Päin sieniä
Kaikki on päin seiniä, sikäli kun seiniä on ollenkaan. Kuunkulkijan tomaattivaja rysähti männä viikolla kasaan pahemmin kuin Kadunmiehen Monttubaari konsanaan, ja jane.london funtsi millaiselle perustalle omansa virittelisi. Next levelillä tuollaisia murheita ei olisi, mutta ilmeisesti kaikki ovat juuttuneet Isoon Aukkoon, jonne hurlumi, se vanha kurppa, ensimmäisenä juuttui kiekumaan.
Palstan tasoa on yritetty useilla eri avauksilla parantaa. Hyvistä aikomuksista huolimatta viksut aiheet seriffin katoamisesta, uuden tulemisesta, nikin arvuuttelusta ja koko viran arvioinnista eivät ole tuottaneet kovin mainittavaa tulosta. Päinvastoin, luuta heiluu milloin kirjoittajien milloin serihvin toimesta. Not.perfect yritti saada aikaan mukavaa rupattelua ilman puskavihjailuja, mikä tietysti johti siihen että kaislikossa alkoi tuota pikaa suhista.
Seriffiä on arvuuteltu moneen kertaan yhtä monessa ketjussa, ja nyt katseet kohdistuvat Judge.Cooperiin. Hän haluaisi lähteä sieneen muiden laiffilaisten kanssa, vaikka koko joukkueesta taitaa löytyä vain pari sienituntijaa. Nittaminax ohjeisti Judgea ettei sieniä ryöpätä tarvitse, pannulle vaan ja sitten odottelemaan vaikutusta. Satutädin mielestä kaikkia sieniä voi kerätä kunhan pyytää myöhemmin jonkun erottelemaan kärpässienet syötävistä. Eikö niitä voidaan syödä? Toivotaan ettei Judge nielaise golfpallon tiitä.
Rupatteluketjussa Taikis ehdotti nyyttikestejä kera rommin, ja Synnove halusi laulaa. Hänellä on oman kertomansa mukaan Menneisyys sekä humppa- että heviyhtyeen laulusolistina. Ehkä ajatus karaokesta lähti Synnoven aikaisemmasta ketjusta, jossa hän fundeerasi erään idolsehdokkaan sukunimeä; Vegetable muisti oitis että kyseessä oli Ruslanas The Vilauta munias. Ettäs kehtaatte hienoa laulajaa noin… hän niin sydämeenkäyvästi lauloi että tuoll on mun kultani.
Nyyttäreistä puheenollen Synnove halusi kertoa, mitä ostaa kaupasta paitsi silloin kun ei osta mitään. Perimmäinen ajatus oli nykyisessä yltäkylläisyydessä, jolloin tarvitaan ties mitä rypälettä ja leikkelettä ja leivänpäällistä, että illan saa kulumaan tietsikan ääressä. Lopuksi Pullo katkerana toivotti kahjovaakuttimen lillumaan formaldehydiin, koska ei itse ollut päässyt next levelille. Minä en voi sille mitään, jos ette osaa formatehytisöidä itseänne.
Mayanna puolestaan halusi ihmisten kertovan unelmamatkastaan, ja ehkä sienireissun jälkeen siitä riittääkin jutun juurta. Puolukassa ehdittiin jo Millan mukana käydä, joten laiffilaisten sieniseminaari olisi looginen jatkumo ryypiskelylle. - Satutäti manaili syksyn tulevia murheita eli putoilevia lehtiä jotka pitäisi kärrätä jonnekin. Hän ei ollut varma osaako vetää peräkärryä autolla mutta mii-su lohdutteli järkeenkäyvästi että kärry tulee kyllä auton perässä, jos se on laitettu autoon kiinni. Tämä onkin aivan totta.
Suomilootan sivut jumivat normaaliin tahtiin niillä, jotka eivät ole next levelillä. Osa on päättänyt toistaiseksi siirtyä tai ainakin vierailla Tarinakartanossa, jossa viestejä ei tarvitse odotella vuorokausikaupalla näkyviin. Tappelukset ehtii lukea myöhemminkin, vaikka Judge jo hoputteli ”saippuakaksikkoa” eli satutätiä ja nittaminaxia jatkamaan sanasotaansa nyt, kun he ovat siivonneet aikaisemmat jälkensä laiffin lattialta.
Ak:n lapio käy parhaan kykynsä mukaan lisäämässä vettä myllyyn milloin kenenkin avauksen tiimoilta, mutta luuta pyyhkii kaiken pois ennemmin tai myöhemmin. Waffe huhuili taannoin porukkaa chattiin, mutta eihän chat toimi sen paremmin joten mäisk… keskustelut siellä voi järjestää toisen kerran. Sellainen happening varmasti lievittää yksinäisyyttä: äskettäin normix kyseli ketjussaan netin asemaa ystävien hankkimisessa ja yksinäisyyden vähentämisessä. Pahapastillin mielestä nettitappelut ovat laittomia ja inhaa touhua, jossa haavoihin sumeilematta hierotaan lisää viskiä ja taas mennään. Hän kehotti voimallisin sanakääntein ihmisiä häpeämään, ja on tietysti ihan oikeassa ja oikea henkilö ottamaan asian esille.
Hajatelma: Niin makaa kuin sattuu sammumaan.
Ketä nyt unohtui mainita, nikit alle ja sassiin. Antakee anteeksi.
LifeStyleSanomat nr 46
39
5711
Vastaukset
- Siri-Inna*
Mukavaa luettavaa pitkästä aikaa näin aamutuimaan.
t. Anni-Iris ;)
nyt vasta keksin kummonen nimi mulla on :D- kahjovaakutin
tämä vaakku kun en ole keksinyt parempaakaan. Mennäänkö sieneen?
..hommista kyllä tule yhtään mitään, ensiksikin läpyskäsi ilmestyy niin pahasti myöhässä että aivan turhaan odottelet että minä...siis naapurin mies sitä maksaisi
Toisekseen etusivu puttuu tyystin, siis ne ekat sata sivua jossa minua henkilökohtaisesti ja Monttubaaria erityisesti ylistetään maasta taivaisiin ja jopa next-levelille asti
Kyllä touhusi ovat nyt niin päin seiniä että älä turhaa hapuile monttubaarin ovea..
Toisarvoiset ja ketään vähänkään kiinnostavat uutiset olet toki hoitanut tyypilliseen hutaisevaan tyyliisi- kahjovaakutin
lehti mahtaa olla myöhässä? Ei kannattaisi huudella kun et mitään maksakaan. En voi hapuilla Monttubaarin ovea, koska sitä ei ole.
kahjovaakutin kirjoitti:
lehti mahtaa olla myöhässä? Ei kannattaisi huudella kun et mitään maksakaan. En voi hapuilla Monttubaarin ovea, koska sitä ei ole.
..Vai mihin nähden myöhässä..sanotaan ny vaikka että kalenteriin nähden se on pahasti myöhässä
Vai ei saisi edes rakentavaa kritiikkiä esittää..johan pomppas, suomi on täynnä heitä jotka vaativat mitä ihmeellisimpiä asioita vaikka eivät koko elinikänään ole kartuttaneet yhteistä kirstua eurollakaan
Tiedät varsin hyvin että poistatin Monttubaarin oven koska runsaslukuinen asiakaskunta aukoi ovea niin tiuhaan että saranoiden öljyämiseen meni pieni omaisuus vuodessa, kevytpressu joka nyt hoitaa oven virkaa on saanut jakamattomasti kiitosta, siihen ei lyö nokkaansa kipeästi vaikka portsari avittaisi voimallisesti hankalan ja päätöksentekokyvyttömän asiakkaan kotiinlähtöä, entiseen tammioveen jäi aina miehenmentävä reikä tuollaisissa tilanteissa- kahjovaakutin
Kadunmies kirjoitti:
..Vai mihin nähden myöhässä..sanotaan ny vaikka että kalenteriin nähden se on pahasti myöhässä
Vai ei saisi edes rakentavaa kritiikkiä esittää..johan pomppas, suomi on täynnä heitä jotka vaativat mitä ihmeellisimpiä asioita vaikka eivät koko elinikänään ole kartuttaneet yhteistä kirstua eurollakaan
Tiedät varsin hyvin että poistatin Monttubaarin oven koska runsaslukuinen asiakaskunta aukoi ovea niin tiuhaan että saranoiden öljyämiseen meni pieni omaisuus vuodessa, kevytpressu joka nyt hoitaa oven virkaa on saanut jakamattomasti kiitosta, siihen ei lyö nokkaansa kipeästi vaikka portsari avittaisi voimallisesti hankalan ja päätöksentekokyvyttömän asiakkaan kotiinlähtöä, entiseen tammioveen jäi aina miehenmentävä reikä tuollaisissa tilanteissamedia ei ole ilmoittanut mitään tarkkoja tahi säännöllisiä päiviä, milloin lehti muka ilmestyisi. Siinä mielessä ajatuksesi ”myöhässä” olemisesta on lievästi sanoen nyrjähtänyt, kuten ajatuksesi muutoinkin ovat. Siinä ei ole mitään uutta tai ihmeellistä. Mitä tuohon vaatimiseen ilman omaa panosta tulee, olen siitä kovin samaa mieltä, ja ensimmäisenä tulee mieleen lehden (puuttuvat) tilausmaksut ynnä lehden nyysiminen naapurilta. Siitä ei sen enempää.
Ovi kyllä rojahti samalla kuin seinät ja kattokin, enkä ymmärrä miksi minkään kevytpressun pitää siinä hulmuta asiakkaiden kiusana. Voin vain todeta että liikemieskykysi ovat melkoisen surkeaa tasoa, tosin voimme vain tyytyä kohtaloomme koska muutakaan sylkylää ei laiffilla ole. Tilanne tulee muuttumaan next levelillä, jos te onnettomat joskus tänne pääsette. Format C:/, siitä se lähtee. kahjovaakutin kirjoitti:
media ei ole ilmoittanut mitään tarkkoja tahi säännöllisiä päiviä, milloin lehti muka ilmestyisi. Siinä mielessä ajatuksesi ”myöhässä” olemisesta on lievästi sanoen nyrjähtänyt, kuten ajatuksesi muutoinkin ovat. Siinä ei ole mitään uutta tai ihmeellistä. Mitä tuohon vaatimiseen ilman omaa panosta tulee, olen siitä kovin samaa mieltä, ja ensimmäisenä tulee mieleen lehden (puuttuvat) tilausmaksut ynnä lehden nyysiminen naapurilta. Siitä ei sen enempää.
Ovi kyllä rojahti samalla kuin seinät ja kattokin, enkä ymmärrä miksi minkään kevytpressun pitää siinä hulmuta asiakkaiden kiusana. Voin vain todeta että liikemieskykysi ovat melkoisen surkeaa tasoa, tosin voimme vain tyytyä kohtaloomme koska muutakaan sylkylää ei laiffilla ole. Tilanne tulee muuttumaan next levelillä, jos te onnettomat joskus tänne pääsette. Format C:/, siitä se lähtee.Juttuhan on niin että ei median tarvitse ilmoittaa tietystikään tarkkoja ilmestymispäiviä lehdykälleen..eipä tietenkään..
Kyse onkin siitä ikimuistoisesta nautintaoikeudesta eli kun lehdykkä on perinteisesti ilmestynyt tarvittaessa ja tilanne ei siitä ole muuttunut niin on vähintä mitä medialta voi odottaa on se että lehdykkä ilmestyy kuten ennenkin..eli tarvittaessa, ja uutisaiheitahan riittää
Ihan pikkasen on monttubaaria remontoitava ennen talventuloa, aikataulu on nyt sellainen että odottelen kunnes peltohiiret ovat löytäneet kodin itselleen talveksi lämpimistä rakennuksista, vasta sen jälkeen remppaan monttubaarin silleen että sisällä on lämpöisempää kuin ulkona ja pitkän talven aikana ei ole sitten harmia nurkissa vipeltävistä hiirulaisista
Katto olisi ainakin hyvä olla kunnossa, lumityöt pöytien välistä on niin kovin työlästä eikä siinä voi ainakaan traktoria käyttää.....Hyvää huomenta, senkin inttäjä ;)
Vai iskee sinullekin vielä sellaisia unia että syömmes sulaa..enpä olis uskonut ;)
- Synnove.Pullo
Lehti oli tipahtanut bittitaivaalta. Eikä hassumpi ollutkaan. Vaikka kyllähän me jo tähän tasoon olemme tottuneet.
Ehtoommalla sitten voisin tulla laulamaan ja jos laulamaan kerran ruvetaan niin sitten lauletaankin korkealta ja KOVAA.- kahjovaakutin
niin kovaa että kuuluu tänne next levelille saakka. Mullon vähän huono kuulo.
- Synnove.Pullo
kahjovaakutin kirjoitti:
niin kovaa että kuuluu tänne next levelille saakka. Mullon vähän huono kuulo.
Vetäsen sulle ton:
*ANNIIIIINAAAAAAA, VIEL VALVOTKO KULTA ANNIIIINAAAA?
Tulen luoksesi venhollaiiiiiinn.*
Kuuluiko? - Yxitypy
Synnove.Pullo kirjoitti:
Vetäsen sulle ton:
*ANNIIIIINAAAAAAA, VIEL VALVOTKO KULTA ANNIIIINAAAA?
Tulen luoksesi venhollaiiiiiinn.*
Kuuluiko?Kuului tänne asti :=))
Mä vetäsen seuraavan: Mä taivalsin läpi tuulen ja tuiskun, mut en nähdäksein sun puuterihuiskuu :=)) - Synnove.Pullo
Yxitypy kirjoitti:
Kuului tänne asti :=))
Mä vetäsen seuraavan: Mä taivalsin läpi tuulen ja tuiskun, mut en nähdäksein sun puuterihuiskuu :=))Jaettu puuterihuisku on parempi kuin ei puuterihuiskua lainkaan.
Mutta tässä vielä illan ratoksi lempparini:
*Särkynytsydämiset aina juovan tuntuvat
Hukuttaakseen murheet jotka kelluu kuin untuvat.
Ja ehkä elämä on vain huonoa pilaa
mutta mehän hekotetaan
Niin että kukahan seuraavat tilaa,
sillä kai me ne otetaaaaaan.
Viekää minut baarin siskot
Tuoliin nostakaa
Hitto joo, mä en pelle oo
jos nainen en olla saa* - yxitypy evk
Yxitypy kirjoitti:
Kuului tänne asti :=))
Mä vetäsen seuraavan: Mä taivalsin läpi tuulen ja tuiskun, mut en nähdäksein sun puuterihuiskuu :=))on kuin raju rakastaja, se tekee hyvää, se tekee pahaa.
Samalla kun se sinulle lainaa, se vaatii sinulta rahaa....
Sirkka Tammion sanoitus, mutta harmi kun laulajalla.. tällä Jennillä ei ole tarpeeks kohtalokas ääni.
No.. voinhan mä laulaa sen paremmin :=))) - Synnove.Pullo
yxitypy evk kirjoitti:
on kuin raju rakastaja, se tekee hyvää, se tekee pahaa.
Samalla kun se sinulle lainaa, se vaatii sinulta rahaa....
Sirkka Tammion sanoitus, mutta harmi kun laulajalla.. tällä Jennillä ei ole tarpeeks kohtalokas ääni.
No.. voinhan mä laulaa sen paremmin :=)))ilmestyykö laulamani "särkynytsydämiset" tänne.
Jos ei niin olkoon.
KETTU MÄÄ LAULA ENÄÄ KOSKAAN. tänä yönä.
Hyvää yötä, good night ja unta palloon. - Yxitypy
Synnove.Pullo kirjoitti:
ilmestyykö laulamani "särkynytsydämiset" tänne.
Jos ei niin olkoon.
KETTU MÄÄ LAULA ENÄÄ KOSKAAN. tänä yönä.
Hyvää yötä, good night ja unta palloon.tällaiset ehytsydämiset kelpaa?
Ja kuules Synnove. Mehän ei laulamista lopeteta, vaikka syrän märkänis :=))
Hyvää yötä. Jatkan vielä vähän aikaa kotikaraokea.
Seuraavaks vuodenaikaan liityvä: Suo valon syttyä, yö kohta saapuu, pois kesän kukkaset syksy vie...
ku lehtikin tuli taas..Kyllä sen huomaskin et täältä puuttui tuo mukava juttu..Kiitän ja kumarran..:))
- kahjovaakutin
oli toi peräkärryn vetäminen autolla. Minäkin osaan sitä vetää, mutta kerran harjoittelin peruuttamista ja meni koko hökötys päin koirankoppia. Ja naapuri nauroi.
kahjovaakutin kirjoitti:
oli toi peräkärryn vetäminen autolla. Minäkin osaan sitä vetää, mutta kerran harjoittelin peruuttamista ja meni koko hökötys päin koirankoppia. Ja naapuri nauroi.
ei se varmaan helppoa toi peruuttaminen ole..Sillonhan peräkärry ei oo autossa kiinni, vaan auto peräkärryssä..:))
- kahjovaakutin
mii-su kirjoitti:
ei se varmaan helppoa toi peruuttaminen ole..Sillonhan peräkärry ei oo autossa kiinni, vaan auto peräkärryssä..:))
siitäkö se johtuukin! Koira kyllä säikähti aika lailla. :)
kahjovaakutin kirjoitti:
siitäkö se johtuukin! Koira kyllä säikähti aika lailla. :)
Oman huushollinsa eessä meinaa jäädä alle..:DD
- Yxitypy
et maininnut *vollottaa ääneen* :=((
Noh.. kait syynä se, kun niin vähän ehtii palstoilla nykyään olemaan, mut koitan parantaa tapani :=))
Ja ei muuten kunnian kukko laula toimittajalle, jos en ens kerralla jo pääse lifestyle sanomiin :=))- kahjovaakutin
eikä tässä voi antaa takeita milloin joku pääsee lehteen ja milloin ei. Se on semmoinen sattuman sanelema juttu. :)
- Yxitypy
kahjovaakutin kirjoitti:
eikä tässä voi antaa takeita milloin joku pääsee lehteen ja milloin ei. Se on semmoinen sattuman sanelema juttu. :)
nyt vastaisuudessa yritän pitää ääntä enemmän (ja sitähän mulla riittää, kun sille päälle satun) :=))
Muuten... asiasta toiseen. Montako toimittajaa täällä livestylellä on, kun muistelen nähneeni useampia? Vuorotteletteko te? Se olis kyllä aika solidaarista :=)) - kahjovaakutin
Yxitypy kirjoitti:
nyt vastaisuudessa yritän pitää ääntä enemmän (ja sitähän mulla riittää, kun sille päälle satun) :=))
Muuten... asiasta toiseen. Montako toimittajaa täällä livestylellä on, kun muistelen nähneeni useampia? Vuorotteletteko te? Se olis kyllä aika solidaarista :=))kirjoituskilpailun satoa, niin kyllä täältä toimittaja-ainesta mun mielestä löytyi vaikka kuinka paljon. Mulle sopisi vuorottelu oikein hyvin, ei täällä next levelillä ehdi jatkuvasti lehteä rustaamaan. Täytyy sisustaa Taso valmiiksi, jos vaikka tappelupukarit pääsisivät Isosta Aukosta joskus ylemmäs.
- Yxitypy
kahjovaakutin kirjoitti:
kirjoituskilpailun satoa, niin kyllä täältä toimittaja-ainesta mun mielestä löytyi vaikka kuinka paljon. Mulle sopisi vuorottelu oikein hyvin, ei täällä next levelillä ehdi jatkuvasti lehteä rustaamaan. Täytyy sisustaa Taso valmiiksi, jos vaikka tappelupukarit pääsisivät Isosta Aukosta joskus ylemmäs.
löytyy varmaan jokaisesta, joka on kauan tällä palstalla kauemminkin pyörinyt.
Itse "tunnen" aika vähän porukkaa täältä, enkä vois toimittajan pestiä ottaa vastaan ainakaan vielä, mutta ehkä syksyn sateet ja talven pakkaset tuo enemmän netin ääreen, ja opin "tuntemaan" teitä enemmän :=))
Onko täällä tappelupukareita? Niitä taitaakin olla joka palstalla, mutta pois se meistä :=)))
- norMix evk
lukupaketti, kiitos! Tosin sarjakuvia ei edelleenkään sanomista löydy, mikä pitkänä miinuksena esiintuotakoot! Joku taiteellisesti lahjakkaampi palstalainen voisikin oikeastaan aikansakuluksi piirtää Mauri Kunnaksen suohon Laiffila sarjiksella, aiheita kyllä riittäisi!
- kahjovaakutin
taisin missata parhaat tappelukset, en päässyt nauttimaan nittaminaxin ja satutädin sananvaihdosta. Olen tässä vuoden päivät pähkäillyt lehden laittamista verkkoon kera kuvagallerian, olisi jopa henkilö joka sen osaisi käytännössä toteuttaa, mutta kun mie en ehdi!
Kiva kun lehdykkä on ilmestynyt:) Sen verran korjattakoon, ettei huhuiluni chattiin menemisestä ollut aivan turha. Päinvastoin, seura oli mielenkiintoista..;)Vaikka hiukan tahmeasti teksti kulkikin.
- yopollo
kasata kunnon lehti näin hiljaisesta palstasta. Ehkä tämä innoittaa väkeä uusiin avauksiin, uutiskynnyksen yli on näinä harmaina päivinä kepeä kontata.
- kahjovaakutin
nyt voitais vähän höyhentää kun juhannuskin on mennyt. Aattelin käväistä Wittenbergissä vähän kuvia katselemassa, on kuulemma sellainen puhuva kuva siellä. *käärmeissään*
- yopollo
kahjovaakutin kirjoitti:
nyt voitais vähän höyhentää kun juhannuskin on mennyt. Aattelin käväistä Wittenbergissä vähän kuvia katselemassa, on kuulemma sellainen puhuva kuva siellä. *käärmeissään*
luulen sateiden sen jo kokonaan sieltä liudentaneen, tuuli kun on vienyt varmaan sontikan mennessään. Nuo höyhenet ovat kovin tärkeitä, turvaavat äänettömän liikkumisen ja lämmittävätkin vielä. Siksi niitä pitää varjella viimeiseen asti.
Tosin niihin piiloutuu helposti mittaamaton määrä hirvikärpäsiä... *miettii olisikohan sieniä metsässä jos etsimään lähtisi*
- kahjovaakutin
MINÄ MENEN NYT NUKKUMAAN
MEITä ON next levelillä jo NELJÄ ja niillä on iso p….PÄÄ paitsi minulla on PIENI. Tervetuloa tänne kaikki...siellä neXt levelillä vapaata tonttimaata luksuskaljakuppilaa varten, mahtuisko tuo monttubaari kokonaisena putkesta läpi vai pitäiskö purkaa se ja lähettää laudanpätkät kuriirilla sinne levelille?
Täällähän on ahkeroitu:-) Oli kiva saada Laiffarit lukeakseen, näin reisulta palattuaan. Eipä silti, ettäkö mikään juuri olisi miksikään sillä väliin muuttunut. Kotikin oli just siinä kunnossa, mihinkä sen lähtiissään jätti.
Matkalla sitä kuvittelee kaiken saavaan suuremmat mittasuhteet. Mieli tekee avaramman näkemyksen. Ihmiset ovat kuitenkin niin perin samanlaisia; oltiinpa sitten siellä, taikka täällä. Mietin kylläkin, että muovaako maisema mitenkään ihmisluontoa, vaikka ihminen aina asuttaessaan tiettyjä paikkoja pyrkiikin maisemaa muokkaamaan.
Silti luonnon oma voima on vieläkin suurempi muokkaaja. Tulipahan tutustuttua Suomen järvimaisemien ja harjujen varhaisempaan syntyhistoriaan.
Kiitti lehdestä.- hurlumi
vanha, vaakkuva variksemme kirjoitti taas oivan lehdykän. En pistäis pahitteeksi, jos useamminkin.
Sitä paitsi, olo tällä Isossa Aukossa on niin auvoisaa, eikä Niistä Muista ole Tietoakaan. Vaan suhina Kaislikossa jatkuu...
Ketjusta on poistettu 204 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 616123
- 615542
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1224249- 543842
- 143775
- 323209
- 632951
- 592826
- 682568
- 471950