Ilmaislehtien jakelu!

Potuttaa..............

Tuleeko teille ilmaislehdet säännöllisesti kaksi kertaa viikossa?

Minä saan soitella vähän väliä, kun lehtiä ei kuulu, ja mitä siitä saan palkaksi, nuivan kohtelun että "tutkitaan asia onko ne lehdet tullut koko taloon vai ei vaan teille"!

Onko muilla samoja kokemuksia?

21

2888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yjmyuknhuk

juu on. Eilen viimeks juoksin postilaatikolle turhaan...neljä kertaa.

• Potuttaa kans...

Joo, mulla on kans pää välillä ihan kipee, kun ei ilmainen lehti tule ja toiset saa sen, ihan ilmaiseksi. Tekis mieli soittaa ja valittaa, että miksette tuo mulle sitä ilmaista lehteä, kun kerran mullakin on oikeus saada se, ihan ilmaiseksi... :)

• blondi-86

Se riippuu jakajasta tuleeko se lehti. Ja jos sulla lukee että ei mainoksia, vain ilmaislehdet niin niitä lehtiä ei tartte laittaa. Se riippuu kans siitä missäpäin asut. Ite jaan lehtiä kans ja saatan tietää miks niitä ei tuu

• ilman lehteä myös välillä j...

ilmaislehdet jakaa niihin hommiin erikoistunut firma, toinen Hyvinkäällä toimiva on Jakelujuniorit, toisen nimeä en muista. Ne lie kilpailuttaneet hintansa niin alas, että eivät pysty juuri mitään maksamaan näille nuorille, jotka työn tekevät.Siellä on ihan kunnollisia nuoria,jotka tekee duuninsa,osa sitten lemppaa lehdet lähimpään roskikseen.kaverien muksut on tätä jakohommaa tehneet,ja jos ei halua jättää teiniään mahottoman urakan eteen, vanhemmat auttelee.lehdet lajitellaan kotona,ja sitten on ovenpielet, kaapit ja kaikki painomusteessa,vaikka käsiä hinkkaisikin.palkka jää kuitenkin ihan olemattomaksi.ei kateeksi käy ja hattua nostan niille nuorille,jotka tekee duunin kunnolla.eli lehtiyhtiötkin vois miettiä,että onko se halpa tosiaan hyvä!!Kellokas/Vartti jaettiin jossain vaiheessa Postin jakeluna, se toimi,mutta oli varmaan liian kallista,kun tyssäs.harmi sinänsä.

• kivat ansiot

Todellakin hatunnosto nuorille, kunnollisille jakelijoille - heitäkin kyllä on!

Ja olkoonkin, ettei palkka huitele insinööritasolla, niin kunhan kokemusta karttuu, pääsee näissäkin hommissa ihan mukaville ansioille. Työaika on liukuva ja ulkoiltuakin tulee. Työn rankkuus riippuu pitkälti jaettavasta alueesta; ei kannata aluksi ahnehtia liikaa.

En toki tarkoita etteikö nuorille voisi maksaa enemmänkin ja epäilemättä heidänkin palkkionsa nousee taas, kun palkat muutenkin nousevat, mutta sitä palkkaa, työn rankkuutta yms. arvostelevat lähinnä ne, jotka eivät välttämättä tiedä mitä tuo työ on. Se on nimittäin ihan mukavaa!

• SatamaJätkänPoika

Jos saat siitä 100€ kuussa palkkaa, niin mitä teet lemppaatko lehdet/mainokset roskiin? Jos joudut jakamaan koiranlmalla lehtiä ja muuta painavaa matskua, niin kyllä lemppaat ne miellummin roskiin ja nostat liksan ilman vaivannäköä, eikös juu?

• mainostenjaka
        kivat ansiot kirjoitti:

Todellakin hatunnosto nuorille, kunnollisille jakelijoille - heitäkin kyllä on!

Ja olkoonkin, ettei palkka huitele insinööritasolla, niin kunhan kokemusta karttuu, pääsee näissäkin hommissa ihan mukaville ansioille. Työaika on liukuva ja ulkoiltuakin tulee. Työn rankkuus riippuu pitkälti jaettavasta alueesta; ei kannata aluksi ahnehtia liikaa.

En toki tarkoita etteikö nuorille voisi maksaa enemmänkin ja epäilemättä heidänkin palkkionsa nousee taas, kun palkat muutenkin nousevat, mutta sitä palkkaa, työn rankkuutta yms. arvostelevat lähinnä ne, jotka eivät välttämättä tiedä mitä tuo työ on. Se on nimittäin ihan mukavaa!

Menkää ihmeessä jakamaan sillä palkalla, jolla toisten on elettävä! ja kuunnelkaa niitä, jotka ei osaa muuta ku valittaa siitä työstämme! Todella turhauttavaa!!!

• asunnon ostaja

Taas jäi näköjään tulematta sunnuntain lehti. Harmittaa sikäli että olis pitänyt päästä selailemaan asuntojen myynti ilmoituksia. Jos se lehti tulee taas huomen illalla vuorokauden myöhässä niin ei paljon hyödytä kun asunto esittelyt meni jo. On muuten jo kolmas viikonloppu peräkkäin.

• pätkii

Ei tullu viikolla, eikä viime viikonloppuna, saas nähdä tuleeko tänäkään viikonloppuna...

• tule niin

soittakaa ihmeessä jakelupäivystys numeroon.
        Silloin ainakin tieto menee perille, että jakelussa on häiriö ja saate siten lehtenne, tosin kyllä myöhässä.

• pilalla jos
        tule niin kirjoitti:

soittakaa ihmeessä jakelupäivystys numeroon.
        Silloin ainakin tieto menee perille, että jakelussa on häiriö ja saate siten lehtenne, tosin kyllä myöhässä.

ei joku ilmanen mainoslehti tuu, voi jeesus.

• ilmaislehtien(kin) lukija
        pilalla jos kirjoitti:

niin, että monelle ne ovat ainoa kanava saada tietoa, mitä tällä kylällä tapahtuu.tilattava Aapo on aika hintava!joten Vartti,Viikkouutiset ja sunnuntain ilmais-Aapo paikkaavat vajetta. ja tosiaan, kannattaa ihmeessä joka kerta soittaa jakelupäivystykseen - niille firmoille maksetaan siitä, että jako pelaa. Ja me lukijat = kuluttajat ollaan oikeutettu saamaan ko.aviisi, kun lukijoita ollaan.

• voi olla
        pilalla jos kirjoitti:

"elämä pilalla" jos ei ilmaislehteä tule.. Koska me etsimme vuokra-asuntoa,on todella ärsyttävää kun mm.sunnuntain lehdet tulee sunnuntai illalla tai ei ollenkaan.. muut ovat saaneet sen jo lauantaina ja näin ollen kaikki hyvät vuokra asunnot ovat jo menneet.. :( eli kyllä se on aika iso asia ainakin meille..

• meille lehti tulee jo lauan...
        voi olla kirjoitti:

"elämä pilalla" jos ei ilmaislehteä tule.. Koska me etsimme vuokra-asuntoa,on todella ärsyttävää kun mm.sunnuntain lehdet tulee sunnuntai illalla tai ei ollenkaan.. muut ovat saaneet sen jo lauantaina ja näin ollen kaikki hyvät vuokra asunnot ovat jo menneet.. :( eli kyllä se on aika iso asia ainakin meille..

mulle ja tietämäni mukaan monille muillekin lehti jaetaan jo lauantai-iltana. tää on herättänyt humööriäkin,kun sunnuntain lehti tulee jo edellispäivänä. kyselepä jakelufirmasta, ettei mene ilmoitukset sivu suun!

• blondi-86
        pilalla jos kirjoitti:

Itse jaan mainoksia ja jos soittaa esim. itäväylään ja valittaa et itäväylä ei oo tullu, niin ne vissiin sanoo vaan että: joo, asia on hoidossa ja lehti tulee seuraavalla kerralla. Mutta kun mulle tuli yks asukas sanomaan että oli soittanu ainaki kolme kertaa lehtee ja aina ne on luvannu että lehti tulee, niin soitin aluepäällikölleni ja hän sanoi että ei ole kuullutkaan siitä että joku olisi soittanut lehtee ja valittanut että lehtiä ei tule. Kun itse en ollut huomannut kyseistä laatikkoa ja tiesin sen vasta sitten kun tämä ihminen itse tule sen mulle sanomaan. Ei aluepäällikkö mulle soittanu ja sanonu et joku oli valittanu. Se ei koskaan valita mun työstä. Hyvä sinänsä, vaikka joskus haluis tietää et jos joku on valittanu mun työstä. Eli jos soittaa lehteen suoraan niin ei ne tee paljon mitään asian hyväksi. Mut jos soittaa suoraan mainosjakelu firmaan, niin kyl ne sielt jakajalle soittaa. Ne on tarkkoja siitä et mainokset menee perille.

• blondi-86
        meille lehti tulee jo lauan... kirjoitti:

mulle ja tietämäni mukaan monille muillekin lehti jaetaan jo lauantai-iltana. tää on herättänyt humööriäkin,kun sunnuntain lehti tulee jo edellispäivänä. kyselepä jakelufirmasta, ettei mene ilmoitukset sivu suun!

Ensinnäkin ne sunnuntain lehdet saa jakaa jo lauantaina. Itse jaan aina kaikki mainokset ja leht jo lauantaina. Mut niit on aikaa jakaa sunnuntaihinkin. Mut ne saa jakaa aikasemminkin. Ja jos jollekin tulee mainokset esim. keskiviikon lehet vasta torstaina,niin se voi johtua siitä,et jakajalla on paljon muitaki alueita jaettavanaan. Ainaki mä jaan keskiviikon lehen vasta torstaina jos mulla on omien kahden alueen ja yhden vara alueen lisäksi vielä ykskin alue jaettavana. En yksinkertaisesti ehdi jakaa niitä keskiviikona. Ja mulle on luvattu et saan jakaa ne vasta torstaina. Mut jos lehdet tulee vasta maanantaina, niin se on jo vähän ihmeellistä. Tosin on se jakaja voinut jakaa ne mainokset sunnuntai yönä siis jonkun kymmenen aikaan. Niin on itsellenikin käynyt, kun oon jakanu neljääki aluetta vasta sunnuntaina.

• sirveli

Ei toimi jakelu Järvenpäässäkään. Nyt jo toinen viikonloppu peräkkäin kun ei ilmaisjakelulehtia kannettu. Olen ollut usein yhteydessä niin Jakelujunioreihin kuin ao. lehtien (Vartti ja Viikkouutiset)). Vähän aikaa saattaa valitusten jälkeen toimia ja sitten taas tulee tällainen stoppi.

• jakomielinen

Ite jaoin aikoinaan ilmaislehtiä ja aina käskettiin että jos on ongelmia tai jotain niin soittakaa ja ilmoittakaa toimistolle. Sitten kun soitti, niin asenne oli että no mitäpä tuosta - eli aika hällävälitouhua. Sitten alkoi itekin ajatella, että ei kai millään väliä olekaan.

Jos joku soittaa ja kertoo, ettei lehteä ole tullut, niin voisivat sanoa suoraan, ettei alueella ollenkaan jakajaa. Ihmiset turhaan luulee että jakaja heivaa kaikki suoraan roskiin.

• -

Voin kertoa että se työ on ihan kamalaa. Talvella järkyttävällä pakkasella iltamyöhään raahasin niitä lehtiä, enkä kerennyt istahtaa sillä välin kun tulin koulusta ja olin työt tehnyt. Siinä kärsi koulu ja olin aina aivan poikki. Ei kiitos enää ikinä. On muuten hankalaa löytää kaikki postilaatikot, joten jos lehtiä ei tule niin kannattaa soittaa ihan ystävällisesti ja toivon mukaan sitten jakajaa neuvotaan.

• -

^ Tuohon lisäksi vielä.. 317 taloutta omakotitaloja, kerrostaloja ja rivitaloja. Palkka sellaiset 70e/kk ja päivässä lajitteluun ja jakeluun meni sellainen 6h kahdesti viikossa.

• Madde68-

Meillä päin tulee yleensä ihan oikeisiin aikoihin, riippuu jakajasta ja jakelualueesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13