Lihavuus vie seksihalut

Umpikujassa

Tarinani on seuraavanlainen: tutustuin vaimooni jo teini-ikäisenä, ja tapauksemme taisi olla ns. rakkautta ensi silmäyksellä. Seurustelimme aikamme (4 v.), kunnes päätimme mennä naimisiin. Nyt olemme ehtineet olla vihittyinä jo 12 vuotta, ja meillä on kaksi ihanaa lasta.

Olemme vaimoni kanssa nyt 35-vuotiaita. Ensi kerran tavatessamme, ja itse asiassa vielä ensimmäisen lapsen jälkeenkin, vaimoni oli normaalipainoinen, ja minusta tuntui, että en saanut hänestä tarpeekseni. Hän oli todellinen unelmieni täyttymys! Toista lasta odottaessaan vaimoni kuitenkin sai ylipainoa ja runsaasti, ja synnytyksen jälkeen häntä ei enää kiinnostanut pitää kunnostaan huolta samalla lailla kuin ensimmäisen lapsemme jälkeen.

Mitä siis tehdä, kun minua ei enää yksinkertaisesti haluta seksi vaimoni kanssa hänen runsaan painonnousunsa vuoksi? Tiedän, että tämä kuulostaa pinnalliselle, mutta minkäs teet, kun halut eivät vain herää, päin vastoin. Vaimoni kyllä tietää naismakuni, joten ihmettelen, jos hän ei ilman sanomista ymmärrä, mistä tilanne johtuu. Ikävintä tässä on, että nähdessäni normaalipainoisia naisia, haluni heräävät. Onko tämä puhtaasti minun ongelmani, vai pitäiskö vaimoni pitää huolta itsestään? Minä harrastan liikuntaa säännöllisesti, ja kaiketi siksi olen pysynyt normaaleissa mitoissa, sillä kyllähän miehellekin iän myötä ylimääräistä kertyy, vaikka emme synnytäkään.

En ole uskaltanut puhua tästä suoraan vaimoni kanssa, sillä tiedän, kuinka loukkaavaalta se kuulostaisi. Toisaalta olen yrittänyt epäsuorasti vihjailla, että minä kyllä hoidan muksuja, jos hän haluaa omaa aikaa vaikkapa harrastuksille... En muutenkaan usko, että hänen liikkumattomuutensa olisi ajanpuutteen syytä, sillä minä osallistun kodin- ja lastenhoitoon tasavertaisesti.

Olen jo ajatellut hypnoosiakin, eli jos sitä kautta näkisin vaimoni "eri valossa", mutta olisiko se puhdasta itsensä huijaamista?

208

49852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen37

      En ole ihan oikeasti koskaan ymmärtänyt naisia tai miehiä, jotka päästävät itsensä repsahtaneeseen kuntoon heti kun ovat saaneet perheen perustettua. Luulevatko he, ettei sen jälkeen ole enää mitään väliä miltä näyttää? Itse olen ollut nyt 13 vuotta naimisissa ja minulla on kolme lasta ja olen yhä saman kokoinen ja näköinenkin kuin tavatessamme.
      Olen palveluammatissa, eli ehkä olen senkin vuoksi tarkka ulkonäöstäni, sillä kyllähän se viestii firmastakin jotain jos henkilökunta on riihestärevästyn näköisiä.
      Ymmärrän itseasiassa sinua todella hyvin, ei kyllä tekisi mieleni minunkaan rakastella mieheni kanssa jos olisi vartalotyyppiä virtahepo.
      Koitahan vihjaista vaimollesi kauniisti asiasta, ruvetkaa vaikka kävelemään tai juoksemaan yhdessä.

      • Umpikujassa

        Painon kertyminen lienee aika yksilöllistä, ja ainakin vaimollani on nähtävästi vanhemmiten taipumusta runsaaseen ylipainoon. Ensimmäisen lapsen saatuamme hän todellakin jaksoi taistella painonnousua vastaan, mutta silloinkin hän liikkui todella paljon, ja pysyi "vain" ns. normaalimitoissa, eikä urheilu varsinaisesti näkynyt hänessä. Olen siis nyt yrittänyt vihjailla, että hän saa kyllä aikaa harrastaa, jos haluaa. En oikein keksi, miten muuten uskaltaisin vihjailla...

        Yhdessä harrastaminen on hyvä idea, mutta lapset pitäisi saada hoitoon jonnekin siksi aikaa. Kummankin sukulaiset asuvat useamman kymmenen kilometrin päässä, joten aikamoinen valmisteleminen tulisi juoksulenkille. Kävelylenkkejä olemme jonkin verran harrastaneetkin, mutta eipä ne kovinkaan pitkiä ole olleet, kun lasten ehdoilla mennään.


      • Nainen37
        Umpikujassa kirjoitti:

        Painon kertyminen lienee aika yksilöllistä, ja ainakin vaimollani on nähtävästi vanhemmiten taipumusta runsaaseen ylipainoon. Ensimmäisen lapsen saatuamme hän todellakin jaksoi taistella painonnousua vastaan, mutta silloinkin hän liikkui todella paljon, ja pysyi "vain" ns. normaalimitoissa, eikä urheilu varsinaisesti näkynyt hänessä. Olen siis nyt yrittänyt vihjailla, että hän saa kyllä aikaa harrastaa, jos haluaa. En oikein keksi, miten muuten uskaltaisin vihjailla...

        Yhdessä harrastaminen on hyvä idea, mutta lapset pitäisi saada hoitoon jonnekin siksi aikaa. Kummankin sukulaiset asuvat useamman kymmenen kilometrin päässä, joten aikamoinen valmisteleminen tulisi juoksulenkille. Kävelylenkkejä olemme jonkin verran harrastaneetkin, mutta eipä ne kovinkaan pitkiä ole olleet, kun lasten ehdoilla mennään.

        Myös minulla on taipumusta lihoamiseen, mutta ilmeisesti minulla on niin kova itsekuri, että en päästä itseäni siihen pisteeseen. Katson äitiäni ja ajattelen, etten koskaan halua näyttää häneltä, vaikka hän onkin maailman ihanin ja rakkain minulle.
        Meillä muuten 9-vuotias poikani laukoo aika suoraan mielipiteitään ja juuri viime viikolla katsoi isäänsä ja sanoi, että "Onpas sulla toi vatsa kasvanut lähdeppäs pelaamaan jalkkista meidän kanssa!" Aika hyvä vai mitä, eipä voi ainankaan suuttua tuosta kommentista.
        Minkä ikäisiä lapsenne on, eli voisivatko he esim. pyöräillä vieressä kun te juoksisitte?
        Tulisi koko perheelle harrastus.


      • Umpikujassa
        Nainen37 kirjoitti:

        Myös minulla on taipumusta lihoamiseen, mutta ilmeisesti minulla on niin kova itsekuri, että en päästä itseäni siihen pisteeseen. Katson äitiäni ja ajattelen, etten koskaan halua näyttää häneltä, vaikka hän onkin maailman ihanin ja rakkain minulle.
        Meillä muuten 9-vuotias poikani laukoo aika suoraan mielipiteitään ja juuri viime viikolla katsoi isäänsä ja sanoi, että "Onpas sulla toi vatsa kasvanut lähdeppäs pelaamaan jalkkista meidän kanssa!" Aika hyvä vai mitä, eipä voi ainankaan suuttua tuosta kommentista.
        Minkä ikäisiä lapsenne on, eli voisivatko he esim. pyöräillä vieressä kun te juoksisitte?
        Tulisi koko perheelle harrastus.

        Itsekurilla olen minäkin itseni kunnossa pitänyt. Mielestäni se on toisen huomioonottamista, että pysyy kunnossa, sen lisäksi tietysti, että itsekin pysyy terveenä ja tyytyväisenä.

        Pitäisköhän lahjoa vanhempi lapsi vihjaamaan vaimoni ylipainosta, heh? Ei kai sentään, siitä vasta soppa syntyisi, jos jäisin kiinni.

        Polkupyöräily kuulostaa hyvälle idealle, kuten uiminenkin, jonka joku tuolla alempana mainitsi. Vanhempi muksuista pyöräilee jo hyvin itse, ja nuoremman voisi laittaa turvaistuimelle.


      • Nainen37
        Umpikujassa kirjoitti:

        Itsekurilla olen minäkin itseni kunnossa pitänyt. Mielestäni se on toisen huomioonottamista, että pysyy kunnossa, sen lisäksi tietysti, että itsekin pysyy terveenä ja tyytyväisenä.

        Pitäisköhän lahjoa vanhempi lapsi vihjaamaan vaimoni ylipainosta, heh? Ei kai sentään, siitä vasta soppa syntyisi, jos jäisin kiinni.

        Polkupyöräily kuulostaa hyvälle idealle, kuten uiminenkin, jonka joku tuolla alempana mainitsi. Vanhempi muksuista pyöräilee jo hyvin itse, ja nuoremman voisi laittaa turvaistuimelle.

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä, että kun itsellä on hyvä olla ja on kunnossa on se myös toisen huomioonottamista.
        Taidamme ajatella asioista melko samanlaisesti, vaikka kaikki eivät näytä hyväksyvänkään ajatuksiamme, vaan syyttävät itsekkäiksi.
        Totta muuten puhuit siinä kun sanoit, että miehet ovat visuaalisempia olen sen huomannut oman mieheni kohdalla, joka innostuu aina stay upeista tai hemaisevista alusvaatteista. Olen kyllä itsekkin aika visuaalinen tyyppi ja siksi pidänkin rakastelusta kynttilänvalossa.
        Toivottavasti saat vielä hyviä neuvoja lisää ja voit ne myös toteuttaa onnistuneesti. Hyvää kevättä sinulle!


      • Umpikujassa
        Nainen37 kirjoitti:

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä, että kun itsellä on hyvä olla ja on kunnossa on se myös toisen huomioonottamista.
        Taidamme ajatella asioista melko samanlaisesti, vaikka kaikki eivät näytä hyväksyvänkään ajatuksiamme, vaan syyttävät itsekkäiksi.
        Totta muuten puhuit siinä kun sanoit, että miehet ovat visuaalisempia olen sen huomannut oman mieheni kohdalla, joka innostuu aina stay upeista tai hemaisevista alusvaatteista. Olen kyllä itsekkin aika visuaalinen tyyppi ja siksi pidänkin rakastelusta kynttilänvalossa.
        Toivottavasti saat vielä hyviä neuvoja lisää ja voit ne myös toteuttaa onnistuneesti. Hyvää kevättä sinulle!

        Oli ilo huomata, että en ole yksin ajatukseni. Kiitoksia!


      • Ilo
        Umpikujassa kirjoitti:

        Oli ilo huomata, että en ole yksin ajatukseni. Kiitoksia!

        Kiitos.


      • Tiina
        Umpikujassa kirjoitti:

        Itsekurilla olen minäkin itseni kunnossa pitänyt. Mielestäni se on toisen huomioonottamista, että pysyy kunnossa, sen lisäksi tietysti, että itsekin pysyy terveenä ja tyytyväisenä.

        Pitäisköhän lahjoa vanhempi lapsi vihjaamaan vaimoni ylipainosta, heh? Ei kai sentään, siitä vasta soppa syntyisi, jos jäisin kiinni.

        Polkupyöräily kuulostaa hyvälle idealle, kuten uiminenkin, jonka joku tuolla alempana mainitsi. Vanhempi muksuista pyöräilee jo hyvin itse, ja nuoremman voisi laittaa turvaistuimelle.

        Laihtumiseen vaikuttaa ennenkaikkea se mitä syö, ei niinkään liikunnan lisääminen. Usein ne ihmiset, jotka kuvittelevat liikuntaa lisäämällä hoikistuvan tipahtavat ojasta allikkoon, sillä liikkuessa NÄLKÄ kasvaa ja koska on liikkunut rankasti antaa itselleen todella helposti luvan syödä kahta enemmän, jolloin liikunta siis lihottaa!


      • Tiina
        Nainen37 kirjoitti:

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä, että kun itsellä on hyvä olla ja on kunnossa on se myös toisen huomioonottamista.
        Taidamme ajatella asioista melko samanlaisesti, vaikka kaikki eivät näytä hyväksyvänkään ajatuksiamme, vaan syyttävät itsekkäiksi.
        Totta muuten puhuit siinä kun sanoit, että miehet ovat visuaalisempia olen sen huomannut oman mieheni kohdalla, joka innostuu aina stay upeista tai hemaisevista alusvaatteista. Olen kyllä itsekkin aika visuaalinen tyyppi ja siksi pidänkin rakastelusta kynttilänvalossa.
        Toivottavasti saat vielä hyviä neuvoja lisää ja voit ne myös toteuttaa onnistuneesti. Hyvää kevättä sinulle!

        hyvä jos pitää kunnostaan huolta kuten ulkonäöstä muutenkin, mutta ON itsekästä odottaa, että kaikki maailman ihmiset ajattelevat samanlailla. Eläminen olisi turhan yksitotista puuhaa jos kaikki olisimme samasta muotista valetun näköisiä.


      • nainen
        Umpikujassa kirjoitti:

        Painon kertyminen lienee aika yksilöllistä, ja ainakin vaimollani on nähtävästi vanhemmiten taipumusta runsaaseen ylipainoon. Ensimmäisen lapsen saatuamme hän todellakin jaksoi taistella painonnousua vastaan, mutta silloinkin hän liikkui todella paljon, ja pysyi "vain" ns. normaalimitoissa, eikä urheilu varsinaisesti näkynyt hänessä. Olen siis nyt yrittänyt vihjailla, että hän saa kyllä aikaa harrastaa, jos haluaa. En oikein keksi, miten muuten uskaltaisin vihjailla...

        Yhdessä harrastaminen on hyvä idea, mutta lapset pitäisi saada hoitoon jonnekin siksi aikaa. Kummankin sukulaiset asuvat useamman kymmenen kilometrin päässä, joten aikamoinen valmisteleminen tulisi juoksulenkille. Kävelylenkkejä olemme jonkin verran harrastaneetkin, mutta eipä ne kovinkaan pitkiä ole olleet, kun lasten ehdoilla mennään.

        vapaailta ja anna hänelle lahjaksi esim kuntosalin kortti johonkin kuntosalille jossa muitakin . Hoidappa sinä välillä ne pienet lapset ainakin parina iltana viikossa .
        Jos vaimosi ennnen on välittänyt itsestään kyllä nytkin jos vain voi harrastaa ja kun välität hänestä ja älä hanki lisää lapsia kun et kestä että nainen pyöristyy sillä jokaisen lapsen jälkeen on vain vaikeempi saada kilot kuriin .
        Tiedän kyllä että ne saa hyvin kuriin ja työtä siihen pitää tehdä selvä se .sitäpaitsi ei se ole edes lapsenvahdista kiinni kuntoilut niissä monessa kuntosalissa on lapsiparkki jossa hoitavat lapset sen aikaa kun olet kuntoilemassa.
        Mutta se välittäminen vaimostasi on a ja o ettei liho . Kyllä se lasten hoito on jo työtä ja sitte jos hän on alkanut syömään enemmän johtuu siitä varmaan ettei ole oikein tyydyttävä se teidän suhde. Jos sulla on työ ja aikaa harrastuksiin niin annappa sitä aikaa myös vaimollekin päästä ulos siitä pelkästä kotona raatamisesta sun ja lasten eteen kun et edes osaa arvostaa vaimoasi .
        Luultavasti hän voi innostua enemmänkin ja voihan se olla että hän alkaa olla kiinostava toisten miestenkin mielestä että älä usko että jhän vain pysyy siinä .
        Näin vain kävi mukavasti ystävälleni hänellä on kolme lasta oli kotona mies ei yhtään muuta kuin moitti tai oli menossa koko ajan itse ystäväni oli surullinen ja söi murheeseen ja ei saanut mennä mihinkään ku ei rahaa muka ollut hänen harrastuksiin mutta sittepä hän päätti pihistää siitä lasten lapsilisästä kakskertaa kuussa harrastukseensa (tulojahan ei ollut mitään hänelle) alkoi harrastaa liikuntaa ja tanssia .
        Mies kuitenkin vain ei huomannut että nainen senkun parani kropaltaan ja jaksoi paremmin sitä lastenkanssa elämäistä ja kitumista .
        Mies ilmoitti että hänellä on toinen nainen ja päätti erota ja pitää kuitenkin muka perheenkin .
        Mutta sehän ei itseomanarvon tuntevalle naiselle käy hän sanoi että häivy ja erohan siitä tuli hyvin ja nainen sen jälkeen kulki vain onneksi kuntosalilla lähti jopa ulos tuulettumaan monen vuoden päästä ja mikä kukoistus siinä naisessa ilmenikään kaikki ne kilot karisi ja ihailijoita piisaa ja nyt on mies joka välittää ja huomioi
        ent mies on niin katkera ja mustasukkainen ja myöhässä pahasti ja ei voinut enää palata ja oikeinsille paskiaiselle kun ei välittänyt yhtään silloin kun olis voinut rahaa ei antanut ei kannustanut arvosteli vain mikään ei ollut hyvin koskaan . Siitä sai.
        Otatko tuosta mallia vaikka tai ainakinkatsot miten voi käydä jos vain arvostelet ja olet sellainen että muka inhottaa vaimos. anna arvoa hänen työlle rakasta häntä välitä ja olkaa yhdessä ja puhukaa älä lyö itsetuntoa vaimoltasi alas se on pahin virhe hän on kasvattanut lapset ja hoitanut kodin . Mieti mitä itse teet kodin hyväksi ja suhteen hyväksi ja lasten kanssa.
        Anna vaimolle siis vapaata huolehtia itsestä nähdä muutakin kuin vain sinun ikävä valittava naamas ja tympeys joka sanomattakin tulee esille


      • Kalle
        Tiina kirjoitti:

        Laihtumiseen vaikuttaa ennenkaikkea se mitä syö, ei niinkään liikunnan lisääminen. Usein ne ihmiset, jotka kuvittelevat liikuntaa lisäämällä hoikistuvan tipahtavat ojasta allikkoon, sillä liikkuessa NÄLKÄ kasvaa ja koska on liikkunut rankasti antaa itselleen todella helposti luvan syödä kahta enemmän, jolloin liikunta siis lihottaa!

        Rasvakertymät eivät "pala" vasta kuin kovassa fyysisessä rasituksessa, ja olen myös kuullut, että dietillä aineenvaihdunta hidastuu, joten laihduttaminen olisi vaikeampaa.

        Paras keino on juuri liikunta SEKÄ sopiva ruokavalio. Kannattaa muistaa, että myös liiat hiilihydraatit kertyvät kehoon.

        "sillä liikkuessa NÄLKÄ kasvaa ja koska on liikkunut rankasti antaa itselleen todella helposti luvan syödä kahta enemmän, jolloin liikunta siis lihottaa!"

        Kunnon liikunnassa polttaa rasvaa ja muutenkin kuluttaa energiavaroja, joten on ihan luonnolista ja terveellistäkin täten syömällä kerätä lisää ravintoaineita kehoon.


      • ...

        Joo, minua ärsyttää tämä myös suunnattomasti! Itse kuntoilen ja pidän huolta kaikin puolin ulkonäöstäni, mutta miehelläni rehottaa koko ajan kamala parta ja tukkakin on epäsiisti ja ylikasvanut. Mainitsen kyllä tästä hänelle jatkuvasti, mutta eipä häntä tunnu kiinnostavan ulkonäöstään huolehtiminen. Kun aloimme seurustella, huolehti hän aina näistä asioista. Olemme seurustelleet nyt yli 5 vuotta. Huolestuttaa kyllä, jos 24 vuotiaana on jo tämmöistä. Ihan kun tässä oltais jotain vanhuksia. Mutta eipä tuo äijä tunnu tajuavan mitään. Kyllä on pakko sanoo, et tulee muita miehiä katseltua. Muutenkin, hän istuu vaan kaikki illat tietokoneella. Ärsyttävää!


      • toinen
        Kalle kirjoitti:

        Rasvakertymät eivät "pala" vasta kuin kovassa fyysisessä rasituksessa, ja olen myös kuullut, että dietillä aineenvaihdunta hidastuu, joten laihduttaminen olisi vaikeampaa.

        Paras keino on juuri liikunta SEKÄ sopiva ruokavalio. Kannattaa muistaa, että myös liiat hiilihydraatit kertyvät kehoon.

        "sillä liikkuessa NÄLKÄ kasvaa ja koska on liikkunut rankasti antaa itselleen todella helposti luvan syödä kahta enemmän, jolloin liikunta siis lihottaa!"

        Kunnon liikunnassa polttaa rasvaa ja muutenkin kuluttaa energiavaroja, joten on ihan luonnolista ja terveellistäkin täten syömällä kerätä lisää ravintoaineita kehoon.

        Mutta laihduttaessa päähuomio pitää kiinnittää ruokavalioon eikä liikuntaan. Yksinkertainen esimerkki: On hyvin helppoa syödä viineri, mutta sen tarjoaman energian kuluttaminen liikunnalla on melkoinen homma.

        Tottakai liikunnasta on merkittävä hyöty, mutta ruokavaliolla on suurempi merkitys. Mainitsit Kalle aineenvaihdunnan hidastumisesta dieetillä. Se pitää paikkansa ja liikunta auttaa pitämään aineenvaihduntaa käynnissä, toinen mainio keino on säännöllinen syöminen.

        Rasvakertymät kyllä palavat ilman fyysistä rasitusta.


    • Vaimoke

      Kieltämättä kuulostaa aika pinnalliselta. Vika on sinussa jos et kykene rakastamaan ja rakastelemaan vaimoasi silloin, kun hän on isompi.

      Olet ilmeisesti päivät töissä, vaimosi kotona lasten kanssa? Jos näin on, niin luuletko että lenkkeilystä kahden pienen lapsen kanssa tulisi päivisin yhtään mitään, pitäähän koti hoitaa jne. Illalla, kun tulet töistä, hän tuskin enää päivän ahertamisen jälkeen yksinkertaisesti jaksaa lähteä lenkille.

      Jos sinulle kävisi niin että lihoisit, niin luuletko että vaimosi tulisi sinulle kertomaan että laihdutapas nyt että olisit taas haluttava?

      Uskon, että vaimosi tajuaa vihjeesi, mutta mietipä tätä: vaikka hän laihduttaisi pyyntöjesi takia, hän ei IKINÄ unohda sitä että et kyennyt rakastamaan ja rakastelemaan häntä silloin kun hän oli suurempi. Ja tiedätkö, kuinka paljon se naista loukkaa jos mies kehottaa laihduttamaan?

      Mielestäni vika on vain sinussa. Mene hypnoosiin jos siltä tuntuu, mutta samalla vaivallahan voit ottaa eron ja naida normaalipainoisen naisen. Et voisi enää yhtään itsekkäämmältä kuulostaa??

      • minä

        ei tietenkään kuulu sanoa, että 'laihduta, muuten en halua rakastella kanssasi'. Vaan ihan järkisyillä aloittaa. Eihän kenenkään tavoite voi olla lihava? Eiköhän kaikki pyri normaalipainoon. Kuuluu sanoa, jos sanottavaa on eikä itse tilannettaan tajua!


      • Umpikujassa

        "Kieltämättä kuulostaa aika pinnalliselta. Vika on sinussa jos et kykene rakastamaan ja rakastelemaan vaimoasi silloin, kun hän on isompi."

        Kyllä, se on minun ongelmani, että en kiihotu lihavista naisista, sitä en kiellä, mutta luuletko, että en haluaisi kiihottua ylipainoisista? Luuletko, että tämä on minun tietoinen valintani, että vain normaalipainoiset kiinnostavat? Tilannetta ei yhtään helpota, että syyllistät minua.

        "Olet ilmeisesti päivät töissä, vaimosi kotona lasten kanssa? Jos näin on, niin luuletko että lenkkeilystä kahden pienen lapsen kanssa tulisi päivisin yhtään mitään, pitäähän koti hoitaa jne. Illalla, kun tulet töistä, hän tuskin enää päivän ahertamisen jälkeen yksinkertaisesti jaksaa lähteä lenkille."

        Kyllä, olen päivät töissä, enkä ajatellutkaan, että vaimoni keskellä päivää lähtisi lenkille. Kuten jo aiemmin mainitsin, osallistun töiden jälkeen kodin- ja lastenhoitoon, joten hänellä olisi kyllä aikaa iltaisin lähteä lenkille, jos haluaisi (tällä hetkellä hänellä riittää kyllä aikaa tv:n katseluun jne). Jaksamisestakaan se tuskin on kiinni, sillä jaksanhan minäkin usein raskaan työpäivän jälkeen kuntoilla ja vielää hoitaa kotiakin.

        "Jos sinulle kävisi niin että lihoisit, niin luuletko että vaimosi tulisi sinulle kertomaan että laihdutapas nyt että olisit taas haluttava?"

        En tiedä tulisiko, luultavasti ei. Uskoisin, että hän ajattelee samoin kuin minä, että ei halua loukata toista.

        En minäkään tätä asiaa jaksaisi ajatella, jos vaimoni lihominen johtuisi sairaudesta tms. itsestä riippumattomasta syystä. Ikävä kyllä hänen ylipainonsa johtuu puhtaasti laiskuudesta ja epäterveellisestä ruokavaliosta, joten siksi mielestäni asiasta on hyvä kysyä mielipiteitä.

        "Mielestäni vika on vain sinussa. Mene hypnoosiin jos siltä tuntuu, mutta samalla vaivallahan voit ottaa eron ja naida normaalipainoisen naisen. Et voisi enää yhtään itsekkäämmältä kuulostaa??"

        Ehdotat siis, että minun pitäisi jättää rakastamani perhe, jos hypnoosi ei onnistu. Kiitos mielipiteestäsi, se on nyt huomioitu.


      • yööörgsss...

        Ei paljon haluta kun läskimakkarat valuvat poimulle mahan alle ja tekevät 5 cm räystään. Pakaroissa on selluliittia yhtä paljon kuin etupuolella läskiä.
        Rinnat roikkuu mahan päällä ja nännit apaattisesti alaspäin.

        Rakastan kyllä puolisoani, mutta jonain päivänä kyllä lentää laatta eikä varvi.


      • Nainen minäkin

        Siis missä mielessä ihmisen rakastaminen ja rakasteleminen ovat samoja asioita? Ei alkuperäinen kirjoittaja väittänyt, ettei hän enää vaimoaan rakastaisi. Kiihottuminen (mitä nyt kunnollisen seksin harrastaminen yleensä vaatii) ja rakkaus ovat aivan eri asioita.


      • tähän joku nimimerkki
        Umpikujassa kirjoitti:

        "Kieltämättä kuulostaa aika pinnalliselta. Vika on sinussa jos et kykene rakastamaan ja rakastelemaan vaimoasi silloin, kun hän on isompi."

        Kyllä, se on minun ongelmani, että en kiihotu lihavista naisista, sitä en kiellä, mutta luuletko, että en haluaisi kiihottua ylipainoisista? Luuletko, että tämä on minun tietoinen valintani, että vain normaalipainoiset kiinnostavat? Tilannetta ei yhtään helpota, että syyllistät minua.

        "Olet ilmeisesti päivät töissä, vaimosi kotona lasten kanssa? Jos näin on, niin luuletko että lenkkeilystä kahden pienen lapsen kanssa tulisi päivisin yhtään mitään, pitäähän koti hoitaa jne. Illalla, kun tulet töistä, hän tuskin enää päivän ahertamisen jälkeen yksinkertaisesti jaksaa lähteä lenkille."

        Kyllä, olen päivät töissä, enkä ajatellutkaan, että vaimoni keskellä päivää lähtisi lenkille. Kuten jo aiemmin mainitsin, osallistun töiden jälkeen kodin- ja lastenhoitoon, joten hänellä olisi kyllä aikaa iltaisin lähteä lenkille, jos haluaisi (tällä hetkellä hänellä riittää kyllä aikaa tv:n katseluun jne). Jaksamisestakaan se tuskin on kiinni, sillä jaksanhan minäkin usein raskaan työpäivän jälkeen kuntoilla ja vielää hoitaa kotiakin.

        "Jos sinulle kävisi niin että lihoisit, niin luuletko että vaimosi tulisi sinulle kertomaan että laihdutapas nyt että olisit taas haluttava?"

        En tiedä tulisiko, luultavasti ei. Uskoisin, että hän ajattelee samoin kuin minä, että ei halua loukata toista.

        En minäkään tätä asiaa jaksaisi ajatella, jos vaimoni lihominen johtuisi sairaudesta tms. itsestä riippumattomasta syystä. Ikävä kyllä hänen ylipainonsa johtuu puhtaasti laiskuudesta ja epäterveellisestä ruokavaliosta, joten siksi mielestäni asiasta on hyvä kysyä mielipiteitä.

        "Mielestäni vika on vain sinussa. Mene hypnoosiin jos siltä tuntuu, mutta samalla vaivallahan voit ottaa eron ja naida normaalipainoisen naisen. Et voisi enää yhtään itsekkäämmältä kuulostaa??"

        Ehdotat siis, että minun pitäisi jättää rakastamani perhe, jos hypnoosi ei onnistu. Kiitos mielipiteestäsi, se on nyt huomioitu.

        Kyllä sinä pystyt kiihottumaan ylipainoisista. Se vaatii vain harjoittelua ja itsekuria. heh heh :) Mutta ehkä se tosiaan on näin. Haluat että vaimosi harjoittaa ruumistaan, mutta et ole valmis kehittämään omaa naismakuasi. Aivan niinkuin nämä asiat eivät olisi opittavissa niinkuin jotkin muutkin. Saattaa siis olla että se että vain normaalipainoiset kiihottavat on yhtä tietoinen valinta kuin vaimosi lihavuus. Siis vain henkistä laiskuutta.


      • Mies 30

        ...aika arkaan kohtaan.


      • Osku

        Vaimokkeelle sanoisin, että et ymmärrä kyllä tästä ihmiselämän puolesta mitään.
        Jokaisella on omat mieltymykset sisään rakennettuna, ja jos toinen muuttuu ratkaisevasti pois niistä raameista, niin halua ei vaan yksinkertaisesti synny. Ei mikään aviollinen velvollisuudentunto synnytä halua, vaan aivot tarvitsevat määrätynlaisen ärsykkeen.

        Kyllä asia on niin, että ei kukko käskien laula, vaikka katkaiset siltä kaulan. Seuraappa vaimoke vaikka dokumentteja eläinmaailmasta.
        Kerran näytettiin Austraalian villihevosten elämää, ja sieltä voi ottaa oppia näissäkin asioissa. Kun tamma tuli kiimaan, niin se hakeutui orin lähelle ja keimaili sille, sekä nosteli häntäänsä näyttäen orille vuotavan ja paritteluvalmiin elimensä. Näin tamma herätti orissa seksuaalisen vietin, ja parittelu saattoi tapahtua.
        Vielä sama rautalangasta. Ei ori paritellut velvollisuudentunnosta, laumanjohtajan ominaisuudessa, vaan siksi että tamma houkutteli sen halut hereille.


      • Unski
        tähän joku nimimerkki kirjoitti:

        Kyllä sinä pystyt kiihottumaan ylipainoisista. Se vaatii vain harjoittelua ja itsekuria. heh heh :) Mutta ehkä se tosiaan on näin. Haluat että vaimosi harjoittaa ruumistaan, mutta et ole valmis kehittämään omaa naismakuasi. Aivan niinkuin nämä asiat eivät olisi opittavissa niinkuin jotkin muutkin. Saattaa siis olla että se että vain normaalipainoiset kiihottavat on yhtä tietoinen valinta kuin vaimosi lihavuus. Siis vain henkistä laiskuutta.

        Jos tuo teoriasi pitäisi paikkansa, niin minä olisin kernaasti homo! Heillä kun tuntuu olevan tuo kanssakäyminen paljon vapaampaa kuin meillä heteroilla...


      • kootusti
        Osku kirjoitti:

        Vaimokkeelle sanoisin, että et ymmärrä kyllä tästä ihmiselämän puolesta mitään.
        Jokaisella on omat mieltymykset sisään rakennettuna, ja jos toinen muuttuu ratkaisevasti pois niistä raameista, niin halua ei vaan yksinkertaisesti synny. Ei mikään aviollinen velvollisuudentunto synnytä halua, vaan aivot tarvitsevat määrätynlaisen ärsykkeen.

        Kyllä asia on niin, että ei kukko käskien laula, vaikka katkaiset siltä kaulan. Seuraappa vaimoke vaikka dokumentteja eläinmaailmasta.
        Kerran näytettiin Austraalian villihevosten elämää, ja sieltä voi ottaa oppia näissäkin asioissa. Kun tamma tuli kiimaan, niin se hakeutui orin lähelle ja keimaili sille, sekä nosteli häntäänsä näyttäen orille vuotavan ja paritteluvalmiin elimensä. Näin tamma herätti orissa seksuaalisen vietin, ja parittelu saattoi tapahtua.
        Vielä sama rautalangasta. Ei ori paritellut velvollisuudentunnosta, laumanjohtajan ominaisuudessa, vaan siksi että tamma houkutteli sen halut hereille.

        jota siis myös impotenssiksi kutsutaan, on siis ongelmana?


      • se sama
        Unski kirjoitti:

        Jos tuo teoriasi pitäisi paikkansa, niin minä olisin kernaasti homo! Heillä kun tuntuu olevan tuo kanssakäyminen paljon vapaampaa kuin meillä heteroilla...

        No ehkä toi oli vähän liian radikaali teoria. Mutta voithan sä testata sitä jos mielenkiintoa riittää. :D


      • Marko
        kootusti kirjoitti:

        jota siis myös impotenssiksi kutsutaan, on siis ongelmana?

        Niinhän se on, että miehen pitäisi nussia kaikkea oksanreiästä oravaan. Kun näkee naapurin läskin rouvan kireissä pyöräilyhousuissa ja ei seiso, niin impotenttihan sitä silloin on!


      • Unski
        se sama kirjoitti:

        No ehkä toi oli vähän liian radikaali teoria. Mutta voithan sä testata sitä jos mielenkiintoa riittää. :D

        Radikaali oli teoria, mutta omapa oli keksimäsi. Ja olenhan toki yrittänyt mielessäni käydä läpi, että voisinko kiihottua miehistä. Ei onnistu, ei vain yksinkertaisesti kiinnosta.


      • Marko
        kootusti kirjoitti:

        jota siis myös impotenssiksi kutsutaan, on siis ongelmana?

        Kyllähän Umpikujassa viestiinsä myönsi, että normaalivartaloiset naiset edelleen kiinnostavat ja herättävät halun.


      • Tiina
        Marko kirjoitti:

        Niinhän se on, että miehen pitäisi nussia kaikkea oksanreiästä oravaan. Kun näkee naapurin läskin rouvan kireissä pyöräilyhousuissa ja ei seiso, niin impotenttihan sitä silloin on!

        taas yksi rajoittunut yksilö.

        En kertakaikkiaan voi ymmärtää miten toisten seksielämä on kumppanin ulkonäöstä kiinni. Minua ainakin kiihottaa miehen luonne ja käytös, karisma ja pilke silmäkulmassa. On täydellisen sama onko mies lihava, laiha, kalju, rokonarpinen, mikä tahansa. VAIN sisäiset seikat tekevät miehestä haluttavan tai sitten ei.

        Loppuun lisään, ettei pelkkä komea ulkomuoto, vaikka siihen yhdistyisi ns. kaunis käytös tee miehestä haluttavaa. Tarvitaan Sitä Jotain.


      • Osku
        Tiina kirjoitti:

        taas yksi rajoittunut yksilö.

        En kertakaikkiaan voi ymmärtää miten toisten seksielämä on kumppanin ulkonäöstä kiinni. Minua ainakin kiihottaa miehen luonne ja käytös, karisma ja pilke silmäkulmassa. On täydellisen sama onko mies lihava, laiha, kalju, rokonarpinen, mikä tahansa. VAIN sisäiset seikat tekevät miehestä haluttavan tai sitten ei.

        Loppuun lisään, ettei pelkkä komea ulkomuoto, vaikka siihen yhdistyisi ns. kaunis käytös tee miehestä haluttavaa. Tarvitaan Sitä Jotain.

        Kuuleppas Tiina, kun mies ja nainen on ihan eri tavalla rakennettu. Kyllä miehelle on se visuaalinen puoli tärkeä kiihotuksen lähde, ei sille mitään mahda. Ei siihen mitään rajoittuneisuutta tarvita, luonto nyt vaan on muovannut miehestä sellaisen.
        Itselläni syttyy valot heti kun näkee rehevän ruubens vartalon, kun taas langan laiha nainen ei saa mitään värinää aikaan.


      • virva
        Umpikujassa kirjoitti:

        "Kieltämättä kuulostaa aika pinnalliselta. Vika on sinussa jos et kykene rakastamaan ja rakastelemaan vaimoasi silloin, kun hän on isompi."

        Kyllä, se on minun ongelmani, että en kiihotu lihavista naisista, sitä en kiellä, mutta luuletko, että en haluaisi kiihottua ylipainoisista? Luuletko, että tämä on minun tietoinen valintani, että vain normaalipainoiset kiinnostavat? Tilannetta ei yhtään helpota, että syyllistät minua.

        "Olet ilmeisesti päivät töissä, vaimosi kotona lasten kanssa? Jos näin on, niin luuletko että lenkkeilystä kahden pienen lapsen kanssa tulisi päivisin yhtään mitään, pitäähän koti hoitaa jne. Illalla, kun tulet töistä, hän tuskin enää päivän ahertamisen jälkeen yksinkertaisesti jaksaa lähteä lenkille."

        Kyllä, olen päivät töissä, enkä ajatellutkaan, että vaimoni keskellä päivää lähtisi lenkille. Kuten jo aiemmin mainitsin, osallistun töiden jälkeen kodin- ja lastenhoitoon, joten hänellä olisi kyllä aikaa iltaisin lähteä lenkille, jos haluaisi (tällä hetkellä hänellä riittää kyllä aikaa tv:n katseluun jne). Jaksamisestakaan se tuskin on kiinni, sillä jaksanhan minäkin usein raskaan työpäivän jälkeen kuntoilla ja vielää hoitaa kotiakin.

        "Jos sinulle kävisi niin että lihoisit, niin luuletko että vaimosi tulisi sinulle kertomaan että laihdutapas nyt että olisit taas haluttava?"

        En tiedä tulisiko, luultavasti ei. Uskoisin, että hän ajattelee samoin kuin minä, että ei halua loukata toista.

        En minäkään tätä asiaa jaksaisi ajatella, jos vaimoni lihominen johtuisi sairaudesta tms. itsestä riippumattomasta syystä. Ikävä kyllä hänen ylipainonsa johtuu puhtaasti laiskuudesta ja epäterveellisestä ruokavaliosta, joten siksi mielestäni asiasta on hyvä kysyä mielipiteitä.

        "Mielestäni vika on vain sinussa. Mene hypnoosiin jos siltä tuntuu, mutta samalla vaivallahan voit ottaa eron ja naida normaalipainoisen naisen. Et voisi enää yhtään itsekkäämmältä kuulostaa??"

        Ehdotat siis, että minun pitäisi jättää rakastamani perhe, jos hypnoosi ei onnistu. Kiitos mielipiteestäsi, se on nyt huomioitu.

        Hei!

        Vaikutat ihan viisaalta mieheltä, vaikken ihan kaikissa asioissa olekaan kanssasi samaa mieltä. Minulle toisen rakastaminen tuo mukanaan toisen haluamisen, mutta ymmärrän kyllä ettei kaikille asia ole näin onnellisesti.

        Itse lihosin aikanani ylipainoiseksi, mutta miesystäväni ei ollut moksiskaan. Aikanani kuitenkin itse kyllästyin ja tahdoin laihduttaa. Lähdin etsimään apua ja päätin kokeilla painonvartijoita. Se osoittautui kullanarvoiseksi.

        Täytyy kuitenkin muistaa, että asiasta vihjailukin tekee ihmiselle pahan olon. Laihduttamishalun täytyy lähteä itsestä, muuten ei motivaatiokaan riitä. Voi tietenkin pyytää painonvartijoita lähettämään esitteitä kotiin mainoksina, ja tuleehan niitä muutenkin. Voi myös pyrkiä vaikuttamaan tekemällä itse terveellistä ruokaa ja ostamalla kevyempiä vaihtoehtoja.

        Liikunta toki auttaa painon hallinnassa, mutta painon pudotuksessa keskeinen tekijä on ruokavalio. Sen saa muuttumaan kohtalaisen pienellä vaivalla (ainakin itsestäni tuntui siltä) ja painonvartijoissa tulokset ovat taatut ja turvalliset.

        Vaimosi ei ehkä pääse ryhmätapaamisiin, mutta hän voisi hankkia kirjekurssin.

        Lenkille lähteminen toisen ehdotuksesta on vain stressaavaa, eikä tosiaan lapsia koko päivän hoitaneella ole energiaakaan välttämättä siihen.

        Toivon kuitenkin, että haet myös itse jotain apua, rakkauden tulisi mielestäni olla tasapuolista ja kaikenkattavaa.

        virva


      • Marika

        Mutta minkä ihminen tunteilleen voi!? Jos ei kertakaikkiaan näe mitään kiihottavaa naisessa/miehessä jolla on yhtä paljon leveyttä kuin pituutta niin minkä sille mahtaa? Kyllä se rakkaus sammuu avioliitossa vähemmästäkin.
        Kuvittele itsesi kohdalle vaikka tilanne, että miehesi ryhtyisi jokupäivä meikkaamaan ja käyttämään hameita ja korkokenkiä. Sinä taas et näkisi hänessä enää mitään kiihottavaa. Vieläkö jatkaisit elämääsi rakkaan miehesi kanssa?


    • nainen

      kyllä tuo naisten tapa antaa itsensä lässähtää. Itsessäni on vähän samaa vikaa. En ole todellakaan ylipainoinen, mutta en ole saanut revittyä itseäni kuntoilemaan ja vuosien varrella selluliittiä on tullut reippaasti. Olen aina ollut laiha enkä taipuvainen ylipainoisuuteen joten painoni onkin pysynyt suht samassa mutta appelsiini-iho on tullut lihasten 'tilalle'. Se on rumaa. Meillä kyllä on päinvastoin, mieheni ei sano pahasti asiasta mutta huomauttaa. Minusta se on oikein, sillä muutenhan en välttämättä itse tajuaisi tilani 'kehittymistä'. Nyt olen kyllä aloittanut 'hyötyliikunnan' joten tuloksia odotellaan. Mutta sanomisella ja 'sanomisella' on eroa. Hän puhuu minulle ihan järkiasioita (mitkä itse tiedän mutta en vaan ajattele), eli mitä pidempään antaa olla sen vaikeampaa se on. Joskus toki otan nokkiinikin hänen huomautuksista, jolloin hän vaikenee ja on hiljaa. Mutta sehän vaan paljastaa sen, että asiassa on perää.

      Uskon, että se on vaimosi kohdalla ihan itse 'aloittamisesta' kyse. Eikö hänellä ole esim. jotakuta ystävätärtä jonka kanssa aloittaa jumpassa käynti? Näin olisi helpompi pysyä mukana, kun itse yksinään repsahtaa useammin kotiin...

      • Umpikujassa

        Häneltä kyllä löytyy ystävättäriä, mutta he tuntuvat järjestäen olevan yhtä ylipainoisia kuin hän itsenkin. Ehkäpä ihminen hakeutuu kaltaistensa seuraa, kuka tietää?

        Valitettavasti vaimoni tuntien tiedän hänen olevan todella herkkä ulkonäkönsä suhteen: onhan hän aikoinaan ollut hyvässä kunnossa, joten nykyisen tilanteen hyväksyminen jo ilman toisen ihmisen kommentteja on vaikeaa. Vaimoni ylipaino alkoi kertymään toisen raskauden aikana, ja en todellakaan kehdannut kesken raskautta siitä mitään mainita. Ajattelin, että hän kyllä pääsee halutessaan eroon ainakin suurimmasta osasta ylipainosta synnytyksen jälkeen. Ja kyllähän hän pääsisikin, jos haluaisi.


      • nainen
        Umpikujassa kirjoitti:

        Häneltä kyllä löytyy ystävättäriä, mutta he tuntuvat järjestäen olevan yhtä ylipainoisia kuin hän itsenkin. Ehkäpä ihminen hakeutuu kaltaistensa seuraa, kuka tietää?

        Valitettavasti vaimoni tuntien tiedän hänen olevan todella herkkä ulkonäkönsä suhteen: onhan hän aikoinaan ollut hyvässä kunnossa, joten nykyisen tilanteen hyväksyminen jo ilman toisen ihmisen kommentteja on vaikeaa. Vaimoni ylipaino alkoi kertymään toisen raskauden aikana, ja en todellakaan kehdannut kesken raskautta siitä mitään mainita. Ajattelin, että hän kyllä pääsee halutessaan eroon ainakin suurimmasta osasta ylipainosta synnytyksen jälkeen. Ja kyllähän hän pääsisikin, jos haluaisi.

        ei kyllä auta ylipainoiset ystävättäret, jos heiltäkään ei tahtoa löydy...tuo onkin jo vaikeampaa. 'Liittoutukaapas' ystävättärien miehet ja kustantakaa naisillenne yhteinen naistenviikonloppu kuntoilun merkeissä jossain niitä järjestävässä paikassa (esim. 4naista)? Ihan ideana heidän yhdessä olo ja terveyden edistäminen ainaisen kotonaolon ja siellä touhaamisen merkeissä. Minä ainakin olisin onnellinen jos tuollainen yllätys puolestani järkättäisiin...mikäs sen hienompaa kun hyvien naisystävien kanssa viettää laatuaikaa hyvillä keleillä jossain missä vapaata ja ohjattua toimintaa.

        Silloin myöskään asia ei kohdistuisi pelkästään sinun vaimoosi vaan kaikkiin yleisesti ja heille voisi jopa nousta yhteinen henki - nyt näytetään miehille, kun kerta 'valittavat' :) Näin siis tietysti parhaimmassa tapauksessa :)


      • Tosimies
        nainen kirjoitti:

        ei kyllä auta ylipainoiset ystävättäret, jos heiltäkään ei tahtoa löydy...tuo onkin jo vaikeampaa. 'Liittoutukaapas' ystävättärien miehet ja kustantakaa naisillenne yhteinen naistenviikonloppu kuntoilun merkeissä jossain niitä järjestävässä paikassa (esim. 4naista)? Ihan ideana heidän yhdessä olo ja terveyden edistäminen ainaisen kotonaolon ja siellä touhaamisen merkeissä. Minä ainakin olisin onnellinen jos tuollainen yllätys puolestani järkättäisiin...mikäs sen hienompaa kun hyvien naisystävien kanssa viettää laatuaikaa hyvillä keleillä jossain missä vapaata ja ohjattua toimintaa.

        Silloin myöskään asia ei kohdistuisi pelkästään sinun vaimoosi vaan kaikkiin yleisesti ja heille voisi jopa nousta yhteinen henki - nyt näytetään miehille, kun kerta 'valittavat' :) Näin siis tietysti parhaimmassa tapauksessa :)

        Pitäisikö siitä vielä palkintomatka antaa, että on päästänyt itsensä lihomaan?


      • nainen
        Tosimies kirjoitti:

        Pitäisikö siitä vielä palkintomatka antaa, että on päästänyt itsensä lihomaan?

        nyt kyse keinoista, joilla saada nainen kuntoilemaan. Ei kaikessa toimi periaate 'jos ei hyvällä niin pahalla'. Ja mitä vikaa siinä on, että lähtee viikonlopuksi kavereiden kanssa kuntoilemaan jonnekin, vaikka se sitten tulisikin puolisoiden tarjoamana... Rauha!


      • Tosimies
        nainen kirjoitti:

        nyt kyse keinoista, joilla saada nainen kuntoilemaan. Ei kaikessa toimi periaate 'jos ei hyvällä niin pahalla'. Ja mitä vikaa siinä on, että lähtee viikonlopuksi kavereiden kanssa kuntoilemaan jonnekin, vaikka se sitten tulisikin puolisoiden tarjoamana... Rauha!

        Mikä rauha se on, kun kakarat pyörii jaloissa? Kuinka moni nainen on valmis kustantamaan ylipainoiselle miehelleen kylpyläviikonlopun kavereidensa kesken ihan vain sen takia, että jos he siellä vaikka vähän uisivat?


      • nainen
        Tosimies kirjoitti:

        Mikä rauha se on, kun kakarat pyörii jaloissa? Kuinka moni nainen on valmis kustantamaan ylipainoiselle miehelleen kylpyläviikonlopun kavereidensa kesken ihan vain sen takia, että jos he siellä vaikka vähän uisivat?

        kunnolla 'umpikujassa' kirjoittajan viestin, hän nimenomaan mainitsi, että hoitaisi kyllä lapsia että vaimo pääsisi kuntoilemaan!! Ja toisekseen, kysehän ei nyt ollut miehen kuntoilun aloittamisesta vaan tässä puhutaan naisesta jolle pitäisi saada kuntoilukipinä aikaiseksi. En todellakaan ehdottanut yleiseksi käytännöksi sitä viikonloppua vaan juuri tälle ihmiselle. Jostain se on aloitettava...


    • m26

      heh itse olen puolileikilläni sanonut emännelläni, jotta älä sitten lihoa, koska sitten voi olla ettei enää viisari värähdä! ;)

    • Nellikka

      Sulla tuntuu olevan nyt pienoinen ongelma...

      Mä ymmärrän hyvin, mikset ole vaimollesi suoraan sanonut että "laihduta!", sillä se todella olisi loukkaavaa. Itse olen lievästi ylipainoinen nuori neiti, laihdutan tosin tällä hetkellä ja hyvin sujuu, mutta jos minun poikaystäväni olis mut siihen "pakottanut" olisin ollut todella loukkaantunut. Ajattelen, että hän rakastaa miua juuri sellaisena kuin olen, painostani riippumatta. Vaimosi ajattelee luultavasti samoin.

      Olen kyllä huomannut, että 10kg painonpudotuksen jälkeen meidänkin seksielämämme on parantunut huomattavasti. En tiedä, miten teillä menee nuo ruuanlaittohommat, kuka kokkaa ja niin edelleen, mutta jos ottaisit asiaksesi tehdä ruokanne, niin voisit tehdä kevyempää ruokaa ja tällä tavoin ikäänkuin salaa vaikuttaa vaimosi painoon. Laihtuminen on kuitenkin vain pienistä asioista kiinni ja jo vuoden päästä voisi vaimosikin olla sinulle mielenkiintoisempi ja haluttavampi,uskon että vaimosikin olisi kiihkeämpi kun ei tunne oloaan enää niin lihavaksi.

      Voisit myös ottaa vaimosi mukaasi punttikselle ja harrastaa yhdessä, sillä tavoin molemmat saisivat liikuntaa ja suhteenne piristystä.En usko että hypnoosi auttaa sinua haluamaan vaimoasi. Yhdessäkin voi laihduttaa ja se voisi olla helpompaakin, kun saa toiselta tukea ja kannustusta.

      Yritä kuitenkin pysyä poissa muista naisista, ettet menetä perhettäsi sen takia ja saa itsellesi vieläkin huonompaa oloa. Se ei kuitenkaan ratkasisi ongelmaasi vaikka auttaisi puutteeseen... Riskit ovat niin paljon suuremmat kuin hyöty. Saa sitä muita katsella vaikka kuinka, mutta järjen kanssa.

      Yritä jaksaa ja kannustaa vaimoasi...
      Jos painonpudotus ei onnistu, käykää yhdessä vaikka alan liikkeissä ostamassa jotain uuttaa ja kivaa, jos vaikka piristäisi suakin. =)

      • Umpikujassa

        "Ajattelen, että hän rakastaa miua juuri sellaisena kuin olen, painostani riippumatta. Vaimosi ajattelee luultavasti samoin."

        Niin ajattelee, ja oikeassahan hän onkin. Rakastan häntä, oli hän minkänäköinen tahansa, mutta valitettavasti seksi ei suju, sillä en kiihtotu.

        "En tiedä, miten teillä menee nuo ruuanlaittohommat, kuka kokkaa ja niin edelleen, mutta jos ottaisit asiaksesi tehdä ruokanne, niin voisit tehdä kevyempää ruokaa ja tällä tavoin ikäänkuin salaa vaikuttaa vaimosi painoon."

        Minä olen päivät töissä ja syön työpaikallani. Vastaavasti vaimo ja muksut syövät päivisin vaimon laittamaa ruokaa. Iltaisin tulee usein syötyä vain voileipää ja teetä, joten siinä suhteessa ei liene paljoakaan parannettavaa.

        "Voisit myös ottaa vaimosi mukaasi punttikselle ja harrastaa yhdessä, sillä tavoin molemmat saisivat liikuntaa ja suhteenne piristystä.En usko että hypnoosi auttaa sinua haluamaan vaimoasi. Yhdessäkin voi laihduttaa ja se voisi olla helpompaakin, kun saa toiselta tukea ja kannustusta."

        Ongelmana on juuri se, että lapset pitäisi saada jonnekin siksi aikaa, kun harrastaisimme yhdessä. Täältä on tullut jo pyöräily ja uintivinkkejä, niitä pitää kesän aikana kokeilla.

        "Yritä kuitenkin pysyä poissa muista naisista, ettet menetä perhettäsi sen takia ja saa itsellesi vieläkin huonompaa oloa. Se ei kuitenkaan ratkasisi ongelmaasi vaikka auttaisi puutteeseen... Riskit ovat niin paljon suuremmat kuin hyöty. Saa sitä muita katsella vaikka kuinka, mutta järjen kanssa."

        En ole ajatellutkaan pettää, itse asiassa poden huonoa omaatuntoa jo siitä, että kiihotun helposti nähdessäni mielyttävän näköisiä naisia.


    • Mies 29v

      Mulla on tosiaan ihan samanlainen tilanne. Tapasimme 6 vuotta sitten koulussa, molemmat harrastimme urheilua paljon ja olimme hyvässä kunnossa. meillä ei ole lapsia ja emme ole aviossa, mutta jostain syystä puoliskoni on lopettanut liikunnan ja painoa on tullut lisää reilusti(20kg). Itse käyn edelleen salilla, pyöräilen, juoksen ym. ja olen kunnossa. Halut ovat menneet ja täytyy myöntää että joskus hävettää liikkua yhdessä (varsinkin yhteisillä loma matkoilla rannalla ym), tiedän tämä kuulostaa pahalta, mutta näin asia on. Olen yrittänyt vihjaista asiasta, huonoin tuloksin. Yhteiset kaveritkin ovat ihmetelleen asiaa (ei toki suoraan sanoneet) mikä emännälle on tullut. No kuitenkin edelleen tunteet ovat pysyneet ennallaan, joten en ole suhdetta katkaisemassa. Luin myös tuon yhden viestin jossa joku kertoi sinun olevan itsekäs...mun mielestä on tervettä olla itsekäs, ne jotka eivät tuota ole kärsivät yleensä huonosta itsetunnosta ym. Kyllä suhdekin toimii paremmin jos keho on kunnossa, joku on sanonut "Terve sielu terveessä ruumiissa"...

      Tuo ei muuten toimi että ehdottaa yhteisiä harrastuksia, ainakaan tässä tapauksessa. Olen ehdottanut vaikka mitä, ostanut kuntosali/aerobik kortteja, mutta tuota ei saa liikenteeseen millään. Tuntuu että pahemmaksi menee, kauanko jaksan katella...saa nähdä...

    • huh, huh

      olis varmaan pitäny miettii ennen niiden lasten hankkimista, että mitä jos hän lihookin, jos se kerta on noin tärkeää. etkö tajua että hän on se sama ihminen, niin kuin sillon ennenkin, hän on vain lihonut. Hulluutta...

      • Umpikujassa

        Sinun mielestäsi siis sellaisten miesten, jotka eivät pysty kiihottumaan ylipainoisista naisista, ei pitäisi hankkia perhettä lainkaan, niinkö? Tai kenties pitäisi heti ensitapaamisella kysyä, että onko kenties suvussa taipumusta ylipainoisuuteen? Aika rankkaa...

        Ymmärrän kyllä, että vaimoni on sama ihminen kuin ennenkin, eikä rakkauteni ole mihinkään kadonnut! Mutta olen kuullut (ja omalta kohdaltani myös oikeaksi todennut), että miehet ovat seksin suhteen enemmän visuaalisia kuin naiset, eli miehen pitää aktin aikana nähdä partnerinsa, ja hän saa nimenomaan siitä ne "kicksit". Jotkut naiset kuulemma osaavat nauttia seksistä vaikkapa silmät kiinni nauttien. Jos minullakin olisi tuo taito, niin mitään varsinaista ongelmaahan tässä ei olisi.

        Tietysti voisin velvollisuudentunteesta suostua yhdyntään vaimoni kanssa, mutta sekin olisi mielestäni väärin, jos ei muita, niin itseäni kohtaan. En siis haluaisi huijata ketään, en edes itseäni, mutta jos tilanteesta ei ole muuta ulospääsykeinoa, niin olen sitten valmis kokeilemaan vaikkapa hypnoosia, ja jos se ei auta, niin annan sitten seksiä vaimolleni, vaikka en itse siitä nauttisikaan. Erota en halua, sillä rakastan perhettäni yli kaiken.


      • jjk
        Umpikujassa kirjoitti:

        Sinun mielestäsi siis sellaisten miesten, jotka eivät pysty kiihottumaan ylipainoisista naisista, ei pitäisi hankkia perhettä lainkaan, niinkö? Tai kenties pitäisi heti ensitapaamisella kysyä, että onko kenties suvussa taipumusta ylipainoisuuteen? Aika rankkaa...

        Ymmärrän kyllä, että vaimoni on sama ihminen kuin ennenkin, eikä rakkauteni ole mihinkään kadonnut! Mutta olen kuullut (ja omalta kohdaltani myös oikeaksi todennut), että miehet ovat seksin suhteen enemmän visuaalisia kuin naiset, eli miehen pitää aktin aikana nähdä partnerinsa, ja hän saa nimenomaan siitä ne "kicksit". Jotkut naiset kuulemma osaavat nauttia seksistä vaikkapa silmät kiinni nauttien. Jos minullakin olisi tuo taito, niin mitään varsinaista ongelmaahan tässä ei olisi.

        Tietysti voisin velvollisuudentunteesta suostua yhdyntään vaimoni kanssa, mutta sekin olisi mielestäni väärin, jos ei muita, niin itseäni kohtaan. En siis haluaisi huijata ketään, en edes itseäni, mutta jos tilanteesta ei ole muuta ulospääsykeinoa, niin olen sitten valmis kokeilemaan vaikkapa hypnoosia, ja jos se ei auta, niin annan sitten seksiä vaimolleni, vaikka en itse siitä nauttisikaan. Erota en halua, sillä rakastan perhettäni yli kaiken.

        ...mieleen, että kestätkö todella suhteen "alamäessä". Naapurini putosi puusta, loukkasi selkänsä ja joutui pyörätuoliin. Emäntä pakkasi kamansa ja häipyi lasten kanssa, kun "ei kestä halvaantunutta puolimiestä". Että silleen?

        Nuorekas, hoikka, kaunis...jos rapistuu, heitetään menemään?


      • miten on
        jjk kirjoitti:

        ...mieleen, että kestätkö todella suhteen "alamäessä". Naapurini putosi puusta, loukkasi selkänsä ja joutui pyörätuoliin. Emäntä pakkasi kamansa ja häipyi lasten kanssa, kun "ei kestä halvaantunutta puolimiestä". Että silleen?

        Nuorekas, hoikka, kaunis...jos rapistuu, heitetään menemään?

        Jos putoaa puusta niin se on vahinko ja yhdessä pitää ongelmaa yrittää korjata ja toivoa parannusta.

        Jos lihoaa niin se johtuu siitä mitä suustaan sisään tunkee ja parannuskeino on kyllä olemassa.

        Ja kaverihan sanoi rakastavansa vaimoaan ja perhettään, eikä halua eroa. Seksi vaan on ongelma.

        Miten tämä voi olla naisille niin vaikeaa tajuta?


      • Unski
        jjk kirjoitti:

        ...mieleen, että kestätkö todella suhteen "alamäessä". Naapurini putosi puusta, loukkasi selkänsä ja joutui pyörätuoliin. Emäntä pakkasi kamansa ja häipyi lasten kanssa, kun "ei kestä halvaantunutta puolimiestä". Että silleen?

        Nuorekas, hoikka, kaunis...jos rapistuu, heitetään menemään?

        Jos lihavuus johtuu toisen laiskuudesta, niin pitäisikö sitä ymmärtää? Eikö se ole toisen kunnioittamista ja huomioonottamista, että pitää suhteesta huolta samalla kuin pitää itsestäänkin huolta?


      • TAusta
        miten on kirjoitti:

        Jos putoaa puusta niin se on vahinko ja yhdessä pitää ongelmaa yrittää korjata ja toivoa parannusta.

        Jos lihoaa niin se johtuu siitä mitä suustaan sisään tunkee ja parannuskeino on kyllä olemassa.

        Ja kaverihan sanoi rakastavansa vaimoaan ja perhettään, eikä halua eroa. Seksi vaan on ongelma.

        Miten tämä voi olla naisille niin vaikeaa tajuta?

        Sama syyhän näissä taustalla on: molemmissa tapauksissa toisen vartalo on muuttunut niin ällöttäväksi, että siihen ei kykene koskemaan.


      • näin on
        miten on kirjoitti:

        Jos putoaa puusta niin se on vahinko ja yhdessä pitää ongelmaa yrittää korjata ja toivoa parannusta.

        Jos lihoaa niin se johtuu siitä mitä suustaan sisään tunkee ja parannuskeino on kyllä olemassa.

        Ja kaverihan sanoi rakastavansa vaimoaan ja perhettään, eikä halua eroa. Seksi vaan on ongelma.

        Miten tämä voi olla naisille niin vaikeaa tajuta?

        ovat ylipainoisempia kuin naiset.

        Ylipainoisille miehille lihavuus ei ole ongelma, mutta normaalipainoisille miehille vaimon lihavuus on. Sen sijaan normaalipainoisille naisille ei miehen lihavuus ole ongelma.

        Kysyisin MIKSI pitäisi ymmärtää miestä, jolle vaimon ylipaino on ongelma? Mitä hyötyä siitä on? Vaikka ymmärtäisikin loputtomiin, vaimo on lihava niin kauan kuin on! That's the fact.


    • tietoinen

      Luulisit vaimosi sanovan jos tietäisi
      sinun keskustelevan hänestä, ja hänen
      liika painostaan netissä? hän varmasti
      loukkaantuisi siitä enempi,kuin jos pu-
      huisitkin hänelle itselleen suoraan.
      Saat varmasti vaimosi ymmärtään sen ja
      huolehtiin ylipainostaan.Kerro kuinka
      rakastat häntä ja kannustat laihuttaan.
      Vaikka yhdessä lenkille...

      • Umpikujassa

        "Luulisit vaimosi sanovan jos tietäisi
        sinun keskustelevan hänestä, ja hänen
        liika painostaan netissä?"

        Usko tai älä, mutta oikea nimeni ei ole Umpikujassa, joten uskoisin, että kukaan ei saa tietää, kuka vaimoni on oikeasti.

        Koen tämän tilanteen todella pahana ongelmana, ja tulin tänne kysymään apua. Eikös netti ole juuri oivallinen paikka tälläisten asioiden puimiseen, täällä kun voi esiintyä anonyymisti?

        Sinä siis ehdotat, että puhun hänelle suoraan hänen lihavuudestaan, ja sanon, että sen vuoksi en kiihotu? Pelkään, että moisella kommentilla (vaikka sen yrittäisi muotoilla kuinka kauniisti tahansa) voin hyvinkin pilata suhteemme lopullisesti, eli pelaisin liian korkeilla panoksilla.


      • Zinnia
        Umpikujassa kirjoitti:

        "Luulisit vaimosi sanovan jos tietäisi
        sinun keskustelevan hänestä, ja hänen
        liika painostaan netissä?"

        Usko tai älä, mutta oikea nimeni ei ole Umpikujassa, joten uskoisin, että kukaan ei saa tietää, kuka vaimoni on oikeasti.

        Koen tämän tilanteen todella pahana ongelmana, ja tulin tänne kysymään apua. Eikös netti ole juuri oivallinen paikka tälläisten asioiden puimiseen, täällä kun voi esiintyä anonyymisti?

        Sinä siis ehdotat, että puhun hänelle suoraan hänen lihavuudestaan, ja sanon, että sen vuoksi en kiihotu? Pelkään, että moisella kommentilla (vaikka sen yrittäisi muotoilla kuinka kauniisti tahansa) voin hyvinkin pilata suhteemme lopullisesti, eli pelaisin liian korkeilla panoksilla.


      • Lisää ohjeita..
        Zinnia kirjoitti:

        Jätä kone auki ja tämä palsta näkyviin...


      • Sama tilanne....

        Haluaisin tietää, kuka uskaltaa sanoa hienotunteisesti tai vähemmän, jos kumppanilla on selvä paino-ongelma? Tai voi tietysti sanoa asiasta, mutta vuosisadan perheriita siitä syntyy... Kokemusta on! Seurustelin useamman vuoden aivan ihanan naisen kanssa, joka pari kertaa vihjaisi naurahtaen minulle ja ystävilleen, ettei enää ole niin väliä omien kilojensa suhteen, sillä hänellä on minut. Paino alkoi tasaiseen tahtiin nousta- ja paljon... Ystäväpiirimme huomasi ja huomauttivat asiasta- turhaan.
        Yritin ottaa asian puheeksi lukemattomia kertoja- hienotunteisesti- ja vähemmän: Lopputulos oli se, että samalla kun puhuin asiasta, hän teki itselleen jättiranskistuplajuustovoileipää ja naurahti asialle, kerran suuttui verisesti, kolmas kerta.....
        Enää ei ole nauranut, kun lähdin kävelemään- en voinut elää naisen kanssa, jota en enää halunnut, pelkkä kosketus teki pahaa ja miehelle migreeni ym. ovat aika epätoivoisia selityksiä siihen, ettei enää tee mieli.
        Nykyään hän syö suruunsa :)
        Takaisin ei ole paluuta: minulla on jo oma elämä- ja uusi perhe.
        Tämäkin tarina on tosi!


    • Shadow

      Kyllähän tuo kuitenkin aika raa´alta kuulostaa, mutta.. Niin no..
      Mitäs jos keksisitte harrastuksen koko perheelle? Esimerkiksi uiminenhan on ihan hyvä harrastus ja kun kesä tulee niin voi järveenkin hypätä :)
      Yksi laihdutus muoto jota minä suosittelen kaikille, jotka vain pystyvät sen toteuttamaan, on se, että hankkii koiran. Sen kanssa on pakko lähteä ulos. Ja lapsetki olisivat varmasti innoissaan. :)

      • Umpikujassa

        Vanhemmalla lapsistamme on astma, joten lääkäreiden suosituksesta emme ole kotieläimiä hankkineet.

        Uiminen on kyllä hyvä idea, pistetään korvan taakse. Toivottavasti kesällä on hyviä uimakelejä.


    • Nainen 31

      Olisiko sulla jotain tosi uskottua naispuolista tuttua, esim. oma tai vaimon sisko, jolle voisit asiasta puhua edes ylimalkaisesti? Hän voisi ehkä innostaa vaimosi mukaan johonkin harrastusryhmään, vaikka jumppaan tai kuntosalille. Hän voisi ehkä myös viedä vaimosi vaikka vaateostoksille tyttöjen kesken vaikka sillä varjolla, että vaimosi tarvitsee uusia vaatteita, kun nyt on ollut kotona jonkun aikaa. Omasta kokemuksesta sanon, että naisten laihdutuspäätökset alkaa aika usein juuri vaatekaupassa. Yksi mahdollisuus voisi olla herättää nainen ottamalla vaikka joku aika armoton valokuva, jossa hän näkisi itse itsensä juuri sellaisena kuin on. Monella meistä on olemassa joku illuusio itsestä, joillain se on huonompi toisilla parempi kuin todellisuus. Ymmärrän, että tämä asia on tosi vaikea ottaa puheeksi.

      • Umpikujassa

        Vaimollani on kyllä sisaruksia, mutta siinä piilee mielestäni vieläkin suurempi riski, että suhde karahtaa karille, jos menen heille kertomaan. Siitähän se soppa syntyisi, jos he menisivätkin kielimään, mitä hänen miehensä oikeasti ajattelee!

        En usko, että ongelma piilee siinä, että vaimoni ei tiedostaisi, miltä näyttää, eli sikäli hänestä on turha ottaa armottomia valokuvia. Joskus vanhoja valokuvia selatessaan hän on itsekin tunnustanut, että "olinpas minä hyvässä kunnossa tuolloin, taitaa olla toisin nyt?". Minä olen siihen vastannut, että rakastan häntä vaikka hän olisi minkä näköinen, ja tottahan se onkin. Ei rakkauteni ole minnekään kadonnut.


      • teryaki
        Umpikujassa kirjoitti:

        Vaimollani on kyllä sisaruksia, mutta siinä piilee mielestäni vieläkin suurempi riski, että suhde karahtaa karille, jos menen heille kertomaan. Siitähän se soppa syntyisi, jos he menisivätkin kielimään, mitä hänen miehensä oikeasti ajattelee!

        En usko, että ongelma piilee siinä, että vaimoni ei tiedostaisi, miltä näyttää, eli sikäli hänestä on turha ottaa armottomia valokuvia. Joskus vanhoja valokuvia selatessaan hän on itsekin tunnustanut, että "olinpas minä hyvässä kunnossa tuolloin, taitaa olla toisin nyt?". Minä olen siihen vastannut, että rakastan häntä vaikka hän olisi minkä näköinen, ja tottahan se onkin. Ei rakkauteni ole minnekään kadonnut.

        Siinä on kaksi asiaa joilla aika helposti saa naisen tekemään jotakin, ainakin luulisin. Ja rehellisyys on myös yksi toimiva asia...
        "Joskus vanhoja valokuvia selatessaan hän on itsekin tunnustanut, että "olinpas minä hyvässä kunnossa tuolloin, taitaa olla toisin nyt?". Minä olen siihen vastannut, että rakastan häntä vaikka hän olisi minkä näköinen..." Tuollaisesta tilanteesta olisi hyvä ottaa hetkestä kiinni, ja sanoa toista loukkaamatta, että toki pystyisit siihen nytkin, jos haluaisit, tai sanoa suoraan, että voisit kyllä panostaa enemmän ulkonäköösi, näytit niin kauniilta tms. Sinä tunnet vaimosi ja tiedät kuinka vähästä/paljosta hän loukkaantuu.
        Tärkeimpiä asioita kuitenkin on, että tuet ja rakastat häntä, tuskin hänellä itselläänkään on hyvä olo, sitä en usko, moni vain helposti heittää sivuun sen minkä eteen joutuisi tekemään työtä...ikävä kyllä. Meillä liitossa toisinpäin, enkä saa miestä harrastamaan mitään, rakastan ja myös haluan seksuaalisesti häntä sellaisena kuin hän on, mutta ylipaino on myös terveysriski.


      • tähän kohtaan..
        Umpikujassa kirjoitti:

        Vaimollani on kyllä sisaruksia, mutta siinä piilee mielestäni vieläkin suurempi riski, että suhde karahtaa karille, jos menen heille kertomaan. Siitähän se soppa syntyisi, jos he menisivätkin kielimään, mitä hänen miehensä oikeasti ajattelee!

        En usko, että ongelma piilee siinä, että vaimoni ei tiedostaisi, miltä näyttää, eli sikäli hänestä on turha ottaa armottomia valokuvia. Joskus vanhoja valokuvia selatessaan hän on itsekin tunnustanut, että "olinpas minä hyvässä kunnossa tuolloin, taitaa olla toisin nyt?". Minä olen siihen vastannut, että rakastan häntä vaikka hän olisi minkä näköinen, ja tottahan se onkin. Ei rakkauteni ole minnekään kadonnut.

        ..rustaan vastaukseni. Ihan ensin tähän kirjoitukseesi, kun vaimosi huomaa, että on ollut ennen paremman näköinen ja vielä lisää, että toisin taitaa olla nyt, ja sinä vastaat, että rakastat häntä, vaikka hän olisi minkä näköinen, vaikka se olisi totta, mikset voi hellävaraisesti huomauttaa olevan mahdollista saavuttaa uudelleen entinen ulkonäkö? Annat ymmärtää, että kaikki on ok, eikä sinua "ärsytä" hänessä mikään, se on ikäänkuin valehtelua!
        Muutenkin tuntuu, että vaikka täällä olisi kuinka hyviä kikkoja asiantilan korjaamiseksi, mikään ei oikein sinulle sovi. Eikö niistä vaimon lihavista naistuttavista kukaan jaksa tulla edes vaikka kerran, kaksi viikossa lapsenvahdiksi, että pääsette yhdessä kuntoilemaan? Ei siihen välttämättä sukulaisia tarvita!!
        Lisäksi voisit "harjoitella" mielikuvituksen käyttöä rakastelutilanteessa, sekin voisi auttaa kiihottumiseen. Mielikuvitus,ja -kuvat auttavat ihmistä "saavuttamaan tavoitteensa" ;) Vielä, sanoit antavasi seksiä vaimollesi,vaikkei hän laihtuisikaan, vaikket itse sitä halua?? Melkoisen mahdoton tehtävä, varsinkin jos et kiihotu??
        Tarkoitus ei ole "moittia" sinua, vaikkakin epäilyttää onko juttu ihan niinkuin sanot.
        Hyvää jatkoa teille ja tsemppiä "vaimonlaihdutusprojektiin" ;)


    • Tosimies

      Keskustelua mielenkiinnolla seuranneena täytyy kyllä todeta, että kylläpä on ihmisillä pienet ongelmat. Uskomatonta pehmoilua, ellei pysty sanomaan suoraan vaimolleen, mitä ajattelee. Rehellisyyshän se maan perii, kuten sanonta kuuluu!

      Itse kyllästyin katselemaan vaimon hyljemäistä olemusta kolmannen lapsemme jälkeen. Vaimolleni lapset tuntuivat olevan kaikki kaikessa. Sekin vähäinen liikunta, jota hän ennen ensimmäistä raskauttaan harrasti, loppui kuin seinään ensimmäisen lapsen putkahdettua maailmaan. Yritin kyllä aikani vihjailla hienovaraisesti hänen uudesta olemuksesta - ostin hänelle mm. pari pari kokoa liian pienet pitsiset alusvaatteet - mutta mikään ei tuntunut tepsivän. Lopulta sain sanottua ääneen jo kauan mieltä vaivanneen asian ja kun sekään ei saanut vaimoa liikkeelle, lähdin nuoremman ja kauniimman neitokaisen matkaan, enkä ole tekoa katunut.

      Nyt erosta on kulunut aikaa jo pari vuotta, enkä ole uusia lapsia hommannut. Nyt onkin sitten ollut aikaa matkustella ja katsella maailmaa aivan uusin silmin, on kuin olisi uudesti syntynyt. Lapsia näen, kun aikaa muilta harrastuksiltani riittää, ex-vaimoani en mielelläni silloinkaan...

      Mielestäni asioista pitäisi pystyä puhumaan suoraan, ei kierrellen ja kaarrellen. Mies, ryhdistäydy siis ja opettele elämään!

      • Toinen tosimies

        Itse päädyin samanlaiseen ratkaisuun, ja olen erittäin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni. Minulla on upeakroppainen uusi puoliso ja poikaani näen joka toinen viikonloppu. Käydään katsomassa lätkämatseja ym. mukavaa.

        Välillä oikein säälittää nähdä marketeissa lapatossuja läskeine vaimoineen. Jotkut heistä suorastaan häpeävät liikkumista julkisilla paikoilla vaimojensa kanssa, sen näkee jo ilmeestä. Tekisi mieli ehdottaa, että vaihtakaa tekin tälläiseen pienikulutuksellisempaan ja urheilullisempaan malliin, niin ei tarvitse hyllyjen takana piileksiä, hehheh!


      • lapatossu
        Toinen tosimies kirjoitti:

        Itse päädyin samanlaiseen ratkaisuun, ja olen erittäin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni. Minulla on upeakroppainen uusi puoliso ja poikaani näen joka toinen viikonloppu. Käydään katsomassa lätkämatseja ym. mukavaa.

        Välillä oikein säälittää nähdä marketeissa lapatossuja läskeine vaimoineen. Jotkut heistä suorastaan häpeävät liikkumista julkisilla paikoilla vaimojensa kanssa, sen näkee jo ilmeestä. Tekisi mieli ehdottaa, että vaihtakaa tekin tälläiseen pienikulutuksellisempaan ja urheilullisempaan malliin, niin ei tarvitse hyllyjen takana piileksiä, hehheh!

        Mitäs ne ns. tosimiehet siellä oikein valittavat? Väitit, että lihavien naisten miehet ovat lapatossuja. Rasistisiset mielipiteesi eivät kestä totuutta, koska asia on niin, että tämä lapatossumies sattuu vaan pitämään vaimostaan (joka vain sattuu olemaan lihava) ylikaiken. Vaimoni on hersyvä elämän nautiskelija ja se kuuluu ja se saa myös näkyä. Minulla on erittäin hyvät oltavat kotona, koska hän pitää minusta hyvää huolta, ja minä pidän hänestä vielä parempaa huolta.

        Minusta kyllä tuntuu että te olette ansainneet kuivakan ja elämän nautinnoista tietämättömän naisenne. Pitäkää hyvänänne vaan!


      • Tosimies
        lapatossu kirjoitti:

        Mitäs ne ns. tosimiehet siellä oikein valittavat? Väitit, että lihavien naisten miehet ovat lapatossuja. Rasistisiset mielipiteesi eivät kestä totuutta, koska asia on niin, että tämä lapatossumies sattuu vaan pitämään vaimostaan (joka vain sattuu olemaan lihava) ylikaiken. Vaimoni on hersyvä elämän nautiskelija ja se kuuluu ja se saa myös näkyä. Minulla on erittäin hyvät oltavat kotona, koska hän pitää minusta hyvää huolta, ja minä pidän hänestä vielä parempaa huolta.

        Minusta kyllä tuntuu että te olette ansainneet kuivakan ja elämän nautinnoista tietämättömän naisenne. Pitäkää hyvänänne vaan!

        Emme todellakaan valita, elämämmehän on vasta nyt mallillaan! Usko pois, että urheilulliset ihmiset ne vasta osaavatkin nauttia elämästään. Syödä ja juodakin voi aika huolettomasti, kuntoilu pitää huolen, ettei liikakiloja kerry. Lisäksi on kiva kulkea kaupungilla upea daami kainalossa, ja aika usein tuntuu lapatossumiehiäkin naiseni kiinnostavan, vaikka ovat mukamas niin onnellisia oman lihavan naisensa kanssa. Odottele sinä vain rehevän naisesi kanssa kaikkia ylipainosta johtuvia sairauksia, kun ei terveyden ylläpito näemmä kiinnosta.

        Lisäksi saanen valistaa sinua tuon rasisti-sanan käytöstä. Rasisti on ihminen, joka syrjii toista rodun vuoksi (rasisti sana tulee sanasta race). Eli pyri jatkossa välttämään sanoja, joita et ymmärrä. Ellet nyt todellakin tässä yhteydessä tarkoittanut, että lihavat naiset ovat oma rotunsa?


      • upea
        Tosimies kirjoitti:

        Emme todellakaan valita, elämämmehän on vasta nyt mallillaan! Usko pois, että urheilulliset ihmiset ne vasta osaavatkin nauttia elämästään. Syödä ja juodakin voi aika huolettomasti, kuntoilu pitää huolen, ettei liikakiloja kerry. Lisäksi on kiva kulkea kaupungilla upea daami kainalossa, ja aika usein tuntuu lapatossumiehiäkin naiseni kiinnostavan, vaikka ovat mukamas niin onnellisia oman lihavan naisensa kanssa. Odottele sinä vain rehevän naisesi kanssa kaikkia ylipainosta johtuvia sairauksia, kun ei terveyden ylläpito näemmä kiinnosta.

        Lisäksi saanen valistaa sinua tuon rasisti-sanan käytöstä. Rasisti on ihminen, joka syrjii toista rodun vuoksi (rasisti sana tulee sanasta race). Eli pyri jatkossa välttämään sanoja, joita et ymmärrä. Ellet nyt todellakin tässä yhteydessä tarkoittanut, että lihavat naiset ovat oma rotunsa?

        UPEA IHMINEN!!!


      • kkk
        Tosimies kirjoitti:

        Emme todellakaan valita, elämämmehän on vasta nyt mallillaan! Usko pois, että urheilulliset ihmiset ne vasta osaavatkin nauttia elämästään. Syödä ja juodakin voi aika huolettomasti, kuntoilu pitää huolen, ettei liikakiloja kerry. Lisäksi on kiva kulkea kaupungilla upea daami kainalossa, ja aika usein tuntuu lapatossumiehiäkin naiseni kiinnostavan, vaikka ovat mukamas niin onnellisia oman lihavan naisensa kanssa. Odottele sinä vain rehevän naisesi kanssa kaikkia ylipainosta johtuvia sairauksia, kun ei terveyden ylläpito näemmä kiinnosta.

        Lisäksi saanen valistaa sinua tuon rasisti-sanan käytöstä. Rasisti on ihminen, joka syrjii toista rodun vuoksi (rasisti sana tulee sanasta race). Eli pyri jatkossa välttämään sanoja, joita et ymmärrä. Ellet nyt todellakin tässä yhteydessä tarkoittanut, että lihavat naiset ovat oma rotunsa?

        Oli epäilemättä sana, jota haettiin!


      • tosi nainen
        Tosimies kirjoitti:

        Emme todellakaan valita, elämämmehän on vasta nyt mallillaan! Usko pois, että urheilulliset ihmiset ne vasta osaavatkin nauttia elämästään. Syödä ja juodakin voi aika huolettomasti, kuntoilu pitää huolen, ettei liikakiloja kerry. Lisäksi on kiva kulkea kaupungilla upea daami kainalossa, ja aika usein tuntuu lapatossumiehiäkin naiseni kiinnostavan, vaikka ovat mukamas niin onnellisia oman lihavan naisensa kanssa. Odottele sinä vain rehevän naisesi kanssa kaikkia ylipainosta johtuvia sairauksia, kun ei terveyden ylläpito näemmä kiinnosta.

        Lisäksi saanen valistaa sinua tuon rasisti-sanan käytöstä. Rasisti on ihminen, joka syrjii toista rodun vuoksi (rasisti sana tulee sanasta race). Eli pyri jatkossa välttämään sanoja, joita et ymmärrä. Ellet nyt todellakin tässä yhteydessä tarkoittanut, että lihavat naiset ovat oma rotunsa?

        Voi sinua, jos luulet onnellisuuden olevan kiloista kiinni.Olen hoikka ja hyvännäköinen nainen,mutta ei onneksi ole hoikkuus noin päähän kihahtanut.Laihallakin miehellä voi olla korvien väli hometta ja lihavalla ei.Sinulla taitaa olla pienet ympyrät.


      • norm.kok. nainen -vielä
        Toinen tosimies kirjoitti:

        Itse päädyin samanlaiseen ratkaisuun, ja olen erittäin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni. Minulla on upeakroppainen uusi puoliso ja poikaani näen joka toinen viikonloppu. Käydään katsomassa lätkämatseja ym. mukavaa.

        Välillä oikein säälittää nähdä marketeissa lapatossuja läskeine vaimoineen. Jotkut heistä suorastaan häpeävät liikkumista julkisilla paikoilla vaimojensa kanssa, sen näkee jo ilmeestä. Tekisi mieli ehdottaa, että vaihtakaa tekin tälläiseen pienikulutuksellisempaan ja urheilullisempaan malliin, niin ei tarvitse hyllyjen takana piileksiä, hehheh!

        Kuinkas sitten teidän kahden "tosimiehen" käy, jos nykyiset naisenne alkavat lihoa? Kaikki kun on mahdollista. Vaihdatteko taas uuteen =)? Mitenkähän voitaisiin vielä enemmän esineellistää naisia?
        Huom. lainausmerkeissä tuo tosimies!!! Taitaa olla muillakin sanan oikeat tarkoitukset kateissa.


      • neitokainen
        Toinen tosimies kirjoitti:

        Itse päädyin samanlaiseen ratkaisuun, ja olen erittäin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni. Minulla on upeakroppainen uusi puoliso ja poikaani näen joka toinen viikonloppu. Käydään katsomassa lätkämatseja ym. mukavaa.

        Välillä oikein säälittää nähdä marketeissa lapatossuja läskeine vaimoineen. Jotkut heistä suorastaan häpeävät liikkumista julkisilla paikoilla vaimojensa kanssa, sen näkee jo ilmeestä. Tekisi mieli ehdottaa, että vaihtakaa tekin tälläiseen pienikulutuksellisempaan ja urheilullisempaan malliin, niin ei tarvitse hyllyjen takana piileksiä, hehheh!

        Kuinka teidän kahden "tosimiehen" käy, jos nykyiset naisenne alkavat lihoa? Kaikki on mahdollista! Vaihdatteko uusiin taas? Mitenkä voisimmekaan vielä enemmän esineellistää naisia?

        Huom. lainausmerkeissä tosimies. Kaikki ei tosiaankaan tiedä sanojen oikeaa merkitystä!


      • yksi meistä
        Toinen tosimies kirjoitti:

        Itse päädyin samanlaiseen ratkaisuun, ja olen erittäin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni. Minulla on upeakroppainen uusi puoliso ja poikaani näen joka toinen viikonloppu. Käydään katsomassa lätkämatseja ym. mukavaa.

        Välillä oikein säälittää nähdä marketeissa lapatossuja läskeine vaimoineen. Jotkut heistä suorastaan häpeävät liikkumista julkisilla paikoilla vaimojensa kanssa, sen näkee jo ilmeestä. Tekisi mieli ehdottaa, että vaihtakaa tekin tälläiseen pienikulutuksellisempaan ja urheilullisempaan malliin, niin ei tarvitse hyllyjen takana piileksiä, hehheh!

        Raskaaksi käy jos taas uusi muija
        lihoo ja on haettava uusi tilalle.
        Jos lapsiakin tulee näitten kanssa,
        jo vai on ruokon maksua.
        Kyllä tosi avioliitto sen kestää et
        sanoo sen toiselle mitä mieltä on.
        Te miehet oletta vaan niin kummalli-
        sia, ettette arvosta naista omana it-
        senään vaan hänen on oltava teidän
        mieliksi juuri niin kuin haluatte.
        Minulla oli ylipainoa ja kestin sen
        et mieheni sanoi siitä,ja aloin pu-
        dottaan sitä.Kiitos kuuluu hänelle
        kun oli rehellinen eikä itkenyt sitä
        netissä.


    • Tintti

      Olet näköjään saanut jo useita vastauksia ja lienet niitä jo itsekkin aiemmin pohtinut. Itselläni on vaimosi kaltainen ongelma, lihoan helposti. Lihosin parivuotta sitten 15 kiloa (!) ja itse tajusin vasta kun housut eivät kiinni menneet.. en ole sen jälkeen harrastanut liikuntaa mutta muutin ruokavaliota. TULOS: kaikki kilot "katosivat" reilussa vuodessa.

      Nyt kun ylimmääräiset makkarat ovat kadonneet olen alkanut pohtimaan esim. salille menoa kiinteytyäkseni. Eli ongelmaan: minun ongelma oli se, etten kehdannut lähteä kaikkine kiloineni salille tai jumppaan, koska näin mielikuvan trimmatuista naisista ja itseni sinne joukkoon lyllertämään. Nyt kun ajattelen että näyttäisin jumppa-asussa siedettävältä, on tahto urheiluun tullut! Eli edelleen ehdotan, vaikka jo jollekkin aiemmin sanoit että vaimo tekee itse ruoat päivällä: hanki kaappi täyteen kevyempää ruokaa. Osta jokin hyvä keittokirja ja tutki sitä vaimosi kanssa, etsikää virikkeitä. Lähde yhdessä vaimosi kanssa suunnittelemaan elämäntapamuutosta.. se on hitaasti tuloksia antava mutta varmasti toimiva!

      Sitten haluaisin huomauttaa kaikille niille jotka kirjoittavat tänne tyyliin "en voi ymmärtää naisia jotka antaa itsensä repsahtaa, mutta MINÄ olen niin ja niin ihana", että menkää itseenne! Ette voi tietää mikä asia kullekkin on vaikeaa, mitkä tekijät ovat vaikuttaneet lihoamiseen esim. masennus sun muut ongelmat jotka usein ilmenevät jaksamattomuutena ja tahdon puutteena..

      Kuitenkin tsemppiä umpikujassa olevalle!

      • Nainen37

        Tintti hyvä ilmeisesti halusit heittää piikin minulle jutussasi, mutta enkö saa sanoa mielipidettäni. En väittänyt olevani ihana, vaan sanoin, että en ymmärrä mihin katoaa naisen tahto pitää itsestään hyvää huolta siinä vaiheessa kun on perheensä perustanut. Jos kerran tiedät, niin kerropa minulle tyhmälle se!


      • Niko
        Nainen37 kirjoitti:

        Tintti hyvä ilmeisesti halusit heittää piikin minulle jutussasi, mutta enkö saa sanoa mielipidettäni. En väittänyt olevani ihana, vaan sanoin, että en ymmärrä mihin katoaa naisen tahto pitää itsestään hyvää huolta siinä vaiheessa kun on perheensä perustanut. Jos kerran tiedät, niin kerropa minulle tyhmälle se!

        Eli radalle (osin lihavuuden) takia potkaistu henkilö laihduttaa yllättävän innokkaasti.

        Sitten kun uusi partneri löytyy, kilot tulevat alkuihastumisen jälkeen takaisin.


      • Tintti
        Nainen37 kirjoitti:

        Tintti hyvä ilmeisesti halusit heittää piikin minulle jutussasi, mutta enkö saa sanoa mielipidettäni. En väittänyt olevani ihana, vaan sanoin, että en ymmärrä mihin katoaa naisen tahto pitää itsestään hyvää huolta siinä vaiheessa kun on perheensä perustanut. Jos kerran tiedät, niin kerropa minulle tyhmälle se!

        Oikeastaan en suoraan sinulle. Monille muillekkin. On yleistä, että kun tämän kaltaisista aisioista puhutaan, on aina mukana naisia, jotka näin sanovat/toimivat...

        Sinulle sanoisin vain sen, että itsekuri niin kuin myös itsetunto kehittyy ihmisille ajan kanssa. On monia tekijöitä joiden takia nämä voivat olla olemattomia. Mielestäni on järjetöntä alkaa edes luettelemaan niitä syitä, miksi nainen rupsahtaa.. syitä voi olla niin paljon kuin on ihmisiä... haluan kai vain sanoa, että ihminen on kokonaisuus: fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen. Fyysisiin tekijöihin voi vaikuttaa myös psyykkinen ja sosiaalinen olotila. Moni nuori on myös hoikka vaikkei liiku, moni menee naimisiin ja saa lapsia nuorena (alle 30 v.) Tuohon asti painon hallinta on kohtuullisen paljon helpompaa. No, raskaus tuo usein kiloja kuten myös ikä. Eli olisiko tämä syynä leviämiseen eikä kuvitelma "varmasta miehestä" tai huonontuneet elämäntavat..


      • Tintti
        Niko kirjoitti:

        Eli radalle (osin lihavuuden) takia potkaistu henkilö laihduttaa yllättävän innokkaasti.

        Sitten kun uusi partneri löytyy, kilot tulevat alkuihastumisen jälkeen takaisin.

        Minä ainakin laihduin ne viisitoista kiloa ilman että mies olisi vaihtunut tai siihen painostanut.. eli elin koko ajan parisuhteessa


      • Nainen37
        Tintti kirjoitti:

        Oikeastaan en suoraan sinulle. Monille muillekkin. On yleistä, että kun tämän kaltaisista aisioista puhutaan, on aina mukana naisia, jotka näin sanovat/toimivat...

        Sinulle sanoisin vain sen, että itsekuri niin kuin myös itsetunto kehittyy ihmisille ajan kanssa. On monia tekijöitä joiden takia nämä voivat olla olemattomia. Mielestäni on järjetöntä alkaa edes luettelemaan niitä syitä, miksi nainen rupsahtaa.. syitä voi olla niin paljon kuin on ihmisiä... haluan kai vain sanoa, että ihminen on kokonaisuus: fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen. Fyysisiin tekijöihin voi vaikuttaa myös psyykkinen ja sosiaalinen olotila. Moni nuori on myös hoikka vaikkei liiku, moni menee naimisiin ja saa lapsia nuorena (alle 30 v.) Tuohon asti painon hallinta on kohtuullisen paljon helpompaa. No, raskaus tuo usein kiloja kuten myös ikä. Eli olisiko tämä syynä leviämiseen eikä kuvitelma "varmasta miehestä" tai huonontuneet elämäntavat..

        Jos ymmärsin oikein, niin sanot iän ja raskauksien tuovan kilot ja että tämä on ihan hyväksyttävä näin, eikä mitään tarvitse kyseisen asian vuoksi tehdä.
        Jos luit, niin minulla on kolme lasta olen lihonnut jokaisesta raskausaikanani 10-17 kiloa
        en ole laihduttanut imetysvaiheessa vaan vasta kun lapsi on ollut jo vuoden vanha. Toisin sanoen olen ollut kymmenenkiloa ainankin painavampi kuin esimerkiksi nyt. Ikääkin minulla jo on, siis tuo 37, mutta ei se silti tarkoita sitä, että minun tarvitsisi lopettaa itsestäni huolehtiminen. Sitäpaitsi en ole sairastanut koko talvenaikana, vaikka lapsemme ovatkin olleet kipeinä. Kun äiti on kunnossa niin koko perhekin nauttii hyvinvoinnista, sillä heijastuuhan se äidin kunto ja mielen virkeys lapsiinkin.
        No meillä näin ja hyvin menee ja niinkuin totesin ymmärrän hyvin alkuperäistä kirjoittajaa hänen ongelmassaan.
        Hyvää kevättä myös sinulle Tintti!


    • Emilie

      En tiedä onko tätä jo ehdotettu, mutta mitäs jos ostaisit vaimolle uudet urheiluvaatteet tai lenkkitossut vaikkapa synttärilahjaksi? Tai uusden polkupyörän tai lahjakortin johonkin kuntosalille, ja siihen sisältyisi ammattilaisen tekemä kiinteytysohjelma. Ruokavalio on kans tosi tärkeä, ja ehkäpä sinä voisit ottaa hoitaaksesi kaupassa käynnin, ja samalla vaihtaisit normaalisti ostettavien tuotteiden tilalle kevyempiä. Naistenlehdistä löytyy hyviä diettiohjeita, joita voisit ehkä jättää vaimollesi luettavaksi, mutta se on hieman kaksipiippuinen juttu, sillä samassa lehdeää on usein myös lihottavia leivontaohjeita ;)
      Toivottavasti tämä auttaa edes vähän, tilanteesi on vaikea, sillä ulkonäkökritiikki on aina vaikea asia.
      Tsemppiä!

    • Kaunis mieli

      En voi ymmärtää, miten nainen voi olla liian iso!?! Omasta mielestäni nainen on parhaimmillaan, kun hän on riittävän rehevä suurine rintoineen. Haluaisitko todellakin tuntea vierelläsi kovan ja luisevan takapuolen, minua tuollainen ajatuskin iljettää?

      Tsemppiä!

      • Onnen ongintaa

        Nyt puhutaan asiaa! Juuri näin sen on oltava. Ei tarvitse kantaa myöskään suurempaa huolta, että joku tanssittelisi vaimoasi ravintolassa, kun ovat lähteneet tyttöporukassa iltaa viettämään...


      • aulis
        Onnen ongintaa kirjoitti:

        Nyt puhutaan asiaa! Juuri näin sen on oltava. Ei tarvitse kantaa myöskään suurempaa huolta, että joku tanssittelisi vaimoasi ravintolassa, kun ovat lähteneet tyttöporukassa iltaa viettämään...

        juuri näin! kotoa pitää löytyä kunnon emäntä joka laittaa ruuat, siivoaa etc. pääasia että on akka joka pitää huolta miehestä. seksiä saa muualtakin kuin omasta makuukammarista, jos niikseen tulee! kuka sitä muutenkaan jaksais samaa reikää vuodesta toiseen jyystää??


      • Mies

        Pakko sanoa, kuka nyt luisevia anorektikoita kattelisi...sanottakoon esimerkkinä tämä Calista "mikälie" alias Ally...siinä vasta ruma nainen...siis keholtaan

        Sopivasti "lihaksikas", kiinteä nainen on minun makuuni...Madonna on hyvä esimerkki, tosin hänkin on ollut joskus hivenen liian luiseva...


      • Kake
        Onnen ongintaa kirjoitti:

        Nyt puhutaan asiaa! Juuri näin sen on oltava. Ei tarvitse kantaa myöskään suurempaa huolta, että joku tanssittelisi vaimoasi ravintolassa, kun ovat lähteneet tyttöporukassa iltaa viettämään...

        Hetken seuranneena-ihmettelen suuresti, ettei kukaan tosi karju ole ottanut esille sitä, että pienet sutinat jossain aivan muualla voisivat antaa aivan uuden perspektiivin koko ongelmalle...silloin ei arki paina eikä muutama lihis emännän kyljessä harmita.


      • XXX
        Onnen ongintaa kirjoitti:

        Nyt puhutaan asiaa! Juuri näin sen on oltava. Ei tarvitse kantaa myöskään suurempaa huolta, että joku tanssittelisi vaimoasi ravintolassa, kun ovat lähteneet tyttöporukassa iltaa viettämään...

        toi sun kannanotto...

        MInulla on reippaasti ylipainoinen ystävä ja hänellä normaalipainoinen mies. Mies ei päästä vaimoaan juuri mihinkään milloinkaan yksin. Silloin kun he ovat yhdessä ulkona, vaimoa tanssittaa AINA hoikat vieraat miehet. Mies ei pidä tanssimisesta, mutta lähtee esim. minun kanssa tanssimaan jos oikein kauan ja kauniisti pyydän, mutta vaimon pyynnöt eivät häneen tehoa.

        Elämä on kummallista. Älkää yrittäkö tehdä siitä mielenkiinnotonta tylsillä kommenteillanne.


    • Valerie

      ...paljon neuvoja ihmisiltä ja kaikkiin sinulle on jonkinlainen vastaus miksi niin ei voi tehdä.

      Mitäspäs jos nielisit nyt vain sen ongelmasi ja sopeutuisit tilanteeseen?

      • Umpikujassa

        Olen pohtinut tätä ongelmaani vaimoni lihavuudesta jo pidemmän aikaa, ehkäpä siksi osaan moneen ehdotukseen heittää jo suoralta kädeltä vastauksen. Muuta esim. ehdotukset uinnista ja pyöräilystä yhteisenä harrastuksena ovat tulleet esiin tässä keskustelussa, ja kuten olen maininnutkin, niin aion ehdottaa niitä vaimolleni.

        Mitä tarkoitat tuolla ongelman nielemisellä ja sopeutumisella? Tarkoitatko, että jatkamme suhdettamme ilman seksiä? En usko, että vaimokaan on silloin kovin tyytyväinen...


      • susse
        Umpikujassa kirjoitti:

        Olen pohtinut tätä ongelmaani vaimoni lihavuudesta jo pidemmän aikaa, ehkäpä siksi osaan moneen ehdotukseen heittää jo suoralta kädeltä vastauksen. Muuta esim. ehdotukset uinnista ja pyöräilystä yhteisenä harrastuksena ovat tulleet esiin tässä keskustelussa, ja kuten olen maininnutkin, niin aion ehdottaa niitä vaimolleni.

        Mitä tarkoitat tuolla ongelman nielemisellä ja sopeutumisella? Tarkoitatko, että jatkamme suhdettamme ilman seksiä? En usko, että vaimokaan on silloin kovin tyytyväinen...

        naimisissa olevan naisen näkökanta:
        Ihminen ihastuu aina ensimmäisenä toisen
        ihmisen ulkonäköön. Sillä jokinhan siinä
        toisessa ensimmäistä kertaa vetää puoleensa.
        Ei silloin vielä tunneta ja tiedetä toisen
        luonteesta ja persoonasta mitään, kun lähdetään
        lähestymään vastakkaista sukupuolta.
        Sinä siis menit naimisiin normaalipainoisen mukavan nuoren naisen kanssa. JA muutaman vuoden päästä huomaatkin olevasi naimisissa ylipainoisen, vähemmän viehättävän , mutta mukavan naisen kanssa. Jollain tapaa varmaan tunnet itsesi huijatuksi?
        Eikä ihme. Jos sinä pitäisit lihavia naisia viehättävinä ja haluttavina, olisit varmaan
        alunalkajeen nainut semmoisen pullukkatytön. Mutta nyt olet tavallaan jo "koukussa". Olette naimisissa ja teillä on kaksi lasta. Minun mielestäni kyse on ihan selvästi siitä, että vaimollesi maistuu ruoka vähän liian hyvin. Hän varmasti tietää, että sinä et pidä häntä kovinkaan viehättävänä, mutta näköjään viis veisaa. Hän todennäköisesti luottaa siihen, että kyllä sinä siinä pysyt ja annat seksiäkin silloin tällöin paremman puutteessa. Vaimosi todellakin pitää sinua itsestäänselvyytenä, eikä nähtävästi kunnioita sinua juuri lainkaan.
        Sillä itsestään huolehtiminen on nimenomaan kunnioitusta itseään ja puolisoaan kohtaan. Vähän sama kuin sinä et vaivautuisi käymään pesulla?!! Niin vaimosi ei yksinkertaisesti vaivaudu laihduttamaan. On aika säälittävää jos pullan ahtaminen suuhun ajaa miehen "kunnioittamisen" ohi.
        Kirjoituksestasi sain semmoisen kuvan, että sinä rakastat vaimoasi ja tahtoisit teidän avioliittonne toimivan joka osa-alueella, mutta vaimollasi tuntuu olevan jonkinmoisia ongelmia...
        Nosta vaan kissa rohkeasti pöydälle, ennen kuin lähdet hakemaan vierasta..Ja jos vaimosi ei todellakaan vaivaudu tekemään asialle yhtään mitään, niin voit kysyä itseltäsi mitä sinä merkitset vaimollesi??
        Onko vaimollasi muuten heikko itsetunto? Onko hän mustasukkainen? Suuttuuko hän siitä, jos yllättää sinun vilkaisemasta jonkun hoikemman perään tai katselevan ylipäänsä kauniita naisia esim. tv:stä? Panostaako hän alusvaatteisiinsa?
        VAi pitääkö vatsanseutua "tukevia" sloggi´kalsareita? Kykeneekö hän katselemaan eroottisia elokuvia (pornoa) kanssasi? Toisinsanoen, kokeeko hän hoikemmat naiset uhkana itselleen? Ehkäpä vaimosi ei itsekään pidä ulkomuodostaan, mutta ei edes sinun ja avioliittonsa vuoksi yksinkertaisesti TAHDO laihduttaa...JA miksi siis Ei? Joten tsemppiä sinne- ja vaimo dieetille!
        Mielestäni on turha lässyttää mitään siitä, että jos rakastaa, niin nai vaikka norsua??? Höpön löpön.


    • Valerie

      ..paljon neuvoja ihmisiltä, mutta kaikkiin sinulla on jonkinlainen selitys, että miksi niin ei voi tehdä.

      Mitäpäs jos sä vain nielisit ongelmasi ja sopeutuisit tilanteeseen.....

    • Emma

      En lukenut kaikkia vastauksia, ehkä joku tästäkin mainitsi: Kyseessä voi olla esim. masennus.

      Minä olen aina ollut tosi hoikka, oikeastaan laiha, ja naimisissa 10 vuotta. Viime vuonna yrityksestämme saneerattiin toistuvin YT-neuvotteluin ihmisiä ulos, minä sitten lopulta joukon jatkona. Energisenä, reippaana ihmisenä hain töitä ja pidin itseni kunnossa kuten ennenkin. Noin puolen vuoden ja muutaman sadan hakemuksen ja jonkunkymmenen haastattelun jälkeen masennuin. Itkin kotona joka päivä enkä enää mennyt mihinkään. Autosta piti luopua, mikä puolestaan aiheutti entisten urheiluharrasteiden jäämisen, koska asumme seudulla jossa punttisaleja ei ole joka nurkan takana.
      Aloin siis lihomaan, kun urheilu jäi. Kun lihoin ja olin masentunut, masennuin entisestään ja lihoin vielä lisää. Tässä vaiheessa mieheni oli jo minuun kyrpiintynyt (ei halunnut seksiä kanssani, mikä masensi lisää) ja syytti minua omasta masennuksestani. En pystynyt tekemään kerta kaikkiaan mitään alkamatta itkemään. Entisestä timmistä oli tullut hirveä 10 kiloa lihavampi turjake. (Olen pienikokoinen joten 10 kg näkyy heti)

      Pari kk sitten (liekö auringon paiste vai mikä sai minut liikkeelle) itku loppui ja menin ostamaan apteekista erästä laihdutusvalmistetta (mihin en koskaan ole uskonut) ja aloitin taas säännöllisen elämän, lenkillä käymisen (kun lumet olivat sulaneet) ja yritin pyyhkiä kyyneleitä pois. Nyt mahdun sentään housuihini, joskin tiukkaa tekee edelleen, mutta en voi unohtaa sitä miten mieheni minua talven mittaan kohteli. Hän käy töissä ja tiedän siellä olevan toinen toistaan kauniimpia tyttöjä. Mieheltäni en saanut mitään tukea enkä sympatiaa masennus- ja alennustilaani kohtaan. Hän ei tainnut käsittää miten hirveältä se tuntui. Jo ne läskit itsessään olivat rangaistus, bonuksena vielä hänen ylimielisyytensä.

      Joten jos rakastat vaimoasi niin älä ainakaan sulje häntä kosketusetäisyydeltä ulkopuolelle. Voisit koettaa puhua jonkin yhteisen harrastuksen (tanssi?) aloittamiseen -ilman mitään erityistä laihdutusfunktiota. Sitten kun se harrastus on löytynyt, niin voitte sutia sinne vaikka pyörällä. Nyt kesän mittaan voitte pyöräillä piknikille ja jos vaan viitsit niin olet tehnyt kevyitä ruokia sinne. JA SITTEN: kun hän on laihtunut jonkun verran (niin että sen huomaaT) voit sanoa jotain kaunista, kuten "Olet tainnut pikkuisen laihtua? Näytätpä hyvältä" tms ilman mitään ivaa tai taka-ajatusta siitä että hän olisi näyttänyt ennen jotenkin pahalta.

      Naisen vartalo on kyllä keskimäärin herkempi muutoksille, esimerkiksi hormonit vaikuttavat huomattavasti helpommin naisen kroppaan kuin miehellä.

      • Nuppu

        "Joten jos rakastat vaimoasi niin älä ainakaan sulje häntä kosketusetäisyydeltä ulkopuolelle".

        Tässä sinulle "umpikujassa" oiva neuvo. Aivan varmasti sun vaimos älyää jossain vaiheessa, että mistä se kenkä puristaa sängyssä. Jos hyvin käy, niin hän ymmärtää yskän ja tekee asialle jotain...ikävässä tapauksessa hän ei älyä ja seuraukset voi olla pahemmat.

        Joten hellikää toisianne...ehkä se ratkaisu tulee sieltä sitten ihan itsestään :)

        lämmintä ja aurinkoista kevättä kaikille!


    • vaikka kuin haluais

      Lihavamies lopettaa seksihalut ainakin minulta. Mies meni vaihtoon kun kaljamaha kasvoi ja pyykilauta vatsa katosi. Pinnalista tai ei, halut ei syty käskemällä.

    • inka

      Sopii kysyä vaimoltasi rakastaako hän sinua?
      JA jos rakastaa, niin miksi hän ei sitten
      tahdo näyttää haluttavalta ja viehättävältä
      miehensä silmissä? Jos rakastaa, eikö hän halua
      tehdä miestänsä ja sitäkautta myös itseänsä
      tyytyväiseksi?
      Onko ylensyöminen todellakin tärkeämpää kuin
      se, että mies ei enää syty??
      Taidat olla vaan vaimollesi lastensa isä ja
      elättäjä. Se, jonka tilipussilla ostetaan
      lisää mässättävää.
      Eikö vaimollasi ole lainkaan itsekritiikkiä tai itsekunnioitusta?? Vai oletko kysynyt viihtyykö hän todellakin makkaroissaan??

    • ex-120

      Seuraavan kerran kun hän on ottamassa täytekakkua ja sinä pyörit kameran kanssa, nappaa kuva hänestä hieman alaviistosta ylöspäin, jolloin hänen kilonsa korostuvat vielä enemmän. Annat hänen itse katsoa kuvat, melkein kun vahingossa. Tämä toimii, kokemuksesta voin kertoa, että pistää miettimään, mitä syö ja miltä näyttää. Painonpudotus 120kg -> 60kg ei ole mahdottomuus.

    • banbi

      Tulipa vain mieleeni, että rakastelu voi olla erittäin hyvää liikuntaa, jonka avulla kilotkin pikku hiljaa voisivat lähteä karisemaan.

      Ajattelin myöskin sitä, että voisiko vaimosi ylipaino johtua myöskin kierteestä, joka suhteessanne on ehkä syntynyt: raskauden jälkeen lihoaa, masentaa, lihoaa, mies ei halua seksiä, masentaa entistä enemmän, lihoaa lisää. Jospa seksin avulla, vaikka sinun puolelta alkuun väkinäisenkin, saisit vaimoosi uutta energiaa, ja hän alkaisikin kiinnittää huomiota itseensä.

      Itseeni tehosi se, kun avomieheni taputti vatsaani ja totesi, että kyllä tää alkaa olla aika pömppö... Nyt olen syönyt kevyemmin 2 viikkoa ja olen 2 kiloa kevyempi, siitä saan voimaa jatkaa.

      Myös terveellisyys näkökulma on tärkeä... jos pystyisit puhumaan vaimosi kanssa siitä, kuinka ylipaino aiheuttaa terveysriskejä, ja haluaisit kuitenkin nauttia vielä yhteisistä eläkepäivistännekin matkustellen, tai mikä intohimonne onkaan... Kerro, että olet huolissasi vaimosi terveydestä, et lihavuudesta. Oma avomiehenikin on alkanut tarkkailla syömistään, kun mainitsin, että haluan vielä viisikymmpisenäkin olla terve ja hyvinvoiva.

      Vaikka suoraan sanominen loukkaa, ei se ainakaan omasta mielestäni ole sen pahempaa kuin antaa ymmärtää jotain muuta kuin mitä oikeasti ajattelee.

      Toivottavasti ajatuksistani on sinulle ja parisuhteellesi hyötyä, iloista ja kevyttä kesää!

    • laihduttaja

      Minulla on vankat kokemukset siitä, että liikunta ei laihduta vaan ruokavalio. Turha painostaa vaimoa hirveästi liikkumaan muuten kuin jos itse haluaa virkistykseksi, mutta terveellistä ruokailua saattaisi olla helppokin ruveta yhdessä "harrastamaan". En usko että vaimosi loukkaantuu, jos sanot että toivot ja haluat auttaA hänen laihtuvan, mutta niistä seksihaluista puhuminen saattaisi tosiaan satuttaa pitkäksi aikaa.

      Entäpä käänteinen kokeilu: Kun hän näyttää hyvältä esim. jossain asussa, osoitat kiinnostusta ja ihailua, ja hän alkaa haluta sellaista lisää yrittämällä näyttää paremmalta... Ota huomaamatta näkyville kuvia hänen laihemmilta ajoiltaan. Jos vähänkin laihtuu tai edes yrittää, niin kannusta jne

    • nainen

      vaan kysymys: Miksi monien miesten seksihalut EIVÄT katoa, vaikka vaimolla olisi runsaastikin ylipainoa? Taitaa olla miehessä nyt vikaa...

      • nainen

        tämä nainen on eri nainen kuin edellä kirjoittanut t, nainen1


      • susse

        Meitä ihmisiä kun on moneen junaan. Kaikki olemme mieltymyksiltämme erilaisia. Yksi tykkää hoikasta, yksi rehevästä, yksi äidistä, yksi tyttärestä...
        JA monella miehellä ei välttämättä ole ns. "varaa" valittaa, kun katsoo sitä omaa vyötärönseutuaan..


      • mies

        Johan Umpikujassa on myöntänyt että kyse on hänen ongelmastaa. Hänen vikansa on ettei hän pysty kiihottumaan läskeistä ja hän yritti löytää täältä ongelmaan ratkaisua. Eikö jo riitä jankutus jota on jatkunut monessa viestissä että 'oma on vikas'? Mitä siis ehdotat hänelle ratkaisuksi ongelmaan? Häntä ei varmaan paljoa lohduta tieto että jotkut kiihottuvat pylleröistä.


      • mies

        Piti vielä kysymäni että pidätkö todellakin epänormaalina jos mies ei kiihotu lihavista naisista kun mainitsit että hänessä on jotain vikaa? Mun mielestä on lähinnä perverssiä kiihottua törkeistä ihrakasoista. Yäk!


      • nainen
        mies kirjoitti:

        Piti vielä kysymäni että pidätkö todellakin epänormaalina jos mies ei kiihotu lihavista naisista kun mainitsit että hänessä on jotain vikaa? Mun mielestä on lähinnä perverssiä kiihottua törkeistä ihrakasoista. Yäk!

        Taidan olla itse sitten aika "epänormaali" nainen: Mieheni oli 20 v sitten hoikka kuin lyhtypylväs, mutta vanhimmiten lihonut n. 30 kg. Seksielämäämme se ei ole vaikuttanut mitenkään, koska ilmeisesti toiset osaavat rakastaa ihmistä ihmisenä, toisten rakkaus perustuu ulkoisiin seikkoihin ja ulkomuotoon.

        Toki pitäisin mieheni ULKOmuodosta enemmän edes hiukan hoikempana, mutta tosiasia on se, etten minä voi päättää miltä hän näyttää enkä aio ottaa avioeroa hänen ylimääräisten kilojen takia. En kuitenkaan löytäisi mistään yhtä hyvää hoikempaa miestä ja vaikka löytäisinkin, hänkin voisi lihoa ;D.


      • hmm..

        ...sanoi "lievästi" ylipainoinen nainen...


    • jaahas

      Käyppä kuule vieraissa, niin ei tarvii pähkäillä. Tulee muutenkin piristystä arkielämään. Eihän meillä ole kuin tämä yksi ainut elämä...kannaattaako sitä tuhlata tuollaisiin pähkäilyihin. Pidät vaan huolen ettet jää kiinni......

    • Maria

      Pystyisitkö terveyden kautta lähestymään asiaa? T

      Minulla ainakin, kun paino nousi, niin myös verenpaine nousi - aika pahastikin. Eli kannustimeni on enemmänkin terveys kuin ulkonäkö (joka ei teille miehille taida muutenkaan kelvata; en ole mikään missi). Samatenhan esim. diabeteksen vaara lisääntyy lihoessa (ei minun huoleni silti). Sydänsairaudet?

      Ja minusta tuo kuntoviikonloppu olisi hyvä idea! Ja sellaiseen paikkaan, jossa vaikka tosiaan tehdään se terveystesti - puhutaan lihomisen terveydellisistä haitoista. Mutta tämäkin on kyllä tehtävä ERITTÄIN varovasti. Sillä kyllähän vaimosi tajuaa, että lihavuudesta on kyse, jos hänen tuonne "lähetät".

      Tai jos lähdette yhdessä? Pieni huijaus...sait alennuksella/bonuksena/edullisesti.... firmasi panostaa työntekijöidensä terveyteen ja haluaa sponsata...tt:lle ja kotijoukoille (lapset jätät hoitoon)...ja huolehtia heidän tulevasta työkyvystä ja jaksamisesta...kuntoviikonloppu?

      Painonvartijat on muuten hyvä systeemi. Suosittelen.

      Eli jos yrittäisit puhua lihavuudesta hänen kanssaan siitä näkökulmasta, että terveys säilyisi? Et mainitsisi tuossa haluttomuudestasi seksiin mitään. Mutta että koska rakastat häntä, ja haluat siten tietysti hänet kauan pitää, niin hyvä terveys olisi tärkeää? Ettei pois kuole...

    • läskit ovat oksettavia

      Naisen tuppaavat paisumaan seurustelusuhteessa kuvottaviin mittoihin. Ilmeisesti turvallisuuden tunne ja vakiintuminen aiheuttavat sen ettei nainen enää välitä ulkomuodostaan. Katsokaapa sinkku muijia - ovat hyvä kroppaisia ja pitävät itsestään huolta!

      • Malla

        Keskimäärin Suomessa on ENEMMÄN LÄSKEJÄ MIEHIÄ kuin lihavia naisia! Älä yleistä, että KAIKKI naiset!


      • Girlfriend

        En ymmärrä niitä ihmisiä jotka seurustelun aloitettuaan antavat ulkonäkönsä "romahtaa" täysin. Ja näitä löytyy sekä miehiä että naisia. Erään miespuolisen kaverin kommentti: "Nyt kun seurustelen, ei ole enää mitään väliä miltä näytän, kun ei tarvitse enää yrittää iskeä ketään." En tajua!!


      • 88888

        Joo, joo... Mutta oletko huomannut minkälaisiksi jotkut miehet menevät vakituisessa suhteessa.
        No.... piereskelevät, nukkuvat suurimman osan päivästä, syövät lenkkiä ja juovat kaljaa, katsovat tv:tä ELI elävät kuin laiskiaiset.... Ei ihme, että naislla menee halut ja alkavat lihomaan..... HEH... Siinäpä oli sulle


      • TYTY
        88888 kirjoitti:

        Joo, joo... Mutta oletko huomannut minkälaisiksi jotkut miehet menevät vakituisessa suhteessa.
        No.... piereskelevät, nukkuvat suurimman osan päivästä, syövät lenkkiä ja juovat kaljaa, katsovat tv:tä ELI elävät kuin laiskiaiset.... Ei ihme, että naislla menee halut ja alkavat lihomaan..... HEH... Siinäpä oli sulle

        ...juuri mieheni. Eilen. Maha kasvoi, piereskeli, röytäili, ei seksiä, ei halia, ei suukkoja. Ei minkäänlaista huomioo mua ja mun mielipiteitä kohtaan... Perusteli sikailuaan että "kun me kaikki miehet nyt olemme tällaisia". Olin varmaan kuin itsestään selvyys. Nyt vinkuu takaisin mua. Tunteet ovat kuolleet. Ei enää.


    • Ozzy

      Mielestäni pieni pulleus kaunistaa naista, mutta jos paino aina vain nousee, on aika tehdä jotain. Liikalihavuus on suuri terveysriski, joka aiheuttaa huomattavia kustannuksia yhteiskunnalle.
      Ajan myötä syntyy liikuntaelin sairauksia, korkeaa verenpainetta ja ties mitä muuta. Lihavuus lisää huomattavasti ennenaikaisen kuoleman riskiä.
      Lihavuus saattaa johtua geeneistä, tai yksipuolisesta ja huonosta ruokavaliosta.
      Kumpaankin on vastalääke. Syö monipuolisemmin ja kuntoile.
      Se on totta, että naisen lihavuus ei kiihota läheskään kaikkia miehiä. Varsinkaan siinä tilanteessa, kun nainen on ennen ollut laiha. Sitä vain kaiholla ajattelee paria vuotta taaksepäin ja niitä yhteisiä hetkiä. Silloin vaimo painoi 49 kg ja nyt lähemmäs 100 kg.
      Muista häntä vaikka syntymäpäivänä uusien lenkkarien kanssa. Kirjoita onnittelukortti, jonka
      vois muotoilla vaikka näin:
      "Rakastan sinua niin paljon etten haluaisi sinusta mitenkään luopua, joten ala laihduttamaan niin saadaan olla yhdessä vielä vuosia pidempäänkin."

    • ratkaisu

      Jos haluatte yhä jatkaa vaimon kanssa, mutta seksiä ei välillänne enää ole, niin miksipä ette molemmat hankkisi rakastajaa? Vaimolle joku joka tykkää pullukoista ja miehelle lupa etsiä joku sporttisempi leikkikaveri.

    • Masa

      Anna punkeron tyydyttäytyä suklaaseen jos ei pysty itsestään pitämään huolta.

    • kopio?

      Kuulostipa niin tutulta tilanteelta... Siis itselläni ole samanlainen tilanne. Ei oltu naimisissa mutta kolme vuotta yhdessä. Mutta kuten jokainen tietää rakasteluun tarvitaan kiihokkeita. Hetero mies ei voi rakastella miehen kanssa, vaikka tulisivat kuinka hyvin juttuun keskenään. Oma unelmieni nainen muutti kroppaansa siihen "väärään suuntaan", joka vei sänkyhaluja. Minkäs teki, vaikka niin kultainen ja mukava nainen olikin... Ja vielä kun itselle on tärkeää omasta ulkonäöstä huolehtiminen (ei sentään kaikki kaikessa). Joten se suhde päättyi siihen.

    • supersex

      On kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäinen on se, että sanot suoraan mitä haluat ja mietitte yhdessä vaihtoehtoja. Toinen on se, että jätät vaimosi. Sillä te miessiat olette niin ala-arvoisia, että te pilaatte meidän naisten elämän täysin. Uskon vakaasti, että vaimosi miettii joka päivä, miksi et halua häntä (olen itse ollut samassa tilateessa, kunnes mieheni jäi kiinni..). Se on todella kuluttavaa ja polttaa rakkuden loppuun. Jos et enää halua häntä, niin tee teille kaikille palvelus ja jätä hänet. Hän ja Sinä löydätte paremman puolison itsellenne varmasti. Eihän pilata kaikkien elämää, sillä meillä on vain yksi.

      • Heikki

        Luin juuri kaikki viestit läpi. Hankala on tilanne kieltämättä. Aika laajasti näköjään tällainen keskustelun aihe näyttää kiinnostavan. Monelta kantilta on asian propleemaa lähestytty. Siitä se vaan on kusyjän valittava paras vastaus itsensä kohdalle.


    • minttu

      Itseasiassa mä ymmärrän ettei sua haluta jos nainen on ylipainonen ja lisäksi laiska jos ei edes yritä kuntoilla ja silleen.Mutta jos valittaisit vielä vaikka naises kuntoilis ja yrittäis laihduttaa niin olisin tosi raivoissani!
      Mutta, ehkä sun kannattais houkutella naistas lenkille tai jotain.Tai sitten hienovaraisesti vihjaat etti tuommoista sohvaperunaa jaksa katsella..Mutta tuo lenkkeily idea on kyllä parempi.Houkuttele sitä niin kauan että se lopulta lähtee ja toista sama joka ilta.Mut jos ei todellakaan lähe eikä ala harrastaa mitään niin mua tommonen ottais pannuun....toivottavasti oli apua..:)

    • minä

      Ketänyt paksua panee?

    • nainen

      löydä jotain muuta valittamista hänen vartalostaan vielä laihduttamisen jälkeenkin..
      riippuvat rinnat, löysä iho, mahdolliset raskausarvet..
      ja sitten iän mukana tuomat muut muutokset.. rypyt, harmaantuminen, sairaudet?
      jotkut rakastavat ja rakastelevat puolisoaan vaikka olisi kolarissa vammautunut tai vaikka rinta poistettu syövän takia. jotan tuo sinun valitusaiheesi on kyllä aika uskomaton!
      peittelet kyllä jotain omaa ongelmaasi tuolla selittelyllä..

      • nainen

        olitteko sen ajan sitten selibaatissa.. vaimosihan oli paljon isompi silloinkin kuin tavatessanne ekan kerran..


      • Marko

        Kaveri tulee tänne kysymään apua ongelmaan ja on valmis jopa hypnoosiin liittonsa pelastamiseksi, ja täällä vaan syyllistetään, että onpas kusipää kun ei läski maistu!


      • Marko

        "jotkut rakastavat ja rakastelevat puolisoaan vaikka olisi kolarissa vammautunut tai vaikka rinta poistettu syövän takia. jotan tuo sinun valitusaiheesi on kyllä aika uskomaton!"

        Ja jotkut eivät pysty rakastelemaan puolisonsa kanssa, jos tämän ulkoinen olemus muuttuu sellaiseksi, että halut eivät herää. Ihmiset ovat erilaisia, eikö olekin ihmeellistä? Vähättelet kaverin ongelmaa siinä määrin, että olet itse ilmeisesti kyvykäs rakastelemaan miehesi kanssa, vaikka hän näyttäisi yliajetulta mäyrältä. Onneksi olkoon kyvyistäsi. Oikeastaan, mistäs minä tiedän, onko mahdollinen "puolisosi" ihminen lainkaan. Koirat on kivoja, joten jos ulkonäöllä ei ole mitään väliä, niin kyllähän sitä saksanpaimenkoirankin kanssa nussii, eikö vain? Hyh, hyh.


      • nainen
        Marko kirjoitti:

        "jotkut rakastavat ja rakastelevat puolisoaan vaikka olisi kolarissa vammautunut tai vaikka rinta poistettu syövän takia. jotan tuo sinun valitusaiheesi on kyllä aika uskomaton!"

        Ja jotkut eivät pysty rakastelemaan puolisonsa kanssa, jos tämän ulkoinen olemus muuttuu sellaiseksi, että halut eivät herää. Ihmiset ovat erilaisia, eikö olekin ihmeellistä? Vähättelet kaverin ongelmaa siinä määrin, että olet itse ilmeisesti kyvykäs rakastelemaan miehesi kanssa, vaikka hän näyttäisi yliajetulta mäyrältä. Onneksi olkoon kyvyistäsi. Oikeastaan, mistäs minä tiedän, onko mahdollinen "puolisosi" ihminen lainkaan. Koirat on kivoja, joten jos ulkonäöllä ei ole mitään väliä, niin kyllähän sitä saksanpaimenkoirankin kanssa nussii, eikö vain? Hyh, hyh.

        ainakin hirveän asiallinen..
        hoida sinä vain hommat koirasi kanssa, minulla on puoliso (aviomies) näihin hommiin


      • nainen
        Marko kirjoitti:

        "jotkut rakastavat ja rakastelevat puolisoaan vaikka olisi kolarissa vammautunut tai vaikka rinta poistettu syövän takia. jotan tuo sinun valitusaiheesi on kyllä aika uskomaton!"

        Ja jotkut eivät pysty rakastelemaan puolisonsa kanssa, jos tämän ulkoinen olemus muuttuu sellaiseksi, että halut eivät herää. Ihmiset ovat erilaisia, eikö olekin ihmeellistä? Vähättelet kaverin ongelmaa siinä määrin, että olet itse ilmeisesti kyvykäs rakastelemaan miehesi kanssa, vaikka hän näyttäisi yliajetulta mäyrältä. Onneksi olkoon kyvyistäsi. Oikeastaan, mistäs minä tiedän, onko mahdollinen "puolisosi" ihminen lainkaan. Koirat on kivoja, joten jos ulkonäöllä ei ole mitään väliä, niin kyllähän sitä saksanpaimenkoirankin kanssa nussii, eikö vain? Hyh, hyh.

        ainakin hirveän asiallinen..
        hoida sinä vain hommat koirasi kanssa, minulla on puoliso (aviomies) näihin hommiin


    • ahma

      ...pari kertaa tyyliin: "laihutappas vähän nin on parempi naijakkin"

      muija ei suuttunu mitenkään vaan alotti laihiksen! nyt kiloja on karissut reilusti pois ja kumpikin on tyytyväisiä! takapuolikin alkaa olemaan lähes samanlainen kuin alle parikymppisenä....NAM :)

      T: suorapuheinen maalta

      • kokenut saman

        Koin saman mieheltäni enkä ottanut
        avioeroa siitä,vaan aloitin laihu-
        tus kuurin ja oon tyytyväinen nyt
        itseeni ja mieheeni.Totuus se pa-
        nee ihmisen ajatteleen.


      • mutta
        kokenut saman kirjoitti:

        Koin saman mieheltäni enkä ottanut
        avioeroa siitä,vaan aloitin laihu-
        tus kuurin ja oon tyytyväinen nyt
        itseeni ja mieheeni.Totuus se pa-
        nee ihmisen ajatteleen.

        joo, mun ukko kans valitteli lihavuuttani. Kun rupesin laihduttamaan, niin sitten se valitti koko ajan ruoastani: hakkui kasvisruokiani, salaattejani (kaninruuaksi) jne.

        Eli olkaa miehet sitten fiksuja, ja olkaa mukana kans, jos toinen yrittää laihduttaa. Ei se ole helppoa. Ja jos toinen aukoo päätänsä ja yököttelee ruuista, niin ei kyllä auta. Paha mieli vain tulee. Jos laihdutan, en voi vetää pihviä ja syödä lenkkimakkaraa! (Keitin silti niitä ukolleni, en minä häntä salaattikuurille pistänyt.) Ja lähtekää joskus lenkille sen eukkonne kanssa. Kannustakaa. Ja muistakaa kehua, kun 5 kg on kadonnut - eikä vittuilla, että kylässä ei syö viineriä.

        Välillä tuntuu, ettei teille tosianakaan mikään ole hyvä!


    • Pekka

      Täähän lihavuus juttu on yhtä pitkä kuin nälkävuosi eli lähes kuin soneran ellit palstalla (404 vastausta tänään) yks valittaa kun on lauta eli ilman rintoja niin johan riittää ihmettelijöitä. On se vaan tärkee toi naisen ilmiasu, näämmä.
      http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=117&thread=1037587

      Minulla puolestani taitaa olla päässä vikaa kun mulle on kelvannut kaikki naiset, ylilaihat ja lihavat, tisseillä ja ilman ja hauskaa on ollut. Ei kunnon kyntäjä sarkaansa valitse.

      • Jee jee

        Niin, ja sitten toitotetaan, että "se luonnehan se tärkeintän on". Ja paskat. Hyvä ulkonäköhän se jyllää, barbielta pitäisi näyttää vielä viiskymppisenä.


      • Misu
        Jee jee kirjoitti:

        Niin, ja sitten toitotetaan, että "se luonnehan se tärkeintän on". Ja paskat. Hyvä ulkonäköhän se jyllää, barbielta pitäisi näyttää vielä viiskymppisenä.

        Luonne on todellakin tärkein jos katotaan rakastumnisia etc. Mutta ei kyllä muákaan hirveesti himoita lihavat miehet, oli kuinka mukavia ja kuinka sattusin rakastamaan. Kyllä on ns. velvollisuus itseä ja toista kohtaan pitää peruskunto yllä.
        Tuskin alkuperäinen kirjoittaja haluaisi että muijansa näyttäisi anorektiselta mallilta vaan terveeltä aikuiselta naiselta. Pari ylimääräistä senttiä siellä täällä nyt ei ketään voi haitata :)
        Heti jos jossain ruetaan puhumaan että pitäisi laihdutta otetaan puheeseen että luonne tärkeintä ja "laihuuden ihannointi" kuka sitä muka hannoi edes oikeesti. Normaalipainoinen sitä pitää olla joo....
        Ylipaino ei ole hyväksi kellekkään.


      • Raipe

        Pane sinä Pekka niitä vähemmän kauniita, treenatut ja kauniit naiset menevät sinun kohdallasi hukkaan.


      • Pekka
        Raipe kirjoitti:

        Pane sinä Pekka niitä vähemmän kauniita, treenatut ja kauniit naiset menevät sinun kohdallasi hukkaan.

        Heh, totta puhut veliseni, hukkaan menis kauniit ja tyylikkäät, mut täytyyhän se jonkun ne muutkin hoitaa kun kaikki vaan haluu sitä ihanaista.


    • Maikki

      Minusta ensin pitäisi selvittää ne vaimosi lihavuuden syyt. Sinänsähän syy on helppo, eli vaimosi syö enemmän kuin kuluttaa. Syynä voisi ehkä olla se, että kun hän on nuorena ollut hoikka, hän voi olla tietyllä tavalla lamaantunut painon nyt noustua. Ennen hän on ehkä voinut syödä mitä vain lihomatta, mutta nyt ei enää. Itse olen aina ollut helposti lihovaa tyyppiä, joten jouduin oppimaan painonhallinnan ja itsekurin jo tosi aikaisin. Kaikilla näin ei ole, ja tuntuu, että heidän on vaikeaa kieltää itseltään herkkuja, joita he ennen ovat voineet syödä roppakaupalla.

      Itselläni ei ole lapsia, mutta tiedän, mitä lasten hoitaminen kotona on. Siinä ihminen voi masentua helposti ja tietyllä tavalla erkaantua muusta maailmasta. Mitä jos innostaisit vaimoasi jollekin ei edes liikuntaan liittyvälle kurssille? Olisiko jokin ala, joka kiinnostaisi häntä? Ihan mikä vain: kukkien sidonta, vesivärimaalaus, ihan mitä vain keksit. Tuo kurssi voisi piristää häntä ja veisi hänet toisaalta taas kontaktiin ulkomaailman kanssa. Siellä hän ehkä juuri virkistyisi ja alkaisi taas ajatella ulkonäköään eri tavalla, olisihan hän menossa ihmisten ilmoille. Luulen, että tuosta voisi alkaa sellainen henkinen prosessi, joka saattaisi johtaa siihen, että hän saisi kipinän laihduttaa. Luulen, että kotona saattaa helposti masentua ja syödä suruunsa, koska hänkin on toisenlaiseen elämään ennen lapsia tottunut ja ehkei nyt välttämättä nauti hirveästi kotiäitiydestään, tai ainakin kaipaa jotain muutakin elämäänsä.

    • Tiina

      ajat kirjoituksellasi takaa?

      Minulla ja miehelläni asia on päinvastoin: Meillä on neljä lasta, minä olen normaalipainoinen ja mieheni reilusti ylipainoinen (ei ollut tavatessamme, vuosia sitten). Seksihaluihini miehen ylipaino ei ole vaikuttanut mitenkään, mutta käytännön harjoituksiin kyllä. Monet Kama Sutran kelpo asennoista jäävät väliin, koska painoeromme on valtaisa. Tietysti se häiritsee jonkinverran, mutta olisin ääliö jos antaisin sille liikaa painoarvoa.

      Sinulla ei ole mitään keinoja saada vaimoasi laihemmaksi, ellei hän itse sitä halua. Ei ole mitään mieltä huomautella hänelle lihavuudesta eikä liikunnan lisäämisestäkään. Lihavuuteen toimii samat säännöt kuin alkoholin käyttöön tai tupakointiin: Muutoksen on lähdettävä ihmisestä itsestään.

    • vaimo myös

      Hei!
      Itse kahden lapsen äitinä tunnistan itsestäni nuo samat piirteet mitä vaimossasi on.Kohdallani vaan se on historiaa.
      Toisen lapsen syntymän jälkeen kodin pyörittäminen, lapsista huolehtiminen ympäri vuorokauden vie kyllä kaiken liikenevän ajan.Ei ole aikaa eikä voimavaroja huolehtia itsestä.Varsinkin jos ei ole auttavia käsiä kuten sukulaisia,joskus se oma mieskin laiminlyö yhteisiä kotitöitä.
      Sitten kun lapset hieman kasvoivat palasi itseluottamus naisellisuuteeni pikkuhiljaa,jaksoi jo huolehtia itsestään,nauttia kehostaan kaikella tavalla.
      Kannusta vaimoasi tahdikkaasti kävelylle,kansalaisopiston kurssille..mitä tahansa että hän kokisi itsensä arvokkaaksi muunakin kuin kotipiikana:) Siitä se lähtee.
      Alkaa sitten seksikin sujua;)

      • ex-vaimo

        Itse lihoin aikoinani kahden lapsen jälkeen pari kymmentä kiloa. En jaksanut ajatella ulkomuotoani työn ja kodin hoidon lisäksi. Liikkumiseen ei liiennyt aikaa. Ex-mieheni ei halunnut rakastella kanssani ja vuosia sain kuulla huomautuksia ylipainostani. Se kovetti mieleni ja rakkaus pikku hiljaa häntä kohtaan kuoli. Lapsien lähestyessä aikuisuutta, aloin liikkua, laihduin normaaliin mittoihin. Sitten olisin taas kelvannut miehellenikin, mutta en halunnut häntä enää. Kaikkina niinä vuosina jolloin olin saanut kokea nöyryytystä lihavuudesta, ja ne sanat oliviat painuneet syvälle sisimpääni, en voinut antaa anteeksi. Lopulta hain eroa ja kerroin siihen myös syyn. Ex-mieheni romahti täysin, yritti jopa itsemurhaa. Mietippäs tätä...


    • päivi

      Tänään sattui silmiini netissä tällainen sananlasku:Jos ihmisellä ei ole elämässä mitään tärkeää tai päämäärää mutta kun tulee syöpä ajatukset muuttuvat siitä mikä on tärkeää elämässä.
      Siinä meille kaikille miettimistä niin laihoille kuin lihavillekin ihmisille...itse kyllä pysähdyin!
      Hauskaa kesää kaikille!

    • Spektaakkeli

      Minulla ei taida olla mitään toimintaehdotusta pieneen tekniseen ongelmaasi. Oikeastaan ihmettelen lähinnä tapaasi käsitellä asiaa etenkin kun väität rakastavasi vaimoasi. Ei vaikuta kovin rakastavaiselta käyttäytyä kuin mitään ongelmaa ei olisikaan ja pyrkiä salamyhkäisesti ohjailemaan toista salassa pidettyjen intressien mukaisella tavalla.

      Mitä seksihaluihin tulee, niin epäilen vallalla olevaa käsitystä, jonka mukaan kiihottumisen kriteerit olisivat (yksinomaa) kunkin biologisesta ihmisluonnosta kumpuavia tekijöitä. Järkevämmältä vaikuttaisi olettaa, että kiihottuminen on ainakin osin opittua. Esim. jos pitää joitakin asioita/piirteitä/ominaisuuksia halveksuttavina, niin niistä ei kiihotu. Sinä vaikutat pitävän lihavuutta tällaisena halveksuttavana piirteenä. Tämä näkyy kirjoituksestasi vahvasti normatiivisesti ladatuista kohdista kuten "synnytyksen jälkeen häntä ei enää kiinnostanut PITÄÄ kunnostaan HUOLTA...". Millä perusteella "normaalipainoisena" pysyminen olisi itsensä kunnossa pitämisen kriteeri? Päinvastoin voi ajatella, että henkilö, joka omaksuu kritiikittömästi ulkoapäin syötetyt normaaliuden standardit, ei pidä itsestään huolta, sillä voidakseen pitää itsestään huolta, tulee kai olla käsitys siitä kuka itse on ja millainen toiminta itseä parhaiten palkitsee. Se, että näet keskeisenä ongelmana juuri kuntoilun puutteen, kertoo lähinnä omista normatiivisista odotuksista (jotka vaikuttavat, kuten tapana on, jostain Natsi-Saksan aikaisesta ihmiskuvasta revityltä). Kannattaa siis kysyä mitä itsestä huolehtiminen on, eikä pitää sitä vain salilla rehkimisen, kuntoilun ja ns. terveellisen ja vähärasvainen ruokavalion synonyyminä. Toiseksi voi myös miettiä MIKSI on niin tärkeää "pitää itsestään huolta" (erityisesti edellä mainitussa tämän sloganin yleisimmän tulkinnan mielessä).

      ps. tyhmyys tuo mukanaan tyhmiä ongelmia

    • nainen37

      ei kuules ole helppoa laihduttaa synnytyksen älkeen.Äläkä vain misään nimessä mene kertomaan että sinulla ei ole seksuaalisia haluja häntä kohtaan.se olisi kaiken loppu.yritä kannustaa häntä kaikintavoin ja jopa yrittää kehua häntä.mutta jos teet hänestä täyden nollan niin se on itsetuhon alku...meidän naisten on paljon vaikeampi pudottaa painoamme kuin miesten.....ja jos mies on tosimies niin olen sitä mieltä että ei edes paino ole syy rakasteluun...vaan se on korvien välissä

    • Minni

      Ootkos nyt ihan varma, että asia ei oo niin, että kyllä vaimosikin ymmärtää kiloja kertyneen liikaa, mutta ei vain pääse niistä eroon. Meillä tilanne on melko vastaava. Toisen lapsen jälkeen en ole millään päässyt kiloistani erille. En kuitenkaan halua mieheni osallistuvan laihdutusprosessiini enkä ole siitä hänelle sanallakaan maininnutkaan. Näen kyllä, että hänkään ei ole varsinaisen "innostunut" kiloistani. Taidan siis jatkaa yrittämistä. =)
      Muista kuitenkin, että tuskin sinunkaan vaimosi niin hölmö on että ei ole huomannut tilanteen vaivaavan sinua. Ehkä hän yrittää? Ja jos oma mieheni alkaisi painostani vihjailemaan niin osoittaisin hänelle ovea. Ymmärrystä parisuhteeseen! Yritäppäs itse pyöräyttää kaksi suloista lasta ja pysyä ihanne mitoissa. =)

    • Netta

      Oletko keskustellut vaimosi kanssa hänen tunteistaan yleensä?
      Jos hänellä olisi esim. synnytyksen jälkeistä masennusta?

      Mitä, jos yrittäisitte saada edes viikonlopuksi lapsillenne hoitopaikan ja lähtisitte esim. johonkin kylpylään hemmoteltavaksi.

      Ehkä vaimosi on vain todella loman tarpeessa.
      Munkaan ei tekisi mieli paljon juoksennella, jos arki olisi aina yhtä ja samaa...
      Koita siis järjestää vaimollesi piristystä.

      Jos lapsenne ovat jo siinä iässä niin voisittehan te laittaa heidät päivähoitoon muutamaksi tunniksi päivässä, niin vaimollasi jäisi aikaa itselleenkin ja ehkä jos hänenellä intoa riittää, niin hankkia töitä.

      Mä todella epäilen, että vaimosi on masentunut ja kaipaa muutakin virikkeitä elämäänsä kuin vaippojen vaihto.

      • mistä miehet valittavat

        Olen aivan samaa mieltä.

        Miehen täytyy katsoa myös itseensä ja katsoa naisen tarpeita.
        Jos mies puhuu naiselle suoraan, että hänen pitäisi laihduttaa niin ei se ainakaan auta.

        Jos mies haluaa naisen muuttuvan niin hänen täytyy ensin itse muuttua.


    • siikkuliina

      ite oon vasta 18-vuotias tyttönen. Anyway, aloin lihoo seurustelun alettuu. Paino nous vajaasta 55 kilosta 57-58 kiloon (oon vähän reilu 160 pitkä). edellisenä kesänä painoin vaan 51. itteeni pänni tilanne pahasti. usein just elämän muutokset saa syömään enemmän tai vähemmän, eli tuottaa painon muutoksii. lopulta kirjotin kirjeen poikaystävälleni tilanteesta ja siitä, et kaipaan Säännöllistä Ruoka Rytmii. viime keväänä puotin painoo 10 kiloo säännöllisillä elämäntavoilla.

      Pienten lasten verukkeella voisit vihjailla vaimollesi, että lapset kaipaa säännöllsiä ruokatottumuksia. siis aamupala, päiväruoka, välipala, iltaruoka ja iltapala. kun syö usein, ei tarvi mättää paljoo ja laihtuu väkisinkin. ja kauppreissulla voisit vilkuilla vähärasvasempia ruokia, esim. jukurtit ja juustot. jos itelläs on tapana herkutella, älä tee sitä vaimosi nähden, niin ehkä hänkin voi helpommin karttaa niitä. siis kokoperheen yhteinen ruokaremontti tehoo.. ja syödessä voit ihan ystävällisesti kysästä, et "jaksatko varmasti vielä syödä tuon", tai "syötkö edelleen nälkääsi, vai huviksesi". osota vaimollesi, että pidät itsestäsi kovalla kurilla huolta hänen ilokseen. ehkä hänkin tajuaa toimia samoin sinua kohtaan. Pidä kuitenkin rakkaus yllä. Rakastamalla toista saa muutettua, ei komentelemalla. itse ainakin tahdon olla Hyvässä Kunnossa, kun mieheni hääyönä vie neitsyyteni ja se on hyväkannustin liikkua ja syödä terveellisesti.

    • Otus

      Painoaan toisen lapsen (nyt 2v) jäljiltä pudottava ystävättäreni totesi mielestäni aika osuvasti: "Olen ollut niin pitkään vain äiti, etten tiedä osaanko enää olla nainen." Kun lapset ovat pieniä, tuo "naiseus" eli se että tuntee itsensä seksikkääksi, pitää itsestään, huolehtii ulkonäöstään jne.. väistyy jonnekin taka-alalle. Lasten kasvaessa se pitäisi osata kaivaa takaisin esiin.

      Vaikka sinua vaimosi lihavuus häiritsee, niin sinun pitäisi pyrkiä korostamaan hänen "naiseuttaan" ja kohdella häntä vähemmän "äitinä". Kerro, että hän on seksikäs, innosta harrastamaan jotain, ei liikuntaa vaan vaikka menemään kurssille jolla opetetaan tekemään itse kasvonaamioita tai viettämään kauneusviikonloppua kylpylässä tms. joka innostaisi häntä kiinnittämään huomiota ulkonäköönsä. Kun vaimosi kiinnostuu taas itsestään, niin hän haluaa laihtuakin.

      Ja sitten kun joku fiksu kertoisi, miten saan mieheni poistamaan tuon vararenkaan vyötäröltään..

      • Mörkö

        en ole koskaan tuntenut olevani pelkästään äiti enkä ikinä ikinä niin nainen kuin nyt äitinä. Taitaa vaikuttaa eritavioin äitiys eri naisiin.

        Alkuperäiseen ongelmaan sanoisin, ettei sen ratkaísu löydy vaimon laihtumisesta vaan miehestä.

        Yleensäkin laihduttanmisen yksi suurimmista sudenkuopista on, että luullaan elämän aukenevan uudestaaan ihmeellisellä tavalla ja olevan jotenkin parempaa jos vain laihtuisi. Kylmä tosiasia on se, että itse elämä on juuri mitä lihavampanakin.

        Pahoin epäilen, että vaikka kirjoittaja saisikin vaimonsa laihtumaan konstilla millä hyvänsä, hänen seksuaaliset halunsa vaimoansa kohtaan eivät ikinä ole sitä onnea ja autuutta, jonka hän kuvittelee vaionsa laihtumisesta avautuvan.


    • SCA

      niin sitten ei miellytä. Jos vaimollasi ei ole kiinnostusta hoitaa itseään, on syy hänessä, eikä sinussa. Asia on niin, että seksikumppanin on miellytettävä myös fyysisesti. Ei homma muuten toimi.

      Puhu vaimollesi suoraan. Jos hän vetää siitä herneen nenäänsä, on sekin hänen ongelmansa. Jos hän ei suostu ymmärtämään tai muuttamaan tapojaan, käy vieraissa.

      • Herne nenäs

        Onneksi et ole minun puolisoni, SCA, sillä tuolla menetelmällä pääsisit minusta aika varmasti eroon!

        Puhua voi, ja pitää, mutta ei tyylillä "jos vetää herneen nenään, se on sen ongelma" . Ja heti ongelmien tullen sinä ryntäisit vieraisiin?


      • SCA
        Herne nenäs kirjoitti:

        Onneksi et ole minun puolisoni, SCA, sillä tuolla menetelmällä pääsisit minusta aika varmasti eroon!

        Puhua voi, ja pitää, mutta ei tyylillä "jos vetää herneen nenään, se on sen ongelma" . Ja heti ongelmien tullen sinä ryntäisit vieraisiin?

        Älä ota asioita liian vakavasti. Saat vielä veritulpan!


    • Micke

      Kaikki aina kehoittavat liikkumaan, ei se ole se oikea ratkaisu. Kaikki lähtee niistä omista valinnoistaan.

      Olen vähän käsittänyt, että n. 20 - 30 vuotiailla naisilla on joku mieletön pakko saada ahdattua mahansa täyteen irtokarkkeja, sipsejä, suklaata, pizzaa ja hesburgerin annoksia. Voitte jokainen mennä ja laskea Verkkoklinikan sivuilta kaloreita, esim. 100g suklaata (n. 550 kcal) kuluttamiseen joudut kävelemään rauhallisesti 2,5 tuntia.

      Ruokavalion muutoksesta kaikki lähtee, ei siitä, miten paljon liikut.

      Voisiko nimimerkki "Umpikujassa" vielä tarkentaa miten vaimolla on pielessä ruokavalio? Meinaan makkaroistakin löytyy nykyään hyviä kevyttuotteita.

    • Panomies

      Pitääkö paikkaansa että lihavilla naisilla on vittukin kuin norsulla?

      • cllcl

        Se on läskiä täynnä, niin että sinne ei mahdu mitään!


      • Ripa

        ...vietin viikonlopun erään noin 140kg painavan
        naisen kanssa ja voin sanoa, että hänen pimppinsä oli varsin tiukka ja vaikka kumia jouduin käyttämään, niin siltikin tuntui tosi hyvältä.
        Hänen pimppinsa oli lisäksi todella kauniin näköinenkin, kauneimpia pimppejä mitä olen nähnyt.
        Yleensä en käytä mielelläni kumia naisten kanssa, koska kumin kanssa ei tahdo tuntua miltään. Tämä pullukka nainen oli myöskin ihan mielettömän kiimainen ja märkä kuin Niagaran putous.
        Rinnatkin olivat mielettömän suuret meloonit.
        Rakasteltiin varsin montakin kertaa ko. viikonlopun aikana.


      • Kokenut
        Ripa kirjoitti:

        ...vietin viikonlopun erään noin 140kg painavan
        naisen kanssa ja voin sanoa, että hänen pimppinsä oli varsin tiukka ja vaikka kumia jouduin käyttämään, niin siltikin tuntui tosi hyvältä.
        Hänen pimppinsa oli lisäksi todella kauniin näköinenkin, kauneimpia pimppejä mitä olen nähnyt.
        Yleensä en käytä mielelläni kumia naisten kanssa, koska kumin kanssa ei tahdo tuntua miltään. Tämä pullukka nainen oli myöskin ihan mielettömän kiimainen ja märkä kuin Niagaran putous.
        Rinnatkin olivat mielettömän suuret meloonit.
        Rakasteltiin varsin montakin kertaa ko. viikonlopun aikana.

        Olen huomannut että lihavien naisten pimpsa on kuin pikkutytöllä, sellainen pullea lihaisa pimppi. Paljaaksi ajeltuna se on suorastaan syötävän herkullinen!


      • Tieto

        Varma tieto on, että sulla on lerppa kulli.


    • melkein täydellinen sinkku

      Luin joku aika sitten mielenkiintoisen teorian siitä millaisia merkkejä miehet ja naiset etsivät toisistaan bongatessaan uroita ja naaraita. Eli nämä vietit ovat perua jo luolamiesajoilta ja ne on ohjelmoitu ihmisiin geeneihin.

      Mies katselee mm. vyötärön ja lantion suhdetta, eli jos vyötärö on kapea niin naisella ei todennäköisesti ole aineenvaihduntaan liittyviä sairauksia...ja naisesta tulee terve perillisten hankkija. Tästä päätellen ei ole ihme jos seksihalusi ovat vähenemään päin vaimosi painoindeksin noustessa.

      Naiset taas etsivät miehistä hyvän perheen elättäjän merkkejä eli esim. kookkautta, lihaksikkuutta, älykkyyttä jne. Tottahan se on että jos mieheltä ei löydy pyykkilautavatsaa, akateemista loppututkintoa ja tilinauha ala vähintään vitosella niin en viitsi paljon häneen aikaani tuhlailla. Joten täytyy myöntää että meillä naisilla on sentään helppoa kun ei tarvitse olla kuin kaunis ja pitää vyötärö hoikkana.

      • Raha ratkaisee

        Miehillä on helpompaa, riittää kun on tarpeeksi rahaa, ulkonäöstä ei niin väliä. Peter Nygårdit tms. vanhat äijät vetävät malleja ja missejä puoleensa kuin kärpäspaperi... Mistähän johtuu?


      • melkein täydellinen sinkku

        No näillä naisilla ei taida on esteettisyyden tajua kovinkaan paljon...


      • sepä se
        Raha ratkaisee kirjoitti:

        Miehillä on helpompaa, riittää kun on tarpeeksi rahaa, ulkonäöstä ei niin väliä. Peter Nygårdit tms. vanhat äijät vetävät malleja ja missejä puoleensa kuin kärpäspaperi... Mistähän johtuu?

        niin, eikö se ole aika läskikin?


      • Huuhaa
        Raha ratkaisee kirjoitti:

        Miehillä on helpompaa, riittää kun on tarpeeksi rahaa, ulkonäöstä ei niin väliä. Peter Nygårdit tms. vanhat äijät vetävät malleja ja missejä puoleensa kuin kärpäspaperi... Mistähän johtuu?

        Voit kokeilla itse kumpi on helpompaa, tulla sikarikkaaksi vai pysyä laihana.


      • pip
        Raha ratkaisee kirjoitti:

        Miehillä on helpompaa, riittää kun on tarpeeksi rahaa, ulkonäöstä ei niin väliä. Peter Nygårdit tms. vanhat äijät vetävät malleja ja missejä puoleensa kuin kärpäspaperi... Mistähän johtuu?

        Onhan se eletty elämä myös tuonut ko. "ikämiehille" sitä osaamista, ei se aina pelkästään "lompsasta" kiinni ole.


      • Heh heh

        Kyllä noita miehiä, joilla tilinauha alkaa viitosella löytyy todella paljon. Eikös sitä rahaa saa soskustakin sen 500 euroa kuukaudessa. ;) Pyykkilauta vatsakin voi olla tuollaisilla tuloilla ihan luontainen ku eletään nälkäkuoleman partaalla. Ehkä sun kannattas nostaa hiukan tuota rimaa ainakin noiden kuukausitulojen puolesta. Vaikka toisaalta onhan se herttaista tässä nykyaikaisessa ahneessa maailmassa, että kaikki eivät ole tuon rahan perään. :)


      • ,,,
        pip kirjoitti:

        Onhan se eletty elämä myös tuonut ko. "ikämiehille" sitä osaamista, ei se aina pelkästään "lompsasta" kiinni ole.

        ...mutta eikö ne seisomisongelmat ole vakiota? Vähänpä siinä sitten iloa on siitä kaikesta TIEDOSTA....


    • Vähän pulska

      Minäkin olen lievästi ylipainoinen. Se ei näytä miestäni haittaavan, mutta jos häneltä sen kilojeni takia menisi halut, niin toivoisin kyllä, että hän sanoisi sen minulle. Se kyllä loukkaisi minua, mutta kuitenkin haluaisin sen tietää. Ja varmasti laihduttaisin!

    • Itse kokenut saman

      Impotenssilta tuo ihan kuulostaa. Taitaa olla tunnepuolella jotain korjattavaa...kun nainen jota rakastat alkaa menettää kiinnostuksesi. (ei tosin aina impotenssi siitä johdu) Onhan noita ammattiauttajia olemassa..joten kipin kapin sinne. Asia ei nimittäin sillä korjaannu että vaimosi laihduttaa...

    • Ex lihava

      Kerronpas omakohtaisen kokemuksen asiasta.
      Ensin korostaisin sitä että ilkeily ja syyttely
      ei varmasti auta ketään eikä muuta tilannetta.

      Oma mieheni ei myöskään aikoinaan sanonut asiasta suoraan vaan huomasin asian kun hän jopa yhdessä ollessamme katsoi ja ihaili hoikkia naisia.Se ei tietenkään tuntunut kivalle mutta
      hiljalleen ymmärsin yskän.

      Otin asian myös puheeksi ja rehellisesti sanoen
      se ei tuntunut aluksi hyvälle ollenkaan.
      Kuitenkin ajan kuluessa ymmärsin tilanteen ja
      tartuin härkää sarvista ja aloin liikkumaan sekä
      syömään enemmän kasviksia.

      Elintapojen muutosten myötä kilot alkoivat tippumaan ja mikä parasta mieliala koheni päivä
      päivältä ja mieheni oli todella tyytyväinen.
      Eli vaikka alussa asia tuntui raskaalle ja kipeälle niin nyt olen todella kiitollinen miehelleni.

      Olen oppinut ymmärtämään sen että itsestään huolta pitävä ihminen on kaunista katsottavaa
      ja mikä tärkeintä tunnen oloni myös sisäisesti paljon paremmaksi kuin ennen eli vaikutukset ovat todella moninaiset.

      Ymmärrän että sinun on vaikea ottaa asiaa puheeksi mutta kiertotietä tähän asiaan ei ole eli suosittelen kaikesta huolimatta että puhut ongelmasta vaimosi kanssa.
      Epäilen että sinunkin tapauksessa kävisi niin että aluksi vaimosi loukkaantuisi.

      Asiaa voisi pehmentää se että kerrot että rakastat häntä silti ja että perheesi on sinulle tärkeintä maailmassa mutta asia vaivaa sinua
      aika paljon.
      Epäilen myös että tulet kuulemaan kaikenlaisia puolusteluja,itkua ja hammasten kiristelyä mutta
      ne kuuluvat asiaan.

      Hyyssääminen ei auta mutta ei myöskään syyttely.
      Tärkeintä on se miten vaimosi saavuttaa ihannepainon ja että hän itse sisäistää asian.
      Monella kun on paha tapa ummistaa silmänsä vaikka
      tietää tilanteen.
      Voisi verrata esim.alkoholismiin.

      Lihavuuden syitä on monia ja valitettavasti toiset lihovat helpommin kuin toiset mutta se ei silti estä ketään laihtumasta.
      Muistathan myös sen että erittäin tärkeää on tukea ja kannustaa vaimoasi; myös vaikeinakin päivinä.

      Kaikkea hyvää teille ja onnea matkaan.

      P.S
      Vielä hatunnosto sinulle siitä että uskallat
      asiasta kirjoittaa ja etsit ratkaisua ongelmaan.
      Moni olisi ratkaissut asian esim. menemällä
      vieraisiin.

    • mauno
    • Ennustajaeukko

      Mies umpikujassa:kohta olette numero avioerotilastoissa. Tulet puolen vuoden sisällä tapaamaan elämäsi naisen, sinua nuoremman, hoikan ja hyvinhoidetun kolleegan, joka ymmärää sinua kaikessa. Seksi tulee olemaan taivaallista, ja tulet ihmettelemään, miten ikinä on tultu naitua tuota laiskaa lihavaa lehmää, joka sinun kotiin tultaessa ei viitsi lähteä lenkille vaan jää tujottamaan tv:tä. Toivottavasti tilaat jo tänään ajan vasektomiaan, ettei vaan käy niin että pilaat uuden naisesi kroppaa raskaudella ja sitten pitää taas vaihtaa uuteen,tiukkavartaloiseen naiseen ja taas ja taas.

      Toivotan tulevalle x-vaimollesi oikein onnellista elämää jonkun aikuisen miehen kainalossa; samalla saisivat lapsesi oikean miehen mallia.

      • Kokenutmies

        Itse olin samassa tilanteessa kuin tämän ketjun aloittaja! ja ratkaisin asian juuri noin kuin ennustit eli otin nuoremman ja nätimmän vaimon!!
        Tunnen taas eläväni ja elämä on ihanaa seksiäkin monta kertaa päivässä!!!
        Mietin vaan, että olis pitäny se lehmä jättää jo vuosia sitten!!! Vai miehen mallia mikä mies se sellainen on joka joutuu lehmää naimaan ku kerran rotunaisiakin on saatavana!!!!


      • irene

        joku kirjoitti asiaa koko tähän touhuun.kiitos sille ennustajaeukko!


    • -heh-

      Umpikuja häipyi heti, kun alkoi tulla hantä kohtaankin kritiikkiä! Niin kauan hän "viihtyi" palstalla, kun sai pelkkää myötätuntoa!!
      Luulempa, että kyseessä oli turhan jauhaja!
      "Örkit" on nyt tyytyväisiä, eivätkä malta lopettaa, vaikka aihe on loppuun kaluttu ;) Ikävä vain heille, ettei läski,-ja lehmänimitys kummemmin hetkauta! Se on saamattomien propakandaa, TOSIMIES ei täällä vaikerra!!

    • Kirsikka

      Miksi ihmeessä naisen tulee aina olla juuri sellainen kun mies haluaa? Täytyy olla mitoiltaan juuri sopiva tai mies tulee ruikuttamaan omaa haluamattomuuttaan nettiin.

      Sano vaimollesi suoraan asiasta jos se kerran sua noin kovasti häiritsee...ja jos ero tulee niin sitten tulee, mutta oot ainakin kertonut mielipiteesi. Mutta ootko ajatellut asiaa siltä kantilta, että mitä jos sun naises on aina ollut sitä mieltä, että sulla on aivan liian pieni vehje hänen tyydyttämiseen ja tulisi joku kaunis päivä sanomaan sulle, että kyllä sä olet muuten niin ihana ja mukava, mutta mulla ei himot herää ollenkaan kun sulla on noin mahdottoman pieni pili. Miltähän susta mahtaisi tuntua? Tää oli nyt todella karrikoitu esimerkki, mutta ymmärsit varmaan mitä ajan takaa.

      Ja oletko ollenkaan ajatellut, että jossain elämän vaiheessa ihmisellä on tärkeämpääkin ajateltavaa kuin oma ulkonäkö? Joskus sitä ei vaan jaksa panostaa itseensä, vaikka ehkä itsekin niin haluaisi. Eläpä itse täyspäiväisesti lasten kanssa...ehkä sitten ymmärrät tuon asian.

      Ylipainoiset ihmiset saa muutenkin kuulla lähes päivittäin (ja usein aivan tuntemattomilta ihmisiltä) huomautuksia omasta painostaa...aivan kuin se muille kuuluisi. Miksei jokaisen anneta olla sellainen kuin on. Meitä on kuitenkin niin moneksi...joku tykkää laihemmasta ja joku lihavammasta ja jos ei miellytä niin tarviiko sitä mennä toiselle sanomaan. Eikö nykyään millään muulla ole väliä kuin ulkonäöllä? Eikö sen sisäisen kauneuden pitäisi merkata parisuhteessa kuitenkin enemmän.

      Oon muuten huomannut sellaisenkin asian, että lihavat miehet ovat todella kovia arvostelemaan ylipainoisia naisia...kannattaisi varman katsoa ensin itse peiliin ja tulla sitten vasta huutelemaan.

      • taitaa

        nyt olla kirsikalla asiat sekaisin.
        Itsensä normalina pitäminen on oma valinta.
        Pilin pienuuden voi rinnastaa sitten emätinavaruuteen jotka kummatkaan eivät korjaudu ilman kirurgia. Joka on sitten ihan toinen asia kuin nimimerkki "umpikujan" kirjoitus normaalipainosta ja sen tuomista eduista.


    • sopusuhtainen

      piilota kaikki muijas herkut ja sano et eiks se tajuu että läski on tosi karmeen näköistä

      • mie

        PERSEESTÄ


      • Niinpäniin
        mie kirjoitti:

        PERSEESTÄ

        Älä pontso ota itseesi!! Totuuden kuuleminen satuttaa!!


    • Nelly

      No oot Saatana!

    • Luotsivene

      Kun itse tapasin nykyisen puolisoni, niin hän oli mielestäni hirvittävän seksikkäissä mitoissa, vaikkei mikään langanlaiha ollutkaan. Ilmoitin hänelle kuitenkin jo raskausaikana (tyhmä ja suorapuheinen kun ajoittain olen...), että en haluaisi hänen lihovan raskauden (ja mahdollisesti seuraavien raskauksien) aikana, sillä (edes suhteellisen) normaaleissa mitoissa pystyy harrastamaan monia asioita huomattavasti kätevämmin kuin lihavuorena...No puoliso otti jo tästä herneen nokkaansa ja ilmoitti, että hänen asiansa missä mitoissa.
      Kun lapsi syntyi ja nainen hieman pyöristyi, niin otin alun hyvin rauhallisesti...mutta noin vuoden kuluttua synnytyksestä palasimme aiheeseen uudestaan ja sanoin, että hän oli vielä aivan hyvissä mitoissa, mutta...ilmoitin haluavani hänen pudottaa painoaan ENNEN seuraavaa raskautta, koska sen jälkeen se voisi olla liian myöhäistä. Tosiasiassa hän oli mielestäni jo liian lihava ja minulla alkoi olemaan vaikeuksia syttyä hänestä seksuaalisesti...
      Tilanne on nyt siinä vaiheessa, että kiloja on tullut vain lisää (mikä on aika selvää kun ei liiku lainkaan ja syö ajoittain hyvin epäterveellisesti) ja olen itse ilmoittanut entistä vakaammin äänenpainoin, että en aio elää elämääni "ylilihavan" naisen kanssa. Aika näyttää, mitä tulee tapahtumaan.

    • VELVOLLISUUS

      on pitää itsensä haluttavana ja normaaleissa mitoissa.
      Velttojen läskikasojen,joilla leukaluu on ainoa kohta tauotta liikkumassa (syöminen, nalkutus) on turha puhua roskaa.
      Itseään ei voi tehdä haluttavaksi sitä vaatimalla. Se vaatii työtä ihan itseltä.
      Sehän on elämäntapaläskille kauhistus.

      • Misu

        MIEHEN!!!!!! Molemmilla velvollisuus pysyä kunnossa.


    • Milla

      Luin kaikki viestit läpi....ja mulla olis ehdotus: mitäpä jos Suomi24 avais läskien haukkujille oman "palstan"?? Näillä keskustelupalstoilla on paljon noita "läskifobiasta" kärsiviä, että tollanen vois helpottaa niiden oloa :)

      Miehet luulee, että he voivat näyttää vaikka petolinnun perseiltä...mutta heidän naisten pitäs olla kuin Janina Frostell tai Karita Tuomola. Joopa joo....On se hienoa, että suomalaisilla miehillä ainakin itsetuntoa riittää.

      • mies

        Älä nyt revi pelihousujasi suomalaisen miehen takia. Ajattele nyt kuinka tienvarsimainokset, lehdet ja televisio ovat täynnä hoikkaa ja lähes alastonta naista. Kyllä siinä meille miehille tulee väkisinkin tietty mielikuva naisista eikä se voi olla vaikuttamatta, siihen millaisen naisen sitä haluais vierelleen, edes kerran...


      • Misu

        Jos ei pidä läskeistä niin on idiootti? ja jos pitää laihoista (siis yhtä suuri terveysriski ja esteettisyysghaitta) on idiootti kans. Eli pitäisi hyväksyä läskit läskeinä ja haukkua laihoja. Ei vitt*
        Ja toisekseen kuka täällä on muka sanonut että pitää näyttää joltain missiltä? HALOO! Jos sanoo että naisen pitäisi laihduttaa niin ei nyt välttämättä tarkoita sitä että pitäisi kuikeloksi tulla. On ihan reilua toivoa että nainen on hyväkuntoinen ja normaaliåainoinen. Säästyypä terveyskeskuksilta sun muilta rahat. Lihavuus ON terveysriski!!!
        Ja samaa voi vaatia myös mieheltä. Mitä olen katsellut mualimaa niin miehet ne enemmän ulkonäöstään huolehtii...
        Get real.


      • Täti
        mies kirjoitti:

        Älä nyt revi pelihousujasi suomalaisen miehen takia. Ajattele nyt kuinka tienvarsimainokset, lehdet ja televisio ovat täynnä hoikkaa ja lähes alastonta naista. Kyllä siinä meille miehille tulee väkisinkin tietty mielikuva naisista eikä se voi olla vaikuttamatta, siihen millaisen naisen sitä haluais vierelleen, edes kerran...

        Suosittelen, että yrität jollain konstilla saada sen hoikan ja kauniin "tienvarsinaisen" sänkyysi, ettet kadu sitten keinutuolissa. Edes kerran... Niin syvältä tuntui vuodatuksesi tulevan.


    • Saizu

      Oletko varma, että vaimosi ei ole masentunut? Hän ei ehkä olekaan niin innoissaan perhe-elämästä ja kokee sen stressaavaksi ja syö pahaan oloonsa, vaikka yrittää parhaansa ja rakastaa Sinua ja lapsianne. Ja kun ylipainoa kertyy eikä liikuntaa lainkaan, ei enää jaksa mitään, tuijottaa vain tyhjänä telkkaria ja syö. Ja kun ylipainoa on tarpeeksi, ei enää halua mennä ihmisten ilmoille, hautautuu vain sisälle ja masentuu ja ahdistuu. Ja lihoo lisää. Kierre on valmis.

      Tiedän, mistä puhun, sillä olen toipumassa masennuksesta ja burn-outista ja kamppailen kilojeni kanssa. Onneksi mieheni vielä mínua haluaa ja rakastaa, vaikka tiedänkin hänen haluavan minut mieluummin hoikempana. Olen ollut Painonvartijoissa ja olen saanut mieheltäni kehuja, kun olen laihtunut ja jääkaapissamme on vain kevyttuotteita, joita hän, ihana mieheni, raahaa kotiin.

      Mutta kilojen kanssa taistelu on jatkuvaa tuskaa. Se vaatii jatkuvaa panostusta, joten ei ole helppoa taiteilla kodin ja ympäristön paineiden kanssa. Tiedän, että Painonvartijat tehoaa ja se on jopa hauskaa, mutta ilman omaa motivaatiota ei se painonpudotus onnistu.

      Mistähän vaimosi saisi kimmokkeen laihtumiselle? Jo 5% painopudotus piristää mieltä kummasti! Ja nimenomaan pitää se painonhallinta ottaa pieninä askelina eli iloita jokaisesta laihdutetusta grammastakin ja jokaisesta viikosta, jolloin paino ei nouse!!! Ei siis pidä tavoitella kuuta taivaalta vaan edetä pienin askelin ja hitaasti ja olla itselleen armelias: okei, jos joskus repsahtaa, mitäs tuosta, oli se kai sen arvoistakin, eikö, joten jatketaan taas uudella innolla.

      Vaimosihan saattaisi tarvita pientä kannustusta, vaikkapa käyntiä kosmetologilla tai kylpylässä, tai iltaa 'tyttöjen' kanssa. Toivoakseni hänellä tyttöystäviä vielä on.

      Mutta jos hän on masentunut eikä siksi jaksa huolehtia itsestään, on syytä kääntyä ammattiauttajien puoleen. He osaavat kannustaa ja suhteuttaa maailmaa oikeisiin mittasuhteisiin.

      Liiat kilot eivät yleensä maailmaa kaada, mutta jos niistä kärsii, on asialle tehtävä jotain. Ei se aina ole helppoa, mutta kun edes yrittää, niin sekin on jo edistystä!

      Tsemppiä vain; toivottavasti olet lukuisista viesteistä saanut kannustusta ja ideoita, miten saisit vaimokultasi hieman piristymään ja innostumaan itsensä hoidosta.

    • nainen

      Itse olen 6 vuotta avoliitossa elänyt nainen ja minulta on halut tyystin kadonneet. Harrastan itse liikuntaa 4-5 kertaa viikossa (kuntosalia, lenkkeilyä yms). En nyt ihan langanlaiha ole, mutta en järin lihavakaan. Mieheni ei harrasta liikuntaa ollenkaan, on sohvaperuna ja laiha kuikelo. Eniten minua rassaa se, ettei mieheni suostu tekemään kotitöitä ja on muutenkin melkoinen poropeukalo. jos meillä repsottaa asunnossa listat, minä ne korjaan. vaihdan autoomme öljyt, mieheni ei sitä osaa tehdä. Yleensäkin huolehdin siitä, että meillä on koti ja auto kunnossa. Saan monta kertaa anella miestäni apuun kotihommissa, mutta useimmiten selityksenä tulee "väsy, ei jaksa, ei nyt huvita" yms. Minun pitää vain jaksaa. Molemmat käymme töissä. Mieheni vielä ihmettelee, että miksei minua haluta. No, eiköhän tuossa ole jo selitys.

      • Äijä

        huomaapa sitten , mitä menetti (itsekin äijä, kaiken tekevä)


    • Naurattaa

      Ne on niin vitun rumia. Hyi saatana, kuka sellasta voi panna =D

      • Orde

        Hyi että on kamla katsoa kun läski lyllertää isoine perseineen ja reisineen, puhumattkaan järkyttävästä ihra päästä(posket ja 138xleuka).


    • Orde

      Kun säiliö juoksee niin se hien erituksen määrä, ei sitä usko kukaan. Mureke on aivan märkä ja puuskuttaa kun viimeistä päivää 100m juoksun jälkeen. Ja haisee hielle ja paskalle..Finneistä puhumattakaan. Hävetkää siat, itse olette sen itsellenne aiheuttaneet. Helpoin tapa laihduttaa on pitää suu kiinni. Simppeliä eikö????

      • juuri näin

        hehehe...ei v...u mitä tekstiä...vedet silmissä sai nauraa! säiliö oli hyvä pointti!


    • Sallamaaria

      sinua, kypsymättömyytesi ja lapsellisuutesi vuoksi ja vaimoasi kun on joutunut laisesi nirppanokan kanssa naimisiin. samalla perusteella joku voisi hylätä kaljuuntuvan miehensä, sairastelevan kumppanin tai loukkaantumisen uhriksi joutuvan läheisensä epähaluttavana. et voit tietää mitä vaimosi elimistössä on raskauksien aikan hormonaalisesti tapahtunut. elämäntilanteen muutos lapsien syntymän jälkeen on katastrofaalinen, voimosi saattaa olla henkisesti puhki pienten lasten äitinä, ja silloin kaltaistasi kolmatta pikkulasta suhteessa ei kaivattaisi. jos hänellä olisi rinnallaan tukena seisova mies, et ruikuttaisi näillä palstoilla vaimosi kiloja, vaan yrittäisit virkistää ja ilahduttaa häntä niin, että naisesi kukoistaisi taas.

      katso peiliin, mene hypnoosiin, kasva aikuiseksi, hyppää vaikka kaivoon päällesi... menneitten sukupolvien miehet katsovat sinua mullan alta ja punovat päätään...ruikku raukka.

      • normaali on pop

        Taidat olla itse sellainen selluliitti esiintymä ette huh huh.Läski on todella kuvottavaa katseltavaa.Taidat olla niitä punkeroita jotka ovat"ihan tyytyväisiä itseensä" samalla ihannoiden normaaleja vartaloita.Kukaan ei ole syytön läskiinsä kyllä se tulee ihan syömällä,joten ei ole asiallista vaatia muita tulemaan toimeen ja sietämään itse aiheutettua ällöttävää olotilaansa.Läskin vaimon voi laittaa huoletta kierrätykseen.


      • Sallamaari
        normaali on pop kirjoitti:

        Taidat olla itse sellainen selluliitti esiintymä ette huh huh.Läski on todella kuvottavaa katseltavaa.Taidat olla niitä punkeroita jotka ovat"ihan tyytyväisiä itseensä" samalla ihannoiden normaaleja vartaloita.Kukaan ei ole syytön läskiinsä kyllä se tulee ihan syömällä,joten ei ole asiallista vaatia muita tulemaan toimeen ja sietämään itse aiheutettua ällöttävää olotilaansa.Läskin vaimon voi laittaa huoletta kierrätykseen.

        - sinäkin olet syyllinen johonkin, ainakin ulkonäkörasismiin. ennemmin olisin vaikka rupisammakko kuin sinunlaisesi vapaa-ajattelija, niin paljon kaltaisiasi ihmisiä arvostan.

        ja mitä tulee normaaliuteen, tulisi vaatia ihmiseltä myös jonkinlaista normaaliin kuuluvaa häveliäisyyttä ja inhimillisyyttä käytöksessä lähimmäisiä kohtaan. sillä perusteella sinut voi huoletta laittaa kierrätykseen, et omaa normaaleja suvaitsevaisuusarvoja.


    • WAAVI

      On väärin patistaa vaimoa lenkille!
      Ehkä vaimosi on masentunut ja väsynyt.
      Tuommoinen äkkiseltään lihominen vaikuttaisi masennukselta ja liikkumattomuus, eli keksi vaimollesi piristystä.
      Jos kakrut ovat tarpeeksi vanhoja pistäkää penskat tarhaan, niin vaimollesi jää aikaa hoitaa omaa mielen ja kehon terveyttä!!!

      Jos vaimosi on ollut aijemmin mukana työelämässä, niin on ymmärrettävää, että hän voi olla kuin halolla päähän lyöty, eikä tiedä miten kotirouvan tulisi elellä muutenkuin huolehtimella miehelle aamuksi puhtaat kalsarit ja pestä penskojen kakka peffat.

      Siis ajateleppa asiaa vaimosi kannalta!!!

      Sen, kun sanoit, että huolehtisit illalla penskoista, jos hän lähtis lenkille, niin oletko ajatellut, että hän voi olla lopen uupunut kuunneltuaan penskojen rääkymistä koko päivän ja olematta ilman aikuista juttukaveria eli hän jää mielummin kotio lepäilemään ja ehkä juttelemaan kanssasi.

      Älä ole niin samperin itsekäs vaan ajattele asiaa laajemmalti!!!

      Eikä vaimosi oloa varmasti helpota, jos teillä ei ole enään seksielämää ja "vihjaat" häntä lähtemään lenkille.
      Aivan kuin täysjärkinen aikuinen ei tajuaisi "vihjausta".

    • masa

      olisko myös sinussa vikaa. kirjoitat itkuvirren tänne mutta vaimollesi et puhu itse olen ollut 20v saman naisen kanssa ja hyvin menee edelleen varsinkin syystä että pystymme puhumaan

    • Minttu

      Minä kuulemma kuntoilen liikaakin (miehen mielestä kerran viikossa riittäisi), lähes joka päivä jotain ja painoa on 6 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta.

      Olen aina liikkunut mutta sen jälkeen kun mieheni jäi kiinni pettämisistä minulle iski takaraivoon pakonomainen ajatus että en riittänytkään hänelle. Sitten iski bulimia ja kuntohulluisuus. Olen ollut kuntohullu aikaisemminkin. Liikun liikaa, kaikki menee överiksi. Onneksi tulin raskaaksi ja se pakotti rauhoittumaan.
      Nyt siis olen aika timmissä kunnossa ja tajunnut sen että jos en miehelleni kelvannut niin menköö perkule, en tarvitse tuollaista.

      Ei tarvitse sanoa suoraan mikä mättää, Ehdota vaikka yhteistä harrastusta, kävelyä ja ala tekemään kevyempiä ruokia kotona. Tee se vaikka vai vihkaa ettei vaimosi keho ja mieli reagoi samalla tavalla kuin minun.

    • ex-vaimo-45kg

      ..rakkauden puutteeseen.

      Lihoin 40kg 10ssä vuodessa.Mies oli paljon poissa ja lihomiseni myötä vieläkin enemmän.
      Tunsin itseni rumaksi,olinkin.Ja omissa silmissäni -Rumin.

      Ei auttanut vihjailut..Olisin kaivannut yhteisiä menoja,en kuntosalikorttia,jonka sain.

      Lapsille voi ottaa hoitajan ..valinnan varaa on..kuullostaa seliltä..Maksaa muutaman lantin,mutta kai se on pieni raha avioliiton säilymisestä.
      Meillä läski ei lähtenyt..lähti mies.

      Ja eron jälkeen (1,5vuodessa) sain itseni takaisin entisiin mittoihini.
      Mies tulisi mielellään takaisin nyt! Mutta luottamus on mennyttä!

      Tee jotain..jutelkaa asiasta..kaksin, viikonloppu kahdestaan ilman lapsia, mitä tahansa..lihominen jatkuu ja olette kohta eronnut pari.
      Minäkin rakastin..rakastan kai vieläkin,mutta...
      Koskaan en voisi luottaa,vilpittömästi katsoa miestäni ja ajatella:"..niin myötä-kuin vastamäessäkin.."

      • Anonyymi

        Se johtui miehestä se lihomisesi. Hyvä että otit eron ja sait oman elämän takasin.


    • Kummastelija

      Pienet on sinunkin murheet poika parka...voi jeesus...Ollaanko me ihmiset tosiaan tällasia...ihan puistattaa.

    • Krista

      Ihme sika olet... Ei mikään ihme jos naisilla on tapana sanoa, että kaikki miehet ovat sikoja... Ja tuo ON ERITTÄIN PINNALLISTA "rakastaisitko" vaimossasi enemmän hänen pinnallista olemustansa voi olla voi olla.... Ja miksi seksi on sinulle niin tärkeää???

      • Anonyymi

        Senpä takia pysyn sinkkuna. T Hanna


    • kisu

      No eikö millään muulla ole nykyään merkitystä kuin naisen kropalla? Kai vaimosi on kokonaisuus? On naisilla silmät, hiuksia, kasvotjne. Voihan sitä keskittyä muutakin tuijottamaan rakastellessa kuin kroppaa. Kai vaimosi on kokonaisuus ja hänellä on myös luonne, johon olet rakstunut, ei kai se ole muuttunut?

      Mitä jos inhoaa, vaikka miehen kaljua? Joo heti ukko vain ulos ja tavarat perässä. Mitä, kun naisesi saa ryppyjä, hiukset harmaantuu jne. Ainahan noita syitä keksii. Kyllä meitä naisiakin ärsyttää monet asiat miehissä ja niiden kanssa vain opitaan elämään. Lihavuus ei välttämättä ole pelkkää laiskuutta. Aineenvaihduntakin hidastuu vanhetessa.

      Saisivat miehet itse synnyttää lapset, jos ei vaimoa raskauden jälkeen siedä. Entä raskaus- arvet jne. Jos kyse ei ole sairaaloisesta lihavuudesta, joka aiheuttaa muita sairauksia, ongelma on sinun. Ja tämä nyt oli ihan yleensä pohdittua, eikä vain keskustelun aloittajalle kohdistettua. Totuus on, että ihmisen elämän aikana kroppa muuttuu, haluamme tai emme. Hyväksytään itsemme ja toisemme sellaisina kuin olemme.

      Mutta jos vaimoasi häiritsee hänen läskinsä, tilanne on toinen ja häntä pitää kannustaa laihduttamaan.

    • Pinja

      Ihastuin mieheeni 15 vuotta sitten. Hänellä oli aivan ihanat lihakset ja hyvä kroppa. Hän oli erittäin liikunnallinen. Mutta nyt ei tietoakaan lihaksista ja liikunnallisuudesta. Käy hän silloin tällöin lenkillä, mutta maha roikkuu. Mitä teen?? No totta kai käsken mennä heti punttikselle ja pakotan lenkille joka ilta. Ehkä en jaksa enään ja otan eron....
      hah hah. Onhan miehessä muutakin kuin ulkonäkö. Minä rakastan häntä:) ja onnellisia ollaan ja seksi sujuu. Koita hyvä mies hankkia elämä!!!!

    • sikke

      Itselläni on samanlainen ongelma miehen kanssa. Itse olen aina pitänyt liikkumisesta, mutta poikaystäväni on antanut itsensä lihoa uskomattomiin mittoihin sen jälkeen muutimme pari vuotta sitten yhteen. Olen yrittänyt enemmän tai vähemmän hienotunteisesti vihjailla, että olisi kiva käydä joskus yhdessä taas pyöräilemässä tai luistelemassa niin kuin joskus aikaisemminkin. Ja kerran jopa uskaltauduin sanomaan, etten halua häntä enää, koska hän on lihava.
      Eipä ole ollut vaikutusta. Hän pyytää uutta mahdollisuutta, mutta luulenpa, että tähän tämä suhde lopulta kaatuu. Jos ei ole enää yhteisiä harrastuksia eikä seksikään ole mukavaa, niin mitä sitä sitten kannattaa jatkaa.

    • Anonyymi

      Minä otin eron. Nykyään eksä on itse läski🤣

      • Ja sinä olet hoikka?


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Ja sinä olet hoikka?

        Kyllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.

        Hauskaa. Hyvä.


    • Anonyymi

      Vois tappaa itsensä. Lähden tästä kävelemään junan alle. Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      135
      1905
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1163
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      935
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      92
      872
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      809
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      744
    8. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      50
      730
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      720
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe