Huonokuntoiset työttömät

Suomussalmelainen

Suomussalmella on huonokuntoisia työttömiä. Aloitetaan projekti asian korjaamiseksi. Porukka on jo joutunut olemaan niin kauan työttömänä, että vaaditaan jo toimenpiteitä heidän saamiseksi työkuntoon.

Huonosti on asiat, kun töitä ei ole, muuttovirta etelään jatkuu pakostakin.

Jos kekkonen olisi voimissaan, niin varmasti määräisi Kainuuseen kansalaispalkan ja antaisi talovelat anteeksi, vähintä mitä voisi tehdä tilanteen korjaamiseksi.

22

1274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole helppoa

      olla työttömänä Suomussalmella, jos missäkään. Tämmönen kunta kun on, mitäpä teet. Päivä kerrallaan kuolemaa outellessa.

      • etes marjoja

        poimia.


    • kunnassakin

      sillä jotka on istunu (tai seisonna) jo yli 20-vuotta, niin mäkeen vain ja nuoremmille töitä.

      • asiaa !

        Kunnalliset työpaikat pitäisi, ehkä hoitoalaa lukuunottamatta panna kiertoon. Sillä tavalla, että mahdollisimman monet kuntalaiset saataisiin ansiosidonnaisen työttömyysturvan piiriin! Siitä hyötyisivät kaikki: Kunnan sosiaalitoimen tukirahat vähentyisivät roimasti, verotulot kasvaisivat,ihmisten optimistisuus tulevaisuuteensa kohoaisi vuorenvarmasti ja vielä sekin, että nämä vuosikausia kunnan töihin sukulaisuussuhteidensa avulla virkoihinsa tai toimiinsa tai työsuhteisiinsa joutuneet voisivat lopettaa työuupumuksistansa valittamisen.


      • asiaa kerrakseen
        asiaa ! kirjoitti:

        Kunnalliset työpaikat pitäisi, ehkä hoitoalaa lukuunottamatta panna kiertoon. Sillä tavalla, että mahdollisimman monet kuntalaiset saataisiin ansiosidonnaisen työttömyysturvan piiriin! Siitä hyötyisivät kaikki: Kunnan sosiaalitoimen tukirahat vähentyisivät roimasti, verotulot kasvaisivat,ihmisten optimistisuus tulevaisuuteensa kohoaisi vuorenvarmasti ja vielä sekin, että nämä vuosikausia kunnan töihin sukulaisuussuhteidensa avulla virkoihinsa tai toimiinsa tai työsuhteisiinsa joutuneet voisivat lopettaa työuupumuksistansa valittamisen.

        vanhat pierut pois.


      • työministeri

        Nyt on maailma muuttunut siihen malliin, että osaavat eläkeläiset pääsevät töihin.


    • moiiiii.....

      ...tiiä niin huonosta kunnosta, mutta
      kynnet lyhenee ja persaus levii, kun ei muuta
      keksi kun lueskella näitä juttuja.

      Kyl minä Ämmässä ja Hyryllä olen moooonasti käynyt ja enimmäkseen ihmetelly miten sitä
      Ukkohallaa on vara pitää pystyssä.
      Ei koooooooooooskaaaaaaaan ole missään ollu
      kettään, ei baarissa ei saunomassa, ei missään.
      Vain pari työntekijän autoo parkissa.
      Miten hitossa kannattaa pitää semmonen
      matkailun ihmemaa pystyssä.

      Tsemppiä vain muillekin työttömille, jotka
      rohkeasti sen uskaltavat paljastaa koko
      maailmalle;-))
      Ja tulkaa välillä tänne Kajjaaniin käymään....
      täällä ei tapahdu yhtikäs mittään.

      • Suomussalmelainen

        jos autossa benshiiniä sattuu olemaan. "Mukava" kuulla, että Kajjaanissahi on asiat yhthuonosti.

        Hyrskä yrittää turismilla eteenpäin kun muitakaan työpaikkoja ei ole liiemmin.


    • saataisin tähän hätään, kun kansa sanoo, joo joo ja vielä joo, mitään ei saada aikaan näin veltolla päätöksen tekijöillä, "Neuvos"

      • Kekkoseksi

        mutta mustiahevosia ei vaaleissa enää sallita, ennenhän kun valitsijamiehet ovat voineet antaa äänensä kelle vain.

        Ei ole nykyisistä Kainuun puolta pitämään, massan mukana menevät ja saunovat kuulema kuten muutkin toisten pöljolle juttuille nauraen.


      • mikkosen
        Kekkoseksi kirjoitti:

        mutta mustiahevosia ei vaaleissa enää sallita, ennenhän kun valitsijamiehet ovat voineet antaa äänensä kelle vain.

        Ei ole nykyisistä Kainuun puolta pitämään, massan mukana menevät ja saunovat kuulema kuten muutkin toisten pöljolle juttuille nauraen.

        aaro olisi ollut, mutta usko loppui siltäkin ja muutti savvoon..


      • Kekkosen
        Kekkoseksi kirjoitti:

        mutta mustiahevosia ei vaaleissa enää sallita, ennenhän kun valitsijamiehet ovat voineet antaa äänensä kelle vain.

        Ei ole nykyisistä Kainuun puolta pitämään, massan mukana menevät ja saunovat kuulema kuten muutkin toisten pöljolle juttuille nauraen.

        näköinen mies.


      • <| ;-D
        Kekkosen kirjoitti:

        näköinen mies.

        Jos urkki eläisi, se olisi aika pihalla näistä touhuista, kun jo 80-luvun alussa horisi täyttä päätä. Ikääkin olisi jo 106 vuotta, 3.9 sataseittemän.


      • kunto sillä
        <| ;-D kirjoitti:

        Jos urkki eläisi, se olisi aika pihalla näistä touhuista, kun jo 80-luvun alussa horisi täyttä päätä. Ikääkin olisi jo 106 vuotta, 3.9 sataseittemän.

        nouse ja parane että töihin pakotetaan. Siitä se nimittäin vain entisestään laskee. Ongelma on siinä että huonokuntoiset työttömät eivät nykyään enää pääse eläkkeelle. Sinne pääsevät vain hullut ja alkoholistit, eikä pian enää nekään, Sen on Kelakin jo todennut. Nykyinen trendi on sellainen että töihin vaan, hautaan asti, oli kunto mikä hyvänsä.

        Onhan sitä ennustettukin että tulevaisuudessa fasismi senkun lisääntyy.


      • ei kannata
        kunto sillä kirjoitti:

        nouse ja parane että töihin pakotetaan. Siitä se nimittäin vain entisestään laskee. Ongelma on siinä että huonokuntoiset työttömät eivät nykyään enää pääse eläkkeelle. Sinne pääsevät vain hullut ja alkoholistit, eikä pian enää nekään, Sen on Kelakin jo todennut. Nykyinen trendi on sellainen että töihin vaan, hautaan asti, oli kunto mikä hyvänsä.

        Onhan sitä ennustettukin että tulevaisuudessa fasismi senkun lisääntyy.

        enää heitä kiusata, eläkkeen ovat ansainneet ja mitallin, koska on jo niin kauan kiusattu.


      • Kekkosen kirjoitti:

        näköinen mies.

        Kekkosen näköinen mies, sinulle olisi kovasti kysyntää, "Rantaneuvos"


      • mikkosen kirjoitti:

        aaro olisi ollut, mutta usko loppui siltäkin ja muutti savvoon..

        minne sinne? koska olen ollut toisenlaisessa käsityksestä, "Neuvos"


    • ensin

      Maahaanmuutajat ensin töihiin.
      sitävarten he on tänne tulleetkin ?
      jättää rauhaan noin 60:set. suurin osa heistä on tehnyt raskaan päivätyön.

      • on!

        Raavot on raatoja, lepoa ja rauhaa vaan. Nuoremmat riskejä, terveitä ja jaksaa paremmin!


      • niitä
        on! kirjoitti:

        Raavot on raatoja, lepoa ja rauhaa vaan. Nuoremmat riskejä, terveitä ja jaksaa paremmin!

        huonokuntosia nuorempiakin työttömänä. Ei ne kaikki 60 oo vielä täöttänneet. Hyvä jos 50.


      • tyllisyydestä

        kun työttömät vähenee vai eläköitymisen ja pois muuton seurauksena.


      • lopultakin muutos
        tyllisyydestä kirjoitti:

        kun työttömät vähenee vai eläköitymisen ja pois muuton seurauksena.

        asijoihin jos Tarja Cronberg saa tahtonsa läpi. Ville Itäläkin sitä puolusti.
        Pääsee vaivaisetkin lopulta eläkkeelle, pois kortistosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe