Toimiiko Motonet oikein??

Motonetin entinen asiakas!

Kävin ostamassa autoon varaosia jotka maksoivat n.70 euroa.Samana päivänä huomasin että et en tarvitse uusia varaosia koska vanhan saisi korjattua halvemmalla.Tätä ei tullut ajatelleeksi koska autolla oli katsastus edessä ja kiirellä piti auto saada katsastus kuntoon.
Koska en tarvinnut varaosia ajattelin palauttaa varaosat motonettiin seuraavana päivänä.
No..motonetissä alkoi vitutus kun palautusta tehdessäni tämä asiakaspalvelija ilmoitti että rahaa motonetti ei anna rahaa takaisin vaan saatte ostaa samalla summalla muita tuotteita.. SIIS MITÄ VITTUA??Jos palauttaa käyttämättömän ostoksen takaisin ostopaikkaan niin pitäisi saada rahat takaisin mutta ei Motonetissä!
Mitä jos ei haluu ostaa jotai halpaa kertakäyttö sontaa mitä ne myy 70 euron edestä..Vittu että on perseestä kun viranomaiset antaa yritysten tehä mitä niitä huvittaa,kusettaa asiakkaita oikein olan takaa..Hyvä suomi!

27

18644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikaisija

Oi aikoja, voi tapoja! Kyllä Motonet toimii aivan oikein, eli oikein tarkoittaa tässä laillisesti.

Kylläpä on väärät käsitykset, että kauppaan voi mennä osteskelemaan mitä lystää ja sitten saman tien viedä tavarat takaisin ja vaatia rahansa takaisin. Tai totta kai niitä vaatia voi, mutta eihän kauppiaalla niitä ole mitään velvollisuutta palauttaa.

Näinkö nykyajan ihmiset luulevat, ettei heidän omilla tekosillaan ole mitään sitovuutta, ja he eivät ole itse vastuussa tekemistään ratkaisuista?

Jo on aikoihin eletty. Kyllä jos henkilö itse ostopäätöksen tekee, ei sitä noin vain voi peruuttaa mielen tai tilanteen muutoksen takia. Kauppa, jonka teit ei todellakaan ollut mitään "avokauppaa".

• Ainakin turussa.

• löksdfgb

Toimii ihan oikein.

• yrittäjä itsekkin

Toimivalla/ehjällä tuotteella ei ole palautusoikeutta, ellei kauppa halua palautusoikeutta antaa. Useimmat liikkeet antavat 7-14vrk:n palautusoikeuden ehjillekkin kamoille. Tämä on hyvää asiakaspalvelua.
      Mm Markantalosta en osta mitään. Koska siellä on myös käytössä tuo että ei anneta rahaa takaisin. Teen ostokseni turvallisemmin mm Gigantissa, joka antaa 14 vrk:n palautusoikeuden, olipa palautuksen syy mikä tahansa. Äänestä jaloillasi ja asioi liikkeissä joissa asiakaspalvelu on hyvää!

• yrittäjän muija

Jotkut liikkeet saattavat antaa palautusmahdollisuuden, eivät "useimmat". Jotkut muut antavat lisäksi mahdollisuuden vaihtaa käyttämättömän tuotteen muuhun liikkeen myymään tavaraan, niin kuin ap:llekin oli tarjottu mahdollisuutta. Kaikki muu hölinä on höpöhöpöä, ja miksi niin pitäisi ollakaan? Eikös kuluttajankin sentään jostain, edes jostain, pitäisi olla vastuussa. Suuntaus on se, että jos esiinnyt kuluttaja-roolissa, oletetaan automaattisesti, että aivot sai jättää narikkaan.

En usko, että olet yrittäjä, vaikka nimimerkkisi niin väittää. Mikään yritys, isoja giganttityyppisiä lukuunottamatta, ei pyöri, jos asiakkaat saavat palautella tuotteita miten mielivät.

• Oikea yrittäjä
        yrittäjän muija kirjoitti:

Jotkut liikkeet saattavat antaa palautusmahdollisuuden, eivät "useimmat". Jotkut muut antavat lisäksi mahdollisuuden vaihtaa käyttämättömän tuotteen muuhun liikkeen myymään tavaraan, niin kuin ap:llekin oli tarjottu mahdollisuutta. Kaikki muu hölinä on höpöhöpöä, ja miksi niin pitäisi ollakaan? Eikös kuluttajankin sentään jostain, edes jostain, pitäisi olla vastuussa. Suuntaus on se, että jos esiinnyt kuluttaja-roolissa, oletetaan automaattisesti, että aivot sai jättää narikkaan.

En usko, että olet yrittäjä, vaikka nimimerkkisi niin väittää. Mikään yritys, isoja giganttityyppisiä lukuunottamatta, ei pyöri, jos asiakkaat saavat palautella tuotteita miten mielivät.

Hyvin harvat todellakaan antavat rahoja takaisin.

Etämyynnissä (mm. postimyynti) taas laki sallii 14 vrk:n palautusoikeuden siitä päivästä lähtien, kun tuote on asiakkaalle luovutettu.

On päivän selvää, jos asiaa hiemankin ajattelee, että kaupan käynnistä ei tule mitään, jos asiakkaille isketään rahat käteen niin vaatiessa. Syitä on miljoona, enkä ala pitämään nyt oppikoulua tässä.

Lain mukaanhan VIALLISEN tuotteen kanssa kaava menee näin: korjaus, tuotteen vaihto, kaupan purku. Ehjää tuotetta ei tarvitse myyjän ottaa vastaan.

Olen paininut itsekin todellisten Spede Pasasten (RIP) kanssa, jotka saavat seuraavana päivänä ostokrapulan ja teksti usein sen mukaista. Aina ensimmäiseksi tekstissä vilahtaa kaupan purku. Tähän en ole suostunut ikinä, vain tuotetta olen suostunut vaihtamaan, vaikka mikään pakko tähänkään ei ole.

Postimyynnissä asiakkaiden noutamatta jätetyt postiennakkopaketit taas pitäisi olla suoraan perintäkelpoisia. Se on noin 20 euroa per laaki lähetellä paketteja vaiva ja työ.

Suomessa asiakas on liian kingi -> tämä näkyy suoraan meidän kaikkien kuluttajien hinnoissa. Suomessa on kallista.

• yrittäjä itsekkin
        Oikea yrittäjä kirjoitti:

Hyvin harvat todellakaan antavat rahoja takaisin.

Etämyynnissä (mm. postimyynti) taas laki sallii 14 vrk:n palautusoikeuden siitä päivästä lähtien, kun tuote on asiakkaalle luovutettu.

On päivän selvää, jos asiaa hiemankin ajattelee, että kaupan käynnistä ei tule mitään, jos asiakkaille isketään rahat käteen niin vaatiessa. Syitä on miljoona, enkä ala pitämään nyt oppikoulua tässä.

Lain mukaanhan VIALLISEN tuotteen kanssa kaava menee näin: korjaus, tuotteen vaihto, kaupan purku. Ehjää tuotetta ei tarvitse myyjän ottaa vastaan.

Olen paininut itsekin todellisten Spede Pasasten (RIP) kanssa, jotka saavat seuraavana päivänä ostokrapulan ja teksti usein sen mukaista. Aina ensimmäiseksi tekstissä vilahtaa kaupan purku. Tähän en ole suostunut ikinä, vain tuotetta olen suostunut vaihtamaan, vaikka mikään pakko tähänkään ei ole.

Postimyynnissä asiakkaiden noutamatta jätetyt postiennakkopaketit taas pitäisi olla suoraan perintäkelpoisia. Se on noin 20 euroa per laaki lähetellä paketteja vaiva ja työ.

Suomessa asiakas on liian kingi -> tämä näkyy suoraan meidän kaikkien kuluttajien hinnoissa. Suomessa on kallista.

En tiedä millä alalla olet "yrittäjänä", varmaankin myyt pimeää viinaa...
        No itselläni on ollut yli 20 vuotta liike joka myy urheilutarvikkeita, koneita, elektroniikkaa. Tietenkään en voi antaa esim. Perämoottorille tai ruohonleikkurille palautusoikeutta. Mutta miksipä en antaisi vaikkapa digiboksille, jos se tuodaan takaisin myytävässä kunnossa! Tämä on hyvää asiakaspalvelua ja luulen että myös pitkän liikkenharjoittajaurani osasalaisuus. Asiakkaat täytyy pitää tyytyväisinä. Pitää olla REILU! Sitä täällä arvostetaan. monille vakioasiakkailleni annan myös tavaroita ilman minkäänlaista maksua "koekäyttöön" ja sanon että tuo takaisin jos et ole tyytyväinen.
        Tänäpäivänä minulla on toinen iso haaraliike joka on keskittynyt puhtaasti veneiden ja koneiden myyntiin. Ja voin kerskumatta sanoa että olen menestynyt hyvin ja riidellä ei ole tarvinnut asiakkaitten kanssa koskaan!

• Yrittäjä oikeasti
        yrittäjä itsekkin kirjoitti:

No itselläni on ollut yli 20 vuotta liike joka myy urheilutarvikkeita, koneita, elektroniikkaa. Tietenkään en voi antaa esim. Perämoottorille tai ruohonleikkurille palautusoikeutta. Mutta miksipä en antaisi vaikkapa digiboksille, jos se tuodaan takaisin myytävässä kunnossa! Tämä on hyvää asiakaspalvelua ja luulen että myös pitkän liikkenharjoittajaurani osasalaisuus. Asiakkaat täytyy pitää tyytyväisinä. Pitää olla REILU! Sitä täällä arvostetaan. monille vakioasiakkailleni annan myös tavaroita ilman minkäänlaista maksua "koekäyttöön" ja sanon että tuo takaisin jos et ole tyytyväinen.
        Tänäpäivänä minulla on toinen iso haaraliike joka on keskittynyt puhtaasti veneiden ja koneiden myyntiin. Ja voin kerskumatta sanoa että olen menestynyt hyvin ja riidellä ei ole tarvinnut asiakkaitten kanssa koskaan!

Itse olen tuotapikaa kolmekymppinen, ja isompia haaraliikkeitä on jo muutamia. Mitä myymme, ei kuulu sinulle.

Eli 20v yrittäjänä ja olet yhä tuossa tilanteessa. Onnea. Neuvo vielä vähän lisää KAUPPAtieteiden maisteria. Kuulostanpa vittumaiselta, mutta menkööt.

• yrittäjä itsekkin
        Yrittäjä oikeasti kirjoitti:

Itse olen tuotapikaa kolmekymppinen, ja isompia haaraliikkeitä on jo muutamia. Mitä myymme, ei kuulu sinulle.

Eli 20v yrittäjänä ja olet yhä tuossa tilanteessa. Onnea. Neuvo vielä vähän lisää KAUPPAtieteiden maisteria. Kuulostanpa vittumaiselta, mutta menkööt.

Kovin hyvin mene kun et voi antaa kamoilles edes palautusoikeutta!
        Vaikka eihän juotua viina voi takaisin ottaa.

Turha neuvoa Kauppatieteiden PROFESSORIA. Minä olen aina naureskellut paikoilleen jumittuneille juopoille maistereille. Miksiköhän maisterit ovat hyvin usein juoppoja...

Taisi käydä niin että poika koetti opettaa isää naimaan.

• yrittäjän muija
        yrittäjä itsekkin kirjoitti:

Kukin yrittäjä myy sitä tuotetta, joka repertuaariin kuuluu. Siksi jotkut myyvät maansiirtokoneita ja toiset nappeja. Mutta miksi ihmeessä et sinä "yrittäjä itsekin" voisi antaa palautusoikeutta perämoottorille tai ruohonleikkurille, jos voit tikipoksille? Vaikka tuotaisiin takaisin samassa edelleenmyytävässä kunnossa?

Pointtini on vain se, etten pitänyt fiksuna ensimmäistä kommenttiasi, että "useimmat" firmat antavat palautusoikeuden. Ja sittenhän paljastuu, ettet sinäkään anna sitä isommille artikkeleillesi, ainoastaan pienemmille ja helpommin edelleenmyytäville. Yleistämisestä vain oli kyse oman kommenttini kohdalla. Annoit mielestäni turhaan kuluttajia harhaanjohtavan kuvan, että muussa kuin etämyynnissä kannattaisi automaattisesti olettaa, että kauppaan kuuluu palautusoikeus.

Ja vakioasiakkaitaan jokainen kohtelee varmaan eri tavalla kuin satunnaista ovestasaapastelijaa, joten ethän sotke sitäkään yleisluontoiseen juttuun? Vain selvyyden vuoksi.

• ripa

Kyllä hyvä yrittäjä tajuaa ettei kannate suututtaa asiakkaita. jos tavara on kunnossa niin. miksei rahaa voisi palauttaa.

• titteli sulla
        Yrittäjä oikeasti kirjoitti:

Tittelit EI ratkaise menestystä , etkö oppinut mitään koulussa?
        ET kuulosta vittumaiselta vaan TOSI TYHMÄLTÄ!

• j.kärkkäinen oy oulu

Kukin yrittäjä myy sitä tuotetta, joka repertuaariin kuuluu. Siksi jotkut myyvät maansiirtokoneita ja toiset nappeja. Mutta miksi ihmeessä et sinä "yrittäjä itsekin" voisi antaa palautusoikeutta perämoottorille tai ruohonleikkurille, jos voit tikipoksille? Vaikka tuotaisiin takaisin samassa edelleenmyytävässä kunnossa?

Pointtini on vain se, etten pitänyt fiksuna ensimmäistä kommenttiasi, että "useimmat" firmat antavat palautusoikeuden. Ja sittenhän paljastuu, ettet sinäkään anna sitä isommille artikkeleillesi, ainoastaan pienemmille ja helpommin edelleenmyytäville. Yleistämisestä vain oli kyse oman kommenttini kohdalla. Annoit mielestäni turhaan kuluttajia harhaanjohtavan kuvan, että muussa kuin etämyynnissä kannattaisi automaattisesti olettaa, että kauppaan kuuluu palautusoikeus.

Ja vakioasiakkaitaan jokainen kohtelee varmaan eri tavalla kuin satunnaista ovestasaapastelijaa, joten ethän sotke sitäkään yleisluontoiseen juttuun? Vain selvyyden vuoksi.

Me vaihdamme vain virsikirjoihin tavaraa, mutta sekin pitää olla etukäteen maksettu ja kaupan hyllyssä kokoajan ollut

• ...

Itse ostit tavaraa jota et tarvinnutkaan, katso peiliin, oma mokasi.

Sää varmaan tilaat ravintolassakin perhepizzan ja sen saatuasi tuumaatkin et normaali olis riittäny? Meinaakkko että ottavat vaihdossa takaisin?

• pizzaa, pitsaa

Pizza on vähän off topic, mutta sellainenkin tapaus on nähty, että asiakas tilaa pizzan, syö siitä 3/4 ja sitten valittaa että reunassa on hiiltynyt kohta ja vaatii ettei tarvitse maksaa. Kyllä muuten maksoi. Tuotteessahan oli kyllä virhe, mutta siitä olisi pitänyt reklamoida heti eikä vasta syödyn 3/4 jälkeen, varsinkin kun hiiltynyt kohta oli näkyvissä.

• tympääntynyt

Gigantti ja lidl ovat loistavia tässä asiassa. Osaavat vaihdot suorittaa ja ottavat vastuun tuotteistaan. Motonettiä en käytä ellei ole pakko.

• lilli82

joo. kävi sama juttu kuin ekalla kirjoittajalla. eli motonettiin en enää ikinä astu. motonet vaihtui biltemaan

• joopa joo

Ehkä oikein olisi palauttaa rahat ja laskuttaa sinua myyjän ajan tuhlaamisesta, sen verran mitä aikaa meni sinun kikkailusi takia ?

• joopa joo

Sitä katsos yritetään myydä osia niille oikeille asiakkaille, eikä käyttää kaikkea aikaa teidän kikkailijoiden kanssa leikkimiseen.

• on taaskin lauantai

Biltema :DDDDD

• nou hätä

motonet - se on järkikauppa

• Anonyymi
        nou hätä kirjoitti:

motonet - se on järkikauppa

Volvomiehen taivas on Biltema!

• autoilija4

Nykyään saa rahat takasin, 14 vrk, ja se lisää myyntiä!! Hyvä motonet. Autojen varaosien kanssa useasti käy niin että onkin väärä osa ja vaihtoon, tai korjataan vaikka hiilet ei hihnaa, ja jätin itselleni hihnan varaosaksi, mutta oisin saanut rahatkin takaisin. On mukavampi ostaa läjä osia ja viedä ne korjaajalle, joka ottaa tarvitsemansa, ja silloin uskaltaa ostaa ja vaihdella osia paljon enemmän. Kallista osaa en silti osta turhaan enkä varulta palauttele, mutta hyvin toimii niidenkin osalta. Toivon samaa muualle, niin auton korjaajalle saa nopeaammin osat perille.

• Parru

Ostin helmikuussa motonetista retkituolin 8,90 €,painan 76 kg,istahdin kevätaurigossa viisi...kuusi kertaa.Tuolin sisävuori hajosi ja irtosi pieninä palasina,vein tuolin takaisin ja myyjä totesi että tämähän on riekaleina ja alkoi kysellä kuittia,totesin ettei tietenkään löydy,en saanut rahoja takaisin,en pahoitteluja,jätin tuolin sinne ja hain jyskistä uuden enkä astu jalallani moiseen puljuun

• PaskaaPalvelua

Tietysti joissain asiakaspalvelun käsikirjoissa kerrotaan kuinka hyvää asiakaspalvelua on ottaa vastaan ja hyvittää asiakkaan palauttamat autonrenkaatkin, vaikka liikkeessä ei edes myydä autonrenkaita. Käsikirja ei tosin kerro mitä niille renkaille pitäisi tehdä palautuksen jälkeen.
        Varmasti joku olisi hyvittänyt retkituolinkin, ilman kuittiakin asiakkaan kertomaan hintaan 8,90, siinäkin tilanteessa että tuolia ei tiettävästi koskaan olisi siihen hintaan ollut myynnissä. Tilanteesta riippuen varmaankin, mutta jos niitä tositteettomia hyvityksiä alkaa tehdä oikein urakalla, ja välillä tuhansienkin eurojen tuotteista, saattaa tilintarkastaja hermostua, ehkä verottajakin, ehkä aiheestakin...
        Lisäksi täytyy sanoa, että asiakkaan muisti ei ihan aina ole niin hyvä kuin asiakas kertoo sen olevan. Omassa myymälässämme muistan useammankin kuitittoman tavaran palauttajan, jotka muistavat tarkalleen mitä olivat tuotteesta maksaneet ja koska olivat sen ostaneet. Mutta kun kyseessä on eri kauppaketjun yksinmyyntituote, ei se muisti aina ole ihan siinä terässä kuin asiastaan varma asiakas antaa ymmärtää.

• Anonyymi

Ei ainakaan Motonetistä. Ostettua robottiimuria saanut palautettua, kun meni kaikkien mattojen alle ja hajotti harjansa viikossa.

Nedikselrä tuli tieto heille, ettei imurissa tao matoissa ole vikaa vaan valot pitää liimata tai teipata lattiaan. Vaihtoehtoisesti voi ohjelmoida imurin niin ettei sen mene matoille ollenkaan. Ja uusia harjoja saa kuulemma varaosina, joskaan ei Motonetistä.

Minusta ohje oli vitsi, mutta Motonetin mielestä tuotteessa einole vikaa ja he eivät voi ottaa sitä takaisin. Eli palautus ja vaihto on ihan vitsi kuten Nediksen asiakaspalvelukin. Motonetistä voit ostaa kaikkea, kuin kiinan verkkokaupasta.... Ei vaihto tai palautus oikeutta vaan omalla riskillä. Nedikseen näköjään pätee sama. Seuraava imuri Powerilta.

• Anonyymi

Motonet aivan oikein,mitäs ostit joss et tarvitse

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1708
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1452
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1316
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1163
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1048
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1019
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      214
      830
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      753
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      718
    Aihe