jotka on aiheuttanut Jeesus, Jumala tai pyhähenki.
Noita saa lukea jatkuvasti, vaikka todisteet ovat 100 - 0 ihmeparantumisia vastaan.
Koettakaan nyt tajuta selittämättömän parantumisen ja ihmeparantumisen ero.
Mikään, toistan ei mikään, todista, että millään jumal- olennolla olisi näppinsä pelissä.
Saattehan te uskoa, mutta älkää levitelkö valheitanne julkisuuteen. Teette vaan itsenne ja uskonne lopullisesti naurettaviksi.
Uskovat jaksavat jauhaa
42
916
Vastaukset
selittämättömän parantumisen ja ihmeparantumisen eron?
- yritys..
Selittämätön paraneminen on luonnollinen, ihmisen fysiologiaan ja/tai psyykeen sekä elinympäristön ja/tai ravinto- ja lääkeaineiden vaikutuksiin perustuva tapahtuma jonka mekanismejä potilasta hoitanut lääkäri(t) ei lääketieteen nykytason tai oman koulutuksensa puutteellisuudesta johtuen tunne.
Ihmeparantuminen on tapahtuma jonka aikaansaa ihmisen ulkopuolinen tietoisesti toimiva voima, jonka olemusta tai toimintatapaa ei voida minkään olemassaolevien laitteiden avulla havainnoida. - Malcolm Hedding
yritys.. kirjoitti:
Selittämätön paraneminen on luonnollinen, ihmisen fysiologiaan ja/tai psyykeen sekä elinympäristön ja/tai ravinto- ja lääkeaineiden vaikutuksiin perustuva tapahtuma jonka mekanismejä potilasta hoitanut lääkäri(t) ei lääketieteen nykytason tai oman koulutuksensa puutteellisuudesta johtuen tunne.
Ihmeparantuminen on tapahtuma jonka aikaansaa ihmisen ulkopuolinen tietoisesti toimiva voima, jonka olemusta tai toimintatapaa ei voida minkään olemassaolevien laitteiden avulla havainnoida.todistat siitä, että ihmeparantumiseen vaikuttaa ihmisen ulkopuolinen voima, johonka parannettava sinun lisäksesi itsekin uskoo.
Ja vastaavasti selittämättömään paranemiseen vaikuttavat lääketieteen ravinto- ja lääkeaineet, joita lääkärisetät sekä -tätit ovat lääkkeeksi määränneet, vaikka he eivät paranemismekanismeja tunne. - tuli..
Malcolm Hedding kirjoitti:
todistat siitä, että ihmeparantumiseen vaikuttaa ihmisen ulkopuolinen voima, johonka parannettava sinun lisäksesi itsekin uskoo.
Ja vastaavasti selittämättömään paranemiseen vaikuttavat lääketieteen ravinto- ja lääkeaineet, joita lääkärisetät sekä -tätit ovat lääkkeeksi määränneet, vaikka he eivät paranemismekanismeja tunne.>> Nythän sinä itse jo todistat siitä, että ihmeparantumiseen vaikuttaa ihmisen ulkopuolinen voima...>>
... 'todistettua'. Sitten kun vielä joku todistaisi, että yhtään kriteerit täyttävää ihmeparantumista on koskaan tapahtunut...
>> johonka parannettava sinun lisäksesi itsekin uskoo. >>
Tuollaista en sen sijaan muista 'todistaneeni'. Mitä väliä sillä on uskooko potilas itse parantuneensa ihmeen kautta vai jostain muusta syystä? Jos ammatti-ihmiset eivät pysty parantumisen syytä varmuudella määrittelemään, niin kuinka sitten amatööri ?
>> Ja vastaavasti selittämättömään paranemiseen vaikuttavat lääketieteen ravinto- ja lääkeaineet, joita lääkärisetät sekä -tätit ovat lääkkeeksi määränneet, vaikka he eivät paranemismekanismeja tunne. >>
Kerrankos potilaille kipu- yms. lääkityksiä määrätään, vaikka esim. haimasyövän ei niillä uskotakkaan parantuvan. Jos kuitenkin parantuu, niin sormi menee suuhun ammattilaisiltakin.
**Minkähän tekijöiden yhteisvaikutus tämän mahtoikaan aikaansaada ?**
Siitten ne ammattilaiset kirjoittavat mahdollisimman tarkan raportin tapahtumasta, ja toivovat että kun tarpeeksi monta tapausta on tutkittu, löytyisi niiden väliltä yhteiset tekijät joiden avulla voitaisiin kehittää toimiva hoitomenetelmä muillekin haimasyöpäpotilaille.
- jos meille
ihmeellisesti, eli Jeesuksen kautta ja Hänen Sanallaan parantuneille nauretaankin, sillä niinhän tehtiin Mestarillemekin ja Hän on opettanut meille, että sen minkä he tekivät Minulle, he tekevät teillekin, eli pilkat, ivat ja naurut ovat meille tuttuja asioita, mutta ne eivät meihin koske.
- umpihetero.
martyyriä...eiks ole ihanaa...
- merim.raimo
Uskovien ensisijainen "jauhaminen"pitäisi olla julistaa HYVÄÄ UUTISTA JEESUKSESTA. Ja ihmeparantunut aloitta kertomaan lähiomaisille,tutuille ja niille jotka tiesivät hänen tilansa.Olisi hyvä lukea raamatusta esim.mitä Jeesus sanoi monille parantamilleen henkilöille.
- oletetaan..
... että ihmeparantumisia esiintyy, ja niistä todistaminen edistää uskonnon levittämistä lähetyskäskyn mukaan, niin mitä olettamuksia voidaan tehdä niistä sairauksista tai vammoista, joihin ihmeparantumisista apua saadaan ?
Ovatko ne ihmesairastumisia ? - on varsin
oletetaan.. kirjoitti:
... että ihmeparantumisia esiintyy, ja niistä todistaminen edistää uskonnon levittämistä lähetyskäskyn mukaan, niin mitä olettamuksia voidaan tehdä niistä sairauksista tai vammoista, joihin ihmeparantumisista apua saadaan ?
Ovatko ne ihmesairastumisia ?epärehellistä mainostaa uskoaan ihmeparantumisilla, joita ei tosiasiassa ole.
Mutta usko perustuu petokseen, on perustunut aina. - merim.raimo
on varsin kirjoitti:
epärehellistä mainostaa uskoaan ihmeparantumisilla, joita ei tosiasiassa ole.
Mutta usko perustuu petokseen, on perustunut aina.teille ylhäältä annetaan.Jatoisaalla sanotaan...ei usko ole jokamiehen.Jos et ano niin ei sinulle ylhäältä väkisin myöskään mitään anneta.
- varmasti..
merim.raimo kirjoitti:
teille ylhäältä annetaan.Jatoisaalla sanotaan...ei usko ole jokamiehen.Jos et ano niin ei sinulle ylhäältä väkisin myöskään mitään anneta.
>> Jos et ano niin ei sinulle ylhäältä väkisin myöskään mitään anneta. >>
Ei mitään anneta...?
Eikö ihmesairastumisia tai viimeistä tuomiotakaan ? - kokemus.
oletetaan.. kirjoitti:
Ovatko ne ihmesairastumisia ?Minut vietiin leikkaukseen runsaa veren vuodon takia, mutta jo kiiruhtaville hoitohenkilöille todistin matkalla, että "ei minua tarvitse leikata, Jeesus sanoi niin." Eivät he kuunnelleet, vaan juoksujalkaa kiirehtivät minut leikkauspöydälle ja saman tien paikalle saapui leikkaussalin hoitohenkilöt, joille toistin saman asian, mutta eivät hekään uskoneet, vaan ottivat siteitä poissa ja alkoivat valmistella leikkausta. Kohta heidän oli pakko uskoa, sillä verentulo oli loppunut täysin.
Muistan, kuinka he poistuivat paikalta sivummalle ja kuulin heidän siellä jopa hämmästyneesti naurahtelevan keskustelunsa lomassa ja palattuaan he sanoivat, että eivät ymmärrä mitä tapahtui, mutta leikkausta ei tarvitse suorittaa ja kertoivat olevansa ymmällään asiasta.
Ihmiselle tapahtuu se, minkä hän uskoo ja minä uskon lapsen kaltaisesti Raamatun lupauksiin ja siksi ne toteutuvat kohdallani.
Jeesus antaa omilleen valoisan ja vahvan uskon ja siksi Hänen omansa ovat valoisia ja vahvoja. - uskovia..
kokemus. kirjoitti:
Minut vietiin leikkaukseen runsaa veren vuodon takia, mutta jo kiiruhtaville hoitohenkilöille todistin matkalla, että "ei minua tarvitse leikata, Jeesus sanoi niin." Eivät he kuunnelleet, vaan juoksujalkaa kiirehtivät minut leikkauspöydälle ja saman tien paikalle saapui leikkaussalin hoitohenkilöt, joille toistin saman asian, mutta eivät hekään uskoneet, vaan ottivat siteitä poissa ja alkoivat valmistella leikkausta. Kohta heidän oli pakko uskoa, sillä verentulo oli loppunut täysin.
Muistan, kuinka he poistuivat paikalta sivummalle ja kuulin heidän siellä jopa hämmästyneesti naurahtelevan keskustelunsa lomassa ja palattuaan he sanoivat, että eivät ymmärrä mitä tapahtui, mutta leikkausta ei tarvitse suorittaa ja kertoivat olevansa ymmällään asiasta.
Ihmiselle tapahtuu se, minkä hän uskoo ja minä uskon lapsen kaltaisesti Raamatun lupauksiin ja siksi ne toteutuvat kohdallani.
Jeesus antaa omilleen valoisan ja vahvan uskon ja siksi Hänen omansa ovat valoisia ja vahvoja.>> Ihmiselle tapahtuu se, minkä hän uskoo ja minä uskon lapsen kaltaisesti Raamatun lupauksiin ja siksi ne toteutuvat kohdallani. >>
... on maailmassa varmaan miljoonia jos ei peräti miljardeja. Kukaan ei kuitenkaan jää henkiin, väliaikaista kaikki on vaan niin pakanoille kuin uskossaan vahvoillekin.
Lieneekö edes mainittavaa eroa eliniässä esim. Suomen helluntailaisten ja Japanin taolaisten välillä ?
Monelle usko tuo lohtua ja tulevaisuudentoivoa silloinkin kun realistisempi ateisti tilastoihin tuijotellessaan pitää tilannetta toivottomana.
Jatka entiseen tapaan, uskovaisuus sopii sinulle varmaankin paremmin kuin muut vaihtoehdot.
Älä kuitenkaan mene lupailemaan ihmeparantumisia kenellekkään muulle, antaa sellaisiin uskomisen olla jokaisen henkilökohtainen asia. - minä...
uskovia.. kirjoitti:
>> Ihmiselle tapahtuu se, minkä hän uskoo ja minä uskon lapsen kaltaisesti Raamatun lupauksiin ja siksi ne toteutuvat kohdallani. >>
... on maailmassa varmaan miljoonia jos ei peräti miljardeja. Kukaan ei kuitenkaan jää henkiin, väliaikaista kaikki on vaan niin pakanoille kuin uskossaan vahvoillekin.
Lieneekö edes mainittavaa eroa eliniässä esim. Suomen helluntailaisten ja Japanin taolaisten välillä ?
Monelle usko tuo lohtua ja tulevaisuudentoivoa silloinkin kun realistisempi ateisti tilastoihin tuijotellessaan pitää tilannetta toivottomana.
Jatka entiseen tapaan, uskovaisuus sopii sinulle varmaankin paremmin kuin muut vaihtoehdot.
Älä kuitenkaan mene lupailemaan ihmeparantumisia kenellekkään muulle, antaa sellaisiin uskomisen olla jokaisen henkilökohtainen asia.voisin LUVATA, kun en ketään osaa parantaa, mutta siitä kerron ilolla, että Jeesus voi parantaa minkä sairauden tai vamman tahansa, eikä ole olemassakaan mitään, jota Hän ei uudeksi voisi tehdä. Minun on kerrottava totuus, vaikka harvat sen uskovat, mutta mitä enemmän Jeesus lähettää meitä valjastettuja lopun ajan sotureita totuutta julistamaan sitä suuremmat ihmeet ilmaantuvat, sillä Jeesus on luvannun merkein todistaa ja vahvistaa uskomme.
Suuri todistus on sekin, että ihminen saa sisäänsä rauhan, kaiken keskellä ja se on yski suurimmista parantumisihmeistä. - on olemassa..
minä... kirjoitti:
voisin LUVATA, kun en ketään osaa parantaa, mutta siitä kerron ilolla, että Jeesus voi parantaa minkä sairauden tai vamman tahansa, eikä ole olemassakaan mitään, jota Hän ei uudeksi voisi tehdä. Minun on kerrottava totuus, vaikka harvat sen uskovat, mutta mitä enemmän Jeesus lähettää meitä valjastettuja lopun ajan sotureita totuutta julistamaan sitä suuremmat ihmeet ilmaantuvat, sillä Jeesus on luvannun merkein todistaa ja vahvistaa uskomme.
Suuri todistus on sekin, että ihminen saa sisäänsä rauhan, kaiken keskellä ja se on yski suurimmista parantumisihmeistä.>> Minun on kerrottava totuus, vaikka harvat sen uskovat, mutta mitä enemmän Jeesus lähettää meitä valjastettuja lopun ajan sotureita totuutta julistamaan sitä suuremmat ihmeet ilmaantuvat, sillä Jeesus on luvannun merkein todistaa ja vahvistaa uskomme. >>
...kovin monenlaisia "totuuksia".
Eri elämänkatsomuksiin tukeutuvilla on kokonaan erilaiset "totuudet", ja jopa kristinuskostakin löytyy lukemattomia toisistaan eroavia "totuuksia" yksityiskohtien osalta.
Jokaisella olkoon oikeus omaansa, mutta muiden halveksiminen tai tuomitseminen oman henkilökohtaisen "totuuden" perusteella ei sovi 2000-luvun yhteiskuntaan tai sen ihmissuhteisiin.
Käsitteet kuten "me valjastetut lopun ajan soturit" henkivät aikaa joka on mennyt eikä koskaan enää palaa. - merim.raimo
varmasti.. kirjoitti:
>> Jos et ano niin ei sinulle ylhäältä väkisin myöskään mitään anneta. >>
Ei mitään anneta...?
Eikö ihmesairastumisia tai viimeistä tuomiotakaan ?Sen sinä ihan itte hankit itsellesi täällä maan päällä.
- yksi...
on olemassa.. kirjoitti:
>> Minun on kerrottava totuus, vaikka harvat sen uskovat, mutta mitä enemmän Jeesus lähettää meitä valjastettuja lopun ajan sotureita totuutta julistamaan sitä suuremmat ihmeet ilmaantuvat, sillä Jeesus on luvannun merkein todistaa ja vahvistaa uskomme. >>
...kovin monenlaisia "totuuksia".
Eri elämänkatsomuksiin tukeutuvilla on kokonaan erilaiset "totuudet", ja jopa kristinuskostakin löytyy lukemattomia toisistaan eroavia "totuuksia" yksityiskohtien osalta.
Jokaisella olkoon oikeus omaansa, mutta muiden halveksiminen tai tuomitseminen oman henkilökohtaisen "totuuden" perusteella ei sovi 2000-luvun yhteiskuntaan tai sen ihmissuhteisiin.
Käsitteet kuten "me valjastetut lopun ajan soturit" henkivät aikaa joka on mennyt eikä koskaan enää palaa.totuus ja yksi Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki ja jokainen, joka on saanut uudesti syntyä elävän veden lähteestä, eli Jumalan Sanasta=Jeesus ja Sanan sinetöivästä Pyhästä Hengestä, eli yksinkertaistettuna Jumalasta, on saman kasvattajan alamaisuudessa ja siksi heillä on yksi yhteinen usko.
Uskomuksia on luekemattomia, mutta jokainen, joka kuulee, voi tulla elävän lähteen luokse, eli elävään uskoon ja jättää ikuisesti taakseen jumalan kuvat. - hiukan..
yksi... kirjoitti:
totuus ja yksi Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki ja jokainen, joka on saanut uudesti syntyä elävän veden lähteestä, eli Jumalan Sanasta=Jeesus ja Sanan sinetöivästä Pyhästä Hengestä, eli yksinkertaistettuna Jumalasta, on saman kasvattajan alamaisuudessa ja siksi heillä on yksi yhteinen usko.
Uskomuksia on luekemattomia, mutta jokainen, joka kuulee, voi tulla elävän lähteen luokse, eli elävään uskoon ja jättää ikuisesti taakseen jumalan kuvat.>> joka kuulee, voi tulla elävän lähteen luokse, eli elävään uskoon ja jättää ikuisesti taakseen jumalan kuvat. >>
... teennäiseltä käyttää omasta elämänkatsomuksestaan nimitystä "elävä usko", mutta muutoin olen täysin yhtä mieltä kanssasi. - ketjun.
kokemus. kirjoitti:
Minut vietiin leikkaukseen runsaa veren vuodon takia, mutta jo kiiruhtaville hoitohenkilöille todistin matkalla, että "ei minua tarvitse leikata, Jeesus sanoi niin." Eivät he kuunnelleet, vaan juoksujalkaa kiirehtivät minut leikkauspöydälle ja saman tien paikalle saapui leikkaussalin hoitohenkilöt, joille toistin saman asian, mutta eivät hekään uskoneet, vaan ottivat siteitä poissa ja alkoivat valmistella leikkausta. Kohta heidän oli pakko uskoa, sillä verentulo oli loppunut täysin.
Jeesus antaa omilleen valoisan ja vahvan uskon ja siksi Hänen omansa ovat valoisia ja vahvoja.Haluan sanoa sinulle kaikella ystävyydellä:
Usko on tärkeä osa sairaudesta paranemista. Sitä en kiistä ollenkaan ja sen tietävät kaikki lääkärit ja hoitajat. Uskolla tarkoitan kuitenkin uskoa paranemiseen, lääkäreihin, hoitajiin, lääkkeisiin, erilaisiin hoitoihin.
Jos menettää toivon paranemisesta, ei hyvä seuraa.
Mutta tuolla uskolla, jonka mainitsin, ei tarvitse olla mitään tekemistä uskonnollisen uskon kanssa, ja useimmiten näin on laita. Ateisti tarvitsee em. uskoa yhtä hyvin kuin uskovainenkin.
Ihmeisiin en usko, jos ihmeillä tarkoitetaan sitä, mitä uskovat tarkoittavat. Jumala ei paranna eikä Jeesuskaan.
Kertaan nyt vielä: selittämättömät paranemiset ovat aivan eri asia kuin uskonnollinen ihmeparaneminen. Tai itse asiassa ne ovat aivan sama asia. Edellinen on tieteellinen, ei- uskovien versio ja jälkimmäinen uskovien versio samasta asiasta.
Tiede ei ole löytänyt ainoaakaan uskonnollista ihmeparanemista, vaikka asiaa on laajasti tutkittu maailmalla ja Suomessa.
Selittämättömiä ilmiöitä sattuu maailmassa varsin usein. Ne eivät ole ihmeitä, mutta tiede ei osaa niitä toistaiseksi selittää.
Uskova tekee ison virheen, jos alkaa myymään uskoaan ihmeparanemisilla. Ja vielä isomman virheen hän tekee, jos väittää osaavansa parantaa ihmisiä Jumalan/Jeesuksen/Pyhänhengen voimalla. Jälkimmäisessä tapauksessa hän syyllistyy puoskarointiin, vaikka laki ei valitettavasti vielä asiaan puutu.
Että parane sinä vaan jumalan avulla, minä luotan itseeni ja Suomen mainioon terveydenhuoltojärjestelmään. - luulen..
merim.raimo kirjoitti:
Sen sinä ihan itte hankit itsellesi täällä maan päällä.
>> Se viimeinen tuomio
Sen sinä ihan itte hankit itsellesi täällä maan päällä. >>
... ja nahoissani kärsin / nautin myös tekemisieni ja tekemättä jättämisieni seuraukset, täällä maan päällä. - se on käyttää
hiukan.. kirjoitti:
>> joka kuulee, voi tulla elävän lähteen luokse, eli elävään uskoon ja jättää ikuisesti taakseen jumalan kuvat. >>
... teennäiseltä käyttää omasta elämänkatsomuksestaan nimitystä "elävä usko", mutta muutoin olen täysin yhtä mieltä kanssasi.sitä sanaa, koska uskoni on elävä. Joskus, kauan sitten minullakin oli jumalan kuva, vaikka en sitä kyllä itse tiennyt, mutta Jeesus paljasti sen kertoesaan, että Hän särkee sen jumalan kuvan, joka minussa on ja Hän teki sen ja sain tulla tuntemaan elävän Jumalan.
Se jumalan kuva oli minuun syntynyt luterilaisten oppi-isien tekemänä ja se oli kyllä kuollut, kuin kivi, koska se ei ikinä yhtään ihmettä tehnyt (: - tekevistä..
se on käyttää kirjoitti:
sitä sanaa, koska uskoni on elävä. Joskus, kauan sitten minullakin oli jumalan kuva, vaikka en sitä kyllä itse tiennyt, mutta Jeesus paljasti sen kertoesaan, että Hän särkee sen jumalan kuvan, joka minussa on ja Hän teki sen ja sain tulla tuntemaan elävän Jumalan.
Se jumalan kuva oli minuun syntynyt luterilaisten oppi-isien tekemänä ja se oli kyllä kuollut, kuin kivi, koska se ei ikinä yhtään ihmettä tehnyt (:>> Se jumalan kuva oli minuun syntynyt luterilaisten oppi-isien tekemänä ja se oli kyllä kuollut, kuin kivi, koska se ei ikinä yhtään ihmettä tehnyt (: >>
... tai ei-tekevistä jumalista tai jumalan kuvista minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta eläväksi kai minäkin voisin uskoani luonnehtia. Jopa niin eläväksi että se muuttuu ja kehittyy kaiken aikaa, tieteellisen- ja yhteiskunnallisen kehityksen ja oman kokemuspohjan lisääntymisen mukana. - .....lammas.......
yksi... kirjoitti:
totuus ja yksi Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki ja jokainen, joka on saanut uudesti syntyä elävän veden lähteestä, eli Jumalan Sanasta=Jeesus ja Sanan sinetöivästä Pyhästä Hengestä, eli yksinkertaistettuna Jumalasta, on saman kasvattajan alamaisuudessa ja siksi heillä on yksi yhteinen usko.
Uskomuksia on luekemattomia, mutta jokainen, joka kuulee, voi tulla elävän lähteen luokse, eli elävään uskoon ja jättää ikuisesti taakseen jumalan kuvat.Ja ihminen /yhteisö määrittää sen kuka on elävässä eli ainoassa oikeassa uskossa?
Kiitti mulle riitti.
AINOA JOLLE IHMINEN ON TILIVELVOLLINEN ON JUMALA.
Miksi me ihmiset alamme määrittämään kenenkään uskon elävyyttä tai kuolluutta.
Niin meidänhän tulee nuhdella jos joku poikkeaa sivuraiteille eli siitä elävästä uskosta ja ihmisinähän me näemme kaiken ja jokaisella on niin suuri valtuus nuhdella ja tuomita toisia kuin vain on?
Ajatelkaa vähän!!!!!
Lammaslauma jossa toiset lampaat yrittävät pitää kuria eikä anneta itse Paimenen johtaa, mitä tämä nykyaika on? - juuri
tekevistä.. kirjoitti:
>> Se jumalan kuva oli minuun syntynyt luterilaisten oppi-isien tekemänä ja se oli kyllä kuollut, kuin kivi, koska se ei ikinä yhtään ihmettä tehnyt (: >>
... tai ei-tekevistä jumalista tai jumalan kuvista minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta eläväksi kai minäkin voisin uskoani luonnehtia. Jopa niin eläväksi että se muuttuu ja kehittyy kaiken aikaa, tieteellisen- ja yhteiskunnallisen kehityksen ja oman kokemuspohjan lisääntymisen mukana.sellaista on usko, että se kehittyy, eli kuljemme sydänpäivää kohti. Emme taida täällä kovinkaan pitkälle kehittyä, mutta kuitenkin niin pitkälle, että saamme elää ihanaa, vapaata ja turvallista elämää ja ennenkaikkea saamme rakastaa elävää Jumalaa yli kaiken ja lähimäistä niin, kuin itseämme. Siis, taidamme sittenkin kehtittyä melkoisesti, jos alamme muistelemaan sitä aikaa, jolloin olimme vasta vauva-asteen uskovaisia, tai varsinkin sitä aikaa, jolloin elimme alkeisvoimien alaisuudessa. Kehityshän on aivan hurja.
Tämä vapaus on niin mahdottoman valtavaa, että ei sitä osaa sanoin kuvata ja se, että ei tarvitse ketään tuomita, eikä edes arvostella, kunhan vain totuutta julistaa, on valtava voitto, sillä silloin meihin ei paha yhdy, kun jo ajatuksissamme tahdomme pysyä valon lapsina, eli Jeesuksen omina ja tahdomme rakastaa jokaista ihmistä lähimäisenämme. Eikö olekin hyvä, että meille ei annettu tuomiovaltaa, vaan käskettiin vain rakastaa.
Siunausta sinulle tällä mielenkiintoisella tiellä. - sanoisin sinulle?
.....lammas....... kirjoitti:
Ja ihminen /yhteisö määrittää sen kuka on elävässä eli ainoassa oikeassa uskossa?
Kiitti mulle riitti.
AINOA JOLLE IHMINEN ON TILIVELVOLLINEN ON JUMALA.
Miksi me ihmiset alamme määrittämään kenenkään uskon elävyyttä tai kuolluutta.
Niin meidänhän tulee nuhdella jos joku poikkeaa sivuraiteille eli siitä elävästä uskosta ja ihmisinähän me näemme kaiken ja jokaisella on niin suuri valtuus nuhdella ja tuomita toisia kuin vain on?
Ajatelkaa vähän!!!!!
Lammaslauma jossa toiset lampaat yrittävät pitää kuria eikä anneta itse Paimenen johtaa, mitä tämä nykyaika on?Sanon vain, että Jeesus on hyvä Paimen ja me kuulemme Hänen äänensä. Ei meidän tarvitse todellakaan toistemme äänestä välittää, sillä Paimenen ääni on kalleinta meille, mutta meidän tulee rakastaa toinen toistamme ja uskoa, että kotona tavataan ja sitten jutellaan ja iloitaan.
- Jeesus
ketjun. kirjoitti:
Haluan sanoa sinulle kaikella ystävyydellä:
Usko on tärkeä osa sairaudesta paranemista. Sitä en kiistä ollenkaan ja sen tietävät kaikki lääkärit ja hoitajat. Uskolla tarkoitan kuitenkin uskoa paranemiseen, lääkäreihin, hoitajiin, lääkkeisiin, erilaisiin hoitoihin.
Mutta tuolla uskolla, jonka mainitsin, ei tarvitse olla mitään tekemistä uskonnollisen uskon kanssa, ja useimmiten näin on laita. Ateisti tarvitsee em. uskoa yhtä hyvin kuin uskovainenkin.
Ihmeisiin en usko, jos ihmeillä tarkoitetaan sitä, mitä uskovat tarkoittavat. Jumala ei paranna eikä Jeesuskaan.
Kertaan nyt vielä: selittämättömät paranemiset ovat aivan eri asia kuin uskonnollinen ihmeparaneminen. Tai itse asiassa ne ovat aivan sama asia. Edellinen on tieteellinen, ei- uskovien versio ja jälkimmäinen uskovien versio samasta asiasta.
Tiede ei ole löytänyt ainoaakaan uskonnollista ihmeparanemista, vaikka asiaa on laajasti tutkittu maailmalla ja Suomessa.
Selittämättömiä ilmiöitä sattuu maailmassa varsin usein. Ne eivät ole ihmeitä, mutta tiede ei osaa niitä toistaiseksi selittää.
Uskova tekee ison virheen, jos alkaa myymään uskoaan ihmeparanemisilla. Ja vielä isomman virheen hän tekee, jos väittää osaavansa parantaa ihmisiä Jumalan/Jeesuksen/Pyhänhengen voimalla. Jälkimmäisessä tapauksessa hän syyllistyy puoskarointiin, vaikka laki ei valitettavasti vielä asiaan puutu.
Että parane sinä vaan jumalan avulla, minä luotan itseeni ja Suomen mainioon terveydenhuoltojärjestelmään.parantaa, mutta ei meidän kannata siitä väitellä.
Oikeassa olet, että usko omaan jaksamiseen ja kaikkeen hyvään on ateistillekin tärkeä, sillä jos ihminen ei luota itseensä, eikä selviämiseensä, voi käydä niin, kuin hän uskoo eli, että hän ei selviä, tai jos hän jaksaa luottaa, niin hän selviää.
Toivon kuitenkin, että sinäkin saat uskonlahjan, sillä ilman sitä ei voi uskoa. - Lukihäiriöinen
ketjun. kirjoitti:
Että parane sinä vaan jumalan avulla, minä luotan itseeni ja Suomen mainioon terveydenhuoltojärjestelmään.Et ole uudesti syntynyt, eikä sinulla ole Pyhää Henkeä, oletko uskossa lainkaan.
Usko, toivo ja Ennenkaikkea rakkaus.
Pyhä Henki Ramatun kautta todistaa: Jeesuksen kautta me olemme parannetut, eheäksi Hän vain voi tehdä.
Mikä ihmiselle on mahdotonta on Jumalalle mahdollista.
Kaikki tämä perustuu uskoon, kurottautumiseen sitä kohden, joka ei näkyväistä ole.
Jeesus voi tehdä sinustakin uuden,tehdä ihmeitä ilman määrää.
Omalta kohdalta voin sanoa, että minä olen eheytynyt Jeesuksen ja Pyhän Hengen voimasta.
Tunnen rakkautta, jonka vain Jeesus voi antaa.
Minä olen täysi sydämisesti antanut itseni Jeesuksen käytöön.
Jeesus kuuluu elämääni niinkuin jokapäiväinen ravinto, Hän on minussa kaikki ja Ramatun kautta voin oppia uutta, joka ravitsee ja kirkastuu minulle, Pyhän Hengen kautta.
Hän on luvannut ruumiillisen terveyden, ja totisesti näin jokainen sen saa, uskon kautta ja Jeesuksen ristin työn kautta.
Jeesus on sama aina ja iänkaikkisesti, Hänen Sanansa on samalla tavalla todet, kuin silloinkin, kun Hän maanpäällä oli.
Jeesus elää!!! - Voitin lotossa
ketjun. kirjoitti:
Että parane sinä vaan jumalan avulla, minä luotan itseeni ja Suomen mainioon terveydenhuoltojärjestelmään.päävoiton; Oliko minulla onnea?, tai tuuria?. Ei tippaakaan, ainoastaan seitsemän oikein. Harmittaa, kun kaikki aina sanoo, että mulla oli hyvä onni/tuuri.
Vähän sama tuli mieleen tässä sun jutusta.
- ~ajatus~
Totta, että jokainen selittämötön parantuminen sairaudesta laitetaan heti jonkin yliluonnollisen asian piikkiin, mutta näin käy ja on edelleen käyvä kaikissa kulttuureissa ja uskonnoissa ei se ole ainoastaan helluntalaisten yksinoikeus.
Itse näkisin ihmeellisimpinä parantumisesta sen kun ihminen kokee uskoon tulon eli tekee ns. parannuksen ja alkaa seurata Jeesuksen oppeja.
Kaiketi juuri tuota asiaa tarkoitetaan ihmeparantumisella eli miten henkinen elämä heittää häränpyllyä kuin ihmeen kautta ja on syntynyt uusi ihminen.
Itse olen kärsinyt kroonisesta masennuksesta yli kaksikymmentä vuotta ja nyt tajuan miksi en ole saanut kokea konkreettisesti tuota "ihmeparantumista", mutta sen sijaan olen saanut tilalle toisen ihmeen ; tie Jumalan luo on auennut, ilman tuskiani tuskin olisin koskaan tajunnut , että ihminen ei ole yksin vaan jokin korkeampi voima täällä ohjaa ja kannattelee meitä silloinkin kun tuntuu siltä ettei jaksa.
Jumalan rakkaus ja armo ovat suunnattoman suuria asioita. Kiitos Jumalalle tuosta lahjasta se jos mikä on ihme.on ihmeistä suurin ja se on meitä kaikkia varten.
Ihminen voi parantua ihmeellisesti ja silti mennä kadotukseen, mikä on tosi surullista ja vastoin Jumalan tahtoa. Hän kun tahtoisi kaikki ihmiset luokseen taivaan kotiin, Jeesuksen omina.- Malcolm Hedding
Jeesuksen kävelevän kaikenaikaa vierellämme..
Aluksi hiekalla näkyy kahdet jalanjäljet.
Jonkin ajan kuluttua näkyy vain yhdet.
Kun me havahdumme näkemään ne ja kyselemme Jeesukselta: "Miksi jätit minut silloin, kun hiekassa oli vain yhdet jäljet?" Jeesus vastaa: "Minä kannoin sillä hetkellä sinua ja sen vuoksi näit vain yhdet jäljet".
Olet oivaltanut hienosti asian uskoon tulosi myötä. Siunattua lepoa Jumalan kämmenellä!
- todisteeksi?
Livenä voi katsoa kun tulee uusi jäsen tai kuollut herää henkiin, mutta mikään ei vakuuta epäilijää.
Lääkärintodistuksia löytyy vaikka kuinka, mutta nekään ei vakuuta.
Vaikka kehoitetaan menemään viereen katsomaan kokoukseen sekään ei riitä.
Siis älkää jauhako, todistakaa mielummin, että ei tapahdu.- umpihetero.
niilo yli-vainion ns. ihmeparantumisista tehty väitöskirja. siinä tutkittiin kaikki ns. parantumiset tieteellisin menetelmin. yhtäkään ihmeparantumista ei todettu tapahtuneen.
tietääksni myös itse tutkimuksen tekijät olivat vahvasti uskossa ennen tutkimuksen tekoa. sen jälkeen heidän uskonsa alkoi horjua kun mitään ei sitten löytynytkään todisteeksi.
toinen hyvä todiste on se, että kun sinun lapsesi sairastuu niin minne sinä hänet silloin viet? vietkö sairaalaan vai vietkö saarnaajan luo? vastaappa rehellisesti... - vastaan toistamiseen.
umpihetero. kirjoitti:
niilo yli-vainion ns. ihmeparantumisista tehty väitöskirja. siinä tutkittiin kaikki ns. parantumiset tieteellisin menetelmin. yhtäkään ihmeparantumista ei todettu tapahtuneen.
tietääksni myös itse tutkimuksen tekijät olivat vahvasti uskossa ennen tutkimuksen tekoa. sen jälkeen heidän uskonsa alkoi horjua kun mitään ei sitten löytynytkään todisteeksi.
toinen hyvä todiste on se, että kun sinun lapsesi sairastuu niin minne sinä hänet silloin viet? vietkö sairaalaan vai vietkö saarnaajan luo? vastaappa rehellisesti...Et kyllä osoittanut kysymystäsi minulle, mutta vastaanpa nyt kuitenkin, kuten aikaisemminkin olen vastannut, että jos lapseni sairastuu vien hänet lääkäriin, sillä Jumala voi hänet parantaa lääkärien kautta tai suoraan tai jättää parantamattakin, mutta siitä saan olla varma, että lapseni on Jeesuksen turvassa.
Itse olen saanut kokea monet ihmeparanemiset, joihin ei ne nähneillä lääkäreillä ole ollut muuta sanomista, kuin suuren hämmästyksen kekellä sanoa, että vain suurempi voima kykeni tuon tekemään.
Ensimäisestä erittäin vakavasta sairaudesta paranin 24 vuotta sitten ja viimeisestä teho-osastolle johtaneesta vakavasta sairaudesta paranin kaksitoista vuotta sitten ja sen jälkeen olen ollut täysin terve.
Teho-osastolla nukuin seitsemän tuntia ja herättyäni olin terve. Hoitohenkilökunta lähetti henkilökuntaan kuuluvan ihmisen vielä perääni, kun minut palautettiin tavalliselle osastolle, kyselemään, että mitä siinä tapahtui, lääkärit ja muut ovat aivan hämmingissä.
Tämä on totta ja se joka sen yrittää kiistää, tekee aivan turhaa työtä. - umpihetero.
vastaan toistamiseen. kirjoitti:
Et kyllä osoittanut kysymystäsi minulle, mutta vastaanpa nyt kuitenkin, kuten aikaisemminkin olen vastannut, että jos lapseni sairastuu vien hänet lääkäriin, sillä Jumala voi hänet parantaa lääkärien kautta tai suoraan tai jättää parantamattakin, mutta siitä saan olla varma, että lapseni on Jeesuksen turvassa.
Itse olen saanut kokea monet ihmeparanemiset, joihin ei ne nähneillä lääkäreillä ole ollut muuta sanomista, kuin suuren hämmästyksen kekellä sanoa, että vain suurempi voima kykeni tuon tekemään.
Ensimäisestä erittäin vakavasta sairaudesta paranin 24 vuotta sitten ja viimeisestä teho-osastolle johtaneesta vakavasta sairaudesta paranin kaksitoista vuotta sitten ja sen jälkeen olen ollut täysin terve.
Teho-osastolla nukuin seitsemän tuntia ja herättyäni olin terve. Hoitohenkilökunta lähetti henkilökuntaan kuuluvan ihmisen vielä perääni, kun minut palautettiin tavalliselle osastolle, kyselemään, että mitä siinä tapahtui, lääkärit ja muut ovat aivan hämmingissä.
Tämä on totta ja se joka sen yrittää kiistää, tekee aivan turhaa työtä.no sitten sinä varmaan elät ikuisesti. mutta siis ihan tosissa; kuinka kukaan täysjärkinen ihminen voi uskoa jotai ihmeparantumispaskaa?
- Oikeasta ihmeestä
vastaan toistamiseen. kirjoitti:
Et kyllä osoittanut kysymystäsi minulle, mutta vastaanpa nyt kuitenkin, kuten aikaisemminkin olen vastannut, että jos lapseni sairastuu vien hänet lääkäriin, sillä Jumala voi hänet parantaa lääkärien kautta tai suoraan tai jättää parantamattakin, mutta siitä saan olla varma, että lapseni on Jeesuksen turvassa.
Tämä on totta ja se joka sen yrittää kiistää, tekee aivan turhaa työtä.Onko jollekin kasvanut uudet hampaat suuhun, tai kasvanut uusi raaja menetetyn tilalle?
Se kyllä vakuuttaisi epäilevämmänkin. vastaan toistamiseen. kirjoitti:
Tämä on totta ja se joka sen yrittää kiistää, tekee aivan turhaa työtä.rehvastella tuommoisilla ja valehdella.
Oikeasta ihmeestä kirjoitti:
Onko jollekin kasvanut uudet hampaat suuhun, tai kasvanut uusi raaja menetetyn tilalle?
Se kyllä vakuuttaisi epäilevämmänkin.on väittänyt Jeesuksen asentaneen hampaaseensa paikan.
- umpihetero.
Työmies2 kirjoitti:
on väittänyt Jeesuksen asentaneen hampaaseensa paikan.
ei kai kukaan voi olla tuollainen taulapää? no taas toisaalta kyllähän täällä joku nuija kirjoitti että kreikan tulipalot ovat merkki jeesuksen uudesta tulemisesta. voi jesus mitä nuijia....
umpihetero. kirjoitti:
ei kai kukaan voi olla tuollainen taulapää? no taas toisaalta kyllähän täällä joku nuija kirjoitti että kreikan tulipalot ovat merkki jeesuksen uudesta tulemisesta. voi jesus mitä nuijia....
on kyllä väittänyt niin moneen otteeseen.
- aikuinen...
umpihetero. kirjoitti:
no sitten sinä varmaan elät ikuisesti. mutta siis ihan tosissa; kuinka kukaan täysjärkinen ihminen voi uskoa jotai ihmeparantumispaskaa?
ihminen? Käytöksesi osoittaa sinun olevan keskenkasvuinen, eli aikuisen harkitsevaisuutta ja arvostelukykyä vailla oleva.
Sinä varmasti häpeät aikuiseksi tultuasi noita kirjoituksiasi, sillä ei kukaan järkevä ihminen naura tiedolle, jota ei voi itse todistaa valheeksi, eikä todeksi, eli voitko sinä todistaa noista paranemisesta puhumisen valheeksi, kuten halusi näyttäisi olevan?
Miksi tulisin tänne valehtelemaan nimimerkitönnä, eli millään tavalla itselleni hyötyä etsivänä?
Olen kokenut suuria ihmeitä ja sinä et nauramisillasi niitä saa hälvennetyksi.
Mikä johinkin suomalaisiin on mennyt, kun he noin lapsellisiksi ja kehittymättömiksi ovat käyneet ja jääneet? Tai, niinhän se oli jo israelilaistenkin kohdalla, osa heistä oli samoin kehittymättömiä, eivätkä kyenneet harkitsevvaisuuteen, vaan kiivailivat Jeesusta vastaan tuntematta Häntä.
Aikanaan, kun Jeesus minut tänne lähetti, Hän valmisti minut tähän tehtävään ja kertoi edeltä, että "pilkkaajat ja ivaajat tulet kulkemaan kannoillasi samoin, kuin kulkivat Minun kannoillani, mutta he eivät kykene sinua vahingoittamaan" ja se on täysin toteutunut ja Hän jatkoi, että "itsensä he vahinkoon saavat." - on tosi
Työmies2 kirjoitti:
on kyllä väittänyt niin moneen otteeseen.
ja se toimii tänään samoin, kuin on tominut aina ja meille on luvattu ja ANNETTU terveys, vaikka kuinka sitä vastaan puhisisit.
Luepas tästä mitä tapahtui Jeesuksen aikana ja tiedota, että samoin tapahtuu tänään, mutta vain uskovaisten keskuudessa ja lue tuolta alta vielä kirjoitus evankeliumien aitoudesta ja lopeta nyt viimeistään pilkkaamiset, että et menetä mahdollisuutta löytää arvokkain asia elämääsi.
Matt. 9:21
Sillä hän sanoi itsekseen: "Jos vain saan koskettaa hänen vaippaansa, niin minä tulen terveeksi".
Matt. 9:22
Silloin Jeesus kääntyi, näki hänet ja sanoi: "Tyttäreni, ole turvallisella mielellä; sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi". Ja sillä hetkellä nainen tuli terveeksi.
Matt. 12:13
Sitten hän sanoi miehelle: "Ojenna kätesi!" Ja hän ojensi; ja se tuli entiselleen, terveeksi niinkuin toinenkin.
Mark. 3:5
Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi". Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
Mark. 5:23
pyysi häntä hartaasti ja sanoi: "Pieni tyttäreni on kuolemaisillaan; tule ja pane kätesi hänen päällensä, että hän tulisi terveeksi ja jäisi eloon".
Mark. 5:28
sillä hän sanoi: "Kunhan vain saan koskettaa edes hänen vaatteitaan, niin tulen terveeksi".
Mark. 5:34
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi. Mene rauhaan ja ole terve vaivastasi."
Luuk. 6:10
Ja hän katsoi ympärilleen heihin kaikkiin ja sanoi miehelle: "Ojenna kätesi". Mies teki niin, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
Luuk. 8:36
Mutta silminnäkijät kertoivat heille, kuinka riivattu oli tullut terveeksi.
Luuk. 8:47
Kun nainen näki, ettei hän pysynyt salassa, tuli hän vavisten, lankesi hänen eteensä ja ilmoitti kaiken kansan kuullen, mistä syystä hän oli koskenut häneen ja kuinka hän oli kohta tullut terveeksi.
Joh. 5:6
Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?"
Joh. 5:9
Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.
Joh. 5:11
Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'."
Joh. 5:14
Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".
Joh. 5:15
Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt.
Joh. 7:23
Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
Joh. 11:12
Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi".
Ap. t. 14:9
Hän kuunteli Paavalin puhetta. Ja kun Paavali loi katseensa häneen ja näki hänellä olevan uskon, että hän voi tulla terveeksi,
Evankeliumien aitous
Ensiksi on vastattava haasteeseen evankeliumien aitoudesta. Mistä tiedämme, että Jeesuksen opetuslapset Matteus ja Johannes sekä Pietarin ja Paavalin kumppanit Markus ja Luukas todella kirjoittivat heidän mukaansa nimetyt Raamatussamme olevat evankeliumit? Mistä tiedämme, että lähes 2000 vuotta sitten kirjoitetut tekstit ovat pysyneet samoina meidän päiviimme saakka? Miksi hyväksymme vain Raamatun evankeliumit emmekä muita varhaisia evankeliumeita?
Kristittyjen onneksi Uuden testamentin tekstien aitoudesta on enemmän historiallista näyttöä kuin mistään muista antiikin ajan kirjoituksista. Ajanlaskumme ensimmäisiltä vuosisadoilta on useita todisteita siitä, että evankeliumit ovat todella saaneet syntynsä apostolisissa käsissä. Yhtenä esimerkkinä mainittakoon Eusebiuksen kirkkohistoriassa siteerattu apostoli Johanneksen opetuslapsen Polykarpuksen opetuslapsi Ireneus Lyonilainen, joka kirjoitti 100-luvun loppupuolella: ”Matteus julkaisi heprealaisten keskuudessa kirjoitetun evankeliumin, kun Pietari ja Paavali olivat Roomassa julistamassa evankeliumia ja perustamassa kirkkoa. Heidän lähtönsä jälkeen Markus, Pietarin oppilas ja tulkki, jätti meille kirjallisesti sen, mitä Pietari julisti. Luukas, Paavalin kumppani, pani kirjaan Paavalin julistaman evankeliumin. Sitten myös Johannes, Herran opetuslapsi, joka oli nojautunut hänen rintaansa vasten, julkaisi evankeliumin oleskellessaan Efesossa Aasiassa.” (Kirkkohistoria 5:8:2–4, Harhaoppeja vastaan 3:1:1)
Evankeliumien kirjoittajista oltiin ensimmäisillä vuosisadoilla laajasti samaa mieltä, eikä ole päteviä todisteita vaihtoehtoisista kirjoittajista. Jos alkukirkko olisi itse kirjoittanut evankeliumit ja valehdellut niiden kirjoittajista, harhaoppiset olisivat saaneet siitä mainion tilaisuuden todistaa kristityt huijareiksi, eivätkä he olisi hyväksyneet näitä evankeliumeja. Tapahtui kuitenkin päinvastoin – kirkon vastustajat käyttivät myös lähteinään apostolisia evankeliumeita. Kirkko olisi tuskin myöskään valinnut kahta apostolien joukkoon kuulumatonta (Markus ja Luukas) sekä paheksuttua publikaania (Matteus) evankeliumien kirjoittajiksi. Jos he olisivat halunneet teksteilleen uskottavuutta, he olisivat tehneet kuten esimerkiksi gnostilaiset julkaistessaan omat evankeliuminsa – he nimesivät ne mm. Pietarin, Marian ja Tuomaksen mukaan.
Evankeliumien tekstien säilymisestä vääristelemättöminä on myös valtavan vahvaa todistusaineistoa. Kun suurin osa säilyneestä antiikin kirjallisuudesta on vain muutaman muinaisen käsikirjoituksen varassa, Uuden testamentin teksteistä on olemassa noin 24 000 käsikirjoitusta eri kielillä eri aikoina ja eri paikoissa. Kun muut antiikin kirjallisuuden säilyneet käsikirjoitukset ovat peräisin 500–1500 vuotta alkuperäistekstin kirjoittamisen jälkeiseltä ajalta, Uuden testamentin käsikirjoituksia on säilynyt ajalta, joka on vain sukupolven päässä alkuperäiskirjojen kirjoittamishetkestä (ensimmäinen katkelma Johanneksen evankeliumista n. vuodelta 125). Tämän lisäksi varhaisten kristittyjen kirjoittamien muiden tekstien sisältämistä sitaateista voitaisiin koota koko Uusi testamentti muutamia jakeita lukuun ottamatta, ja koska kirkkoisien jatkumo alkaa apostolisista ajoista asti, ei Uuden testamentin vääristyminen ole sijoitettavissa mihinkään ajanjaksoon.
Vaikka eri käsikirjoituksissa onkin useita eroavaisuuksia, nämä johtuvat lähinnä kirjoitusvirheistä ja muista epäolennaisista seikoista. Yksikään kristillinen opinkappale ei perustu raamatunkohtaan, jonka epäiltäisiin olevan myöhempi lisäys. Kaiken kaikkiaan 97–99% Raamatuissamme olevasta Uudesta testamentista on varmasti alkuperäisessä muodossaan, ja variaatiotkin on yleensä merkitty mukaan alaviittein. Yhteenvetona voidaan todeta, että Uuden testamentin tekstit ovat varmasti tarkimmat ja luotettavimmat aikoihimme asti säilyneet antiikinaikaiset kirjoitukset. Evankeliumeita ei voi torjua historiallisin perustein, sillä silloin jouduttaisiin torjumaan samalla koko muinainen historia – ainoa syy olla uskomatta niihin onkin niiden ihmeellisessä sisällössä, jonka luotettavuutta tutkimme seuraavaksi.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 383599
- 981731
- 1361615
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa471561- 931327
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo301246MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2881152- 571135
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1261025Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711001