Olen hankkimassa ensiehkäisyäni. Olen tutkinyt netistä eri vaihtoehtoja, ja ajatellut, että ehkäisyrengas voisi olla se minulle sopivin vaihtoehto. Ilmeisesti ehkäisyrenkaan ostoon tarvitaan resepti tms. Onko koulun terveydenhoitajalla valtuudet sen kirjoittamiseen/antamiseen? Vai kenen/minkä puoleen minun tulisi kääntyä?
Vastaukset 5
- ...
Vain lääkärin koulutuksen saaneella on oikeus kirjoittaa reseptejä. Terkkari voi kyllä ohjata sinut eteenpäin, mutta ei sitten muuta.
Tavallinen terveyskeskuslääkäri käy, mutta jos paikkakunnallasi on ehkäisyneuvola, niin sinne sitten. Gynekologilla voi tietysti käydä myös, jos kokee tarvetta mennä erikoislääkärille näinkin "pienessä" asiassa. - terveydenhoitajalla
on myös ehkäisyrenkaita.. jos aloitat ensimmäistä kertaa ehkäisyn saat terveydenhoitajalta ilmaiset renkaat joksikin aikaa (tietysti riippuu paikkakunnasta,mutta useimmista paikoista saa).. eli mene terveydenhoitajalle ja hän kyllä neuvoo sitten eteenpäin jos on tarve.. meillä päin terveydenhoitaja hakee lääkäriltä reseptin keskustelua ensin sinun kanssa..
- Jeesuskristus22222
Citymarketista jonnnet
- Anonyymi
Ai oikeesti?
- Anonyymi
Hei ostin autooni Michelin renkaat ne ovat ihan laadukkaat joskin kalliit,niihin ei tietty köyhillä ole varaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 65575
- 71571
- 47568
- 30556
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522