Minut Jumala herätti

ekivaari

kuolleista:

Efesolaiskirje 2
1 "Ja JUMALA ON ELÄVIKSI TEHNYT TEIDÄT, jotka OLITTE KUOLLEET RIKOKSIINNE ja SYNTEIHINNE,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4 mutta JUMALA, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 ON TEHNYT MEIDÄT, jotka OLIMME KUOLLEET RIKOKSIIMME, ELÄVIKSI KRISSTUKSEN KANSSA - armosta te olette pelastetut -
6 ja YHDESSÄ HÄNEN KANSSAAN HERÄTTÄNYT ja yhdessä hänen kanssaan ASETTANUT MEIDÄT TAIVAALLISIIN Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme".

Jos sanomme olevamme Kristuksessa, silloin olemme myös ensimmäisessä ylösnousemuksessa, sillä:

Joh. 11:25
"Jeesus sanoi hänelle: »MINÄ OLEN YLÖSNOUSEMUS ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut»".

10

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Room. 3:23
        "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla"

        Room. 5:12
        "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-"

        Room. 5:16
        "Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi".

        Room. 5:18
        "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi";

        Room. 11:32
        "Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi".


      • on Paavali

        omakätisesti kirjoittanut, vaikka sitä väitetään jonkun muun kirjoittamaksi. Esimerkiksi se, että Paavali kertoo olevansa kahleissa ja vankina Jeesuksessa on ymmärretty täysin väärin. Paavali tarkoittaa noilla ilmaisuilla, että hän tuntee pakottavaa tarvetta julistaa evankeliumia, ikään kuin olisi Herran vanki ja Hänen kahleissaan, kuin olikin, koska Jeesus valjasti Paavalin.

        Jotkut tutkijat väittävät Paavalin olleen vankilassa ja sanovat efosalaiskirjettä yhdeksi vankilakirjeistä, jota se todella ei ollut.

        Toiset tutkijat väittävät, että efosalaiskirjettä ei ole ollenkaan Paavali kirjoittanut, koska heidän mielestään se poikkeaa niin paljon toisista Paavalin kirjoittamista kirjeistä, mutta siinä he ovat täysin väärässä, sillä ei kukaan, joka uskoo, kirjoita minä muodossa toisen nimissä kirjoittaessaan, eli valehtele ja koska efesolaiskirjettä ei ole voinut kirjoittaa, kuin hengellisesti isoksi uskossa kasvanut, on se Paavalin oma kirjoitus, jonka hän on saanut Jeesukselta ja välittää meille.

        Näistä Paavalin ilmaisusta on käsitetty Paavalin istuneen vankilassa kirjoittaessaan tätä kirjettä:
        Efesolaiskirje 6
        19 ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
        20 jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.

        Efesolaiskirje 4
        1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:


      • RitariOlevainen

        noista "väärennöksistä"? Ei oikein muuten mene järkeen, että yötäpäivää väärennäet Paavalin kirjeitä, joksikin muuksi, kuin mitä ne ovat Raamatussa?
        -Vai onko niin, että itse pääpiru antaa sulle sisäistä kiihoketta vastustaa evankeliumia, koska se tietää, että sillä on vähän enää aikaa villitä ihmisiä valheillaaan. Voi sinua miesparka, sääliksi käy, kun annat noin itseäsi vedättää, vaikka luulet vedättäväsi muita noilla valhetiedoillasi!
        -herää nyt jo, sillä isäntäsi on tuhanten juonten mestari, ja höynäyttää sinua , jos et sitten usko Jeesukseen ja tee parannusta, lopuksi oikein kunnolla, ja heräät sieltä mistä viimeksi toivot herääväsi! Usko pois!
        -Tämä varoitus on Kristuksen rakkauteen sinua kohtaan vetoomus, Jeesus rakastaa sinua. Usko pois!


      • Herrassa.
        on Paavali kirjoitti:

        omakätisesti kirjoittanut, vaikka sitä väitetään jonkun muun kirjoittamaksi. Esimerkiksi se, että Paavali kertoo olevansa kahleissa ja vankina Jeesuksessa on ymmärretty täysin väärin. Paavali tarkoittaa noilla ilmaisuilla, että hän tuntee pakottavaa tarvetta julistaa evankeliumia, ikään kuin olisi Herran vanki ja Hänen kahleissaan, kuin olikin, koska Jeesus valjasti Paavalin.

        Jotkut tutkijat väittävät Paavalin olleen vankilassa ja sanovat efosalaiskirjettä yhdeksi vankilakirjeistä, jota se todella ei ollut.

        Toiset tutkijat väittävät, että efosalaiskirjettä ei ole ollenkaan Paavali kirjoittanut, koska heidän mielestään se poikkeaa niin paljon toisista Paavalin kirjoittamista kirjeistä, mutta siinä he ovat täysin väärässä, sillä ei kukaan, joka uskoo, kirjoita minä muodossa toisen nimissä kirjoittaessaan, eli valehtele ja koska efesolaiskirjettä ei ole voinut kirjoittaa, kuin hengellisesti isoksi uskossa kasvanut, on se Paavalin oma kirjoitus, jonka hän on saanut Jeesukselta ja välittää meille.

        Näistä Paavalin ilmaisusta on käsitetty Paavalin istuneen vankilassa kirjoittaessaan tätä kirjettä:
        Efesolaiskirje 6
        19 ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
        20 jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.

        Efesolaiskirje 4
        1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:

        Ei vankina vankilassa. Selvä ero.


      • Liberaaliteologeja

        Miksi ja mistä alttius uskoa liberaaliteologien näkemyksiä, tässä tapauksessa sen kyseenalaistusta, etteikö Paavali olisi kirjoittanut Efesolaiskirjettä?


      • ilmoittaa
        Herrassa. kirjoitti:

        Ei vankina vankilassa. Selvä ero.

        selkokielellä olevansa Jeesuksen Kristuksen vanki, mutta ihmiset, jotka tutkivat ilman valoa, eli ymmärrystä Raamattua, panevat asiat aivan päälaelleen ja monethan tutkivatkin vain sen takia, että saisivat vesitettyä Jumalan Sanaa ja varsinkin Paavalin kirjeet ovat nykyisessä ajassa hyökkäyksen kohteena, sillä ne ovat äärettömän kalliit.

        Efesolaiskirje 3
        1 Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni-


    • M@k3

      Eipä se kuu muutu juustoksi, vaikka sitä kuinka hokisi.

    • ja jokainen ottaa osaa kuolemaan!

    • merim.raimo

      siis ihan vauvasta asti olet pysynyt "hereillä" ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe