jotka käskevät minua jättämään palstan, tahdon sanoa, että minä toteutan Jumalan tahtoa ottamalla esille Jumalan sanaa mistä kohti tahansa eikä vain Teidän tavallanne 'valittuja paloja' ja fraaseja Raamatusta.
Minä iloitsen 'jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee', mutta te pelkäätte sellaisten raamatunkohtien esille ottamista, joissa kerrotaan että mekin olemme täydellisesti yhtä Jumalan kanssa niin kuin viinipuun oksa on yhtä viinipuun rungossa [Joh.15:5, Joh.17:21-23, Ef.1:10].
Te ette julista niin kuin Jeesus, Johannes Kastaja sekä apostolit julistivat koko maailman pelastumista: "Kristus valo on valaiseva JOKAISEN IHMISEN!"
Käytän tasan samanlaista loogista kontekstia kuin mihin Jeesus vetosi ja jota myös Pyhä Henki käyttää sanaa selittäessään:
Markus 12
36 "Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
37 Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?' Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään".
Kuninkuudestaan huolimatta Daavid näki itsellään olevan yläpuolellaan "minun Herrani", jolla oli yläpuolellaan "kaikkien herrojen Herra"!
Daavid sai siis katsella "Herran neuvotteluja"
Jer. 23:18
"Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?"
Jer. 23:22
"Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa
Jumala on luvannut ottaa pois KOKO MAAILMAN synnin, eikä vain ja ainoastaa Sinun syntejäsi, niin kuin Sinä näytät luulevan:
1. Joh. 2:2
"Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän VAAN KOKO MAAILMAN". [Room.5:18]
Jeremia 31
33 "Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä HE KAIKKI TUNTEVAT MINUT, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä".
Itse Herramme Jeesus Kristus viittasi edelliseen Jeremian kautta annettuun lupaukseen:
Joh. 6:45
"Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja HE TULEVAT KAIKKI JUMALAN OPETTAMIKSI'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni".
Raamattu lupaa kaikkialla selvästi:
Joh. 1:9
"Totinen valkeus, joka VALISTAA JOKAISEN IHMISEN, oli tulossa maailmaan".
Valistaminen ja opettaminen merkitsevät ymmärtääkseni samaa asiaa. Ja opetuksen sekä valaistuksen tuloksena on tämä:
Joh. 17:3
"Mutta tämä on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että HE TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
Sydämeni on syvästi murheellinen teidän tähtenne, koska taistelette röyhkeästi selvää Jumalan sanaa vastaan!
Ritarille & kumppaneille
98
1814
Vastaukset
- poikalapsi
Älä alistu Ritarin despoottimaiseen määräilyyn, älä anna hänen "oikeassa" olevine lösseineen ajaa sinua pois. Ritari on aika ajoin ajanut muita pois, koska muka heidän sanottavansa ei helluntailaisia koske. Hänen omat satuilunsa ovat yhtä vähän helluntailaisuutta kuin kaikki muukin täällä kirjoiteltu: pysy siis täällä ja kirjoittele. Aika usein sinulla sentään on asiaa, toisin kuin kaalepeilla ja pentecostaleilla, ritareilla ja jukilla.
- mieltä,.
Samaa mieltä. Ekivaari sentään kirjoittaa asiallisesti ja pyrkii perustelemaan mielipiteensä. Viestit ovat myös sinänsä ihan kiinnostaviakin. Samaa ei voi sanoa palstan ukkokööriin kuuluvasta lössistä joka savustaa muita ulos ja on "aina oikeassa". Tosiaan periksi ei ekivaarin antaa: ota kantaa ja pukkaa palstalle lisää aloituksia!
- VÄKEVÄ JUMALA
Jesaja 9
1 (8:23) Mutta ei jää pimeään se, mikä nyt on vaivan alla. Entiseen aikaan hän saattoi halveksituksi Sebulonin maan ja Naftalin maan, mutta tulevaisuudessa hän saattaa kunniaan merentien, Jordanin tuonpuoleisen maan, pakanain alueen.
2 (9:1) Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.
3 (9:2) Sinä lisäät kansan, annat sille suuren ilon; he iloitsevat sinun edessäsi, niinkuin elonaikana iloitaan, niinkuin saaliinjaossa riemuitaan.
4 (9:3) Sillä heidän kuormansa ikeen, heidän olkainsa vitsan ja heidän käskijänsä sauvan sinä särjet niinkuin Midianin päivänä;
5 (9:4) ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan.
6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
7 (9:6) Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.- to..
ei synny eikä tuo Jesajan kohta sellaista väitä, siinä on teoforinen nimi, ei väitettä että se joka saa tuo nimen olisi Jumala.Rauha jota Jesaja lupaa ole koskaan vielä toteutunut, sotakenkiä ei ole poltettu.
to.. kirjoitti:
ei synny eikä tuo Jesajan kohta sellaista väitä, siinä on teoforinen nimi, ei väitettä että se joka saa tuo nimen olisi Jumala.Rauha jota Jesaja lupaa ole koskaan vielä toteutunut, sotakenkiä ei ole poltettu.
että lapsi on Jumala, vaan siinä sanotaan että lapselle annetaan Jumalan nimiä, joka valtuuttaa hallitsemaan, ei omistamaan:
Joh. 17:8
"Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt".
Joh. 17:22
"Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - "
Etusijojen jakaja ja antaja on edelleenki Isä yksin:
1. Kor. 4:7
"Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"
Matt. 20:23
"Hän sanoi heille: »Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut»".- todé
to.. kirjoitti:
Jesajan mukaan neitsyestä ja profetian mukaan nimekseen laitettiin Im-maaaaanu-eeeel, Ju-ma-la kans-sam-mee, siu-nat-tu Lu-nas-ta-jaaaa, Eee-läää-väää Saaaa-naa ----> Rauhanruhtinas.
- to..
todé kirjoitti:
Jesajan mukaan neitsyestä ja profetian mukaan nimekseen laitettiin Im-maaaaanu-eeeel, Ju-ma-la kans-sam-mee, siu-nat-tu Lu-nas-ta-jaaaa, Eee-läää-väää Saaaa-naa ----> Rauhanruhtinas.
eikä kun nuoresta naisesta syntyi poika merkiksi kunkulle Damaskoskoalition kestämättömyydestä, kunkku otti onkeensa eikä liittynyt, ne pikkuvaltiot jotka liittyivät tuhosi Assyyria. Jeesus on nimeltään Jeesus ei Imanuel
- todé
to.. kirjoitti:
eikä kun nuoresta naisesta syntyi poika merkiksi kunkulle Damaskoskoalition kestämättömyydestä, kunkku otti onkeensa eikä liittynyt, ne pikkuvaltiot jotka liittyivät tuhosi Assyyria. Jeesus on nimeltään Jeesus ei Imanuel
Missäs se kerrotaan VTssa, että joku nuori nainen synnytti tuon merkin? Luulisi tuo pojan koltiainen jossakin mainittavan?
todé kirjoitti:
Jeesusta Moosekseen eikä itseensä:
5. Mooses 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän VELJIENSÄ KESKUUDESTA, SINUN KALTAISESI, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'"
Jumalan sana ei vertaa Jeesusta Jumalaan vaan Moosekseen ja muihin profeettoihin.
Apostolien teot 7
37 "Ja juuri tämä Mooses sanoi israelilaisille: 'Jumala on VELJIENNE JOUKOSTA nostava teille profeetan, MINUN KALTAISENI.'" [Ap. t. 3:22,23 ]
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"
Hepr. 11:16
"mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin."
Pojalla on yläpuolellaan Herra Jumala ja Isä, mutta Isällä ei ole yläpuolellaan yhtäkään herraa eikä jumalaa:
2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",
Ef. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
Ef. 1:17
anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",- sotakengät
to.. kirjoitti:
poltettu ja sen todistamme me, jotka elämme Jumalan valtakunnassa. Jeesus on Jumalamme ja tämän valtakunnan perustaja ja totisesti täällä on rauha.
Maailma melskaa loppun asti ja saat sen selville lukemalla Raamattua, mutta meidät on niistä melskeistä jos siirretty tänne rauhan valtakuntaan.
Melkoinen salaisuus tuli tässä teille paljastettua, mutta jospa se aiheuttaisi teissä oikeaa ikävää Jeesuksen luokse, eli tänne Jumalan valtakuntaan.
Aikanaan saamme olla tuhatvuotisessa rauhan valtakunnassa, joka on uuden Jerusalemin laskeutumisen jälkeen vielä maailmaa kohtaava, mutta sinne ei pääse kukaan, joka ei Jeesusta Jumalana tunne ja ikävä kyllä sieläkin tulee lopussa hajontaa, sillä niin itsekäs on ihminen ja niin syntiin taipuvainen, mutta siellä viimeisetkin seulotaan ja erotellaan ja sitten heillä, jotka ovat loppuun saakka uskollisia alkaa ikuinen elämä ja ikuinen onni.
Sen jälkeen tulee vielä lyhyt maailman melskeiden aika, mutta me Jeesuksen omat emme ota niihin osaa, vaan taasen tappelevat ja sotivat vain he, jotka eivät Jeesusta Jumalana kunnioita. - aukaisemaan
to.. kirjoitti:
vain Pyhä Henki.
Nuorena uskovaisena kyselin samoin, kuin Jeesuksen aikalaiset kyselivä, että "mitä meidän tulee tekemän, että Jumalan tekoja tekisimme?" ja samoin Jeesus minulle vastasi, kuin heillekin, että usko Jeesukseen riitää, eli etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki muukin teille ANNETAAN.
Usko Jeesukseen todella riittää, sillä ihminen ei voi mitään itse ottaa ja jos on saanut uskonlahjan, niin saa uudesti syntymisenkin Jumalan Hengestä.
Eli tämäkin Raamatun ilmoitus ilmaisee meille sen, että meidän tulee vain TAHTOA uskoa Jeesukseen ja koska Jeesus on luvannut kuulla meitä, kun me ovelle kolkutamme, niin Hän kuulee ja antaa uskonlahjan.
En tunne sinua, enkä uskoasi, mutta haluan sanoa sinulle, että jos et ole vielä täyttynyt Pyhällä Hengellä, sinulla on oikeus sitä pyytää. Raamattu ilmoittaa, että Jumala antaa mielellään Pyhän Hengen heille, jotka sitä anovat.
Johannes 6
27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?
31 Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'."
32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. - POIKA...
ekivaari kirjoitti:
että lapsi on Jumala, vaan siinä sanotaan että lapselle annetaan Jumalan nimiä, joka valtuuttaa hallitsemaan, ei omistamaan:
"Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt".
"Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - "
"Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"
"Hän sanoi heille: »Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut»".Voittaji ovat vain he, jotka uskovat, että Jeesus on Jumalan Poika ja syntynyt yksin Jumalasta.
1. Johanneksen kirje 5
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa. - teet...
ekivaari kirjoitti:
"Hän sanoi heille: »Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut»".Jumalan valehtelijaksi, koska et usko, että Jeesus on Jumala.
- to..
todé kirjoitti:
Missäs se kerrotaan VTssa, että joku nuori nainen synnytti tuon merkin? Luulisi tuo pojan koltiainen jossakin mainittavan?
sentään merkkiä synnyttänyt, vaan merkki oli se että syntyisi poika joka ei ehtisi oppia erottamaan hyvää pahasta ennen kuin liitto johon kunkku oli menossa jo olisi tuhoutunut.Niinhän siinä kävikin,Assyyria teki selvää sitä vastaan liittoutuneista.
Naisesta käytetään määrättyä artikkelia joten hänen piti olla tunnettu. teet... kirjoitti:
Jumalan valehtelijaksi, koska et usko, että Jeesus on Jumala.
jumala tämän Jeesuksen oman määritelmän mukaan:
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "
Mutta Kristus ei ole tehnyt eikä tee Isäänsä vastaan vallankumousta yksin "totiseksi Jumalaksi", sillä mikä "yksin totinen Jumala se sellainen on, jonka pitää rukoilla ja anella jotakin toiselta totiselta Jumalalta?
Mikä se sellainen "totinen Jumala" on jonka pitää joka aika rukoilla toista Jumalaa?
Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE MEIDÄN EDESTÄMME".
Hepr. 7:25
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska HÄN AINA ELÄÄ RUKOILLAKSEEN HEIDÄN PUOLESTANSA."
(todè, toivot varmaankin että Jeesus lakkaisi jo ekivaarin puolesta rukoilemisen?!- mitä ja kenelle
ekivaari kirjoitti:
jumala tämän Jeesuksen oman määritelmän mukaan:
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "
Mutta Kristus ei ole tehnyt eikä tee Isäänsä vastaan vallankumousta yksin "totiseksi Jumalaksi", sillä mikä "yksin totinen Jumala se sellainen on, jonka pitää rukoilla ja anella jotakin toiselta totiselta Jumalalta?
Mikä se sellainen "totinen Jumala" on jonka pitää joka aika rukoilla toista Jumalaa?
Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE MEIDÄN EDESTÄMME".
Hepr. 7:25
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska HÄN AINA ELÄÄ RUKOILLAKSEEN HEIDÄN PUOLESTANSA."
(todè, toivot varmaankin että Jeesus lakkaisi jo ekivaarin puolesta rukoilemisen?!taivaaseen pyrkijät puhuvat ja kuka on Hän, joka määrää heidän osansa. Kuka siis on hekilö, jonka kanssa he sanovat syöneensä ja juoneensa ja kertovat tämän opettaneen heidän kaduillaan, eli kenellä on noin suuri valta.
Eikö Hän ole ihmseksi syntiemme tähden tullut Jumala, jonka kautta saatavaa armoa sinä et halua vastaan ottaa. Kieltämällä Jeesuksen Jumaluuden olet yksi heistä, jotka joutuvat ulkopuolelle.
Luulenpa, että niin Tode, kuin me muutkin, rukoilee kiihkeästi puolestasi. Me, jotka tiedämme Jeesuksen olevan Jumala haluaisimme ehdottomasti, että sinä olet siinä joukossa, jolle Jeesus sanoo, että tulkaa Isäni siunatut ja omistakaa se valtakunta, joka on teitä varten valmistettu.
Miksi sinä ekivaari et näe totuutta. Onko sinulla jokin asia, joka estää sinua tunnustamasta Jeesusta Jumalaksi ja näin estää sinua syntymästä uudeksi?
Jos sinä et synny uudeksi, et voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
Luukas 13
22 Ja hän vaelsi kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti, kulkien Jerusalemia kohti.
23 Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
29 Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa.
30 Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi, ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."
31 Samalla hetkellä tuli hänen luoksensa muutamia fariseuksia, ja he sanoivat hänelle: "Lähde ja mene täältä pois, sillä Herodes tahtoo tappaa sinut".
32 Niin hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän'.
33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.
34 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'." mitä ja kenelle kirjoitti:
taivaaseen pyrkijät puhuvat ja kuka on Hän, joka määrää heidän osansa. Kuka siis on hekilö, jonka kanssa he sanovat syöneensä ja juoneensa ja kertovat tämän opettaneen heidän kaduillaan, eli kenellä on noin suuri valta.
Eikö Hän ole ihmseksi syntiemme tähden tullut Jumala, jonka kautta saatavaa armoa sinä et halua vastaan ottaa. Kieltämällä Jeesuksen Jumaluuden olet yksi heistä, jotka joutuvat ulkopuolelle.
Luulenpa, että niin Tode, kuin me muutkin, rukoilee kiihkeästi puolestasi. Me, jotka tiedämme Jeesuksen olevan Jumala haluaisimme ehdottomasti, että sinä olet siinä joukossa, jolle Jeesus sanoo, että tulkaa Isäni siunatut ja omistakaa se valtakunta, joka on teitä varten valmistettu.
Miksi sinä ekivaari et näe totuutta. Onko sinulla jokin asia, joka estää sinua tunnustamasta Jeesusta Jumalaksi ja näin estää sinua syntymästä uudeksi?
Jos sinä et synny uudeksi, et voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
Luukas 13
22 Ja hän vaelsi kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti, kulkien Jerusalemia kohti.
23 Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
29 Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa.
30 Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi, ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."
31 Samalla hetkellä tuli hänen luoksensa muutamia fariseuksia, ja he sanoivat hänelle: "Lähde ja mene täältä pois, sillä Herodes tahtoo tappaa sinut".
32 Niin hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän'.
33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.
34 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."Jaakobin, Juudan ja Pietarin kirjeistä ilmenee, että he sanovat tuollaisia asioita aikansa uskonnollisista johtajista, jotka eivät tunne Jumalan laupeutta eikä anteeksiantamisen armoa:
Juuda 1:12
"He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä",
2. Piet. 2:12
"Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa",
Pietari sanoi heille käyvän samalla tavalla kuin pyydystettäviksi ja häviämään syntyneille pedoille, (beasts). Varmaankin helvetti on petoja pullollaan jos siellä on kaikki maan päällä eläneet pedot kidutettavina!todé kirjoitti:
synnyttäjiä on Raamatun mukaan melkoinen lauma:
Matteus 12
48 "Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, JOKA TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
Samasta asiasta, eli puhtaasta mielestä ja vilpittömästä uskosta synnyttäjistä todisti Herra jo Mooseksen kautta:
5. Moos. 33:2
"hän sanoi: »Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, HÄN TULI KYMMENTUHANTISESTA PYHIEN JOUKOSTA; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli».
3 HÄN RAKASTAA KANSOJA; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi."- RitariOlevainen
ekivaari kirjoitti:
Matteus 12
48 "Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, JOKA TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
Samasta asiasta, eli puhtaasta mielestä ja vilpittömästä uskosta synnyttäjistä todisti Herra jo Mooseksen kautta:
"hän sanoi: »Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, HÄN TULI KYMMENTUHANTISESTA PYHIEN JOUKOSTA; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli».
3 HÄN RAKASTAA KANSOJA; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi."itsekkään usko? Tuo menee jo täysin yli kaiken sallittavuuden Raamatun tärkeimmästä asiata keskusteltaessa.
-Vesitätkö tämän Jumalan sanan totuuden Jeesuksesta Kristuksesta?
-"18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus"
-Heti tässä Jeesuksen syntymän yhteydessä Jumala ilmoittaa, että se mikä syntyy,
-"Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." -on Jumla, ei kai Pyhä henki valehtele, kun Hän ilmoittaa, että Hän mikä syntyy, on JUMALA! Älä siis sinäkään enää tästä eteenpäin väheksy tai jopa koknaan kiellä Jumalaa, sillä sen sinä teet, jos tämän evankliumin alkutapahtuman vesität omaan luulemisuskoosi! ekivaari kirjoitti:
Matteus 12
3 HÄN RAKASTAA KANSOJA; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi."totta se on, että Jeesus opetti luonnonlakien mukaan lihan synnyttävän lihaa ja Hengen synnyttävän henkeä.
Yritäpä etsiä Jeesuksen ja apostolien opetuksista mainitsemaasi "evankeliumin tärkeintä asiaa", eli lihallisen Jeesuksen hengestä syntymistä tahi hengellisen Kristuksen lihasta syntymistä!
Jeesus ja apostolit pitivät tärkeimpänä asiana vilpittömän mielen turmeltumattomuutta, jota Raamattu vertaa neitsyyteen.
2. Kor. 11
2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte".
Johanneksen ilmestys 14
4 "Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat".(tyhmyys on nainen, Sanal.9:13)
Katolilainen hapatus on näemmä päässyt Sinunkin vilpittömän mielesi turmelemaan!- todé
to.. kirjoitti:
sentään merkkiä synnyttänyt, vaan merkki oli se että syntyisi poika joka ei ehtisi oppia erottamaan hyvää pahasta ennen kuin liitto johon kunkku oli menossa jo olisi tuhoutunut.Niinhän siinä kävikin,Assyyria teki selvää sitä vastaan liittoutuneista.
Naisesta käytetään määrättyä artikkelia joten hänen piti olla tunnettu.aika tunnetuksi tuli.
Oliko kyseessä sama poika, josta Jesaja hehkuttaa nimillä Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas? todé kirjoitti:
aika tunnetuksi tuli.
Oliko kyseessä sama poika, josta Jesaja hehkuttaa nimillä Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas?ja Raamatun konteksti on hengellistä ja tahtoo meidänkin siirtyvän lihallisuudesta hengellisyyteen:
Room. 8:5
"Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli".
Gal. 4:29
"Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin".
2. Kor. 5:16
"Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".
Eikä se lihankaan mieli omasta tahdostaan elämän kitaan nieltäväksi menisi:
2. Kor. 5:4
"Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista".- to..
todé kirjoitti:
aika tunnetuksi tuli.
Oliko kyseessä sama poika, josta Jesaja hehkuttaa nimillä Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas?että määrättyä artikkelia ei voi käyttää etukäteen, kohde piti jo tuntea.
Nimi on teoforinen, ei siis sanota että syntyy uusi jumala tai että YHWH inkarnoituu ja syntyy kansansa keskuuteen vauvana. YHWH ei ole syntynyt ja on sama aina ja iankaikkisesti, ei muutu yhtäkkiä ihmiseksi mikä tietysti on mahdotontakin, kukaan ei voi olla sekä jumala että ihminen.
Lapsen syntymä on menneessä muodossa, hän oli syntynyt oli kuka hyvänsä. Rauhaa ei ole tullut eikä sotilassaappaita ole poltettu. todé kirjoitti:
aika tunnetuksi tuli.
Oliko kyseessä sama poika, josta Jesaja hehkuttaa nimillä Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas?aina näkyväiselle ja kuolevaiselle ihmiselle tunnetumpia ja läheisempiä kuin näkymättömät, jotka ovat luonnollisille ihmisille salattuja ja tuntemattomia. Jeesuksesta Hengen mukaan sanotaan:
Joh. 1:10
"Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut".
1. Piet. 1:11
"ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan HEISSÄ OLEVA Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta".
Eikä se taivas saisi kaukana olla nykyajan pyhistäkään, sillä:
Luuk. 17:21
"eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Matteus 28
20 "ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Room. 10:8
"Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme".- todé
to.. kirjoitti:
että määrättyä artikkelia ei voi käyttää etukäteen, kohde piti jo tuntea.
Nimi on teoforinen, ei siis sanota että syntyy uusi jumala tai että YHWH inkarnoituu ja syntyy kansansa keskuuteen vauvana. YHWH ei ole syntynyt ja on sama aina ja iankaikkisesti, ei muutu yhtäkkiä ihmiseksi mikä tietysti on mahdotontakin, kukaan ei voi olla sekä jumala että ihminen.
Lapsen syntymä on menneessä muodossa, hän oli syntynyt oli kuka hyvänsä. Rauhaa ei ole tullut eikä sotilassaappaita ole poltettu.kertoili syntyneen lapsen nimen olevan Väkevä Jumala?
Mitä muuten nimi "Jeesus" ("Joosua"), tarkoittaa? Eikö se ole "Vapahtaja"?
Miksei joku voi olla sekä Jumala että ihminen? Yhdistelmiä ihminen & jumala toki löytyy paljonkin, mutta tämä yhdistelmä on ainutlaatuinen, Luoja-Jumala ihmisenä keskuudessamme.
Vielä...Mitä artikkelin ja sanan yhdistelmää tarkoitat? - to..
todé kirjoitti:
kertoili syntyneen lapsen nimen olevan Väkevä Jumala?
Miksei joku voi olla sekä Jumala että ihminen? Yhdistelmiä ihminen & jumala toki löytyy paljonkin, mutta tämä yhdistelmä on ainutlaatuinen, Luoja-Jumala ihmisenä keskuudessamme.
Vielä...Mitä artikkelin ja sanan yhdistelmää tarkoitat?nimi kertoo Jumalasta, kuten kaikki teoforiset nimetei nimem saajasta. Jehoshua tai Jeshua on teoforinen nimi sekin ja tarkoittaa Jahve (Je)auttaa/pelastaa.
Miten voi olla yhtä aikaa luotu ja luoja, kaikentietävä ja kuolematon, kuoleva ja kaikessa rajallinen? Olihan VT:n luoja-jumala jo joka tapauksessa ihmisten keskuudessa omassa toiminnassaan. - to..
to.. kirjoitti:
nimi kertoo Jumalasta, kuten kaikki teoforiset nimetei nimem saajasta. Jehoshua tai Jeshua on teoforinen nimi sekin ja tarkoittaa Jahve (Je)auttaa/pelastaa.
Miten voi olla yhtä aikaa luotu ja luoja, kaikentietävä ja kuolematon, kuoleva ja kaikessa rajallinen? Olihan VT:n luoja-jumala jo joka tapauksessa ihmisten keskuudessa omassa toiminnassaan.nimetei nimem saajasta= nimet, ei nimen saajasta.
todé kirjoitti:
kertoili syntyneen lapsen nimen olevan Väkevä Jumala?
Vielä...Mitä artikkelin ja sanan yhdistelmää tarkoitat?on Jumalan nimi: "MINÄ OLEN" luonnostaan, Pojalla ja meillä muilla kaikilla on jumaluus saatua jumaluutta. Kukaan muu ei voi kerskata totisesta Jumalasta kuin Isä:
Job 41:11
(41:2) "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun".
Joh. 17:7
"Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta".
Joh. 17:11
"Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka SINÄ OLET MINULLE ANTANUT, että he olisivat yhtä niinkuin mekin".- todé
to.. kirjoitti:
nimi kertoo Jumalasta, kuten kaikki teoforiset nimetei nimem saajasta. Jehoshua tai Jeshua on teoforinen nimi sekin ja tarkoittaa Jahve (Je)auttaa/pelastaa.
Miten voi olla yhtä aikaa luotu ja luoja, kaikentietävä ja kuolematon, kuoleva ja kaikessa rajallinen? Olihan VT:n luoja-jumala jo joka tapauksessa ihmisten keskuudessa omassa toiminnassaan.Jumala, Luoja, on henki - ei siis luuta & lihaa. Jos Jumala puhalsi kerta ihmiseen henkensä, miksei Hän voisi olla ihminen ja Jumala yht`aikaa?
"Jumala kanssamme", Melkisedek, meinaa uudessa liitossa läheistä, henkilökohtaista kontaktia, eikä siis ylipapin välityksellä tapahtuvaa. - to..
todé kirjoitti:
Jumala, Luoja, on henki - ei siis luuta & lihaa. Jos Jumala puhalsi kerta ihmiseen henkensä, miksei Hän voisi olla ihminen ja Jumala yht`aikaa?
"Jumala kanssamme", Melkisedek, meinaa uudessa liitossa läheistä, henkilökohtaista kontaktia, eikä siis ylipapin välityksellä tapahtuvaa.luoja on luonut ihmisen luojakin voi olla ihminen? Tai päinvastoin- alkaa muistuttaa map-oppia, käsitteet pitää muuttaa jotta voisi.
Melkisedek ei tarkoita jumala kanssamme vaan sitä tarkoittaa Imanuel, Melkisedek tarkoittaa jumalani on oikeudenmukainen. Ylipappi toimi seremoniamestarina uhritoimituksissa, ihmisten kontakti YHWH:een tuli pääosin muuta kuin ylipapin kautta.
Alan huolestua -onko todé sieniretkellä kaapattu ja vaihdettu toiseen? todé kirjoitti:
Jumala, Luoja, on henki - ei siis luuta & lihaa. Jos Jumala puhalsi kerta ihmiseen henkensä, miksei Hän voisi olla ihminen ja Jumala yht`aikaa?
"Jumala kanssamme", Melkisedek, meinaa uudessa liitossa läheistä, henkilökohtaista kontaktia, eikä siis ylipapin välityksellä tapahtuvaa.ja Pojalla on alku ilman vastaan sanomista.
"Poika on näkymättömän Jumalan kuva, ESIKOINEN ennen kaikkea luomakuntaa". [Kol. 1:15].
Jeesus itse todisti itsestään Kristuksena, voideltuna elämänä olleensa maailmassa jo ennen Aabrahamia:
Joh. 8:58
"Jeesus sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut»".
Mutta Sanakaan ei lähde omasta isestään, vaan Isä on se, joka Sanan sanoo ja lähettää:
Joh. 8:42
"Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä MINÄ OLEN JUMALASTA LÄHTENYT ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan hän on minut lähettänyt".
— Te olette kummallisia teologeja ja saarnamiehiä kun Teitä pitää ihan vaan tavallisen maallikko raamatunlukijan opettaa!
Raamatussa kaikki, mikä viittaa siihen, "jolla ei ole alkua eikä loppua, viittaa Isään Jumalaan:
"JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen". [1.Tim.6:16]- todé
to.. kirjoitti:
luoja on luonut ihmisen luojakin voi olla ihminen? Tai päinvastoin- alkaa muistuttaa map-oppia, käsitteet pitää muuttaa jotta voisi.
Melkisedek ei tarkoita jumala kanssamme vaan sitä tarkoittaa Imanuel, Melkisedek tarkoittaa jumalani on oikeudenmukainen. Ylipappi toimi seremoniamestarina uhritoimituksissa, ihmisten kontakti YHWH:een tuli pääosin muuta kuin ylipapin kautta.
Alan huolestua -onko todé sieniretkellä kaapattu ja vaihdettu toiseen?Olin eilen ihanassa sienimetsässä ja tulin takaisin ihan omanan itsenäni.
Ihminen ei voi olla Luoja, kuten ystävämme mappilaiset opettavat.
Mutta mitä sinä puhut, se on jo toinen juttu! Väität, että Israelin kansalla oli toinen kontaksti Jumalaan, kuin ylipapin toimet. Mitä tarkoitat? - to..
todé kirjoitti:
Olin eilen ihanassa sienimetsässä ja tulin takaisin ihan omanan itsenäni.
Ihminen ei voi olla Luoja, kuten ystävämme mappilaiset opettavat.
Mutta mitä sinä puhut, se on jo toinen juttu! Väität, että Israelin kansalla oli toinen kontaksti Jumalaan, kuin ylipapin toimet. Mitä tarkoitat?en ymmärrä mitä sinä tarkoitat, tuliko Torah ylipapilta, jos joku katui tekojaan ja teki parannuksen tarvittiinko siihen ylippia, kävivätkö profeetat ylipapilta kysymässä miten neuvoa hallitsijaa? Oliko yhteys YHWH:een vain kun temppeli oli olemassa ei sitä ennen tai kun se oli hävitetty? Rukoiltiinko ylipappia?
- todé
to.. kirjoitti:
en ymmärrä mitä sinä tarkoitat, tuliko Torah ylipapilta, jos joku katui tekojaan ja teki parannuksen tarvittiinko siihen ylippia, kävivätkö profeetat ylipapilta kysymässä miten neuvoa hallitsijaa? Oliko yhteys YHWH:een vain kun temppeli oli olemassa ei sitä ennen tai kun se oli hävitetty? Rukoiltiinko ylipappia?
Eikö kultaisen vasikan valaminen ollut se rajapyykki, jonka jälkeen "jokaisen, jolla oli kysyttävää Herralta, oli mentävä ilmestysmajalle, leirin ulkopuolelle."?
- to..
todé kirjoitti:
Eikö kultaisen vasikan valaminen ollut se rajapyykki, jonka jälkeen "jokaisen, jolla oli kysyttävää Herralta, oli mentävä ilmestysmajalle, leirin ulkopuolelle."?
tarkoitatko sitä tapaamistelttaa (ohel moed) jossa kerrotaan että voitiin saada yhteys YHWH:een, telttaa jonka tilalle tulivat pysyvät rakenteet Jerusalemissa? Mihin leirin ulkopuolelle mentiin omassa maassa tai maanpaon aikaan jolloin asuttiin hajallaan? Varmaan on Israelin uskonnossa ollut aika jolloin luultiin että heimon jumala asui teltassa kuten muiden bediiniheimojen jumalat ja oli siellä tietyin pyhin välinein ja menoin tavoitettavissa neuvoja varten ja kuljetettavissa mukana. Tarkenna kysymystä.
- todé
to.. kirjoitti:
tarkoitatko sitä tapaamistelttaa (ohel moed) jossa kerrotaan että voitiin saada yhteys YHWH:een, telttaa jonka tilalle tulivat pysyvät rakenteet Jerusalemissa? Mihin leirin ulkopuolelle mentiin omassa maassa tai maanpaon aikaan jolloin asuttiin hajallaan? Varmaan on Israelin uskonnossa ollut aika jolloin luultiin että heimon jumala asui teltassa kuten muiden bediiniheimojen jumalat ja oli siellä tietyin pyhin välinein ja menoin tavoitettavissa neuvoja varten ja kuljetettavissa mukana. Tarkenna kysymystä.
Jumala asui Ilmestysmajassa?
Siinäpä kysymys. Sinä sanot, että "luultiin asuneen" ja minä "asui". Asumisella tarkoitan "ilmestymistä", Jumalan läsnäoloa.
Temppelillä on juutalaisuudessa sama hengellinen merkitys, kuin Ilmestysmajalla, eikö niin? - to..
to.. kirjoitti:
että Eniro ei halua meidän tappelevan.Mitään ei näy eikä mitään saa itse läpi.
- todé
to.. kirjoitti:
Jos esim. Raamattu-palstan ilmapiiri saataisiin inhimilliselle tasolle, tökkiminen olisi huomattavasti vähempää.
Rahkeet eivät tunnu riittävän ko. käyttäjämäärän ahnehtimiselle.
- RitariOlevainen
"Sydämeni on syvästi murheellinen teidän tähtenne, koska taistelette röyhkeästi selvää Jumalan sanaa vastaan!" -murheellinen.
-Ei suinkaan Jumalan sanaa vastaan, vaan sitä, että opetat väärää evankeliumia, voit toki pitää oppisi, mutta pidä se omanasi, sillä massiivisesta Raamatun sitaaattien käytöstäsi huolimatta, viet ihmisiä harhaan, opettamalla, että kaikki pelastuu tuosta vaan! Teet pahan karhunpalveluksen ihmisille jotka sinua kuulevat. Koska Raamattu ei niin opeta.
-"Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus", sanoo Jumalan sana." Ja tarkoitta jokaisen on henkilökohtaisesti otettava vastaan pelastus Jeesuksessa, se ei ole automaattinen niikuin sinä virheellisesti opetat omalla käsittämätömällä tavallasi sekoitat asiat päälaelleen.
-Eikä tämäkin yksikertainen totuus jo valaise sen, että se koskee jokaista henkohtaisesti.
-"Joka USKOO, ja kastetaan SE pelastuu, jne" !
-Jokaisen siis täytyy uskoa henkilökohtaisesti, ja kastattaa itsensä Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?! Miten siis sinä kumoat Jeesuksen "käskyn", ja voita sanioa, että kaikki palstauu? Tostavaan!
-Älä nyt hae puolta Raamattua, vaan sano se omilla sanoillasi, miksi et usko tuota Jeesuksen selvää opetusta? Mikä siitä tekee sinulle sen huuhaaksi, etkä ota sitä todesta. Ja ne monet Raamatun kohdat, jotka vakavsti opettaa, että TADOTKO , vai TADOTTEKO tekin mennä pois!
-Eikä se ole mihinkään aikaan sidottu, niikuin yritit väittää jälleen kerran monilla Raamatunlauseilla, joilla ei ole mitään asiayhteyttä henkilökohtaisen TAHDON kanssa pelastukseen nähden. Jeesus on sama,"eilen tänään aina ja iankaikkisesti"!
-Jeesus itse sanoo, että Hänen snansa ei katoa koskaan, ja sen minkä Hän sanoo, sen Hän sanoo kaikille. Sinullekkin! Usko siis Jeesusta, ei sun mua tarvitse uskoa, mutta uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun sanoo Jeesus!
-Jos Jeesus sanoo. "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu? Miten voit sen tehdä tyhjäksi, sillkö, että Jumala on suurempi kuin Jeesus?, Siinä se sinun kompastuskivi onkin. Jumala ei milloinkaan eikä koskaan kumoa jeesuksen sanoja, olemalla erimieltä Poikansa kanssa, mieletön ja Raamattua tunteville järjetön ajatuksenakin.
--Mutta se on justiinsa tuo, kun kiellät Jeesuksen sikiämisen Pyhästä hengestä ja syntymisen neitsut Mariasta, sekä Jeesuksen jumaluuden. siinä sinun yksityisen evankeliumisi harha ja eksytys juuri on, kun evankeliumin perustan hylkäät, et voisikaan pysyä totuudessa.
-Ei ole minulla mitään henkohtaista sinua vastaan, enmepää kui ketään joita täälä väärää evankeliumia levittää ja Sanaa vääräksi vääntävät. Mutta sen minkä tiedän "totisesti" oiekasi, siitä pidän kiinni ja sitä vastaan käyviä kehoitan parannukseen.
-Eikä nyt ole kyse moraalista, siitähän kaikki "vastustajani" saa minut jäämään toisekesi,olen siinä armonkerjäläinen.
-Kyse on Raamatun ilmoituksesta pelastukseen nähden, siinä ei voi tinkiä yhtään, se vaan on jokaisen tehtävä oma ratkaisu, TAHTOOKO seurata Jeesusta vaiko ei?!
-Ei ole mitään massa-automaatio-pelastusta-jossa-koko-maailma-lopulta-pelastuu!
-On Saatanan suurin valhe mitä se koskaan on valhetellut! Joka sitä levittää evankeliumina, niin tiedätte mitä Paavali sanoo sellaiselle, minä en edes tohdi sitä lausua.- poikalapsi
Sinun juttusi ovat "Saatanan suurin valhe" - sitaatti omasta tekstistäsi, joka EI TIETENKÄÄN tuomitse ketään... =)
MIKSI parjaat aina vain mm. ekivaaria ja minua. Miksi tuet mm. eheytysvalehtelijoita? Miksi olet Saatanan asialla? Eikö kannattaisi tunnustaa omat väärät tekosi? - samaa
poikalapsi kirjoitti:
Sinun juttusi ovat "Saatanan suurin valhe" - sitaatti omasta tekstistäsi, joka EI TIETENKÄÄN tuomitse ketään... =)
MIKSI parjaat aina vain mm. ekivaaria ja minua. Miksi tuet mm. eheytysvalehtelijoita? Miksi olet Saatanan asialla? Eikö kannattaisi tunnustaa omat väärät tekosi?mieltä ritariolevaisen kanssa tänään. Aina emme ole samanmielisiä, vaikka uskomme Jeesuksen Jumaluuteen, mutta tänään olen ehdottomasti hänen kanssaa samaan mieltä ja siksi siunaan häntä, sillä hän tuo rohkeasti totuutta.
Poikalapsi, en ikinä ilkeile sinulle, enkä tuomioita jaa, mutta nyt kehoitan sinua parannukseen sillä alueella, että jätät tuon vihankannon, eli annat anteeksi epätäydellisille ihmisille. Se on sinulle itsellesi parasta, sillä niin sinussa vapautuu tilaa hyvälle.
Oletko lukenut Uuden Testamentin läpi, pyytäen Pyhää Henkeä sen avaajaksi? - RitariOlevainen
poikalapsi kirjoitti:
MIKSI parjaat aina vain mm. ekivaaria ja minua. Miksi tuet mm. eheytysvalehtelijoita? Miksi olet Saatanan asialla? Eikö kannattaisi tunnustaa omat väärät tekosi?sanot minua saatnaksi, Jeesustakin sanottiin belsebupiksi,=saatana!
-Joahnsanoin, että ei ole mitään henkohtaista ketään vastaan, älä väännä sanojani kieroon.
-Eheytys on aina Jumalan tarkoitus, sinun ja jokaisen meidän kohdalla, jos sinä tai kuka tahnsa annamme Hänelle luvan, tahdosta se vaan on kiinni.
-Ja tuota mitä sanoit tumiosta, ei suinkaan ole tuomio, vaan tosiaisa, mitään massa-automaatio- pelastsuat-koko-maailma-pelastuu, ei Raamattu tunne, niin miten siitä joatin tuomiota löydät?
-teksit sinäkin parannuksen, ja ottaist Jeesuksen vastaan henkohtaisena Vapahtajana, muuten et voi sinäkään minkään joskus hamassa lapsuudessa suoritetun kirkollisen rituaalin avulla, älä petä itseäsi, ratkaisu se on sinunkin tehtävä, ei ekivaarin evankeliumi siuakaan pelasta, ei, vaan Raamatun evankeliumi.
-"Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu..." Vai sanotko Jeesustakin saatanaksi ja valehtelijaksi? RitariOlevainen kirjoitti:
sanot minua saatnaksi, Jeesustakin sanottiin belsebupiksi,=saatana!
-Joahnsanoin, että ei ole mitään henkohtaista ketään vastaan, älä väännä sanojani kieroon.
-Eheytys on aina Jumalan tarkoitus, sinun ja jokaisen meidän kohdalla, jos sinä tai kuka tahnsa annamme Hänelle luvan, tahdosta se vaan on kiinni.
-Ja tuota mitä sanoit tumiosta, ei suinkaan ole tuomio, vaan tosiaisa, mitään massa-automaatio- pelastsuat-koko-maailma-pelastuu, ei Raamattu tunne, niin miten siitä joatin tuomiota löydät?
-teksit sinäkin parannuksen, ja ottaist Jeesuksen vastaan henkohtaisena Vapahtajana, muuten et voi sinäkään minkään joskus hamassa lapsuudessa suoritetun kirkollisen rituaalin avulla, älä petä itseäsi, ratkaisu se on sinunkin tehtävä, ei ekivaarin evankeliumi siuakaan pelasta, ei, vaan Raamatun evankeliumi.
-"Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu..." Vai sanotko Jeesustakin saatanaksi ja valehtelijaksi?ensin omista sanoistasi ja kerro missä ja milloin olen sanonut Sinua saatanaksi?
- oppi.
RitariOlevainen kirjoitti:
-"Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu..." Vai sanotko Jeesustakin saatanaksi ja valehtelijaksi?Hienoa että kaikki pelastuvat. Tosiaan raamatussa lukee että Jumala tahtoo kaikkien pelastuvan ja sen mitä Jumala tahtoo, hän myös tekee. Mukavaa ettei tarvitse rukoilla, tuhlata aikaa kirkoissa ja kokouksissa istumiseen sekä raamatun lukemiseen. Teen myös syntiä paljon, mutta ei se haittaa. Luotan Jumalaan täysin tässä pelastuskysymyksessä. Pelastus tulee armosta ja se on Jumalan tahto, joten minun ei tarvitse tehdä mitään. Muutenhan kyseessä ei olisi armosta.
Sinä näytät luottavan upotuskasteen esikuvaan, joka on vain varjokuva Kristuksen kuolemasta, ja johon toinen ryöväreistäkin sai osallistua tunnustamalla ristillä Jeesuksen!
Raamattu kuitenkin opettaa että
"Jumala tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten KAIKKIALLA on tehtävä parannus",
[Ap.t.17:30]
Sinun ja minun uskoni eroavaisuus on siinä, että Sinä ja kaltaisesi ette usko tuota että Kristukselle on annettu valta KAIKKIALLA ja KAIKKINA AIKOINA antaa syntejä anteeksi:
Ilmestyskirja 5
3 "Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
4 Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: »Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että HÄN VOI avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä»".
Minä ja Sinä, Ritari, olemme kumpikin vielä maan päällä, eikä meille kummallekaan ole annettu ehdotonta tuomiovaltaa päättää ja ratkaista, kuka pelastuu ja kuka ei. Tuomiovalta on yksin Jumalalla ja hänen valtuuttamallallaan välimiehellä Kristuksella, [Room. 8:34].
Luuk. 6:37
"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan".
Kaikkien ihmisten pelastumista ei Jumalan sana kiellä kertomasta, mutta kieltää yhdellekään ihmiselle kadotustuomion lausumisen, varsinkin, kun antaa esimerkin siitä, ettei meillä ole valtaa lausua kadotustuomiota edes itselleen perkkeleelle.
Juud. 1:9
"Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Kaikki apostolit varoittivat tuomitsemasta, mutta pöyhkeiden helluntaisaarnaajien keskuudessa tämä asia on unohtunut ja he julistavat ihmisen tahdon valtaa ja voimaa.
2. Pietarin kirje 2
10 "-- varsinkin niiden, jotka seuraavat saastaisia ruumiin haluja ja halveksivat Herraa ja HÄNEN VALTAANSA. Nuo itseään täynnä olevat röyhkimykset eivät kaihda herjaamasta henkivaltojakaan, [Juud. 8]
11 vaikka edes enkelit, joilla on enemmän voimaa ja valtaa, eivät Herran edessä niitä herjaa ja tuomitse. [Sak. 3:2; Juud. 9]
12 Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat", [Juud. 10]
Jokaisen on nöyrryttävä Kristuksessa Jeesuksessa henkilökohtaisesti Kaikkivaltiaan valtaistuimen edessä, ja sen asian on Jumala vannonut oman nimensä kautta, että jokainen polvi tulee taipumaan ja jokainen kieli hänet loppujen lopuksi Herrakseen tunnustamaan:
Jesaja 45
23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, PERUUTTAMATON SANA: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, MINULLE JOKAISEN KIELEN VALANSA VANNOMAN. (Vaaditaanko tuomituilta valoja)?
24 Ainoastaan Herrassa-niin pitää minusta sanottaman-on vanhurskaus ja voima. HÄNEN TYKÖNSA TULEVAT HÄVETEN KAIKKI, JOTKA OVAT PALANEET PALANEET VIHASTA HÄNTÄ VASTAAN".
Fil. 2:10
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra".
"Peittämättömin sanoin" Jumala kertoi Moosekselle olevansa tällainen:
2. Moos. 34:6
"Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa",
Mutta Te selitätte Jumalan olevan armahtamaton ja laupeudeton, niin kuin te itse olette. Te teette itselle oman kuvan kaltaisenne jumalan:
Jes. 63:10
"Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä; ja niin hän muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan".oppi. kirjoitti:
Hienoa että kaikki pelastuvat. Tosiaan raamatussa lukee että Jumala tahtoo kaikkien pelastuvan ja sen mitä Jumala tahtoo, hän myös tekee. Mukavaa ettei tarvitse rukoilla, tuhlata aikaa kirkoissa ja kokouksissa istumiseen sekä raamatun lukemiseen. Teen myös syntiä paljon, mutta ei se haittaa. Luotan Jumalaan täysin tässä pelastuskysymyksessä. Pelastus tulee armosta ja se on Jumalan tahto, joten minun ei tarvitse tehdä mitään. Muutenhan kyseessä ei olisi armosta.
minäkin ajattelin atena ollessani. Mutta kun Jumala avasi sydämeni silmät näkemään ja sydämeni korvat kuulemaan, elämä on opettanut, että ei kannata viivytellä eikä ottaa itselle sitä, minkä joutuu kaksinkertaisena takaisin maksamaan, [Ilm.18:6].
2. Piet. 3:12
"teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat"!- RitariOlevainen
ekivaari kirjoitti:
minäkin ajattelin atena ollessani. Mutta kun Jumala avasi sydämeni silmät näkemään ja sydämeni korvat kuulemaan, elämä on opettanut, että ei kannata viivytellä eikä ottaa itselle sitä, minkä joutuu kaksinkertaisena takaisin maksamaan, [Ilm.18:6].
2. Piet. 3:12
"teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat"!minäkin ajattelin atena ollessani."
-No mutta noinhan sinä opetat, jopas menee ristiriitaiseksi? Väität tuhansin Raamatunlausein, että kaikki pelastuu, nyt sitten kun joku on samaa mieltä ja sanoo asian selvällä Suomenkielellä, pukkaat paniikkijarrutuksen koko jutulle?
-Ja eikun taas vaan kopsaamaan Raamattua, mutta et koskaan voi sanoa asioita ymmärrettävästi, nuo Raamatun lainaukset vain velloo sinun aivokopassasi sikinsokin, olet jotenkin aivopessyt itsesi Raamatun viidakkoon, etkä pääse selville vesille ollenkaan! - RitariOlevainen
ekivaari kirjoitti:
ensin omista sanoistasi ja kerro missä ja milloin olen sanonut Sinua saatanaksi?
katsoppas nyt tarkemmin, kenelle vastasin ja kuka sanoo tässä samssa ketjussa minua ja saatanaa veljiksi, eiköhän hänen nimi ole "poikalapsi", et sinä!
minäkin ajattelin atena ollessani."
-No mutta noinhan sinä opetat, jopas menee ristiriitaiseksi? Väität tuhansin Raamatunlausein, että kaikki pelastuu, nyt sitten kun joku on samaa mieltä ja sanoo asian selvällä Suomenkielellä, pukkaat paniikkijarrutuksen koko jutulle?
-Ja eikun taas vaan kopsaamaan Raamattua, mutta et koskaan voi sanoa asioita ymmärrettävästi, nuo Raamatun lainaukset vain velloo sinun aivokopassasi sikinsokin, olet jotenkin aivopessyt itsesi Raamatun viidakkoon, etkä pääse selville vesille ollenkaan!kummanko meistä kirjoitukset ovat ymmärrettävämpiä ja logiikan mukaan esitettyjä!
Te pelkäätte lukijoiden jopa ymmärtävän jotakin kirjoituksistani, koska häätelette minua pois tältä foorumilta. Minulla ei ole vähäisintäkään syytä häädellä Teitä täältä pois. Pysykää palstalla!- RitariOlevainen
ekivaari kirjoitti:
Sinä näytät luottavan upotuskasteen esikuvaan, joka on vain varjokuva Kristuksen kuolemasta, ja johon toinen ryöväreistäkin sai osallistua tunnustamalla ristillä Jeesuksen!
Raamattu kuitenkin opettaa että
"Jumala tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten KAIKKIALLA on tehtävä parannus",
[Ap.t.17:30]
Sinun ja minun uskoni eroavaisuus on siinä, että Sinä ja kaltaisesi ette usko tuota että Kristukselle on annettu valta KAIKKIALLA ja KAIKKINA AIKOINA antaa syntejä anteeksi:
Ilmestyskirja 5
3 "Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
4 Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: »Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että HÄN VOI avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä»".
Minä ja Sinä, Ritari, olemme kumpikin vielä maan päällä, eikä meille kummallekaan ole annettu ehdotonta tuomiovaltaa päättää ja ratkaista, kuka pelastuu ja kuka ei. Tuomiovalta on yksin Jumalalla ja hänen valtuuttamallallaan välimiehellä Kristuksella, [Room. 8:34].
Luuk. 6:37
"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan".
Kaikkien ihmisten pelastumista ei Jumalan sana kiellä kertomasta, mutta kieltää yhdellekään ihmiselle kadotustuomion lausumisen, varsinkin, kun antaa esimerkin siitä, ettei meillä ole valtaa lausua kadotustuomiota edes itselleen perkkeleelle.
Juud. 1:9
"Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Kaikki apostolit varoittivat tuomitsemasta, mutta pöyhkeiden helluntaisaarnaajien keskuudessa tämä asia on unohtunut ja he julistavat ihmisen tahdon valtaa ja voimaa.
2. Pietarin kirje 2
10 "-- varsinkin niiden, jotka seuraavat saastaisia ruumiin haluja ja halveksivat Herraa ja HÄNEN VALTAANSA. Nuo itseään täynnä olevat röyhkimykset eivät kaihda herjaamasta henkivaltojakaan, [Juud. 8]
11 vaikka edes enkelit, joilla on enemmän voimaa ja valtaa, eivät Herran edessä niitä herjaa ja tuomitse. [Sak. 3:2; Juud. 9]
12 Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat", [Juud. 10]
Jokaisen on nöyrryttävä Kristuksessa Jeesuksessa henkilökohtaisesti Kaikkivaltiaan valtaistuimen edessä, ja sen asian on Jumala vannonut oman nimensä kautta, että jokainen polvi tulee taipumaan ja jokainen kieli hänet loppujen lopuksi Herrakseen tunnustamaan:
Jesaja 45
23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, PERUUTTAMATON SANA: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, MINULLE JOKAISEN KIELEN VALANSA VANNOMAN. (Vaaditaanko tuomituilta valoja)?
24 Ainoastaan Herrassa-niin pitää minusta sanottaman-on vanhurskaus ja voima. HÄNEN TYKÖNSA TULEVAT HÄVETEN KAIKKI, JOTKA OVAT PALANEET PALANEET VIHASTA HÄNTÄ VASTAAN".
Fil. 2:10
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra".
"Peittämättömin sanoin" Jumala kertoi Moosekselle olevansa tällainen:
2. Moos. 34:6
"Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa",
Mutta Te selitätte Jumalan olevan armahtamaton ja laupeudeton, niin kuin te itse olette. Te teette itselle oman kuvan kaltaisenne jumalan:
Jes. 63:10
"Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä; ja niin hän muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan"."Jumala tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten KAIKKIALLA on tehtävä parannus",
[Ap.t.17:30] "
-Tämähän justiinsa todistaa, että joakisen pitää tehdä henkohtainen parannus, eli mielenmuutos, uskoa henkohtaisesti Jeesukseen, niikuin Jeesus itse opettaa, ja kutsuu luokseen jokaista ihmistä, ja jaokaisen joka Hänen luokseen tulee,hän ei heitä ulos, mutta itse sinne pitää mennä Jeesuksen luokse, Jeesu sanoo,joka TAHTOO, tulkoon, Hän sanoo sen vielä Raamatun viimeisellä sivullkin, että ei tule mitään väärinkäsityksiä sen suhteen, eikä Hän ole missään perunut tuota ehtoaan, JOKA TAHTOO, hän tulkoon, ja hän saa elämän vettä lahjaksi.
-Edelleen pätee Jeesuksen "käsky", "Joka USKOO ja kastetaan, usko on se joka pelastaa, en ole milloinkaan painottanut uskovienkaan kastetta pelastuksen ahtona, vaan joka USKOO, ja uskominen vaatii omaa TAHTOA, Jumala ei , vaikka valta olisikin, pelasta ketään omavaltaisesti, vaan tarjoaa pelastusta Jeesuksessa Pojassaan jokaiselle ,koko maailman ihmisille, menneille, oleville ja tuleville sukupoville, mutta JOKAISEN pitää itse päättää, TAHTOOKO seurata Jeesusta, "vai tahdotteko tekin mennä pois"?
-Uskon enemmän toki Jumalan sanaa ja Jeesusta, kuin sinun valitsemisasi oman evankeliumisi tueksi Raamatun lauseita jotka ei edes sivua kyseistä asiaa mitenkään, Jumalan sanaa se on kaikki sitaatit, mitä lainailet, mutta aivan eriaisoista kuin TAHTOMISESTA pelastukseen nähden.
-Kieltämällä Jeesuksen tekee turhaksi ja tyhjäksi Jumalan kutsun, se on joko otettava vastaan, tai sitten "mennä pois", lainatakseni Jeesuksen kysymystä opetuslapsilleen, hekin olisivat voineet MENNÄ pois, niikuin Jeesuksen mukaan monet jättivät Jeesuksen ja menivät pois!
-Ei tämä totuus muutu miksikään vaikka kopsaat koko Raamatun tänne, se vaan on Raamatun ja Jumalan sanan totuus pelastuksesta, ei sinun ideologiasi pelastuksesta muuta Raamatun opetusta miksikään. RitariOlevainen kirjoitti:
katsoppas nyt tarkemmin, kenelle vastasin ja kuka sanoo tässä samssa ketjussa minua ja saatanaa veljiksi, eiköhän hänen nimi ole "poikalapsi", et sinä!
pysty Sinua sen enmpää kuin poikalastakaan sormella osoittelemaan, sillä tunnen vanhassa vaarissa olevan myös jotakin siitä, mistä Jeesus sanoi:
Joh. 8:44
"Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä".
1. Joh. 3:8
"Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot".
Enkä usko Kristuksen Jeesuksen epäonnistuvan saamassaan tehtävässä!- poikalapsi
-"Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu..." Vai sanotko Jeesustakin saatanaksi ja valehtelijaksi?Olet sinä TOSI kopea ja on sinulla isot luulot: kehtaat verrata itseäsi jo Jeesukseen! Se kertoo sinusta paljon enemmän, kuin mikään muu.
Eheydy ensin itse. Lopeta jatkuva parjaus, vihjailu ja valehtelu - veljesi oppien levittely.
Markkinoit minulle "parannusta", vaikka tiedät, että uskon Jumalaan, vaikka en sinun höpinöitäsi uskokaan. Markkinoit valheoppiasi, ja luulet olevasi itse jumala.
Teet hirveästi kirjoitusvirheitä. Rauhoitu. - todé
poikalapsi kirjoitti:
Olet sinä TOSI kopea ja on sinulla isot luulot: kehtaat verrata itseäsi jo Jeesukseen! Se kertoo sinusta paljon enemmän, kuin mikään muu.
Eheydy ensin itse. Lopeta jatkuva parjaus, vihjailu ja valehtelu - veljesi oppien levittely.
Markkinoit minulle "parannusta", vaikka tiedät, että uskon Jumalaan, vaikka en sinun höpinöitäsi uskokaan. Markkinoit valheoppiasi, ja luulet olevasi itse jumala.
Teet hirveästi kirjoitusvirheitä. Rauhoitu.Nyut ne rittelew siitä, kuympi tekert enemmmän kirjiotusvirheitö..
Sinun kirjoituksesi onnistui tänään oikein hyvin! - poikalapsi
todé kirjoitti:
Nyut ne rittelew siitä, kuympi tekert enemmmän kirjiotusvirheitö..
Sinun kirjoituksesi onnistui tänään oikein hyvin!Sarjassamme helluntailainen vittuilee: Toden "totuudet"...
Sinun ei onnistunut. - 'patriarkkojen'
[Ap.t.17:30] "
-Tämähän justiinsa todistaa, että joakisen pitää tehdä henkohtainen parannus, eli mielenmuutos, uskoa henkohtaisesti Jeesukseen, niikuin Jeesus itse opettaa, ja kutsuu luokseen jokaista ihmistä, ja jaokaisen joka Hänen luokseen tulee,hän ei heitä ulos, mutta itse sinne pitää mennä Jeesuksen luokse, Jeesu sanoo,joka TAHTOO, tulkoon, Hän sanoo sen vielä Raamatun viimeisellä sivullkin, että ei tule mitään väärinkäsityksiä sen suhteen, eikä Hän ole missään perunut tuota ehtoaan, JOKA TAHTOO, hän tulkoon, ja hän saa elämän vettä lahjaksi.
-Edelleen pätee Jeesuksen "käsky", "Joka USKOO ja kastetaan, usko on se joka pelastaa, en ole milloinkaan painottanut uskovienkaan kastetta pelastuksen ahtona, vaan joka USKOO, ja uskominen vaatii omaa TAHTOA, Jumala ei , vaikka valta olisikin, pelasta ketään omavaltaisesti, vaan tarjoaa pelastusta Jeesuksessa Pojassaan jokaiselle ,koko maailman ihmisille, menneille, oleville ja tuleville sukupoville, mutta JOKAISEN pitää itse päättää, TAHTOOKO seurata Jeesusta, "vai tahdotteko tekin mennä pois"?
-Uskon enemmän toki Jumalan sanaa ja Jeesusta, kuin sinun valitsemisasi oman evankeliumisi tueksi Raamatun lauseita jotka ei edes sivua kyseistä asiaa mitenkään, Jumalan sanaa se on kaikki sitaatit, mitä lainailet, mutta aivan eriaisoista kuin TAHTOMISESTA pelastukseen nähden.
-Kieltämällä Jeesuksen tekee turhaksi ja tyhjäksi Jumalan kutsun, se on joko otettava vastaan, tai sitten "mennä pois", lainatakseni Jeesuksen kysymystä opetuslapsilleen, hekin olisivat voineet MENNÄ pois, niikuin Jeesuksen mukaan monet jättivät Jeesuksen ja menivät pois!
-Ei tämä totuus muutu miksikään vaikka kopsaat koko Raamatun tänne, se vaan on Raamatun ja Jumalan sanan totuus pelastuksesta, ei sinun ideologiasi pelastuksesta muuta Raamatun opetusta miksikään.kaksinkamppailu, kuka osaa ja pystyy huitaisemaan raamatulla ja sen SAnalla toista tehokkaammin ja taydellisemmin.sanoisinpa vai hoh-hoijjaa...
tahtoo vain ,kuten erkki leminen sanoi______nyt se ihmisen pimmee puoli paistaa niin kirkkaasti... eikohan olisi aika polttaa vaikka rauhanpiippua?
nain ne inkkarit teki ennen lannella... ja taitaa tehda taalla vielakin?.........lannenhunttari - RitariOlevainen
'patriarkkojen' kirjoitti:
kaksinkamppailu, kuka osaa ja pystyy huitaisemaan raamatulla ja sen SAnalla toista tehokkaammin ja taydellisemmin.sanoisinpa vai hoh-hoijjaa...
tahtoo vain ,kuten erkki leminen sanoi______nyt se ihmisen pimmee puoli paistaa niin kirkkaasti... eikohan olisi aika polttaa vaikka rauhanpiippua?
nain ne inkkarit teki ennen lannella... ja taitaa tehda taalla vielakin?.........lannenhunttarion aivan rauhallinen, "taistoa" käydään toista kunnioittaen, ja jos joskus pääsemme Raamatun evankeliumin salaisuudesta yhteisymmärrykseen, on Sanan "tutkiminen" puolin ja toisin tuottanut aidon hedelmän, ja siitä on sitten ilo enkeleilläkin taiavaassa.
-Tervetuloa vaan taas tänne sanojen ihmeelliseen maailmaan. Hunttaria ei ole näkynytkään aikoihin. Lännellä tunnut olevan kun a ja ä on samat kuin myös o ja ö. - todé
poikalapsi kirjoitti:
Sarjassamme helluntailainen vittuilee: Toden "totuudet"...
Sinun ei onnistunut.huumorintajuttomin tuntemani ****.
Muistuu mieleeni eräs opettajani, jonka... - tai,
on aivan rauhallinen, "taistoa" käydään toista kunnioittaen, ja jos joskus pääsemme Raamatun evankeliumin salaisuudesta yhteisymmärrykseen, on Sanan "tutkiminen" puolin ja toisin tuottanut aidon hedelmän, ja siitä on sitten ilo enkeleilläkin taiavaassa.
-Tervetuloa vaan taas tänne sanojen ihmeelliseen maailmaan. Hunttaria ei ole näkynytkään aikoihin. Lännellä tunnut olevan kun a ja ä on samat kuin myös o ja ö.tuo-- youtube Hiski Salomaa: Talvella maa on valkoinen ... tere l-h... ovat renkutuksia,mutta niissa on jotakin siirtolaisen kaipuuta.tere l-h
sinun uskosi mukaan siis ihan jokainen ihminen joka on ollut ja nyt on ja tulevat ihmiset pääsevät Jumalan kirkauteen? sano vaan kyllä,jos oot tuota mieltä,jätetään nyt vähäksi aikaa Raamattu sivuun.laitan tuohon muutaman ajateltavissa olevan pointin -teet rikoksen josta et jää kiinni(et joudu vastamaan siitä Jumalan edessä) -et tykkää ollenkaan Jumalasta ja Jeesuksesta.(hän siis viihtyy taivaassa?) no tässä oli tämä,vastaa ihan lyhyesti kyllä tai ei.en ala haukumaan sua vaikka sanot kyllä,katos rakkaus rakentaa,viha hajottaa,sitä täällä on ihan tarpeeksi.aksu
vastausta,en edellekään käytä raamatua vaan jokapäivästä elämää,otetaan esim mies jolla on valtaa ja rahaa jota käytää omaan nautinonhaluun,on mersua ja bemaria ja naisia ja viinaa ja on ison tehtaan omistaja ja takoakseen rahaa lisää heittää kylmästi työntekijöitä pihalle ei maksa mitään heille,no kuitenki hänelle tulee loppu jossain muodossa,pääseekö hän taivaaseen ilman uudestisyntymää,ei pääse mun Raamatun mukaan.toinen tapaus vaikka mies joka raiskaa naisia ihan huvikseen eikä jää kiinni,kuolee ja pääsee taivaaseen isän luo?no tässä on kaksi vaihtoehtoa jos on eläesään ottanut Jeesuksen sovintoveren vastaan ja tunnustanut tekonsa,pelastuu,jos ei niin kadotukseen joutuu.nämä on vaan karkeita esimerkejä,mietittävää niin mulle kuin kaikiille täällä,siukis.aksu
aksu521 kirjoitti:
vastausta,en edellekään käytä raamatua vaan jokapäivästä elämää,otetaan esim mies jolla on valtaa ja rahaa jota käytää omaan nautinonhaluun,on mersua ja bemaria ja naisia ja viinaa ja on ison tehtaan omistaja ja takoakseen rahaa lisää heittää kylmästi työntekijöitä pihalle ei maksa mitään heille,no kuitenki hänelle tulee loppu jossain muodossa,pääseekö hän taivaaseen ilman uudestisyntymää,ei pääse mun Raamatun mukaan.toinen tapaus vaikka mies joka raiskaa naisia ihan huvikseen eikä jää kiinni,kuolee ja pääsee taivaaseen isän luo?no tässä on kaksi vaihtoehtoa jos on eläesään ottanut Jeesuksen sovintoveren vastaan ja tunnustanut tekonsa,pelastuu,jos ei niin kadotukseen joutuu.nämä on vaan karkeita esimerkejä,mietittävää niin mulle kuin kaikiille täällä,siukis.aksu
vaimoista syntynyt ihminen Jumalan valtakuntaan päästä:
Matt. 11:11
"Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän".
Luuk. 7:28
"Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän".- RitariOlevainen
ekivaari kirjoitti:
"Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän".
"Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän".pääsekkään taivaanvaltakuntaan? Sellaisen mielikuvan saa noista Raamatun jakeista sinulle esitettyyn kysymykseen sovellettuna!
-Kovin mutkille menee, vaikka Jumalan tiet ovat suorat, itse te vaan etsitte monia mutkia matkaan! ekivaari kirjoitti:
"Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän".pelastuksen perusasioita?
Johannes 3
3 "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: JAKA EI SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ, SE EI VOI NÄHDÄ JUMALAN VALTAKUNTAA". ...
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki".
- eräs kumppani
"ottamalla esille Jumalan sanaa mistä kohti tahansa eikä vain Teidän tavallanne 'valittuja paloja' ja fraaseja Raamatusta."
Miten sinun valitsemasi 'mistä kohti tahansa'-kohdat ovat parempia tai opettavaisempia kuin toisten valitsemat raamatunpaikat?mielelläni selvennän. Kun aloitin kirjoitella Netmissionin puolella muutamia vuosia sitten, niin heti ensimmäisinä päivinä poistivat kirjoitukseni, joka ei juuri muuta sisältänyt kuin Ef. 1:10 jakeen, kun kerroin
"siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, — oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä".
En muista varmaksi, oliko siinä myös 1.Kor.15:27,28 jakeet:
27 "Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle». Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu», niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Lopuksi ehkä kysyin, miten nämä jakeet soveltuvat yhteen loputtoman helvetinpiinan kanssa.- eräs kumppani
ekivaari kirjoitti:
mielelläni selvennän. Kun aloitin kirjoitella Netmissionin puolella muutamia vuosia sitten, niin heti ensimmäisinä päivinä poistivat kirjoitukseni, joka ei juuri muuta sisältänyt kuin Ef. 1:10 jakeen, kun kerroin
"siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, — oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä".
En muista varmaksi, oliko siinä myös 1.Kor.15:27,28 jakeet:
27 "Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle». Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu», niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Lopuksi ehkä kysyin, miten nämä jakeet soveltuvat yhteen loputtoman helvetinpiinan kanssa."miten nämä jakeet soveltuvat yhteen loputtoman helvetinpiinan kanssa."
Tuskin noilla jakeilla on mitään tekemistä loputtoman helvetinpiinan kanssa. Etkö ole löytänyt Raamatusta mainintaa ikuisesta kadotuksesta? (2.Tessalonikalaiskirje 1:9)
Sinun kannattaa muistaa, että sinun kirjoittelusi on kristillisen raamatunkäsityksen mukaan monilta osilta Jumalan pilkkaa ja Raamatun sanoman vääristelyä, joten lienee luonnollista, että Raamattua noudattamaan pyrkivät helluntailaiset poistavat eksyttäviksi katsomiaan kirjoituksiasi. eräs kumppani kirjoitti:
"miten nämä jakeet soveltuvat yhteen loputtoman helvetinpiinan kanssa."
Tuskin noilla jakeilla on mitään tekemistä loputtoman helvetinpiinan kanssa. Etkö ole löytänyt Raamatusta mainintaa ikuisesta kadotuksesta? (2.Tessalonikalaiskirje 1:9)
Sinun kannattaa muistaa, että sinun kirjoittelusi on kristillisen raamatunkäsityksen mukaan monilta osilta Jumalan pilkkaa ja Raamatun sanoman vääristelyä, joten lienee luonnollista, että Raamattua noudattamaan pyrkivät helluntailaiset poistavat eksyttäviksi katsomiaan kirjoituksiasi.2. Tess.1:9 jae NOVUMissa kuuluu näin 8. jakeesta alkaen
"ei kuuliaisina meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen evankeliumin kuuliaisuudelle,
9 jotka rangaistuksena maksavat iäisen tuhon Herramme kasvojen kirkkaudesta ja voimasta".
Saman asian Paavali opettaa toisin sanoin Timoteukselle 2.Tim.2 luku:
11 "Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää;
12 jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät;
13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata".
Pelkkä kuoleminen Kristuksessa siis takaa meille "yhdessä elämisen" Kristuksen kanssa ja kärsiminen yhdessä hänen kanssaan lisää meille myös hallintavaltaa, jonka lopullisesta menettämisestä 2.Tess.2:9 Paavavali opetti.
Ja vielä tässä korinttolaisille:
1. Kor. 3
11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta HÄN ITSE ON PELASTUVA, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi".
On olemassa vain Kristus -perustus, joten helvettiperustukselle kukaan ei voi rakentaa!
Sinulla ja minulla ei ole oikeutta määrätä, mikä on Jumalan pilkkaa ja mikä ei! Sen määrittely on annettu yksin Kristukselle. Monet ihmisten ensimmäisiksi määrittelemät saattavat loppujen lopuksi joutua häntäpäähän;
Mark. 10:31
"Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."- RitariOlevainen
ekivaari kirjoitti:
2. Tess.1:9 jae NOVUMissa kuuluu näin 8. jakeesta alkaen
"ei kuuliaisina meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen evankeliumin kuuliaisuudelle,
9 jotka rangaistuksena maksavat iäisen tuhon Herramme kasvojen kirkkaudesta ja voimasta".
11 "Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää;
12 jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät;
13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata".
Pelkkä kuoleminen Kristuksessa siis takaa meille "yhdessä elämisen" Kristuksen kanssa ja kärsiminen yhdessä hänen kanssaan lisää meille myös hallintavaltaa, jonka lopullisesta menettämisestä 2.Tess.2:9 Paavavali opetti.
1. Kor. 3
11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta HÄN ITSE ON PELASTUVA, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi".
On olemassa vain Kristus -perustus, joten helvettiperustukselle kukaan ei voi rakentaa!
Sinulla ja minulla ei ole oikeutta määrätä, mikä on Jumalan pilkkaa ja mikä ei! Sen määrittely on annettu yksin Kristukselle. Monet ihmisten ensimmäisiksi määrittelemät saattavat loppujen lopuksi joutua häntäpäähän;
"Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."sanoessaan. "Joka uskoo ja kastetaan,pelastuu, mutta joka ei usko tuomitaan "kadotukseen"!
-Joku täällä palstalla sanoikin, että Jeesus puhui varoittavssa mielessä enemmän helvetistä kuin taivaasta.
-Jos on taivas, on myös helvetti Raamatun mukaan. Sinun idologiasi on ihan inhimillinen ja jospa selisikin noin, niin ei mitään hätää kenelläkään, kaikki hyvin valtakunnassa! Ei minulla olisi mitään sitä vastaan, että todella kaikki pelastuu, eikä ole helvettiä mistä tarttiskaan pelastua, kaikki on vain yhtä ja samaa suurta perhettä, koko maailman ihmiset, Jeesuksen johdolla.
-Ikävä vaan, että sinun unelmasi ei ole Raamattua, vaan fantasiaa joka on mieleen jokaiselle joka ei tunne Raamattua.
-Paavali sensijaan sanoo,"Jeesuksen kristuksen ja minun evankeliumini ei ole ihmisten mukaista, siitäkin jo tietää, että olet viemässä väärää evankeliumia!
-Saakoon Jumala Pyhän Henkensä kautta avata sielusi silmät näkemään ja kuulemaan hengenkorvilla mitä Henki seurakunnalle sanoo! - pöydästä..
sanoessaan. "Joka uskoo ja kastetaan,pelastuu, mutta joka ei usko tuomitaan "kadotukseen"!
-Joku täällä palstalla sanoikin, että Jeesus puhui varoittavssa mielessä enemmän helvetistä kuin taivaasta.
-Jos on taivas, on myös helvetti Raamatun mukaan. Sinun idologiasi on ihan inhimillinen ja jospa selisikin noin, niin ei mitään hätää kenelläkään, kaikki hyvin valtakunnassa! Ei minulla olisi mitään sitä vastaan, että todella kaikki pelastuu, eikä ole helvettiä mistä tarttiskaan pelastua, kaikki on vain yhtä ja samaa suurta perhettä, koko maailman ihmiset, Jeesuksen johdolla.
-Ikävä vaan, että sinun unelmasi ei ole Raamattua, vaan fantasiaa joka on mieleen jokaiselle joka ei tunne Raamattua.
-Paavali sensijaan sanoo,"Jeesuksen kristuksen ja minun evankeliumini ei ole ihmisten mukaista, siitäkin jo tietää, että olet viemässä väärää evankeliumia!
-Saakoon Jumala Pyhän Henkensä kautta avata sielusi silmät näkemään ja kuulemaan hengenkorvilla mitä Henki seurakunnalle sanoo!"Joka uskoo ja kastetaan,pelastuu, mutta joka ei usko tuomitaan "kadotukseen"!
Tarkkaa touhua tuo Raamatun siteeraaminen. Kun mieleisensä sitaatin löytää, on teksti tietenkin täysin selkokielistä, ja sananmukaisesti ymmärrettävää ? Se myös kiistattomasti osoittaa että muut erisisältöiset sitaatit samasta aiheesta on ymmärrettävä vertauskuvallisina, mahdollisesti aikojen saatossa väärin tulkittuina ja/tai käännettyinäkin, ne eivät tietenkään oikeuta pienintäkään kyseenalaistamista oman sitaatin kertoman 100%totuuden suhteen.
Sitaattisi jatko kuuluu..
** 17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat." **
Käsi sydämmelle Ritari, uskotko sinä ? - eräs kumppani
ekivaari kirjoitti:
1. Kor. 3
"Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."Raamatussa 2. Tess.1:9 kuuluu seuraavasti:
"Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta" Et kai sinä vain etsi useista Raamatun käännöksistäkin sitä, joka sattuu kulloinkin eniten sinua miellyttämään.
"Sinulla ja minulla ei ole oikeutta määrätä, mikä on Jumalan pilkkaa ja mikä ei! Sen määrittely on annettu yksin Kristukselle."
Tuon sinä kyllä olet keksinyt omassa mielessäsi. Eikö se sinusta ole kristinuskon Jumalan pilkkaamista, kun sinä kiellät Jeesuksen jumaluuden? (Olemme keskustelleet joskus aikaisemmin tällä palstalla, jolloin kirjoituksistasi tuo Jumalan kieltäminen kävi ilmi. Anteeksi, jos muistan väärin.) RitariOlevainen kirjoitti:
sanoessaan. "Joka uskoo ja kastetaan,pelastuu, mutta joka ei usko tuomitaan "kadotukseen"!
-Saakoon Jumala Pyhän Henkensä kautta avata sielusi silmät näkemään ja kuulemaan hengenkorvilla mitä Henki seurakunnalle sanoo!merkitsee samaa kuin rakennuspiirustukset rakentajalle. Ei niissä voi asua eikä ne lämmitä, ellei myös rakenna niiden suunnitelmien mukaan.
Room. 6:3
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"
2. Kor. 4:10
"Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin". ... ...
16 "Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu".ekivaari kirjoitti:
1. Kor. 3
"Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."samalla tavalla kuin auringon säteily on osa aurinkoa, mutta ei itse aurinko. Aurinko lähettää säteilynsä ja lämpöänsä ympäristöön, mutta koko aurinko ei tarvitse minnekään mennä.
Jumalaan verraten Jeesuksesta Raamattu sanoo;
Hepr. 1:3
"ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",
1. Joh. 4:15
"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa".
1. Joh. 5:5
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
Poika on osa Jumalaa tämän säännön mukaan:
Joh. 10:35
"Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "
Jeesuksenkin jumaluus on siis Isältä saatua.
On vain yksi etusijojen antaja:
"Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".RitariOlevainen kirjoitti:
-Saakoon Jumala Pyhän Henkensä kautta avata sielusi silmät näkemään ja kuulemaan hengenkorvilla mitä Henki seurakunnalle sanoo!"-Paavali sensijaan sanoo,"Jeesuksen kristuksen ja minun evankeliumini ei ole ihmisten mukaista,"
Ei sano Paavali eikä kukaan muukaan raamatussa noin.Pe.ku kirjoitti:
"-Paavali sensijaan sanoo,"Jeesuksen kristuksen ja minun evankeliumini ei ole ihmisten mukaista,"
Ei sano Paavali eikä kukaan muukaan raamatussa noin.sanoa kakaista että
Gal. 1:11
"Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista";
Paavali ei ollut sisarien kanssa puheväleissä. Kirjoitti ja jutteli aina vain veljille!ekivaari kirjoitti:
sanoa kakaista että
Gal. 1:11
"Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista";
Paavali ei ollut sisarien kanssa puheväleissä. Kirjoitti ja jutteli aina vain veljille!-Paavali sensijaan sanoo,"Jeesuksen kristuksen ja minun evankeliumini ei ole ihmisten mukaista,
Kirjoitat eri asiasta.
Raamatussa ei ole Ritarin mainitsemaa jaetta.eräs kumppani kirjoitti:
Raamatussa 2. Tess.1:9 kuuluu seuraavasti:
"Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta" Et kai sinä vain etsi useista Raamatun käännöksistäkin sitä, joka sattuu kulloinkin eniten sinua miellyttämään.
"Sinulla ja minulla ei ole oikeutta määrätä, mikä on Jumalan pilkkaa ja mikä ei! Sen määrittely on annettu yksin Kristukselle."
Tuon sinä kyllä olet keksinyt omassa mielessäsi. Eikö se sinusta ole kristinuskon Jumalan pilkkaamista, kun sinä kiellät Jeesuksen jumaluuden? (Olemme keskustelleet joskus aikaisemmin tällä palstalla, jolloin kirjoituksistasi tuo Jumalan kieltäminen kävi ilmi. Anteeksi, jos muistan väärin.)Uuden Testamentin kirjoitusten tarkemman suomennoksen kuin viralliset kirkkoraamatut.
Lisäksi siinä selitetään useimpien sanojen vaihtoehtoiset merkitykset.- merim.raimo
ekivaari kirjoitti:
samalla tavalla kuin auringon säteily on osa aurinkoa, mutta ei itse aurinko. Aurinko lähettää säteilynsä ja lämpöänsä ympäristöön, mutta koko aurinko ei tarvitse minnekään mennä.
"ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",
"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa".
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
"Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "
"Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".Monet teistä opettavat oman pään viisaudella,oliskohan raamatun kertomuksessa Nikodeemuksen ja Jeesuksen kohtaamisessa jotain opittavaa? Jeesuskin sanoi itsestään "MINÄ OLEN"ja siitäkös ne fariseukset suuttuivat.JEESUS ON JUMALA,PYHÄ HENKI ON JUMALA,PYHÄ HENKI autta rukoilemaan ja JEESUKSEN kautta meillä on yhteys ISÄÄN JUMALAAN.
ekivaari kirjoitti:
samalla tavalla kuin auringon säteily on osa aurinkoa, mutta ei itse aurinko. Aurinko lähettää säteilynsä ja lämpöänsä ympäristöön, mutta koko aurinko ei tarvitse minnekään mennä.
"Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".ilmoittamaa kaikkiyhteyttä olen yrittänyt minäkin levittää:
Johannes 17
21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut".
Efesolaisille 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä".- RitariOlevainen
pöydästä.. kirjoitti:
"Joka uskoo ja kastetaan,pelastuu, mutta joka ei usko tuomitaan "kadotukseen"!
Tarkkaa touhua tuo Raamatun siteeraaminen. Kun mieleisensä sitaatin löytää, on teksti tietenkin täysin selkokielistä, ja sananmukaisesti ymmärrettävää ? Se myös kiistattomasti osoittaa että muut erisisältöiset sitaatit samasta aiheesta on ymmärrettävä vertauskuvallisina, mahdollisesti aikojen saatossa väärin tulkittuina ja/tai käännettyinäkin, ne eivät tietenkään oikeuta pienintäkään kyseenalaistamista oman sitaatin kertoman 100%totuuden suhteen.
Sitaattisi jatko kuuluu..
** 17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat." **
Käsi sydämmelle Ritari, uskotko sinä ?Mutta en ala leikkimääm käärmeillä tai myrkyillä, kielilläpuhuminen on "arkipäivää", ja olen nähnyt ja itsekkin kokenut, että Jeesus parantaa sairaita, uskon myös, että kuolletkin voivat herätä , Jeesus on siitä mainio esimerkki!
-Kertomus "tuhlaajapojasta" on oiva esimerkki juuri "boutopöydästä" joka on kertomuksessa "pitopöytä", Jeesus juuri tarjoilee kyllä saadessaan tuhlaaja lapsen maailman turilta omakseen, kestittäväksi.
-On todellista juhlaa kun Herra kastaa Pyhällä Hengellä, täyttää maljan ylivuotavaksi.
-Kuka on tuhlaajapoika tai tyttö? "kaikki me olemme poispoikenneet, kaikki me poikkesimme omille teillemme."
-Jokainen ihminen on erossa Jumalasta, ja siksi on tuhlaajalapsi, ja voi palata Isän luo, jossa on herkut valmiina, saa uudet vaatteet, kengät ja sormuksen vielä koristamaan käteensä.
-Kannattaa kokeilla, ja tosissaan, niin et kadu, et varmasti kadu, niin ihanaa Jeesus voi antaa kotiin palaavalle tuhlaajalapselleen! - RitariOlevainen
ekivaari kirjoitti:
merkitsee samaa kuin rakennuspiirustukset rakentajalle. Ei niissä voi asua eikä ne lämmitä, ellei myös rakenna niiden suunnitelmien mukaan.
Room. 6:3
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"
2. Kor. 4:10
"Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin". ... ...
16 "Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu".Mutta mitä nyt tuolla haluat sanoa, kyllä minä tuon Raamatun kohdan uskon ihan täysin, mutta mitää siitä on tähän asiaan opetusta?
-En koskaan ole väittänyt, että kaste pelastaa, se vaan seuraa uskoa.
-Vedät asiasta sivuun, puhutaan USKOSTA, joka pelastaa, ja jos uskoo, pitää myös TAHTOA, uskossa on oma TAHTO mukana, jos se on kasteessakin, mutta kaste nyt ei varsinaisesti ole yhteydessä uskoon tulemiseen, jossa täytyy olla TAHTO pelastua ja TAHTO antaa elämänsä Jeesukselle. Vai mitä? Sanoppa nyt ihan omin sanoin, uskotko tuon, vaiko et. Sinun se täytyy itse tietää. Ei Raamattu tee valintaa eikä usko puolestasi. Jumala on antanut uskon kohteen Jeesuksen, valinta on sinlla, TAHDOTKO uskoa vai TAHDOTKO mennä pois ja olla uskomatta? - RitariOlevainen
Pe.ku kirjoitti:
"-Paavali sensijaan sanoo,"Jeesuksen kristuksen ja minun evankeliumini ei ole ihmisten mukaista,"
Ei sano Paavali eikä kukaan muukaan raamatussa noin.Aivan varmasti sanoo.
- RitariOlevainen
Pe.ku kirjoitti:
-Paavali sensijaan sanoo,"Jeesuksen kristuksen ja minun evankeliumini ei ole ihmisten mukaista,
Kirjoitat eri asiasta.
Raamatussa ei ole Ritarin mainitsemaa jaetta.Sama asia, Evankeliumi ei ole ihmisten mukaista.
-Sanoin vaan asian ihan ulkomuistista. Ja Paavali kyllä sanoo koko asiankin mistä minä kirjoitin , jossain toisessa kirjeessä Paavali mainitsee juuri tuon, Jeesuksen Kristuksen ja minun evankeliumini mukaan.
-Ja tuossa ekivaarin lainauksessa Paavali sanoo, "minu julistamani evankeliumi ei ole ihmiset mukaisen, eli,Paavali julistaa Jeesuksen Kristuksen evankelimia. Siispä aivan sama evankeliumi on kysymyksessä. - RitariOlevainen
ekivaari kirjoitti:
ilmoittamaa kaikkiyhteyttä olen yrittänyt minäkin levittää:
Johannes 17
21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut".
Efesolaisille 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä".ihminen on ja pysyy ihmisenä, ei yhdy Jumalaan tullakseen Jumalan kaltaiseksi, ei milloinkaan. Kristuksessa olemme kätketyt Jumalaan, mutta ihmisinä, pelastettuina armahdettuina syntisinä, Jumalaksi emme muutu koskaan.
ekivaari kirjoitti:
ilmoittamaa kaikkiyhteyttä olen yrittänyt minäkin levittää:
Johannes 17
Efesolaisille 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä".höpötä vaan lue Raamattuasi, mitä Jumala tahtoo meille tehdä
2. Piet. 1:4
"joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta TULISITTE JUMALALLISESTA LUONNOSTA OSALLISIKSI ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee",RitariOlevainen kirjoitti:
Mutta en ala leikkimääm käärmeillä tai myrkyillä, kielilläpuhuminen on "arkipäivää", ja olen nähnyt ja itsekkin kokenut, että Jeesus parantaa sairaita, uskon myös, että kuolletkin voivat herätä , Jeesus on siitä mainio esimerkki!
-Kertomus "tuhlaajapojasta" on oiva esimerkki juuri "boutopöydästä" joka on kertomuksessa "pitopöytä", Jeesus juuri tarjoilee kyllä saadessaan tuhlaaja lapsen maailman turilta omakseen, kestittäväksi.
-On todellista juhlaa kun Herra kastaa Pyhällä Hengellä, täyttää maljan ylivuotavaksi.
-Kuka on tuhlaajapoika tai tyttö? "kaikki me olemme poispoikenneet, kaikki me poikkesimme omille teillemme."
-Jokainen ihminen on erossa Jumalasta, ja siksi on tuhlaajalapsi, ja voi palata Isän luo, jossa on herkut valmiina, saa uudet vaatteet, kengät ja sormuksen vielä koristamaan käteensä.
-Kannattaa kokeilla, ja tosissaan, niin et kadu, et varmasti kadu, niin ihanaa Jeesus voi antaa kotiin palaavalle tuhlaajalapselleen!tällä sitä, että "tulkaa hyvälle mielelle", sillä:
Matt. 22:4
"Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'."
Sananl. 15:15
"Kurjalle ovat pahoja kaikki päivät, mutta hyvä mieli on kuin alituiset pidot".
Hyvää mieltähän on aina saatavilla. Eikös vaan?Pe.ku kirjoitti:
-Paavali sensijaan sanoo,"Jeesuksen kristuksen ja minun evankeliumini ei ole ihmisten mukaista,
Kirjoitat eri asiasta.
Raamatussa ei ole Ritarin mainitsemaa jaetta.hiuksia halkomaan:
Room. 16:25
"Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta",
- Pakanain.Huuto
ja hokasin, että on se niin vapaata olla uskosta osaton. Ei tarvitse riidellä uskosta ja pilkkoa raamatun jakeita ymmärrettävään muotoon.
Kyllä Jumala omistaan huolen pitää vaikka raamattu ei aukene ollenkaan. On niin huoleton olo ja sanoa- tässä olen en muuta voi-. Hoida homma kotiin, Sinut on tänne maanpäälle neitsyestä synnytetty ja ristinpuulla kuoletettu, muidenkin puolesta.- niin voit myos olla
iankaikkisesta elamasta osaton........ja jos niin on
.....en voi muuta kuin surkutella sinua.l-h pakenet, sitä pidempi Sinulla on paluumatka:
Jes. 29:6
"Herra Sebaot etsiskelee sinua ukkosenjylinässä ja maanjäristyksessä, kovassa pauhinassa, myrskyssä ja rajuilmassa, kuluttavan tulen liekissä".
Ap. t. 17:30
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus".
Jes. 26:9
"Minun sieluni ikävöitsee sinua yöllä, minun henkeni sisimmässäni etsii sinua varhain; sillä kun sinun tuomiosi kohtaavat maata, oppivat maanpiirin asukkaat vanhurskautta".
Matteus 6
31 "Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan".- Pakanain.Huuto
niin voit myos olla kirjoitti:
iankaikkisesta elamasta osaton........ja jos niin on
.....en voi muuta kuin surkutella sinua.l-hkatsos näin sanottu, joka uskoo minuun pelastuu.
Ihmisviisaus ei koskaan tule ymmärtämään Jumalan ilmoittamaa sanaa. Niin näppärästi on raamattu rakennettu, että saivartelijat repivät jakeita irti sieltä ja tuolta ja selittävät Jumalan viisautta ihmisjärjen avulla. Jokainen itseään uskovaksi tituleerava ihminen saa epäilyksen siemenen kasvamaan sydämessäni koska näitä uskovia löytyy joka lähtöön.
Parempi sanoa 'uskosta osaton' kuin nostaa itse itsenä valaistuneiden uskovien kulkueeseen.
Annetaan ihan itse Jeesuksen ja sitä kautta Jumalan päättää ken on kelvollinen iänkaikkiseen elämään. Ei kukaan ihminen ole niin viisas, että voi toisen tuomita helvetin pätsiin muutaman sanan tähden.
"Niin helppo on nähdä vikoja veljessäni mutta hidas olen huomaamaan omia virheitäni" - Pakanain.Huuto
ekivaari kirjoitti:
pakenet, sitä pidempi Sinulla on paluumatka:
"Herra Sebaot etsiskelee sinua ukkosenjylinässä ja maanjäristyksessä, kovassa pauhinassa, myrskyssä ja rajuilmassa, kuluttavan tulen liekissä".
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus".
"Minun sieluni ikävöitsee sinua yöllä, minun henkeni sisimmässäni etsii sinua varhain; sillä kun sinun tuomiosi kohtaavat maata, oppivat maanpiirin asukkaat vanhurskautta".
Matteus 6
31 "Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan".en minä minnekään pakene. Vaan ensimmäistä kertaa elämässä alan toden teolla syventyä näihin ihmisten
erilaisiin tulkintoihin raamatusta. Se, jos mikä ihmetyttää ja kiinnostaa.
Miksi joku näkee asian noin ja joku toinen taas näin. Vaikka kummallakin on silmien edessä sama teksti. Sen voi vain selittää sillä, että jokainen tulkitsee raamattua omista inhimillisistä lähtökohdista, joka taasen tarkoittaa sitä että ihmisen oma henkilökohtainen ja sosiaalinen kulttuuriperimä määrää kuinka raamattu avautuu itse kullekin.
Älä siis murehdi. Matteus 6 näköjään selittää aika hyvin ihmisen tarpeet, jotka vain Jumala ymmärtää.(siis tarpeet) - Pakanain.Huuto
ekivaari kirjoitti:
pakenet, sitä pidempi Sinulla on paluumatka:
Matteus 6
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan".en minä minnekään pakene. Vaan ensimmäistä kertaa elämässä alan toden teolla syventyä näihin ihmisten
Miksi joku näkee asian noin ja joku toinen taas näin. Vaikka kummallakin on silmien edessä sama teksti. Sen voi vain selittää sillä, että jokainen tulkitsee raamattua omista inhimillisistä lähtökohdista, joka taasen tarkoittaa sitä että ihmisen oma henkilökohtainen ja sosiaalinen kulttuuriperimä määrää kuinka raamattu avautuu itse kullekin.
Älä siis murehdi. Matteus 6 näköjään selittää aika hyvin ihmisen tarpeet, jotka vain Jumala ymmärtää.(siis tarpeet) - Pakanain.Huuto
Pakanain.Huuto kirjoitti:
en minä minnekään pakene. Vaan ensimmäistä kertaa elämässä alan toden teolla syventyä näihin ihmisten
Älä siis murehdi. Matteus 6 näköjään selittää aika hyvin ihmisen tarpeet, jotka vain Jumala ymmärtää.(siis tarpeet)tuli nyt sitten tuplasti tekstiä samaa tekstiä...
- ....
tuli nyt sitten tuplasti tekstiä samaa tekstiä...
...
- bbnn
tuli nyt sitten tuplasti tekstiä samaa tekstiä...
.....
- to...
bbnn kirjoitti:
.....
....
- to..
to... kirjoitti:
....
vieläkään...
- ....
.... kirjoitti:
...
............
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663