Diapam

epätietoinen.

Tietääkö kukaan miten pitään Diapamin ottamisen jälkeen pitää odottaa että voi ottaa lasillisen tai kaksi alkoholia? Siis sen kyllä tiedän että samana päivä ei saa ottaa, mutta voiko seuraavana päivänä ottaa?

Onko kellään kokemuksia? Kyseessä siis Diapam10mg.

27

9209

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Potkulauta

      että viina ja lääkkeet eivät sovi yhteen!

      • aijaa?

        No siksihän minä tässä sitä kyselen että koska voi ottaa koska tiedän että ne ei sovi yhteen.

        Miten joku voi ymmärtää asian täysin väärin?


      • Potkulauta
        aijaa? kirjoitti:

        No siksihän minä tässä sitä kyselen että koska voi ottaa koska tiedän että ne ei sovi yhteen.

        Miten joku voi ymmärtää asian täysin väärin?

        Et voi ottaa alkoholia. Asia on harvinaisewn selvä.


      • epätietoinen.
        Potkulauta kirjoitti:

        Et voi ottaa alkoholia. Asia on harvinaisewn selvä.

        Et nyt tunnu millään tajuavan kysymystä. Siis taivutetaan rautalangasta: Jos minä otan maanantaina klo: 12.00 aikaan yhden Diapam10mg niin miten pitkään joudun olemaan ilman alkoholia? Sinun vastauksen perusteella en saa juoda enää koskaan.

        Mutta onhan se selvä että on olemassa joku aika jonka jälkeen voin turvallisin mielin juodan lasillisen alkoholia. Ja tätä aikaa tässä nyt kysytään.

        Ja mielellään jos joku asiasta jotain tietävä vastaisi. Kiitos.


      • ottaa
        epätietoinen. kirjoitti:

        Et nyt tunnu millään tajuavan kysymystä. Siis taivutetaan rautalangasta: Jos minä otan maanantaina klo: 12.00 aikaan yhden Diapam10mg niin miten pitkään joudun olemaan ilman alkoholia? Sinun vastauksen perusteella en saa juoda enää koskaan.

        Mutta onhan se selvä että on olemassa joku aika jonka jälkeen voin turvallisin mielin juodan lasillisen alkoholia. Ja tätä aikaa tässä nyt kysytään.

        Ja mielellään jos joku asiasta jotain tietävä vastaisi. Kiitos.

        Jos et käytä Diapamia päivittäin eli se ei ole sinulla jatkuvassa käytössä niin kyllä se on poistunut elimistöstä jo seuraavana päivänä.


      • päivänä
        ottaa kirjoitti:

        Jos et käytä Diapamia päivittäin eli se ei ole sinulla jatkuvassa käytössä niin kyllä se on poistunut elimistöstä jo seuraavana päivänä.

        elimistöstä, luehan vähän vaikkapa puoliintumisajoista!!


      • joopajoopajoo
        Potkulauta kirjoitti:

        Et voi ottaa alkoholia. Asia on harvinaisewn selvä.

        ei pidä paikkaansa. Siideriä, kaljaa tms voit ottaa ihan huoletta, riippuu tietysti kuinka suurta annosta diapamia syöt. Mutta kenellekään ei ole hyväksi käyttää alkoholia kovinkaan usein. Mutta sanoisin näin että jos annostuksesi on 10 mg päivässä, voit ihan huoletta ottaa.


    • Ex käyttäjä

      Hei, käytin Diapamia uneen 1,5 vuotta joka ilta tuon 10 mg. Se on kaikkein pitkävaikutteisin bentso, sitoutuu elimistön rasvoihin myös. Puoliintumisaika voi olla noin 200 tuntia, eli voi mennä jopa 8 vrk ennenkuin lääkkeen pitoisuus on edes puoliintunut elimistössä. En suosittele ottamaan yhtään bentsoa. Itselläni meni 4 kk vieroittumisesta lääkkestä ja se oli kamalaa aikaa. Mihin tarvitset Diapamia?
      Koeta ensin vaikka 5 mg:lla, tuleeko tarvittavaa tehoa.
      Noin 3 viikossa Diapam on poistunut elimistöstä, siis yksi tabletti kestää sen 3 viikkoa.

      • epätietoinen.

        Käytän Diapamia ahdistukseen ja rauhattomuuteen.
        Käytän siis vain kun ja jos tulee niitä ahdistuksia, ei ole tarkoituskaan ryhtyä niitä vetämään kuuriluontoisesti.

        Eli miten se nyt oikein on; pitääkö minun yhden tapletin ottamisen jälkeen odottaa 3 viikkoa ennen kuin voin juoda yhtään kaljaa?

        Ja en kai minäkään niitä betsoja haluais syödä mutta jos ahdistaa niin on kai se parempi kun siihen saa jotain lääkettä. Vai pitäiskö tässä kärvistellä ja kitua ilman että tässä uskaltaa mitään ottaa kun lääkkeet on niin helvetinmoisia myrkkyjä?

        Muutenkin vituttaa tuo että heti leimataan joksikin huumediileriksi kun kysyy neuvoja lääkkeen käyttöön. Ja tiedän kyllä että lääkäriltä saa vastauksen näihinkin asioihin, mutta siihen pitää varata soittoaika/vastaanotto, ja onko se sitten oikea tieto? Eihän niillä lääkäreilläkään ole välttämättä omakohtaista kokemusta lääkkeestä.
        Siksi haluaisinkin vastauksen niiltä jotka on sitä oikeesti käyttäneet.


      • Ex käyttäjä
        epätietoinen. kirjoitti:

        Käytän Diapamia ahdistukseen ja rauhattomuuteen.
        Käytän siis vain kun ja jos tulee niitä ahdistuksia, ei ole tarkoituskaan ryhtyä niitä vetämään kuuriluontoisesti.

        Eli miten se nyt oikein on; pitääkö minun yhden tapletin ottamisen jälkeen odottaa 3 viikkoa ennen kuin voin juoda yhtään kaljaa?

        Ja en kai minäkään niitä betsoja haluais syödä mutta jos ahdistaa niin on kai se parempi kun siihen saa jotain lääkettä. Vai pitäiskö tässä kärvistellä ja kitua ilman että tässä uskaltaa mitään ottaa kun lääkkeet on niin helvetinmoisia myrkkyjä?

        Muutenkin vituttaa tuo että heti leimataan joksikin huumediileriksi kun kysyy neuvoja lääkkeen käyttöön. Ja tiedän kyllä että lääkäriltä saa vastauksen näihinkin asioihin, mutta siihen pitää varata soittoaika/vastaanotto, ja onko se sitten oikea tieto? Eihän niillä lääkäreilläkään ole välttämättä omakohtaista kokemusta lääkkeestä.
        Siksi haluaisinkin vastauksen niiltä jotka on sitä oikeesti käyttäneet.

        Hei taas, epätietoinen!
        En minä ainakaan tuomitse Diapamin käyttöä, koska olen itsekin sitä joutunut käyttämään ja niin pitkään. Oli vain tosi vaikea vieroittua siitä mutta olen ylpeä että se on nyt ohi. Ahdistukseen bentsoja paljon parempi lääke on Lyrica. Sen avulla vieroituin Diapamista eikä se minulle ainakaan aiheuta mitään sivuvaikutuksia. Ahdistukseen sen annostus on 2 x 75 mg. Aloitus hyvin varovasti 25 mg nostoin viikon välein. Pyydä lääkäriltäsi sitä mieluummin kuin bentsoja.
        Tuohon on tosi vaikea vastata, että milloin voi ottaa alkoa Diapamin oton jälkeen. Itse en ottanut yhtään, en uskaltanut. Tietäisiköhän apteekin proovisori? Yliopiston apteekilla on ainakin hyvä puhelinpalvelu p. 020 320 200.
        Ehkä proviisori tai farmaseutti tietää lääkkeistä enemmän kuin lääkäri.
        www.bentso.org.uk tai jotain sinne päin on kaikkein kattavin sivusto bentsojen vaikutuksista ja puoliintumisajoista, sieltä löytää suomenkielisen manuaalin.
        Maalaisjärjellä ajateltuna, jos otat esim. tänään Diapamin 10 mg, se on n. viikon päästä tasolla 5 mg elimistössä. Uskaltaisiko sitten ottaa lasillisen. Luulisi että ainakin muutama päivä pitää olla väliä lääkkeen otosta.


      • ,käyttäjä,
        Ex käyttäjä kirjoitti:

        Hei taas, epätietoinen!
        En minä ainakaan tuomitse Diapamin käyttöä, koska olen itsekin sitä joutunut käyttämään ja niin pitkään. Oli vain tosi vaikea vieroittua siitä mutta olen ylpeä että se on nyt ohi. Ahdistukseen bentsoja paljon parempi lääke on Lyrica. Sen avulla vieroituin Diapamista eikä se minulle ainakaan aiheuta mitään sivuvaikutuksia. Ahdistukseen sen annostus on 2 x 75 mg. Aloitus hyvin varovasti 25 mg nostoin viikon välein. Pyydä lääkäriltäsi sitä mieluummin kuin bentsoja.
        Tuohon on tosi vaikea vastata, että milloin voi ottaa alkoa Diapamin oton jälkeen. Itse en ottanut yhtään, en uskaltanut. Tietäisiköhän apteekin proovisori? Yliopiston apteekilla on ainakin hyvä puhelinpalvelu p. 020 320 200.
        Ehkä proviisori tai farmaseutti tietää lääkkeistä enemmän kuin lääkäri.
        www.bentso.org.uk tai jotain sinne päin on kaikkein kattavin sivusto bentsojen vaikutuksista ja puoliintumisajoista, sieltä löytää suomenkielisen manuaalin.
        Maalaisjärjellä ajateltuna, jos otat esim. tänään Diapamin 10 mg, se on n. viikon päästä tasolla 5 mg elimistössä. Uskaltaisiko sitten ottaa lasillisen. Luulisi että ainakin muutama päivä pitää olla väliä lääkkeen otosta.

        Sain hulluuteeni v 1979 Diapamia (nyk. samaa tautia nimitetään paniikkihäiriöksi),
        pian olen 28 vuotta syönyt pameja, aluksi 5mg, nyt n 20v 10mg.
        Välillä otin 3x10mg/vrk, jollaisen määrän voin nykyäänkin ottaa, useimmiten otan vajaan 10mg iltaisin, jos huono olo, otan 10mg.

        Joskus kun otin hieman viinaa, pyrin Diapamin oton jälkeen pitämään muutaman tunnin tauon ja sitten vasta otin viinaa. Kirkasta. Kaljaa en juurikaan ole koskaan juonut. Enkä viinaakaan vuoteen, ainoastaan pameja. Muitakin lääkkeitä joskus kokeiltiin, eivät sopineet minulle, Diapam on ainoa joka sopii.

        Turha kysellä apteekista tai lääkäristä, koska voi alkoholia ottaa, ei ne sitä tiedä, itse on kokeiltava, minulle sopi muutama tunti pamin oton jälkeen, sekin on yksilöllistä, pitää vain kokeilla. Samaan aikaan en koskaan ottanut. Ja kun otin alkoholia illalla, en ottanut pamia. Krapulalääkkeenä Diapam on paras ja ehkä ainoa joka auttaa. Viinan lisäksi.


      • moniongelmainen paniikkipot...
        epätietoinen. kirjoitti:

        Käytän Diapamia ahdistukseen ja rauhattomuuteen.
        Käytän siis vain kun ja jos tulee niitä ahdistuksia, ei ole tarkoituskaan ryhtyä niitä vetämään kuuriluontoisesti.

        Eli miten se nyt oikein on; pitääkö minun yhden tapletin ottamisen jälkeen odottaa 3 viikkoa ennen kuin voin juoda yhtään kaljaa?

        Ja en kai minäkään niitä betsoja haluais syödä mutta jos ahdistaa niin on kai se parempi kun siihen saa jotain lääkettä. Vai pitäiskö tässä kärvistellä ja kitua ilman että tässä uskaltaa mitään ottaa kun lääkkeet on niin helvetinmoisia myrkkyjä?

        Muutenkin vituttaa tuo että heti leimataan joksikin huumediileriksi kun kysyy neuvoja lääkkeen käyttöön. Ja tiedän kyllä että lääkäriltä saa vastauksen näihinkin asioihin, mutta siihen pitää varata soittoaika/vastaanotto, ja onko se sitten oikea tieto? Eihän niillä lääkäreilläkään ole välttämättä omakohtaista kokemusta lääkkeestä.
        Siksi haluaisinkin vastauksen niiltä jotka on sitä oikeesti käyttäneet.

        Itselläni on diatsepaami 5mg paniikkikohtauksiin ja julkisten paikkojen pelkoon, mutta otan sen vain kun todella tarvitsen, eli kun kohtaus iskee, enkä kykene enää rauhoittelemaan itseäni muulla tavoin.
        Lisäksi mulla on päivittäisenä tukena venlafaksiini (Efexor Debot), jota syön 75mg päivässä ja lääke on auttanut vähentäen pelkoa ja kohtausten voimakkuutta.
        Veljeni kärsii samasta ongelmasta ja hänellä on lääkkeenä essitalopraami (Cipralex), josta kertoo saavansa avun jopa niin hyvin, että pärjää ilman pameja.
        Jos et ole vielä kokeillut näitä lääkkeitä, niin kannattaisi ehkä kysyä lääkäriltäsi.
        Bentsoissa on just tuo ongelma, ettei niiden kanssa voi ottaa alkoholia ja lisäksi niihin voi jäädä helposti koukkuun...
        Näiden SSRI-lääkkeiden kanssa ei ole samanlaisia ongelmia kuin bentsoja käytettäessä, näiden kanssa voi ottaa alkoholia ja kaiken kruununa nämä eivät addiktoi käyttäjäänsä.


      • Anonyymi
        moniongelmainen paniikkipot... kirjoitti:

        Itselläni on diatsepaami 5mg paniikkikohtauksiin ja julkisten paikkojen pelkoon, mutta otan sen vain kun todella tarvitsen, eli kun kohtaus iskee, enkä kykene enää rauhoittelemaan itseäni muulla tavoin.
        Lisäksi mulla on päivittäisenä tukena venlafaksiini (Efexor Debot), jota syön 75mg päivässä ja lääke on auttanut vähentäen pelkoa ja kohtausten voimakkuutta.
        Veljeni kärsii samasta ongelmasta ja hänellä on lääkkeenä essitalopraami (Cipralex), josta kertoo saavansa avun jopa niin hyvin, että pärjää ilman pameja.
        Jos et ole vielä kokeillut näitä lääkkeitä, niin kannattaisi ehkä kysyä lääkäriltäsi.
        Bentsoissa on just tuo ongelma, ettei niiden kanssa voi ottaa alkoholia ja lisäksi niihin voi jäädä helposti koukkuun...
        Näiden SSRI-lääkkeiden kanssa ei ole samanlaisia ongelmia kuin bentsoja käytettäessä, näiden kanssa voi ottaa alkoholia ja kaiken kruununa nämä eivät addiktoi käyttäjäänsä.

        Ei kannata valjastaa päätänsä ja kehoansa epäeettisiin luonnottomiin SSRI-lääkkeisiin, joista tieto paljon vähäisempää kuin sinisilmänen fiksujen aikuisten maaimaan uskova voisi luulla. Ensinnäkin on erittäin arveluttavaa käyttää lääkettä joka kokonaisuvaltasesti muutta sinunsta erilaisen ihmisen kun sinun luonnollisena itsenä kuuluisi olla. Tarkoitan että esim. voi estää/vähentää rakastumista esim. tai huumoritajua jne. Hyvin epäettiistä ja luonnotonta. Luonnollisia ongelmia ei korjata luonnottomalla tökeryydellä.

        Minulle ei ainakaa alkoholi ja SSRI:sopinut, ensinnäkin paljon pienemmästä meni känniin, ja se känni oli ihan muuta kuin pelkällä alkohollilla. Tein todella hölmöjä ja typeriä asioita. Tämän lisäksi se humala ei edes tavallaan tuntunut hyvältä samalla tavalla kuin luonnollisena. Tämän lisäksi "ciprakrapulat" oli aivan hirveitä ja suhteettoia otettuun alkoholimäärään nähden. Ja psyykkiset lääkeainepitosuuksiin vaikuttavat vaikutukset kestivät useita päiviä usein viikonkin kunnes oli tasapainossa. Eli sitä oli viikon ikään kuin vieroitusoiressa, kun alkoholi oli jotenkin potkinu sitä paskaa aivoissa mistä kovempi humalakin.

        Sen luonnottoman paskan lopettaminen oli todella tuskallista ja pitkäkestoista, sillä olin voimakkaasti fyysiesti riippuvainen siittä (niin tämäkin on tabu), ja pienistäkin annosten vähentämisistä tuli lamaavaa valon yliherkkyyttä tai silmien liikuttamisestakin pelkästään tulevaan huimausta, tai aivan älytöntä reaktiivisuuta, ja olemattomatkin ärsykkeet sai sykkeen nousemaan paljon ja tärisemään, ja reaktiivisuus näkyi myös älyttömänä hermoston reaktiivisusuten kuumaan lämpötilaankin, eikä saunaan ollut asiaan esim. Eli korostaa asian hermostollista luonnetta. kun kuukausien alasajon jälkeen olin lopettanut lääkkeen, ja siitä hiljalleen sähköset kihelmöinnit päässä väheni, niin se vaihtui eräänlaiseen onttouden tunteeseen samoilla aluilla, niin tarinalta ku se kuulostaakin. Ja olin seuraavat puolivuotta todella sairaanloisessa tilassa, todella reaktiivinen, ym. niin ja seksuaalinen tuntoherkkyys lähti sen alasajon loppupuolella kokonaan, kun luonnostani ennen lääkettä olin ollu todella sensitiivenn seksuaaliselta tuntoaistilta kuten muutenkin. Lääkkeen aikanakin tätä herkyyttä oli, mutta ei yhtäpaljon, ja se nousi ja laskin samassa suhteessa lääkeannoksen kanssa. Kun lopetin lääkettä niin se herkkyys nousi kohti luonnollista olemustaan, kunnes pahimpien vieristusoireden aikana lopussa katosikin, joka aivan ristiriitaista. Tila lähti siitä puolenvuoden kuluttua nousuun, ja aloin olla todella toiveikas, että saan itseni takaisin. En tiedä oliko karnosiinilla ja c-vitaminilla roolia toipumisessa, mutta sanon nyt kuitenkin jollekkin muulle samassa tilanteessa olevalla, että tuollaisia otin. Seksuaalinen herkkyyskin lähti palautumaan puolenvuoden kuluttua, mutta ei ole vielä sillä tasolla millä sen kuuluisi olla, mutta koska se on voimistunut aika lineaarisesti viimesien kahden vuoden aikana, niin kyllä se voimistuminen tässä jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata valjastaa päätänsä ja kehoansa epäeettisiin luonnottomiin SSRI-lääkkeisiin, joista tieto paljon vähäisempää kuin sinisilmänen fiksujen aikuisten maaimaan uskova voisi luulla. Ensinnäkin on erittäin arveluttavaa käyttää lääkettä joka kokonaisuvaltasesti muutta sinunsta erilaisen ihmisen kun sinun luonnollisena itsenä kuuluisi olla. Tarkoitan että esim. voi estää/vähentää rakastumista esim. tai huumoritajua jne. Hyvin epäettiistä ja luonnotonta. Luonnollisia ongelmia ei korjata luonnottomalla tökeryydellä.

        Minulle ei ainakaa alkoholi ja SSRI:sopinut, ensinnäkin paljon pienemmästä meni känniin, ja se känni oli ihan muuta kuin pelkällä alkohollilla. Tein todella hölmöjä ja typeriä asioita. Tämän lisäksi se humala ei edes tavallaan tuntunut hyvältä samalla tavalla kuin luonnollisena. Tämän lisäksi "ciprakrapulat" oli aivan hirveitä ja suhteettoia otettuun alkoholimäärään nähden. Ja psyykkiset lääkeainepitosuuksiin vaikuttavat vaikutukset kestivät useita päiviä usein viikonkin kunnes oli tasapainossa. Eli sitä oli viikon ikään kuin vieroitusoiressa, kun alkoholi oli jotenkin potkinu sitä paskaa aivoissa mistä kovempi humalakin.

        Sen luonnottoman paskan lopettaminen oli todella tuskallista ja pitkäkestoista, sillä olin voimakkaasti fyysiesti riippuvainen siittä (niin tämäkin on tabu), ja pienistäkin annosten vähentämisistä tuli lamaavaa valon yliherkkyyttä tai silmien liikuttamisestakin pelkästään tulevaan huimausta, tai aivan älytöntä reaktiivisuuta, ja olemattomatkin ärsykkeet sai sykkeen nousemaan paljon ja tärisemään, ja reaktiivisuus näkyi myös älyttömänä hermoston reaktiivisusuten kuumaan lämpötilaankin, eikä saunaan ollut asiaan esim. Eli korostaa asian hermostollista luonnetta. kun kuukausien alasajon jälkeen olin lopettanut lääkkeen, ja siitä hiljalleen sähköset kihelmöinnit päässä väheni, niin se vaihtui eräänlaiseen onttouden tunteeseen samoilla aluilla, niin tarinalta ku se kuulostaakin. Ja olin seuraavat puolivuotta todella sairaanloisessa tilassa, todella reaktiivinen, ym. niin ja seksuaalinen tuntoherkkyys lähti sen alasajon loppupuolella kokonaan, kun luonnostani ennen lääkettä olin ollu todella sensitiivenn seksuaaliselta tuntoaistilta kuten muutenkin. Lääkkeen aikanakin tätä herkyyttä oli, mutta ei yhtäpaljon, ja se nousi ja laskin samassa suhteessa lääkeannoksen kanssa. Kun lopetin lääkettä niin se herkkyys nousi kohti luonnollista olemustaan, kunnes pahimpien vieristusoireden aikana lopussa katosikin, joka aivan ristiriitaista. Tila lähti siitä puolenvuoden kuluttua nousuun, ja aloin olla todella toiveikas, että saan itseni takaisin. En tiedä oliko karnosiinilla ja c-vitaminilla roolia toipumisessa, mutta sanon nyt kuitenkin jollekkin muulle samassa tilanteessa olevalla, että tuollaisia otin. Seksuaalinen herkkyyskin lähti palautumaan puolenvuoden kuluttua, mutta ei ole vielä sillä tasolla millä sen kuuluisi olla, mutta koska se on voimistunut aika lineaarisesti viimesien kahden vuoden aikana, niin kyllä se voimistuminen tässä jatkuu.

        Karnosiinia olin ottanu vierottumisen aikanakin, että saa toki miettiä onko sillä voinu ollu osuutta mihinkää. Mutta karnosiinia en ollut ottanut kuin hetken ennen lopettamista, ja tiedän lopetusyrityksistä että fyysinen voimakas riippuvuus oli kyllä ollut aikasemminkin, ja sen riippuvuuden takia lääkkeen lopettaminenkin oli lykkääntynyt pisteeseen kunnes töistä irtisanottiin. Ainiin yksi mielenkiintoinen juttu oli, että se paska oli sulkenu mun hengitystä tietämättäni, ja sitä mukaan kun lopetin lääkettä alko keuhkot laajentua ja laajentu, enkä ollu muistanutkaan kuinka upeaa on hengitää pallealla. Tämä silti samaan aikaan niiden muiden pahasti potkivien tekijöiden kanssa, joiden kannsa selviämiseen auttoi paljon kun henkikulki kunnolla. Siinä selitys miksi ssri tavallaan aiheutti ahdistusta loppuaikoina, ventilaatiovajaukseen kun liittyy psyykkisiä oireitakin kuten ahdistusta.

        Propralia en voi käyttää myöskään samasta syystä sillä se supistaa keuhkoja, joka taas aiheuttaa monenlaista oiretta. Enkä puhu ny astmaattisesta vaikutuksesta, vaan toisen tyyppisestä laaja-alasempaa oireilua aiheuttavaa ventilaatiovajausta. Propral yliherkkyys alkoi ensin Propralista ja kofeiinista, joista tuli todella rajuja reaktioita, ja PEF-arvokin laski hetkessä 200 m/l, joka ei edes suora mittari ventilaatiovajaukseen liittyvistä mitattavista asioista, vaikka sitä havainnollistaakin. Myöhemmin alkoi tulla aina vaan selvemmäkis että pelkkä Propralkin on lopetettava, joka teki paljon hiljemmin samaa, kuin mitä sellaisesta vahvasta propral kofeiini-reaktiosta tuli.


    • vee-e

      http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/8/456258.shtml

      Diatsepaamin puoliintumisaika on 20–100 tuntia. Se metaboloituu aktiivisiksi metaboliiteiksi.



      4.5. Yhteisvaikutukset muiden lääkevalmisteiden kanssa sekä muut yhteisvaikutukset

      Diatsepaami voimistaa muitten aineitten, kuten alkoholin, antipsykoottien, barbituraattien, unilääkkeitten, euforisoivien analgeettien, antikonvulsanttien, anksiolyyttien, antihistamiinien ja yleisanestesia-aineitten aiheuttamaa keskushermoston lamaa (1, 3-5). Euforisoivat analgeetit saattavat voimistaa diatsepaamin aiheuttamaa psyykkistä riippuvuutta (17). Kofeiini ja tupakkatuotteet heikentävät diatsepaamin terapeuttista vaikutusta (3, 4, 7).

      Diatsepaami voi heikentää parkinsonismipotilaitten levodopahoidon tasapainoa (1).

      Suoliston motiliteettia hidastavat aineet, kuten morfiini ja petidiini, hidastavat diatsepaamin imeytymistä, kun taas motiliteettia kiihdyttävät aineet, kuten metoklopramidi ja sisapridi, nopeuttavat imeytymistä (3).

      Diatsepaamin eliminaatiota voivat hidastaa ehkäisytabletit, disulfiraami, fluvoksamiini, propranololi, metoprololi, siprofloksasiini, erytromysiini, simetidiini, omepratsoli ja isoniatsidi. Rifampisiini nopeuttaa diatsepaamin eliminaatiota (1, 3, 6, 7). Myös muut CYP2C19- ja CYP3A4-isoentsyymejä inhiboivat ja indusoivat aineet voivat vaikuttaa diatsepaamin ja nordiatsepaamin eliminaatioon (1, 3, 6, 7).

      Diatsepaami voi hidastaa digoksiinin erittymistä (2).
      ------------------------------------------------
      tuossa oli lainattu tekstiä ylimpänä olevasta linkistä.

      usein menee kaksi asiaa sekaisin:
      lääkkeen vaikutusajan (sen tuntumisen) puoliintuminen ja lääkkeen puoliintumisaika (kehossa eli labratuloksissa nähtynä).

      puoliintumisaika kehossa on usein paljonkin pitempi kuin vaikutuksen puoliintuminen.
      eli vaikka tuntuu, että lääkkeen vaikutus on loppunut niin tosiasiassa sitä tai siitä muuntuneita aineita on vielä kehossa, ja pamin kanssa siis pitkään.

      tuohon sinun kysymykseen ei voi antaa tarkkaa aikaa. no pari vrk 10mg tabun jälkeen ?
      silloinkin sulla on vielä lääkettä ja sen tuotoksia veressä.
      eli olet silloinkin tarkkaan ottaen lääke alkoholi = sekakäyttäjä.
      ne löytyy verikokeessa.

      ja onko lääkettä ja/tai alkoholia pakko ottaa ? kirjoitat, että "lasillinen tai kaksi" .
      noilla määrillä helpompaa lie olla kokonaan ilman, ei tarvitsisi edes asiaa miettiä.

      • epätietoinen.

        Tuota noin, mikä olisi sitten se täysin turvallinen ainaväli jolloin voi Diapam 10mg ottamisen jälkeen ottaa alkoholia?

        Kun asia on niin että en nyt halua ihan absolutistiksi alkaa. Mutta ei minulle siis mitään pakko miellettä viinaan ole, haluan vain tietää minkä ajan jälkeen on täysin turvallista juoda se lasillinen alkoholia.

        Eli missä ajassa Diabam10mg häviää elimistöstä täysin?


      • vee-e
        epätietoinen. kirjoitti:

        Tuota noin, mikä olisi sitten se täysin turvallinen ainaväli jolloin voi Diapam 10mg ottamisen jälkeen ottaa alkoholia?

        Kun asia on niin että en nyt halua ihan absolutistiksi alkaa. Mutta ei minulle siis mitään pakko miellettä viinaan ole, haluan vain tietää minkä ajan jälkeen on täysin turvallista juoda se lasillinen alkoholia.

        Eli missä ajassa Diabam10mg häviää elimistöstä täysin?

        aina vaan niin eihän se koskaan häviä kokonaan. pitoisuus vaan pienenee kohti nollaa.

        sen "häviäminen täysin" elimistössä siis riippuu siitä kuinka pienen määrän pystyy mittaamaan.

        huumetesteissä yhden tuollaisen tabun nauttiminen näkyy useita päiviä, ehkä viikon ? nämä arvot ravistin vähän hihasta mutta sinnepäin.

        löydät tarkempaa tietoa vaikka googlesta hakemalla, jos on tarpeen. tässä yks linkki
        http://www.medicina.fi/fato/24.pdf


      • epätietoinen.
        vee-e kirjoitti:

        aina vaan niin eihän se koskaan häviä kokonaan. pitoisuus vaan pienenee kohti nollaa.

        sen "häviäminen täysin" elimistössä siis riippuu siitä kuinka pienen määrän pystyy mittaamaan.

        huumetesteissä yhden tuollaisen tabun nauttiminen näkyy useita päiviä, ehkä viikon ? nämä arvot ravistin vähän hihasta mutta sinnepäin.

        löydät tarkempaa tietoa vaikka googlesta hakemalla, jos on tarpeen. tässä yks linkki
        http://www.medicina.fi/fato/24.pdf

        onko sille Diapamille sitten mitään hyvää vastaavaa lääkettä ahdistukseen? Kun eihän tuota Diapamia uskalla ottaa kun se on tuollainen myrkky. Eihän sen ottamisen jälkeen voi ajaa autoakaan viikkoon?
        Sillä eikös ne tee autoilijoile niitä huumetestejä, ja jos on viikon sisään ottanut yhden Diapamin niin onkin sitten rattijuoppo.
        Näiden juttujen valossa voisin sanoa seuraavaa; Diapam = Lyhyt apu, pitkä vaiva.


      • vee-e
        epätietoinen. kirjoitti:

        onko sille Diapamille sitten mitään hyvää vastaavaa lääkettä ahdistukseen? Kun eihän tuota Diapamia uskalla ottaa kun se on tuollainen myrkky. Eihän sen ottamisen jälkeen voi ajaa autoakaan viikkoon?
        Sillä eikös ne tee autoilijoile niitä huumetestejä, ja jos on viikon sisään ottanut yhden Diapamin niin onkin sitten rattijuoppo.
        Näiden juttujen valossa voisin sanoa seuraavaa; Diapam = Lyhyt apu, pitkä vaiva.

        onko lääke lääkärin määräämä vai ei.
        jos ei ole niin päihde/rattijuoppous-syyte tulee, mikäli ajaa (kolarin !?) ja jää kiinni testissä.

        ja tottakai pitää olla aina ajokunnossa oli lääkkeelle resepti tai ei. siltä osin on vastuu ja harkinta itsellä eli reseptiin vedoten et voi kurvailla pitkin jalkakäytäviä ihan tööt-pöllyssä.

        lääkärisi on ainoa henkilö,joka määrää tai on määräämättä sinulle reseptilääkkeitä. hän tuntee ja näkee sinut parhaiten, kunhan olet täysin rehellinen.

        reseptilääkintääsi en siis voi ottaa kantaa.

        maailman paras yleislääke masennukseen ja ahdistukseen eli lähes kaikkeen on säännöllinen, reipas liikunta.

        jos se on täysin vastenmielistä niin sitten on mietittävä miten asian muuttais iloiseksi.

        ulkoilemaan ja liikkumaan pitää kuitenkin pyrkiä vaikka vähän kerrallaan. lajeja voi vaihdella, ulkona ja sisällä. ja jos jonkun porukan mukana saa hikoilla niin siinä tulee sosiaalinen puolikin parempaan kuntoon.

        olisko sulla joku kaveri/tuttu sauvakävelylenkille tai voisitko ilmottautua jonnekin ohjattuun kuntopiiriin tai muuhun säännölliseen liikunnalliseen tapahtumaan ?

        asiat menee yleensä parempaan malliin kun menee ongelmia puolitiehen vastaan ja tekee oman osuutensa :)


      • epätietoinen.
        vee-e kirjoitti:

        onko lääke lääkärin määräämä vai ei.
        jos ei ole niin päihde/rattijuoppous-syyte tulee, mikäli ajaa (kolarin !?) ja jää kiinni testissä.

        ja tottakai pitää olla aina ajokunnossa oli lääkkeelle resepti tai ei. siltä osin on vastuu ja harkinta itsellä eli reseptiin vedoten et voi kurvailla pitkin jalkakäytäviä ihan tööt-pöllyssä.

        lääkärisi on ainoa henkilö,joka määrää tai on määräämättä sinulle reseptilääkkeitä. hän tuntee ja näkee sinut parhaiten, kunhan olet täysin rehellinen.

        reseptilääkintääsi en siis voi ottaa kantaa.

        maailman paras yleislääke masennukseen ja ahdistukseen eli lähes kaikkeen on säännöllinen, reipas liikunta.

        jos se on täysin vastenmielistä niin sitten on mietittävä miten asian muuttais iloiseksi.

        ulkoilemaan ja liikkumaan pitää kuitenkin pyrkiä vaikka vähän kerrallaan. lajeja voi vaihdella, ulkona ja sisällä. ja jos jonkun porukan mukana saa hikoilla niin siinä tulee sosiaalinen puolikin parempaan kuntoon.

        olisko sulla joku kaveri/tuttu sauvakävelylenkille tai voisitko ilmottautua jonnekin ohjattuun kuntopiiriin tai muuhun säännölliseen liikunnalliseen tapahtumaan ?

        asiat menee yleensä parempaan malliin kun menee ongelmia puolitiehen vastaan ja tekee oman osuutensa :)

        ensinnäkin kiitos vastauksesta. Minulla on lääkärin määräämä resepti Diapamille, mutta minä sain sen lääkäriltä kun kävin sitä pyytämässä. Eli ei ollut mitään keskustelua siitä olisiko joku muu lääke parempi. Siis minä pyysin diapamia ja hän kirjoitti reseptin.
        Ja tuo oli hyvä tieto että jos on resepti niin voi sitten ajaa autoa, mutta itse pähkäilin asian niin että ainakaan samanpäivän aikaan en aja milloin otan lääkkeitä.

        Mitä taas tulee liikuntaan, harrastan sitä kyllä ainakin sen neljä ketaa viikkoon, mutta se ei minulla poista niitä ahdistuksen tunteita.
        Olisihan se kiva jos olisi joku kaveri liikuntaan mutta kun ei ole.

        Joten jos sinulla on tietoa mikä olisi Diapamia vartaava lääke jossa olisi pienemmät vaittavaikututkset niin olisin kiitollinen.


    • P-mies

      Minulla ei olut tai kaksi vaikuta diapamin kanssa yhtään. Olen joutunut syömään diapamia tautiini kohta jo vuoden tai yli.. Kyseessä 5mg. Monesti kulautan pamit alas kurkusta oluella. Lopputulos on ihan sama kuin ottaisin ne vedellä.

      Tämä siis oma kokemukseni (mies 85 kg).

    • eisevarmaantapa

      Älä ota samana päivänä alkoo ja pamii =) Ja minimi vois varmaan olla joku 6h. Ja toi puoliintumisaika... En usko et pami vaikuttaa 8aa vrkt kylläkään. Eri asia kauanko näkyy seuloissa yms, itel näky yli kk niie syömisen lopetukse jälkeenki, mut ei todellakaa vaikuttanu kokoaikaa tota kuukautta :DD

      • drftgrhujkilöä

        Ja jos ottaa yhen pamin ja viinaa ni ei mulle kyl tuu muut ku saattaa muisti pätkästä helpommi ja nukuttaa... :D Mut ei terveellist, onha siin se minimaaline riski kuolla johonki hengityskatkoksee tms, mut tuski muutamal pamil ja pullol viinaakaa sais henkeensä iha helposti pois, vaik onha tää vastuutont näin sanoo ÄLKÄÄ KOKEILKO SILTI :D Pari bissee ja pami saattaa vaa aiheuttaa sit jo humalatilan ku buustaa alkoo jne.


    • Anonyymi

      itse käytin aikoinaan, alkoholia myös diapam-lääkityksen aikana, - ei ongelmaa, Vaan: todelliset ongelmat alkoi sitten kun lääkityksestä eroon . . ., elikkä pitkään käytettynä diapam - lääkkeistä eroon : niin alkoholi oireet tuplaantuu !!!

      Diapam- lääke on myös "huume", elikkä, jos voi ilman lääkkeitä, älkää ikinä aloittako.

      KUKAAN terveys- "lääkitsijä" ei ikinä myönnä, MITÄÄN oireita LÄÄKKEISTÄ johtuviksi, vaikka. . .

    • Anonyymi

      itse käytin aikoinaan, alkoholia myös diapam-lääkityksen aikana, - ei ongelmaa, Vaan: todelliset ongelmat alkoi sitten kun lääkityksestä eroon . . ., elikkä pitkään käytettynä diapam - lääkkeistä eroon : niin alkoholi oireet tuplaantuu !!!

      Diapam- lääke on myös "huume", elikkä, jos voi ilman lääkkeitä, älkää ikinä aloittako.

      KUKAAN terveys- "lääkitsijä" ei ikinä myönnä, MITÄÄN oireita LÄÄKKEISTÄ johtuviksi, vaikka. . .

    • Anonyymi

      Nyt bentso ihmisiä potuttaa kun enää ei kirjoitella samaan tahtiin bentsoja kuin ennen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe