söin efexoria vähän yli viikon ja sitten tuli mitta täytee hikoilun takia. hikoilin ihan sairaasti. lopetin sen syömisen sitten. siitä sitten pari päivää eteen päin niin niin tuli ihan järkyttävä olo ! oksettaa, pää särkee, huimaa.. jne jne. onko muilla tällaista ? vai pitääkö mun nyt mennä lääkäriin.. tiiän että sitä ei saa lopettaa kuin seinään mutta ei tullut silloin mieleen. tää kamala olo on jatkunut nyt 5 päivää !
efexor
10
1047
Vastaukset
- että näitä syödään
koko loppuikä, ne eivät aiheuta riippuvuutta mutta jos yrität lopettaa, rangaistuksena on prkleelliset "lopetusoireet".
- tuulitucca
juu on kokemusta,syön niitä mut ei mtn sivuvaikutuksii..kerran loppunu lääkkeet eli pari päivää oon ollu ottamatta ja hirveä olo tuli,sähköiskuja päähän,oksettaa yms..ei saa lopetta ku seinään,alahan syömään vaan niitä,kyl hikoilu loppuu..
- iina-elisa
Itse olen syönyt efexoria nyt yli puoli vuotta ja aluksi sivuvaikutuksina oli päänsärkyä ja juurikin tuota hikoilua. Hikoilen edelleen entiseen verrattuna aika paljon, mutta en häiritsevästi. Uskoisin, että jos aloitat efexorin syömisen uudelleen, hikoilu lopulta vähenee huomattavasti. Minullakin on käynyt kuten tuulitucalla eli pari päivää on jäänyt välistä, kun lääkkeet loppuivat eikä ollut energiaa tai mahdollisuutta käydä apteekissa. Silloin kyllä tulee heti aivan hirveä päänsärky, huimausta ja pahoinvointia, mutta oireet häviävät heti kun alan taas lääkkeitä popsimaan.
Kiinnostaisi muuten vielä tietää syöttekö efexoria tabletteina vai kapseleina ja tiedättekö mikä ero niillä on?- lsdjfjfjd
kapseleita minä ainakin syön. mikä ero niillä sitten on ?
- kapseleita,
lsdjfjfjd kirjoitti:
kapseleita minä ainakin syön. mikä ero niillä sitten on ?
depot-muodossa, ei tabl. muodossa mitään Efeä.
- iina-elisa
kapseleita, kirjoitti:
depot-muodossa, ei tabl. muodossa mitään Efeä.
Kyllä minulle ainakin tarjosivat Auroran päivystyksessä tabletteja vaikka kapseleita olen syönyt. Sanoin siitä sitten ja antoivat kapseleita. Olin niin huonossa kunnossa silloin, että en jaksanut kysellä niiden eroa.
- ADHD/MBD
Olen 36 vuotias ja lapsena diaksonoitu MBD.Muutama vuosisitten diaksonoitu ADHD johon sain aluksi truksal 50mg kertaa 2.Reilu vuosi on ollut efexor 75mg kertaa 2/vrk.olo oli aluksi kanssa jokseenkin hikinen mutta vähän aikaa alun jälkeen oli ihan tavallinen olo,paitsi että olo rauhoittui tasaiseksi ja että ehtii tehdä asioita oiken.Alkuaikana ainakin minulla oli jostain syystä yökastelua jonkin aikaa mutta se meni ajan saatossa ohi.
- ex-depis
Itse lopetin lääkkeen syönnin todella hitaasti. Söin varmaankin jotain lähes pari kuukautta puolikasta annosta ja lopuksi 37,5 mg:sta kuukauden ja sitäkin joka toinen ja joka kolmas päivä lopuksi. Niin kuin varmaan arvaatkin jo, ei tullut oireita EI!!!
- silloin sun tällöin
ex-depis kirjoitti:
Itse lopetin lääkkeen syönnin todella hitaasti. Söin varmaankin jotain lähes pari kuukautta puolikasta annosta ja lopuksi 37,5 mg:sta kuukauden ja sitäkin joka toinen ja joka kolmas päivä lopuksi. Niin kuin varmaan arvaatkin jo, ei tullut oireita EI!!!
oli minullakin tuo lääke vähän aikaa mutta vatsa ei ketänyt ja ulostus oli täynnä pieniä valkoisia kuulia.Tein kokeen rikoin yhden kapselin ja laitoin sen lasipurkkiin veteen likoamaan ja se on ollut siellä puolitoista vuotta ikkuna laudalla mutta pikku kuulat on edelleen ehjänä, joten minä en käsitä että jos se on lääke niin eikö sen pitäisi sulaa elimistössä. Nyt minulla on toinen lääke ja se toimii.
- asiaaaaa
silloin sun tällöin kirjoitti:
oli minullakin tuo lääke vähän aikaa mutta vatsa ei ketänyt ja ulostus oli täynnä pieniä valkoisia kuulia.Tein kokeen rikoin yhden kapselin ja laitoin sen lasipurkkiin veteen likoamaan ja se on ollut siellä puolitoista vuotta ikkuna laudalla mutta pikku kuulat on edelleen ehjänä, joten minä en käsitä että jos se on lääke niin eikö sen pitäisi sulaa elimistössä. Nyt minulla on toinen lääke ja se toimii.
lääkkeillä on erilaisia tapoja hajota elimistössä. ei ne kapselin sisällä olevat kuulat välttämättä sula ollenkaan, lääkeaine voi vapautua niistä pienistä kuulista diffuntoitumalla tai vapautua hiljalleen kuulassa olevasta pienestä reiästä. sellaisia ominaisuuksia depottableteilla yleensä on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi1353820Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä662692Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla492669Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi852473Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "332340Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1051448Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm6331294SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past811246Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1601136Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611066