niin, että tämänkertainen kulkine aiheutti tulevaisuuden autovalintoihin 2 päätöstä.
Päätös 1.
Ei ranskalaista, ellei takuu ole voimassa.
Päätös 2.
Ei etuvetoa niin kauan kun takavetoja on saatavilla.
Tämä viikonloppu kun oli varattu moottorinvaihdolle, mutta ei aika riittänyt. joten ensi viikko tulee harvinaisen kalliiksi, kun puolet työmatkoista joutuu menemään taksilla.
Takavedoissa kun on vaihdeltu koneita niin että menee pääsääntöisesti,
-5 tuntia irroitus,
-puoli tuntia kun vaihetaan toinen auto talliin.
-5 tuntia irroitus,
-tunti pakollisiin muutoksiin moottorin huolto
-5-7 tuntia paikalleen asennus,
-2 tuntia kaikkien asennusten tarkistus, sekä mahdolliset viimeistelyt.
-sitten puolituntia jälkien siivous, ja hajonneen moottorin pudotus varaosa-auton peräkonttiin.
selkokielellä noin 21 tuntia eli reilu puolentoista päivän homma.
Nyt sitten koitettiin vaihtaa etuvetoon moottorit.
-eka kone irti 4 tuntia. vedettiin rälläkällä puoli nokkaa irti kun autot oli eri mallisarjaa, säästi tunnin kun ei tarvinnut sählätä ahtaissa koloissa niin paljon.
-autojen vaihto 30 min
-toka kone irti 7 tuntia
-moottorin huolto 45 min,
-autjen vaihto puoli tuntia, koneet kun oli identtiset niin ei tarvinnut muutella eri pakosarjaa yms romppeita.
-koneen paikalleenasennus 11 tuntia,
kahteen kertaan otettiin kone pois kun se ei vaan tuntunut istuvan paikalleen millään, toisella kertaa mitattiin kaikki kiinnityspisteet, ne muuten täsmäsivät.
-jälkitarkastukset noin 2 tuntia, ja pitäs käydä, ainoo vaan ettei toimi.
-vianetsintää 3 tuntia,
-no nyt käy, ainoo vaan että aivan liian rikkaalla, pitänee rakennella bensalinjat uusiksi, ja tarkastaa onko bensapumppu oikeankaltainen tähän autoon.
Ehkä sitten ensiviikolla...
29 tuntia mennyt, eikä ole vielä valmis.
ja minä kun luulin että tommonen 1,2 litrasen kanssa menis helposmmin ku noitten 2-7 litrasten kanssa
taitaa olla
3
577
Vastaukset
- Retku
Vuoden -89 sunnytyksen koneenvaihto oli hermoja raastava kokemus,oli japsit päättänyt laittaa jonkun metallilenkin koneesta vetoakselin ympärille,tällä ei ollut mitään muuta merkitystä,kuin haitata koneen irroitusta!En keksi mitään järkevää selitystä tuolle ratkaisulle.
Ja yksi perkeles on se pakoputken jousikiinnitys! - tarvitse vaihtaa
Tarviiko nuita koneita kovinkin usein vaihtaa?
Moottorin huolto 45 min? mitä se käsittää...huolto käsittää
-öljyt,
-suodattimet, (ilma, öljy, ja bensa)
-tulpat johdot,
-virranjakajan kansi pyörijä,
-nokkahihnan vaihto/ketjun kunnon tarkastus, riippuen kumpi siellä on,
Osa noista tehdään ennen koneen irrotusta osa koneen olessa irrallaan, ja osa asennuksen jälkeen, pyöreesti 45 minuuttia. ja idea on the kerran ja kunnolla, eikä äkkiä hutasemalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865371
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai744709Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1314670Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3702114- 951733
- 991617
- 2571507
- 3511206
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.581034- 2001021
