Hammaslääkäri heitti melkein ulos

huonosti kohdeltu

Jokainen tietää mitä on istua hammaslääkärin tuolissa avuttomana saati,kun vielä kärsii hammaslääkäri pelosta. Itse hakeuduin hymysuuhun (i) v.2006 saamaan hoitoa, koska mainostivat keltaisilla sivulla pelkopotilaiden hoitoa, (sama lause löyty heidän nettisivuiltaan ja vielä vuoden 2007 ilmoituksestaan).Naislääkäri istutti tuoliin ja kerroin pelko ongelmastani.Johon tämä tokaisi, ai vieläkö se lause sielä on.Pitänyt poistaa jo ajat sitten.No hoito aloitettiin ja hieman siinä inahdin ja liikutin jalkaani, ilman että se millään hänen työskentelyään olisi häirinnyt.Ilmeisesti vain hermoja, koska sanoi, enhän minä sinua pysty hoitamaan,olet niin peloissasi ja niin vaikea tapaus(tämä hyvin tulkinnanvarainen asia, koska olen hoidattanut hampaitanikymmeniä kertoja ja kaikki muut pystynyt hoidon suorittamaan ilman vaikeuksia)...Sitten vielä mitä. Tämä herttainen hammaslääkäri alkoi repiä suojalappua irti ja oli passittamassa minua ulos!!!!Olin aivan puulla päähän lyöty.Olin lähdössä vielä ulkomaille ja halusin hampaani kuntoon vaikka sitten joutuisinkin aneleen, että hoida minut. Aikani pyydeltyäni taas jatkettiin, puudutus laitettiin ja vinkasin taas koska se sattui ja niin pirusti. Tähän hammasl.tokaisi juu ei se satu puudutus on juuri laitettu vähän voi vaan kutittaa. Enköhän jo 30-vuoden ikään mennessä tiedä mikä kutittaa ja mikä sattuu..Lopputuloksena oli se, että jouduin hänen takiaan(paikkasi hampaan mikä vaati juurihoitoa)kolme kertaa hammaslääkäripäivystykseen sekä kerran tavalliselle päivystysasemalle, kun hammas oli tulehtunut ja poski aivan turvoksissa,oli kuumetta ja se särky oli jotain aivan kamalaa. Eli kaikkiaan 4 kertaa kipuun sain hoitoa ja tämä sisältyi 2kuukauden ajanjaksoon. Jokainen jolla on hammassärkyä ollut tietää mistä puhun. Syöminen, juominen, puhuminen, yleinen oleminen ilman kipulääkettä on tuskaa.Ja itse kärsin kivuista sen vajaa kaksi kuukautta!Paras koko tässä jutussa se, että sain firmalta "hymysuuhuni" vuoden jälkeen laskun n.200e joka nyt ulosotossa.

Olin eräässä Hymysuussa asiakkaana... Sanoin jo kättelyssä naishammaslääkärille hammaslääkäripelostani.Ja että hakeuduin nimenomaan kyseiseen paikkaan, koska mainostivat

22

7137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • o_o'

Aika epäkohteliasta ja törkeää meininkiä. Sinun olisi pitänyt viedä tuota asiaa eteenpäin, hoitovirheenä.

Hammaskeijulla taisi olla kuukautiset.

• minäkin x

olen joutunut käymään muutamalla hammaslääkärillä ja suurinpiirtein rukoilemaan, että ne korjaisi kuluneen kruunun, mutta kukaan ei haluaisi korjata toisen tekemää, muutamat on kieltäytyneetkin, kummallista..
      Olen saanut aika ikävää palvelua aiheetta, ihan kuin vika olisi minun, että kruunu lyhenee ja kuluu. Ihmetyttää, kun on kysessä alan ammattilaiset ja korkeasti kouluttautuneet henkilöt, ja käytöstavat ovat kadoksissa. Ja miksi pitää aina lähteä kokeilemaan sillä heikoimmalla aineella, eikö heti voisi asiakkaalle esitellä kestävimmän vaihtoehdon myös.

• huh huh

Jos meillä on potilasasiamiehet tässä maassa, niin juuri tuollaisissa tilanteissa heitä on käytettävä. Kyllä hoitovirhe on ihan ilmeinen ja ala-arvoista kohtelua. Ei pidä jättää asiaa tuohon. Eikös noissa hoitovirheissä ollut valitusaikaa 3 vuotta? (Jollen aivan väärin muista.)

• huh mitä hoitoa !

Varmaan ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun taas hammaslääkäriltä olivat käytöstavat ja ymmärrys potilaan kohtaamisesta TÄYSIN kateissa.
      Ihmettelen vaan, että millaista koulua ne oikein käyvät, kun potilasta voi näköjään kohdella miten vaan.
      Sinulle ja kaikille muille törkeästi kohdelluille sanoisin: tehkää valitus. Asiat eivät muuten parane.

Taisi tosiaan hammaslääkärilläsi olla huono tai kerrassaan surkea päivä,kun oman pahan olonsa purki potilaaseen. Se on täysin kiellettyä.
      Eipä ole Hymysuu nimensä veroinen, mielumminkin "Mutrusuu". Minä kehotan kaikkia kiertämään kaukaa tuollaisen vastaanoton.

Tee valitus huonosta, siis ala-arvoisesta, kohtelusta lääninhallituksen terveydenhuolto-osastolle. Heidän tulisi virkansa puolesta olla kiinnostuneita myös terveydenhuoltohenkilökunnan käytöksestä potilastyössä.

• teit..

Sinun olisi pitänyt reklamoida lasku heti huonon kohtelun ja varsinkin epäonnistuneen hoidon takia eikä päästää sitä menemään ulosottoon. Nyt se taitaa olla vähän myöhäistä eli laskun joudut varmaan maksamaan.

• jos ulosotossa

todetaan varattomaksi, niin mistäs repivät!

• mutta..
        jos ulosotossa kirjoitti:

todetaan varattomaksi, niin mistäs repivät!

luottotiedoissa on merkintä seuraavien muutaman vuoden ajan ja se on tietysti perseestä, siis jos ennen niitä merkintöjä ei ollut..

• huonosti kohdeltu
        mutta.. kirjoitti:

luottotiedoissa on merkintä seuraavien muutaman vuoden ajan ja se on tietysti perseestä, siis jos ennen niitä merkintöjä ei ollut..

..niin vielä palatakseni aiheeseen...kävin vuosi sitten kirjeenvaihdon potilasasiamiehen kanssa ja luulin, kun ei sieltä enää mitään kuulunut, että asia nyt ok..kunnes sain ulosotosta laskun vuoden jälkeen..ja nyt olen tehnyt kantelun potilasvahinkokeskukseen..seuraavaksi teen sen vielä länsi-suomen lääninhallitukseen sekä kuluttaja-asiamiehelle harhaanjohtavasta markkinoinnista jne...en olisi vaan jaksanut alkaa nähdä vaivaa..mutta nyt pakko..

• ei maailmaa
        mutta.. kirjoitti:

kaada eikä ihmistäkään. Teidän erään tosi menestyvän henkilön jolla on luottotiedoissa merkintä eikä ole estänyt tämän menestyvän henkilön elämää mitenkään. Omaisuus sun muu materiaali vaihdettu toiselle perheenjäsenelle, siis ei voi viedä omaisuutta. Selviää muutamalla vuodella koko keikasta. Monellakin on merkintä luottotiedoissa eikä haittaae millaan tavalla elämää. Lainaa/luottoakin voi saada jos on hyvät tulot vaikka niihin ei ulosottomies pääse käsiksi... järjestelyjuttu!
        Ehkä se köyhällä ihmisellä on pahasta, mutta rikkaat selviää luottomerkinnästä huolimatta ihan kuten muutenkin elämä täällä telluksella... köyhät kyykkyyn ja rikkaat rikastuu merkinnöistä piittaamatta...

• Kyllä se siitä !
        huonosti kohdeltu kirjoitti:

..niin vielä palatakseni aiheeseen...kävin vuosi sitten kirjeenvaihdon potilasasiamiehen kanssa ja luulin, kun ei sieltä enää mitään kuulunut, että asia nyt ok..kunnes sain ulosotosta laskun vuoden jälkeen..ja nyt olen tehnyt kantelun potilasvahinkokeskukseen..seuraavaksi teen sen vielä länsi-suomen lääninhallitukseen sekä kuluttaja-asiamiehelle harhaanjohtavasta markkinoinnista jne...en olisi vaan jaksanut alkaa nähdä vaivaa..mutta nyt pakko..

Onnittelut sinulle, että jaksat pitää puolesi. Me tsemppaamme Sinua henkisesti asian eteenpäinviemisessä.

• vinkki,
        huonosti kohdeltu kirjoitti:

Älä kuitenkaan odota liikoja ymmärtämystä kanteluillesi, ettei tulisi kovin suuria pettymyksiä.

Tämän ovat valitettavasti kovin monet hoitovirheitä kokeneet ja niistä ohjeidenmukaisesti, toimintaa valvoville, näin ainakin annetaan ymmärtää, informoineet.
        Virheitä on kovin vaikeaa, ellei suorastaan mahdotonta löytää tai havaita.

• - vain onko kukaan ?
        vinkki, kirjoitti:

Älä kuitenkaan odota liikoja ymmärtämystä kanteluillesi, ettei tulisi kovin suuria pettymyksiä.

Tämän ovat valitettavasti kovin monet hoitovirheitä kokeneet ja niistä ohjeidenmukaisesti, toimintaa valvoville, näin ainakin annetaan ymmärtää, informoineet.
        Virheitä on kovin vaikeaa, ellei suorastaan mahdotonta löytää tai havaita.

Saatat olla joltain osin aika lailla oikeassa. Potilaan osa on aika heikko tuota asiantuntija- valtaa kohtaan. Kuka oikein on tai kenen pitäisi olla potilaan puolella ?

• Disappointed

Itsellä myös negatiivisia kokemuksia hymysuun henkilökunnasta (Lahdessa). Tapasin monta työntekijää hampaiden oikomiseen liittyen. Heistä kaksi oli erittäin töykeästi ja tökerösti käyttäytyvää hammaslääkäriä (onnekseni vain ensikartoituksessa tapaamani vanha mieshenkilö ja irronneen kaarilangan kiinnittänyt iäkkäämpi nainen). Sen lisäksi törmäsin äärimmäisen ajattelemattomaan ja itsekeskeiseen hammashoitajaan joka sai eräällä käyntikerrallani kamalan kohtauksen ja alkoi hysteerisesti täristen naama punaisena huutaa kesken oikomishoidon kun en ollut tervehtinyt häntä aulassa (olin keskittynyt tekstiviestin kirjoittamiseen enkä sen vuoksi huomannut tätä itselleni entuudestaan vierasta henkilöä). Tämä erittäin epävakaasti käyttäytynyt hoitaja lähti sitten kesken kaiken marssimaan ulos huoneesta valtavan tunteenpurkauksen saattelemana. Siinä oikojakin katsoi silmät pyöreinä mitä oikein tapahtuu. Onneksi tämä hoitaja ei ollut enää sen jälkeen avustamassa muilla käynneillä.

Sen lisäksi jouduin toteamaan että osa henkilökunnasta oli jopa pelottavan ammattitaidottomia. Ihan perusasioissakin puuttui oleellinen hampaiden oikomiseen liittyvä tieto/taito eikä minkäänlaista esteettistä silmää eikä kokonaisuuden hahmottamiskykyä pitkästäkään työhistoriasta huolimatta! Oikoja tuumasi kesken hoidon että "nyt on hampaat valmiit. Otetaan vaan raudat pois" vaikka alhaalla oli vielä 0,5-0,7mm raot molemmin puolin poistettujen hampaiden kohdalla ja osa hampaista vielä ihan vinossa! Sanoin ettei käy missään nimessä. Sen jälkeen aloin itse neuvoa oikojaa jokaisella käyntikerralla milloin mistäkin oikomiseen liittyvästä virheestä. Se oli todella noloa, mutta muuten hampaat eivät olisi vieläkään suorassa! Raudat jäi toisinaan löysiksi jonka seurauksena raot kasvoivat muutamilla kerroilla. Ehdotin kuminauhojen käyttöä johon oikoja totesi "hyvä idea" ja todellakin laittoi ne alakulmahampaisiin ja kiristi rautoja hieman enemmän ja kas kummaa raot alkoivat kuroutua ja alahampaat suoristua. Toinen etuhammas oli edelleen ihan vähän vinossa eikä ollut suoristunut enempää yli puoleen vuoteen. Olin ehdottanut monena kertana voisiko brakettia siirtää hampaanmukaisesti ihan hieman vasemmalle jotta hammas saataisiin lopulta täysin suoraksi. Oikojan mielestä sillä ei ollut mitään merkitystä, ainoastaan kaarilangan taivuttelulla tai hampaan hionnalla, mutta lopulta monien pyyntöjeni jälkeen hän suostui siirtämään sitä, mutta laittoikin sen TODELLA vinoon kääntäen sen OIKEALLE! Sanoin että hammashan menee nyt ihan väärään suuntaan ja kääntyy täysin vinoon. Oikoja sanoi että "kyllä sen on oltava nyt näin jos sen suoraan haluat". Mietin mielessäni että voi hyvää päivää mitä tästä enää tulee ja joudunko vielä vaihtamaan hammaslääkäriä. Menin kotiin ja pari tuntia rautojen kiristämisen jälkeen hammas oli todellakin kääntynyt vinoon juuri siihen suuntaan kun olin pelännytkin. Otin hampaasta kuvan ja lähetin sen oikojalle. Oikoja myönsi virheen ja antoi luvan irrottaa braketin vielä samana päivänä. Reilun kuukauden päästä sain uuden braketin joka sitten lopulta meni oikeaan kohtaan kun sain ITSE olla asettamassa sitä peilin avulla! Sen jälkeen hammas suoristui! Oikomiseen meni lopulta 3 vuotta (arvioidun puolentoistavuoden sijaan) joka jätti myös jälkensä hampaisiini! Oikomisen aikana en saanut lainkaan asiaankuuluvaa hampaidenhoitoon liittyvää konsultaatiota. Sen ja pitkittyneen oikomisajan seurauksena brakettien ympärille oli kertynyt kariesta jota oikoja ei ollut aluksi näkevinäänkään. Lopulta hän alkoi kuitenkin poistaa suurinta kariesaluetta onnekseni? vain yhden etuhampaan pinnasta josta syntyi kuoppa hampaaseen. Oikoja sanoi: "Noniin eikös se olekkin nyt hyvä". Kysyin että eikai siihen ole kuoppaa tarkoitus jättää jonka jälkeen siihen laitettiin paikka-ainetta? josta jäi kamala jälki etuhampaaseen. Sitä on hammaslääkärit julkisella puolellakin ihmetelleet. Hampaita ei myöskään hiottu eikä siistitty asiaan kuuluvalla tavalla. "Halvalla" ei aina hyvää saa. Mutta Lahdessahan on tunnetusti muutenkin huono palvelu kaikkialla ja ihmiset huomattavsti ilkeämpiä kuin muilla paikkakunnilla.

• Erikoisethoidot

Tuskinpa nuo erikoiset hoidot pelkästään Lahden erikoisuuksiin kuuluu?

• Pettynyt2

Jos haluatte välttää huonoa hammashoitoa, niin älkää menkö vihreään omenaan (lahdessa.)
      Siellä ei kuunnella potilasta, vaan tehdään jotain aivan muuta ja pilataan täysin terveitä hampaita, jotka nyt huonommat kuin sinne mennessä.

• liioittelua

Ei kai nyt sentään.

• Kaikkituetusti

Aktiivimallinen on ihmisyyden uusi uskonto nääs. Ylimielisimmät katsovat oikeudekseen ottaa rahat pois. Työnantajat on huvittuneet jo pitkään.

• vastuuttomuus

On se ihmeellistä et asiakas maksaa kalliilla rahalla hammashoitonsa ja joutuu käymään tälläistä keskustelua.Ala-arvoita toimintaa hammaslääkäkeiltä.Eivätkä ikinä joudu vastuuseen.Huonosta palvelusta/kautta huonosta tehdystä työstä.

• 53698

Se on totta että on vaikea saada apua jos joku toinen hammaslääkäri on tehnyt virheen, eli kukaan ei halua alkaa korjaamaan toisen virhettä. Minulle myös kävi näin otin sähköpostilla yhteyttä moneen paikkaan en saanut mitään vastausta kävin kysymässä monelta hammaslääkäriltä mutta kukaan ei halunnut auttaa. Sitten löysin netistä erään hammaslääkärin joka oli kirjoittanut jos kolleegat eivät halua auttaa niin hän voi auttaa.

• Anonyymi

Hammaslääkäriasema Hymysuu keskustassa on sikakallis ja palvelussakin oli toivomisen varaa.
      En aio mennä itse enää enkä suosittele muillekaan.

• Anonyymi

Itsellä myös negatiivisia kokemuksia hymysuun henkilökunnasta (Lahdessa). Tapasin monta työntekijää yläleuan kokoproteesin liittyen. Heistä kaksi oli erittäin töykeästi ja tökerösti käyttäytyvää hammaslääkäriä, erityisesti vanha mieshenkilö.
      Hoidon aikana en saanut lainkaan asiaankuuluvaa hammasproteesin hoitoon liittyvää konsultaatiota.

• Anonyymi

Hammaslääkäriasema Hymysuu keskustassa on sikakallis ja palvelussakin oli toivomisen varaa.
      En aio mennä itse enää enkä suosittele muillekaan.
      Itsellä myös negatiivisia kokemuksia hymysuun henkilökunnasta (Lahdessa). Tapasin monta työntekijää yläleuan kokoproteesin liittyen. Heistä kaksi oli erittäin töykeästi ja tökerösti käyttäytyvää hammaslääkäriä, erityisesti vanha mieshenkilö. Hoidon aikana en saanut lainkaan asiaankuuluvaa hammasproteesin hoitoon liittyvää konsultaatiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4283
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      162
      3528
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3139
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      195
      1930
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18