Voinko kuolla ennenaikaisesti?

sairastava

C-hepatiitti on ollut tunnettu vasta parikymmentä vuotta ja siitä taudista on vielä toistaiseksi vähän tietoa. Olen ex-narkkari ja nyt minulla itselläni on c-hepatiitti. Tällä hetkellä olen onnellinen ja olen puhdistanut elämäntapani. Mutta olen juossut eri lääkäreillä nyt siitä asti kun sain tietää sairastavani sitä. Lääkärit ei ole osanneet kertoa siitä paljon mitään, ja sanoneet vain että voin elää normaalia elämöö. Omasta mielestäni c-hepatiitti ei rajoita mitenkään omaa elämääni. Mutta siitä asti kun Pamela Anderson sai c-hepatiitin ja jotain muita julkkuja niin asiasta on vouhotettu mediassa ja kerrottu että siihen kuolee. Kerrottu, että c-hepatiitti on kuoleman vakava tauti. En oikein pahemmin usko lööppeihin, mutta on silti pakko myöntää, että epäilykseni heräävät. Onko siihen uskomista vai ei? onko teillä kenelläkään tietoa asiasta.

10

4108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tapa,muttei vahvistakkaan..

      Elikkäs,se c-hepatiitti on krooninen maksatauti,se ei siis parane koskaan.

      Se ei ole tappava,kuten hiv,mutta se aikanaan monesti johtaa tappaviin tauteihin,kuten maksasyöpään.
      Maksakirroosi tulee aina väistämättä,ja sehän on jo itsessään aika vakavatauti!

      Mutta virallisesti,se ei ole tappavatauti,vaan se voi johtaa tappavaantauteihin.

      Joten suosittelen pitämään huolta ettet tartuta tuota sukupuoliteitse muihin..

      Mutta olen todella onnellinen puolestasi,että olet päässyt huumeista eroon,se on jo iso asia ja voitto sinänsä!Ja tuo c-hepa ei luulisi ainakaan lähiaikoina vaikuttavan normaaliin elämääsimilläänlailla..

      • simeoniX

        moi!

        Kyllä C-hepatiittiin on käypä hoito: interferonipistokset, millä häädetään virus. Tehoaa joku 70 % tapauksissa. Jos ei tehoa voidaan myös hoitoon lisätä virabamiini tabletteina. 80%.

        Hoidossa on hyvät tulokset. Hoito edellyttää kalleutensa takia täydellistä sitoutumista hoitoon. Eli päihteettömyys.

        C hepatiitti on hyväennusteinen sairaus. Seuraukset tyypillisesti vuosikymmenien saatossa. On myös äkäisiä virutyyppejä.

        C hepatiitti tarttuu sukupuoliyhteydessä äärimmäisen harvoin, kondomi hyvä.

        Terveet elintavat. Alkoholista pidättäytyminen on poikaa. Tsemppiä!!!


    • elämästäsi!!

      NAuti elämsätäsi täysin rinnoin,nyt kun elämälläsi on oikea suunta!
      Harmillista on, että lähes jokainen "narkkari",saa tämän kiusallisen taudin elämänkumppanikseen.
      En ole tavannut työnipuitteissa vielä yhtäkään suonensisäsitenhuumeiden käyttäjää jolla tätä ei olisi,olen siis sairaanhoitaja.

      Mutta sinun kannattaa nyt nauttia elämästä,sillä on nyt oikea suunta ja matka kohti parempaa huomista,älä murehdi sairaudestasi,elä täysillä ja nauti!!

      • lkjhgf

        olet ollut sairaanhoitaja? Tai missä töissä?

        Itse olen ollut lähes kakskyt vuotta sairaanhoitajana ja välillä työskennellyt pelkästään huumepuolella ja HUOMANNUT, että läheskään kaikki, jotka käyttävät suonensisäisiä huumeita, eivät saa hepatiittitartuntaa.

        Ihan off topic, mutta kuitenkin.


      • työskentelen vuodeosastolla
        lkjhgf kirjoitti:

        olet ollut sairaanhoitaja? Tai missä töissä?

        Itse olen ollut lähes kakskyt vuotta sairaanhoitajana ja välillä työskennellyt pelkästään huumepuolella ja HUOMANNUT, että läheskään kaikki, jotka käyttävät suonensisäisiä huumeita, eivät saa hepatiittitartuntaa.

        Ihan off topic, mutta kuitenkin.

        en siis törmää huumeiden käytäjiin kovinkaan usein,sisätautisia potilaita hoitelen,lähinnä syöpäsairaita..

        hyvin harvoin edes sattuu narkomaania tai entistä kohdalle,mutta jokainen joka on sattunut on ollut kantaja..

        en tarkoita että läheskään jokainen sen saisi,mutta jos vuosia käytät epäpuhtaita neuloja,niin on todella pieni mahdollisuus olla saamatta sitä..


      • lkjhgf
        työskentelen vuodeosastolla kirjoitti:

        en siis törmää huumeiden käytäjiin kovinkaan usein,sisätautisia potilaita hoitelen,lähinnä syöpäsairaita..

        hyvin harvoin edes sattuu narkomaania tai entistä kohdalle,mutta jokainen joka on sattunut on ollut kantaja..

        en tarkoita että läheskään jokainen sen saisi,mutta jos vuosia käytät epäpuhtaita neuloja,niin on todella pieni mahdollisuus olla saamatta sitä..

        Et siis törmää huumeidenkäyttäjiin usein. Et ole nähnyt työssäsi nistiä, jolla ei olisi hepaa. No, sun otantasi ei kerro yhtään mitään mistään. Niin olisit voinut jättää mainitsematta.

        "en tarkoita että läheskään jokainen sen saisi,mutta jos vuosia käytät epäpuhtaita neuloja,niin on todella pieni mahdollisuus olla saamatta sitä.."

        Sinällään väitteesi on totta, että vuosikausien likaisten neulojen käyttö on melkoinen riski. Tässä yhteydessä se kuitenkin johtaa lukijaa harhaan. Sillä kaikki eivät käytä vuosia epäpuhtaita neuloja, vaikka olisivat suonensis. huumeiden käyttäjiä.


    • Pökkiukko

      20v sitten todettiin c hepatiitti, raitistui ja sain hoidon joka ei tehonnut. Paljon vääriä luuloja sairaudesta. Nyt saan uuden hoidon jonka pitäisi parantaa ja oireettomampi. Elämäntavat jotka rasittavat maksaa nostavat tulehdusarvoja sekä ruokavalio. Tutki mikä on hyvä ruokavalio ja mitä lisäravinteita. Suosittelen alfalipoiinihappoa joka puhdistaa maksaa. Alkoholi ois ja muut aineet jotka rasittaa maksaa, tietoa kyllä löytyy!

    • Anonyymi

      Ei ennenaikaisesti voi kuolla, mutta liian myöhään voi, niinkuin useasti tapahtuu.

    • Anonyymi

      Itsellä just lääkekuuri(Maviret) menossa. Pitäisi pysäyttää maksavauriot. Kysy vatsatautien polilta miten saat kuurin. Itsellä 2 kuukauden lääkitys ja pitäs olla siinä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe