Määritteleekö Raamattu pelastuvien määrän jotenkin "kuin meren hiekka" tai muuten - esimerkiksi vain ne pelasruvat jotka...
Miksi ajattelet että Jumala pelastaa - eikä esimerkiksi luo uusia ..
Vaikeita kysymyksiä joihin voi varmasti vastata monesta eri näkövinkkelistä ..
Kiinnostaako aiheet, jos tekee niin olisi mukava kuulla ajatuksistasi ...
Kuinka moni ja miksi ..?
3
194
Vastaukset
- että,,
jotka joutuvat kadotukseen niitten määrä on kuin meren hiekka Ilm.20: 7-9 sanoo että se on kuin meren hiekka.
EIPÄS JUMALA PELASTA SINUA JA MINUA !
Toki kaikki ihmiset on MÄÄRÄTTY pelastumaan ja ostohintakin jo suoritettu viimeistä veripisaraa myöden.
Mutta liha on liha ja mikään liha ei pelastu.
Jumala pyhittää uudestisyntyneen ihmisen lihan ja siten se kestää olla Pyhän Hengen astiana.
Hepr. 2:11
Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
1.Kor.15:42-48 :
42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
Vanhan pelastamisen ja kunnostamisen sijasta Jumala nimenomaan luo U U T T A .
Uudestisynnyttä ne, jotka on kutsuttu ja myös valittu. Muutoinhan emme voisi olla mukana SIINÄ uudestisyntymisessä, jossa koko luomakunta laitetaan uusiksi:
Matt. 19:28
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä UUDESTISYNTYMISESSÄ, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
2. Kor. 5:17
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.
Gal. 6:15
Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan UUSI LUOMUS.
KYLLÄ MYÖS UUSIA IHMISIÄ VANHOJEN TILALLE
Toki Jla ihmisen TILALLEKIN voi luoda toisen.
Jobilta Herra otti ts. antoi saatanan ottaa pois tyttäret ja pojat. Koeteltuaan Jobin uskonvanhurskauden timantinkovaksi, Hän loi onnettomuuden kautta pois otettujen tilalle uudet ja entistäkin ehommat.
Jobin perilliset - Job 1:1-2
1 Uusin maassa oli mies, jonka nimi oli Job. Tämä mies oli nuhteeton ja rehellinen, pelkäsi Jumalaa ja karttoi pahaa.
2 Hänelle syntyi seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
Job menettää jälkikasvunsa - Job 1:18-19
18 Hänen vielä puhuessaan tuli taas toinen ja sanoi: "Poikasi ja tyttäresi söivät ja joivat viiniä vanhimman veljensä talossa;
19 katso, silloin suuri tuulispää tuli tuolta puolen erämaan ja iski talon neljään nurkkaan, ja se luhistui nuorukaisten päälle, niin että he kuolivat. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
Job saa uudet lapset - Job 42:12-13
12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.
13 Ja hän sai seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
Tämä käy myös jonkinlaisesta esikuvasta siihen, että Jla luo meissä kokonaan uutta vanhan TILALLE.
Sillä Job kadotti seitsemän poikaa ja kolme tytärtä aikana, jolloin Jla ei puhunut hänelle.
Mutta sai uudet seitsemän poikaa ja kolme tytärtä, kun Jla puhui.
MUUTOIN olen sitä mieltä, että meidän kaikkien tulee, jos mahdollista, kuunnella radio Deitä arkisin klo 21 tai 6, sillä J. Norvanto silloin - vielä ehkä viikkoja - opettaa Jobin kirjaa.- alex-kasi
Vai ei pelasta sinua..tai minua :)
Se minkä Jumala pelastaa meistä - on juuri se minkä Hän pelastaa.. sinä ja minä.. minkä siemenen Jumala sitten meistä näkee parhaaksi pelastaa se minulle ei ole kovinkaan tärkeätä - tärkeintä on että Jumalan valtakunta tulee ja toivon mukaan saan sinne mennä minäkin. Mutta tärkeintä on että pahuus lakkaa ja valhe katoaa.. SE on Jumalan teko..
Ajatteletko aloitteessa esitetystä mietteestä "kuinka moni pelastuu ja miksi"..että:
"Kaikki ihmiset on määrätty pelastumaan" mutta sen sijaan että Jumala pelastaa meidät tällaisena kun olemme Hän luo meidät uudeksi?
Jaa-a - aika mielenkiintoinen näkökanta (jos nyt noin ajattelit).
Sillä jotenkin se on minunkin mielestäni totta - vaikka näen asian enemmänkin niin että Jumala tekee MEIDÄT uudeksi. Parantaa MEIDÄN haavamme ja vikamme. Jeesus maksoi MEIDÄN syntivelkamme. Kun me olemme täysin parantuneet synnin turmeluksesta - silloin tosin olemme täysin uusia luomuksia.
Kun Pyhä Henki asettuu asumaan ihmiseen silloin IHMINEN TULEE uudeksi, kysymyksessä on kuitenkin yhä sama ihminen jonka kokemukset ovat hänen kokemuksiaan, mutta jonka Jumala on tehnyt uudeksi/ puhdistanut ja parantanut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60844
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111793- 48677
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla225660- 46589
- 57560
- 76533
- 22526
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k91520Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37500