Miksi suostutte maksamaan Reiki-kursseista niin paljon? Ymmärrän kyllä, että mikään opetus ei ole ilmaista, mutta silti? Onko nykyään enää ketään, jolla olisi parantamisen lahja tullut syntymässä jo ja kehittynyt siitä hitaasti itsestään paremmaksi?
Olen täysin tietämätön, joten älkää suuttuko naiviudestani, mutta tuntuu siltä, että Reikissä on vähän sellaista "Keisarin Uudet Vaatteet" - meininkiä. Joten ehkä lapsellisia kysymyksiä pitäisi olla enemmänkin. Kukaan ei taida myöntää, että homma ei toimi, eikä missään tunnu viboja.
Tunnen muutaman parantajan, jotka vain ovat TIENNEET, että heillä on lahja auttaa ja poistaa kipuja. He eivät ole maksaneet muuta hintaa, kuin
sen vaivan, että ovat vähittäin herkistäneet itseään ja aistejaan luottamaan suurempaan voimaan, joka tulee heidän lävitsensä.
Olen luullut, että tällaiset kyvyt saavutetaan hiiiitaaasti useampien elämien aikana tai tekemällä lähes marttyyrin sitkeyttä vaativia uhrauksia tässä elämässä. Verta, hikeä & kyyneliä siis. Tässä kertakäyttökultturissa pitäisi olla nopea tapa tulla pyhäksi. Joku rahanleipoja on saanut sen keskenkasvuisen toiveen ansiosta paljon rusinoita pullansa päälle. Ei kai Reikin perustaja sellaista tarkoittanut tapahtuvaksi?
Tyhmä kysymys
9
927
Vastaukset
- viisaukset
#Miksi suostutte maksamaan Reiki-kursseista niin paljon? #
"eihän se hölmö ole joka pyytää, vaan se joka maksaa" sanoohan sen jo sananlaskukin... :P - niistä kursseista maksetaan?
Tämäkin varmaan tyhmä kysymys, löytäisinhän sitä tietoa netistäkin vertailemalla. :)
Itse olen lähiaikoina menossa reikikurssille ja oikeastaan menen siksi, että löytäisin samanhenkistä seuraa. (Varmaan todella typerää maksaa tuollaisesta? kun eihän minulla ole edes takuita siitä...) No, menen siksikin, että saisin face to face -tietoa aiheesta... ja uteliaisuudesta sekä mielenkiinnosta yleensä energiajuttuja kohtaan.
Itselleni on sanottu, että minussa olisi taipumsta kanavoimaan parantavaa energiaa, mutta koska aihe on minulle melko uusi ja väliin outokin, niin siksi olen valmis maksamaan kurssista ne vajaa pari sataa. Olen työssäkäyvä ihminen ja elän vaatimatonta elämää yleensä ottaen, joten ei tunnu pahalta maksaa tuollaista summaa jollekin ihmiselle, joka ohjaa minua joissakin asioissa.
Pikku hiljaa herkistymällä ja itseopiskelulla voi varmasti päästä samaan lopputulokseen, mutta niin sitä vain kaipaa yhteisöllisyyttä ihminen ja samanhenkistä seuraa.- kahmakoura
"joten ei tunnu pahalta maksaa tuollaista summaa jollekin ihmiselle, joka ohjaa minua joissakin asioissa. "
eikös tuolla summalla tekis jonkun muun mieluummin iloiseksi kun valmiiks rahoissaan kiemurtelevan hurujoogin? lahjoita vaikka köyhille afrikkaan, saa monta kuttua ja kaivoa ja koulupaikkaa... ja eikös ne opeta noita samoja juttuja halvemmalla jossain kansanopistossa jos todella haluat "mieltäsi avartaa". Juu, skeptinen asenteeni kieltämättä on mutta kuulostat kuitenkin järki-ihmiseltä ja tietenkin laitat rahasi mihin haluat, kunhan keskustelen tylsää työpäivääni kuluttaen :)
kun kuitenkin epäilevällä kannalla olet kun kirjoitit
"Varmaan todella typerää maksaa tuollaisesta?"
niin oikeassa olet :) (Huom! Mielestäni, muut saavat olla erimieltä, sinäkin) - tunne-ihminen kuitennii :)
kahmakoura kirjoitti:
"joten ei tunnu pahalta maksaa tuollaista summaa jollekin ihmiselle, joka ohjaa minua joissakin asioissa. "
eikös tuolla summalla tekis jonkun muun mieluummin iloiseksi kun valmiiks rahoissaan kiemurtelevan hurujoogin? lahjoita vaikka köyhille afrikkaan, saa monta kuttua ja kaivoa ja koulupaikkaa... ja eikös ne opeta noita samoja juttuja halvemmalla jossain kansanopistossa jos todella haluat "mieltäsi avartaa". Juu, skeptinen asenteeni kieltämättä on mutta kuulostat kuitenkin järki-ihmiseltä ja tietenkin laitat rahasi mihin haluat, kunhan keskustelen tylsää työpäivääni kuluttaen :)
kun kuitenkin epäilevällä kannalla olet kun kirjoitit
"Varmaan todella typerää maksaa tuollaisesta?"
niin oikeassa olet :) (Huom! Mielestäni, muut saavat olla erimieltä, sinäkin)Se oli lähinnä itseironiaa minulta "todella typeää maksaa tuollaisesta"... lähinnä heitto siihen yhteen, että tyhmä on se joka maksaa ;)
Kyllä minä aion maksaa ja vain siksi, että tapaan reiki-ihmisiä.
Toki, olet oikeassa, tuolla summalla Afrikassa tekisi paljon... mutta toisaalta pesen omaatuntoani, että eri tahojen kautta jo noin satasen sijoitan kuukaudessa eri auttamistahoille. Suosittelen kaikille varoissaan oleveille... ajatelkaa, miten paljon voimme auttaa luontoa ja köyhiä, jos annamme edes vähäsen.
- TheOneAndOnly
"Miksi suostutte maksamaan Reiki-kursseista niin paljon? Ymmärrän kyllä, että mikään opetus ei ole ilmaista, mutta silti?"
Koska kun kuulin kursseista niin en tiennyt että sellaisen käyminen ei ole välttämätöntä jos haluaa oppia kanavoimaan energiaa. Ei silti, meinaan käydä kursseilla vieläkin vaikka osaan jo perus-reikin. Kurssin käyminen nyt vaan tuntuu antavan lisäpotkua näihin hommiin. Hinnat on mielestäni kanssa joskus ihmeen korkeat..mutta se on tietenkin opettajan käsissä mitä veloittaa.
"Onko nykyään enää ketään, jolla olisi parantamisen lahja tullut syntymässä jo ja kehittynyt siitä hitaasti itsestään paremmaksi?"
On varmasti paljonkin ihmisiä, ja varmaan suuri osa heistä sitten menee reiki-kursseille kun haluaa oppia asiasta lisää.
"Kukaan ei taida myöntää, että homma ei toimi, eikä missään tunnu viboja."
Olen kuullut joidenkin kertovan että tulokset ovat harvassa..mutta aika harvinaista on tuo kyllä. Eli ei se pelkkä kurssi tee välttämättä kaikista hetkessä voimakasta kanavaa, treeniä vaaditaan tässäkin asiassa.
"Olen luullut, että tällaiset kyvyt saavutetaan hiiiitaaasti useampien elämien aikana tai tekemällä lähes marttyyrin sitkeyttä vaativia uhrauksia tässä elämässä. Verta, hikeä & kyyneliä siis."
Näin ajattelin minäkin kun kuulin ekan kerran reikistä. "Eihän tuo voi olla noin helppoa" kävi mielessä. Mutta päätin että otan riskin ja kävin kurssin.
"Tässä kertakäyttökultturissa pitäisi olla nopea tapa tulla pyhäksi."
Ei reiki tee kenestäkään pyhää..reiki on vain yksi tapa puhdistaa itseään erilaisista roskista, eli se on henkisen kehityksen tie, ei päämäärä.
"Joku rahanleipoja on saanut sen keskenkasvuisen toiveen ansiosta paljon rusinoita pullansa päälle. Ei kai Reikin perustaja sellaista tarkoittanut tapahtuvaksi?"
Ei varmaankaan. Mutta minusta ihmiset syyttävät reikiä aivan turhaan, reiki on vain menetelmä, ihmiset ovat rakentaneet sen ympärille pisnestä.
-Pete- sellasét
ei taida noi reikiläiset edes itse tietää mistä on saanu alkunsa kun yhdessä paikassa väitetään olevan 10000 vuotta vanha hoitokeino
http://www.mandalatalo.com/cms/index.php?page=reiki
ja toisessa paikassa se onki 1900 luvun alkupuolella keksitty :)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Reiki
ja vielä mystinen kokemus alkujaan... joopa.
mitenhän ne opettaa sit alkuperän?
kaikkee sitä... - TheOneAndOnly
sellasét kirjoitti:
ei taida noi reikiläiset edes itse tietää mistä on saanu alkunsa kun yhdessä paikassa väitetään olevan 10000 vuotta vanha hoitokeino
http://www.mandalatalo.com/cms/index.php?page=reiki
ja toisessa paikassa se onki 1900 luvun alkupuolella keksitty :)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Reiki
ja vielä mystinen kokemus alkujaan... joopa.
mitenhän ne opettaa sit alkuperän?
kaikkee sitä...Joo, varmaan legendoja liikkuu, eikä ihme kun on niin vanha ja muutenkin monen mielestä mystinen homma.
Mutta mulle se on ihan sama mistä jokin on tullut, pääasia että homma pelaa.
Teorioilla ja legendoilla voi vaan vääntää kättä toisten kanssa. Minulle ainakin toiminta käytännössa on se joka ratkaisee onko jokin asia hyvä juttu vai ei.
-Pete
Kysymyksesi ei ole tyhmä vaan juoni. Viestisi on myös paljon kysymyksiä herättävä.
Jokaisella heimolla lie kautta aikain ollut poppamiehensä ja shamaaninsa.
Tänäkin päivänä myös Suomessa on ihmisiä, joilla on parantamisen lahja.
He eivät ole koskaan kuulleet Reikimenenetelmästä. Silti he ovat parantajia.
Kyynisenä tyyppinä uskon "edellisiin elämiin" vain sikäli, että 'henkisyys' kehittyy
sukupolvelta toiselle.
Isäni sanotaan pysäyttäneen puolisonsa, äitini verenvuodon keskittymällä rukoukseen.
Hän oli ns. sydämen uskovainen. Hän oli hyvin kiinnostunut ns. parapsykologisista ilmiöistä.
Reikiopettajat myöntävät myös Ki-energian. Alan noviisina uskon vain kahdenlaiseen energiaan:
positiiviseen ja negatiiviseen.
Molempia voidaan 'kehittää'. Molemmat ovat pohjimmiltaan oman valinnan varassa.
Esim. Reiki-tai Silvamenetelmissä opetetaan keinoja energian välittämiseen hoitotarkoituksessa.
"Tunnen muutaman parantajan jotka vain ovat tienneet parantajan kyvyistään".
Oikeasti, jopa tietämättään energiset, positiiviset, ulospäinsuuntautuneet ihmiset
toimivat hyvänolon tuojina.
Itse en kuulu näihin. Valitettavasti.- suosittelen
Mutta siitä poiketen... maailma on peili.
Kun oppilas on valmis opettaja saapuu.
Jos sinulla olisi sinapinsiemenenkään verran uskoa, mikään ei olisi sinulle mahdotonta.
Mihin haluamme uskoa, tai emme halua,mutta uskomme. se toteutuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1336062
- 574356
- 582781
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282668Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161865- 151534
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹341402Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗241371- 271197
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431131