Mikä poika vauvalle nimeksi??

ehdotuksia

Hei

Poika vauvan nimet on nyt hakusessa, laittakaas nimiehdotuksia tulemaan.

35

3219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdotus

      Niko Kristian

    • kelpaako

      Wille Waltteri

      • Kristiinamaria

        Joonas Petteri


    • tämmöönen

      Sami Petteri

      • kenties

        Mikko Matias


    • nikkoreemus

      William Antti Johannes

    • :))

      ja huumoria kehiin Ukko Mies ps. toivottavasti kukaan ei laita tuota lapsen nimeksi :D

    • =)=)=)=)=)=)

      Jonkun vähän erikoisemman nimen. Miten olisi vaikka Daniel? Välttäisin ehdottomasti Veetiä, Joonaa, Petteriä jne ns. muodikkaita nimiä. Muutaman vuoden päästä ne kuulostavat aivan hirveiltä...

      • ehdotuksia

        Itse haluaisin myös jonkun vähän erikoisemman nimen, laittaakaas ehdotuksia lisää


      • -----------
        ehdotuksia kirjoitti:

        Itse haluaisin myös jonkun vähän erikoisemman nimen, laittaakaas ehdotuksia lisää

        Pyry Mustafa


      • kaimapoika
        ehdotuksia kirjoitti:

        Itse haluaisin myös jonkun vähän erikoisemman nimen, laittaakaas ehdotuksia lisää

        Orvo-Annikki


      • mutsi kans
        ehdotuksia kirjoitti:

        Itse haluaisin myös jonkun vähän erikoisemman nimen, laittaakaas ehdotuksia lisää

        ehdotuksia: Pyry Pietari tai Kasperi Kuisma Konstantin! Siinä olis särmää!=) Onnea vaan pojasta!


      • ehdotan
        mutsi kans kirjoitti:

        ehdotuksia: Pyry Pietari tai Kasperi Kuisma Konstantin! Siinä olis särmää!=) Onnea vaan pojasta!

        Miro Markus


      • Katja
        ehdotuksia kirjoitti:

        Itse haluaisin myös jonkun vähän erikoisemman nimen, laittaakaas ehdotuksia lisää

        Kenen kannalta nimen pitäisi olla erikoinen? Vanhempien vai lapsen? Oman ikäpolvesi tyypilliset nimet voivat jo olla sellaisia, ettei niitä ole sitten kolmea samassa koululuokassa, eli lapsen kannalta joku Pasi tai Jari voisi olla tunnistettava ja siksi erikoinen nimi. Eri asia sitten, tykkäätkö sellaisista nimistä itse...


    • se on...

      eikä poika vauva, siitä on hyvä lähteä

    • vauvalle

      Luukas, Niklas, Topias, Veeti,Nico

      • nimi olisi

        kans lyhyesti; Mulkku.


      • miehekäs...
        nimi olisi kirjoitti:

        kans lyhyesti; Mulkku.

        nimi on hyvä. Tarkoitan jotta jesset ym. vastaavat tuovat mieleen koiranpennun.


      • miehekäs... kirjoitti:

        nimi on hyvä. Tarkoitan jotta jesset ym. vastaavat tuovat mieleen koiranpennun.

        miten olisi Immanuel, tuo nimi minkä ennustettiin tulevan Jumalan pojalle.


      • Pettäjän-ABC
        mave kirjoitti:

        miten olisi Immanuel, tuo nimi minkä ennustettiin tulevan Jumalan pojalle.

        Jos se poika on omasi ja sinä mies annat oman nimesi.
        Jos pienikin epäilys, että toisen tekemä, vaikkapa nyt vain talonmiehen annat tietysti hänen nimensä.
        Jos epämääräisen ulkolaisen annat nimeksi Maria. Se on em Italiassa yleinen nimi miehellä.
        Joillakin jopa Jesus Maria. Uskomatonta, mutta totta.
        Huolimattomast äännettynä ehdotettu Immanuel voisi oikeasti olla hyväkin.
        Eli; I am Manuel= Olen Manuel.
        Ennen oli Fordilla saman niminen traktorikin eli
        Vorsson manueli. Helvetin hyvä trattori. Sellainen sininen.
        Tässähän näitä.
        ps. Jos sukunimenne on Lewonen älä laita nimeksi Heikki.
        Lapset, kun on niin julmia toisilleen.
        Jos nimenne on Huttunen älä laita nimeksi Vieno.
        Onnea ristiäisiin ja toivon, että näistä, joku oli sopeva.


    • Mahtaa olla lapsella loistava tulevaisuus edessä, kun jo nimen keksiminen tuottaa noin suuria ongelmia:D

      • poikas

        ei saa semmosta nimeä jota joutuu koulus häpeemään.Nykyään kun lukee näitä kastettujen palstoja lehdestä niin kyllä raivostuttaa tua minkälaisia nimiä lapsiraukat saa:( Voin jo kuvitella sitä naurunremakkaa jonka pikkuvesseli luokas saa kun ilmoittaa nimekseen esim. Ukko tai Iisakki...Kyösti tms.


      • etenkin..
        poikas kirjoitti:

        ei saa semmosta nimeä jota joutuu koulus häpeemään.Nykyään kun lukee näitä kastettujen palstoja lehdestä niin kyllä raivostuttaa tua minkälaisia nimiä lapsiraukat saa:( Voin jo kuvitella sitä naurunremakkaa jonka pikkuvesseli luokas saa kun ilmoittaa nimekseen esim. Ukko tai Iisakki...Kyösti tms.

        kirjoitusasussa Isak tulee olemaan todella suosittu nimi uudelleen. Nimellä on pitkät perinteet ja suosiota läpi historian.


      • nykyajan
        poikas kirjoitti:

        ei saa semmosta nimeä jota joutuu koulus häpeemään.Nykyään kun lukee näitä kastettujen palstoja lehdestä niin kyllä raivostuttaa tua minkälaisia nimiä lapsiraukat saa:( Voin jo kuvitella sitä naurunremakkaa jonka pikkuvesseli luokas saa kun ilmoittaa nimekseen esim. Ukko tai Iisakki...Kyösti tms.

        lapset on jo niin valveutuneita että tuollaiset nimijutut eivät paljon kiusaa ja naurua herätä. Taidat muistella liikaa sitä omaa käytöstäs koulussa ja ajatusmaailmaa joka sulla on vieläkin.... Tuleva sukupolvi hyväksyy jo nyt sen että jokainen on erilainen ja se erilaisuus alkaa jo hyvästä nimestä ! Ei enää onneksi samoihin lenkkareihin ja vaatteisiin puettuja mikoja ja markoja räkimässä ja vitun homottelemassa....


      • ollu semmonen
        nykyajan kirjoitti:

        lapset on jo niin valveutuneita että tuollaiset nimijutut eivät paljon kiusaa ja naurua herätä. Taidat muistella liikaa sitä omaa käytöstäs koulussa ja ajatusmaailmaa joka sulla on vieläkin.... Tuleva sukupolvi hyväksyy jo nyt sen että jokainen on erilainen ja se erilaisuus alkaa jo hyvästä nimestä ! Ei enää onneksi samoihin lenkkareihin ja vaatteisiin puettuja mikoja ja markoja räkimässä ja vitun homottelemassa....

        ajatusmaailma,mutta paha mieli jäi kun toiset nauroi ,esim just tuolle Kyöstille.Itte en tajua yhtään kyllä sitä että jollekkin suloiselle vauvalle annetaan esim.Ukko nimeksi,noh eihän se nimi miestä pahenna mutta kyllä se voi itte siitä joskus kärsiä kun joutuu sen ääneen sanomaan.Ja mitä sanoit tästä nykyajan nuorisosta niin kyllä oon kuullu joittenkin rutisevan nimestään jo ihan lapsesta asti;)Ihan samanlaisia ovat useimmat lapset kuin ennenkin sanoo kuuden lapsen äiti:)


      • ???????
        ollu semmonen kirjoitti:

        ajatusmaailma,mutta paha mieli jäi kun toiset nauroi ,esim just tuolle Kyöstille.Itte en tajua yhtään kyllä sitä että jollekkin suloiselle vauvalle annetaan esim.Ukko nimeksi,noh eihän se nimi miestä pahenna mutta kyllä se voi itte siitä joskus kärsiä kun joutuu sen ääneen sanomaan.Ja mitä sanoit tästä nykyajan nuorisosta niin kyllä oon kuullu joittenkin rutisevan nimestään jo ihan lapsesta asti;)Ihan samanlaisia ovat useimmat lapset kuin ennenkin sanoo kuuden lapsen äiti:)

        työpaikalla nuoret tytöt keskusteli tästä aiheesta.Yks kauhisteli kun hänen ystävänsä oli antanu tyttövauvalleen nimen jota hän ei olisi ikinä ja muut säesti peräs,mun mielestäkin se oli aika kamala vanha nimi pikkuvauvalle mut jääköön sanomatta:(


    • Kunnon vanhat nimet

      Kävely vanhalla hautausmaalla on antoisaa. Hautakivistä löytyy suomalaisia hyviä nimiä ja on mistä valita.

    • Elisama

      Jos on tummat hiukset niin laita Jussi jos on vaaleat niin laita vaikka Lauri. Ne sopii hyvin. Noo tämä on puolittain leikkimielellä tehty ehdotus.

    • heitto

      Viljami Matias. Jami Kristian. Aleksi Johannes. Veeti... Nämä tuli ekaks mieleen=)

      • ehdottaa samaa

        veetiä, kääk


    • sitä nimeä

      niin ajattele sitten sitä että pikkuinen poikavauvasi kasvaa ISOKSI mieheksi ja saattaa olla aika nolostuttavaa mikäli hänelle valitset jonkun äitylin mielestä soman nimen.
      Pitää muistaa että vaikka miten hupaisaa olisi lapselle laittaa joku erikoinen nimi niin siitä valinnastasi joko kärsii tai pitää se lapsi,jopa 80-90 vuotta elää valitsemasi nimen kanssa.

      Kouluaikoja silmälläpitäen ei myöskään nimeä josta ei tiedä onko kyseessä pokemonhahmo,koira,kissa vai ihmislapsi.Ethän halua altistaa pikkuistasi kiusaamiselle?

      Parhaita ovat selkeät,hyvät nimet jotka sopivat myös aikuisena,ei pelkästään taaperoikäisenä.

      • komia pohojalaanen

        Arvi on hieno nimi. Ja pohojalaasittain harvinaasen komia Arvee. Myös nykyisillä keski-ikäisillä ja iäkkäämmillä on hyviä nimiä: Erkki, Sulo, Onni, Hermanni, Matias, Oiva, Hannes jne.


    • suomalaiset nimet

      Juho Ilmari

    • EHDOTUS

      Juha Antero, Jyrki Antero,
      tuosa kaksi nimiehdotusta.

    • Vieläkö hukassa

      Millaisen nimen Poikavauva on saanut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe