Tämäkö viimeinen sukupolvi?

AJASTAIKAAN

Tämä VOI olla se viimeinen sukupolvi. On voinut olla viimeinen sukupolvi vuodesta 1949 lähtien, jolloin Israel palasi kotiin. Mutta viimeiset kolme ja puoli vuotta ei voi olal kyseessä vielä, sillä antikristuksen este on vielä. eihän ylöstempaus ole vielä tapahtunut elikkä se pakanain täysi luku sisälle tullut.

Joka tapauksessa Sakarja 14. luvussa voidaan nähdä kokokuva Jumalan suunnitelmasta. Lue kaikista profeetoista sekä Ilmestyskirjasta viimeiset luvut, niin näet paljon kohtuullisen vähällä vaivalla.

SAKARJA 14 - JUMALA LUPAA JA TOTEUTTAA MYÖS

Sak 2:8
Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.

Jumalalla on omat syynsä siihen, että on asettanut Israelin kompastukseksi kaikkien kansojen asukkaille.
- - - - -
Sak. 2:10
Riemuitse ja iloitse, tytär Siion! Sillä minä tulen ja asun sinun keskelläsi, sanoo Herra.
Sak. 9:9
Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse, tytär Jerusalem, sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla.

Jo Aadamille luvattu; nyt se on lähellä. Jesajassa Jerusalemia kuvataan vaimoksi, tässä tyttäreksi. Keskeistä osaa lupausten vastaanottamisessa se joka tapauksessa kuvaa.
- - - - -
Sak 8:12-13

12 Minä kylvän rauhaa ja menestystä. Viiniköynnös antaa hedelmänsä, maa tuottaa satonsa, ja taivas antaa sateensa. Kaiken tämän minä lahjoitan kansastani jäljelle jääneille.
13 Niin kuin te, Juudan ja Israelin heimot, olette olleet kansojen keskuudessa merkkinä minun kirouksestani, niin te tulette olemaan merkkinä minun siunauksestani, kun minä olen pelastanut teidät. Älkää pelätkö! Rohkaiskaa mielenne!

Näillä sanoilla uskovaiset ovat voineet siunata Israelia vuodesta 1948. Lupauksen täyttymys on nyt lähellä. Herra on itse Uskollisuus.
- - - - -
Herra taistelee kansansa puolesta - Sak 9:11-12

11 -- Kuule, Jerusalem! Verellä vahvistetun liiton tähden minä vapautan vankeuteen viedyt asukkaasi syvästä ja pimeästä kuopasta. [2. Moos. 24:8]
12 Palatkaa, vangitut, takaisin turvapaikkaanne, te ette ole turhaan eläneet toivossa! Vielä tänäänkin lupaan: kaksinkertaisen hyvityksen minä annan sinulle, Siion. [Jes. 61:7]

On jo paljon ns. messiaanisia juutalaisia, jotka tuntevat uuden liiton Jeesuksen veressä. Nämä saavat monta juutalaista kaipaamaan kotiin ja palaamaan Israeliin. Raamattu sanoo, että maa on liian pieni.
- - - - -
Sak 12:7-10

7 (12:7-8) "Sinä päivänä Herra on kilpenä Jerusalemin asukkaiden ympärillä, ja silloin heikoinkin heistä on kuin Daavid, ja Daavidin suku heidän johdossaan on kuin Jumala, kuin Herran enkeli.
8 (12:7-8) Mutta Herra pelastaa ensiksi Juudan asuinsijat, etteivät Daavidin suku ja Jerusalemin asukkaat saisi suurempaa kunniaa kuin Juuda.
Koko maa valittaa häntä, joka on lävistetty

9 "Sinä päivänä minä hävitän kaikki kansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.

10 Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan. [Hes. 39:29; Joel 3:1 | Jer. 6:26; Aam. 8:10].

Nyt on Herran päivä lähellä. Se on sekä tuomion että pelastuksen päivä. Antikristuksen jumalattomat joukot hyökkäävät Jerusalemiin, mutta Jeesus kelpaa nyt täydellisessä ahdingossa olevalle Israelille.
- - - - -
Sak 14:4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.

Se on siinä! Israel näkee Jeesuksen ja uskoo. Hän toteuttaa oikeudenmukaisuutensa armottomia kohtaan ja laupeutensa armoa etsiviä kohtaan.
Tätä hetkeä profeetat ovat ikävöineet, tähän katsoneet muutamassa viimeisessä luvussaan.
- - - - -
Sak 14:12
Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.

Sak 14:16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23].

"Jumalan silmäterään" kajonneiden tuomio on järkyttävä kaikessa oikeudenmukaisuudessaan.
Järisyttävää on myös se, kuinka uskollisesti Jeesus asettaa viimeiset - vainotut - ensimmäisiksi. Vihdoinkin on "yksi lauma ja yksi Paimen".

2

85

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuiseen piinaan..

koska kuulemma Tanakh ei sitä oppia tunne. olen varmistanut asian kyselemällä heiltä itseltään. luuletko heidän käätyvän tässäkin asiassa?

• usko myöskään

että sunnuntai olisi pyhäpäivä, kyllä juutalaiset uskovat että sapatti on viellä lauantai, ja he pitävät sapatin lauantaina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      770
    3. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      589
    4. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      64
      570
    5. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      556
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      46
      550
    7. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      66
      536
    8. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    9. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    10. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      520
    Aihe