Hei!
Olen mahdollisesti hakemassa mopoauton Saksasta ja minua kiinnostaa mitä kaikkia muita kuluja kertyy auton hinnan lisäksi :D Eli vastailkaas...
Mopoauto Saksasta?
41
18651
Vastaukset
- AnttonH
JA mielellään myös jos joku tietää/tuntee jonkun joka tälläistä harrastaisia voisi kertoa jotain suuntaa antaavaa hinnastoa.
- mopottaa
oletko ihan oikeati tuomassa saksasta mopoautoa?
niitä saa suoraan myös täältä suomestakin!!
hinta 12000eur - AnttonH
mopottaa kirjoitti:
oletko ihan oikeati tuomassa saksasta mopoautoa?
niitä saa suoraan myös täältä suomestakin!!
hinta 12000eurPaljon halvemmalla saa Saksasta, ja ei enää tmmöisiä viestejä vaan vastauksia, kts.
- Motel
AnttonH kirjoitti:
Paljon halvemmalla saa Saksasta, ja ei enää tmmöisiä viestejä vaan vastauksia, kts.
Älä tuo äläkä osta Suomesta. Säästyt monelta harmilta. Ja muutkin liikenteessä kulkevat säästyvät näiltä hitaasti etenevien muovisten ruumisarkkujen aiheuttamilta harmeilta.
No hyvä, jos ostat, niin lupaathan ettet mene taajaman ulkopuolelle oikein maantielle kunnon kulkevaisten kiusaksi.
EU:n myötä Suomeen tuli muutama ikävä harmi. Nämä paskakärryt, jotka sopivat eteläisen Euroopan ahtaisiin kaupunkeihin eivät sovi suomalaiseen maantiemenoon. Pois dynamiitilla, kiitos!
- ola94
moi ei tuu ainakaan auto kuluja koska se on mopo :D tiiätkö paljon mopo autot maksaa saksassa
- kuitenkin
Mopoauton hakemista Ruotsista. Säästyy matkakuluissa ja on suunnilleen yhtä halpoja, kuin Saksassa.
- zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
saman hintaisia ne on saksassa ja suomessa
- Ville Vanukas
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kirjoitti:
saman hintaisia ne on saksassa ja suomessa
Saksassa on paljon edullisempia. Eli ei tule Autoveroa kun haet saksasta,eli homma toimii niin 1.Haet värkin saksasta 2.Rekisteröit Suomessa 3.Valmis
- kuka köyhä
Ville Vanukas kirjoitti:
Saksassa on paljon edullisempia. Eli ei tule Autoveroa kun haet saksasta,eli homma toimii niin 1.Haet värkin saksasta 2.Rekisteröit Suomessa 3.Valmis
näkee kauhean vaivan parin euron takia????????
- Pässit neuvoo
kuka köyhä kirjoitti:
näkee kauhean vaivan parin euron takia????????
Suomeen tuo lähes kaikki mopoautokaupat mautot ulkomailta! Miksi, koska ne on siellä hiton paljon halvempia!
Eli kyse ei ole parista eurosta, PÄSSI! - ja pässi vastasi
Pässit neuvoo kirjoitti:
Suomeen tuo lähes kaikki mopoautokaupat mautot ulkomailta! Miksi, koska ne on siellä hiton paljon halvempia!
Eli kyse ei ole parista eurosta, PÄSSI!Ulkomailta ne on kaiketi tuotava koska eihän niitä suomessa valmisteta, PÄSSI.
- mukaan mikä
on kuutiotilavuus. Esim. perus aixam vero noin 20%, pitää myös huomioida tavanomaiset vähennykset muutama satanen. Mikä on markkinahinta suomessa vastaavalla? Tullaus menee ehkä se 6%(varmista tullista). Sitten haku ja matkat. Jos kaikki menee nappiin mopon hinta on todennäköisesti pienempi kuin suomesta ostetun tai sitten ei.
- missä ollaan?
Olemme sentään EU:ssa.
Eli jos ostat jotain Saksasta vähittäismyyntiliikkeestä, niin ei siitä tänne tuodessa mitään tullia tarvitse maksaa.
Eikä mopoautosta pitäisi mennä veroakaan.
Mutta jostain syystä käsite mopo tai kevyt nelipyörä ovat hieman erilaisia EU:n sisällä, ainakin käytännössä. Eli ainakin esim. Suomi ja Itävälta ovat tiukempia kaksipyöräisen nopeuden suhteen kuin jotkut muut. Miten lie nelipyörän kohdalla? Tosin niissähän on tehorajoitus, jos kone on dieseli. - menee vero.
missä ollaan? kirjoitti:
Olemme sentään EU:ssa.
Eli jos ostat jotain Saksasta vähittäismyyntiliikkeestä, niin ei siitä tänne tuodessa mitään tullia tarvitse maksaa.
Eikä mopoautosta pitäisi mennä veroakaan.
Mutta jostain syystä käsite mopo tai kevyt nelipyörä ovat hieman erilaisia EU:n sisällä, ainakin käytännössä. Eli ainakin esim. Suomi ja Itävälta ovat tiukempia kaksipyöräisen nopeuden suhteen kuin jotkut muut. Miten lie nelipyörän kohdalla? Tosin niissähän on tehorajoitus, jos kone on dieseli.Muutenhan saisit jo noin 3000 4000€ käypäsen mopon ajoon. Ei vaan näy sellaisia paljoa liikenteessä...............miksiköhän ei? Vero.
- veroa ...
menee vero. kirjoitti:
Muutenhan saisit jo noin 3000 4000€ käypäsen mopon ajoon. Ei vaan näy sellaisia paljoa liikenteessä...............miksiköhän ei? Vero.
AKE:n sivuilta:
Autoverolaissa on kuitenkin säädetty verovapaiksi M1-luokan autoista eräät matkailuautot, pelastusautot, sairasautot ja ruumisautot, N1-luokan autoista eläinlääkintäautot ja pelastusautot sekä L-luokan ajoneuvoista mopot ja kevyet nelipyörät. - Ei mene niin, vaan......
veroa ... kirjoitti:
AKE:n sivuilta:
Autoverolaissa on kuitenkin säädetty verovapaiksi M1-luokan autoista eräät matkailuautot, pelastusautot, sairasautot ja ruumisautot, N1-luokan autoista eläinlääkintäautot ja pelastusautot sekä L-luokan ajoneuvoista mopot ja kevyet nelipyörät.Ajoneuvot, jotka ovat vapaita ajoneuvoverosta pääsääntöisesti ilman hakemusta:
Diplomaattirekisteröidyt autot
Euroopan yhteisöjen Suomessa sijaitsevien toimielinten omistamat tai hallitsemat autot, lisäksi auto voi olla ajoneuvoveroton muiden kansainvälisten sopimusten perusteella
Museoautoiksi rekisteröidyt autot
Palo-/pelastusauto, kun sillä osallistutaan kunnalliseen palo-/pelastustoimintaan ja sairasauto, kun omistajalla/haltijalla on sairaankuljetuslupa.
Linja-auto (M2- ja M3-luokka) tai pienoislinja-auto (edellyttäen linja-autoajokorttia)
Puolustusvoimien keltakilpiset SOTARE-rekisteriin merkityt ajoneuvot
Vientirekisteröidyt autot
Tilapäisesti Suomessa käytettävät autot
Koenumerokilvin varustetut autot kilpien tilapäiseen käyttöön liittyvin rajoituksin
Kun ajoneuvo on saanut siirtoluvan (esimerkiksi käytettynä maahantuotu auto, verovelvollisuus alkaa vasta ensirekisteröinnistä)
Puu- tai turveperusteista polttoainetta pääasiallisesti käyttävät autot (esimerkiksi häkäpönttöautot)
Valtion käyttämät autot pl. kuorma-autot
Kuorma-auton alustalle rakennetut työkoneet
Ajoneuvoveroon kuuluvasta käyttövoimaverosta ovat vapaita metaanista koostuvaa polttoainetta (esimerkiksi maakaasu tai metaanista muodostuva biokaasu, ei nestekaasu) käyttävät henkilö- ja pakettiautot, sekä sähkökäyttöiset hybridiajoneuvot, jos sähköakkuja ei voi ladata auton ulkopuolelta tai ne ladataan moottorin tai jarrutuksen yli jäävällä energialla. - ........................
veroa ... kirjoitti:
AKE:n sivuilta:
Autoverolaissa on kuitenkin säädetty verovapaiksi M1-luokan autoista eräät matkailuautot, pelastusautot, sairasautot ja ruumisautot, N1-luokan autoista eläinlääkintäautot ja pelastusautot sekä L-luokan ajoneuvoista mopot ja kevyet nelipyörät.1 Velvollisuus suorittaa autovero ja verolliset ajoneuvot
Autoverolain mukaan verollisista ajoneuvoista on ennen niiden rekisteröintiä tai käyttöönottoa
Suomessa suoritettava valtiolle autoveroa.
Autoverolain 1 §:n mukaan verollisia ajoneuvoja ovat
• henkilöauto (M1-luokka)
• pakettiauto (N1-luokka)
• sellainen linja-auto, jonka oma massa on alle 1 875 kiloa
• moottoripyörä (L3e- ja L4e-luokka)
• kolmipyörä ja nelipyörä (L5e ja L7e). - veroja
Ei mene niin, vaan...... kirjoitti:
Ajoneuvot, jotka ovat vapaita ajoneuvoverosta pääsääntöisesti ilman hakemusta:
Diplomaattirekisteröidyt autot
Euroopan yhteisöjen Suomessa sijaitsevien toimielinten omistamat tai hallitsemat autot, lisäksi auto voi olla ajoneuvoveroton muiden kansainvälisten sopimusten perusteella
Museoautoiksi rekisteröidyt autot
Palo-/pelastusauto, kun sillä osallistutaan kunnalliseen palo-/pelastustoimintaan ja sairasauto, kun omistajalla/haltijalla on sairaankuljetuslupa.
Linja-auto (M2- ja M3-luokka) tai pienoislinja-auto (edellyttäen linja-autoajokorttia)
Puolustusvoimien keltakilpiset SOTARE-rekisteriin merkityt ajoneuvot
Vientirekisteröidyt autot
Tilapäisesti Suomessa käytettävät autot
Koenumerokilvin varustetut autot kilpien tilapäiseen käyttöön liittyvin rajoituksin
Kun ajoneuvo on saanut siirtoluvan (esimerkiksi käytettynä maahantuotu auto, verovelvollisuus alkaa vasta ensirekisteröinnistä)
Puu- tai turveperusteista polttoainetta pääasiallisesti käyttävät autot (esimerkiksi häkäpönttöautot)
Valtion käyttämät autot pl. kuorma-autot
Kuorma-auton alustalle rakennetut työkoneet
Ajoneuvoveroon kuuluvasta käyttövoimaverosta ovat vapaita metaanista koostuvaa polttoainetta (esimerkiksi maakaasu tai metaanista muodostuva biokaasu, ei nestekaasu) käyttävät henkilö- ja pakettiautot, sekä sähkökäyttöiset hybridiajoneuvot, jos sähköakkuja ei voi ladata auton ulkopuolelta tai ne ladataan moottorin tai jarrutuksen yli jäävällä energialla.Ajoneuvoverosta (vuosittain maksettava vero johon sisältyy myös ns. "dieselvero"):
Ajoneuvoveroa on suoritettava rekisteriin merkityistä luokkiin M ja N kuuluvista ajoneuvoista.
Autoverosta:
5 luku
Verovapaus ja alennettu vero
21 §
Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin (.......hieman turhaa tekstiä pois ...............)
Verosta on vapaa L1-, L2-, L1e-, L2e- ja L6e-luokan ajoneuvo. (4.4.2003/266)
Ajoneuvoista:
L2e-luokan ajoneuvon moottorin sylinteritilavuus on enintään 50 cm3, kun kyseessä on ottomoottori, tai suurin nettoteho enintään 4 kW, kun kyseessä on muu polttomoottori tai sähkömoottori.
Kevyt nelipyörä eli mopoauto = L2e - luokan ajoneuvo, josta ei mene ajoneuvo- tai autoveroa.
Eli olin oikeassa. - kolmi- tai
veroja kirjoitti:
Ajoneuvoverosta (vuosittain maksettava vero johon sisältyy myös ns. "dieselvero"):
Ajoneuvoveroa on suoritettava rekisteriin merkityistä luokkiin M ja N kuuluvista ajoneuvoista.
Autoverosta:
5 luku
Verovapaus ja alennettu vero
21 §
Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin (.......hieman turhaa tekstiä pois ...............)
Verosta on vapaa L1-, L2-, L1e-, L2e- ja L6e-luokan ajoneuvo. (4.4.2003/266)
Ajoneuvoista:
L2e-luokan ajoneuvon moottorin sylinteritilavuus on enintään 50 cm3, kun kyseessä on ottomoottori, tai suurin nettoteho enintään 4 kW, kun kyseessä on muu polttomoottori tai sähkömoottori.
Kevyt nelipyörä eli mopoauto = L2e - luokan ajoneuvo, josta ei mene ajoneuvo- tai autoveroa.
Eli olin oikeassa.nelipyöräiset ovat veronalaisia.
- päivän mopoautot
kolmi- tai kirjoitti:
nelipyöräiset ovat veronalaisia.
ole mitään 50 kuutioisia vaan suuruusluokka on 500 kuutiota.
- Et ole
veroja kirjoitti:
Ajoneuvoverosta (vuosittain maksettava vero johon sisältyy myös ns. "dieselvero"):
Ajoneuvoveroa on suoritettava rekisteriin merkityistä luokkiin M ja N kuuluvista ajoneuvoista.
Autoverosta:
5 luku
Verovapaus ja alennettu vero
21 §
Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin (.......hieman turhaa tekstiä pois ...............)
Verosta on vapaa L1-, L2-, L1e-, L2e- ja L6e-luokan ajoneuvo. (4.4.2003/266)
Ajoneuvoista:
L2e-luokan ajoneuvon moottorin sylinteritilavuus on enintään 50 cm3, kun kyseessä on ottomoottori, tai suurin nettoteho enintään 4 kW, kun kyseessä on muu polttomoottori tai sähkömoottori.
Kevyt nelipyörä eli mopoauto = L2e - luokan ajoneuvo, josta ei mene ajoneuvo- tai autoveroa.
Eli olin oikeassa.tosissasi. Lasten kolmipyöräkin on ripeämpi.
- oikeassa.
veroja kirjoitti:
Ajoneuvoverosta (vuosittain maksettava vero johon sisältyy myös ns. "dieselvero"):
Ajoneuvoveroa on suoritettava rekisteriin merkityistä luokkiin M ja N kuuluvista ajoneuvoista.
Autoverosta:
5 luku
Verovapaus ja alennettu vero
21 §
Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin (.......hieman turhaa tekstiä pois ...............)
Verosta on vapaa L1-, L2-, L1e-, L2e- ja L6e-luokan ajoneuvo. (4.4.2003/266)
Ajoneuvoista:
L2e-luokan ajoneuvon moottorin sylinteritilavuus on enintään 50 cm3, kun kyseessä on ottomoottori, tai suurin nettoteho enintään 4 kW, kun kyseessä on muu polttomoottori tai sähkömoottori.
Kevyt nelipyörä eli mopoauto = L2e - luokan ajoneuvo, josta ei mene ajoneuvo- tai autoveroa.
Eli olin oikeassa.Kaikki mopoautot eivät ole L2e luokan vaunuja.
- toistaa ...
veroja kirjoitti:
Ajoneuvoverosta (vuosittain maksettava vero johon sisältyy myös ns. "dieselvero"):
Ajoneuvoveroa on suoritettava rekisteriin merkityistä luokkiin M ja N kuuluvista ajoneuvoista.
Autoverosta:
5 luku
Verovapaus ja alennettu vero
21 §
Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin (.......hieman turhaa tekstiä pois ...............)
Verosta on vapaa L1-, L2-, L1e-, L2e- ja L6e-luokan ajoneuvo. (4.4.2003/266)
Ajoneuvoista:
L2e-luokan ajoneuvon moottorin sylinteritilavuus on enintään 50 cm3, kun kyseessä on ottomoottori, tai suurin nettoteho enintään 4 kW, kun kyseessä on muu polttomoottori tai sähkömoottori.
Kevyt nelipyörä eli mopoauto = L2e - luokan ajoneuvo, josta ei mene ajoneuvo- tai autoveroa.
Eli olin oikeassa.Eli siis dieselmoottori voi olla suurempi kuin 50 cc, ja niitähän mopoautoissa nykyään on. Sillä on tuo mainittu tehorajoitus eli 4 kW. Olen myös nähnyt vanhan 50 cc kaksitahtisella ottomoottorilla varustetun mopoauton. Aika päristin tehariputkella.
Kolmipyöräiset (sellaisiakin on ollut) ja nelipyöräiset mönkijät ovat verollisia, koska niissä (mopoiksi rekisteröityjä lukuunottamatta) on yli 50 cc ottomoottori, eli ne eivät ole kevyitä nelipyöriä. Niitä ei myöskään saa ajaa mopokortilla.
Kevyen nelipyörän kuljettamiseen ei riitä pelkkä ikä ennen -84 (?) syntyneillä, vaan jonkinlainen kortti tarvitaan (vähintään M, A tai B), vaikka perusmopoa saavatkin ajaa.
Käsittääkseni mopoautot ajoneuvotyyppinä ovat peräisin ranskasta (tai sieltä päin), joka on moiset pelit ujuttanut myös EU-direktiiveihin.
Suomessa myytävien tyyppien lisäksi esim. Saksasta löytyy malleja, joissa nopeusluokka on 25 km/h ja ilmeisesti jopa 10 km/h malleja. Eli sieltä vehjettä hankittaessa kannataa olla varovainen. Ja eikä se hintataso nopeasti katsottuna kauhean alhainen ollut. - verollisia ..
kolmi- tai kirjoitti:
nelipyöräiset ovat veronalaisia.
Siis ns. mönkijät ovat verollisia.
- oikeassa ..
oikeassa. kirjoitti:
Kaikki mopoautot eivät ole L2e luokan vaunuja.
Hieman hätäilin, enkä lukenut lakitekstiä riittävän pitkälle. L2e on kolmipyöräinen mopo. L5e vehjettä ei voi ajaa mopokortilla ja L6e on se "mopoauto".
Ajoneuvolaki 13§
Kolmi- ja «nelipyörä» sekä «kevyt» «nelipyörä»
L5e-luokan ajoneuvo (kolmipyörä) on moottorikäyttöinen ajoneuvo, jossa on kolme symmetrisesti sijoitettua pyörää ja joka on varustettu moottorilla, jonka sylinteritilavuus on suurempi kuin 50 cm3, kun kyseessä on polttomoottori, tai jonka suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 45 kilometriä tunnissa.
L6e -luokan ajoneuvo («kevyt» «nelipyörä») on nelipyöräinen moottorikäyttöinen ajoneuvo, jonka kuormittamaton massa on enintään 350 kg ilman sähköajoneuvon akkujen massaa ja jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 45 kilometriä tunnissa. L6e-luokan ajoneuvon moottorin sylinteritilavuus on enintään 50 cm3, kun kyseessä on ottomoottori, tai suurin nettoteho enintään 4 kW, kun kyseessä on muu polttomoottori tai sähkömoottori - Mopoautoja tuonut.
toistaa ... kirjoitti:
Eli siis dieselmoottori voi olla suurempi kuin 50 cc, ja niitähän mopoautoissa nykyään on. Sillä on tuo mainittu tehorajoitus eli 4 kW. Olen myös nähnyt vanhan 50 cc kaksitahtisella ottomoottorilla varustetun mopoauton. Aika päristin tehariputkella.
Kolmipyöräiset (sellaisiakin on ollut) ja nelipyöräiset mönkijät ovat verollisia, koska niissä (mopoiksi rekisteröityjä lukuunottamatta) on yli 50 cc ottomoottori, eli ne eivät ole kevyitä nelipyöriä. Niitä ei myöskään saa ajaa mopokortilla.
Kevyen nelipyörän kuljettamiseen ei riitä pelkkä ikä ennen -84 (?) syntyneillä, vaan jonkinlainen kortti tarvitaan (vähintään M, A tai B), vaikka perusmopoa saavatkin ajaa.
Käsittääkseni mopoautot ajoneuvotyyppinä ovat peräisin ranskasta (tai sieltä päin), joka on moiset pelit ujuttanut myös EU-direktiiveihin.
Suomessa myytävien tyyppien lisäksi esim. Saksasta löytyy malleja, joissa nopeusluokka on 25 km/h ja ilmeisesti jopa 10 km/h malleja. Eli sieltä vehjettä hankittaessa kannataa olla varovainen. Ja eikä se hintataso nopeasti katsottuna kauhean alhainen ollut.Mopoautot on L6e luokan ajoneuvoja joista ei makseta veroja.
Jos saksasta meinaa hakea niin siellä on noiden lisäksi myös 49 km/h nopeusluokan mopoautoja joita on erittäin vaikea saada L6e luokkaan katsastettua.
Ranskasta saisi melkein edullisimmin mutta kunnolliset, kunnossa olevat ovat kaikialla euroopassa samaa hintatasoa, juuri verottomuuden takia.
Säästöä hakemisella ei juurikaan saa, jollei satu tuurilla löytämään hyvää yksilöä, toki samat mahdollisuudet sellainen on myös suomesta löytää.
- se, että
Saksasta tuotuna olisit saanut vastaavan suomesta halvemmalla. Jokaista kahvikuppikulua lienee turha kertoa.
- ..
Mistä löytäisin osoitteen missä voisin katsoa halpoja mopoautoja ulkomailta..haluasin katsoa että jos ulkomailla kuten ranskassa tai saksassa on paljon halvempaa voisin itsekkin sieltä semmoisen hakea. Eli siis jos tiedät osotteita mistä voisin katsoa niin kertoisitko..
- tuHAT
tiettekö kuinka monta tuhatta kilometriä voi mautolla ajaa ennen ku kone hajoo???? (30 000- 50 000) ?
- Pade1212
Itellä oli mopoauto jolla oli ajettu 82tkm ja hyvin vielä pelittää nykyäänki. Kubotan pommivarma kone KESTÄÄ!!
- mautokuume+rahapula
heeiii ää linkittäkääs joku sivusto mistä vois ettiä näitä ranskan / saksan mopoautoja,, jos ois joku nettimoton tyyppinen sivusto niin olis tosi jees....?
oon vähä epäkelpo googlailija joten en löytäny :( ja paljoko tällä on hintaa mitä oot hakemassa sieltä? ja millanen ? linkkiä ;) - MAUTOT
itte ollaa tuomas mautoo saksast. siel maksaa 1999€ ja vastaavia on myyty suomessa 5500€ että aika kalliit tuontikulut jos maksaa 3500€ tuonti ja katsastus :)
- miltä sivulta
kerros miltä sivulta noita hintoja kattelit?
- gjjgvjjggjg
www.mobile.de löytyy
- Mopoauto
Mitä Mopoauto maksa saksassa Suurinpirtein??
- automopo
Maksaa Suurinpiirtein 8500 euroa.
- verokysyy
paljon on mopoauton vero suomessa?
- China <3
ostakaa mopoauto kiinasta säästyy aikaa rahaa ja osia. !
- JÄBÄ
Vastaus China
- JÄBÄ
JA korjaustaidothan siinä kehitty enemmän kuin ajotaidot. :-)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401390Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981345Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891235- 1091095
- 191041
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833