Kysymys yli 40 vuotiaille naisille

Aout

Mitä ehkäisyä te yli 40 vuotiaat naiset käytätte. Olen 45 v. ja minulla on tällä hetkellä Nuva-ring, mutta gyne suositteli lopettamaan hormonit ja siirtymään kierukkaan, mutta en haluaisi mitään sisääni, jota en itse voi kontrolloida.

19

11575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

      Olet jo ohittanut hedelmällisen iän. Luonto on hoitanut asiat valmiiksi.

      Jos nyt kumminkin sattuis "vahinko", niin siitähän on nykyään helppo päästä, hoituu ihan pikaisesti toimenpiteenä ilman perusteluja.

      • nainen 42v

        nyt pillerit semmoset yli 40vuotiaille suunnatut. ja mies menossa sterilisaatioon kohta.


      • nainen kärsii
        nainen 42v kirjoitti:

        nyt pillerit semmoset yli 40vuotiaille suunnatut. ja mies menossa sterilisaatioon kohta.

        Taivaanlahjat kaikille naisille eivät halua pientä kivutonta tikkiä palleihin.


    • varsin toimiva

      Minulla on ollut hormonikierukka 10 vuotta - ja sen ihana sivuvaikutushan on ollut ja on: ei kuukautisia. Suosittelen.

    • srkp

      Olen ikäisesi enkä ole käyttänyt moneen vuoteen muuta ehkäisyä kuin vältellyt seksiä vaarallisimpina aikoina, muuten olen aina antanut mennä sisälle.

      • hormonikierukka

        Itsekkin vähän "kammoksuin" Mirena-hormonikierukkaa lääkärin ehdottaessa sitä juuri siksi kun en halunnut sisälleni mitään ns. ylimääräistä.

        Täytyy myöntää, että hupsu olin niin ajatellessani. Kierukasta ollut pelkästään positiivista kokemusta. Ennenkaikkea vuodot jäivät melkein kokonaan pois. Eikä sitä edes tunne siellä olevan kuten luulin. Kumppani toki tuntee sen vähän, mutta ei se ongelma ole.


      • langat on jätetty
        hormonikierukka kirjoitti:

        Itsekkin vähän "kammoksuin" Mirena-hormonikierukkaa lääkärin ehdottaessa sitä juuri siksi kun en halunnut sisälleni mitään ns. ylimääräistä.

        Täytyy myöntää, että hupsu olin niin ajatellessani. Kierukasta ollut pelkästään positiivista kokemusta. Ennenkaikkea vuodot jäivät melkein kokonaan pois. Eikä sitä edes tunne siellä olevan kuten luulin. Kumppani toki tuntee sen vähän, mutta ei se ongelma ole.

        liian pitkiksi, eli käyhän lyhentämässä niitä, ei kierukan kuulu tuntua, kummallekaan.


      • Anonyymi

        Mirena aiheuttaa pienelle osalle vakavia, erittäin nopeasti kasvavia, kivuliaita munasarjojen kystia. Olin itse tätä ryhmää.
        Se kipu on karmea, synnytys on siihen verrattuna ihana spa-kokemus.

        Tästä ei varoitettu ollenkaan. Neljä kertaa ambulanssi päivystykseen ja vasta sitten suostuivat ottamaan sen pois.


    • Août

      Kiitos teille vastauksista. Taidan jättää ehkäisyn vallan pois ja laskea varmoja päiviä, kuten täällä ainakin kaksi ikäistäni ilmoitti tekevänsä. Hyvää syksynalkua!

      • yxi

        Hei, en kyllä suosittele varmoja päiviä, kun ei semmosia oikeastaan ole. Abortti on sinänsä helposti tehtävissä, mutta siinä on aina riskinsä, tulehdusriskiä ym, ja itse toimenpiteenäkin abortti ei ole miellyttävimmästä päästä, näin ainakin olen kuullut kokemuksia. Naisen hedelmällinen ikä voi ulottua nykypäivänä ihan kevyesti 45 v asti, jopa ylikin.
        Olen itse 4o v ja pitkän jahkaamisen jälkeen laitatutin itselleni Mirena-hormoni-kierukan. Iisi toimenpide synnyttäneelle naiselle Buranan kera. On kyllä sopinut mulle aivan ihanasti, jokunen tippa vuotoa silloin tällöin, vapaus kun ei tarvi tavallaan huolehtia koko ehkäisystä, ja halut ihan huipussaan, ei ois uskonut. Ja sit oli kiva yllätys ettei edes maksanut mitään, olen kunnallilsen työterveyshuollon piirissä ja ainakin täällä meillä on sopimus että uuden ehkäisyn eka kerta aina maksuton! Pitäs kans toimia terveyskeskuksissa.
        Mutta jokainenhan tekee itse omat päätöksensä.


      • maikki 48

        Käytin varmojen päivien laskentaa viisi vuotta. Hyvin toimi meillä, pidettiin vain taukoa yhdynnästä säännöllisesti ja kondomi varalla jos halut ei pysyneet hallussa.
        Meidän suvussa ei yksikään ole synnyttänyt 45:ttä vanhempana. Lopetimme varmistelun kun täytin 47, toimii. Ehkä alle 35 vuotiailla ei toimi. Hyvää syksyä!


      • SYDET 3 PVÄ!!
        maikki 48 kirjoitti:

        Käytin varmojen päivien laskentaa viisi vuotta. Hyvin toimi meillä, pidettiin vain taukoa yhdynnästä säännöllisesti ja kondomi varalla jos halut ei pysyneet hallussa.
        Meidän suvussa ei yksikään ole synnyttänyt 45:ttä vanhempana. Lopetimme varmistelun kun täytin 47, toimii. Ehkä alle 35 vuotiailla ei toimi. Hyvää syksyä!

        SAA HIEMAN MIETTIÄ HALUAAKO STRESSATA JA MIETTÄÄ...OLEN VIISIKYMPPINEN JA JA JA 3.9. ON
        MEILLÄ `VARMOJEN `PÄIVIEN TUOTOKSEN 2V.SYDET:)
        ETTÄ SILLEEN...TERVETULOA JOUKKOON!!:)


      • tupu43

        En kyllä suosittele sitä kierukkaa. Itselleni laitettiin jotta kuukautisvuoto vähenisi..joo väheni mut kuukautiset sit jokatoinen viikko ja se väli tiputtelua. Puolivuotta vuosin enempi ja vähempi käytännössä joka päivä. Nyt otettiin sit pois ku vaatimalla vaadin. Siis ei toimi kaikilla.


    • bfbfbfg

      Eiköhän tuo ole yksilöllistä. Jos on suvussa saatu lapsia helposti ja vanhana, niin voinee saada itsekin. Itselläni oli lapsettomuutta jo kolmikymppisenä, joten veikkaan että tuskin mitään yllätyslasta tulee. Olen nyt ajatellut jättää ehkäisyn pois kokonaan, vaikka oudolta tuntuu.

      Miten muuten yleensä sellaiset naiset toimivat ehkäisyn suhteen, joilla on ollut lapsettomuutta? En enää siis haluaisi lasta näin yli 40 v, mutta tuntuu todella hölmöltä käyttää ehkäisyäkään, kun ei lasta tullut aikoinaan edes hedelmöityshoidoilla nuorempana. Miten muut toimitte?

    • Virpi 70

      Itse en luottaisi varmoihin päiviin. Luotin niihin 38v ja heti "paloi pohjaan" Onhan raskauden keskeytys tänä päivänä helppoa, mutta ei ehkäisymenetelmä.
      Olen nyt 42v ja käytän Femoden pillereitä. Lääkärin mukaan niitä voi käyttää ihan 50v asti

    • nainen-76

      minipillerit käy vaihdevuosiin asti.näin sanottiin netissä

    • Anonyymi

      Olen 43-vuotias ja käytössä ollut 8 vuotta cerazettea. Aloittamisen jäkeen menkat jääneet lähes kokonaan pois. Hyvä jos tulee kerran puolessa vuodessa jos sitäkään.

    • Anonyymi

      Olen yli 50 ja Qlairaa olen saanut .

      • Anonyymi

        Hormonikierukkaa kokeilin joskus ja oli ihan karmiva kokemus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe