osaako kukaan sanoa mikä olisi sopiva aikaväli poistattaa hammaskiveä. vuosi, puoli vuotta vaiko useammain.
Onko liian usein suuhygienistillä käymisestä haittaa vai onko se vain pelkästään eduksi käydä usein, esim 6 kk välein?
Osaako kukaan sanoa tai keneltä asiaa voisi kysyä?
Kuinka usein hammaskiven poisto
5
4333
Vastaukset
- kysyä ...
Oman käsitykseni mukaan sopiva aikaväli vaihtelee henkilöstä toiseen. Itselläni sopiva väli on n. 8 kk. Tiedän kuitenkin monia, joilla riittää poisto kerran vuodessa. Toiset taas saattavat tarvita hammaskiven poiston vaikkapa kaksi kertaa vuodessa.
Oman sopivan välin olen löytänyt suuhygienistin avulla. Hän arvioi, milloin seuraava käynti olisi tarpeen. Alussa väli oli liian pitkä, 12 kk, mutta sen jälkeen löydetty 8 kk:n hoitoväli on osoittautunut erittäin hyväksi.
Itselläni on sellainen syljen eritys, että hammaskiveä tulee helposti, mutta reikiä sitten taas ei :)
Toivottavasti tästä oli apua.- kysyä ...
En usko, että suuhygienistillä voi käydä liian usein, tai vaikka kävisikin, niin tuskin siitä on haittaa. Jos hoitoväli on pitkä, niin operaatiokin kestää pidempään (ja maksaa enemmän). Jos hoitoväli on lyhyempi, niin toimenpide on nopeampi ja maksaa myös siis vähemmän.
Minulla on erittäin mukava ja huumorintajuinen suuhygienisti. Hänen luonaan käyn oikein mielelläni, vaikkei hammaskiven poistatus lempiharrastuksiini kuulukaan. - että vihloville hampaille
kysyä ... kirjoitti:
En usko, että suuhygienistillä voi käydä liian usein, tai vaikka kävisikin, niin tuskin siitä on haittaa. Jos hoitoväli on pitkä, niin operaatiokin kestää pidempään (ja maksaa enemmän). Jos hoitoväli on lyhyempi, niin toimenpide on nopeampi ja maksaa myös siis vähemmän.
Minulla on erittäin mukava ja huumorintajuinen suuhygienisti. Hänen luonaan käyn oikein mielelläni, vaikkei hammaskiven poistatus lempiharrastuksiini kuulukaan.tarkoitettu hammastahna auttaa pitkittämään aikaa hammaskivien muodostamisessa.
Eli hammaskivien putsauksen jälkeen aletaan käyttämään vihloville hampaille tarkoitettua hammastahnaa. Käsitykseni mukaan tahnassa on ns. muoviaineita jotka paneutuvat kiinni hampaisiin ja suojaavat pitkään kunnes suojakerros alkaa pettämään. Kun muovikerrostumaa alkaa olla liikaa, suojakerros heikkenee ja lähtee paikaltaan. Silloin hammaskiveä tulee jälleen. Minua se auttaa ainakin, kun aikaväli tulee hiukan pidemmäksi ja vähän halvemmaksi. Käytän edelleen tätä tahnaa ja suosittelen muille. Ei se tahna auta ko.ongelmaan mutta ainoastaan pidentää vaan aikaa. Mutta jos viihtyy kivan suuhygineistin hoidossa, ei se ole pois hampaiden hoidosta. - -rampe
kysyä ... kirjoitti:
Minulla on erittäin mukava ja huumorintajuinen suuhygienisti. Hänen luonaan käyn oikein mielelläni, vaikkei hammaskiven poistatus lempiharrastuksiini kuulukaan.Missä käyt suuhygienistillä? Jos sattuisi olemaan vaikkapa lähitienoilla, niin hyvälle olisi käyttöä.
- _hygieenikko_
että vihloville hampaille kirjoitti:
tarkoitettu hammastahna auttaa pitkittämään aikaa hammaskivien muodostamisessa.
Eli hammaskivien putsauksen jälkeen aletaan käyttämään vihloville hampaille tarkoitettua hammastahnaa. Käsitykseni mukaan tahnassa on ns. muoviaineita jotka paneutuvat kiinni hampaisiin ja suojaavat pitkään kunnes suojakerros alkaa pettämään. Kun muovikerrostumaa alkaa olla liikaa, suojakerros heikkenee ja lähtee paikaltaan. Silloin hammaskiveä tulee jälleen. Minua se auttaa ainakin, kun aikaväli tulee hiukan pidemmäksi ja vähän halvemmaksi. Käytän edelleen tätä tahnaa ja suosittelen muille. Ei se tahna auta ko.ongelmaan mutta ainoastaan pidentää vaan aikaa. Mutta jos viihtyy kivan suuhygineistin hoidossa, ei se ole pois hampaiden hoidosta.Kiitos vinkistä. Mikä on käyttämäsi hammastahnan tarkka nimi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832