Kilvistä vaan

metallimies

Olen aikas monta autoa värkännyt tuolta Saksan maalta, mut taitaa mennä hermo. Missä vika hyvät asiantuntijat. Toin Saksasta tullikilvillä auton. Varasin siihen puolen vuoden kilvet, että ehtisi tullikin miettiä, paljonkohan tosta nyt raapaistaisiin veroa. Vaan mitä vielä.... Pari viikkoa sitten oikein tyrkytettiin kolmen kuukauden ajoaikaa, vaan nytpä sanottiin, että top tykkänään. Et saa ajaa yhtään ko. autolla, koska se on tuotu firman nimiin (niin oli edellinenkin). Tuolla tullin palstalla kuitenkin on tekstiä, että jos on EU-kansalainen punaisilla kilvillä saisi ajaa sen voimassaoloajan kunhan ilmoitukset on tehty viiden päivän sisällä jne. Tartteeko valittaa EY -tuomioistuimeen, vai mikä se on ?

6

919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilpipaja

      Joo mä olen ymmärtänyt että vain yksityis henkilö saa ajella punapäillä suomessa? eli just olet laittanut auton firmannimiin niin ei saisi ajaa? SIIS AIVAN PERSEESTÄ tuokin mokoma!!!

      Ottaa päähän sun puolesta ja ne 6kk punapäät ei ole aivan ilmaset!! mitä muuten maksoi? muistanko oikein että 2kk olis ollu 250e??

      • metallimies

        pirusti eli 570 piti vielä maksaa Saksan valtiolliseen verotoimistoon, kun ajoaika oli yli kuukauden. Ihmetyttää vielä sekin, kun tullin sivulla on kaavake "auton käyttöönottoilmoitus" ja siinä leimoille paikka, milloin ilmoitus annettu ja milloin ilmoitus tullille annettu. MISSÄÄN ei lue, että se ei olisi muille kuin yksityisille. Mrrrrrrrrrr


    • varmuuden vuoksi

      siat. ne ei tajuu...

      • valittaa EY-tuomioistuimeen. Tulli on tänään informoinut, että punapäisillä kilvillä saa ajaa, vaikka se on yrityksen nimissä. Jo huhtikuusta asti on saanut, mutta tiedonkatkos jossain.....


      • Audin-uittaja
        parrakas kirjoitti:

        valittaa EY-tuomioistuimeen. Tulli on tänään informoinut, että punapäisillä kilvillä saa ajaa, vaikka se on yrityksen nimissä. Jo huhtikuusta asti on saanut, mutta tiedonkatkos jossain.....

        Kuinka kaun saksalaisilla punaisilla vientikilvillä oikeen saapi ajella? Tulli väittää 3 kk:
        http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista/02_Muut_tiedotteet/vipnews_31818.jsp
        Joku täällä väittää että 6kk. Eli voiko ajella 6 kk punaisilla, ja sitten vaikka myydä sen jobbarille "tax free"?


      • Metallimies
        Audin-uittaja kirjoitti:

        Kuinka kaun saksalaisilla punaisilla vientikilvillä oikeen saapi ajella? Tulli väittää 3 kk:
        http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista/02_Muut_tiedotteet/vipnews_31818.jsp
        Joku täällä väittää että 6kk. Eli voiko ajella 6 kk punaisilla, ja sitten vaikka myydä sen jobbarille "tax free"?

        Et voi toimia noin. Sinun tulee jättää autoveroilmoitus viiden päivän sisällä tulliin, jos aiot ajaa VEROTTOMALLA autolla Suomessa. Vaikka olisit tuonut auto Y-tunnuksella saat käyttöönottoilmoituksella ajoaikaa ensin tullilta sen 3kk ja saat ajella rauhassa, jos kilpien voimassaoloaika riittää. JOS kilvissä ajoaikaa vielä sen jälkeen kun veropäätös on tullut lienee mahdollista ajaa punaisilla kilvillä ajoaika loppuun ja rekisteröidä se vasta sen jälkeen. Tosin mahantuontikatsastus (=rekisteröintikatsastus) on jo vanhentunut 3 kk:ssa, mutta senkin voi uusia vuosikatsastuksen hinnalla. Tieto ei ole aivan varma(toi loppuaika)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe