Krooninen nuha

Nainen1981

Mistä voisi johtua, että minulla on jatkuvasti nuha? Nenä vuotaa, pahiten aamulla heräämisen jälkeen, mutta joskus myös muulloin päivällä. Tätä on kestänyt jo monta vuotta, enkä jaksasi enää. Aamulla heräämisen jälkeen ensi töikseen saa muutaman minuutin vaan pärskiä. Kun niistää, kohta aivastan uudelleen jne. Nenä tukkoinen monesti ja kun niistän, yhden kerran, siitä alkaa taas monen minuutin kierre.

Kaverilta leikattiin nenästä jotakin, en tiedä tarkkaan, mikä leikkaus se oli. En uskalla mennä lääkäriin, kun pelkään, että minutkin leikataan. Pelkään leikkauksia. Ajatuskin kammoksuttaa.

8

1955

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n0000

Minulla myös on joka aamu herätessä nuha. Päivän mittaan se aina helpottaa ja katoaa kokonaan, kunnes taas seuraavana aamuna. Luultavasti kaveriltasi on leikattu nenästä polyyppeja? Niitä voi tulla, jos nuha pitkittyy. Muuten nuhasi voisi johtua allergiasta, joka minullakin on todettu? Oletko käynyt allergiatesteissä? Saatat hyvin olla esim. pölylle allerginen, aivastelu viittaisi hyvin siihen. Tiedän hyvin miltä tuntuu loputon nuha. Suosittelen käymään lääkärissä. Monet saattavat määrätä nuhapillereitä, mutta ne usein lisäävät tukkosuutta entisestään, ainakin minulla.

• Pölyallergikko

Minulla on sama juttu. Joka aamu saa aivastella. Myös ulkona sama juttu, päivän mittaan asettuu. Käytän Zyczl allergia lääkkeitä. Poistaa nuhan puolessa 20 minuutissa.

Myös huonekasvit voivat allergisoida, laitoin kasvit kesäksi parvekkeelle ja oireet helpottuneet puolella.

• Nainen1981

on kaikista pahinta. Joskus ruokaa laittaessa ei meinaa tulla mitään tolkkua kun vähän väliä aivastuttaa. Voi olla hyvinkin joku pöly, mutta outoa, kun kerran kokeilin joitakin erilaisia reseptivapaita allergialääkkeitä ja ne ei tuntuneet tehoavan. En ole käynyt testeissä. Maksaako se, miten pitäisi toimia, jotta pääsee testeihin? Lääkäriin olen monta kertaa aikonut mennä, mutta se jää aikomukseksi ja sitten helpottaa nuha välillä, niin taas se jää. Kunnes taas pahenee... Viimeksi kävin lääkärissä muiden asioiden takia ja ajattelin etukäteen, että kysyn tästäkin, mutta lääkärillä oli melko kiire, että oli vaan pika reissu.. ei siitäkään tullut mitään.. Täällä meillä päin on vielä pula lääkäreistä, joten varmaan menee pitkään ennen kuin ajan saisikaan.

Jos vain olisi joku poppaskonsti, jolla tän sais pois, niin ois tosi hyvä.

• Nainen1981
        Pölyallergikko kirjoitti:

Minulla on sama juttu. Joka aamu saa aivastella. Myös ulkona sama juttu, päivän mittaan asettuu. Käytän Zyczl allergia lääkkeitä. Poistaa nuhan puolessa 20 minuutissa.

Myös huonekasvit voivat allergisoida, laitoin kasvit kesäksi parvekkeelle ja oireet helpottuneet puolella.

Minä kun niin tykkään kasveista. Mulla on niitä aika paljon, enkä raskisi luopua.

Saako tuota mainitsemaasi lääkettä ihan ilman reseptiä?

• vaan enpä ollutkaan
        Nainen1981 kirjoitti:

on kaikista pahinta. Joskus ruokaa laittaessa ei meinaa tulla mitään tolkkua kun vähän väliä aivastuttaa. Voi olla hyvinkin joku pöly, mutta outoa, kun kerran kokeilin joitakin erilaisia reseptivapaita allergialääkkeitä ja ne ei tuntuneet tehoavan. En ole käynyt testeissä. Maksaako se, miten pitäisi toimia, jotta pääsee testeihin? Lääkäriin olen monta kertaa aikonut mennä, mutta se jää aikomukseksi ja sitten helpottaa nuha välillä, niin taas se jää. Kunnes taas pahenee... Viimeksi kävin lääkärissä muiden asioiden takia ja ajattelin etukäteen, että kysyn tästäkin, mutta lääkärillä oli melko kiire, että oli vaan pika reissu.. ei siitäkään tullut mitään.. Täällä meillä päin on vielä pula lääkäreistä, joten varmaan menee pitkään ennen kuin ajan saisikaan.

Jos vain olisi joku poppaskonsti, jolla tän sais pois, niin ois tosi hyvä.

Sain lähetteen korva-ja kurkkutautien polille, jatkuvan "nuhan" vuoksi.Nenä oli aina tukossa. Nenää niistin jatkuvasti sisällä ja ulkona vuodenajasta riippumatta. Syyksi selvisi nenän kuivat limakalvot. Lääkkeeksi sain A-vitamiinitippoja molempiin sieraimiin. Niistäminen ja nenän vuotaminen loppuivat tippojen käytön myötä.

• Nainen1981
        vaan enpä ollutkaan kirjoitti:

Sain lähetteen korva-ja kurkkutautien polille, jatkuvan "nuhan" vuoksi.Nenä oli aina tukossa. Nenää niistin jatkuvasti sisällä ja ulkona vuodenajasta riippumatta. Syyksi selvisi nenän kuivat limakalvot. Lääkkeeksi sain A-vitamiinitippoja molempiin sieraimiin. Niistäminen ja nenän vuotaminen loppuivat tippojen käytön myötä.

Tuo on jo helpottavaa.. jospa minullakin olisi "vaan" samalla tavalla, eikä mitään vakavampaa. Täytyypä tosiaan melkein varata se lääkäriaika, joskin pelottaa vielä jotkut leikkaukset ym.

• blåkulla

Minulla on ilmeisesti krooninen nuha. Olen käynyt lääkärillä joka teki poskionteloiden huuhtelu, toisella puollella onnistui, toisella ei. Sitten hän vahingossa pisti suoraan hermoon oik., puolella yläleukaan. Siitä on nyt 1,5 vuotta ja minulla on jatkuvasti vähän puutunut ylähuoli ja leuka, ja tosiaan aina kova nuha. On sen jälkeen todettu röntgenissä ettei pitäisi olla mitään infektiota, mutta en saa mistään apua tähän vaivaan. Terveisin

• siskopuoli

Hei! Mä suosittelen sinulle luontaislääketiedettä eli homeopatiaa! Se auttaa kaikkiin vaivoihin, jopa traumoihin, migreeniin, saamattomuuteen!
      Kun mä käytin pulsatillaa, niin mä nukuin vaan 3 tuntii yössä!
      Et kyl ne tehoo!
      Kirjastoista ja kaupoist löytyy tietoo aiheesta!
      Lue myös tarjahytonen.fi
      Pikaista paranemista!
      Kevättalven terveisin Satu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      354
      2834
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1078
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe