Katso ettei kukaan vie kruunuasi!

Esa T

"Katso ettei kukaan vie kruunuasi!"

Olin kuuntelemassa kerran saarnaa jossa julistaja kertoi käyneensä taivaassa. Hänen isänsä ja kaksi veljeä oli pastoreita ja han tiesi että Jumala oli hänetkin kutsunut tekemään samaa työtä.

Hän oli nähnyt työn varjopuolet ja siksi yritti mennä itse karkuun. Hän kertoi rukoilleen joka ilta Jumalaa ottamaan hänet pois, koska ajatteli että on ihan sama meneekö hän heti taivaaseen, vai vasta pitkän hengellisen työpäivän jälkeen. Ja yhtenä iltana hän taas rukoili samaa rukousta ja samalla kaksi enkeliä tuli hakemaan hänet.

Taivaassa hänet vietiin suureen saliin, joka oli varastohuone, ja enkeli nosti ylähyllyltä kruunun ja toi sen hänen etensä. Juuri kun hän oli ottamassa sitä ei sitä annettukkaan, vaan sanottiin tämä oli varattu sinulle, mutta nyt paikkasi ottaa joku toinen ja saa sen.

Tämä kruunu vietiin takaisin ja sen jälkeen tuotiin alahyllyltä toinen kruunu, joka oli myös kaunis, mutta sen loisto ei ollut mitään sen aikaisemman kruunun rinnalla.

Silloin hän sanoi että haluaa takaisin maanpäälle tekemään sen tehtävän mikä hänelle oli tarkoitettu, mutta hänelle sanottiin ettei se ole mahdollista. Eikä täältä ketään edes halua takaisin maanpäälle. Tämä saarnamies sanoi että hän haluaa, ja enkelit sanoivat silloin että on vain yksi mahdollisuus, jos valtaistuimelta annetaan lupa, ja sitä lupaa lähdettiin hakemaan, ja se saatiin.

Hänet palautettiin takaisin maanpäälle ja nyt hän on tehnty 30 vuotta Herran työtä suomessa ja myös ympäri maailmaa.

Hän kertoi miten oli luullut että palkka on kaikilla sama taivaassa, ja riittää että hän on pelastunut ja uskoo että Jeesus on kantanut hänen syntinsä.

Kyllä hän sillä taivaaseen pääsi, mutta mitään palkkaa jonka Jeesus oli luvannut niille jotka voittaa ei tullut.

Ryöväri ristilläkin pelastui, mutta se on silti vielä eri asia kun päästä hallitsemaan Kristuksen kanssa.

57

1800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei oo totta

      Mitähän yritit oikein sanoa?! Ihan outoa puhetta kertakaikkiaan. Miksei olisi riittänyt pastorille se palkka, että pääsi taivaaseen? Oikeinko meidän pitäisi päästä hallitsemaan? Niinhän opetuslapsetkin luulivat ennenkuin tulivat uskoon. Eiköhän se riitä, että pääsemme taivaaseen laulamaan kiitosvirttä Jumalalle ja Karitsalle kaikkien enkelien, edesmenneitten kristittyjen, apostolien ja vanhinten kanssa!!

    • kuin oppikirjasta

      Kaikesta paistaa (vanhoillis)lestadiolainen ajatusmaailma: pitää kantaa huolta OMAN kruunun saamisesta.

      • helluntailaistyyppinen tarina

        Minusta tämä muistuttaa helluntailaisten tarinoita.

        Minusta tuo oli suorastaan kauhea tarina!

        Ei kelvannut taivasosuus vaan piti kunnianhimoisesti itse yrittää ansaita vielä parempi palkka kuin mitä huonommille ihmisille oli luvassa.

        Eivät lestadiolaiset, edes vanhoilliset varmaankaan, opeta tuollaista.


      • teutatess

        Ei kai joku luule sitä muuksi kuin saduksi, tai joksikin vitsiksi, maailmassa on vastaavia satuja vaikka kuinka paljon. Syy on selvä, koska koska ei koskaan saa hopeisen väristä kruunua, miksi no siksi että hän oli aina toivonut kultaista .


      • Esa T
        teutatess kirjoitti:

        Ei kai joku luule sitä muuksi kuin saduksi, tai joksikin vitsiksi, maailmassa on vastaavia satuja vaikka kuinka paljon. Syy on selvä, koska koska ei koskaan saa hopeisen väristä kruunua, miksi no siksi että hän oli aina toivonut kultaista .

        Ettekö te todella tunne kirjoituksia ollenkaan?
        >Satua, helluntalaisuutta, vanholis lestadiolaisuutta yms.<

        Tässä on muutama esimerkki palkasta, ja voin kopioida niitä vaikka kuinka paljon lisää.

        "12. "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

        "24. Muistakaa, että saatte Herralta palkan, osuutenne perinnöstä. Palvelkaa Herraa Kristusta. , sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä."

        "8. Muistakaa, että jokainen, joka tekee hyvää, saa siitä palkan Herralta, olipa hän orja tai vapaa."

        "14. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan
        Työntekijälle maksettua palkkaa ei katsota armosta saaduksi vaan ansaituksi"

        "29. Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kuka ikinä Jumalan valtakunnan tähden on luopunut kodistaan, vaimostaan tai veljistään, vanhemmistaan tai lapsistaan, 30. hän saa jo tässä ajassa moninkertaisesti takaisin, ja tulevassa maailmassa ikuisen elämän."

        "Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille"

        "23. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        "41. Totisesti: joka antaa teille maljallisen vettä sen tähden, että te olette Kristuksen omia, ei jää palkkaansa vaille."

        . "42. Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi - totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne."

        "12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."


        Jos Jumala lupaa palkan niin Hän myös antaa sen.


        "26. "Sille, joka voittaa, sille, joka loppuun asti noudattaa minun tahtoani, minä annan vallan hallita kansoja. 27. Hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla, lyö pirstoiksi kuin saviastioita. 28. Hän saa saman vallan, jonka minä olen Isältäni saanut; minä annan hänelle aamutähden."

        Voin kopioida myös kohtia kymmenen lisää, jossa Pyhät tulevat hallitsemaan Kristuksen kanssa.


        Tässä on vielä aloituksessa oleva paikka.

        "11. "Minä tulen pian. Pidä kiinni siitä mitä sinulla on, ettei kukaan vie voitonseppelettäsi. 12. Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni "


      • Nimetön
        Esa T kirjoitti:

        Ettekö te todella tunne kirjoituksia ollenkaan?
        >Satua, helluntalaisuutta, vanholis lestadiolaisuutta yms.<

        Tässä on muutama esimerkki palkasta, ja voin kopioida niitä vaikka kuinka paljon lisää.

        "12. "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

        "24. Muistakaa, että saatte Herralta palkan, osuutenne perinnöstä. Palvelkaa Herraa Kristusta. , sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä."

        "8. Muistakaa, että jokainen, joka tekee hyvää, saa siitä palkan Herralta, olipa hän orja tai vapaa."

        "14. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan
        Työntekijälle maksettua palkkaa ei katsota armosta saaduksi vaan ansaituksi"

        "29. Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kuka ikinä Jumalan valtakunnan tähden on luopunut kodistaan, vaimostaan tai veljistään, vanhemmistaan tai lapsistaan, 30. hän saa jo tässä ajassa moninkertaisesti takaisin, ja tulevassa maailmassa ikuisen elämän."

        "Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille"

        "23. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        "41. Totisesti: joka antaa teille maljallisen vettä sen tähden, että te olette Kristuksen omia, ei jää palkkaansa vaille."

        . "42. Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi - totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne."

        "12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."


        Jos Jumala lupaa palkan niin Hän myös antaa sen.


        "26. "Sille, joka voittaa, sille, joka loppuun asti noudattaa minun tahtoani, minä annan vallan hallita kansoja. 27. Hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla, lyö pirstoiksi kuin saviastioita. 28. Hän saa saman vallan, jonka minä olen Isältäni saanut; minä annan hänelle aamutähden."

        Voin kopioida myös kohtia kymmenen lisää, jossa Pyhät tulevat hallitsemaan Kristuksen kanssa.


        Tässä on vielä aloituksessa oleva paikka.

        "11. "Minä tulen pian. Pidä kiinni siitä mitä sinulla on, ettei kukaan vie voitonseppelettäsi. 12. Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni "

        mutta sinun kirjoituksesi on kyllä omien aivojesi tuotetta!1 Ajatteles nyt vähän!!
        Mihin pyrit??


    • Berbetuum Mobile

      Tämän avauksen tapaisiin viesteihin ei kannata vastata mitään. Ei niiden ollenkaan jotka Jumala on armahtanut poikansa Jeesuksen Kristuksen ansion tähden. Eihän mielikuvituksella mitään rajaa ole. Ja kun Jumalan sanan sisältö ei ole avautunut se tulee mitä sattuu, ihmisten sepustamaa tarinaa.

      • oikein puhuit

        satuihin ei kannata koskea.


    • Esa T

      Kerrankin lestadoilaiset ovat yksimielisiä, sillä tähän ei ole tullut kuin pelkästään negatiivista palautetta.

      Ei ole myöskään tullut yhtään ainoaa raamatun kohtaa perusteluksi, miksi kumoatte tämän saarnamiehen taivaskokemuksen.

      Kyllä tämä kertomus kestää raamatunvalossa, sillä voin kopioida tänne kymmeniä kohtia raamatusta jotka lupaavat palkan, ja joissa pyhät tulevat hallitsemaan Kristuksen kanssa, yms.

      Jokainen meistä kerran joutuu yksin viimeiselle tuomiolle, ja silloin meidät tuomitaan tekojemme mukaan. Jokaisesta sanasta joudumme tuomiolle, Jumala on maksava palkan niin hyvästä kuin pahasta.

      Älkää antako pettää itseänne, luottamalla ettei viimeistä tuomiota tule. Jos elät tämän elämän täysillä Jumalalle, niin voit sanoa niin kuin Paavali,"olen kilvoitellut hyvän uskon kilvoittelun", silloin et joudu häpeään kun on sinun tuomiosi aika.

      • ristin vihollista

        Mikä rangaistus sinulle aikanaan koituu, Esa T, kun olet täällä eksyttämässä Herran pyhiä?

        Kerta kaikkiaan paaatunut Kristuksen ristin vihollinen!
        Puheistasi paistaa antikristuksen henki.

        Ei se kopsaaminen Raamatusta auta, jos ei PH kirkasta yhtään mitään niiden sisällöstä.

        Selvästi olet jehku tai adventisti. Miksi et kerro oman kuppikuntasi nimeä?


      • kuppikuntasi
        ristin vihollista kirjoitti:

        Mikä rangaistus sinulle aikanaan koituu, Esa T, kun olet täällä eksyttämässä Herran pyhiä?

        Kerta kaikkiaan paaatunut Kristuksen ristin vihollinen!
        Puheistasi paistaa antikristuksen henki.

        Ei se kopsaaminen Raamatusta auta, jos ei PH kirkasta yhtään mitään niiden sisällöstä.

        Selvästi olet jehku tai adventisti. Miksi et kerro oman kuppikuntasi nimeä?

        Minäpä tiedän enemmän paljon vetten taa sieltä hän tulee.


      • ristin vihollista kirjoitti:

        Mikä rangaistus sinulle aikanaan koituu, Esa T, kun olet täällä eksyttämässä Herran pyhiä?

        Kerta kaikkiaan paaatunut Kristuksen ristin vihollinen!
        Puheistasi paistaa antikristuksen henki.

        Ei se kopsaaminen Raamatusta auta, jos ei PH kirkasta yhtään mitään niiden sisällöstä.

        Selvästi olet jehku tai adventisti. Miksi et kerro oman kuppikuntasi nimeä?

        Nimittely on sopimatonta. Jo yhden poistin, ei pitäisi jatkaa samaa.

        Ei keneltäkään muultakaan ole vaadittu kuppikunnan nimeä.

        Laittakaa sitten itsekkin: Olen tiukka/löysä/ sopivapipoinen.


      • Berbetuum Mobile

        On täysin hyödytöntä kiistellä kanssasi. Se on uskoakseni meidän kaikkien yhteinen etu.


      • Berbetuum Mobile

        Mark. 10:17   Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"

        Mark. 10:18   Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.


      • Berbetuum Mobile

        Luuk. 17:5   Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa."

        Luuk. 17:6   Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.

        Luuk. 17:7   Jos jollakin teistä on palvelija kyntämässä tai paimentamassa, sanooko hän tälle tämän tullessa pellolta: 'Käy heti aterialle'?

        Luuk. 17:8   Eikö hän pikemminkin sano hänelle: 'Valmista minulle ateria, vyöttäydy ja palvele minua, sillä aikaa kuin minä syön ja juon; ja sitten syö ja juo sinä'?

        *) Luuk. 17:9   Ei kaiketi hän kiitä palvelijaa siitä, että tämä teki, mitä oli käsketty?

        Luuk. 17:10   Niin myös te, ...

        ... kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa:

        'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään.'"


      • Esa T
        ristin vihollista kirjoitti:

        Mikä rangaistus sinulle aikanaan koituu, Esa T, kun olet täällä eksyttämässä Herran pyhiä?

        Kerta kaikkiaan paaatunut Kristuksen ristin vihollinen!
        Puheistasi paistaa antikristuksen henki.

        Ei se kopsaaminen Raamatusta auta, jos ei PH kirkasta yhtään mitään niiden sisällöstä.

        Selvästi olet jehku tai adventisti. Miksi et kerro oman kuppikuntasi nimeä?

        >Mikä rangaistus sinulle aikanaan koituu, Esa T, kun olet täällä eksyttämässä Herran pyhiä?<

        Kun Jumalan sana lupaa palkan, niin tiedän ettei Jumala petä lupausta. En myöskään anna anna Saatanan ottaa Jumalan lupauksia pois.

        Tähän asti ette ole antaneet yhtään ainoaa raamatunpaikkaa, joka edes kyseenalaistaisi tämän saarnamiehen taivaskokemusta, joten eksyttämisestä on turha puhua yhtään mitään.
        Jeesus sanoo,"te eksytte koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa,"

        >Selvästi olet jehku tai adventisti. Miksi et kerro oman kuppikuntasi nimeä?<

        En kuulu mihinkään kuppikuntaan, ja toiseksi on turha teidän nimitellä yhtään joukkoa, jos ette tunne niitä. Minulla on ystäviä monista eri seurakunnista, ja olen itse myös ollut kuuntelemassa satoja kertoja paikan päällä niissä.

        Yhteistä kaikissa Kristuksen seurakunnissa on se että jokainen niistä julistaa, Jeesus kantoi syntimme ristillä. Sen jälkeen tulee pieniä eroja sen mukaan mitä totuuksia ne ovat löytäneet raamatusta. Kaikki nämä seurakunnat ovat olemassa jonkun raamatun totuuden pojalta, enkä voi sanoa onko toinen parempi kuin toinen. Ne ovat erinlaisia ja siksi on turha haukkua toista.

        Voisin luetella jokaisesta eri seurakunnasta paljon hyvää ja myös paljon sitä mikä ei kestä raamatunvalossa, mutta minun tehtäväni ei ole kuitenkaan tuomita niitä, vaan se tehtävä on annettu Jumalalle.

        Tämä saarnamiehen taivaskokemus oli annettu teille mahdollisuudeksi vilkaista raamatunpaikkoja jotka lupaavat palkan, ja olen valmis keskustelemaan aiheesta Jumalan sanan valossa.

        Solvaukset ja herjaukset joita olen saanut vastaukseksi, eivät kuulu Kristukseen uskovan tuntomerkkeihin. Nämä vastaukset kyllä kasvattavat minun palkkaani taivaassa sillä on kirjoitettu,"iloitkaa ja riemuitkaa sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa."

        Minä iloitsen pahimmasta solvauksestakin joita saan osakseni, mutta solvaaja saa päinvastaisen palkan, ja siksi haluan varoittaa myös siitä.


      • Lasse-setä
        Berbetuum Mobile kirjoitti:

        Luuk. 17:5   Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa."

        Luuk. 17:6   Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.

        Luuk. 17:7   Jos jollakin teistä on palvelija kyntämässä tai paimentamassa, sanooko hän tälle tämän tullessa pellolta: 'Käy heti aterialle'?

        Luuk. 17:8   Eikö hän pikemminkin sano hänelle: 'Valmista minulle ateria, vyöttäydy ja palvele minua, sillä aikaa kuin minä syön ja juon; ja sitten syö ja juo sinä'?

        *) Luuk. 17:9   Ei kaiketi hän kiitä palvelijaa siitä, että tämä teki, mitä oli käsketty?

        Luuk. 17:10   Niin myös te, ...

        ... kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa:

        'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään.'"

        Kaatso myös:
        Matt 5:
        11. "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.
        12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä.

        Matt6:
        1. "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.

        Matt 10:
        42. Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi - totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        Luuk 6:
        23. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille.

        Luuk 6:


      • Lasse-setä
        Lasse-setä kirjoitti:

        Kaatso myös:
        Matt 5:
        11. "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.
        12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä.

        Matt6:
        1. "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.

        Matt 10:
        42. Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi - totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        Luuk 6:
        23. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille.

        Luuk 6:

        Äskeinen luiskahti kesken, mutta haitanneeko.

        Kuten havaitsemme, montaa asiaa voidaan raamatulla perustella, omankin mielen mukaan.


      • Berbetuum Mobile
        Lasse-setä kirjoitti:

        Äskeinen luiskahti kesken, mutta haitanneeko.

        Kuten havaitsemme, montaa asiaa voidaan raamatulla perustella, omankin mielen mukaan.

        Ansaittua palkkaa joka maksettaisiin tuonpuoleisessa, ei Raamattu tunne.

        Gal. 5:4   Te olette joutuneet pois Kristuksesta,

        - te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

        Gal. 5:5   Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.

        Gal. 5:6   Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus,

        - vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

        Gal. 5:7   Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?


        Ef. 2:8   Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        Ef. 2:9   ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

        Ef. 2:10   Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.


      • Berbetuum Mobile
        Lasse-setä kirjoitti:

        Äskeinen luiskahti kesken, mutta haitanneeko.

        Kuten havaitsemme, montaa asiaa voidaan raamatulla perustella, omankin mielen mukaan.

        Fil. 1:3   Minä kiitän Jumalaani, niin usein kuin teitä muistan,
        Fil. 1:4   aina kaikissa rukouksissani ilolla rukoillen teidän kaikkien puolesta,

        Fil. 1:5   kiitän siitä, että olette olleet osallisia evankeliumiin ensi päivästä alkaen tähän päivään saakka,
        Fil. 1:6   varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.

        Fil. 1:7   Ja oikein onkin, että minä näin ajattelen teitä kaikkia,

        koska te olette minun sydämessäni, te, jotka sekä ollessani kahleissa että evankeliumia puolustaessani ja vahvistaessani olette kaikki minun kanssani *armosta osalliset*.

        Fil. 1:8   Sillä Jumala on minun todistajani, kuinka minä teitä kaikkia ikävöitsen Kristuksen Jeesuksen sydämellisellä rakkaudella.
        Fil. 1:9   Ja sitä minä rukoilen, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä,
        Fil. 1:10   voidaksenne tutkia, mikä paras on, että te Kristuksen päivään saakka olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi,

        Fil. 1:11   täynnä vanhurskauden hedelmää,

        *** jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi. ***


      • Berbetuum Mobile
        Esa T kirjoitti:

        >Mikä rangaistus sinulle aikanaan koituu, Esa T, kun olet täällä eksyttämässä Herran pyhiä?<

        Kun Jumalan sana lupaa palkan, niin tiedän ettei Jumala petä lupausta. En myöskään anna anna Saatanan ottaa Jumalan lupauksia pois.

        Tähän asti ette ole antaneet yhtään ainoaa raamatunpaikkaa, joka edes kyseenalaistaisi tämän saarnamiehen taivaskokemusta, joten eksyttämisestä on turha puhua yhtään mitään.
        Jeesus sanoo,"te eksytte koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa,"

        >Selvästi olet jehku tai adventisti. Miksi et kerro oman kuppikuntasi nimeä?<

        En kuulu mihinkään kuppikuntaan, ja toiseksi on turha teidän nimitellä yhtään joukkoa, jos ette tunne niitä. Minulla on ystäviä monista eri seurakunnista, ja olen itse myös ollut kuuntelemassa satoja kertoja paikan päällä niissä.

        Yhteistä kaikissa Kristuksen seurakunnissa on se että jokainen niistä julistaa, Jeesus kantoi syntimme ristillä. Sen jälkeen tulee pieniä eroja sen mukaan mitä totuuksia ne ovat löytäneet raamatusta. Kaikki nämä seurakunnat ovat olemassa jonkun raamatun totuuden pojalta, enkä voi sanoa onko toinen parempi kuin toinen. Ne ovat erinlaisia ja siksi on turha haukkua toista.

        Voisin luetella jokaisesta eri seurakunnasta paljon hyvää ja myös paljon sitä mikä ei kestä raamatunvalossa, mutta minun tehtäväni ei ole kuitenkaan tuomita niitä, vaan se tehtävä on annettu Jumalalle.

        Tämä saarnamiehen taivaskokemus oli annettu teille mahdollisuudeksi vilkaista raamatunpaikkoja jotka lupaavat palkan, ja olen valmis keskustelemaan aiheesta Jumalan sanan valossa.

        Solvaukset ja herjaukset joita olen saanut vastaukseksi, eivät kuulu Kristukseen uskovan tuntomerkkeihin. Nämä vastaukset kyllä kasvattavat minun palkkaani taivaassa sillä on kirjoitettu,"iloitkaa ja riemuitkaa sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa."

        Minä iloitsen pahimmasta solvauksestakin joita saan osakseni, mutta solvaaja saa päinvastaisen palkan, ja siksi haluan varoittaa myös siitä.

        " Tähän asti ette ole antaneet yhtään ainoaa raamatunpaikkaa, joka edes kyseenalaistaisi tämän saarnamiehen taivaskokemusta, ..."

        Mitä vaan voidaan kertoa. Ja moni elää harhoissa.
        Niitä mahtuu tännekin. Pitäisikö sinun mielestäsi tuollaisiin uskoa? Perin outoa?


      • Esa T
        Lasse-setä kirjoitti:

        Kaatso myös:
        Matt 5:
        11. "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.
        12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä.

        Matt6:
        1. "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.

        Matt 10:
        42. Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi - totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        Luuk 6:
        23. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille.

        Luuk 6:

        On ilo nähdä että on muitakin jotka huomaavat raamatusta paikat jotka lupaavat palkan. Sen lisäksi että saamme palkan iankaikkisesti taivaassa, niin meille luvataan myös tässä elämässä satakertaisesti palkka, kaikesta mistä olemme Jumalan sanan tähden luopuneet.

        Palkkakin pitää uskolla omistaa itselleen sillä Saatana yrittää tehdä Jumalasta valehtelijan.

        "Mitä ikinä kylvää sitä myös niittää, ja joka niukasti kylvää se niukasti niittää."

        Jos kylvämme riitaa, niin niitämme riitaa.
        Jos kylvämme yksinäisyyttä, niin niitämme yksinäisyyttä. Jos kylvämme vihaa niin niitämme vihaa. Jos kylvämme syntiä niin niitämme synnin hedelmän. yms.

        Jos antaa tarvitsevalle omastaan, niin Jumala lupaa sen satakertaisesti takaisin. Samoin jos rakastaa, niin saa satakertaisesti takaisin rakkautta. Yms. Jumala on luvannut satakertaisesti takaisin jo tässä elämässä, eikä Hän petä lupausta, mutta Saatana kyllä yrittää estää meitä saamasta palkkaamme.

        Raamattu on täynnä lupauksia, eikä Jumala meitä niissä petä, vaan Hän varmasti antaa lupaamansa. Moni uskova tekee sen virheen että luulee olevansa enemmän Jumalalle kelpaava, kun ei hae tilipussia, tai ei käytä palkkaansa vaan kituuttaa vedellä ja leivällä.

        Saatana nauttii tällaisista uskovista, sillä niitä on helppo kiusata puutteen tähden. Tätä voisi verrata ihmisiin jolla on miljoonia pankkitilillä, ja silti kuolevat nälkään.

        Jeesus sanookin," kenellä on sille annetaan lisää, ja keneltä puuttuu siltä otetaan loputkin pois." Kenellä ei mitään ole, sen on vaikea kylvää, ja jos tyhjää kylvää niin tyhjää niittää. Se taas kenellä on voi kylvää runsaasti, ja se myös niittää runsaasti.

        Otan esimerkin, jos on köyhä, eikä omista kuin yhden euron, ja antaa senkin pois. Niin Jumalalle tulee kiire vastata kylvöön, ja sen jälkeen onkin 100 euroa. Tästä voi ostaa pakollisen 90 eurolla mitä tarvitsee, ja kylvää taas 10 euroa, ja sen jälkeen onkin tuhat euroa... yms. yms. yms. Tosin tämä edellyttää että menee hakemaan tilipussin Jumalalta, eikä anna saatanan ryöstää sitä epäuskolla.

        "Mitä ikinä ihminen kylvää sitä se myös niittää."
        Tämän lisäksi Jumala on luvannut palkan ikuisesti taivaassa.

        Synti estää silmiämme näkemästä, ja silloin on mahdotonta hakea tilipussia koska ei näe sitä.
        "Jeesus tuli antamaan yltäkylläisen elämän, ja Saatana tuli ryöstämään ja tappamaan."


      • Ansioton.
        vihne kirjoitti:

        Nimittely on sopimatonta. Jo yhden poistin, ei pitäisi jatkaa samaa.

        Ei keneltäkään muultakaan ole vaadittu kuppikunnan nimeä.

        Laittakaa sitten itsekkin: Olen tiukka/löysä/ sopivapipoinen.

        Ansiosidonnaisten mielestä olen löysäpipo.
        - Uskon armosta, enkä pidä Jumalan kanssa osto- ja myyntiliikettä.
        - en lue Esa T:n tavoin niin kuin "..." Raamattua.

        Totta kai olen kelvoton, kuten veljenikin:
        "Hän syntisiä vastaanottaa ja syö heidän kanssansa". Eihän se sellainen tälle galatalaisten heimolle sovi.

        Olen edelleenkin sitä mieltä, että jehovien ja adventistien ei pitäisi eksyttää tällä palstalla Herran omia.


      • Vaara ei ole armossa
        Lasse-setä kirjoitti:

        Äskeinen luiskahti kesken, mutta haitanneeko.

        Kuten havaitsemme, montaa asiaa voidaan raamatulla perustella, omankin mielen mukaan.

        Neuvo sinulle Lasse-Setä:

        Berbeetum Mobile:n tekstit eivät ole uhka sinulle eivätkä Herran omille.

        Mutta, valheveljistä neuvovat apostolit ihan oikeasti varoittamaan.
        Mistä lähtien se on ollut syntiä? Tunnetko sen paavin nimen?


      • Eliksiir
        Esa T kirjoitti:

        On ilo nähdä että on muitakin jotka huomaavat raamatusta paikat jotka lupaavat palkan. Sen lisäksi että saamme palkan iankaikkisesti taivaassa, niin meille luvataan myös tässä elämässä satakertaisesti palkka, kaikesta mistä olemme Jumalan sanan tähden luopuneet.

        Palkkakin pitää uskolla omistaa itselleen sillä Saatana yrittää tehdä Jumalasta valehtelijan.

        "Mitä ikinä kylvää sitä myös niittää, ja joka niukasti kylvää se niukasti niittää."

        Jos kylvämme riitaa, niin niitämme riitaa.
        Jos kylvämme yksinäisyyttä, niin niitämme yksinäisyyttä. Jos kylvämme vihaa niin niitämme vihaa. Jos kylvämme syntiä niin niitämme synnin hedelmän. yms.

        Jos antaa tarvitsevalle omastaan, niin Jumala lupaa sen satakertaisesti takaisin. Samoin jos rakastaa, niin saa satakertaisesti takaisin rakkautta. Yms. Jumala on luvannut satakertaisesti takaisin jo tässä elämässä, eikä Hän petä lupausta, mutta Saatana kyllä yrittää estää meitä saamasta palkkaamme.

        Raamattu on täynnä lupauksia, eikä Jumala meitä niissä petä, vaan Hän varmasti antaa lupaamansa. Moni uskova tekee sen virheen että luulee olevansa enemmän Jumalalle kelpaava, kun ei hae tilipussia, tai ei käytä palkkaansa vaan kituuttaa vedellä ja leivällä.

        Saatana nauttii tällaisista uskovista, sillä niitä on helppo kiusata puutteen tähden. Tätä voisi verrata ihmisiin jolla on miljoonia pankkitilillä, ja silti kuolevat nälkään.

        Jeesus sanookin," kenellä on sille annetaan lisää, ja keneltä puuttuu siltä otetaan loputkin pois." Kenellä ei mitään ole, sen on vaikea kylvää, ja jos tyhjää kylvää niin tyhjää niittää. Se taas kenellä on voi kylvää runsaasti, ja se myös niittää runsaasti.

        Otan esimerkin, jos on köyhä, eikä omista kuin yhden euron, ja antaa senkin pois. Niin Jumalalle tulee kiire vastata kylvöön, ja sen jälkeen onkin 100 euroa. Tästä voi ostaa pakollisen 90 eurolla mitä tarvitsee, ja kylvää taas 10 euroa, ja sen jälkeen onkin tuhat euroa... yms. yms. yms. Tosin tämä edellyttää että menee hakemaan tilipussin Jumalalta, eikä anna saatanan ryöstää sitä epäuskolla.

        "Mitä ikinä ihminen kylvää sitä se myös niittää."
        Tämän lisäksi Jumala on luvannut palkan ikuisesti taivaassa.

        Synti estää silmiämme näkemästä, ja silloin on mahdotonta hakea tilipussia koska ei näe sitä.
        "Jeesus tuli antamaan yltäkylläisen elämän, ja Saatana tuli ryöstämään ja tappamaan."

        Kääntymättömät väärä jumaliset synnin harjoittajat katumattomat ja iloiset synnin tekijät eivät voi vastaan ottaa Jumalan armoa.

        Armon voi vastaanottaa vain kääntyneillä ja särjetyllä sydämellä olevat autuutta kaipaavat sielut. Usko on se käsi jolla armo otetaan vastaan.

        Muille sanotaan että menkää pois minä en teitä tunne.


      • Lasse-setä
        Vaara ei ole armossa kirjoitti:

        Neuvo sinulle Lasse-Setä:

        Berbeetum Mobile:n tekstit eivät ole uhka sinulle eivätkä Herran omille.

        Mutta, valheveljistä neuvovat apostolit ihan oikeasti varoittamaan.
        Mistä lähtien se on ollut syntiä? Tunnetko sen paavin nimen?

        Raamattua pitää käsitellä kokonaisuutena. Ei riitä, että tuntee yhden laidan ja puolustaa sitä henkeen ja lähes vereen.

        Tästä johtuvat riidan uskonasioista, kun luetaan itselle sopivia kohtia ja ollaan satavarmoja. Toinen tekee toisesta laidasta samoin ja on yhtä vahva ja näin tulee Jumalan Sana pilkatuksi pakanoilta.


      • mikä valuutta?
        Lasse-setä kirjoitti:

        Raamattua pitää käsitellä kokonaisuutena. Ei riitä, että tuntee yhden laidan ja puolustaa sitä henkeen ja lähes vereen.

        Tästä johtuvat riidan uskonasioista, kun luetaan itselle sopivia kohtia ja ollaan satavarmoja. Toinen tekee toisesta laidasta samoin ja on yhtä vahva ja näin tulee Jumalan Sana pilkatuksi pakanoilta.

        Mitä mahdat esittää?

        - armosta ei saa puhua, muuten kuin puhumalla
        samaan aikaan, että "vähän itsekin auttamalla"
        varmemmin pelastuu?

        - Jeesuksesta saa puhua, jos samalla saarnaa
        Mooseksen puheen Israelin kansalle?

        - Puhuivatko apostolit kaikista asioista yhtäaikaa?


      • voitko tarkentaa
        Eliksiir kirjoitti:

        Kääntymättömät väärä jumaliset synnin harjoittajat katumattomat ja iloiset synnin tekijät eivät voi vastaan ottaa Jumalan armoa.

        Armon voi vastaanottaa vain kääntyneillä ja särjetyllä sydämellä olevat autuutta kaipaavat sielut. Usko on se käsi jolla armo otetaan vastaan.

        Muille sanotaan että menkää pois minä en teitä tunne.

        Mitä sekava fraasiluettelosi esittää?

        Panet siis ehtoja armolle?

        Jos siis henkensä hädässä huutaa armoa, sitä ei pidä antaa? Pitää ensin tehdä s i n u n
        ehtojesi mukainen "parannus"???

        Mitä parannus on?
        Se on mielenmuutos.
        En tahdo enää tehdä sitä, anna anteeksi!
        Ja se muka ei riitä!!!

        Voi teitä fariseuksia!!


      • Esa T
        Lasse-setä kirjoitti:

        Raamattua pitää käsitellä kokonaisuutena. Ei riitä, että tuntee yhden laidan ja puolustaa sitä henkeen ja lähes vereen.

        Tästä johtuvat riidan uskonasioista, kun luetaan itselle sopivia kohtia ja ollaan satavarmoja. Toinen tekee toisesta laidasta samoin ja on yhtä vahva ja näin tulee Jumalan Sana pilkatuksi pakanoilta.

        >Tästä johtuvat riidan uskonasioista, kun luetaan itselle sopivia kohtia ja ollaan satavarmoja. Toinen tekee toisesta laidasta samoin ja on yhtä vahva ja näin tulee Jumalan Sana pilkatuksi pakanoilta.<

        Näin siinä todella käy, tämä maailma pilkkaa Jumalaa koska Jumala näkyy tälle maailmalle sellaisena kuin uskovat ovat.

        Raamattu on paksu kirja, johon mahtuu todella paljon kuvausta Jumalasta. Jeesus oli pienen hetken heikko ja säälittävä, josta jokainen halusi kääntää katseen pois. Tämä hetki oli vain muutamia tunteja, mutta toisenlaisetkin kasvot olivat todellisuutta, ja näitä kasvoja raamattu kuvaa 90 prosenttisesti.

        Ristiinnaulittu Kristus on välttämätön, sillä muuten emme yksikään pelastuisi. Ylösnoussut Kristuskin on välttämätön, sillä muuten kaikki jäisimme synteihimme heikkouksiimme köyhyyteemme ja sairauksiimme.

        Jos ainoa kuva Kristuksesta on ristiinaulittu Kristus, jonka päälle syljetään ja häväistään kaikilla mahdollisilla tavoilla, niin pakanat saavat aiheen nauraa ja pilkata loppuun asti.

        Samalla hetkellä kun Jeesus kuoli ristillä, samat ristiinaulitsijat sanoivat, "totisesti Hän oli Jumalan poika." Siihen loppui pilkka, ja häväistys, ja muuttui Jumalan ylistyksesksi.

        Kun uskoat kulkevat eri paikoissa ja keskustelevat uskon asioista, niin heistä suoraan heijastuu sitä Jumalaa millaisena he ovat oppineet tuntemaan Jumalan.

        Jos teemme uskovina syntiä, ja olemme samoissa ongelmissa kuin maailmakin, niin se kertoo että teidän Jumalanne ei pysty mihinkään. Siksi tämä maailma pilkkaa Jumalaa.


      • Berbetuum Mobile
        Lasse-setä kirjoitti:

        Raamattua pitää käsitellä kokonaisuutena. Ei riitä, että tuntee yhden laidan ja puolustaa sitä henkeen ja lähes vereen.

        Tästä johtuvat riidan uskonasioista, kun luetaan itselle sopivia kohtia ja ollaan satavarmoja. Toinen tekee toisesta laidasta samoin ja on yhtä vahva ja näin tulee Jumalan Sana pilkatuksi pakanoilta.

        Jos armoa ei olisi olisimme kaikki hukassa. Armo ei ole mielestäni millään laidalla vaan keskellä Kristuksen oppia.

        Kokonaan toinen asia on mitä kristitty Jumalan armosta tekee HÄNEN tekojaan. Mutta kuten Raamatusta näemme niistä kiitoksen saa Jumala.


      • Lapinnuarin
        Berbetuum Mobile kirjoitti:

        Jos armoa ei olisi olisimme kaikki hukassa. Armo ei ole mielestäni millään laidalla vaan keskellä Kristuksen oppia.

        Kokonaan toinen asia on mitä kristitty Jumalan armosta tekee HÄNEN tekojaan. Mutta kuten Raamatusta näemme niistä kiitoksen saa Jumala.

        Nappiin sanottu!
        B-M sanoi asian, mitä nämä eräät eivät voi millään tajuta, sillä Mooseksen peite on heidän kasvoillaan.

        Kiitoksen saa Jumala. Kuten Paavali asian sanoo: "en minä, vaan Kristus, joka minussa asuu".

        Paljon olemmekin täällä saaneet tuota omakehua kuulla. Vaihteeksi joku tahtoo kehua Jumalaakin.


      • Berbetuum Mobile
        Esa T kirjoitti:

        On ilo nähdä että on muitakin jotka huomaavat raamatusta paikat jotka lupaavat palkan. Sen lisäksi että saamme palkan iankaikkisesti taivaassa, niin meille luvataan myös tässä elämässä satakertaisesti palkka, kaikesta mistä olemme Jumalan sanan tähden luopuneet.

        Palkkakin pitää uskolla omistaa itselleen sillä Saatana yrittää tehdä Jumalasta valehtelijan.

        "Mitä ikinä kylvää sitä myös niittää, ja joka niukasti kylvää se niukasti niittää."

        Jos kylvämme riitaa, niin niitämme riitaa.
        Jos kylvämme yksinäisyyttä, niin niitämme yksinäisyyttä. Jos kylvämme vihaa niin niitämme vihaa. Jos kylvämme syntiä niin niitämme synnin hedelmän. yms.

        Jos antaa tarvitsevalle omastaan, niin Jumala lupaa sen satakertaisesti takaisin. Samoin jos rakastaa, niin saa satakertaisesti takaisin rakkautta. Yms. Jumala on luvannut satakertaisesti takaisin jo tässä elämässä, eikä Hän petä lupausta, mutta Saatana kyllä yrittää estää meitä saamasta palkkaamme.

        Raamattu on täynnä lupauksia, eikä Jumala meitä niissä petä, vaan Hän varmasti antaa lupaamansa. Moni uskova tekee sen virheen että luulee olevansa enemmän Jumalalle kelpaava, kun ei hae tilipussia, tai ei käytä palkkaansa vaan kituuttaa vedellä ja leivällä.

        Saatana nauttii tällaisista uskovista, sillä niitä on helppo kiusata puutteen tähden. Tätä voisi verrata ihmisiin jolla on miljoonia pankkitilillä, ja silti kuolevat nälkään.

        Jeesus sanookin," kenellä on sille annetaan lisää, ja keneltä puuttuu siltä otetaan loputkin pois." Kenellä ei mitään ole, sen on vaikea kylvää, ja jos tyhjää kylvää niin tyhjää niittää. Se taas kenellä on voi kylvää runsaasti, ja se myös niittää runsaasti.

        Otan esimerkin, jos on köyhä, eikä omista kuin yhden euron, ja antaa senkin pois. Niin Jumalalle tulee kiire vastata kylvöön, ja sen jälkeen onkin 100 euroa. Tästä voi ostaa pakollisen 90 eurolla mitä tarvitsee, ja kylvää taas 10 euroa, ja sen jälkeen onkin tuhat euroa... yms. yms. yms. Tosin tämä edellyttää että menee hakemaan tilipussin Jumalalta, eikä anna saatanan ryöstää sitä epäuskolla.

        "Mitä ikinä ihminen kylvää sitä se myös niittää."
        Tämän lisäksi Jumala on luvannut palkan ikuisesti taivaassa.

        Synti estää silmiämme näkemästä, ja silloin on mahdotonta hakea tilipussia koska ei näe sitä.
        "Jeesus tuli antamaan yltäkylläisen elämän, ja Saatana tuli ryöstämään ja tappamaan."

        Ettekö ystävät voisi edes yhtä sellaista paikkaa näyttää Raamatusta, missä osoitettaisiin että palkka tuonpuoleissa tulisi ihmisen ajallista ansioista?

        En ole sellaista löytänyt. Joka paikassa lukee Jumalan armo ja anteeksiantamus. Jumalan armo tulee Kristuksen tähden. Ja Kristus on annettu syntisille pelastukseksi Jumalan rakkauden tähden.

        Kaikki autuuteen liittyvä ansaittu onkin puita heiniä ja olkia.

        Tyhjänä tulet täältä lähtemään olitpa rikas eli köyhä.

        Onnelinen on se jonka Herra löytää USKOSSA valvomasta, kun hän tulee.


      • koetinsano
        Berbetuum Mobile kirjoitti:

        Ettekö ystävät voisi edes yhtä sellaista paikkaa näyttää Raamatusta, missä osoitettaisiin että palkka tuonpuoleissa tulisi ihmisen ajallista ansioista?

        En ole sellaista löytänyt. Joka paikassa lukee Jumalan armo ja anteeksiantamus. Jumalan armo tulee Kristuksen tähden. Ja Kristus on annettu syntisille pelastukseksi Jumalan rakkauden tähden.

        Kaikki autuuteen liittyvä ansaittu onkin puita heiniä ja olkia.

        Tyhjänä tulet täältä lähtemään olitpa rikas eli köyhä.

        Onnelinen on se jonka Herra löytää USKOSSA valvomasta, kun hän tulee.

        Olen Esa T:ltä kysynyt monet kerrat, kuinka kauan hän on ollut synnittömänä. Ei ole tullut selvitystä. Ehkä hän tuntee sen lupauksen, jossa autuus annetaan ihmisen erinomaisen vaelluksen palkintona.

        Ainakin tuo kruunun kiilloittamisen tarina kertoo vahvasta uskosta sellaiseen Jumalaan.


      • Lasse-setä
        Berbetuum Mobile kirjoitti:

        Ettekö ystävät voisi edes yhtä sellaista paikkaa näyttää Raamatusta, missä osoitettaisiin että palkka tuonpuoleissa tulisi ihmisen ajallista ansioista?

        En ole sellaista löytänyt. Joka paikassa lukee Jumalan armo ja anteeksiantamus. Jumalan armo tulee Kristuksen tähden. Ja Kristus on annettu syntisille pelastukseksi Jumalan rakkauden tähden.

        Kaikki autuuteen liittyvä ansaittu onkin puita heiniä ja olkia.

        Tyhjänä tulet täältä lähtemään olitpa rikas eli köyhä.

        Onnelinen on se jonka Herra löytää USKOSSA valvomasta, kun hän tulee.

        3. Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.

        Kelpaisiko Danielilta?


      • Lasse-setä
        mikä valuutta? kirjoitti:

        Mitä mahdat esittää?

        - armosta ei saa puhua, muuten kuin puhumalla
        samaan aikaan, että "vähän itsekin auttamalla"
        varmemmin pelastuu?

        - Jeesuksesta saa puhua, jos samalla saarnaa
        Mooseksen puheen Israelin kansalle?

        - Puhuivatko apostolit kaikista asioista yhtäaikaa?

        Jeesuksen esikuva lienee kelvollinen?
        Hän puhui usein erilaidoista.
        Fariseus/publikaani.
        Vilja / luste.
        jne.

        Ei kannata ryhtyä yksisilmäiseksi.


      • Berbetuum Mobile
        koetinsano kirjoitti:

        Olen Esa T:ltä kysynyt monet kerrat, kuinka kauan hän on ollut synnittömänä. Ei ole tullut selvitystä. Ehkä hän tuntee sen lupauksen, jossa autuus annetaan ihmisen erinomaisen vaelluksen palkintona.

        Ainakin tuo kruunun kiilloittamisen tarina kertoo vahvasta uskosta sellaiseen Jumalaan.

        Ylpeys ei tahdo antaa periksi, pitäisi olla ainakin jonkinlainen lahja kourassa kun menee kaikkivaltiaan eteen.

        Uskon että Kaikkivaltiaan Jumala kirkkaus on niin kirkas, että siinä viimeistään putoavat suomut sitkeimmänkin sissin silmiltä. Jos armo ei kelpaa niin että syntinen puettaisiin uskon kautta Kristuksen täydellisen vanhurskauden vaatteeseen, niin kyllä silloin ihmispoloinen on hukassa, - valitettavasti.


      • Berbetuum Mobile
        Lasse-setä kirjoitti:

        3. Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.

        Kelpaisiko Danielilta?

        Salaisuus on näissä kahdessa sanassa, "Oikeat opettajat ..." Kuka on tekijä??? Kenen ovat lahjat. Kenen on ansio. Meille tulee palkka, mutta ei meidän omasta ansiostamme. Vaan Jeesuksen Kristuksen ansion tähden.

        Hänelle se palkkaa siis oikeasti kuuluu, koska hän teki työnkin. Vaan mitä Jeesus sanoo?

        Hän sanoo sinulle: Ota tuosta, saat sen lahjaksi, - minä Rakastan sinua.

        Joh. 14:10   Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?

        Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

        Joh. 14:11   Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa;

        mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        Joh. 14:12   Totisesti, totisesti minä sanon teille: *joka uskoo minuun*, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

        Joh. 14:13   ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, *sen minä teen,* että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

        Joh. 14:14   Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, *niin minä sen teen*.


      • Esa T
        koetinsano kirjoitti:

        Olen Esa T:ltä kysynyt monet kerrat, kuinka kauan hän on ollut synnittömänä. Ei ole tullut selvitystä. Ehkä hän tuntee sen lupauksen, jossa autuus annetaan ihmisen erinomaisen vaelluksen palkintona.

        Ainakin tuo kruunun kiilloittamisen tarina kertoo vahvasta uskosta sellaiseen Jumalaan.

        >Olen Esa T:ltä kysynyt monet kerrat, kuinka kauan hän on ollut synnittömänä. Ei ole tullut selvitystä.<

        Olen yhtä monta kertaa kysynyt mitä syntiä uskovan on pakko tehdä, ja mistä synnistä Herra ei pysty varjelemaan, mutta en ole saanut yhtään vastausta.

        Kun kerrot mistä synnistä Jumala ei pysty varjelemaan, niin vastaan tuohon kysymykseen.

        Raamattu sanoo, "synti on siinä ettette pysy Minussa."


      • Esa T
        Berbetuum Mobile kirjoitti:

        Ettekö ystävät voisi edes yhtä sellaista paikkaa näyttää Raamatusta, missä osoitettaisiin että palkka tuonpuoleissa tulisi ihmisen ajallista ansioista?

        En ole sellaista löytänyt. Joka paikassa lukee Jumalan armo ja anteeksiantamus. Jumalan armo tulee Kristuksen tähden. Ja Kristus on annettu syntisille pelastukseksi Jumalan rakkauden tähden.

        Kaikki autuuteen liittyvä ansaittu onkin puita heiniä ja olkia.

        Tyhjänä tulet täältä lähtemään olitpa rikas eli köyhä.

        Onnelinen on se jonka Herra löytää USKOSSA valvomasta, kun hän tulee.

        >Ettekö ystävät voisi edes yhtä sellaista paikkaa näyttää Raamatusta, missä osoitettaisiin että palkka tuonpuoleissa tulisi ihmisen ajallista ansioista? <

        Tässä on muutama esimerkki palkasta, ja voin kopioida niitä vaikka kuinka paljon lisää.

        "12. "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

        "24. Muistakaa, että saatte Herralta palkan, osuutenne perinnöstä. Palvelkaa Herraa Kristusta. , sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä."

        "8. Muistakaa, että jokainen, joka tekee hyvää, saa siitä palkan Herralta, olipa hän orja tai vapaa."

        "14. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan"

        "Työntekijälle maksettua palkkaa ei katsota armosta saaduksi vaan ansaituksi"

        "29. Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kuka ikinä Jumalan valtakunnan tähden on luopunut kodistaan, vaimostaan tai veljistään, vanhemmistaan tai lapsistaan, 30. hän saa jo tässä ajassa moninkertaisesti takaisin, ja tulevassa maailmassa ikuisen elämän."

        "Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille"

        "23. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        "41. Totisesti: joka antaa teille maljallisen vettä sen tähden, että te olette Kristuksen omia, ei jää palkkaansa vaille."

        . "42. Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi - totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne."

        "12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."


      • tähtönen..
        Lasse-setä kirjoitti:

        3. Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.

        Kelpaisiko Danielilta?

        Mikä heissä loistaa?
        Kristuksen kirkkaus vaiko omien tekojen luettelo, kuten eräillä.


      • Saaran lapsi
        Esa T kirjoitti:

        >Ettekö ystävät voisi edes yhtä sellaista paikkaa näyttää Raamatusta, missä osoitettaisiin että palkka tuonpuoleissa tulisi ihmisen ajallista ansioista? <

        Tässä on muutama esimerkki palkasta, ja voin kopioida niitä vaikka kuinka paljon lisää.

        "12. "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

        "24. Muistakaa, että saatte Herralta palkan, osuutenne perinnöstä. Palvelkaa Herraa Kristusta. , sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä."

        "8. Muistakaa, että jokainen, joka tekee hyvää, saa siitä palkan Herralta, olipa hän orja tai vapaa."

        "14. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan"

        "Työntekijälle maksettua palkkaa ei katsota armosta saaduksi vaan ansaituksi"

        "29. Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kuka ikinä Jumalan valtakunnan tähden on luopunut kodistaan, vaimostaan tai veljistään, vanhemmistaan tai lapsistaan, 30. hän saa jo tässä ajassa moninkertaisesti takaisin, ja tulevassa maailmassa ikuisen elämän."

        "Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille"

        "23. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        "41. Totisesti: joka antaa teille maljallisen vettä sen tähden, että te olette Kristuksen omia, ei jää palkkaansa vaille."

        . "42. Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi - totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne."

        "12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."

        Kyllä, sinä saat palkkasi ansiosta. Olethan hyvin onnistunut ja palkkatyötähän täällä teet.

        Mutta, palvelijattaren lapsi ei kuitenkaan peri vapaan kanssa.
        ---------
        Me syntiset saamme kaiken armosta.


      • Berbetuum Mobile
        Esa T kirjoitti:

        >Ettekö ystävät voisi edes yhtä sellaista paikkaa näyttää Raamatusta, missä osoitettaisiin että palkka tuonpuoleissa tulisi ihmisen ajallista ansioista? <

        Tässä on muutama esimerkki palkasta, ja voin kopioida niitä vaikka kuinka paljon lisää.

        "12. "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

        "24. Muistakaa, että saatte Herralta palkan, osuutenne perinnöstä. Palvelkaa Herraa Kristusta. , sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä."

        "8. Muistakaa, että jokainen, joka tekee hyvää, saa siitä palkan Herralta, olipa hän orja tai vapaa."

        "14. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan"

        "Työntekijälle maksettua palkkaa ei katsota armosta saaduksi vaan ansaituksi"

        "29. Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kuka ikinä Jumalan valtakunnan tähden on luopunut kodistaan, vaimostaan tai veljistään, vanhemmistaan tai lapsistaan, 30. hän saa jo tässä ajassa moninkertaisesti takaisin, ja tulevassa maailmassa ikuisen elämän."

        "Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille"

        "23. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        "41. Totisesti: joka antaa teille maljallisen vettä sen tähden, että te olette Kristuksen omia, ei jää palkkaansa vaille."

        . "42. Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi - totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne."

        "12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."

        Ei ihmisen töillä ansaitusta.


      • Esa T
        Berbetuum Mobile kirjoitti:

        Ei ihmisen töillä ansaitusta.

        >Joka kohta puhuu armopalkasta. Ei ihmisen töillä ansaitusta.<

        Armopalkkaa nimen omaan, sillä "Jeesus itse vaikuttaa meissä tekemisen ja tahtomisen."

        Kaikki työt mitkä kelpaavat Jumalalle ovat tekoja jotka Jeesus itse vaikuttaa ja tekee kauttamme. Silti vaikka on kyse armopalkasta, niin Jumala maksaa sen palkan niin kuin Hän on luvannut.

        Jos Jeesus ei ole saanut vaikuttaa ja tehdä meissä tekoja jotka kelpaavat Jumalalle, niin emme saa myöskään palkkaa joka on niistä luvattu.

        Ryöväri ristillä pelastui, mutta mistään palkasta hänelle ei puhuttu.

        En kirjoittanut palkka sanaa armopalkkana koska, sen pitäisi olla jokaiselle uskovalle itsestäänselvyys. Siksi raamattukin puhuu vain palkasta.

        Laita leiviskäsi sijoitukseen, niin Herra saa kerran leiviskät korkoineen takaisin. Yhden leiviskän mies kyllä pelastuu, mutta ilman palkkaa.

        Jokainen kenen perustus on Jeesus Kristus pelastuu, ja perustuksen päälle jokainen rakentaa mitä rakentaa, palavaa tai palamatonta.
        Tuli kerran koettelee jokaisen rakennelman, ja jos se kestää tulen niin saa palkan. Jos rakennelma ei kestä niin se syttyy silloin palamaan, ja kärsii vahingon. 1 kor 3 10-15


      • sokea
        Esa T kirjoitti:

        >Ettekö ystävät voisi edes yhtä sellaista paikkaa näyttää Raamatusta, missä osoitettaisiin että palkka tuonpuoleissa tulisi ihmisen ajallista ansioista? <

        Tässä on muutama esimerkki palkasta, ja voin kopioida niitä vaikka kuinka paljon lisää.

        "12. "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

        "24. Muistakaa, että saatte Herralta palkan, osuutenne perinnöstä. Palvelkaa Herraa Kristusta. , sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä."

        "8. Muistakaa, että jokainen, joka tekee hyvää, saa siitä palkan Herralta, olipa hän orja tai vapaa."

        "14. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan"

        "Työntekijälle maksettua palkkaa ei katsota armosta saaduksi vaan ansaituksi"

        "29. Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kuka ikinä Jumalan valtakunnan tähden on luopunut kodistaan, vaimostaan tai veljistään, vanhemmistaan tai lapsistaan, 30. hän saa jo tässä ajassa moninkertaisesti takaisin, ja tulevassa maailmassa ikuisen elämän."

        "Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille"

        "23. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        "41. Totisesti: joka antaa teille maljallisen vettä sen tähden, että te olette Kristuksen omia, ei jää palkkaansa vaille."

        . "42. Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi - totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne."

        "12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."

        ei näe, että kaikki kohdat puhuvat armopalkasta.


      • Esa T
        sokea kirjoitti:

        ei näe, että kaikki kohdat puhuvat armopalkasta.

        >hengellisesti sokea ei näe, että kaikki kohdat puhuvat armopalkasta.<

        Moni hengellisesti sokea on sokea luonnollisestikkin. Kaikki nämä esimerkit jotka kopioin malliksi oli suoraan raamatusta, eikä yhdessäkään niistä lukenut armopalkka.

        Itsestäänselvyyksiä on turha kirjoittaa, enkä siksi puhunut armopalkasta niin kuin ei raamatunpaikka esimerkitkään.

        "Jeesus vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen," ja se mitä Jeesus vaikuttaa tahtoo ja tekee meissä on täydellistä.

        Sinä päivänä kun julistan syntiä heikkoutta valvomattomuutta sairautta ja köyhyyttä, niin näette että Jeesus ei vaikuta tahdo eikä tee niitä tekoja.

        Ainoastaan kaikki mikä on täydellistä synnitöntä ja pyhää on niitä tekoja joita Jeesus vaikuttaa tahtoo ja tekee, joten itsestään selvyyksiä on turha kirjoittaa. Näistä teoista te näette aina koska on kysymyksessä omasta navasta lähtevät teot ja Kristuksesta lähtevät teot.


      • Berbetuum Mobile
        Esa T kirjoitti:

        >hengellisesti sokea ei näe, että kaikki kohdat puhuvat armopalkasta.<

        Moni hengellisesti sokea on sokea luonnollisestikkin. Kaikki nämä esimerkit jotka kopioin malliksi oli suoraan raamatusta, eikä yhdessäkään niistä lukenut armopalkka.

        Itsestäänselvyyksiä on turha kirjoittaa, enkä siksi puhunut armopalkasta niin kuin ei raamatunpaikka esimerkitkään.

        "Jeesus vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen," ja se mitä Jeesus vaikuttaa tahtoo ja tekee meissä on täydellistä.

        Sinä päivänä kun julistan syntiä heikkoutta valvomattomuutta sairautta ja köyhyyttä, niin näette että Jeesus ei vaikuta tahdo eikä tee niitä tekoja.

        Ainoastaan kaikki mikä on täydellistä synnitöntä ja pyhää on niitä tekoja joita Jeesus vaikuttaa tahtoo ja tekee, joten itsestään selvyyksiä on turha kirjoittaa. Näistä teoista te näette aina koska on kysymyksessä omasta navasta lähtevät teot ja Kristuksesta lähtevät teot.

        Kovaa itsekehua olemme lukeneet, mutta se ei vielä mitenkään vakuuta.

        Kaikki kopioimasi esimerkit puhuivat siitä vanhurskaudesta joka tulee uskon kautta Herralta Jeesukselta lahjana ilman omia töitä,


      • Esa T
        Berbetuum Mobile kirjoitti:

        Kovaa itsekehua olemme lukeneet, mutta se ei vielä mitenkään vakuuta.

        Kaikki kopioimasi esimerkit puhuivat siitä vanhurskaudesta joka tulee uskon kautta Herralta Jeesukselta lahjana ilman omia töitä,

        >Emme oo sua nähneet. Kovaa itsekehua olemme lukeneet, mutta se ei vielä mitenkään vakuuta.<

        Et ole nähnyt yhtään ainoaa raamatun kirjoittajaakaan!!
        Kopioimalla suoraan raamatun paikkoja, en ole sen enempää itseäni kehumassa kuin ovat niiden kirjoittajatkaan.

        >mutta se ei vielä mitenkään vakuuta<
        Raamattu näyttää olevan sinulle todellakin kirja joka ei mitenkään vakuuta. Eikä se helpota tuomiotasi ettet ole nähnyt yhtään ainoaa raamatun kirjoittajaa. Sinut tuomitaan tekojesi mukaan niin kuin meidät kaikki kerran tuomitaan, ja sen mukaan tulee palkka.


      • TesaA
        Esa T kirjoitti:

        >Emme oo sua nähneet. Kovaa itsekehua olemme lukeneet, mutta se ei vielä mitenkään vakuuta.<

        Et ole nähnyt yhtään ainoaa raamatun kirjoittajaakaan!!
        Kopioimalla suoraan raamatun paikkoja, en ole sen enempää itseäni kehumassa kuin ovat niiden kirjoittajatkaan.

        >mutta se ei vielä mitenkään vakuuta<
        Raamattu näyttää olevan sinulle todellakin kirja joka ei mitenkään vakuuta. Eikä se helpota tuomiotasi ettet ole nähnyt yhtään ainoaa raamatun kirjoittajaa. Sinut tuomitaan tekojesi mukaan niin kuin meidät kaikki kerran tuomitaan, ja sen mukaan tulee palkka.

        Osaatko millään erottaa tosiasioita toisistaan?

        Raamatun kopioiminen ja kopioidun tekstin käyttäminen argumenttina ovat eri asioita.

        Ei kopioitu sitaatti tee EsaT:n käsityksistä jumalansanaa.
        Ilmeisesti tämä ei mene oikein tajuntaan.


      • Esa T
        TesaA kirjoitti:

        Osaatko millään erottaa tosiasioita toisistaan?

        Raamatun kopioiminen ja kopioidun tekstin käyttäminen argumenttina ovat eri asioita.

        Ei kopioitu sitaatti tee EsaT:n käsityksistä jumalansanaa.
        Ilmeisesti tämä ei mene oikein tajuntaan.

        >Ei kopioitu sitaatti tee EsaT:n käsityksistä jumalansanaa.<

        Ei tässä paljon muuta ollut kuin suoraan Jumalan sanaa, omia käsityksiä ei ollut yhtään mukana. Lue vaikka uudelleen ihan rauhassa.

        >Ettekö ystävät voisi edes yhtä sellaista paikkaa näyttää Raamatusta, missä osoitettaisiin että palkka tuonpuoleissa tulisi ihmisen ajallista ansioista? <

        Tässä on muutama esimerkki palkasta, ja voin kopioida niitä vaikka kuinka paljon lisää.

        "12. "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan."

        "24. Muistakaa, että saatte Herralta palkan, osuutenne perinnöstä. Palvelkaa Herraa Kristusta. , sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä."

        "8. Muistakaa, että jokainen, joka tekee hyvää, saa siitä palkan Herralta, olipa hän orja tai vapaa."

        "14. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan"

        "Työntekijälle maksettua palkkaa ei katsota armosta saaduksi vaan ansaituksi"

        "29. Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kuka ikinä Jumalan valtakunnan tähden on luopunut kodistaan, vaimostaan tai veljistään, vanhemmistaan tai lapsistaan, 30. hän saa jo tässä ajassa moninkertaisesti takaisin, ja tulevassa maailmassa ikuisen elämän."

        "Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille"

        "23. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        "41. Totisesti: joka antaa teille maljallisen vettä sen tähden, että te olette Kristuksen omia, ei jää palkkaansa vaille."

        . "42. Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi - totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille."

        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne."

        "12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."


      • Sittenkin
        Esa T kirjoitti:

        On ilo nähdä että on muitakin jotka huomaavat raamatusta paikat jotka lupaavat palkan. Sen lisäksi että saamme palkan iankaikkisesti taivaassa, niin meille luvataan myös tässä elämässä satakertaisesti palkka, kaikesta mistä olemme Jumalan sanan tähden luopuneet.

        Palkkakin pitää uskolla omistaa itselleen sillä Saatana yrittää tehdä Jumalasta valehtelijan.

        "Mitä ikinä kylvää sitä myös niittää, ja joka niukasti kylvää se niukasti niittää."

        Jos kylvämme riitaa, niin niitämme riitaa.
        Jos kylvämme yksinäisyyttä, niin niitämme yksinäisyyttä. Jos kylvämme vihaa niin niitämme vihaa. Jos kylvämme syntiä niin niitämme synnin hedelmän. yms.

        Jos antaa tarvitsevalle omastaan, niin Jumala lupaa sen satakertaisesti takaisin. Samoin jos rakastaa, niin saa satakertaisesti takaisin rakkautta. Yms. Jumala on luvannut satakertaisesti takaisin jo tässä elämässä, eikä Hän petä lupausta, mutta Saatana kyllä yrittää estää meitä saamasta palkkaamme.

        Raamattu on täynnä lupauksia, eikä Jumala meitä niissä petä, vaan Hän varmasti antaa lupaamansa. Moni uskova tekee sen virheen että luulee olevansa enemmän Jumalalle kelpaava, kun ei hae tilipussia, tai ei käytä palkkaansa vaan kituuttaa vedellä ja leivällä.

        Saatana nauttii tällaisista uskovista, sillä niitä on helppo kiusata puutteen tähden. Tätä voisi verrata ihmisiin jolla on miljoonia pankkitilillä, ja silti kuolevat nälkään.

        Jeesus sanookin," kenellä on sille annetaan lisää, ja keneltä puuttuu siltä otetaan loputkin pois." Kenellä ei mitään ole, sen on vaikea kylvää, ja jos tyhjää kylvää niin tyhjää niittää. Se taas kenellä on voi kylvää runsaasti, ja se myös niittää runsaasti.

        Otan esimerkin, jos on köyhä, eikä omista kuin yhden euron, ja antaa senkin pois. Niin Jumalalle tulee kiire vastata kylvöön, ja sen jälkeen onkin 100 euroa. Tästä voi ostaa pakollisen 90 eurolla mitä tarvitsee, ja kylvää taas 10 euroa, ja sen jälkeen onkin tuhat euroa... yms. yms. yms. Tosin tämä edellyttää että menee hakemaan tilipussin Jumalalta, eikä anna saatanan ryöstää sitä epäuskolla.

        "Mitä ikinä ihminen kylvää sitä se myös niittää."
        Tämän lisäksi Jumala on luvannut palkan ikuisesti taivaassa.

        Synti estää silmiämme näkemästä, ja silloin on mahdotonta hakea tilipussia koska ei näe sitä.
        "Jeesus tuli antamaan yltäkylläisen elämän, ja Saatana tuli ryöstämään ja tappamaan."

        Usein Helvetin pelossa ja palkan toivossa.


      • Esa T
        Sittenkin kirjoitti:

        Usein Helvetin pelossa ja palkan toivossa.

        >teette työtä sittenkin Usein Helvetin pelossa ja palkan toivossa.<

        Ei nämäkään niin huonoja motiiveja ole, sillä "Herran pelko on kaiken viisauden alku."

        Rakkaus on aina parempi motiivi, mutta on pääasia että tekee niin kuin Jeesus on opettanut tekemään, "sillä usko ilman töitä on kuollut".

        Palkan saat varmasti, sillä Jumala pitää sen minkä on luvannut, ja helvettikin on yhtä totta niille jotka sinne joutuu.


      • Tasa Ö
        TesaA kirjoitti:

        Osaatko millään erottaa tosiasioita toisistaan?

        Raamatun kopioiminen ja kopioidun tekstin käyttäminen argumenttina ovat eri asioita.

        Ei kopioitu sitaatti tee EsaT:n käsityksistä jumalansanaa.
        Ilmeisesti tämä ei mene oikein tajuntaan.

        Sehän on suurta valkeutta löytää oikea Jumalan sanan paikka ja kopioida se oikeaan kohtaan keskustelua ja vielä selittää sitä. Onko tämä sitten väärää toimintaa ihmettelen kovasti.


      • Sittenkin
        Esa T kirjoitti:

        >teette työtä sittenkin Usein Helvetin pelossa ja palkan toivossa.<

        Ei nämäkään niin huonoja motiiveja ole, sillä "Herran pelko on kaiken viisauden alku."

        Rakkaus on aina parempi motiivi, mutta on pääasia että tekee niin kuin Jeesus on opettanut tekemään, "sillä usko ilman töitä on kuollut".

        Palkan saat varmasti, sillä Jumala pitää sen minkä on luvannut, ja helvettikin on yhtä totta niille jotka sinne joutuu.

        Rakkaudesta syntynyt motiivi taivaallista vapahtajaa kohtaan on aivan oikea motiivi. Mutta omanvanhurskauden palvelija työskentelee pellolla aamusta iltaan kuutta sarkaa kyntäen ja yksi sarka jää aina kyntämättä. Vanhin veli oli aina tehnyt kaikki eikä ylitsekäymisiä ollut hän teki palkan toivossa, eikä koskaan saattanut iloita. Tutkippas Sak.5:6..........Minä sanoin.........


      • Esa T
        Sittenkin kirjoitti:

        Rakkaudesta syntynyt motiivi taivaallista vapahtajaa kohtaan on aivan oikea motiivi. Mutta omanvanhurskauden palvelija työskentelee pellolla aamusta iltaan kuutta sarkaa kyntäen ja yksi sarka jää aina kyntämättä. Vanhin veli oli aina tehnyt kaikki eikä ylitsekäymisiä ollut hän teki palkan toivossa, eikä koskaan saattanut iloita. Tutkippas Sak.5:6..........Minä sanoin.........

        Omanvanhurskauden palvelijan tunnistat hedelmistä. "Hedelmistä puu tunnetaan."

        Rakkaus ilo rauha kärsivällisyys lempeys hyvyys itsehillintä yms. ovat hengen hedelmää joita et voi repiä omista sormista.

        Synti heikkous valvomattomuus ovat oman vanhurskauden hedelmää. Ilman Kristusta Jumalan voimaa olemme juuri tällaisia. Nämä ovat totisesti omaa, omalla voimalla ei tule koskaan valmiiksi.

        >Ne vain ei kelpaa Jumalalle<

        Synti heikkous ja valvomattomuus ei todellakaan kelpaa Jumalalle, mutta ne täydelliset hedelmät jotka tulevat Kristukselta kelpaa.

        Kaikki mikä on täydellistä on Jumalasta, ja kaikki mikä on vajaata on juuri oman vanhurskauden aikaansaannosta ja mitä enemmän on vajaata sitä enemmän on omaa vanhurskautta.

        Hedelmistä tunnistat ihan kaiken, mikä on Jumalasta ja mikä ei ole.


      • Anonyymi
        Esa T kirjoitti:

        >Joka kohta puhuu armopalkasta. Ei ihmisen töillä ansaitusta.<

        Armopalkkaa nimen omaan, sillä "Jeesus itse vaikuttaa meissä tekemisen ja tahtomisen."

        Kaikki työt mitkä kelpaavat Jumalalle ovat tekoja jotka Jeesus itse vaikuttaa ja tekee kauttamme. Silti vaikka on kyse armopalkasta, niin Jumala maksaa sen palkan niin kuin Hän on luvannut.

        Jos Jeesus ei ole saanut vaikuttaa ja tehdä meissä tekoja jotka kelpaavat Jumalalle, niin emme saa myöskään palkkaa joka on niistä luvattu.

        Ryöväri ristillä pelastui, mutta mistään palkasta hänelle ei puhuttu.

        En kirjoittanut palkka sanaa armopalkkana koska, sen pitäisi olla jokaiselle uskovalle itsestäänselvyys. Siksi raamattukin puhuu vain palkasta.

        Laita leiviskäsi sijoitukseen, niin Herra saa kerran leiviskät korkoineen takaisin. Yhden leiviskän mies kyllä pelastuu, mutta ilman palkkaa.

        Jokainen kenen perustus on Jeesus Kristus pelastuu, ja perustuksen päälle jokainen rakentaa mitä rakentaa, palavaa tai palamatonta.
        Tuli kerran koettelee jokaisen rakennelman, ja jos se kestää tulen niin saa palkan. Jos rakennelma ei kestä niin se syttyy silloin palamaan, ja kärsii vahingon. 1 kor 3 10-15

        Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu nimimerkki Esa T !
        Paljon kiitoksia olet nähtävästi paljon lukenut sanaa mutta sanan lukemisella ei kristitty peri kunniaa koska kirjain kuolettaa mutta henki tekee eläväksi .
        Kirjoitit että Ryöväri ristillä pelastui mutta palkasta ei puhuttu mitään . Et kuitenkaan kirjoittanut miksi Ryöväri pelastui ??
        Uskollinen veljemme Esa ! Älä usko mitä Barabbas nyt saarnaa vaan usko mitä ristiinnaulittu saarnaa : Totisesti sanon minä sinulle tänäpäivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa . Ryöväri tuli siis senvuoksi autuaaksi kun hän USKOI nämä sanat . Meillä pitää olla samanlainen kristillisyys kuin Ryövärillä eikä ihmisen Omavanhurskaus kelpaa Jumalan edessä vaan se on Kristuksen vanhurskaus uskolla omistettu . Uskomma nyt kaikki synnit anteeksi herran Jeesuksen pyhässä nimessä ja kalliissa ulosvuotaneessa sovinto veressä amen


    • Leeviläinen

      "Katso ettei kukaan vie kruunuasi!"

      -Katso ettei kukaan vie rahojasi-?

      • Esa T

        >-Katso ettei kukaan vie rahojasi-?<

        Teethän sinä luonnollisestikkin näin, niin miksiet myös hengellisen omaisuudenkanssa.

        "Saatana on tullut tappamaan ja ryöstämään", joten ei ole mikään turha huolenaihe, >Katso ettei kukaan vie rahojasi.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      106
      1640
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      165
      1088
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1057
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      154
      859
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      772
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      729
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      660
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      34
      654
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      630
    Aihe