Palautetta teille 70+

Tammik

Olen silloin tällöin lukenut 70 keskusteluja. Kesäloman aikana muutaman kerran poikkesin ja kirjoitinkin johonkin alotukseen jotakin. Tuo Kahvipirtti on yksi sellainen.

Teidän keskusteluja on mukava lukea. Fiksusti ja elämää kokeneina kirjoitatte erilaisista asioista. Harvoin poikkean, pidän teidän elämänviisaudestanne ja kykyä kirjoittaa ystävälliseen sävyyn. Toki täällä poikkeaa varmasti muistakin ikäryhmistä kirjoittajia.

Oli pakko laittaa tällainen aloitus :)

52

3972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makunsa

      kullakin !

      • tammik*

        mitkä olen lukenut, ovat olleet juuri sellaisia, joita on ollut mukava lukea. Minun makuuni.


      • en voi
        tammik* kirjoitti:

        mitkä olen lukenut, ovat olleet juuri sellaisia, joita on ollut mukava lukea. Minun makuuni.

        Muuta sanoa.


      • Hintriika*
        tammik* kirjoitti:

        mitkä olen lukenut, ovat olleet juuri sellaisia, joita on ollut mukava lukea. Minun makuuni.

        Joillekin Kahvipirtti on kirosana, mutta sinnehän ei ketään pakkopaidassa viedä. Jotka tulevat, saavat olla ihan omana virtuaali-itsenään, siksi

        siellä kaikilla o-o-on niin mukavaa.
        Saat Siekin, tammik*, olla siellä mukana...


      • tammik*
        Hintriika* kirjoitti:

        Joillekin Kahvipirtti on kirosana, mutta sinnehän ei ketään pakkopaidassa viedä. Jotka tulevat, saavat olla ihan omana virtuaali-itsenään, siksi

        siellä kaikilla o-o-on niin mukavaa.
        Saat Siekin, tammik*, olla siellä mukana...

        Kaikesta huolimatta :) Kaikille ei voi olla mieliksi ja joskus elämä ahistaa osaa kanssakulkiojoita. Piikikkäällä kielellä saa vain harmia itselleen ja mitä se hyödyttääkään...edes piikittelijää. Hyvää jatkoa Hintriikalle ja muille mukaville kirjoittajille kuten myös eri mieltä oleville hymyä suupieleen, kyllä se siitä.. :))


      • Aikuinen mies
        tammik* kirjoitti:

        Kaikesta huolimatta :) Kaikille ei voi olla mieliksi ja joskus elämä ahistaa osaa kanssakulkiojoita. Piikikkäällä kielellä saa vain harmia itselleen ja mitä se hyödyttääkään...edes piikittelijää. Hyvää jatkoa Hintriikalle ja muille mukaville kirjoittajille kuten myös eri mieltä oleville hymyä suupieleen, kyllä se siitä.. :))

        Itse olen uusi lukija ja kirjoittaja ja
        eniten hämmentää kun tämä sama henkilö kirjoittaa
        välistä miehen,väliin naisena.Ja kun tällainen
        henkilö tulee mukaan asialliseen keskusteluun,
        on hyvä olla keino poistaa hänen tekstinsä.Itse minä,niin kuin moni muu uusi lähtee siitä,
        että kaikki ovat liikkeellä kohtuudella
        asiallisin ajatuksin,eikä osaa ottaa huomioon vastapuolella on tarkoituksena vain puhdas häiriköinti.Mikä sillä nyt tarkoitus onkin.
        Joten tietoiskusi on todella paikallaan ja
        kiitos siitä.


      • itseäsikö?
        Aikuinen mies kirjoitti:

        Itse olen uusi lukija ja kirjoittaja ja
        eniten hämmentää kun tämä sama henkilö kirjoittaa
        välistä miehen,väliin naisena.Ja kun tällainen
        henkilö tulee mukaan asialliseen keskusteluun,
        on hyvä olla keino poistaa hänen tekstinsä.Itse minä,niin kuin moni muu uusi lähtee siitä,
        että kaikki ovat liikkeellä kohtuudella
        asiallisin ajatuksin,eikä osaa ottaa huomioon vastapuolella on tarkoituksena vain puhdas häiriköinti.Mikä sillä nyt tarkoitus onkin.
        Joten tietoiskusi on todella paikallaan ja
        kiitos siitä.

        sinäkö kirjoitat välillä miehenä ja välillä naisena, ethän sinä tämmöistä asiaa voi tietää kuin itsestäsi!


      • kääntöpuolensa
        tammik* kirjoitti:

        Kaikesta huolimatta :) Kaikille ei voi olla mieliksi ja joskus elämä ahistaa osaa kanssakulkiojoita. Piikikkäällä kielellä saa vain harmia itselleen ja mitä se hyödyttääkään...edes piikittelijää. Hyvää jatkoa Hintriikalle ja muille mukaville kirjoittajille kuten myös eri mieltä oleville hymyä suupieleen, kyllä se siitä.. :))

        Niin monasti on nähty, että kun antaa tunnustusta, kuten tässäkin aivan aiheellista Hintriikalle, jonkun kateellinen mieli panee sormet näpyttämään matalamielistä tekstiä mollaamaan ao. kirjoittajaa.


      • tammik*
        kääntöpuolensa kirjoitti:

        Niin monasti on nähty, että kun antaa tunnustusta, kuten tässäkin aivan aiheellista Hintriikalle, jonkun kateellinen mieli panee sormet näpyttämään matalamielistä tekstiä mollaamaan ao. kirjoittajaa.

        Mutta, sillä lienee ehkä "syynsäkin". Me kaikki ihmiset, sanotaanko 50 eteenpäin, olemme oppineet elämämme aikana, ettei saa kehua ei itseään eikä kaveria. Eli kielteinen asenne kaikkeen hyvään sanomiseen on ollut sääntö. Nyt kuitenkin jo vuosia on opetettu alakoulusta lähtien myönteisen palautteen antamiseen niin itselle kuin toisellekin. Itselle siinä mielessä, että pystyy näkemään ja sanomaan ääneen missä on hyvä. Myöskin missä on vielä parantamisen/kehittämisen varaa. Kielteisen palautteen antamisen voi antaa myös positiivisella tavalla.
        Näin olen ja olemme omassa työssämme oppineet. Toki se vei vuosia, nyt jo toimii ja työpaikan henki on aivan eri luokkaa kuin joskus kymmenen vuotta sitten takapäin.


      • tammik*
        tammik* kirjoitti:

        Mutta, sillä lienee ehkä "syynsäkin". Me kaikki ihmiset, sanotaanko 50 eteenpäin, olemme oppineet elämämme aikana, ettei saa kehua ei itseään eikä kaveria. Eli kielteinen asenne kaikkeen hyvään sanomiseen on ollut sääntö. Nyt kuitenkin jo vuosia on opetettu alakoulusta lähtien myönteisen palautteen antamiseen niin itselle kuin toisellekin. Itselle siinä mielessä, että pystyy näkemään ja sanomaan ääneen missä on hyvä. Myöskin missä on vielä parantamisen/kehittämisen varaa. Kielteisen palautteen antamisen voi antaa myös positiivisella tavalla.
        Näin olen ja olemme omassa työssämme oppineet. Toki se vei vuosia, nyt jo toimii ja työpaikan henki on aivan eri luokkaa kuin joskus kymmenen vuotta sitten takapäin.

        Tuolla itsearvioinnilla en tarkoita sitä, että "toitotetaan alvariinsa; mä oon hyvä", vaan silloin, kun tulee eteen ja joku sitä kysyy, mitä osaat, mitä tiedät, omaatko taidot siihen tarvittavaan asiaan ja kunka hyvin. Tämä nyt vain esimerkkinä. Itsearviointia voi omassa mielessään tehdä hiljaa, miettiä ratkaisujaan, tekemisiää, tekemättömyyksiään, käyttäytymistän, sanomisiaan, sanomattomia asioita.


      • Peppu.
        tammik* kirjoitti:

        Tuolla itsearvioinnilla en tarkoita sitä, että "toitotetaan alvariinsa; mä oon hyvä", vaan silloin, kun tulee eteen ja joku sitä kysyy, mitä osaat, mitä tiedät, omaatko taidot siihen tarvittavaan asiaan ja kunka hyvin. Tämä nyt vain esimerkkinä. Itsearviointia voi omassa mielessään tehdä hiljaa, miettiä ratkaisujaan, tekemisiää, tekemättömyyksiään, käyttäytymistän, sanomisiaan, sanomattomia asioita.

        Mielestäni sovittekin tammik* ja Hintriikka samaan ketjuun jotenkin aavistan teidän ajattelevankin samalla tavalla, Vaikuttais kuin koulutustasonnekin olisi sama.
        Se ei haittaa jos vähän kehaisettekin toinen toisianne. Olishan se niinkin kotiinpäin.


      • kerho
        Peppu. kirjoitti:

        Mielestäni sovittekin tammik* ja Hintriikka samaan ketjuun jotenkin aavistan teidän ajattelevankin samalla tavalla, Vaikuttais kuin koulutustasonnekin olisi sama.
        Se ei haittaa jos vähän kehaisettekin toinen toisianne. Olishan se niinkin kotiinpäin.

        toimiihan se, ja hyvähän se että jotain kautta hyvää palautetta ssa. Mielenterveydelle tekee oikein hyvää.


      • tammik*
        Peppu. kirjoitti:

        Mielestäni sovittekin tammik* ja Hintriikka samaan ketjuun jotenkin aavistan teidän ajattelevankin samalla tavalla, Vaikuttais kuin koulutustasonnekin olisi sama.
        Se ei haittaa jos vähän kehaisettekin toinen toisianne. Olishan se niinkin kotiinpäin.

        En tunne tai ole varmaankaan koskaan kirjoittanut tämän mukavan nikin omistajan kanssa. Olisi näemmä pitänyt olla pikkusen aktiivisempi.
        Koulutustasolla ei ole mitään tekemistä siinä, millaisia me ihmiset olemme. Eikö vaan?
        Itse olen tavannut elämäni aikana mukavia ja rehtejä ihmisiä paljon enemmän kuin vastamäen kulkijoita.
        Nyt jätän teidät rauhaan ja annan alotukseni olla paikallaan, vaikka ajattelin sen poistaa, enpä poista. Toivon pysyväni "ihmisenä" 70 vuotiaaksi asti.

        Hyvää syksyn jatkoa jokaiselle "karvoihin kattomatta". :)


      • tarkoitat
        Aikuinen mies kirjoitti:

        Itse olen uusi lukija ja kirjoittaja ja
        eniten hämmentää kun tämä sama henkilö kirjoittaa
        välistä miehen,väliin naisena.Ja kun tällainen
        henkilö tulee mukaan asialliseen keskusteluun,
        on hyvä olla keino poistaa hänen tekstinsä.Itse minä,niin kuin moni muu uusi lähtee siitä,
        että kaikki ovat liikkeellä kohtuudella
        asiallisin ajatuksin,eikä osaa ottaa huomioon vastapuolella on tarkoituksena vain puhdas häiriköinti.Mikä sillä nyt tarkoitus onkin.
        Joten tietoiskusi on todella paikallaan ja
        kiitos siitä.

        kun annat ohjeita yli seitsemänkymppisille? Mitä tarkoittaa kun "kirjoittaa välistä miehen väliin naisena", onko siinä jotain sekxyä...


      • ilmivalkean kaihtaja
        Aikuinen mies kirjoitti:

        Itse olen uusi lukija ja kirjoittaja ja
        eniten hämmentää kun tämä sama henkilö kirjoittaa
        välistä miehen,väliin naisena.Ja kun tällainen
        henkilö tulee mukaan asialliseen keskusteluun,
        on hyvä olla keino poistaa hänen tekstinsä.Itse minä,niin kuin moni muu uusi lähtee siitä,
        että kaikki ovat liikkeellä kohtuudella
        asiallisin ajatuksin,eikä osaa ottaa huomioon vastapuolella on tarkoituksena vain puhdas häiriköinti.Mikä sillä nyt tarkoitus onkin.
        Joten tietoiskusi on todella paikallaan ja
        kiitos siitä.

        Tarkkana olet ehkä huomannut myös erään ilmiön, joka ainakin minua kiusaa ja jota pohdin, voiko olla niin, että sama henkilö käyttää kahta rekisteröityä nimimerkkiä. Tekee avauksen ja pienen ajan kuluttua vastaa siihen itse. Joskus se jatkuu hetken aikaa vuoropuheluna(itsensä kanssa ?).
        Aihe on juuri sen verran vaativa, ettei siihen ihan joka mimmi tai vaari huitaise kevyttä huuhaata. Kyllä sellainen tulee vastaan, kun aikasi lueskelet näitä.
        Kukin taaplaa tyylillään ja meitä on moneksi. Pääasia, että aika kuluu ja dementia pysyy poissa.


      • Miten?
        ilmivalkean kaihtaja kirjoitti:

        Tarkkana olet ehkä huomannut myös erään ilmiön, joka ainakin minua kiusaa ja jota pohdin, voiko olla niin, että sama henkilö käyttää kahta rekisteröityä nimimerkkiä. Tekee avauksen ja pienen ajan kuluttua vastaa siihen itse. Joskus se jatkuu hetken aikaa vuoropuheluna(itsensä kanssa ?).
        Aihe on juuri sen verran vaativa, ettei siihen ihan joka mimmi tai vaari huitaise kevyttä huuhaata. Kyllä sellainen tulee vastaan, kun aikasi lueskelet näitä.
        Kukin taaplaa tyylillään ja meitä on moneksi. Pääasia, että aika kuluu ja dementia pysyy poissa.

        Onko Suomi24:n sääntöjen mukaista?


      • eräässä ketjussa
        Miten? kirjoitti:

        Onko Suomi24:n sääntöjen mukaista?

        joku kirjoittaja kertoi että hänellä on useita rekisteröityjänimimerkkejä. Jossakin kohdin joku tas kertoili, että kirjoittelee näiden lisäksi rekkaamattomilla.
        Vaikea tajuta, mihin tämmöisellä pyritään. Vetääkö kirjoittaja samaa linjaa kaikilla nikeillä vai haluaako antaa eri nikeillä eri kuvan itsestään.


      • jopa naisena ja miehenä
        eräässä ketjussa kirjoitti:

        joku kirjoittaja kertoi että hänellä on useita rekisteröityjänimimerkkejä. Jossakin kohdin joku tas kertoili, että kirjoittelee näiden lisäksi rekkaamattomilla.
        Vaikea tajuta, mihin tämmöisellä pyritään. Vetääkö kirjoittaja samaa linjaa kaikilla nikeillä vai haluaako antaa eri nikeillä eri kuvan itsestään.

        Jopa kymmenenkää dekisteröityä nikkiä ei ole mahdottomuus.Tämänkin ketjun avaaja nuorimies käyttelee useita eri nimimerkkejä. Lähinnä kuitenkin häirintä viestien laadintaan. Kirjoitteleepa vielä toistenkin nimimerkeillä.Jo kirjoituksissa olevia virheitä vertaamalla voikin päätellä koska tämä nuorimies on asialla. Nyt ei olekkaan häiriköintejä ilmaantunut muutamaan päivään.


      • jopa naisena ja miehenä
        eräässä ketjussa kirjoitti:

        joku kirjoittaja kertoi että hänellä on useita rekisteröityjänimimerkkejä. Jossakin kohdin joku tas kertoili, että kirjoittelee näiden lisäksi rekkaamattomilla.
        Vaikea tajuta, mihin tämmöisellä pyritään. Vetääkö kirjoittaja samaa linjaa kaikilla nikeillä vai haluaako antaa eri nikeillä eri kuvan itsestään.

        Jopa kymmenenkää dekisteröityä nikkiä ei ole mahdottomuus.Tämänkin ketjun avaaja nuorimies käyttelee useita eri nimimerkkejä. Lähinnä kuitenkin häirintä viestien laadintaan. Kirjoitteleepa vielä toistenkin nimimerkeillä.Jo kirjoituksissa olevia virheitä vertaamalla voikin päätellä koska tämä nuorimies on asialla. Nyt ei olekkaan häiriköintejä ilmaantunut muutamaan päivään.


      • Ajattelet YHTÄ,
        jopa naisena ja miehenä kirjoitti:

        Jopa kymmenenkää dekisteröityä nikkiä ei ole mahdottomuus.Tämänkin ketjun avaaja nuorimies käyttelee useita eri nimimerkkejä. Lähinnä kuitenkin häirintä viestien laadintaan. Kirjoitteleepa vielä toistenkin nimimerkeillä.Jo kirjoituksissa olevia virheitä vertaamalla voikin päätellä koska tämä nuorimies on asialla. Nyt ei olekkaan häiriköintejä ilmaantunut muutamaan päivään.

        vaikka täällä käy tuhansia lukijoina ja joskus kirjoittajinakin.
        Miltä sinusta tuntuisi, jos joku ajattelisi sinun kirjoittaneen jotain ilkeätä, vaikka et ole sitä
        kirjoittanut?

        Näin täällä voi käydä, kirjoitit sitten ilman nikkiä tai nikillä, tai rekatulla nikillä.

        Itse olen varovainen silloin, kun mieleeni tulee: onkohan tuo nikki sama kuin joku toinen?


      • mies'
        Aikuinen mies kirjoitti:

        Itse olen uusi lukija ja kirjoittaja ja
        eniten hämmentää kun tämä sama henkilö kirjoittaa
        välistä miehen,väliin naisena.Ja kun tällainen
        henkilö tulee mukaan asialliseen keskusteluun,
        on hyvä olla keino poistaa hänen tekstinsä.Itse minä,niin kuin moni muu uusi lähtee siitä,
        että kaikki ovat liikkeellä kohtuudella
        asiallisin ajatuksin,eikä osaa ottaa huomioon vastapuolella on tarkoituksena vain puhdas häiriköinti.Mikä sillä nyt tarkoitus onkin.
        Joten tietoiskusi on todella paikallaan ja
        kiitos siitä.

        mikään uusi ole, kirjoittaa joka palstalla niin viisaita, niin viisaita milloin milläkin nikillä, tyylistä sen tuntee...


      • kuin tämä
        mies' kirjoitti:

        mikään uusi ole, kirjoittaa joka palstalla niin viisaita, niin viisaita milloin milläkin nikillä, tyylistä sen tuntee...

        minä vaan? Mikäs naisnikki sitten on hänen?


      • kun...
        mies' kirjoitti:

        mikään uusi ole, kirjoittaa joka palstalla niin viisaita, niin viisaita milloin milläkin nikillä, tyylistä sen tuntee...

        kyseessä on tuhansia mahdollisia.

        Kuulostaa vainoharhaiselta.


      • arvuuttelijoitahan
        kun... kirjoitti:

        kyseessä on tuhansia mahdollisia.

        Kuulostaa vainoharhaiselta.

        täällä piisaa, TYMPEÄÄ,karkoittanut monia täältä.


      • Uudemmalta aikuiselta mieheltä
        Aikuinen mies kirjoitti:

        Itse olen uusi lukija ja kirjoittaja ja
        eniten hämmentää kun tämä sama henkilö kirjoittaa
        välistä miehen,väliin naisena.Ja kun tällainen
        henkilö tulee mukaan asialliseen keskusteluun,
        on hyvä olla keino poistaa hänen tekstinsä.Itse minä,niin kuin moni muu uusi lähtee siitä,
        että kaikki ovat liikkeellä kohtuudella
        asiallisin ajatuksin,eikä osaa ottaa huomioon vastapuolella on tarkoituksena vain puhdas häiriköinti.Mikä sillä nyt tarkoitus onkin.
        Joten tietoiskusi on todella paikallaan ja
        kiitos siitä.

        Sinun tasoosi sopiva keskustelun aihe lienee tuolla Wittgensteinin osastossa.
        Sinne kaikki meitä tavallisia tallukoita viisaammat kantaa ottamaan!


      • huomiosi
        ilmivalkean kaihtaja kirjoitti:

        Tarkkana olet ehkä huomannut myös erään ilmiön, joka ainakin minua kiusaa ja jota pohdin, voiko olla niin, että sama henkilö käyttää kahta rekisteröityä nimimerkkiä. Tekee avauksen ja pienen ajan kuluttua vastaa siihen itse. Joskus se jatkuu hetken aikaa vuoropuheluna(itsensä kanssa ?).
        Aihe on juuri sen verran vaativa, ettei siihen ihan joka mimmi tai vaari huitaise kevyttä huuhaata. Kyllä sellainen tulee vastaan, kun aikasi lueskelet näitä.
        Kukin taaplaa tyylillään ja meitä on moneksi. Pääasia, että aika kuluu ja dementia pysyy poissa.

        Itse kirjoittelen paljon eri palstoille,tarkoituksella en ole koskaan käyttänyt samaa nimimerkkiä kahta kertaa. Vahingossa on näin voinut käydä.
        En näe siinä mitään merkitystä että aina pitäisi käyttää samaa nimimerkkiä. Tärkein on asia josta haluaa kirjoittaa, mitä väliä sillä on mikä nimimerkki on?


      • asia
        eräässä ketjussa kirjoitti:

        joku kirjoittaja kertoi että hänellä on useita rekisteröityjänimimerkkejä. Jossakin kohdin joku tas kertoili, että kirjoittelee näiden lisäksi rekkaamattomilla.
        Vaikea tajuta, mihin tämmöisellä pyritään. Vetääkö kirjoittaja samaa linjaa kaikilla nikeillä vai haluaako antaa eri nikeillä eri kuvan itsestään.

        Tämä keskustelu nimimerkeistä huvittaa. Tämä liitty asiaan,haluan tietää kaiken toisen ihmisen asioista. Eli,liitty aiheeseen ihmisen halusta sekaantua toisten asioihin.


      • omituista
        kun... kirjoitti:

        kyseessä on tuhansia mahdollisia.

        Kuulostaa vainoharhaiselta.

        Olen samaa mieltä toisen kirjoittajan kanssa. Tällä palstalla ilmenee vainoharhaisuutta.Osa tällä palstalla kirjoittajista, seurustelee päivittäin kummitusten kanssa.


      • Onn
        ilmivalkean kaihtaja kirjoitti:

        Tarkkana olet ehkä huomannut myös erään ilmiön, joka ainakin minua kiusaa ja jota pohdin, voiko olla niin, että sama henkilö käyttää kahta rekisteröityä nimimerkkiä. Tekee avauksen ja pienen ajan kuluttua vastaa siihen itse. Joskus se jatkuu hetken aikaa vuoropuheluna(itsensä kanssa ?).
        Aihe on juuri sen verran vaativa, ettei siihen ihan joka mimmi tai vaari huitaise kevyttä huuhaata. Kyllä sellainen tulee vastaan, kun aikasi lueskelet näitä.
        Kukin taaplaa tyylillään ja meitä on moneksi. Pääasia, että aika kuluu ja dementia pysyy poissa.

        Itse kirjoittelen paljon eri palstoille,tarkoituksella en ole koskaan käyttänyt samaa nimimerkkiä kahta kertaa. Vahingossa on näin voinut käydä.
        En näe siinä mitään merkitystä että aina pitäisi käyttää samaa nimimerkkiä. Tärkein on asia josta haluaa kirjoittaa, mitä väliä sillä on mikä nimimerkki on?


    • mennyttä

      Täällä 70 palstalla on kesän aikana todella ollut hyviä ja mielenkiintoisia keskusteluketjuja, jopa tämä vakio palstahäirikkö on loistanut poissaolollaan. Tammikuun lailla olen lukenut ja nauttinut näistä keskusteluista.
      Nyt on rauha taas näköjään mennyt. Tölviä ja nälviä on palannut ja karkottanut kirjoittajat.

      • tusina ainakin

        heitä on. Sefu yksi heistä, ei pahin, mutta loukkaa mielellään.


      • Systemaattisesti

        Häirikkö on samanlainen kuin kasvattamatta jätetty koira. Älä anna mitään huomiota, kyllä hän huomion puutteessa lopettaa höynyämisensä. Ilmoita ja perustele Bilmanille sopimaton viesti. Siten pysyy palsta siistinä.


    • main-eko

      Todeta,ettei mikään muutu!Onkohan olemassa jokin muuttumattomuuden "laki" näitä palstoja varten?!Tai sitten tämä Suomalaisuus joka ei osaa suhtautua kehuihin.Vilpittömällä mielellä annetaan hyvää palautetta,aina se kuitenkin näkyy olevan jollekkin liikaa.Pieni piru iskee;tuohon kohtaan jotain ilkeää!!Näin se tuntuu menevän,mutta ei lannistuta."Meissä on ytyä ja jytyä" hymyillään joka tapauksessa,ollaan kivoja toisillemme,ihan kiusallaan".

      • ajastin

        Pienipiru...ei tunne olevansa muuten elossa. Kiusa se on pienikin kiusa, sanotaan. Ei kannata ottaa mokomasta numeroo.

        Katsellaan sadepisaroita. Nautitaan viesteistä ja mukavasta syyssäästä. Otetaan hymy sydämeen, kyllä se siitä.


      • ajattelen
        ajastin kirjoitti:

        Pienipiru...ei tunne olevansa muuten elossa. Kiusa se on pienikin kiusa, sanotaan. Ei kannata ottaa mokomasta numeroo.

        Katsellaan sadepisaroita. Nautitaan viesteistä ja mukavasta syyssäästä. Otetaan hymy sydämeen, kyllä se siitä.

        Olkaamme hyviä ensin itsellemme,
        niin voimme olla sitten hyviä
        myös toisillemme.
        Jos et itse rakasta itseäsi,
        miten luulet että kukaan toinenkaan
        voisi sinua rakastaa.
        Hyväksytään siis ensin itsemme.
        Tutkailkaa itseämme ja rakastakaamme.


    • Asiat asioina, mutta itselleen saa nauraa!

      • ovat..

        nousseet ne, jotka pystyvät itselleen nauramaan.
        :)


      • Hintriika*
        ovat.. kirjoitti:

        nousseet ne, jotka pystyvät itselleen nauramaan.
        :)

        Kävin heti vilkaisemassa peiliin. Hirvitys, minkä naurukohtauksen se aiheutti!


      • nokkelaa sanailua
        ovat.. kirjoitti:

        nousseet ne, jotka pystyvät itselleen nauramaan.
        :)

        näppärää kielellä leikittelyä, vitsailua, hupailua -sekö täällä enää vain menestyy?
        Kahvinjuontia, lasin kilistelyä, huomenen toivotusta, säätilan raportointia.
        Eihän siitä yleensä mielipteiden vaihtoa synny. Samanmieliset viihdyttävät ja kehuskelevat toisiaan.


      • tarpeen mukaan
        nokkelaa sanailua kirjoitti:

        näppärää kielellä leikittelyä, vitsailua, hupailua -sekö täällä enää vain menestyy?
        Kahvinjuontia, lasin kilistelyä, huomenen toivotusta, säätilan raportointia.
        Eihän siitä yleensä mielipteiden vaihtoa synny. Samanmieliset viihdyttävät ja kehuskelevat toisiaan.

        ja viihdyttävää sanan vaihtoa. Päivän hauskaa antia.

        Asiapitoista avausta," nokkelaa sanailua" vois avata oman ketjun. Varmasti siitä monet pitäisivät. Siispä laitappa toimeksi. Kiva olisi varmasti siihen osallistua hyvin monienkin.


      • nokkelaa sanailua kirjoitti:

        näppärää kielellä leikittelyä, vitsailua, hupailua -sekö täällä enää vain menestyy?
        Kahvinjuontia, lasin kilistelyä, huomenen toivotusta, säätilan raportointia.
        Eihän siitä yleensä mielipteiden vaihtoa synny. Samanmieliset viihdyttävät ja kehuskelevat toisiaan.

        niin kuin tuo Hintriikakin, joka peiliin katsoessaan ilahtuu niin että nauraa ihan ääneen.
        Minä sen sijaan juoksen silmät kiinni kaikkien kuvastinten ohi, ettei synkkämielisyys pääse iskemään.


      • Venlastiina kirjoitti:

        niin kuin tuo Hintriikakin, joka peiliin katsoessaan ilahtuu niin että nauraa ihan ääneen.
        Minä sen sijaan juoksen silmät kiinni kaikkien kuvastinten ohi, ettei synkkämielisyys pääse iskemään.

        tulee, minä olen jo ohittanut "sen iän" tai sitten niin turtunut,etten viitsi ees ajatella,mitä peilistä näkyyyyy....
        Kun tietää että sama naaman pälliskö sieltä kuitenkin katsoo...
        Muistan sananlaskun:ei voita näöltä syödä!
        niin kauan kun kaikki muu toimii (rummuuvesta huolimatta)niin hyvä on ,,oikein hyvä!!


    • Palstalla oli joskus aika, jolloin keskusteltiin erilaisista aiheista, melko pitkäänkin.

      Minäkin sain olla osallisena melko pitkään.

      Nyt on palstalla uusi aika ja tavat.

      Ketju katkeaa heikoimmasta kohdasta. Näinkö käy viestiketjunkin?

      • Kun olen varmaan tämän uuden ajan ja tavan kirjoittaja. Vasta alkuvuonna aloitin ja kesänkin melkein poissa.
        Siis kertoisi sen että missä se myönteisen palautteen antaminen on kielletty !
        Jos jonkun kanssa tuntee ajatuksen kulkevan samaa rataa, tai huumori käy yksiin, mitää pahaa siinä on??? Miksi sitä ei saisi ilmaista??
        Kun lapseni olivat koulussa, opettaja sanoi että kaikki lapset ovat hyviä jossakin- kukaan ei voi olla hyvä kaikessa
        Ja heitä täytyy kannustaa juuri siinä missä
        kukin on hyvä,
        Miten tärkeää se hyvän palautteen antaminen on !!
        Eikös nykyisin moneen opiskelupaikkaan pidä luetella ensimmäiseksi omat vahvuudet.
        Nykyisin jo ala-ste ikäisten täytyy tehdä oma
        arviointi, missä ovat hyviä ja missä heikompia.
        Kaikenlisäksi ne osuvat yllättävän kohdalleen. Opettaja kun tarkastaa ne.
        Eikä suinkaan se ole mitään itsensä kehumista.

        Joten annetaan vaan myönteistä palautetta jos siltä tuntuu. Eikä takerruta kaikkeen niin kirjaimellisesti.
        Tämän ikäinen porukka,,,, olisi aika elää vauhdikkaasti, vaikka fiktiona, jos siltä tuntuu..............


      • Annetaan
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Kun olen varmaan tämän uuden ajan ja tavan kirjoittaja. Vasta alkuvuonna aloitin ja kesänkin melkein poissa.
        Siis kertoisi sen että missä se myönteisen palautteen antaminen on kielletty !
        Jos jonkun kanssa tuntee ajatuksen kulkevan samaa rataa, tai huumori käy yksiin, mitää pahaa siinä on??? Miksi sitä ei saisi ilmaista??
        Kun lapseni olivat koulussa, opettaja sanoi että kaikki lapset ovat hyviä jossakin- kukaan ei voi olla hyvä kaikessa
        Ja heitä täytyy kannustaa juuri siinä missä
        kukin on hyvä,
        Miten tärkeää se hyvän palautteen antaminen on !!
        Eikös nykyisin moneen opiskelupaikkaan pidä luetella ensimmäiseksi omat vahvuudet.
        Nykyisin jo ala-ste ikäisten täytyy tehdä oma
        arviointi, missä ovat hyviä ja missä heikompia.
        Kaikenlisäksi ne osuvat yllättävän kohdalleen. Opettaja kun tarkastaa ne.
        Eikä suinkaan se ole mitään itsensä kehumista.

        Joten annetaan vaan myönteistä palautetta jos siltä tuntuu. Eikä takerruta kaikkeen niin kirjaimellisesti.
        Tämän ikäinen porukka,,,, olisi aika elää vauhdikkaasti, vaikka fiktiona, jos siltä tuntuu..............

        suuren hyväksymisen tuulen puhaltaa!
        :)


      • Hakomäen Eemeli

        Ketju katkeaa jos se ei kiinnosta.


    • Tammik

      Kiitos teille jotka olette ymmrtäneet, mitä tällä alotuksella tarkoitin. Erimieltä oleville tsemppiä kaikesta huolimatta.
      En taida enää poiketa teidän keskuuteenne, sain todella rumaa palautetta kakkossivulla aloituksessa "Jatketaan taas". Saattaa olla, että täällä seikkailee todella nuoria ymmärtämättömiä, vaikeata uskoa, että 70 olisivat näin kovia ja rumasti sanovia.
      Hyvää jatkoa, ajallaan sitä olen myös 70

      • ajattelen tai haluan uskoa, nuoria ovat, jotka pääsevät "loistamaan" noilla ilkeily taidoillaan.

        Mutta äläpä välitä, mukavilta tuntuivat kiitoksesi,sitä lajia ei tule koskaan liikaa ja varsinkin, kun koin kiitoksesi aidoiksi.
        Käy vain edelleen palstalla ja kirjoittele, myönteinen linjasi on hyvä ja Sinusta tuli heti "kiva" kirjoittaja;)

        Perästä te tulette nuoremmat se on totta ja voin vakuuttaa, ei tämä niin kauheaa ole;))


      • tuo mainos

        käyäämpä taas kurkistamassa mitä kivaa siellä on.muutoin tosi hyvä ketju. kanstii sunkin käydä silloin tällöin lukemassa.


      • Aleksanteri Viidestoista
        tuo mainos kirjoitti:

        käyäämpä taas kurkistamassa mitä kivaa siellä on.muutoin tosi hyvä ketju. kanstii sunkin käydä silloin tällöin lukemassa.

        Minähän ainakin aluksi katson kaikki ketjut.
        Paljon niissä mukavia on. Jotkut vain niin monen mutkan takana. Mutta saahan siinä liikuntaa.
        Hyvää se tekee iäkkäämmällekin.
        Näistä ilonpilaajista olen ajatellut että kunhan tulevat tähän ikään oppivat ymmärtämään että elämä on sellainen asia että siinä uskaltaa välillä laskea leikkiäkin.


      • Aleksanteri Viidestoista kirjoitti:

        Minähän ainakin aluksi katson kaikki ketjut.
        Paljon niissä mukavia on. Jotkut vain niin monen mutkan takana. Mutta saahan siinä liikuntaa.
        Hyvää se tekee iäkkäämmällekin.
        Näistä ilonpilaajista olen ajatellut että kunhan tulevat tähän ikään oppivat ymmärtämään että elämä on sellainen asia että siinä uskaltaa välillä laskea leikkiäkin.

        Aleksanteri XV:n toivomuksen toteutuminen olisi jo pelkästään näitten ilonpilaajien itsensä kannalta erinomainen asia.
        Melkoisella varmuudella elämä tuo tullessaan vaikeuksia ja vastoinkäymisiä sekä monenmoista kremppaa. Ylihän niistä on päästävä, jos aikoo elämää jatkaa.

        Purkautua saa mutta ei katkeroitua. Helposti aletaan karttaa ihmistä, jolla ei ole muuta sanottavaa kuin ainainen ruikuttaminen ja ilkeydet.

        Erilaiset mielipiteet eivät ole häiriköintiä, eikä niiden esittämistä tarvitse aloittaa tai päättää arvelemalla, että tämä kirjoitukseni varmaan poistetaan.
        Jos kerran minulla on mielipide, jonka katson kirjoittamisen arvoiseksi, ei minulla ole mitään syytä heittäytyä "anteeksi, että olen olemassa" -tapaukseksi. Sellainen on silkkaa tekopyhyyttä ja eräänlaista masokismia, halua tuntea itsensä loukatuksi.

        Minulla ei myöskään ole mitään syytä pitää henkilökohtaisena loukkauksena, kun jollakulla on esittämästäni asiasta vastakkainen mielipide. Sehän perustuu hänen kokemuksiinsa ja tietoihinsa.
        Se ei silti välttämättä mitätöi minun mielipidettäni. Joskus se voi olla niin hyvin perusteltu, että joudun toteamaan olleeni väärässä.
        Kyllähän tietysti korpee, että paatoksella on tullut esitetyksi päättömyyksiä.
        Silloin ei auta muu kuin lohduttaa itseään latinistien ikivanhalla viisaudella "Errare humanum est" vai oliko se sittenkin "Hurrare emanum"?


      • Venlastiina kirjoitti:

        Aleksanteri XV:n toivomuksen toteutuminen olisi jo pelkästään näitten ilonpilaajien itsensä kannalta erinomainen asia.
        Melkoisella varmuudella elämä tuo tullessaan vaikeuksia ja vastoinkäymisiä sekä monenmoista kremppaa. Ylihän niistä on päästävä, jos aikoo elämää jatkaa.

        Purkautua saa mutta ei katkeroitua. Helposti aletaan karttaa ihmistä, jolla ei ole muuta sanottavaa kuin ainainen ruikuttaminen ja ilkeydet.

        Erilaiset mielipiteet eivät ole häiriköintiä, eikä niiden esittämistä tarvitse aloittaa tai päättää arvelemalla, että tämä kirjoitukseni varmaan poistetaan.
        Jos kerran minulla on mielipide, jonka katson kirjoittamisen arvoiseksi, ei minulla ole mitään syytä heittäytyä "anteeksi, että olen olemassa" -tapaukseksi. Sellainen on silkkaa tekopyhyyttä ja eräänlaista masokismia, halua tuntea itsensä loukatuksi.

        Minulla ei myöskään ole mitään syytä pitää henkilökohtaisena loukkauksena, kun jollakulla on esittämästäni asiasta vastakkainen mielipide. Sehän perustuu hänen kokemuksiinsa ja tietoihinsa.
        Se ei silti välttämättä mitätöi minun mielipidettäni. Joskus se voi olla niin hyvin perusteltu, että joudun toteamaan olleeni väärässä.
        Kyllähän tietysti korpee, että paatoksella on tullut esitetyksi päättömyyksiä.
        Silloin ei auta muu kuin lohduttaa itseään latinistien ikivanhalla viisaudella "Errare humanum est" vai oliko se sittenkin "Hurrare emanum"?

        Tuon Rölli-peikon ajatelman menin kirjoittamaan ketjuun - ja olisin samalla halunnut kertoa, miksi sen kirjoitin, mutta sinne se ei olisi sopinut.

        Hain lapsenlapseni, 5 v. musiikkileikkikoulusta ja vein päiväkotiin aamulla klo 10. Oli sovittu, että eräs hänen samassa muskarissa käyvä kaverinsa tulee siinä samassa kyydissä. Pojat olivat tosi iloisella tuulella siellä takapenkillä, tutun laulun sävelellä syntyi uusia sanoituksia "tosta noin vaan", siellä kuului kaikenlaista naurun seassa "..papparaisilta housut putoo ja pylly näkyy..."
        Tiedän nyt, miltä taksikuskeista tuntuu Helsingin yössä, kun papparaiset palailevat illanvietosta.

        Ilmeisesti tuo oli sitä *yläkuloa*, niin tulkitsen.

        Kun tultiin päiväkotiin, sanoin tutulle tädille, että täältä tulee kaksi papparaista suoraan muskarista. *Ei olla, ehei olla..* pojat nauroivat.
        :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      370
      8394
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2344
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1712
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1569
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1324
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1312
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      353
      1154
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1025
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1002
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      112
      941
    Aihe