Älykäs suunnittelu

ja Raamattu

Jopa helluntailaisten parissa on kannatusta nk. älykkään suunnittelun (ID-oppi) puolesta. Älykäs suunnittelu sopiikin huomattavasti paremmin yhteen kehitysopin kanssa kuin luomisoppi. Mutta yksi paha ristiriita siinä on: se ei sovi alkuunkaan yhteen Raamatun kanssa. Raamatun mukaan ensimmäisiä eliöitä eivät olleet pienet yksisoluiset eliöt, vaan isot, möhkälemäiset otukset, behemotit. Tämähän oli ensimmäinen Jumalan luoma otus vaikka toisaalla väitetään, että ensin luotiin meren elävät. Ristiriita tässäkin.

6

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuettu kohta

      On hyväksi tuoda tällaisissa esityksissä esiin .

      • ...ensiksi?

        Se on Jumalan luomistöiden esikoinen" (Job 40:14)

        Luomistarina tosin väittää muuta.


      • käännöksessä Selk. -92
        ...ensiksi? kirjoitti:

        Se on Jumalan luomistöiden esikoinen" (Job 40:14)

        Luomistarina tosin väittää muuta.

        On , Se on Jumalan luomisteoista uljain .

        Jumala on antanut sanansa tutkittavaksi .
        Niin kirjoitettu " Kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi " . ( 2 Kor. 3:6 ).


    • ku"älykäs suunnittelu ja kreationismi"...sehän tarkoittanee sitä, kun uskotaan Raamatun tulkintaan kirjaimellisesti, eli että tämä luotiin 7.ssä päivässä.
      Mulla on sellanen kirja, josta niin voi lukea.
      Joillekkin oikealla opilla on merkitystä-fariseuksille, jos miettii.
      Kuitenkin Sana kehottaa oikeudenmukaisuuteen ja rakkauteen, sekä karttamaan ylpeyttä joka on yksi kuolemansynti.
      Siitä poikii usein haureuden synti. Petetään eikä edes koeta että joku vääryys ois menossa.
      ...mitä väliä sillä on, miten Jumala maailman loi...Hän pyytää rakkautta ensisijaisesti itselleen.
      Jumala on Sana.

      • RitariOlevainen

        kuoleman syntejä. Jeesus kuoli jokaisen synnin edestä, ei ole syntiä, jota Kristuksen uhri ei peitä, ainoastaan Pyhän Hengen pilkka on synti jota ei voida saada anteeksi, ei tässä- eikä tulevassa elämässä.
        -Ei ole siis mitään erikoista "kuolemansyntiä".
        -Ilman Kristusta kaikki synnit johtaa ikuiseen kuolemaan, eli eroon Jumalasta.


    • taitaa olla sinulla omassa itsessäsi. Jumalalla on kyllä viisautta jakaa omilleen. En ole huomannut ristiriitoja jotka eivät soveltuisi tai joita ei pysty tulkitsemaan Raamatun sanan mukaisesti. Riippuu tietenkin siitä, tunteeko Raamattua tai ylipäätänsä Jumalaa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe