Ei ihminen MITÄÄN ole

EI IHMINEN MITÄÄN - MUTTA PAAVALIN KRISTUS JOTAIN
-kun en ole MITÄÄN, olen paljon saamassa Häneltä

Room. 7:18
Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole MITÄÄN hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. [1. Moos. 6:5].

Room. 8:18
Minä päättelen, etteivät nykyisen ajan kärsimykset ole MITÄÄN sen kirkkauden rinnalla, joka vielä on ilmestyvä ja tuleva osaksemme. [2. Kor. 4:17; Fil. 3:20,21; Kol. 3:4].

Room. 9:11
(9:11-12) Jo ennen kaksospoikien syntymää, ennen kuin he vielä olivat tehneet MITÄÄN hyvää tai pahaa, Jumala sanoi Rebekalle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa." Näin Jumala osoitti, että hänen suunnitelmansa perustui hänen omaan valintaansa, ei ihmisen tekoihin vaan kutsujan tahtoon.
.

Room. 13:8
Älkää olko kenellekään MITÄÄN velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset. [13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ].

Room. 13:10
Rakkaus ei tee lähimmäiselle MITÄÄN pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain. [Matt. 22:40; 1. Kor. 13:4-7; Gal. 5:14; Jaak. 2:8].

1. Kor. 1:28
Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään MITÄÄN, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin.
. .

1. Kor. 3:7
Istuttaja ei siis ole MITÄÄN, ei myöskään kastelija, vaan kaikki on Jumalan kädessä, hän suo kasvun.

1. Kor. 4:4
Minulla ei ole MITÄÄN tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1].

1. Kor. 4:7
Kuka antaa sinulle erikoisaseman? Onko sinulla MITÄÄN, mitä et ole saanut lahjaksi? Jos kerran olet saanut kaiken lahjaksi, miksi ylpeilet niin kuin se olisi omaa ansiotasi? [1. Aik. 29:14; Joh. 3:27; Jaak. 1:17].
. . .

1. Kor. 6:4
Mutta kun teillä on riitaa maallisista asioista, te otatte tuomareiksi sellaisia, joille seurakunnassa ei anneta MITÄÄN arvoa.

1. Kor. 7:31
ja niiden, jotka käyttävät hyödykseen sitä mitä tässä maailmassa on, on oltava kuin eivät saisi siitä MITÄÄN hyötyä. Tämä nykyinen maailmamme on näet katoamassa.

1. Kor. 7:36
Joku ehkä arvelee menettelevänsä sopimattomasti morsiantaan kohtaan, kun hän tuntee tähän ylivoimaista halua eikä voi sille MITÄÄN. Hän saa kuitenkin tehdä niin kuin haluaa, se ei ole väärin, he voivat mennä naimisiin.
. . . .

1. Kor. 8:8
Ei ruoka vie meitä lähemmäs Jumalaa. Emme menetä MITÄÄN, jos jätämme syömättä, emmekä voita mitään, jos syömme. [Room. 14:17; Hepr. 13:9].

1. Kor. 9:16
Siinä, että julistan evankeliumia, ei ole MITÄÄN ylpeilemistä, sillä minun on pakko tehdä sitä. Voi minua, ellen evankeliumia julista! [Room. 1:14].

1. Kor. 12:19
Jos kaikki olisi yhtä ja samaa jäsentä, olisiko silloin MITÄÄN ruumista?
. . . . .

1. Kor. 13:2
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi MITÄÄN. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20].

1. Kor. 13:3
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä MITÄÄN voittaisi.

1. Kor. 14:6
Mitä hyötyä minusta on, veljet, jos tulen luoksenne ja vain puhun kielillä enkä välitä MITÄÄN ilmestystä tai anna teille tietoa, profetiaa tai opetusta?
. . . . . .

1. Kor. 15:34
Tulkaa lopultakin järkiinne, älkää tehkö syntiä! On näet eräitä, jotka eivät Jumalasta MITÄÄN tiedä -- tämän sanon teidän häpeäksenne. [Room. 13:11 ].

2. Kor. 3:5
En tarkoita, että kykenisimme ajattelemaan mitään omin päin, MITÄÄN mikä olisi peräisin meistä itsestämme. Meidän kykymme on saatu Jumalalta, [1. Kor. 15:10; Fil. 2:13].

2. Kor. 6:10
murheellisia mutta aina iloisia. Olemme köyhiä, mutta teemme monia rikkaiksi; meillä ei ole MITÄÄN, mutta omistamme kaiken. [2. Kor. 7:4; Fil. 2:17 | Ap. t. 3:6; 2. Kor. 8:9].
. . . . . . .

2. Kor. 7:9
olen nyt iloinen -- en siksi, että te tulitte surullisiksi, vaan koska murheenne sai teidät muuttamaan mielenne. Murheenne oli Jumalan mielen mukaista, ja niinpä emme aiheuttaneet teille MITÄÄN vahinkoa.

2. Kor. 8:15
Onhan kirjoitettu: -- Sillä, joka oli koonnut paljon, ei ollut liikaa, eikä siltä, joka oli koonnut vähän, puuttunut MITÄÄN. [2. Moos. 16:18].

2. Kor. 12:11
Olen nyt ollut mieletön, mutta te olette pakottaneet minut siihen. Teidänhän olisi tullut pitää minun puoltani. Vaikka en MITÄÄN olekaan, en silti ole ollut millään tavoin noita mainioita apostoleja huonompi. [2. Kor. 11:5].
. . . . . . . .

2. Kor. 13:7
Rukoilemme Jumalaa, ettette tekisi MITÄÄN pahaa, emme siksi, että meidät nähtäisiin koetuksen kestäviksi, vaan jotta te tekisitte hyvää, vaikka näyttäisikin siltä, että me emme selviydy koetuksesta.

2. Kor. 13:8
Totuutta vastaan emme voi MITÄÄN, vaan me taistelemme sen puolesta.

Gal. 1:7
MITÄÄN toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. [Ap. t. 15:1; 2. Kor. 11:4].
. . . . . . . . .

Gal. 2:6
Ne taas, joita siellä pidettiin arvossa -- mitä he itse asiassa olivat, on minusta yhdentekevää, sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä -- nämä arvohenkilöt eivät vaatineet minulta MITÄÄN enempää. [Ap. t. 10:34 ].

Gal. 3:12
Mutta laki ei rakenna MITÄÄN uskon varaan, vaan: "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5].

Gal. 3:15
Veljet, otan esimerkin tavallisesta elämästä. Ihmisenkään laatimaa vahvistettua testamenttia ei kukaan voi tehdä mitättömäksi, eikä siihen voi lisätä MITÄÄN. [Hepr. 9:16].
. . . . . . . . . .

Gal. 4:8
Silloin, kun ette vielä tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalina sellaisia, jotka eivät MITÄÄN jumalia ole. [5. Moos. 32:21; 1. Kor. 8:4, 12:2; Ef. 2:12].

Gal. 5:2
Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta MITÄÄN hyötyä. [Ap. t. 15:11].

Gal. 6:3
Joka luulee olevansa jotakin, vaikka ei ole MITÄÄN, pettää itseään. [1. Kor. 8:2; Jaak. 1:26].
. . . . . . . . . . .

Fil. 2:3
Älkää tehkö MITÄÄN itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne. [Room. 12:10 ].

Fil. 3:9
ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole MITÄÄN omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. [Room. 1:17, 3:21,22, 10:3,4].

1. Tess. 5:3
Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei MITÄÄN hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.
. . . . . . . . . . . .

1. Tim. 4:4
Kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä siitä tarvitse hylätä MITÄÄN, kun se otetaan kiittäen vastaan. [1. Moos. 1:31 | 1. Kor. 10:30].

1. Tim. 5:21
Jumalan, Kristuksen Jeesuksen ja valittujen enkelien edessä kehotan vakavasti sinua soveltamaan näitä ohjeita puolueettomasti, niin että et tee MITÄÄN omien mieltymystesi mukaan.

1. Tim. 6:4
on pöyhkeä eikä ymmärrä MITÄÄN. Hänellä vain on kiihkeä halu väitellä ja kiistellä. Sellaisesta syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, ilkeitä epäluuloja [2. Tim. 2:14,23; Tit. 3:9].
. . . . . . . . . . . . .

1. Tim. 6:7
Emme me ole tuoneet MITÄÄN mukanamme maailmaan emmekä voi viedä mitään täältä pois. [Job 1:21; Saarn. 5:14].

2. Tim. 2:14
Muistuta tästä kaikkia ja varoita heitä vakavasti Jumalan nimessä, etteivät he riitelisi. Sellaisesta ei ole MITÄÄN hyötyä, vaan se koituu kuulijoiden turmioksi. [1. Tim. 6:4; Tit. 3:9].

Tit. 1:16
He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he kieltävät hänet. He ovat inhottavia ja tottelemattomia, kykenemättömiä tekemään MITÄÄN hyvää. [2. Tim. 3:5].
. . . . . . . . . . . . . .

Tit. 2:8
ja puheesi tervettä ja vakuuttavaa, niin että vastustajasi joutuu häpeään, koska ei pysty sanomaan meistä MITÄÄN pahaa. [Tit. 1:9; 1. Piet. 2:15, 3:16].

Tit. 3:13
Varusta lainoppinut Zenas sekä Apollos hyvin matkalle, niin ettei heiltä puutu MITÄÄN. [Ap. t. 18:24 ].

Filem. 1:14
En kuitenkaan halua tehdä MITÄÄN ilman sinun suostumustasi, jotta et tekisi sitä hyvää, minkä teet, pakosta vaan vapaaehtoisesti. [2. Kor. 9:7].
. . . . . . . . . . . . . . . .

sinun, Paavali

2

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaarlo Soisalon kirjanen

"Profetian Henki ja Taivaan sanomia!"
      Jumalan kansalle lopun aikana, Tre ; tekijän kustannuksella 1943.

Saatat ymmärtää Adventismin sisällä herännyttä uskonpuhdistusliikettä silloin ja sen tarpeellisuutta vielä tänäkin aikana....

• adventistien

tulisi tämä kirjanen lukea, siinä on ajan helmiä EGW:ltä ja itsetutkistelun paikka, kuten JOBILLA oli aikanaan ystäviensä kanssa...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe