Ei minulta rakkautta puutu

"HERRA ON MINUN PAIMENENI - EI MINULTA MITÄÄN PUUTU"
- Paimeneni ei minulta puutu, todistaa minulle Ps 23:1
- ei minulta Rakkaus puutu

Psalmi 23:6
      Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan       asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

ON TAASKIN LAUANTAI.
On niin tuttua ja turvallista istua täällä sapattikokouksessa ja nauttia Herran sulaa hyvyyttä. Jumala on Rakkaus. Ja rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa. Laupeuskin seuraa minua alati - voi sitä Jumalan rakkauden suuruutta.

Vähän säälittää, että niin moet häärivät työn touhussa nyt, eihän niin saa tehdä lauantaina, sillä onhan pyhä sapatti.
Kyllä kai ne sitten sunnuntaina lepäävät, mutta ... eihän se ole oikea päivä sapatille. Pitäisi vähän ajatella Jumalaakin, eikä aina vain itseään.

Itseä varten kaikki halutaan, mutta kai sentään edes sapatti on Herraa varten, eikä ihmistä. Sula hyvyys ... no, ehkä - muttei ainakaan se laupeus voi seurata sunnuntain viettäjiä? Noita viettelijöitä!
Lauantai on sapatti, mutta sunnuntai on sunnuntai ja sillä siisti. Ihan tavallinen su.
Eivätkös ne edes PELKÄÄ Jumalaa, nuo keisarin ystävät?

Psalmi 23:4
      Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään       pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua       lohduttavat.

ON SUNNUNTAI
ja kovin on hiljaista. On aikaa ajatella. Kovasti kirjoitellaan helvetistä, tuosta ihmisen keksimästä kummajaisesta. Kauheasti muutamat tuntuvat sitä kuitenkin pelkäävän.

Ja sitten puhelinlangat ihan punaisina hehkuu, ja posket kanssa - hehkuttavat: ei helvettiä ole, ei ole, ei! Tai jos onkin, niin tuokion vain, pienen hetken. Sillä onhan Jumala Rakkaus, rakkaus, rakkaus!

En koskaan ole ymmärtänyt noita äkisti hiiltyväisiä, hikeentyviä! Mitään hassua helvetinpelkoa ei ole olemassakaan. Sillä Jumala on Rakkaus. Hyvyys se on, mikä sulattaa, eikä jotkin olemattomat helvetin liekit.
Ihan turha säikkyä mokomaa sanaa, tyhjän tyhjää pelottelua se. Jumala rakastaa ainakin minua, sillä pidänhän kiinni tästä lauantaisapatista.

Ihan kuin ne pelkäisivät ... kun loukkaavat itsensä tolleen pelkästä sanasta, sanahelinää säikkyvät. Pois se minusta! Minä se vaan paiskin töitä oikein olan takaa, tänään sunnuntaina.

Tahdon osoittaa itselleni, etten ainakaan minä lepää sunnuntaisin, sillä sunnuntai ei ole mikään lepopäivä. "Sunnuntaisapatti!" - sehän jo kuulostaakin aivan hoopolta. Paree tehdä hommia vaan ja lakata ajattelemasta tollasii. Menoa ja meininkiä vaan, niin ei tartte ajatella.

Psalmi 23:5
      Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä       voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.

MAANANTAI
tulikin joutuisaan, mutta vielä ajatukset viipyvät viikonlopussa. Tuli jotensakin tukahdutettua ajatukset...olihan sunnuntai kovin kiireinen ... vaikka ensin niin hiljainen. Joo... se pelko ... pelko! Ihan kuin jotain pelkäisin itsekin?

Helvetinpelkoa minulla ei taatusti ole. Täällä maan päällähän se helvetti on ...ollut joskus ... jossain siellä Palestiinassa, jokin alati palava kaatopaikka. Niinhän mulle on viisaat kertoneet.

Ei semmoista ikuista helvettiä ... onpas pelottava sana ... ole. Kun ihminen - siis tietenkin ei-adventisti - kuolee, niin hän vain katoaa. Niin - "kadotukseen" jumalaton menee.

Mutta adventistit ja kaikki muut 7. päivän pyhittäjät pääsevät KATOAMATTOMUUTEEN! Ihan selvää opetusta se. Miksi sitten P E L K Ä Ä N , miksi?
Minkä tähden pelkään ryhtyä sunnuntaina viettämään lepopäivää? Silloin kun melkein kaikki uskonystäväni lepopäivää viettävät!

Mitä minä siinä pelkään? Jumala on Rakkaus - sulaa hyvyyttä ja laupeutta Hän on. Miksi pelkään, mitä pelkään, ketä pelkään? Voikos pelko olla Jumalasta, rakkauden Jumalasta?? Mitäs Sana sanoo?

1.Johanneksen kirje 4:18
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

- - - - - - - - - - - -
MUUTOIN olen sitä mieltä, että kaikkien täytyy kuunnella Norvantoa radio Dein taajuudella arkisin klo 21 tai 6 - kun hän näinä viikkoina selittää Jobin kirjaa. Ei selitä tyhjentävästi - vaan täydentävästi, täyttääkseen Sinun sisimpäsi Herran sanalla.

Monet Jukkaa voivatkin kuunnella lähes kaikkialla maailmassa, heidän omalla kielellään. Ikuinen kiitos siitä, Jumalalle! Ja jokaiselle sen työn tukijalle myös!

Job:
3:25 Sillä mitä minä kauhistuin, se minua kohtasi, ja mitä minä pelkäsin, se minulle tapahtui.

32:6 Niin buusilainen Elihu, Baarakelin poika, lausui ja sanoi: "Nuori minä olen iältäni, ja te olette vanhat; sentähden minä arkailin ja pelkäsin ilmoittaa tietoani teille.

Ei mitään pelkoa puutu

0

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
        Ikävä
        190
        1935
      2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
        Ikävä
        113
        1043
      3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
        Ikävä
        102
        965
      4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
        Suomussalmi
        20
        737
      5. 52
        694
      6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
        Haapavesi
        42
        598
      7. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
        Kauhava
        28
        574
      8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
        Suhteet
        174
        546
      9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
        Ikävä
        45
        528
      10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
        Maailman menoa
        203
        481
      Aihe