Rakkautta ilman ehtoja

============================
TOSI RAKKAUS TEKEE ALOITTEEN

Näemme Raamatusta ja ihan kaikesta, vaikkapa alati uudistuvasta luonnostakin, että Jumala on varsinainen aloitteentekijä. Jumalan rakkaus on ehdoton. Kuka ikinä uskon kautta armoliittoon Jeesuksen veressä suostuu, hän ei voi joutua hukkaan.
Ehdottoman uskollisuutensa vuoksi Jla asetti avioliitonkin niin pyhäksi, että "vain kuolema voi erottaa. Avioliiton oli tarkoitus olla esikuvallinen Jumalan ehdottoman rakkauden puolesta.

Room. 8:1
Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.    

Room. 8:39
Ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Ef. 3:18
Niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,    

Mal. 2:16
Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.    

Koska Hän itse ei ikinä hylkää omaansa, Hänellä on varaa muistuttaa siitä meitäkin.
Me rakastamme, toivon mukaan, lapsiamme ilman ehtoja. Mutta toivomme ja odotamme kiitollisen lapsen käytöstä.
Ei voi olla olemassakaan mitään kauheampaa rikosta kuin rakkaudettomuus - sen vuoksi me kaikki olemme enemmän tai vähemmän syntisiä ja uskottomia.

YKSISTÄÄN OMAN NIMENSÄ TÄHDEN HÄN ON USKOLLINEN

Hes. 20:44
Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä teen teille, minkä teen, oman nimeni tähden, en teidän pahan vaelluksenne enkä riettaiden tekojenne ansion mukaan, te Israelin heimo; sanoo Herra, Herra."

LISÄKSI MEIDÄN TULISI OLLA ANSIOTTOMIA PALVELIJOITA

Jotta armon evankeliumi - pelastava liitto Jeesuksen veressä - saavuttaisi koko maanpiirin, odottaa Jla, että KIITOLLISUUS saa meidät liikkeelle.
Käyttämään armosta saatuja leivisköitä ja anomaan niitä lisääkin. Kuitenkin voimme nähdä tämän sunnuntain kirkkotekstistäkin, että jopa vain yhdeksän kymmenestä armon lapsesta osaa kiittää ja mennä ja tehdä. Silti armonliitto ei horju.

Jes. 54:10    
Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.    

ANTEEKSIANTAMISEN LIITTO EIKÄ MITÄÄN MUUTA

- sekin lienee liikaa vaadittu, jos se viimeistä piirtoa myöden vaaditaan. Mutta Jumala yksin tietää, mitä Hän on kullekin edellytyksiä antanut, ja mitä vaatii tältä. Henkilökohtaisesta suhteesta aina on kyse, kuten ihmistenkin välillä.

Matt 6:14-15

14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;   
15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.   

Matt 5:23-23-26 :

23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.

25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

MUTTA ENTÄS SE PYHITYSELÄMÄ?
- sekin tapahtuu armon vaikutuksesta; se on armoa

Hepr. 2:11    
Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,    

Jos Jla kertaheitolla näyttäisi, minkäasteista meidän pyhityksemme on, emme taitaisi kestää katsoa sitä kauhuleffaa. Mutta Hän on armollisen salattu!

ENTÄS NE KOETTELEMUKSET JA "SEULOMINEN"?

1. Joh. 2:19    
Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.    
1. Joh. 3:2    
Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.    

1. Joh. 3:10    
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.    

2. Kor. 11:13    
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.    

KUTSUTUT JA VALITUT

Yksin Jumala tietää, ketkä ovat, ei ainoastaan kutsutut, vaan myös valitut. Kehno vertaaminen, mutta sanonpa kuitenkin. Jumalahan on tämän luomakunnan käsikirjoittaja. Kuin käsikirjasta Hän tietää sanoa jo ennen Eesaun syntymistä, että "vihaa tätä".

Mutta me emme voi tietää, kuka elämänsä viimeisenä päivänä on Eesau ja kuka Jaakob (=Petturi, sittemmin Israel=on voittanut Jumalan ja ihmisen).
Ei voida pelastuksesta kyseen ollen vetää jotain rajaa: hyvä ihminen - huono ihminen.
Joku pelastuu siten, että kaikki hänen tekonsa kuitenkin ovat aivan kelvottomat.

Room 9:11-16 :

11 Ja ennen kuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin-että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden-
12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin".

14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.

1. Kor 3:11-15 :

11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.

14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

0

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
        Ikävä
        165
        1606
      2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
        Ikävä
        104
        931
      3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
        Ikävä
        75
        753
      4. 51
        635
      5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
        Suomussalmi
        17
        618
      6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
        Haapavesi
        40
        547
      7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
        Ikävä
        45
        498
      8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
        Suhteet
        159
        497
      9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
        Ikävä
        26
        429
      10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
        Maailman menoa
        188
        428
      Aihe