Eilen sitten vihdoinkin olin yläluomileikkauksessa. Leikkaus meni ihan hyvin ja odotellaan paranemista ja tuloksen näkemistä.
Silmäluomet ovat punaseviolettina ja turvoksissa, aavistuksen verran mustelmaa on vaunut toisen silmän sivuun alaspäin. Saa nähdä vieläkö valuu vai pääsenkö näin vähällä. Tikkien päällä olevat teipit kiristävät ja luomia ei vielä kokoaan saa auki, mutta näen kyllä normaalisti. Toisessa luomessa tuntuu hieman kipua toisessa ei lainkaan, särkylääkettäkään en ole tarvinnut ollenkaan. Jännittää tosi plajon miltä lopputulos näyttää.
Yläluomileikkaus takana
61
21454
Vastaukset
- usko pois!
Mulla leikattiin silmäluomet -91 ja hyvin toivuin ohjeita noudattamalla. En ikinä kadu, että leikkaukseen menin!
- Tunnat silmät
auttaisi siihen, että valuneet mustelmat silmien alta ja poskipäistä lähtisivät nopeammin pois? Yön aikana toisen silmän alle oli valunut kuollutta verta. Toisen silmän alusta on ihan ok.
- tyyny vaan
Tunnat silmät kirjoitti:
auttaisi siihen, että valuneet mustelmat silmien alta ja poskipäistä lähtisivät nopeammin pois? Yön aikana toisen silmän alle oli valunut kuollutta verta. Toisen silmän alusta on ihan ok.
Jo syntyneisiin mustelmiin on vaikea vaikuttaa, mutta turvotusta voi vähentää kohottamalla pääpuolta. itsellänikin oli aamuisin aina enempi turvotusta kun olin huomaamatta valunut korkealta tyynykasalta alaspäin... Kyllä se siitä. Paranee tosi äkkiä.
- Kesäkuu 2011
Tunnat silmät kirjoitti:
Lympha-hoitoa suositellaan jos haluaa nopeuttaa paranemista. Itse otin bemer-hoitoa, joka on hyvä kaikkien leikkausten jälkeen. Netistä löytyy tietoa ja hoitoa antavat paikat: ks bemer.fi.
- Kerttuli Sawo
Hei
Minulle yläluomileikkauksen jälkeen
lääkäri sanoi että voi käyttää
Hirudoit fortea ohuelti ja sillä
"tummat silmät" lähti paranemaan.
Pikaista parenemista Sinulle uskon että
kannatti:=) - luomet kuntoon
Minä menen yläluomileikkaukseen ensi viikon perjantaina.
Jännittää vähän.
Laittele aloittaja aina välillä tänne "väliaikatietoja", kuinka paraneminen etenee!- Tummat silmät
Tänään kävin ostamassa apteekista mustelman poistovoidetta ja sitä olen varovasti laittanut tuon toisen silmän alapuolelle joka on ihan mustana ja turvoksissa. Välillä meinaa hiukkasen kutittaa haavoja, mutta kyllä siitäkin selviää, kun ei innostu raapimaan. Ehkä hieman myös tunnottomuutta vai johtuneeko se siitä kun on turvoksissa tiedä häntä. Innolla odotan keksiviikkoa jolloin saan tikit pois.
- mie vaan
hei! missä kävitte/käytte leikkauttamassa? itsekin olen ajatellut..
- luometar
mie vaan kirjoitti:
hei! missä kävitte/käytte leikkauttamassa? itsekin olen ajatellut..
tammikuussa LudwigOy Jyväskylä/Rintamäki ja olen todella tyytyväinen näihin silmiini meikki näkyy kauniina
- mie vaan
Katselin tuossa nuita vaihtoehtoja eri leikkauspaikoista, lopulta kuitenkin päädyin Helsinkiin ja Prof. Nordstörim klinikkaan. Parin viikon päästä ensimmäinen tapaaminen..
- Tummat silmät
kauan tämä kasvojen tunnottomuus jatkuu? Uskaltaako meikata heti, kun tikit on saatu pois? Kuitenkin silmiä joutuu hankaamaan, kun pesee meikkejä pois, kestääkö arvet sen?
- Tummat silmät
tämä Suomi24.fi temppuilee, ainakaan en näe aamulla laittamaani viestiä eli kysyin, että milloin tämä tunnottomuus naamassa lakkaa? Ja kannattaako meikata heti, kun saan tikit pois vai haittaako meikkien pesu kenties uusia arpia?
- been there
Tummat silmät kirjoitti:
tämä Suomi24.fi temppuilee, ainakaan en näe aamulla laittamaani viestiä eli kysyin, että milloin tämä tunnottomuus naamassa lakkaa? Ja kannattaako meikata heti, kun saan tikit pois vai haittaako meikkien pesu kenties uusia arpia?
Tunnottomuudesta en osaa sanoa, kun itselläni ei sellaista ollut, mutta meikiksi suosittelisin kokeilemaan pelkkää rajausta.
Itse olin - ja olen - niin onnellinen kun sain luomet viimein näkyviin, että meikkasin pitkään vain rajauksen ja ripsivärin, kun sellainen oli viimein mahdollista. Tikit siis saivat parantua ihan rauhassa ilman minkään meikin ärsytystä. - Tummat silmät
been there kirjoitti:
Tunnottomuudesta en osaa sanoa, kun itselläni ei sellaista ollut, mutta meikiksi suosittelisin kokeilemaan pelkkää rajausta.
Itse olin - ja olen - niin onnellinen kun sain luomet viimein näkyviin, että meikkasin pitkään vain rajauksen ja ripsivärin, kun sellainen oli viimein mahdollista. Tikit siis saivat parantua ihan rauhassa ilman minkään meikin ärsytystä.Tänään on sitten otettu tikit pois ja se olikin melkoinen savotta. Haavat oli suljettu jatkuvalla ompeleella ja hoitaja ei meinannut saada niitä millään irti. Toisessa luomessa on aika siisti arpi, mutta toisessa luomessa on muutamassa kohdassa ihan kuin vielä sulkeutumaton "haava", näyttää tällä hetkellä aika pahalta. Samoin näyttää, että se roikkuva iho onkin nyt siellä haavan päällä. Tietysti on vielä hieman turvotusta ja toivonkin, että tilanne tästä paranee. Miltä teillä muilla näytti heti tikkien poiston jälkeen? Hoitaja olisi laittanut haavateipit suojaksi, mutta en antanut, ei kai näitä enää tarvitse teipin alla pitää?
- luometar
Tummat silmät kirjoitti:
Tänään on sitten otettu tikit pois ja se olikin melkoinen savotta. Haavat oli suljettu jatkuvalla ompeleella ja hoitaja ei meinannut saada niitä millään irti. Toisessa luomessa on aika siisti arpi, mutta toisessa luomessa on muutamassa kohdassa ihan kuin vielä sulkeutumaton "haava", näyttää tällä hetkellä aika pahalta. Samoin näyttää, että se roikkuva iho onkin nyt siellä haavan päällä. Tietysti on vielä hieman turvotusta ja toivonkin, että tilanne tästä paranee. Miltä teillä muilla näytti heti tikkien poiston jälkeen? Hoitaja olisi laittanut haavateipit suojaksi, mutta en antanut, ei kai näitä enää tarvitse teipin alla pitää?
ei roikkunut enään sen leikkauksen jälkeen mitään haavan päällä ja minulta poistettiin myös rasvatyrät. Todella siisti leikkausjälki
- perjantaina
luometar kirjoitti:
ei roikkunut enään sen leikkauksen jälkeen mitään haavan päällä ja minulta poistettiin myös rasvatyrät. Todella siisti leikkausjälki
huh kun alkaa jo jännittämään. perjantaina iltapäivällä minut leikataan. lääkäri puhuin kun tavattiin muutama viikko sitten, että poistaa pelkästään nahkaa, ei tarvitse rasvaa poistaa ollenkaan. mutta minun leikkaushaavoista tulee hieman pidemmät sisemmälle päin kun normaalisti, kun lääkäri ehdotti, että myös silmän sisäkulmassa olevan poimun voi leikata.
Silmästä tulee näin vieläkin avoimempi.
tänään kävin ostamassa luontaistuotekaupasta sinkkiä, A&E -vitamiinia sekä homeopaattista "lääkettä" jonka kerrotaan nopeuttavan leikkaushaavojen paranemista.
Lisäksi ostin paljon pakastevihannespusseja turvotuksen hoitoon ja ihn perus burana 400 jos alkaa särkemään tms.
minulla vaan ei ole minkäänlaista mielikuvaa, että miltä ne silmät sitten heti leikkauksen jälkeen näyttää. onko kovinkin ruma ilmestys peilissä? - kyllä
perjantaina kirjoitti:
huh kun alkaa jo jännittämään. perjantaina iltapäivällä minut leikataan. lääkäri puhuin kun tavattiin muutama viikko sitten, että poistaa pelkästään nahkaa, ei tarvitse rasvaa poistaa ollenkaan. mutta minun leikkaushaavoista tulee hieman pidemmät sisemmälle päin kun normaalisti, kun lääkäri ehdotti, että myös silmän sisäkulmassa olevan poimun voi leikata.
tänään kävin ostamassa luontaistuotekaupasta sinkkiä, A&E -vitamiinia sekä homeopaattista "lääkettä" jonka kerrotaan nopeuttavan leikkaushaavojen paranemista.
Lisäksi ostin paljon pakastevihannespusseja turvotuksen hoitoon ja ihn perus burana 400 jos alkaa särkemään tms.
minulla vaan ei ole minkäänlaista mielikuvaa, että miltä ne silmät sitten heti leikkauksen jälkeen näyttää. onko kovinkin ruma ilmestys peilissä?että aika hurjalta näytti heti leikkauksen jälkeen ja seuraavana aamuna oli varmaan vielä pahempi.
Minä turpoan kovasti ja silmät oli lähes muurautunut umpeen. Haava oli koko ajan näkyvillä, koska luomi oli siltä kohtaa turvonnut. Haava painui vähitellen omaan uomaansa turvotuksen laskettua.
Mustelmat valuivat heti poskien alle ja kesti pari viikkoa ennenkuin haalenivat.
Niin, kaikenkaikkiaan ei luomista voinut arvioida vielä mitään.
Ompeleen poiston jälkeen helpotti.
Mulla ei ollut kipua mutta kiristystä ja ärsytystä.
Mitä homeopaattista tuotetta ostit,kiinnostaa ?
Itse käytän joskus leikkausten yhteydessä Arnica Montanaa.
Voit muuten käyttää samaa pakastepussia,herneitä ,useammankin kerran.Pakkaseen vaan välillä. Muista käyttää sitten siinä ihon,haavan välissä jotain puhdasta sideharsoa tai muuta vastaavaa. Tsemppiä. - Tummat silmät
kyllä kirjoitti:
että aika hurjalta näytti heti leikkauksen jälkeen ja seuraavana aamuna oli varmaan vielä pahempi.
Minä turpoan kovasti ja silmät oli lähes muurautunut umpeen. Haava oli koko ajan näkyvillä, koska luomi oli siltä kohtaa turvonnut. Haava painui vähitellen omaan uomaansa turvotuksen laskettua.
Mustelmat valuivat heti poskien alle ja kesti pari viikkoa ennenkuin haalenivat.
Niin, kaikenkaikkiaan ei luomista voinut arvioida vielä mitään.
Ompeleen poiston jälkeen helpotti.
Mulla ei ollut kipua mutta kiristystä ja ärsytystä.
Mitä homeopaattista tuotetta ostit,kiinnostaa ?
Itse käytän joskus leikkausten yhteydessä Arnica Montanaa.
Voit muuten käyttää samaa pakastepussia,herneitä ,useammankin kerran.Pakkaseen vaan välillä. Muista käyttää sitten siinä ihon,haavan välissä jotain puhdasta sideharsoa tai muuta vastaavaa. Tsemppiä.Niin kuin tuolla ekana jo kerroin, silmäni turposivat yllättävän vähän, molemmat luomet olivat tietysti violettina ja hieman silmäkulmat. Toisen silmän alle valui iso mustelma toisessa vähän mustelmaa. Nyt tikkien poiston jälkeen tunnottomuutta edelleen ja tuntuu kuin luomet olisvat turvoksissa vaikka näin ei paljoa olekaan. Toisessa silmäkulmassa näkyy ja tuntuu kova patti. Haava varsinkin toisessa luomessa on leveä ja punainen, toivottavasti se haalenee pian ja sijautuu luomivakoon kunnolla. Toivottavasti myös haavan päällä oleva veltto nahka kiristyy.
- perjantaina
Tummat silmät kirjoitti:
Niin kuin tuolla ekana jo kerroin, silmäni turposivat yllättävän vähän, molemmat luomet olivat tietysti violettina ja hieman silmäkulmat. Toisen silmän alle valui iso mustelma toisessa vähän mustelmaa. Nyt tikkien poiston jälkeen tunnottomuutta edelleen ja tuntuu kuin luomet olisvat turvoksissa vaikka näin ei paljoa olekaan. Toisessa silmäkulmassa näkyy ja tuntuu kova patti. Haava varsinkin toisessa luomessa on leveä ja punainen, toivottavasti se haalenee pian ja sijautuu luomivakoon kunnolla. Toivottavasti myös haavan päällä oleva veltto nahka kiristyy.
Joo kyllä, itse hommasin samaa homeopaattista "lääkettä", Arnica Montanaa. Syön sitä tässä muutaman päivän ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen.
Hui kauhee että alkoi pelottamaan tuo mustelmien tulo ja turvotus. Mulla varmaan tulee turvottamaan tosi paljon myös, koska aamuisin on normaalistikin kerääntynyt paljon nestettä silmien alle.
Voiko luomille käyttää mitään silmänympärysvoiteita tms? - Tummat silmät
perjantaina kirjoitti:
Joo kyllä, itse hommasin samaa homeopaattista "lääkettä", Arnica Montanaa. Syön sitä tässä muutaman päivän ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen.
Hui kauhee että alkoi pelottamaan tuo mustelmien tulo ja turvotus. Mulla varmaan tulee turvottamaan tosi paljon myös, koska aamuisin on normaalistikin kerääntynyt paljon nestettä silmien alle.
Voiko luomille käyttää mitään silmänympärysvoiteita tms?auttaisi silmäluomien turvotukseen. Luomet eivät ole enää yhtään mustana vain turvoksissa ja siitä tulee epämiellyttävä ja kiristävä olo silmiin. Toinen silmä on arkana ulkollessa kylmälle, tuntuu että vähäinenkin tuuli sattuu silmään.
- Perjantaina
Tummat silmät kirjoitti:
auttaisi silmäluomien turvotukseen. Luomet eivät ole enää yhtään mustana vain turvoksissa ja siitä tulee epämiellyttävä ja kiristävä olo silmiin. Toinen silmä on arkana ulkollessa kylmälle, tuntuu että vähäinenkin tuuli sattuu silmään.
Itse ajattelin vaan syödä paljon ananasta että ei turvottaisi. En sitten tiedä tepsiikö tällaisissa tilanteissa, mutta ananaspurkkeja varasin kotiin.
Onko sulla vielä tikit? - ananasananas
Perjantaina kirjoitti:
Itse ajattelin vaan syödä paljon ananasta että ei turvottaisi. En sitten tiedä tepsiikö tällaisissa tilanteissa, mutta ananaspurkkeja varasin kotiin.
Onko sulla vielä tikit?Ananaksen tiedetään vähentävän ylimääräistä turvotusta. Mutta paljon tehokkaampaa(kuulemma) on ananastabletit, joita saa luontaiskaupoista. Nämä tabletit ovat valmistettu eri osasta kasvia (olikohan ytimestä, juuresta ??)
- Tummat silmät
ananasananas kirjoitti:
Ananaksen tiedetään vähentävän ylimääräistä turvotusta. Mutta paljon tehokkaampaa(kuulemma) on ananastabletit, joita saa luontaiskaupoista. Nämä tabletit ovat valmistettu eri osasta kasvia (olikohan ytimestä, juuresta ??)
tikithän minulta poistettiin jo keskiviikkona. Haluaisin vinkkejä miten luomista saadaan turvotus pois. Ja onko tämä ihan normaalia, että luomet ovat vieläkin turvoksissa ja kuinka kauan tämä kenties kestää?
- ananasananas
Tummat silmät kirjoitti:
tikithän minulta poistettiin jo keskiviikkona. Haluaisin vinkkejä miten luomista saadaan turvotus pois. Ja onko tämä ihan normaalia, että luomet ovat vieläkin turvoksissa ja kuinka kauan tämä kenties kestää?
Kyllä se on ihan normaalia, turvotus on yksilöllistä mutta tuossa vaiheessa jokaisella on.
- perjantaina
ananasananas kirjoitti:
Kyllä se on ihan normaalia, turvotus on yksilöllistä mutta tuossa vaiheessa jokaisella on.
Noniin. Eilen oli leikkaus. Poistettiin ihoa sekä rasvaa.
Ja mikä parasta, ei ole yhtään mustelmia, vähän punaisen tummana vaan luomet. Tosin turvotusta kyllä on mutta ihan ymmärrettävää,
Eilen illalla toinen haava vuosi aika paljon, mutta yön aikana tyrehtyi ja veri hyytyin haavan päälle suojaksi.
Toivottavasti tuo on ainoa haitta.
Tarvii käydä hakemassa tuota ananastablettia. - Tummat silmät
perjantaina kirjoitti:
Noniin. Eilen oli leikkaus. Poistettiin ihoa sekä rasvaa.
Ja mikä parasta, ei ole yhtään mustelmia, vähän punaisen tummana vaan luomet. Tosin turvotusta kyllä on mutta ihan ymmärrettävää,
Eilen illalla toinen haava vuosi aika paljon, mutta yön aikana tyrehtyi ja veri hyytyin haavan päälle suojaksi.
Toivottavasti tuo on ainoa haitta.
Tarvii käydä hakemassa tuota ananastablettia.että voit hyvin. Minulla oli aluksi mustana vaan luomet ja hieman silmäkulmat, mutta sitten toisen silmän alle valui iso mustelma. Toivottavasti sinulle ei niitä enää tule. Minullakin leikkauksen jälkeen toinen luomi vuoti hieman verta ja siinä vuoto kohdassa onkin nyt levä ja punainen arpi, mutta toivottavasti sekin pian vaalenee. Niin kuin olen aikaisemmin kertonut suurin haitta on tällä hetkellä turvonneet luomet. Onko sinun luomien leikkaushaava suljettu jatkuvalla ompeleella ja onko sinulla haavateipit päällä? Kauanko olit silmät sidottuna kylmäpakkaukset päällä?
- perjantaina leikattu
Tummat silmät kirjoitti:
että voit hyvin. Minulla oli aluksi mustana vaan luomet ja hieman silmäkulmat, mutta sitten toisen silmän alle valui iso mustelma. Toivottavasti sinulle ei niitä enää tule. Minullakin leikkauksen jälkeen toinen luomi vuoti hieman verta ja siinä vuoto kohdassa onkin nyt levä ja punainen arpi, mutta toivottavasti sekin pian vaalenee. Niin kuin olen aikaisemmin kertonut suurin haitta on tällä hetkellä turvonneet luomet. Onko sinun luomien leikkaushaava suljettu jatkuvalla ompeleella ja onko sinulla haavateipit päällä? Kauanko olit silmät sidottuna kylmäpakkaukset päällä?
Joo, kovasti toivon ettei tummia silmiä tulisi tämän enempää. Silmän ulkonurkassa punertaa, mutta toivottavasti pysyy mustelmat poissa...
Minulla poistettiin molemmista silmistä sekä ihoa että myös rasvapallukat. Ja leikkaushaavaa jatkettiin normaalia sisemmäs, koska luomipoimu ulottui niin syvälle silmän sisänurkkaan ja näin silmästä saadaan avoimemman näköinen.
PIdin heti leikkauksen jälkeen noin 2 ½ tuntia kylmää ja sitten illemmalla vielä tunnin.
Tänä aamuna pidin hetken ja tuntuu siltä että pidän ennen nukkumaanmenoa vielä hetken.
Paljon olen syönyt purkkiananasta ja löysin kaapinpohjalta juuri niitä ananaspillereitäkin, joista täällä mainittiin.
Mimulla on yläluomet turvoksissa, silmien alta jonkun verran sekä nenänvarsi. Sellainen kunnon mongoloidin näköinen nainen olen nyt :D
Mutta innosta puhkuen odotan että paraneminen jatkuu että näkee sitten sen tuloksen. Ihanaa varmasti kun kulmien kohottelusta johtuvat päänsäryt loppuvat, ilme piristyy ja meikkaaminen on varmasti iloinen kokemus uusilla silmillä :)
Kirjoittelehan taas kuulumisia, miten paranemisesi edistyy! Onko sulla sairaslomaa vielä pitkälti? Itse sain kaksi viikkoa, ja toivon että silloin olen jo ihmisen näköinen. En ole työkavereille kertonut mihin leikkaukseen menin, enkä aio kertoakaan... - perjantaina leikattu
Tummat silmät kirjoitti:
että voit hyvin. Minulla oli aluksi mustana vaan luomet ja hieman silmäkulmat, mutta sitten toisen silmän alle valui iso mustelma. Toivottavasti sinulle ei niitä enää tule. Minullakin leikkauksen jälkeen toinen luomi vuoti hieman verta ja siinä vuoto kohdassa onkin nyt levä ja punainen arpi, mutta toivottavasti sekin pian vaalenee. Niin kuin olen aikaisemmin kertonut suurin haitta on tällä hetkellä turvonneet luomet. Onko sinun luomien leikkaushaava suljettu jatkuvalla ompeleella ja onko sinulla haavateipit päällä? Kauanko olit silmät sidottuna kylmäpakkaukset päällä?
Unohdin vastata vielä noihin kysymyksiisi, eli
jostain syystä jota en itsekään hoksannut lääkäriltä tai hoitajalta kysyä, minulla ei ole haavateippejä.
Haavat on ommeltu muuten jatkuvalla ompeleella, mutta kulmat on erikseen. syytä en tiedä. todennäköisesti se, että haavani ovat tavallista pidemmät. - Tummat silmät
perjantaina leikattu kirjoitti:
Unohdin vastata vielä noihin kysymyksiisi, eli
jostain syystä jota en itsekään hoksannut lääkäriltä tai hoitajalta kysyä, minulla ei ole haavateippejä.
Haavat on ommeltu muuten jatkuvalla ompeleella, mutta kulmat on erikseen. syytä en tiedä. todennäköisesti se, että haavani ovat tavallista pidemmät.Sairaslomaa sain hiukan yli 2 viikkoa eli tämä viikko on vielä sairaslomaa. Minä taas kerroin kaikille, että olen menossa leikkaukseen. Minulla roikkuivat luomet jo niin pahasti, että leikkaus tehtiin lääketieteellisistä syistä. Miten sinulla? Toisen silmän alla oleva mustelma alkaa jo kellertyä, arvet on edelleen punaisena ja osa pienellä ruvella ja luomet turvoksissa.
- leikkaajien nimiä
varmaan monia kiinnostaa leikkajien nimetkin ja paikat!
- luometar
leikkaajien nimiä kirjoitti:
varmaan monia kiinnostaa leikkajien nimetkin ja paikat!
leikattiin Jyväskylässä / Rintamäki olen todella tyytyväinen lopputulokseen aikaa kulunut 10 kk mikäs on nyt meikatessa näitä tähtisilmiä ;)))
- ceceliasisilia
perjantaina kirjoitti:
minulla vaan ei ole minkäänlaista mielikuvaa, että miltä ne silmät sitten heti leikkauksen jälkeen näyttää. onko kovinkin ruma ilmestys peilissä?Leikkautin vastikään ja vielä tikit ja teipit ja mustelmia eli ooon aika hurjan näköinen. Ilman aurinkolaseja ei voi lähtee ulos ja jos vettä sataa niin täytyy olla sisällä. Eiköhän tämä tästä. Olen jo kuuskuymppinen, olisi kannattanut mennä jo aiemmin.
- perjantaina leikattu
Mulla kans tehtiin lääketieteellisistä syistä.
Mulla oli ihan ripsien tyvessä ja vähän ulkonurkissa mustelmaa, mutta se on muuttunut jo kellertäväksi, eli paranemaan päin.
Ainoastaan kun tuon ruman turvotuksen saisi silmien alta ja nenävarresta pois, niin olisi ihan ihmisen näköinen, vaikka tikit vielä onkin.- Anonyymi
Suosittelen kaikille kasvolymfaa ja sit voi tehdä itsekin kotona
- kesällä leikattu
Hei, silmäluomet voivat olla turvoksissa useita viikkoja, joten älähän hätäile. Omalla kohdallani oli itse asiassa niin, että hieman turvoksissa silmät olivat kauniimmat, parantuessaan roikkuvaa taas laskeutui luomen päälle... eikä arpikaan ole aivan luomivaossa (tosin täysin huomaamaton). Silmäluomi vaan ei ole juurikaan entistä suurempi, mitä erityisesti toivoin. No, lähtötilannetta parempi kuitenkin.
- perjantaina leikattu
Itsellä on tapana kerätä tuota nestettä terveine silminenikin tuonne silmän alle aina aamuisin, saatika sitten kuinka turvonneet ne nyt ovat.
Tänään on erityisesti alkanut haavoja kutittamaan, joka siis tarkoittaa että kovaa vauhtia tikkien alla leikkaushaavat paranevat :)
Luomilta on melkein kokonaan lähtenyt se punaisuus, kellertävät tällä hetkellä. Tosin mullahan ei tullut silmien alle yhtään mustelmaa, joka oli tosi kiva juttu.
Kun puhuit että turvotus voi kestää viikkojakin (pelottaa jo ajatellakin) niin millaista turvotusta tarkoitat? Sellasta aika huomaamatonta vai sellaista että silmät on kuin pingipallot :D??
Itselle toivon muodostuvan kunnon näkyvän luomen, jännää opetella meikkaamaan erilailla. Ennen aina yritin kovasti saada silmiä luomien alta esille ja siinä ihan kivasti onnistuinkin. Toivottavasti tulevaisuudessa meikkaaminen on paljon helpompaa :) - Tummat silmät
Itsellä on tapana kerätä tuota nestettä terveine silminenikin tuonne silmän alle aina aamuisin, saatika sitten kuinka turvonneet ne nyt ovat.
Tänään on erityisesti alkanut haavoja kutittamaan, joka siis tarkoittaa että kovaa vauhtia tikkien alla leikkaushaavat paranevat :)
Luomilta on melkein kokonaan lähtenyt se punaisuus, kellertävät tällä hetkellä. Tosin mullahan ei tullut silmien alle yhtään mustelmaa, joka oli tosi kiva juttu.
Kun puhuit että turvotus voi kestää viikkojakin (pelottaa jo ajatellakin) niin millaista turvotusta tarkoitat? Sellasta aika huomaamatonta vai sellaista että silmät on kuin pingipallot :D??
Itselle toivon muodostuvan kunnon näkyvän luomen, jännää opetella meikkaamaan erilailla. Ennen aina yritin kovasti saada silmiä luomien alta esille ja siinä ihan kivasti onnistuinkin. Toivottavasti tulevaisuudessa meikkaaminen on paljon helpompaa :)Nyt on leikkauksesta 2 viikkoa ja luomet ovat edelleen hieman turvoksissa, aamuisin kaikkein pahin mutta muuten sen verran ettei sitä kyllä asiasta tietämätön edes huomaa. Tuntuu vaan inhottavalta kun on turvoksissa ja tunnottomana ja on sellainen kiristävä olo arpien kohdalla. Minulla myös kutitti, kun haavat alkoivat parantua joten tsemppiä sulle ettet raavi haavoja. Tietääkö joku auttaako joku arpivoide tai vastaava arpien vaalenemiseen ja tuohon kiristävään tunteeseen.
- kesällä leikattu
Itselle toivon muodostuvan kunnon näkyvän luomen, jännää opetella meikkaamaan erilailla. Ennen aina yritin kovasti saada silmiä luomien alta esille ja siinä ihan kivasti onnistuinkin. Toivottavasti tulevaisuudessa meikkaaminen on paljon helpompaa :)Pahinta turvotus oli viikon verran, kun oli haavateipitkin. Kun niistä ja ompeleista pääsi eroon, näytti jo heti paremmalta! Lievää turvotusta oli muistaakseni 3-4 viikkoa. Plastiikkakirurgi sanoi, että lopullisen tuloksen näkee vasta 3-6 kk:n kuluttua.
- Tummat silmät
kesällä leikattu kirjoitti:
Pahinta turvotus oli viikon verran, kun oli haavateipitkin. Kun niistä ja ompeleista pääsi eroon, näytti jo heti paremmalta! Lievää turvotusta oli muistaakseni 3-4 viikkoa. Plastiikkakirurgi sanoi, että lopullisen tuloksen näkee vasta 3-6 kk:n kuluttua.
Mitä kuuluu perjantaina leikatuille ja muille?
Itse olen jo töihin palannut. Luomet edelleen turvoksissa ja tunnottomina nyt myös hieman punaisina. Pikkuisen alkaa jo huolettaa palautuuko ne normaaliksi koskaan. Ensi viikolla minulla on jälitarkastus. - perjantaina leikattu
Tummat silmät kirjoitti:
Mitä kuuluu perjantaina leikatuille ja muille?
Itse olen jo töihin palannut. Luomet edelleen turvoksissa ja tunnottomina nyt myös hieman punaisina. Pikkuisen alkaa jo huolettaa palautuuko ne normaaliksi koskaan. Ensi viikolla minulla on jälitarkastus.Heippa kaikki
mulle kuuluu kohtalaisen hyvää. viime perjantaina otettiin tikit pois ja nyt näyttää todella hyvältä. ei ole yhtään turvotusta ja arvet vaalenee kovaa vauhtia. muutamassa kohdassa vähän rupea.
mutta...
vasen kulma märkii. tai märki. eli ei ole menny umpeen ihan sieltä kulmasta. hoitaja käski kahdesti päivässä töpöttää vetyperoksidilla, että kuivuisi (nyt on jo kuivunut) ja sitten tarvii pitää teippiä päällä ja yrittää teipin avuin kuroa lovi kiinni. eikä se meinaa millään mennä.
mulle tilattiin saman tien ensi perjantaiksi lääkäriaika, jossa lääkäri katsoo onko se mennyt umpeen, ja jos ei niin se joutuu tekemään sille jotain :((( tosi tyhmää, kun muuten oon tosi hyvin parantunut ja olisin täysin voinut liikkua jo ihmisten ilmoilla ilman mitään aurinkolaseja tai lippiksiä. nyt on kauheet teipit naamassa.
mulla on myös nuppineulanpään kokoinen reikä toisessa ulkokulmassa kans. tuli esiin kun rupi lähti päältä.
pettymys oli suuri kun luulin että kaikki oli mennyt niin hyvin ja parantuminen oli ollu nopeaa, mutta tuollainen inhottava ja masentava yllätys löytyi sieltä ison ruven alta. märkää.
jos lovi ei mene omin konstein nätisti umpeen, niin lääkäri tosiaan tekee sille jotain, koska muuten kulmaan jää iso arpi ja kuoppa. - Timmat silmät
Heippa kaikki
mulle kuuluu kohtalaisen hyvää. viime perjantaina otettiin tikit pois ja nyt näyttää todella hyvältä. ei ole yhtään turvotusta ja arvet vaalenee kovaa vauhtia. muutamassa kohdassa vähän rupea.
mutta...
vasen kulma märkii. tai märki. eli ei ole menny umpeen ihan sieltä kulmasta. hoitaja käski kahdesti päivässä töpöttää vetyperoksidilla, että kuivuisi (nyt on jo kuivunut) ja sitten tarvii pitää teippiä päällä ja yrittää teipin avuin kuroa lovi kiinni. eikä se meinaa millään mennä.
mulle tilattiin saman tien ensi perjantaiksi lääkäriaika, jossa lääkäri katsoo onko se mennyt umpeen, ja jos ei niin se joutuu tekemään sille jotain :((( tosi tyhmää, kun muuten oon tosi hyvin parantunut ja olisin täysin voinut liikkua jo ihmisten ilmoilla ilman mitään aurinkolaseja tai lippiksiä. nyt on kauheet teipit naamassa.
mulla on myös nuppineulanpään kokoinen reikä toisessa ulkokulmassa kans. tuli esiin kun rupi lähti päältä.
pettymys oli suuri kun luulin että kaikki oli mennyt niin hyvin ja parantuminen oli ollu nopeaa, mutta tuollainen inhottava ja masentava yllätys löytyi sieltä ison ruven alta. märkää.
jos lovi ei mene omin konstein nätisti umpeen, niin lääkäri tosiaan tekee sille jotain, koska muuten kulmaan jää iso arpi ja kuoppa.mitä lääkäri sanoi sun arvessa olevasta umpeutumattomasta kolosta? Itsellänikin, kun rupi lähti pois oli aika leveä arpi ja se oli myös kololla, mutta kyllä se on nyt umpeutunut hyvin. Tosin toisissa kohtaa arpi tuntuu olevan enempi kohollaan kuin toisissa. Luomet ovat edelleen tunnottomia ja turvoksissa. Tänäkin aamuna jopa arven yläpuoli oli aivan turvoksissa ihan kuin siellä olisi ollut nestettä. Silmät eivät ole lainkaan normaalin ja oman tuntuiset. Minulla on jälkitarkastus ensi viikolla.
- :'(
Timmat silmät kirjoitti:
mitä lääkäri sanoi sun arvessa olevasta umpeutumattomasta kolosta? Itsellänikin, kun rupi lähti pois oli aika leveä arpi ja se oli myös kololla, mutta kyllä se on nyt umpeutunut hyvin. Tosin toisissa kohtaa arpi tuntuu olevan enempi kohollaan kuin toisissa. Luomet ovat edelleen tunnottomia ja turvoksissa. Tänäkin aamuna jopa arven yläpuoli oli aivan turvoksissa ihan kuin siellä olisi ollut nestettä. Silmät eivät ole lainkaan normaalin ja oman tuntuiset. Minulla on jälkitarkastus ensi viikolla.
Yläluomeni leikattiin muutama päivä sitten. Turvotusta ja mustelmia on hieman. Ikävää on ,että toisen silmän operaatio epäonnistui. Arpi jää reilusti luomivaon yläpuolelle ja luomi roikkuu ohimon puolelta aivan kuten ennenkin . Toinen silmä näyttää onnistuneen ihan hyvin .Harmittaa hirveästi. Saa nähdä mitä kirurgi sanoo kun menen ompeleiden poistoon keskiviikkona.
- perjantaina 7.9 leikattu
:'( kirjoitti:
Yläluomeni leikattiin muutama päivä sitten. Turvotusta ja mustelmia on hieman. Ikävää on ,että toisen silmän operaatio epäonnistui. Arpi jää reilusti luomivaon yläpuolelle ja luomi roikkuu ohimon puolelta aivan kuten ennenkin . Toinen silmä näyttää onnistuneen ihan hyvin .Harmittaa hirveästi. Saa nähdä mitä kirurgi sanoo kun menen ompeleiden poistoon keskiviikkona.
Heippa kaikki kanssasisaret :)
Ensinnäkin, voi ei sinä jolla toinen silmä epäonnistui :( Oon tosi pahoillani sun puolesta! Mä uskon että lääkäri sen huomaa itsekin ja tarjoutuu korjaamaan tilannetta.
Mulla pikkuhiljaa tuo aukijäänyt kulma alkaa arpeutumaan... Eilen olin ekaa päivää töissä, ja oli pakko meikata vaikka en olisi vielä sen reiän takia oikeasti saanut. Laitoin teipit päälle ja meikit naamaan :)
Nyt vaan olen kovasti arpia Bepanthenilla rasvannut, erityisesti aukiolevaa kohtaa.
Mun kirurgi sanoi, että siihen voi jäädä pienehkö kuoppa. Kahden kuukauden päästä on jälkitarkastus, ja sanoi että jos arpi millään tapaa haittaa minua, hän korjaa asian ilmanmuuta.
Itsellä muuten kaikki kovin hyvin :) arvet vaalenee pikkuhiljaa ja tasoittuu. Kovat ne on tottakai, ja inhottavalta tuntuu laittaa meikkiä luomille ja ripsaria kun on tunnottomuutta. Ja välillä tuo ihan silmän sisäkulmassa oleva arpi kiristää, kun nostan oikein kulmiani. Mutta se on sen takia tosiaan, kun mulla vedettiin luomi auki niin pitkälle sisäkulmaan.
Kaverit joille tästä kerroin ovat kovin innoissaan tästä hyvästä tuloksesta. Mun luomista on nähtävästikin tullut tosi symmetriset. Hieman oikeasta kulmasta otettu vähemmän ihoa, mutta ei häiritsevän merkittävä ero vasempaan nähden.
Nyt heitän tähän vielä tällaisen universaalin kysymyksen, että kuinka hoidat nyt luomiasi? mitä rasvaa ja muuta käytät niille?
Jatketaan tätä parantelua taas ja kirjoitellaan! - Tummat silmät
perjantaina 7.9 leikattu kirjoitti:
Heippa kaikki kanssasisaret :)
Ensinnäkin, voi ei sinä jolla toinen silmä epäonnistui :( Oon tosi pahoillani sun puolesta! Mä uskon että lääkäri sen huomaa itsekin ja tarjoutuu korjaamaan tilannetta.
Mulla pikkuhiljaa tuo aukijäänyt kulma alkaa arpeutumaan... Eilen olin ekaa päivää töissä, ja oli pakko meikata vaikka en olisi vielä sen reiän takia oikeasti saanut. Laitoin teipit päälle ja meikit naamaan :)
Nyt vaan olen kovasti arpia Bepanthenilla rasvannut, erityisesti aukiolevaa kohtaa.
Mun kirurgi sanoi, että siihen voi jäädä pienehkö kuoppa. Kahden kuukauden päästä on jälkitarkastus, ja sanoi että jos arpi millään tapaa haittaa minua, hän korjaa asian ilmanmuuta.
Itsellä muuten kaikki kovin hyvin :) arvet vaalenee pikkuhiljaa ja tasoittuu. Kovat ne on tottakai, ja inhottavalta tuntuu laittaa meikkiä luomille ja ripsaria kun on tunnottomuutta. Ja välillä tuo ihan silmän sisäkulmassa oleva arpi kiristää, kun nostan oikein kulmiani. Mutta se on sen takia tosiaan, kun mulla vedettiin luomi auki niin pitkälle sisäkulmaan.
Kaverit joille tästä kerroin ovat kovin innoissaan tästä hyvästä tuloksesta. Mun luomista on nähtävästikin tullut tosi symmetriset. Hieman oikeasta kulmasta otettu vähemmän ihoa, mutta ei häiritsevän merkittävä ero vasempaan nähden.
Nyt heitän tähän vielä tällaisen universaalin kysymyksen, että kuinka hoidat nyt luomiasi? mitä rasvaa ja muuta käytät niille?
Jatketaan tätä parantelua taas ja kirjoitellaan!Kävin kirurgilla jälkitarkastuksessa ja hänen mielestään arvet olivat paranneet hyvin. Luomet ovat edelleen turvoksissa ja tunnottomat, mutta toivon mukaan se pian korjaantuu. Hiukkasen jomottavaa kipuakin on ilmennyt arvissa. Kun kulmia nostaa niin arvet kiristävät, mutta eiköhän tuokin ole normaalia? Itse käytän silloin tällöin srpiin hajustamatonta kosteusvoidetta.
- perjantaina 7.9 leikattu
Tummat silmät kirjoitti:
Kävin kirurgilla jälkitarkastuksessa ja hänen mielestään arvet olivat paranneet hyvin. Luomet ovat edelleen turvoksissa ja tunnottomat, mutta toivon mukaan se pian korjaantuu. Hiukkasen jomottavaa kipuakin on ilmennyt arvissa. Kun kulmia nostaa niin arvet kiristävät, mutta eiköhän tuokin ole normaalia? Itse käytän silloin tällöin srpiin hajustamatonta kosteusvoidetta.
Ennen töihinlähtöä äkkiä kirjottelen kuulumiset.
Eli puolitoista viikkoa olen nyt töissä käynyt. En ollut tosiaan työkavereille kertonut leikkauksesta, ja vain yksi kysyi kun palasin takaisin, että olenko ottanut turpaani (luomien lievän turvotuksen takia). Muille meni täydestä läpi silmätulehdusselitys.
Arvet on kovaavauhtia parantumassa. Niinkuin sullakin Tummat Silmät, mulla kiristää kans välillä kulmia kohottaessa, varsinkin vasenta silmää.Arvet vaalenee, mutta on ne vielä tosi punaiset, tai se arpien ympäristö. Se tässä eniten haittaa, kun ei jaksaisi laittaa joka aamu töihin ja salille kunnon meikkiarsenaalia. En ole tottunut siihen että pakkeloi luomen niin paksulti peitevoiteella...
Onko ideoita arpien vaalentamiseen? - Aamuja...
perjantaina 7.9 leikattu kirjoitti:
Ennen töihinlähtöä äkkiä kirjottelen kuulumiset.
Eli puolitoista viikkoa olen nyt töissä käynyt. En ollut tosiaan työkavereille kertonut leikkauksesta, ja vain yksi kysyi kun palasin takaisin, että olenko ottanut turpaani (luomien lievän turvotuksen takia). Muille meni täydestä läpi silmätulehdusselitys.
Arvet on kovaavauhtia parantumassa. Niinkuin sullakin Tummat Silmät, mulla kiristää kans välillä kulmia kohottaessa, varsinkin vasenta silmää.Arvet vaalenee, mutta on ne vielä tosi punaiset, tai se arpien ympäristö. Se tässä eniten haittaa, kun ei jaksaisi laittaa joka aamu töihin ja salille kunnon meikkiarsenaalia. En ole tottunut siihen että pakkeloi luomen niin paksulti peitevoiteella...
Onko ideoita arpien vaalentamiseen?Minulla kyllä arvet on luomivaossa joten en meikkaa luomia lainkaan. Töihin laitan pelkkää ripsiväriä ja kulmiin myös sipaisu väriä. Leikkauksesta on kohta 5 viikkoa ja luomet ovat edelleen turvoksissa, aamulla kaikkein pahiten. Usein luomet myös punertavat. Leikkauksesta tietävät sanovat etteivät he pysty näkemään turvotusta, mutta ihan selkeästi sitä on, samoin vielä tunnottomuutta ja kiristystä sekä toista arpea edelleen välillä jomottaa ja "vetää" silmäkulmassa. Lopputuloksen näkee varmaan monen kuukauden jälkeen. Miten sun arven kuoppasi on umpeutunut perjantaina..? Kysyin leikanneelta kirurgilta, että olisiko arpivoiteista apua arpien paranemiseen ja hän arveli ettei ole joten en ole viitsinyt rahaa voiteeseen tuhlata. Paljonko sait kelalta rahaa takaisin leikkauksesta?
- menossa leikkaukseen
Tummat silmät kirjoitti:
Nyt on leikkauksesta 2 viikkoa ja luomet ovat edelleen hieman turvoksissa, aamuisin kaikkein pahin mutta muuten sen verran ettei sitä kyllä asiasta tietämätön edes huomaa. Tuntuu vaan inhottavalta kun on turvoksissa ja tunnottomana ja on sellainen kiristävä olo arpien kohdalla. Minulla myös kutitti, kun haavat alkoivat parantua joten tsemppiä sulle ettet raavi haavoja. Tietääkö joku auttaako joku arpivoide tai vastaava arpien vaalenemiseen ja tuohon kiristävään tunteeseen.
Laittaisin bepanthen voidetta(iho ja limakalvovaurioiden hoitoon)
- Tummat silmät
menossa leikkaukseen kirjoitti:
Laittaisin bepanthen voidetta(iho ja limakalvovaurioiden hoitoon)
kirurgi arveli ettei voiteista ole apua joten en ole niitä käyttänyt. Mun leikkauksesta on kohta siis 1,5 kk ja tilanne on nykyin tämä. Luomet ovat vielä hieman turvoksissa ja punoittavat ja varsinkin aamulla ne ovat ihan turvoksissa. Tunnottomuutta on edelleenkin ja tietysti arvet ovat punaiset. Kun kohottelee luomia tuntuu vielä kiristystä joka varmaankin on ihan normaalia. Toisen silmän ulkokulmassa on enemmän roikkuvaa kuin toisen, mutta tuskin siihenkään kukaan muu kuin itse kiinnittää huomiota. Luulenpa, että n. 6kk kuluttua näkyy lopullinen tulos. Toivon vain, että tuo turvotusherkkyys ja tunnottomuus häviää ajan kanssa.
- tunnetta on
Tummat silmät kirjoitti:
kirurgi arveli ettei voiteista ole apua joten en ole niitä käyttänyt. Mun leikkauksesta on kohta siis 1,5 kk ja tilanne on nykyin tämä. Luomet ovat vielä hieman turvoksissa ja punoittavat ja varsinkin aamulla ne ovat ihan turvoksissa. Tunnottomuutta on edelleenkin ja tietysti arvet ovat punaiset. Kun kohottelee luomia tuntuu vielä kiristystä joka varmaankin on ihan normaalia. Toisen silmän ulkokulmassa on enemmän roikkuvaa kuin toisen, mutta tuskin siihenkään kukaan muu kuin itse kiinnittää huomiota. Luulenpa, että n. 6kk kuluttua näkyy lopullinen tulos. Toivon vain, että tuo turvotusherkkyys ja tunnottomuus häviää ajan kanssa.
pelottaa aivan sairaasti,ei pitäs lukea näitä kommentteja.vaikea tietää kenelle onnistuu jne..
- HELVIMAIJA
:'( kirjoitti:
EHDOTTOMASTI PITÄÄ VAATIA KORJAAMAAN epäonnistuneet leikkaukset!
- HELVIMAIJA
Aamuja... kirjoitti:
Minulla kyllä arvet on luomivaossa joten en meikkaa luomia lainkaan. Töihin laitan pelkkää ripsiväriä ja kulmiin myös sipaisu väriä. Leikkauksesta on kohta 5 viikkoa ja luomet ovat edelleen turvoksissa, aamulla kaikkein pahiten. Usein luomet myös punertavat. Leikkauksesta tietävät sanovat etteivät he pysty näkemään turvotusta, mutta ihan selkeästi sitä on, samoin vielä tunnottomuutta ja kiristystä sekä toista arpea edelleen välillä jomottaa ja "vetää" silmäkulmassa. Lopputuloksen näkee varmaan monen kuukauden jälkeen. Miten sun arven kuoppasi on umpeutunut perjantaina..? Kysyin leikanneelta kirurgilta, että olisiko arpivoiteista apua arpien paranemiseen ja hän arveli ettei ole joten en ole viitsinyt rahaa voiteeseen tuhlata. Paljonko sait kelalta rahaa takaisin leikkauksesta?
Kannattaa kokeilla arpiin terva-pihkavoidetta (luontaistuote) jonka pitäisi olla kaikkeen hyvää, jopa säärihaavoja parannetaan sillä hoitolaitoksissakin;
Itse panin kulmien rupiin sitä ja kiristys helpotti heti. Kyllä arpivoiteita kannatta käyttää ja jopa meikkivoiteetkin on hyviä: itse käytän Cliniquen meikkivoidetta kaikkeen mahdolliseen: ärtyneistä hyttysen puremista lähtien ja paraneminen nopeutuu.
Luomileikkauksen jälkeen viilentävä rauhoittava silmänympärysvoide, jonka on muutenkin todennut hyväksi, helpottaa ihanasti kiristystä!
Jos arvet ovat häiritsevät, paranemista nopeuttaa bemer-hoito. Netistä löytyy tietoa paikoista: ks bemer.fi.
- ei silmäpusseja
Kokeilemisen arvoinen kikka: Kasta pieni pyyhe ja laita heteksi pakkaseen..sen jälkeen pistä nihkeän kylmä pyyhe silmille...toimii myös muuhun silmien turvotukseen kuten juhlinnan jälkeinen aamu yms..
- blnkjsnvjbjb
Vielä helpompi kikka. Osta vaikkapa tavaratalosta geelisilmikko ja pidä sitä jääkaapissa odottamassa turvotusaamua ja laita tarvittaessa silmille. Yläluomileikkauksen jälkihoitoa varten ostin kaksikin tuollaista ja sen jälkeen ovat olleet jääkaapissa hätävarana.
- lurppaluomi
Mäkin kävin yläluomileikkauksessa tasan 3vk sitten. Itse olen tosi tyytyväinen, arvet vielä punoittavat ja lievää turvotusta on. Työkavereille en kertonut, mutta esimies lienee asian paljastanut...kukaan ei ole kommentoinut suuntaan tai toiseen, eli ei ruma pärstä paremmaksi muuttunut :)
Omasta mielestä katse on avoimempi. - Silmäpuoli
Alkää ihmiset menkö Silmäklinikalle silmäluomi leikkaukseen. Ylimieline Irakilainen leikkasi luomeni ja niitä jouduttiin korjaamaan ylilääkärin toimesta. Toinen silmä ihan eri näköinen kuin toinen , silla tämä Irakilainen ylimielisyys leikkasi toisesta silmästä liian paljon, eikä ylilääkäri voinut enää kuin hiukan korjailla jälkiä. Maksoin tästä tunaroinnista saman kuin jos olisin mennyt kunnolliselle kirurgille ja jälki on mitä on. Kyllä kadun koko loppuelämän.
- Anonyymi
Loistava työnjälki ja kiitettävä/asiallinen palvelutapahtuma Kymenlaakson keskussairaalassa Kotkassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loistava työnjälki ja kiitettävä/asiallinen palvelutapahtuma Kymenlaakson keskussairaalassa Kotkassa.
Onpa kiva kuulla Koksista tällaista. Olen itse jonossa sinne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa kiva kuulla Koksista tällaista. Olen itse jonossa sinne.
Onnistuiko koksissa yläluomileikkaus? Kuka leikkasi? Kiinnostaa itseäni, koska alkanut olla usein päänsärkyä, kun pitää nostela kulmakarvoja ylös raskaiden, näkökenttää pienentävien luomien vuoksi. 😬 kuulisin mielelläni lisää leikkauksestasi,
- Anonyymi
Toissapäivänä leikattu yläluomet Mehiläinen/Jyväskylä, silmät oli eilen ihan hirveesti turvoksissa ja myös eilisen aikana mustui silmänaluset ja tuli "kivat" nestepussit, kylmää pitäny muutaman tunnin välein, kipuja ei ollenkaan.
Onhan tässä vielä kaksi viikkoa aikaa toipua joten eiköhän nää tästä asetu, toivotaan.. :D - Anonyymi
Viisi päivää sitten yläluomileikkaus. Huomenna tikkien poisto, mikä hirvittää. Luomet turvoksissa ja kiristävät, silmiä ei saa kokonaan auki. Kipuja ei onneksi ole ollut,mutta toivottavasti kokonaistilanne korjaantuu.
- Anonyymi
Miten meni tikkien poisto? Rupeaako turvotus laskemaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323807- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151741Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541402Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1231284VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu961258Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371229- 701146
- 691023
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102985