SADANKILON KEIJUT

Kilonen

Huomenta kaikille!
Vaikka satelee, niin mieli on aurinkoisempi: -500g taas huvennut.

Olen taistellut itseni kanssa teenkö "väärin", jos päätän laskea aikaisemmin pudottamani kilot mukaan kokonaispudotukseen, siis ne jotka pari vuotta sitten sain tiputettua ja jotka säilyivät tämän projektin alkuun asti. Todellisuudessa pidin sii pari vuotta taukoa ja jatkoin.

Mieheni mielestäni voin ne laskea mukaan ja itse ajattelin etten voi ottaa, mutta nyt olen kuitenkin päättänyt, että pudotettu mikä pudotettu, joten kokonaispudotus on siis 31,5 kg. Näyttää hurjalta, kun yhtäkkiä pomppasi 6 kiloa lisää.

Välillä minusta tuntuu, etten tee mitään tämän projektin eteen ja kilot tippuu itsestään, ihan totta.

Valitin jo puolisolle, etten tunne tekeväni mitään laihtumisen eteen ja arvatkaapas mitä hän sanoi? Mutta sittenhän sinä toimit aivan oikein. Tässä ei olekaan kyse laihdutuskuurista vaan elämäntapojen muutoksesta. Ei ole tarkoitus hampaat irvessä saada painoa putoamaan vaan pikkuhiljaa opetella uutta tapaa syödä. Niin kai se sitten on.

On se jotenkin fiksu tuon mun mies:)

Mites Alli, Nilkallinen ja muut? Toivottavasti teillä menee hyvin. Itse olin aika laiska viikonlopun aikana, mitä tulee kuntoiluun ja jumppakin jäi tekemättä. Tänään on pakko petrata!

Kyllä se tytöt tästä, mukavaa viikkoa kaikille!
t; Kilonen

12

876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alli,,

Täällä pilvipoutaa. Paino samassa kun viimeviikolla, joten se siitä.
      Ihan oikein on Kilonen laskea ne vanhat pudotetut kilot mukaan.
      Tsemppiä alli!

• Nilkallinen

Punnittu on 101.7kg taas eli paino näyttää pysyvän lähes samassa. Kyllä minun mielestä voit laskea mukaan ne aikaisemmin pudotetut kilot kun ne kerran on pysynyt poissa. Olen itsekkin tehnyt niin eli alkuvuodesta 2006 paino oli lääkärissä 142.7kg mutta kun "virallisesti" aloitin tämän projektin 11.4.06 oli paino tuolloin 136.5kg, siksi meikäläinen on mielestään pudottanut 41kg. Juu kilonen se on jännää...välillä paino putoaa kuin itsestään mutta välillä joutuu kyllä hampaat irvessäkin olemaan että paino lähtee taas alaspäin, varsinkin silloin jos paino pysyy pidemmän aikaa lähes samassa -1kg. Meikäläisellä on liikunta maistunut edelleen hyvin, pyöräilyä 10-20km/päivä jumppaa n.30min päivittäin sitä paljon puhuttua hyötyliikuntaa rutkasti. Kuluneen viikon aikana on nämä "löysät nahat" taas ruvenneet ketuttamaan...mahan tilalle tullut tyhjä nahkareppu on onneksi jo lähes kadonnut mutta nyt ahistaa nuo löysät reidet, reisistä on yhtäkkiä kadonnut usempi sentti ja nahat ihan lepattaa kun pikkuhousuissa kulkee, onko kellään muuulla tällaista ongelmaa? Kai ne reidetkin tuosta vielä kiinteytyy, toivottavasti? Ensi viikolla olen muuten myöhässä, menemme pidennetylle viikonloppulomalle ja palailen koneen ääreen vasta keskiviikkona, mutta punnitsen tuolloin ja ilmoitan hienon plussatuloksen;) Tsemmpiä Alli ja Kilonen, jatketaan samaan malliin.
      T:Nilkallinen

• alli,,,

Piti vielä tulla käymään, kun niin pikaisesti aamulla käväsin. Jossakin oli muuten, että laihdutuskuuri kestää keskimäärin vähän yli 3kuukautta, joten eihän siinä ajassa kerkiä ihan kaikkea painostaan pudottaan, joten kyllä siihen pitää useampi vuosi käyttää. Mullakin niin samoissa pysynyt paino ja mittanauhakaan ei paljoo toisin sano, mutta kyllä jo peilistä alkaa vähän erilaista figuuria näkymään.
        Mulla ainakin toi painon pysyminen suht samoissa lukemissa on kiinteyttänyt ihoa, jotenkin sen ihon pitää keritä mukaan, kaikki tapahtuu kuitenkin mulla, tosi hitaasti (55vuotta on jo ohitettu).
        Nautitaan kuitenkin ruuasta ja liikunnasta ja pienennytään pikkuhiljaa. Kyllä Nilkallinen ne sun löyhät nahat pian kutistuu, sitä et ehkä niin itse huomaa, kun sulla paino silti putoaa koko ajan.
        Sittenhän se urakka kuulemma alkaa kun pääsee tavoitepainoonsa, huh huh.
        Näihin tunnelmiin, hymyä ja hyvää mieltä päiväänne toivoo Alli.

• Kilonen

Mä luulen, että kaikkialta muualta saan kehoni näyttämään suhteellisen hyvältä, mutta REIDET!
        Ne on ihan kamalat, ovat aina olleet.
        Voisin mennä jo helposti uimaan, mutta en kerta kaikkiaan kehtaa tehdä sitä reisieni takia.

Ei haittaisi, jos ne olisivat vain paksut, mutta kun ne on niin hyllyvät ja reisien juuressa on sellaiset valtavat poimut, en osaa niitä edes kuvailla, kuin ylimääräiset perseposket roikkuis alhaalla, väärällä puolella.

Meinaa itku tulla. Olen jumpannut, tehnyt kaikki mahdolliset liikkeet mitä voi olla ja yhtään ei ne poimut häivy. Ovat aina ja ikuisesti. Muistan niiden säilyneen myös silloin, kun sain 38 kiloa pois, vaikka tein kaikkeni niiden suhteen. Ei ne lähde kuin operoimalla:(

Tässä katselen samalla nelosen SOHO: naked ohjelmaa. Vaikka siellä oli isoreitisiä naisia, kenelläkään ei ollut niin hirveitä reisiä kuin minulla. Olisin ottanut niistä mitkä vain. Satuitteko katsomaan?

En ymmärrä miten saan reiteni kuntoon? Häpeän niitä valtavasti ja se saa minut tuntemaan alemmuutta. Vaikka saisin itseni miten keveään kuntoon, kamalat reidet seuraavat minua hautaan asti. Haluaisin käydä kultani kanssa kylpylöissä, mutta häpeän reisiäni mielettömästi.

• alli..,
        Kilonen kirjoitti:

Mä luulen, että kaikkialta muualta saan kehoni näyttämään suhteellisen hyvältä, mutta REIDET!
        Ne on ihan kamalat, ovat aina olleet.
        Voisin mennä jo helposti uimaan, mutta en kerta kaikkiaan kehtaa tehdä sitä reisieni takia.

Ei haittaisi, jos ne olisivat vain paksut, mutta kun ne on niin hyllyvät ja reisien juuressa on sellaiset valtavat poimut, en osaa niitä edes kuvailla, kuin ylimääräiset perseposket roikkuis alhaalla, väärällä puolella.

Meinaa itku tulla. Olen jumpannut, tehnyt kaikki mahdolliset liikkeet mitä voi olla ja yhtään ei ne poimut häivy. Ovat aina ja ikuisesti. Muistan niiden säilyneen myös silloin, kun sain 38 kiloa pois, vaikka tein kaikkeni niiden suhteen. Ei ne lähde kuin operoimalla:(

Tässä katselen samalla nelosen SOHO: naked ohjelmaa. Vaikka siellä oli isoreitisiä naisia, kenelläkään ei ollut niin hirveitä reisiä kuin minulla. Olisin ottanut niistä mitkä vain. Satuitteko katsomaan?

En ymmärrä miten saan reiteni kuntoon? Häpeän niitä valtavasti ja se saa minut tuntemaan alemmuutta. Vaikka saisin itseni miten keveään kuntoon, kamalat reidet seuraavat minua hautaan asti. Haluaisin käydä kultani kanssa kylpylöissä, mutta häpeän reisiäni mielettömästi.

Unohda reidet, painu ihmeessä uimaan, kukaan ei edes huomaa reisiäsi kun olet vedessä, esille tulee vain positiiviset kasvosi ja olemuksesi. Asiat tuntuu aina itsestä pahimmalta kuin ne todellisuudessa ovat ja fakta,vesiliikunta tekee tosi hyvää just reisille, ainakin mulla on reisien "löysät" pienentyneet huimasti, nykyisin käyn uimassa talvisin 2kertaa viikossa, kesällä useammin ja koko ajan olen uimahallissa ja kylpylässä käynyt, myös silloin 130kg:na. (ja arvaa roikkuko?)
        Aika tekee tehtävänsä, mulla ainakin kun 50v. tuli täyteen muutos näkyi selvimmin juuri reisissä, syytä siihen en todellakaan tiedä, sen tiedän että veden vastus on kahdeksankertainen ja vesijumppa siis tehokasta, tuloksia ei tule heti, mutta maistaa kannattaa.
        Nyt vaan tilaamaan kylpylä ja nauttimaan "kultsin" kanssa ja vähän psyykkausta, sano ääneen: "minulla on ihanat reidet, maailman parhaat, juuri minulle"!
        Kuten sanoin, aika tekee tehtävänsä.
        Tsemppiä Kilonen, you can do it!
        Terveisin Alli

• alli.., kirjoitti:

Unohda reidet, painu ihmeessä uimaan, kukaan ei edes huomaa reisiäsi kun olet vedessä, esille tulee vain positiiviset kasvosi ja olemuksesi. Asiat tuntuu aina itsestä pahimmalta kuin ne todellisuudessa ovat ja fakta,vesiliikunta tekee tosi hyvää just reisille, ainakin mulla on reisien "löysät" pienentyneet huimasti, nykyisin käyn uimassa talvisin 2kertaa viikossa, kesällä useammin ja koko ajan olen uimahallissa ja kylpylässä käynyt, myös silloin 130kg:na. (ja arvaa roikkuko?)
        Aika tekee tehtävänsä, mulla ainakin kun 50v. tuli täyteen muutos näkyi selvimmin juuri reisissä, syytä siihen en todellakaan tiedä, sen tiedän että veden vastus on kahdeksankertainen ja vesijumppa siis tehokasta, tuloksia ei tule heti, mutta maistaa kannattaa.
        Nyt vaan tilaamaan kylpylä ja nauttimaan "kultsin" kanssa ja vähän psyykkausta, sano ääneen: "minulla on ihanat reidet, maailman parhaat, juuri minulle"!
        Kuten sanoin, aika tekee tehtävänsä.
        Tsemppiä Kilonen, you can do it!
        Terveisin Alli

Saako tänne liittyä uusia kasvoja? Alotin paikkarit viime viikolla, painoa oli silloin 125,7kg. Pituus on 157cm. Yritän tässä kovasti laihduttaa ja alku vaikuttaa ihan lupaavalta... Huomenna kyllä on vasta virallinen punnituspäivä, mut kotivaa'an mukaan painoa on lähteny 2,9kg.

• Nilkallinen
        trueshine kirjoitti:

Saako tänne liittyä uusia kasvoja? Alotin paikkarit viime viikolla, painoa oli silloin 125,7kg. Pituus on 157cm. Yritän tässä kovasti laihduttaa ja alku vaikuttaa ihan lupaavalta... Huomenna kyllä on vasta virallinen punnituspäivä, mut kotivaa'an mukaan painoa on lähteny 2,9kg.

Aina on mukavaa että uusiakin uskaltautuu mukaan, kuulumisia vaihdellaan ja mietitään elämän mullistuksia tämän elämäntapa muutoksen myötä:)

• sata ja kaksi

no morjens..kyllä voit laskea neki kilot mitkä on aiemmin lähtenyt.mäkin laskisin jos sellasia olisi,,mutta olen painavimmillaan nyt. ja myös silloin kun puntari näytti 102 kg..
      puntari näyttää nyt 94 kiloa. on näyttänyt pitemmän aikaa. en ole enää käynyt painonvartijjoiden punnituksessa kun jotenkin into lopahti. ja sit myöten olen koittanut itse vain katsoa mitä syön ja toki silleen suuntaa antavasti laskea pisteitä..kyl mä sen homaan osaan ja paino varmasti tippuisikin,mutta.. olen sortunut pariin kertaan vaikka ja mihin. luojalle kiitos painoo ei oo takasin tullut. tällä viikolla rupesin taas tsemppaamaan itseeni,olen aloittanut uimisen!! käyn 2-3 kertaa viikossa uimassa,uimahallissa,ja leidit,, se on jo saavutus koska en ole kehdannut vuosiin olla uikkarit päällä muiden ihmisten nähden.pyöräily on jäänyt vähemmälle kun takamushan siinä tulee kipeeksi,ei vaan..ei kaikkeen ole aikaa,kun pitäs kummiskin keritä ollana perheenkin kans,varsinkin nyt kun mieskin meni takasin töihin lomailun jälkeen.
      ja nuorin muksuista on puolivuotias tällä hetkellä.mutta siittä pidän kiinni että ainakin 2 kertaa viikossa käyn,uin aina vähintään 1 kilometrin.
      harmittaa kun paino tolleen pysähty ja iteltä loppu jooku fiilis.ja kun tiedän että saan painon alas niin miksi sit laittaa lekkerisksi kaikki. nooo kuten sanoin. tästä viikosta alkaen taas alkoi se tsemppi.
      ja olen täällä ensi maanantaina ilmoittamassa painoni.
      tsemppiä kaikille!

• Nilkallinen

Sitä aina välillä sattuu juu...että into elämäntapa muutokseen lopahtaa hetkellisesti kun näyttää ettei mitään tapahdu. No kun vähän aikaa löysäilee on taas hyvä ottaa itseään niskasta kiinni ja taas on uutta puhtia:) Ei muuta kun jatketaan tsemppaamista ja pysy mukana, silloinkin kun tökkii:)

• entinen reilun 100 kilon keiju

Satuin lueskelemaan juttujanne.
      Paljon tuttuja tunteita omastakin elämästä.
      Haluan vaan tsempata ja kannustaa Teitä.
      Te onnistutte kyllä. Se todellakin on mahdollista.
      Ei kannata takertua yksityiskohtiin kropassa,
      vaan verrata saavutettuja tuloksia entiseen minään ei mihinkään missimittaisiin.
      Näin voi olla aina voittaja.
      Kyllä minullakin nahat roikkuu ja reidet on paksut, mutta entiseen minään verrattuna olen missi.
      Painan kyllä vieläkin 80 kg, mutta olen sinut itseni kanssa.

TSEMPPIÄ JA HYVIÄ JATKOJA TULEVILLE ONNISTUJILLE

• Kilonen

Kiitti Alli tsemppauksesta, mutta vaikka mä kuinka yritän ajatella positiivisesti, ei mun reidet muutu nätimmiksi, ei sitten millään.

Tässä taannoin kyselin teiltä ruokavinkkejä. Kerron tässä muutamia omiani ja laittelen lisää kun muistan.

Ensinnäkin, olen luopunut lähes täysin vaivalloisista monen ruoka-aineen salaateista. Joskus aikaisemmin, kun olin jollain epätoivoisella kuurilla, se salaatin syönti läsähti ylensä siihen, kun en jaksanut/kerinnyt tehdä niitä salaatteja. Siihen tuhraantui hirvittävästi aikaa.

Nykyisin aika usein leikkaan kurkkua ja tomaattia lautaselle ja nostan esim salaatinlehdet sellaisenaan pöytään ja/tai ananaspurkki, raejuustoa, fetaa, mitä milloinkin sattuu olemaan.

Joskus teen salaattia oikein tekemällä ja silloinkin nopeasti suunnilleen 3-4 aineesta.

Pidän aina pestyjä salaatinlehtiä kulhossa valmiina -> saa nopeasti leivän päälle.

Kasvikset mikroon ja pöytään.

Juustohöylällä kaalesta suikaleita, yrttejä, oliiviöljyä hiukkasen päälle ja ehkä säilykepäärynää sekaan. On sokeria, tiedetään, mutta joskus saa sitäkin syödä.

Keitot on nopeita, edullisia ja vähäkalorisia, kun käyttää esim. paistijauhelihaa tai broilerifilettä. Olen innostunut käyttämään valmista peruna-sipulisekoitusta ja porkkanaa, lanttua, kesäkurpitaa ja paistetut lihat perään. Nopeasti tulee keittoa nälkäisille.

Myös purkkihernekeittoa, ostan aina lihattoman version ilman sitä kammottavaa, ihraista sianlihaa ja lisään itse vähän paistijauheliha sekaan. Kokeilkaa!

Puuropäivä kerran viikossa tekee terää ja vatsakin tykkää!

Uunissa kalaa, lohta myös, ja pakastealtaasta valmiita juttuja.

Tänään syötiin syntisen hyvästi: valmista perunasipulisekoitusta, naudan paistijauhelihaa, maissi-herne-porkkana sekoitusta ja kasvipohjaista 5% ruokakermaa ja uuniin.
      Jäävuorisalaattia, ananasta, basilikaa, tuorekurkkua ja fetaa suoraan purkista ja liraus oliiviöljyä. Nam! Jälkiruuaksi pullakahvit:)

No tätä ei kannata tehdä joka päivä, mutta halusin osoittaa, ettei painonhallinta ole tylsää ja hankalaa eikä saisi syödä koskaan hyvin.

Nyt joku tietysti sanoo että voi kamala mitä pöperöä, mutta minä tyttöpä lyön sille luun kurkkuun. Jos olen onnistunut tiputtamaan yli 30 kiloa painostani vain muuttamalla ruokailutapojani, en voi olla ihan väärässä ja tämä olikin vain herkutteluruoka, ei jokapäiväistä.

Tässä justiinsa tulostin raksutti ja teki työtä: kopioin itselleni hyviä ja tehokkaita jumppaliikkeitä löytämästäni kirjasta ja aion polttaa kaloreita ja rasvaa pois illan mittaan.

Hyvät jatkot! t: Kilonen

• katsomassa

Heippa Kaikille uusille ja "vanhoille"
        Käykääpä katsomassa mtv 3 sivuilta Mikko Rantalan kirjoitus, voiko vielä kiinteytyä?
        Hidasta se on jos kollageenin muodostus kestää 1-2 VUOTTA.
        T: Alli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      178
      10276
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3495
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3233
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2855
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      204
      2207
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2193
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2013
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1628
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1426
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1376
    Aihe