESUKSELLE, Matt 17:3. Jos he eivät olisi tulleet taivaasta, niin tuskin he olisivat pystyneet itseään JEESUSTA KRISTUSTA vahvistamaan. Ja entäs sitten Eenok, Mooseksesta seitsemäs, joka otettiin suoraan taivaaseen maistamatta kuolemaa, tai Elia, joka haettiin sinne tulisilla vaunuilla ?

• tarkoitus,
        Daniel 1 kirjoitti:

No mistäs sitten Mooses ja Elia putkahtivat, kun he ilmestyivät JEESUKSELLE, Matt 17:3. Jos he eivät olisi tulleet taivaasta, niin tuskin he olisivat pystyneet itseään JEESUSTA KRISTUSTA vahvistamaan. Ja entäs sitten Eenok, Mooseksesta seitsemäs, joka otettiin suoraan taivaaseen maistamatta kuolemaa, tai Elia, joka haettiin sinne tulisilla vaunuilla ?

Erityistilanteita ja yksittäistapauksia tuo mainitsemasi. Puhutaan myös "kolmannesta taivaasta", joka ei vielä ole Jumalan asumus.

Taivas käsitti myös nähtävän taivaan, jossa tähdet loisti.

Jeesuksen sanat Nikodemukselle:

Joh. 3:13

• ML213

Raamatussa todella on, miten Jumala kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen.

Mutta, miksi et tuonut esille miten tämä ilmoitus jatkuu.Tämä valaisee hieman kokonaisuutta.

• asiaa.

Jumala kostaa isien pahat teot lapsille aina kolmanteen ja neljänteen polveen.
        Vain täydellinen lain noudattaminen syrjäyttää tuon säädöksen. (Hesekiel)
        Kuten tiedämme, kukaan ei siihen pysty, vaan tuo vanhempien syntivelka siirtyy suvussa eteenpäin.

Valit. 5:7
        "Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa."

• Ennaltamäärätty

Maininta 3. ja 4. polvesta on ehdoton. Jumala todella kostaa pahan ihmisen teot hänen jälkeläisilleen. Maininta niistä, jotka tekevät Jumalan tahdon, on puolestaan ehdollinen. Se on suunnattu jokaiselle, joka haluaa ajatella jälkeläistensä tulevaisuutta: jos sinä tänä päivänä elät hurskaasti, jälkeläisesi eivät joudu kärsimään sinun syntiesi takia. Nostin alkuosan tekstistä esiin siksi, että se tuottaa ongelmia. Tulkinnallisesti sekä konkreettisesti. Loppuosahan ei tuota.

• tulkinta?

Jumala kostaa isien pahat teot jälkeläisille maksimissaan neljänteen polveen. Siis isien teot kostetaan niille, jotka eivät ole syyllisiä niihin

Ei Jumala syyttömille kosta. Kohta tarkoittaa sitä, että jos joku tekee jonkin huonon valinnan esim menettää vaikka suuren omaisuuden, niin tuo voi tuntua maksimissaan 4 sukupolvessa. Tällä periaatteella monet ymmärtävät tuon kohdan.

• Naatan

• herramrks

"...mutta ei mitään naistenlehtien muka-psykologisia sepustuksia siitä, miten lapsi oppii käyttäytymistavat vanhemmiltaan ja että perhe siirtää tapoja ja asenteita jälkeläisilleen - eikä varsinkaan epämääräisiä höpinöitä sukukirouksesta. Ihan vaan hengellinen, raamatullinen selitys, kiitos."

Hengellinen, raamatullinen?
      Eikö kelpaa käytännöllinen? Jumalan lait sun muut ovat tarkoitetut käytäntöön eikä teoreettisiin rakennelmiin.

• ei ymmärtänyt Jumalan antamia käskyjä hengellisinä;

Room. 7:14
      "Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen"

vaan toimi kuolettavan kirjaimen mukaan ja tappoi satoja baalin profeettoja. Jeesus sanoi Johannes Kastajan olevan sisimmältään sama Elias, [Matt.11:14]. Elias sai kokea samaa kuoleman katkeruutta mitä hän oli tuottanut ymmärtämättömyydellään baalin profeetoille. Johannes Kastajan ruumis joutui teloitettavaksi Herodeksen miekalla.

Raamattu puhuu "Elämän hengen laista" ja "vapauden laista" joka on;

Ob. 1:15
      "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi".

Kaikki sukupolvet pyörivät tässä "elämän pyörässä" ja saavat juuri tekojensa mukaan, mutta loputonta "kadotustuomiota" en usko Rakastavan Jumalan yhdellekään lapselleen antavan!

Luukas 16. luvussa mainitun rikkaan miehen helvetin uskon olevan se, että hän näki tulevan elämänsä maan päällä olevan samanlaista kärsimystä kuin maan päällä eläessään oli nähnyt Lasaruksen kärsivän. "Kaikki tulevat Jumalan opettamiksi"!

Matt. 12:41
      "Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas".

• armahdettuna

Jokainen vastaa vain omista synneistään.
      ----

Jer.31:
      27 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä kylvän Israeliin ja Juudaan uutta elämää: ihmisiä ja eläimiä.
      28 Ja aivan kuten olen pitänyt huolen siitä, että Israel ja Juuda revitään ja särjetään, tuhotaan ja hävitetään ja niille tuotetaan onnettomuutta, niin minä nyt huolehdin siitä, että ne rakennetaan ja istutetaan uudelleen, sanoo Herra.
      29 Niinä päivinä ei enää sanota: "Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaita vihloo."
      30 Jokainen kuolee näet oman syntinsä tähden, ja joka syö raakoja rypäleitä, sen omia hampaita vihloo."

Hesekiel 18:
      1 Minulle tuli tämä Herran sana:
      2 "Mikä teidän on, israelilaiset? Teidän maassanne hoetaan sananpartta:
      Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaita vihloo.
      3 "Niin totta kuin elän, sanoo Herra Jumala, tätä sananpartta ei yhdenkään israelilaisen enää pidä lausua.
      4 Kaikki ihmiset, niin isät kuin pojat, ovat minun vallassani, minun määrättävissäni, ja kuolema on vain sen osana, joka on syntiä tehnyt.

-----
      Jumala on VT:ssa muuttanut mieltään montakin kertaa. Niiniven kohdalla Hän muutti mieltään eikä hävittänytkään sitä, kun asukkaat tekivät parannuksen Joonan saarnan johdosta. Israelin kansan kohdalla Hän tuon tuostakin muutti mieltään ja armahti kansaansa. Minusta Jumalan mielenmuutokset ovat merkki Hänen laupeudestaan.
      Meille ihmisille Jumalan laupeus voi olla joskus kova pala kuten oli Joonallekin. Me emme aina jaksa hyväksyä Jumalan laupeutta ja hyvyyttä kaikkia kohtaan, itsellemme kyllä hyvinkin mieluusti.
      -----

Miika:
      18. Kuka on Jumala, niinkuin sinä olet, joka annat pahat teot anteeksi ja käyt ohitse perintösi jäännöksen rikosten? Ei hän pidä vihaa iäti, sillä hänellä on halu laupeuteen.
      19. Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.
      20. Sinä osoitat Jaakobille uskollisuutta, Aabrahamille armoa, niinkuin olet vannonut meidän isillemme muinaisista päivistä asti.

----
      Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan sinuakin keskittymään hyvyyteen ja rakkauteen, sillä se on Jumalan todellinen olemus.

• Anonyymi
        UUSI

Isien pahat teot kostetaan saalemilla miehen pojille Mooses laki. Synagoga laki. Jehova laki. Budhalla tulee karmaa pahoista teoista . Mutta siionistin pojille tulee JAHVEN kosto pahoista teoista . Joosuan pojille Joosuan isän pahat teot .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Isien pahat teot kostetaan saalemilla miehen pojille Mooses laki. Synagoga laki. Jehova laki. Budhalla tulee karmaa pahoista teoista . Mutta siionistin pojille tulee JAHVEN kosto pahoista teoista . Joosuan pojille Joosuan isän pahat teot .

Ne ku erottaa Jeesuksesta tuomitaan kovin myllynkivi kaulassa. Koska sun pahat teot .

• Anonyymi
      UUSI

Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
      Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
      Monet kuninkaat vaelsivat isiensä synnneissä: Hän palveli Baalia ja kumarsi häntä ja vihoitti Herran, Israelin Jumalan, aivan niinkuin hänen isänsä oli tehnyt.

• Anonyymi
      UUSI

Raamatussa siis suomennoksissa on yli sata huonosti käännettyä kohtaa ja tämä kostojae on yksi niistä.

Eli jakeen merkitys ei ole kosto moniin polviin vaan ihan muuta.
      Jos perheen isä on juopporetku, niin esimerkki tahtoo siirtyä moneen polveen, siinä se kosto sitten on.

• Anonyymi
        UUSI

Luterilaiset ei tunne raamattua mutta hokevat silti fraaseja vaikka eivät viitsi ottaa selbää mistä siinä puhutaan.

Esimerkkinä "se on jumalan teko, että uskotte häneen.."

Alakoulainen löytää asian ytimen jos ei pohjalasti ja laiskuus estä tutkimasta asiaa.

• Anonyymi
      UUSI

Raamattu pitää sisällään pääjaettelussa kirjaimen ja Hengen.
      Kirjaimen ozaa lukea kuka tahansa lukutaitoinen.
      Henki avautuu vain saman Hengen omistajille, eli Hengestä syntyneille.

Simppeliä.

• Anonyymi
        UUSI

Jos nykypuhelimen kansi avataan ja sitä näytetään kenelle tahansa ja kysytään mitä näet ?

Hän sanoo "näen tuhannen pientä osaa kuin hienosokerin muruja.
        Jos sama näytrtään alan ammattilaiselle hän sanoo "näen tuhannen pientä osaa ja kertoo jokaisen osan merkityksen siinä puhelimessa.

• Anonyymi
      UUSI

Jumala kostaa isien sukupolven synnit lasten sukupolvelle kolmanteen ja neljänteen polveen.
      Nyt siis kostetaan 1900-luvun alussa eläneiden ihmisten syntejä. Siellä oli ensimmäinen maailmansota ja jopa toinenkin.

• Anonyymi
      UUSI

Helluntailaiset aloittavat kostotoimet jo omalle sukupolvelleen heti upotustouhun tultua valmiiksi. Onneksi lahko on pieni ja kosto ei vaikuta kuin lähipiiriin, kiusallista se on tosin heillekin.

• Anonyymi
        UUSI

Ja joku torvelo on peukuttanut tuotakin tuubaa !?

Kuinka piip tr oikein olette, en ihmettele ettei työtä ole.

• Anonyymi
      UUSI

Amerikasta tänne tuotu helluntailaisuus on Jumalan vihan alla oleva paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi
      UUSI

Helluntailaisten harhaopit kieltää Jumalan lait ja käskyt.

Helluntailaiset estää lapsiakin saamasta Kristillisen kasteen siunaukset.

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

• Anonyymi
        UUSI

Onko se vauvakasteen siunaus nyt tuossa pascanpuhumisessa näkyvillä?

Siinäkö näkyy

• Anonyymi
        UUSI

Väärään ja valheella perusteltuun vauvakasteeseen ei sisälly mitään siunausta. Kirous siihen saattaa sisältyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      116
      3755
    2. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      71
      3111
    3. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2714
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      84
      2468
    5. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      19
      2409
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      33
      2328
    7. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      6
      2217
    8. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2191
    9. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      27
      2036
    10. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      90
      1980
    Aihe