Suomussalmella on huonokuntoisia työttömiä. Aloitetaan projekti asian korjaamiseksi. Porukka on jo joutunut olemaan niin kauan työttömänä, että vaaditaan jo toimenpiteitä heidän saamiseksi työkuntoon.
Huonosti on asiat, kun töitä ei ole, muuttovirta etelään jatkuu pakostakin.
Jos kekkonen olisi voimissaan, niin varmasti määräisi Kainuuseen kansalaispalkan ja antaisi talovelat anteeksi, vähintä mitä voisi tehdä tilanteen korjaamiseksi.
Huonokuntoiset työttömät
22
1274
Vastaukset
- ei ole helppoa
olla työttömänä Suomussalmella, jos missäkään. Tämmönen kunta kun on, mitäpä teet. Päivä kerrallaan kuolemaa outellessa.
- etes marjoja
poimia.
- kunnassakin
sillä jotka on istunu (tai seisonna) jo yli 20-vuotta, niin mäkeen vain ja nuoremmille töitä.
- asiaa !
Kunnalliset työpaikat pitäisi, ehkä hoitoalaa lukuunottamatta panna kiertoon. Sillä tavalla, että mahdollisimman monet kuntalaiset saataisiin ansiosidonnaisen työttömyysturvan piiriin! Siitä hyötyisivät kaikki: Kunnan sosiaalitoimen tukirahat vähentyisivät roimasti, verotulot kasvaisivat,ihmisten optimistisuus tulevaisuuteensa kohoaisi vuorenvarmasti ja vielä sekin, että nämä vuosikausia kunnan töihin sukulaisuussuhteidensa avulla virkoihinsa tai toimiinsa tai työsuhteisiinsa joutuneet voisivat lopettaa työuupumuksistansa valittamisen.
- asiaa kerrakseen
asiaa ! kirjoitti:
Kunnalliset työpaikat pitäisi, ehkä hoitoalaa lukuunottamatta panna kiertoon. Sillä tavalla, että mahdollisimman monet kuntalaiset saataisiin ansiosidonnaisen työttömyysturvan piiriin! Siitä hyötyisivät kaikki: Kunnan sosiaalitoimen tukirahat vähentyisivät roimasti, verotulot kasvaisivat,ihmisten optimistisuus tulevaisuuteensa kohoaisi vuorenvarmasti ja vielä sekin, että nämä vuosikausia kunnan töihin sukulaisuussuhteidensa avulla virkoihinsa tai toimiinsa tai työsuhteisiinsa joutuneet voisivat lopettaa työuupumuksistansa valittamisen.
vanhat pierut pois.
- työministeri
Nyt on maailma muuttunut siihen malliin, että osaavat eläkeläiset pääsevät töihin.
- moiiiii.....
...tiiä niin huonosta kunnosta, mutta
kynnet lyhenee ja persaus levii, kun ei muuta
keksi kun lueskella näitä juttuja.
Kyl minä Ämmässä ja Hyryllä olen moooonasti käynyt ja enimmäkseen ihmetelly miten sitä
Ukkohallaa on vara pitää pystyssä.
Ei koooooooooooskaaaaaaaan ole missään ollu
kettään, ei baarissa ei saunomassa, ei missään.
Vain pari työntekijän autoo parkissa.
Miten hitossa kannattaa pitää semmonen
matkailun ihmemaa pystyssä.
Tsemppiä vain muillekin työttömille, jotka
rohkeasti sen uskaltavat paljastaa koko
maailmalle;-))
Ja tulkaa välillä tänne Kajjaaniin käymään....
täällä ei tapahdu yhtikäs mittään.- Suomussalmelainen
jos autossa benshiiniä sattuu olemaan. "Mukava" kuulla, että Kajjaanissahi on asiat yhthuonosti.
Hyrskä yrittää turismilla eteenpäin kun muitakaan työpaikkoja ei ole liiemmin.
saataisin tähän hätään, kun kansa sanoo, joo joo ja vielä joo, mitään ei saada aikaan näin veltolla päätöksen tekijöillä, "Neuvos"
- Kekkoseksi
mutta mustiahevosia ei vaaleissa enää sallita, ennenhän kun valitsijamiehet ovat voineet antaa äänensä kelle vain.
Ei ole nykyisistä Kainuun puolta pitämään, massan mukana menevät ja saunovat kuulema kuten muutkin toisten pöljolle juttuille nauraen. - mikkosen
Kekkoseksi kirjoitti:
mutta mustiahevosia ei vaaleissa enää sallita, ennenhän kun valitsijamiehet ovat voineet antaa äänensä kelle vain.
Ei ole nykyisistä Kainuun puolta pitämään, massan mukana menevät ja saunovat kuulema kuten muutkin toisten pöljolle juttuille nauraen.aaro olisi ollut, mutta usko loppui siltäkin ja muutti savvoon..
- Kekkosen
Kekkoseksi kirjoitti:
mutta mustiahevosia ei vaaleissa enää sallita, ennenhän kun valitsijamiehet ovat voineet antaa äänensä kelle vain.
Ei ole nykyisistä Kainuun puolta pitämään, massan mukana menevät ja saunovat kuulema kuten muutkin toisten pöljolle juttuille nauraen.näköinen mies.
- <| ;-D
Kekkosen kirjoitti:
näköinen mies.
Jos urkki eläisi, se olisi aika pihalla näistä touhuista, kun jo 80-luvun alussa horisi täyttä päätä. Ikääkin olisi jo 106 vuotta, 3.9 sataseittemän.
- kunto sillä
<| ;-D kirjoitti:
Jos urkki eläisi, se olisi aika pihalla näistä touhuista, kun jo 80-luvun alussa horisi täyttä päätä. Ikääkin olisi jo 106 vuotta, 3.9 sataseittemän.
nouse ja parane että töihin pakotetaan. Siitä se nimittäin vain entisestään laskee. Ongelma on siinä että huonokuntoiset työttömät eivät nykyään enää pääse eläkkeelle. Sinne pääsevät vain hullut ja alkoholistit, eikä pian enää nekään, Sen on Kelakin jo todennut. Nykyinen trendi on sellainen että töihin vaan, hautaan asti, oli kunto mikä hyvänsä.
Onhan sitä ennustettukin että tulevaisuudessa fasismi senkun lisääntyy. - ei kannata
kunto sillä kirjoitti:
nouse ja parane että töihin pakotetaan. Siitä se nimittäin vain entisestään laskee. Ongelma on siinä että huonokuntoiset työttömät eivät nykyään enää pääse eläkkeelle. Sinne pääsevät vain hullut ja alkoholistit, eikä pian enää nekään, Sen on Kelakin jo todennut. Nykyinen trendi on sellainen että töihin vaan, hautaan asti, oli kunto mikä hyvänsä.
Onhan sitä ennustettukin että tulevaisuudessa fasismi senkun lisääntyy.enää heitä kiusata, eläkkeen ovat ansainneet ja mitallin, koska on jo niin kauan kiusattu.
Kekkosen kirjoitti:
näköinen mies.
Kekkosen näköinen mies, sinulle olisi kovasti kysyntää, "Rantaneuvos"
mikkosen kirjoitti:
aaro olisi ollut, mutta usko loppui siltäkin ja muutti savvoon..
minne sinne? koska olen ollut toisenlaisessa käsityksestä, "Neuvos"
- ensin
Maahaanmuutajat ensin töihiin.
sitävarten he on tänne tulleetkin ?
jättää rauhaan noin 60:set. suurin osa heistä on tehnyt raskaan päivätyön.- on!
Raavot on raatoja, lepoa ja rauhaa vaan. Nuoremmat riskejä, terveitä ja jaksaa paremmin!
- niitä
on! kirjoitti:
Raavot on raatoja, lepoa ja rauhaa vaan. Nuoremmat riskejä, terveitä ja jaksaa paremmin!
huonokuntosia nuorempiakin työttömänä. Ei ne kaikki 60 oo vielä täöttänneet. Hyvä jos 50.
- tyllisyydestä
kun työttömät vähenee vai eläköitymisen ja pois muuton seurauksena.
- lopultakin muutos
tyllisyydestä kirjoitti:
kun työttömät vähenee vai eläköitymisen ja pois muuton seurauksena.
asijoihin jos Tarja Cronberg saa tahtonsa läpi. Ville Itäläkin sitä puolusti.
Pääsee vaivaisetkin lopulta eläkkeelle, pois kortistosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644