Kivikko perseestä vai ei???

muuttaja ehkä?

Tässäpä nämä mitä tiedän tai siis olen kuullut:
Helsingin Kivikko on itä-helsingissä kontulan kupeessa, jonka maaperä on saastunut. Siellä asuu paljon maahanmuuttajia. Julkinen yhteys ok. Ei sinne kuulemma kannata muuttaa.

Itä-Helsingissä asuu suurin osa helsingin nisteistä sun muista häiriköistä. Lapsia siellä ei kannata kasvattaa.

Siis kysymys kuuluu: Onko siellä mitään hyvää? Onko tuossa muka koko totuus? Kuitenkin siellä asuu ihmisiä vai asuvatko he siellä pakosta, ei muuta vaihto-ehtoa, eivät älyä muualle muuttaa.

Kuitenkin itä-helsingissä kasvaneista ihmisistä osasta ainakin on tullut ihan täysipäisiä ihmisiä, eikö se kuitenkin riipu paljolti itsestään?

Pitäisi nyt kuitenkin kahden vuorokauden sisällä päättää muuttaako lasten kanssa sinne vai ei?

Help me, jotain jeesii! Muutammeko vai emmekö? Millainen paikka Kivikko on asua?

14

10324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivikko

Älä usko kaikkia juttuja näillä palstoilla! Kivikossa on lapsiperheen hyvä asua. Siellä ei rekat jyrää asuntokaduilla, lapsilla on paljon samanikäisiä kavereita, päiväkoteja ja koulu kävelymatkan päässä, Kontulan ostarikin on lähellä (kauppoja, metro), KehäI:stä pääsee autolla esim. Lahdenväylälle. Ei Helsingissä ole sellaista kaupunginosaa, jossa ei asuisi maahanmuuttajia.

Kivikko ei ole perseestä! Se on lähiö siinä, missä muutkin Helsingissä. Sieltä on vain paremmat ja nopeammat yhteydet keskustaan kuin esim. Pohjois-Helsingistä. Kivikossa ei ole valtavia asuinkolossejakaan.

• ap.

luettuna vaan muualtakin ja ihmisten puheista kanssa. Vaki teksti ollut suustani "Helsingissä voi asua kaikissa muissa mestoissa, mutta ei idässä" Näyttää vaan siltä, että nielen sanani ja olen perustamassa lasteni kanssa kotia itäiseen Helsinkiin :D

Niin lähiö, mikä lähiö, idässä tai lännessä. Taitaa samansuuntaista sekalaista sakkia olla joka paikassa. Nykyinenkin kotimme sijaitsee puheiden mukaan aivan järisyttävän rauhattomalla alueella. Ei vain omaan silmään ole rauhattomuus osunut :D

• pois pääsin
        ap. kirjoitti:

luettuna vaan muualtakin ja ihmisten puheista kanssa. Vaki teksti ollut suustani "Helsingissä voi asua kaikissa muissa mestoissa, mutta ei idässä" Näyttää vaan siltä, että nielen sanani ja olen perustamassa lasteni kanssa kotia itäiseen Helsinkiin :D

Niin lähiö, mikä lähiö, idässä tai lännessä. Taitaa samansuuntaista sekalaista sakkia olla joka paikassa. Nykyinenkin kotimme sijaitsee puheiden mukaan aivan järisyttävän rauhattomalla alueella. Ei vain omaan silmään ole rauhattomuus osunut :D

järkyttävä mesta,huonoin missä olen Helsinosissa asunut.Naapurina väkivaltainen huumejätkä,ja toinen naapuri alkoholisti.Maahanmuuttajia paljon.

• totta se on
        pois pääsin kirjoitti:

järkyttävä mesta,huonoin missä olen Helsinosissa asunut.Naapurina väkivaltainen huumejätkä,ja toinen naapuri alkoholisti.Maahanmuuttajia paljon.

kivikko, itä-helsinki, hertsikka, jakomäki, kallio...kyllä se totta on. jos ite dokaa ja vetää douppia niin vitun väliä sillä sitten on?

• muuta

me ollaan asuttu kivikko-kontula 7 vuotta,ja mitta täysi.se on totta että tämä ei ole töissäkäyvän lapsi perheen paikka,ongelmia riittää vaikka muille paikoille jakaisi,tässä meidän kokemuksia:autoon murtauduttu noin 5kertaa (ilkivaltaa tehty jopa parkkihallissa missä kamera valvonta,mitkä ei todennäköisesti päällä)varkaille kelpaa jopa hanskat ja termospullo(kertoo näiden nilkkien tason).3 kertaa autoa kolhittu parkkipaikalla. maahanmuuttajat(joita todella paljon) ei osaa mitään tapoja jos joudut asumaan samassa talossa niin huomaat niiden meluamisen ja sottasuuden, myös näiden kanssa on muksuilla ongelmia koulussa .juoppoja ja nistejä riittää.tässä on muutama esimerkki.kannattaa käydä tutustumassa paikkaa ensin ennekuin muutat,huomaat kyllä :ei paska puhetta.ainoa paikka idässä johon voisi muuttaa on laajasalo.onneksi meidän talous muuttaa tänä syksynä täältä idästä pois. en suosittele

• pienestä kii

Lähiössä kun lähiössä on maahanmuuttajansa ja spurgunsa. Olen asunut n.13 vuotta kurkimäki-kivikko-kontula alueella, 5 eri talossa ja se aivan lähiympäristön tila& viihtyisyys on erittäin, erittäin paljon taloyhtiöstä kiinni. Mielestäni vanha kontula on parempi miljöö kun kivikko koska kivikossa on talot rakennettu liian tiukkaan toisiinsa kiinni, kontula on paljon väljempää.

• vertaukset!

"Lähiössä kun lähiössä on maahanmuuttajansa ja spurgunsa." Miten alkoholistit ja esim maahanmuuttajaislaminuskoiset liittyvät toisiinsa? Ai niin - SINÄ et ollut kumpikaan. Poikkesivat siis liikaa SINUSTA. Voi voi.

• aloittaja

ja kiitos vastauksista.

Päädyin nyt kuitenkin Kivikkoon muuttamaan jo siitä syystä, että asunto on erittäin kiva ja tilava. Rapusta en tiedä muuta, kuin kuulemma pihan rauhallisin, sen näkee sitten. Tosin meidän perheessä kaikki mahdottoman sikeä unisia.

Elämä kodin ulkopuolen kuitenkin meillä kaikilla muualla. Koulut ja harrastukset ja työni.

Saas nähdä kuinka sopeudumme ja onko siellä, nyt sen hurjempaa loppujen lopuksi, kuin muissakaan lähiöissä tai ydinkeskustassa.

• Kivikkolainen

Kivikko on oikeasti hyvä paikka. Me etsittiin omaa asuntoa, ja sattumalta tultiin esittelyyn Kivikkoon. Täällä on oikeasti tosi rauhallista, kaikki lähellä ja lapsille oikein sopiva paikka. Täällä on mahtava puisto, johon Helsingin kaupunki panostaa koko ajan enemmän aikaa ja rahaa. Lapsille oikein mukava leikkipuisto. Vanha täyttömäki muutetaan laskettelupaikaksi juurikin näillä hetkillä, sinne tulee hissit, half pipe, kahvila...jne. Talvisin muutenkin puistossa menee hyvät ladut hiihtäjille. Kesäisin mahtava ulkoilupaikka, mäeltä näkee mahtavat maisemat helsingin keskustaan asti. Kivikko on kehä 1, lahdenväylän ja tuuskin välittömässä läheisyydessä eli yhteydet autolla mahtavat. Metro on Kontulassa, mikä nyt ei ole yhtään niin paha alue, kun mitä siitä puhutaan. Kivikosta minulla ei ole pahaa sanaa, ja muiltakin asukkailta kuullut pelkkää hyvää. Joten voin suositella tätä aluetta kenelle tahansa iästä riippumatta.

• o mores

"Kivikko on itä-helsingissä kontulan kupeessa, jonka maaperä on saastunut. Siellä asuu paljon maahanmuuttajia. Julkinen yhteys ok. Ei sinne kuulemma kannata muuttaa." Väsyttäviä ennekkoluuloja ja rasistisia asenteita lisäksi. Jos haluat elää rasistien pillin mukaan niin muuta sitten Kuusamoon - siellä ei ole niitä KAUHEITA ulkomaalaisia! Vaikka todellisuudessa ajatellen koko muuta maailmaa, me olemme ulkomaalaisia. Kaikki riippuu aina näkökulmasta.

"Lapsia siellä ei kannata kasvattaa." Juu, ne kannattaa ehdottomasti jättää pieniksi. Ymmärtääkseni jokainen lapsia tehnyt on bvalinnut aivan itse olevansa vastuullinen kasvattaja. Vastuu omista lapsista on siis lapsen tehneillä (vaikka jotkut haluavatkin hanakasti vastuunsa vierittää esim kouluille).

Suurin osa kaupungin vuokra-asunnoista sijaitsee raja-alueilla. Siitä ja kroonisesta asuntopulasta johtuen näihin on sijoitettu pakollisessa ASUNON TARPEESSA OLEVIA - ESIM YKSINHUOLTAJIA LAPSINEEN. tAKAVUOSINAHAN PELKKÄ YKSINHUOLTAJUUS OLI AIVAN SKANDAALI. oNNEKSI MEILLÄ ON NYT MAAHANMUUTTAJAT KESKUUDESSAMME NIIN VOIMME OLLE VAIHTEEKSI HEIHIN TYYTYMÄTTÖMIÄ.

• joumään kivikosta

niiih jokaisessa lähiössä varmastikkin suht samoja ongelmia.. ja yleensä se on kiinni siitä millaisia ihmisiä sattuu naapuriin ja samaan rappuun.

• kivikkolainen1

Itse asuin Töölössä 19 vuotiaaseen saakka jolloin muutin omilleni, mutta opiskelijan taloustilanteen takia jouduin muuttamaan halvemmille seuduille. Muutin Kivikkoon, jossa olen nyt asunut 8 vuotta. Minulla on 2 lasta ja vaimo. Aikomusta muuttaa Kivikosta ei ole. Tämä on todella hyvä ja rauhallinen paikka asua. Jotkut vaan sattuu sekoittamaan tämän liian paljon Kontulan YH-äitien ja narkkareiden lähiöön. Täällä asuu paljon opiskelijoita ja lapsiperheitä. Tuossa muutaman sadan metrin päässä on HOAS:in opiskelija-asuntolat. Joskus olen nähnyt Kontulan metroasemalla sammuneita. Mutta metroa en itse paljoa käytä.

• Niin_gimis_on_stadi

Kivikko on hyvä alue lapsiperheelle. Se, millaiseksi oman asuinympäristönsä kokee, riippuu tietysti millaisia naapureita itselle sattuu. Varmasti on eroa, asutko vuokrakolhoosissa vaiko omistusasunnossa, mutta oman havaintoni mukaan Kivikossakin on monentasoisia vuokra-asuntoja. Niistä kaikkein pahimpienkaan lähiympäristössä en ole kuitenkaan havainnut järjestyshäiröitä. Möykkääminen, jos sitä nyt esiintyy, tapahtunee sitten enemmän sisätiloissa tai jossakin ostarilla tai keskustassa. Itsellä on kokemusta Kivikosta sekä vuokra-asunnosta että omistusasunnosta ja totta kai omistustalo on siistimpi. Mutta ei se vuokratalokaan ollut mikään pommi. Asukkaat vaihtuivat vaan tiuhempaan kuin omistustaloyhtiössä, joka onkin sitten ollut aivan mahtava. Äärimmäisen hyvin ja skarpisti hoidettu yhtiö, paikat on pidetty siisteinä ja kunnossa. Naapurit kivoja ja ystävällisiä.

• Anonyymi

Kivikko on vihreä ja rauhallinen rivitalo alue. Työssäkäyviä ihmisiä. Puutarhoja hoidetaan kauniisti. En muuta kuin pakosta täältä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe